وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • آیا ایمیل های شما هم اسپم می شود ؟ روشی برای ارسال ایمیل به inbox مشتری

    هدف از این مقاله توضیح اصول اولیه ای است که باعث می شود email provider ها مثل جی میل یا یاهو، ایمیل های شما را که با نرم افزار های ارسال ایمیل گروهی فرستاده می شوند را در فولدر inbox و spam قرار دهد و یا کلا reject کند.

    سه معیار اصلی برای تصمیم گیری در مورد اینکه یک ایمیل وارد inbox شود یا spam وجود دارد :

    1-    رتبه mail server  (میل سرور) : هر سرویس دهنده ایمیل بر اساس ایمیلی که می آید به میل سرور ارسال کننده آن ایمیل، رتبه می دهد.

    2-    رتبه دامنه (domain): سرویس دهندگان به دامنه هایی که از آن ایمیل آمده رتبه می دهند، بر اساس کیفیت ایمیل

    3-    محتوای ایمیل :

    -         اگر محتوای شما تنها یک تصویر است و متنی در ایمیل وجود ندارد احتمال اسپم شدن ایمیل زیاد می شود.

    -         کلمات انگلیسی مثل spam، paypal و apple احتمال اسپم شدن ایمیل را افزایش می دهند

    -         ممکن است از لینک ها و یا آدرس هایی استفاده کنید که Domainkeys/SPF آن لینک ها در لیست سیاه سرویس دهنده باشد.

    زمانی که یک سرویس دهنده ایمیلی را دریافت می کند تمام معیارهای بالا را در مورد آن ایمیل بررسی می کند و یک نمره یا score به آن ایمیل می دهد. بر اساس آن score ایمیل را در inbox و یا spam قرار می دهد.

    بعد از ارسال هر کمپین تبلیغاتی مجدد ایمیل ها رتبه بندی می شوند ایمیل هایی که نرخ باز شدن و کلیکشان بالا باشد و کاربران بیشتری درگیر آن ها باشند مسلما باید در inbox مشتری قرار گیرند اگر میزان spam complaints  و یا bounce rate یک ایمیل بالا باشد رتبه آن نیز پائین می آید و احتمال اسپم شدن ایمیل های بعدی آن بالا می رود.

    حتما برای شما پیش آمده که مشتری و یا آشنایی با شما تماس می گیرد و می گوید ایمیل شما را در فولدر اسپم خود دریافت کرده است و یا اصلا ایمیلتان را دریافت نکرده است، در این مواقع چه باید کرد ؟

    1-     ابتدا اگر ایمیل شما به مشتری نرسیده بگوئید فولدر اسپمشان را چک کنند.

    2-    اگر در فولدر اسپم بود ، sender email خود را بررسی کنید. بهتر است دامنه ایمیل ارسال کننده دامنه شرکتی و خصوصی باشد تا دامنه های عمومی مثل جی میل و یاهو و غیره.

    3-    بعد از اینکه sender email  و sender name را مطابق با دامنه شرکت و نام شرکت عوض کردید، ایمیل را ابتدا برای خود به عنوان تست ارسال کنید

    4-    اگر بازهم در اسپم دریافت کردید محتوای ایمیل خود را بهبود ببخشید و آن را مجددا به عنوان تست برای خود ارسال کنید.

    5-    موردی که حتما باید بررسی شود، authenticate دامنه می باشد. شما باید فرایند معتبر بودن دامنه خود را انجام دهید. به عنوان مثال در نرم افزار میلرلایت در منوی setting در کنار گزینه support می توانید گزینه authentication  را انتخاب کرده و  تغییرات مربوط به DNS خود را انجام دهید.

     

  • 6 گام تا رسیدن به انتخاب رنگ مناسب در خبرنامه های میلرلایت

    1-یک پالت رنگ انتخاب کنید :

     

    شما می توانید از تم های پیش فرضی که در email builder میلرلایت وجود دارد استفاده کنید و یا خودتان به دلخواه تم خبرنامه خود را بسازید.رنگ آمیزی و انتخاب رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند تاثیر بسیار زیادی بر نرخ کلیک و باز شدن ایمیل های شما برای دفعات بعدی ارسال دارد.برای پیدا کردن یک پالت رنگ مناسب ابزار زیادی در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید به سایت Adobe Kuler  مراجعه کنید.با مراجعه به این سایت و چرخاندن دایره رنگ می توانید انواع مختلف رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی دارند را انتخاب کنید. خبرنامه هایی که معمولا خیلی خوب به نظر می آیند در این سایت از حالت Analogous  (رنگ های مشابه) و Monochrome (تک رنگ) استفاده کرده اند. سری به این سایت بزنید تمام این ویژگی های جذاب را مشاهده خواهید کرد.اما یک راه ساده برای انتخاب رنگ مناسب از بین میلیون ها پالت رنگ این سایت است :  Colourlovers

    دراین سایت شما می توانید با استفاده از رنگ، زمان ارسال و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد جستجو کرده و پالت رنگ مناسب با کلمه مورد جستجوی خود را بیابید. 

    2- از هر رنگی به مقدار مناسب انتخاب کنید :

     

    در خبرنامه سه بخش اصلی برای رنگ آمیزی داریم، رنگ پس زمینه یا background (که بیشتر فضای خبرنامه را به خود اختصاص می دهد)، رنگ پیش زمینه یا foreground (که بیشتر مختص بلوک محتوا و متن می شود) و رنگ برجسته یا highlight area (که منظور رنگ دکمه ها و ستون های درون خبرنامه می باشد).استفاده از تعداد رنگ زیاد و مختلف خبرنامه را سنگین و شلوغ می کند در خبرنامه هایی که بیشتر شامل رنگ سفید هستند استفاده از 3 الی 4 رنگ دیگر کافی می باشد.اگر شما از چرخ رنگی که در سایت Adobe Kuler   وجود دارد استفاده کنید برای حالت های مختلف تعداد رنگ هایی که به شما می دهد متفاوت است :

    تک رنگ یا Monochrome : بیشتر از 5 رنگ

    رنگ های مشابه یا Analogue : 2 الی 3 رنگ

    رنگ های مکمل یا Complementary : 1 الی 2 رنگ

    مثلث رنگ یا Triad : 3 رنگ

    3- برای پس زمینه و پیش زمینه رنگ انتخاب کنید :

     

    رنگ پس زمینه در واقع رنگی است که خبرنامه شما را به خواننده عرضه می کند (pop out) پس آن را با دقت انتخاب کنید. زمانی که رنگ پس زمینه را انتخاب می کنید باید این اطمینان را داشته باشید که با رنگ پیش زمینه contrast یا تضاد دارد. تیره ترین و یا روشن ترین رنگ را از پالت خود برای پس زمینه انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ تیره را برای پس زمینه خود انتخاب کرده اید، عناصر دیگر مثل هدر و یا فوتر خبرنامه شما باید روشن تر از پس زمینه باشند اما با پس زمینه هارمونی نیز داشته باشند این کار باعث برقراری contrast بین پس زمینه و پیش زمینه خواهد شد.اگر پس زمینه شما رنگی است مثلا قرمز، برای پیش زمینه از رنگهای نزدیک به قرمز مثلا قرمز تیره استفاده کنید.

    در بیشتر مواقع انتخاب رنگ روشن برای پس زمینه بهترین انتخاب است. زیرا این رنگ با اکثر رنگ ها هارمونی دارند. زمانی که پس زمینه را تیره انتخاب می کنید اگر به اندازه کافی رنگ روشن به کار نبرید خبرنامه شما تیره و سنگین به نظر می آید. برای اینکه همیشه کارتان راحت باشد و خبرنامه خوب دیده شود بهتر است در مواقعی که مطمئن نیستید پس زمینه خود را روشن نگاه دارید.

    4-قسمت های مهم خبرنامه را پیدا کرده و آنها را با رنگ ها برجسته کنید:

    زمانی که می خواهید بخش های مهم خبرنامه خود را قرار دهید از رنگ های متضاد پرجنب و جوش استفاده کنید. مثلا برای دکمه ها و یا call to action های خود از رنگ های تند استفاده کنید به هیچ وجه از رنگ های تیره خاکستری و مشکی و کسل کننده استفاده نکنید.

    5-تعادل را در رنگ ها حفظ کنید :

    تناسب بین رنگ ها برای خبرنامه جزء حیاتی ترین نکات رنگ آمیزی می باشد. اجزایی که از لحاظ محتوایی هم ارزش هستند و یا از لحاظ جایگاه و اندازه با هم متناسب هستند باید رنگ های یکسانی داشته باشند مانند هدر و فوتر خبرنامه ها. یا اگر برای دکمه ای رنگ قرمز را در نظر گرفته اید برای بقیه دکمه های موجود در خبرنامه نیز باید همان رنگ را در نظر بگیرید. حتی در مورد انتخاب تصاویر خبرنامه این دقت را داشته باشید که رنگ آمیزی تصاویر با رنگ های به کار برده شده در خبرنامه تان هماهنگی داشته باشند.

     

    6- رنگ متن خبرنامه را تعیین کنید :

    رنگ آمیزی متن اصلی نیز از مهم ترین قسمت های طراحی خبرنامه می باشد. Contrast یا تضاد بین رنگ متن و پس زمینه ای که متن در آن قرار گرفته است باید کاملا محسوس باشد. ساده ترین راه استفاده از رنگ سفید، خاکستری تیره و یا سیاه برای متن ها می باشد. البته بستگی به رنگ پس زمینه متن دارد.

    • اگر رنگ پس زمینه تیره و یا رنگی می باشد از رنگ های سفید و یا خاکستری برای متن استفاده کنید
    • اگر پس زمینه روشن  و سفید است از متن با رنگ مشکی یا خاکستری تیره استفاده کنید.
    • اگر تمایل داشتید از چندین رنگ در متن استفاده کنید توجه کنید که تمام این رنگ در پس زمینه سفید به خوبی دیده می شوند و از یکی از همان رنگ ها برای نقاط برجسته مثل دکمه ها نیز استفاده کنید.

     

  • چرا نرخ باز شدن ایمیل ها پائین است؟ و نرخ اسپم بالا

    گوگل برای پیشگری از اشتباهات رایج در ایمیل های تبلیغاتی بیان کرده است که

    بهتر است ایمیل ها دارای اسم کوچک باشند

    بهتر است از اصطلاحات تخصصی کسب و کارتان استفاده نکنید

    بهتر است برای بار اول به مشتری خود خوش آمد بگوئید و از او تشکر کنید

    بهتر است ایمیل ها را به نام اشخاص گیرنده شخصی سازی کنید

    بهتر است در هر بار ارسال موضوعی جدیدی داشته باشید

    بهتر است متن ایمیل را چک کنید و غلط های املایی را برطرف کنید

    بهتر است از آیکون ها و شکلک ها استفاده نکنید

    و غیره

    اما تمام این ها پیشنهادات مشترک برای تمام بازاریابان ایمیل است. اگر شما به صورت حرفه ای به این نوع از تبلیغات روی آورده اید، اشتباهات نه چندان واضحی هستند که می توانند روی باز شدن و یا نشدن ایمیل های شما تاثیر بگذارد.

    1- خط موضوع خود را اشتباه و بی اهمیت انتخاب کرده اید :

    این یک راز نیست همه شما مطلع هستید که خط موضوع در باز شدن ایمیل های شما بسیار تاثیرگذار است. زمانی که می خواهید موضوعی برای ایمیل خود بنویسید به اهداف خود از ارسال آن ایمیل فکر کنید. اهداف شما از ارسال هر ایمیل باید منجر به دریافت پاسخی و یا فیدبکی از مشتری شود. نباید متمرکر بر روی فروش یک محصول خاص باشد.

    2- ایمیل های خود را در ساعت نامناسبی ارسال می کنید :

    بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی و تجاری در ساعات اداری ارسال می شوند. اما آماری که از 2014 Email Open Rates Report بدست آمده کمی غافل گیرکننده است.

    خط خاکستری رنگ نشان دهنده تعداد ایمیل های ارسالی در روزهای مختلف هفته است. با توجه به این نمودار بیشترین تعداد ارسال ایمیل در روز دوشنبه - اولین روز کاری در کشورهای دیگر – است که رقمی بالای یک میلیون ایمیل می باشد. کمترین تعداد ارسال ایمیل هم در روزهای شنبه و یکشنبه – پایان هفته در کشورهای دیگر – می باشد که کمتر از 200000 ایمیل می باشد.

    البته این به این معنا نیست که شما حتما باید ایمیل های خود را در دو روز اول هفته ارسال کنید. با توجه به خط سیاه رنگ در آمار باز شدن ایمیل ها به آرامی بالا می رود اما در آخر هفته این آمار به اوج خود می رسد.

    3- آدرس فرستنده شما (sender email) یک آدرس عمومی است:

    بهتر است نام شما درون ایمیلی که برای مشتری ارسال می کنید باشد. از ایمیل های شخصی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی شرکت خود استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد از ایمیل هایی با سرویس ایمیل مربوط به شرکت خود استفاده کنید(info@mailerlite.ir) و کمتر به سراغ gmail و یا yahoo برید. وجود نام شما در ایمیل ارسال کننده تاثیر زیادی بر روی باز شدن ایمیل های شما می گذارد (hamid from karzar)

    با توجه به نمودار بالا ایمیل هایی که همراه با نام ارسال کننده هستند، نرخ کلیکشان 0.96 درصد می باشد و ایمیل هایی که فقط شامل آدرس ایمیل هستند0.73 درصد کلیک خورده اند.

  • چالش امسال تبلیغات اینترنتی: تولید محتوا

    اگر به تازگی کار بازاریابی محتوای خود را شروع کرده اید، اگر تا کنون شیوه های گذشته را برای تولید محتوا های خود به کار برده اید، وقت آن است که در سال جدید تغییراتی در شیوه خود ایجاد کنید. چرا امسال؟ چون طبق گفته های Content Marketing Institute، هفتاد درصد از بازاریابان محتوا، در سال جدید نسبت به سال قبل تولید محتوای خود را چند برابر خواهند کرد.   

    اولین قدم برای رقابت، داشتن یک طرح هوشمندانه برای تولید محتوا می باشد

    اهداف

    هدف شما از تولید محتوا چیست ؟  چرا می خواهید برای تولید محتواهای خود برنامه ریزی داشته باشید؟ پیش از هر اقدامی ابتدا اهداف خود را تعیین کنید، استراتژی خود را در سال جدید معلوم کنید. اگر مدت هاست که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید، تلاش های خود در سال قبل را بررسی کنید و نتایح بدست آمده از محتوا های تولید شده را مرور کنید .

    مخاطبان

    مخاطبان خود را بشناسید. رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ ابزار خوبی برای دنبال کردن رفتار مشتریان و حتی پیش بینی آن ها می باشد. با این کار شما می توانید محتوایی با کیفیت و نزدیک به سلیقه و خواسته مشتریان خود تولید کنید.

    این نکته برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند بسیار کلیدی است : your target audience

    نوع محتوا

    اکثر فراد با پست های وبلاگ شروع می کنند و بعد به دنبال ارائه شیوه های نوین برای نمایش محتوای خود هستند. وبلاگ ها بعد از مدتی شاید کمی خسته کننده و تکراری شوند پس بهتر است هر چند وقت یک بار کمی تنوع در شیوه انتشار مطالب خود داشته باشید. اگر در سال گذشته پست های وبلاگ خود را به صورت هفتگی منتشر می کردید برای امسال یک ebook از آن پست ها درست کنید و به این شیوه آن ها را منتشر کنید. هم چشم اندازی از فعالیت گذشته خود ایجاد خواهید کرد و هم می توانید با کمی تنوع تعداد سرنخ های خود را بالا ببرید.

    مدیریت محتوا

    پلتفورمی برای مدیریت مطالب خود داشته باشید. ویرایش محتوا، انتشار محتوا، آنالیز محتوا و ... این امکانات را نیز نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در اختیارتان قرار خواهند داد. شما با این ابزار به سادگی می توانید برای محتوای بعدی خود طرح نو پیاده کنید.

    ایده های نو

    ایده های نوین تولید محتوا را جمع آوری کنید. برای این کار از کارمندان خود کمک بگیرید. از آن ها بخواهید ایده های خود را بیان کنند در زمینه موضوع محتوا، نحوه انتشار، نحوه نگارش و حتی طراحی ایمیل ایده جمع کنید. ایده های ممتاز را دو گروه کنید محتوای خود را بر اساس آن ها تولید کنید. به دسته ای از  مشتریانتان محتوای مبتنی بر ایده های گروه اول و به دسته ای دیگر محتوای مبتنی بر ایده های گروه دوم را ارسال کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید. شگفت آورند.

     

     

  • تغییر قیمت های نرم افزار ایمیل مارکتیگ میلرلایت

    میلرلایت قیمت های نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود را برای کاربران جدید تغییر داد، شما می توانید قیمت های جدید را در این آدرس ببینید.

    در ضمن پلن 1000 نفره رایگان مادام العمر به پلن های میلرلایت اضافه شد، یعنی مشترکین شما زیر 1000 نفر باشند می توانید به صورت مادام العمر از خدمات رایگان میلرلایت برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

    قیمت های برای مشتریان قبلی میلرلایت ثابت خواهد ماند و این مشتریان می توانند از قیمت های فراموش نشدنی میلرلایت برای ارتقاء یا تمدید پلن های خود استفاده نمایند!


  • چند روش ثابت شده برای افزایش لیست اعضای شما در ایمیل مارکتینگ

    احتمالا شما هم از اینکه خیلی از افرادی که وارد وب سایت شما شده اند و عضو خبرنامه شما نمی شوند، نگران هستید.
    ممکن است با یک تغییر ساده یک اتفاق بزرگ در این حوزه برای شما ایجاد شود


    در این مقاله چند روش ساده برای تغییر قابل توجه در عضو شدن افراد در خبرنامه شما پیشنهاد خواهم داد:
    پیشنهاد اول: به جای قرار دادن فرم عضویت در فوتر یا صفحه جدا، در تمام صفحات خود یک پاپ آپ زیبا برای عضوگیری در خبرنامه خود قرار دهید، تحقیقات نشان داده است که این شیوه تا 99 درصد میزان اعضاء را افزایش می دهد

    پیشنهاد دوم: یک PDF با محتوای مناسب برای دانلود رایگان در سایت خود قرار دهید و برای مجوز دانلود از خوانندگان خود درخواست کنید که ایمیل خود را به شما بدهند

    پیشنهاد سوم: وبینارهای رایگان برای مخاطبان خود راه اندازی کنید و از آنها بخواهید برای شرکت در این وبینار ها ثبت نام کنند

    پیشنهاد چهارم: در صفحات فیس بوک، اینستاگرام و گوگل پلاس خود از کاربران خود بخواهید که برای دریافت خبرنامه آدرس ایمیل خود را به شما بدهند

    پیشنهاد پنجم: به لیست شماره موبایل های مشتریان خود پیامک زده و از آنها بخواهید برای دریافت خبرنامه های هفتگی شما ایمیل خود را برای شما پیامک کنند

    پیشنهاد ششم: آموزش های رایگان یک هفته ای در سایت خود قرار داد و با استفاده از autoresponder راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید در این آموزش ها ثبت نام کنند

    پیشنهاد هفتم: با ثبت نام در خبرنامه یک کوپن تخفیف 10% به ایمیل کاربر خود ارسال کنید

    نظر شما چیست شما پیشنهاد دیگری دارید؟

  • انواع ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ

    روزانه بیش از صد و هشتاد میلیارد ایمیل، در سراسر جهان ارسال می‌شوند. تعداد بسیار کمی از این ایمیل‌ها باز می‌شوند. تعداد بسیار کمتری به صورت کامل خوانده می‌شوند و تعداد بسیار بسیار کمتری، در نهایت به «یک رفتار» یا «تغییر یک رفتار» در دریافت‌کننده منجر می‌شوند. تغییر رفتار می‌تواند ترک یک عادت نادرست، شکل‌گیری یک عادت درست، تغییر میزان اعتماد به یک برند، رها کردن استفاده از یک محصول، شروع به استفاده از یک محصول یا برند جدید یا هر تغییر رفتاری دیگری باشد.

    قبلاً در بحث ایمیل مارکتینگ یا هرزنامه‌های انبوه، به رفتارهای نادرستی که در ایمیل مارکتینگ انجام می‌شوند، اشاره کردیم. همچنین در بحث استفاده از ایمیل مارکتینگ در کمپین‌های تبلیغاتی، برخی از نکات اولیه اما مهم که باید در محتوای ایمیل‌ها و به طور کلی در اجرای استراتژی ایمیل مارکتینگ مورد توجه قرار بگیرد، صحبت کردیم.

    از این به بعد به صورت دقیق‌تر و اجرایی‌تر، نکات تکمیلی در حوزه ایمیل مارکتینگ را مطرح می‌کنیم. در اینجا قصد داریم به انواع ایمیل‌هایی که با هدف بازاریابی و فروش برای مخاطبان ارسال می‌شود توجه کنیم.

    اگر مطلبی را که در مورد تقسیم‌بندی انواع محتوا در بازاریابی، تحت عنوان بازاریابی محتوا و افزایش سهم بازار در سری استراتژی محتوا منتشر شده، نخوانده‌اید، لطفاً حتماً قبل از مطالعه ادامه این مطلب، آن نوشته را مطالعه بفرمایید.


    انواع ایمیلها در ایمیل مارکتینگ

    هر کسب و کار یا به طور کلی هر سازمان، در صورتی که از ابزار ایمیل برای بازاریابی و ارتباط با مشتری خود استفاده کند، می‌تواند – یا باید –  ارسال پنج نوع ایمیل مختلف را در استراتژی خود در نظر بگیرد:

    ارسال ایمیل‌هایی برای آگاهی بخشی یا Awareness: در این نوع ایمیل‌ها، هدف صرفاً مطلع کردن مخاطب از وجود یک محصول است. همینطور تلاش برای اینکه وی، به آن محصول و استفاده از آن حساس شده و بخشی از ذهن خود را به آن اختصاص دهد. البته ایمیل‌هایی که با هدف آگاه کردن ارسال می‌شوند، کاربرد دیگری هم دارند و آن ایجاد شناخت اولیه از مشتریان بالقوه در فضای آنلاین است. فرض کنید که شما یک آژانس مسافرتی دارید و بدون هرگونه تبلیغات مستقیم،‌ در اردیبهشت ماه، گزارشی از پنج مقصد برتر مسافرت‌های مردم ایران در نوروز تنظیم کرده‌اید. در این گزارش دیدنیهای شهر‌های مختلف و جاذبه‌های توریستی آنها مطرح شده است. اگر در انتهای هر مطلب، محلی باشد که خواننده بتواند برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کند،‌ با مقایسه کلیک‌های شهرهای مختلف، می‌توان جذابیت نسبی مقاصد مختلف برای مردم را ارزیابی کرد.

    ارسال ایمیل برای قرار گرفتن در فهرست مقایسه‌ها یا Consideration: معمولاً در این نوع ایمیل‌ها، هدف این است که محصول یا برند، یکی از سه انتخاب مشتریان باشد. فرض کنید یک مرکز آرایش و زیبایی زنانه، برای خانم‌هایی که مشتری بالقوه او هستند، به صورت منظم  ایمیل‌هایی در مورد بهداشت پوست و مو و نگهداری بهتر از پوست و مو، ارسال می‌کند. در ایمیل‌هایی که هدف آن «قرار گرفتن در فهرست مقایسه» است، ممکن است مستقیماً یا تلویحاً اشاره شود که: «مجموعه‌ی … در شهر … نخستین مجموعه‌ای بوده است که علاوه بر خدمات آرایش و زیبایی، آموزش و ترویج فرهنگ علمی زیبایی و سلامت را آغاز کرده است». یا اینکه «مجموعه … از معدود مراکز بهداشت و زیبایی در شهر … است که مواد و محصولات مورد استفاده خود را بر اساس عامل … انتخاب می‌کند». بدیهی است که آنچه نوشته شد، اصطلاحاً «عصاره‌ی پیام» است و در عمل این پیام ممکن است به شکل‌های ساده‌تر یا پیچیده‌تر یا در قالب داستان یا گفتگو یا بسته به فضای ذهنی مشتریان در آن ایام با کلمات دیگری، به آنها منتقل شود.

    ارسال ایمیل برای هدایت کردن مشتری به سمت تصمیم نهایی یا Conversion: در این نوع ایمیل‌ها، تلاش می‌شود مخاطب اقدامی عملی را برای خرید محصول یا خدمت، انجام دهد. یا لااقل برای کسب اطلاعات بیشتر، به صورت حضوری مراجعه‌ای انجام داده یا تماسی بگیرد. مهم‌تر از نوع اقدام،‌ این است که دریافت کننده، حرکتی هر چند بسیار کوچک، در مسیر اجرایی کردن تصمیم خرید بردارد. موارد زیر می‌تواند نمونه‌هایی از پیامهای مطرح شده در این ایمیل‌ها باشند:

    * دعوت از خواننده ایمیل برای تماس تلفنی با شرکت یا سازمان یا مجموعه ما برای کسب اطلاعات بیشتر

    * دعوت از خواننده‌ی ایمیل برای شرکت در یک نمایشگاه یا بازدید از محصولات در مجموعه‌ ما

    * دعوت از خواننده‌ی ایمیل برای مراجعه به یک لینک خاص و دانلود کردن کاتالوگ یا بروشور محصولات و خدمات ما و …

    ارسال ایمیل برای کسانی که هم‌اکنون از محصولات و خدمات ما استفاده می‌کنند یا Product Users: این نوع ایمیل‌ها برای کسانی که مشتری ما شده‌اند ارسال می‌شود. کسانی که محصولات یا خدمات ما را خریداری کرده‌اند نباید احساس کنند که رها شده‌اند. باید احساس کنند که هنوز مورد توجه هستند. ممکن است نکاتی در مورد استفاده‌ی بهتر از محصول و خدمات برای آنها ارسال شود. تغییراتی که در محصولات به وجود آمده و هر چیزی که رضایت آنها را از محصول ما افزایش دهد.

    فرض کنید که شما یک خودرو خریده باشید و در شروع زمستان، ایمیلی بگیرید که توضیح بدهد چه نکاتی را باید در مورد خودرو خودتان رعایت کنید تا کمترین دردسر را در سرما تحمل نمایید. تصور کنید که حتی یک یا دو ایمیل از این نوع – در مورد خاص خودرو – در سال،‌ تا چه میزان می‌تواند احساس خوب ایجاد کند.

    به خاطر داشته باشیم که کسانی که یک بار از یک مجموعه خریداری می‌کنند، اگر اعتماد و رضایتشان جلب شده باشد، دفعات بعد بسیار ساده‌تر تصمیم به خرید را خواهند گرفت. ضمن اینکه آنها بهترین مبلغان خدمات هستند. میزان درگیر شدن با یک برند یا Brand Engagement هم می‌تواند از این طریق افزایش پیدا کند.

    ارسال ایمیل با هدف افزایش وفاداری یا Loyalty Message: این نوع ایمیل‌ها هم برای مشتریان فعلی ارسال می‌شوند. در این ایمیل‌ها، هدف به هیچ وجه کسب مستقیم منافع مالی و اقتصادی نیست. حتی ممکن است امتیازهای مختلفی که ارزش مادی دارند هم به مشتریان تعلق بگیرد. مشتری وفادار قطعاً در بلندمدت منافع اقتصادی به همراه خواهد داشت، اما باید بداند و باور کند – و این باور در ما هم وجود داشته باشد – که مستقل از خریدها و رابطه‌های بعدی، همین‌ که زمانی با مجموعه‌ی ما در ارتباط بوده، هنوز هم برای ما ارزش دارد و ما او را فراموش نکرده‌ایم. این ایمیل‌ها الزاماً‌ پیچیده نیست.
     
  • سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید

    بهترین بازاریابان همیشه به دنبال راهی برای تبدیل بیشتر سرنخ ها به مشتری هستند. دائما در حال استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند بنرهای متحرک در سایت و ایمیل های تبلیغاتی، snapchat ها و یا پیاده سازی انواع مختلف landing page ها می باشند. این ابزار تازه اگرچه هوشمندانه هستند اما همیشه موجب حرکت رو به جلو نمی شوند. گاهی اوقات کنار گذاشتن روال گذشته و به کار گیری روش های جدید نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است از چیزهایی که هر روز در اطراف خود می بینید استفاده کنید و بازاریابی خود را بهینه کنید. رفتار کاربران. در مورد کاربران و مشتریانی که از شما خرید کرده اند مطالعه کنید ببینید چه چیز هایی آن ها را هیجان زده می کند، با دیدن چه مطالبی در جا اقدام به عضویت کرده اند و یا از شما کالایی خریداری کرده اند.

    راز فروش بیشتر این است که بدانید خریداران چه می خواستند و حال سرنخ ها جه می خواهند به همین سادگی.

    با حداقل هزینه کاربران را تشویق به خرید کنید 

    در شروع کار به مشتریان خود یادآوری کنید استفاده از کالا یا خدمات برای آنها رایگان است. مثلا یک ماه اول استفاده.

    خریداران سه دسته اند انواع خریداران را بشناسید

    خریداران را می توان به 3 دسته بزرگ تقسیم کرد دسته اول کسانی هستند که بسیار دست و دلبازند (spendthrifts) اصطلاحا ولخرجند، دسته دوم کسانی هستند که به سختی خرید می کنند (tightwands) و دسته سوم خریداران متوسط (average spenders)  هستند که بین این دو گروه اند. فروش به دسته دوم مشکل تراست برای فروش به این دسته دقت داشته باشید که محصولات از لحاظ بسته بندی باکیفیت ترین حالت خود را داشته باشند در واقع بسته بندی و ظاهر محصول به گونه ای باشد که آن ها را مشتاق به خرید کند، ارزش و قیمت محصول و یا خدمات را به طور مشخص درج کنید. اگر اشتراک های ماهیانه و سالیانه دارید برای همه حالت ها قیمت ها را درج کنید. بهتر است هزینه های کوچک مرتبط با محصول را نیز کاهش دهید مانند هزینه ارسال کالا.

    نقاط قوت خود را با پذیرفتن ضعف ها برجسته کنید ;)

    تحقیقات نشان داده است که مشتریان به شرکت هایی که نقاط ضعف خود را می پذیرند بیشتر اعتماد می کنند تا کسانی که همیشه منابع خارجی را برای مشکلات شرکتشان سرزنش می کنند. مشتریان با شرکت هایی که هر چند وقت یک بار به مشکلات و کم کاری های خود اعتراف می کنند بسیار خوب هستند و این نشان می دهد که این شرکت دائما دغدغه پیشرفت دارد.

    از ابزار هوشمندی مثل فوریت یا  اورژانس استفاده کنید
    فوریت و کمبود همیشه موجب فروش بالا شده است. اما تحقیقات نشان داده است کاربران استعداد خاصی در بلوکه کردن پیشنهادات اورژانسی دارند اگر اطلاعات درستی در مورد نحوه پیگیری به آن ها داده نشود. آزمایشی که در این مینه انجام شده نشان داد که آفرهای اورژانسی که با اطلاعات پیگیری مثل نحوه ثبت نام نحوه خرید زمان باقی مانده و غیره همراه بوده اند تا 25 % بیشتر مشتریان را جذب خرید کرده است.

    فقط به دنبال منافع مادی نباشید ارزش ها را بالا ببرید
    مشتریانی که رابطه قو با یک یا دو برند خاص دارند می کوند مهم ترین دلیلشان برای حفظ این ارتباط به اشتراک گذاشتن ارزش هاست. نمونه ساده مثال آن شرکت tom’s shoes  است شرکتی که به ازای فروش هر جفت کفش، یک جفت نیز به کسانی که نیازمند هستند اهداء می کند.

  • آیا سایت شما responsive است ؟

    این روزها تعداد زیادی از کاربران اینترنت، با استفاده از موبایل های خود به اینترنت می روند. اما اینکه تا چه حد از مشاهده سایت ها توسط بروزر های موبایل و یا تبلت های خود راضی هستند برای بازاریابان نکته کلیدی مهمی است.

    بر اساس گزارشات گوگل کاربرد اصلی کاربران اینترنت با تلفن همراه، جستجو در گوگل- 46%- و بعد از آن مشاهده وب سایت یک برند-33%- و در نهایت دانلود اپلیکیشن یک برند – 26% - می باشد.

    در نتیجه شرکت های که سایت های responsive دارند شانس آن ها برای بدست آوردن سرنخ و مشتری از طریق بروزر های موبایل و تبلت خیلی بیشتر از شرکت هایی است که سایت هایشان را responsive پیاده سازی نکرده اند.

    ولی یک سایت responsive دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

    اینفوگراف زیر که در سایت verve ارائه شده پاسخ این سوالات می باشد :

    RESPONSIVE

     

  • خبر مهم : Call to action برای صفحات شما در فیس بوک

    اخیرا فیس بوک یکی از ویژگی های جدید صفحات خود را اعلام کرده و گفته که این ویژگی می تواند ترافیک بیشتری را از صفحه فیس بوک شما برای سایتتان ایجاد کند : دکمه call to action  یا همان CTA

    این ویژگی هنوز برای عموم قابل دسترسی نیست و در عین حال فقط برای کاربران آمریکا قابل دسترسی می باد. اما به زودی در ابتدای سال میلادی جدید برای تمام کاربران فیس بوک در دنیا قابل استفاده خواهد بود.

    CTA فیس بوک چگونه کار می کند ؟

    صاحب پیج می تواند برای هر یک از هفت گروه پیش فرض تعریف شده دکمه CTA داشته باشد، گروه ها عبارتند از :

    Sign Up, Shop Now, Contact Us, Book Now, Use App, Watch Video, and Play Game

    شما می توانید این دکمه را به هر مقصدی که تمایل دارید مشتری به آنجا هدایت شود لینک دهید.

    CTA شما در جای مشخصی بالای صفحه و سمت چپ دکمه like فیس بوک دیده خواهد شد. وجود این دکمه می تواند cover photo  های شما مهم جلوه دهد. فقط به این نکته دقت داشته باشید که طراحی و رنگ آمیزی تصاویر شما ارزش CTA شما برای طرفداران فیس بوک که به دیدن این دکمه عادت کرده اند، پائین نیاورد. در انتشار اولیه دکمه CTA در نسخه های تلفن همراه قابل مشاهده نیست پس اگر طرح cover photo خود را با CTA ادغام کنید ممکن است برای خواننده کمی گیج کننده باشد.

    اگر می خواهید این ویژگی را در صفحه فیس بوک خود ببینید شما می توانید به این لینک مراجعه کنید و در آنجا عضو شوید آنها دسترسی بتا را برای گروه Sign Up به شما خواهند داد.  این باشگاه اعلام کرده بعد از 3 هفته استفاده از نسخه بتا به طور متوسط 2.5 برابر بیشتر از CTA های دیگر مشتری جذب کسب و کارها شده است.

  • به پیشواز درازتـــــــــــرین شب سال با 20 درصد تخفیف میلرلایت

     
    مهلت استفاده از این تخفیف تا 27 آذرماه 93(فردا) ساعت 13 می باشد برای اطلاعات بیشتر و استفاده از این تخفیف با شماره تلفن 22353500 تماس بگیرید
  • در اینستاگرام منتظر شما هستم

    خوشحال خواهم شد من را در اینستاگرام دنبال کنید، آدرس من در اینستاگرام mahmoudzadeh می باشد.
     
     
  • شروع کنید، اینستاگرام برای کسب وکار شما

    طبق تحلیل های سایت سام آل در سال 2013 اینستاگرام موثرترین ابزار بازاریابی بین رسانه های شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری بوده است.

    این ابزار علاوه بر ایجاد یک ارتباط غیر رسمی بین شما و مشتریان (بالفعل و بالقوه) به شما در حوزه مارکتینگ نیز می تواند کمک کند، کار با اینستاگرام خیلی ساده است و شما در کمتر یک دقیقه می توانید اکانت اینستاگرام کسب و کار خود را ایجاد کنید فقط کافی است که این نرم افزار را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.

    مهمترین چیز در موفق کردن اینستاگرام کسب و کار شما ایده ای است که شما برای انتشار محتوا در صفحه خود طراحی می کنید، اگر این استراتژی محتوا شما درست چیده نشود، این ابزار برای شما کار نخواهد کرد.
    این استراتژی بستگی مستقیمی با نوع کسب و کار شما دارد مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید محتواهایی از قبیل تصاویر هتل ها، تصاویر جاهای دیدنی، آموزش های کوتاه در مورد سفر و ... می تواند جذاب باشد

    برای مشخص شدن بحث مثالی برایتان می زنم، همانطور که می دانید (شاید هم بعضی از اعضای دوست داشتنی کارزار نمی دانند) سایت بانکی(banki.ir) متعلق به مجموعه ما می باشد، این سایت در حوزه اخبار بانکی، اقتصاد، تکنولوژی و استخدام کار می کند، در ضمن بیش از 300.000 نفر در این سایت رزومه خود را برای کاریابی ثبت نموده اند.
    ما 10 روز پیش تصمیم گرفتیم صفحه اینستاگرام این سایت را راه اندازی کنیم، بحث های زیادی مطرح شد که چه الگوی برای محتوای این صفحات در نظر بگیریم که هم برای کاربران جذاب باشد ( به گونه ای که صفحه ما را به دوستان خود توصیه کنند) و هم از طرف دیگر برای کسب و کار ما مفید باشد، یعنی یک رابطه برنده- برنده بین بانکی و مخاطبان، نتیجه خیلی ساده بود، ما آخرین آگهی های استخدام بانکی را در این صفحه به صورت دست نویس ( برای دادن یک حس غیر رسمی) منتشر کنیم. نتیجه این شد:
     
     
    صفحه 10 روز پیش راه اندازی شد و با چند تبلیغ کوچک در صفحات پربازید اکنون بیش از 10.000 دنبال کننده دارد.
    دلیل موفقیت این صفحه خیلی ساده است، انتخاب استراتژی مناسب برای محتوا!
     
    این صفحه را  در این آدرس می توانید ببینید و آن را دنبال کنید (http://instagram.com/jobboard)
     
     
     
    شما چه کسب و کاری دارید و فکر می کنید چه محتوایی برای کسب و کار شما مناسب باشد؟

  • چگونه ارتباط با کارمندان منجر به فروش بالا می شود

    زبان خوببرای هر شخصی که کارمند دارد و یا نقشی مشابه، نوع برخورد و کلماتی که در گفتگو با کارمندان به کار می برد، بسیار مهم است. اثرات روحی روانی بیان چیزی است که اکثر متخصصان تا زمانی که به یک مشکل جدی برنخورده اند آن را نادیده می گیرند. استفاده از کلمات درست و لحن مناسب می تواند به شما کمک کند تا انتقادی اثر بخش و سازنده داشته باشید و پیوندی قوی تر با تیم فروش و یا مشتریان خود داشته باشید. تیم شما منسجم تر، شادتر، منجر به کار بیشتر و در نتیجه مشتریان راضی بیشتری خواهید داشت.

     

    آنچه باید و نباید بگوئید.....

    راه های مختلفی برای بیان یک موضوع مشابه وجود دارد اما هرکدام ممکن است معنای متفاوتی را بسته به کلماتی که استفاده می کنید، تن صدای شما و مخاطبان شما داشته باشد به خصوص برای مدیران و دیگران که در موقعیت سرپرستی و رهبری تیم هستند. همه ما اصطلاح رایج "بشینید و بفرمائید هر دو یک معنا را می دهد" را بارها شنیده ایم. بنابراین با درک قوی از روانشناسی زبان می توانید تاثیر ارزشمندی را بر روی فروش شرکت خود و پیشرفت آن بگذارید.

    تصور کنید که شما پروژه ای در دست دارید که مربوط به یک مشتری خوش حساب است و تا آخر هفته باید به اتمام برسد. در اینجا راه های بسیار زیادی برای درخواست صورت وضعیت و گزارش کارهای انجام شده تا الان را دارید :

    1-    پروژه شرکت "مثال" کجاست؟ من همین الان می خواهم گزارش کارهایت را فورا ببینم!!

    2-    پروژه شرکت "مثال" در چه حال است؟ آیا سوالی در این زمینه دارید؟ آیا برای ارائه گزارش کامل در پایان ساعت کاری امروز آماده هستید ؟

    3-    شما چه زمانی می توانید پروژه را به من تحویل بدهید ؟ من و تیم حسابداری قبل از شنبه نیاز داریم که روند کار را بررسی کنیم.

    در مورد نوشتن مقاله محتوا و هر نوع ساختار متنی دیگر :

    1-    به چه چیز فکر می کردید که چنین متنی را نوشتید ؟

    2-    آیا شما حتی یک خط از این متن را خودتان خوانده اید؟ این اصلا با استاندارد ها هماهنگی ندارد.

    3-    مشتری چنین محتوایی را نمی پسندد، امیدوارم دفعه بعد چیز بهتری برای ارائه داشته باشید

    همیشه در نظر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و قرار نیست تمام کارمندان دیدگاه و خلاقیت شما را دقیقا به ارث برده باشند. شما با همین اشتباه کوچک تاثیر منفی زیادی بر فروش و پیشرفت شرکت خود خواهید گذاشت. در چنین شرایطی دائما کارمندان شما در حال تغییر هستند. زمانیکه به کارمندی عادت می کنید و اعضای تیم، خود را با سبک کار او وقف می دهند، بعد از سه الی چهار ماه با استعفای او مواجه خواهید شد، و وقتی علت را جویا می شوید تنها پاسخ آنها پیدا کردن شغلی با شرایط مناسب تر خواهد بود. 

    تغییر مداوم کارمندان تاثیر منفی بر کیفیت، سرعت فعالیت ها و فروش شرکت خواهد گذاشت. 

    چگونه بگوئید....

    بدیهی است که لحن و تن صدای شما زمانی که پیامی را انتقال می دهید بسیار مهم است.

    حتی اگر شما ناامید و یا عصبانی هستید باید قادر به کنترل صدای خود باشید، به عمد می توانید مسیری را راه بروید تا بتوانید زمان را برای خود بخرید و خود را برای آرام نگه داشتن فضا آماده کنید.

    از سوی دیگر گاهی اوقات لازم است کمی شوخ، پر حرف و حتی طعنه آمیز صحبت کنید البته بستگی دارد که شما چگونه با تیم خود ارتباط برقرار می کنید و وابسته به آن است که کارمندان خود را بشناسید. اما همیشه گاهی یک شوخی باعث می شود از تنش ها کاسته شود و کارمندان کمی ریلکس تر شوند.

    بد نیست یک روز در ماه را با کارمندان خود به دور از کار و حرف کار بگذرانید، به آنها حس بهتری خواهید داد. آنها را بهتر خواهید شناخت، انرژی های مثبت آنها را برای شروع روز های کاری آینده جمع خواهید کرد. حتی قرار دادن روز تفریح و یا ساعتی تفریح در یک روز کاری انگیزه ای برای کارمندان به وجود می آورد که تمام هفته و یا ماه را با شوق رسیدن آن روز به نحو احسنت سپری کنند. 

    استفاده از"من" و کلمات با بار مثبت....

    رعایت این نکته نه تنها برای محیط کار بلکه خارج از آن نیز در تمام فیلدهای زندگی برای شما مفید است.

    استفاده از کلمه من و قرار دادن خود در تمرکز به طور مثال گفتن " من چه کمکی می توانم به شما کنم تا کار خود را در زمان تعیین شده به اتمام برسانید" در مقابل "شما همیشه از deadtime ها عقب می مانید" بسیار کارآمدتر است و کارمندان به سادگی در مقابل شما جبهه نخواهند گرفت.

    با استاده از کلمات مثبت مثل "شروع خوب" و یا اینکه"من می بینم شما کجا بودید و در حال حاضر کجا هستید و چه پیشرفتی را طی کرده اید" کارمند را تشویق خواهید کرد که بر اساس پیشرفت و کیفیت کارش تشویق خواهد شد نه براساس کمیت کارش.

    مهارت های زبان خوب = کارمندان راضی ، سرنخ ها و مشتری های زیاد

    با وجود چنین واقعیتی است که فیلسوف برجسته و نویسنده نیکولو ماکیاولی اظهار داشت که جمله "برای یک رهبر بهتر است که ترسناک باشد تا دوست داشتنی" همیشه درست نیست. به خصوص اگر در کسب وکار شما نیاز به خلاقیت و طرح ایده های جدید باشد. نباید به گونه ای رفتار کنید که هر بار ایده ای جدید را مطرح کردید، یه جای تفکر و شوق برای یافتن طرح های جدید، وحشت در دل کارمندان به وجود بیاید و به دلیل ترس شروع به خلق و نوآوری کنند.

    استفاده از روانشناسی زبان اولین قدمی است که به شما کمک می کند تا تیمی هماهنگ و با احساس اعتماد به نفس و علاقه به کار و محیط کار در اطراف خود جمع کنید. این باعث می شود تا کیفیت خلاقیت در کار شما بالاتر رود.

    همیشه به یاد داشته باشید : کلمات قدرت دارند، از آنها عاقلانه استفاده کنید 

  • محتوا به کدام سو می رود؟


    در سال 2014 توجه به لزوم و اهمیت محتوا و بازاریابی محتوایی به صورت روز افزونی افزایش پیدا کرده است. در آمریکا، اروپا و بسیاری از نقاط دیگر جهان شرکت‌ها بودجهی بیشتری را برای تولید محتوا اختصاص داده و خواهند داد. اگرچه بسیاری هنوز معتقدند که هزینه‌ی بیشتری که بازاریابی محتوایی نسبت به شیوه‌های بازاریابی قدیمی می طلبد، این گزینه را از روی میز خارج می کند اما کسانی که چشم به آینده دارند اهمیت این روش بازاریابی را به خوبی دریافته‌اند. با این همه نه تنها بازاریابی محتوایی هزینه‌ی کمتری در بر دارد بلکه بازگشت سرمایه‌اش نیز چندین برابر بازاریابی سنتی است.
    همین امروز بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان در حال بازنگری استراتژی‌هایی هستند که در سال گذشته در بازاریابی محتوایی پی گرفته بودند تا بتوانند نقاط قوت آن را تقویت  کنند و در صدد رفع کاستی‌هایش بربیایند. با این همه بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تنها به فکر این هستند که محتوای از پیش تولید شده‌ی خود را صرفا منتشر کنند و برای‌شان مهم نیست که این محتوا به دست چه کسی خواهد رسید و بهترین مخاطبان برای محتوای‌شان چه کسانی هستند.
    توجه به افزایش چشم‌گیر و سر به فلک کشیده‌ی کنفرانس‌هایی که در سال گذشته در مورد بازاریابی محتوایی در سطح جهان برگزار شده است به ما نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند در این مورد دانش کسب کنند، می خواهند بدانند که به چه شکل باید محتوا تولید کرد و چگونه می توان تاثیرگذارترین محتوا را برای مخاطبان عرضه نمود.
    جنگ محتواها
    این که محتوا به زودی جهان بازاریابی را در بر خواهدگرفت یک هشدار جدی برای همه‌ی شرکت‌ها خواهد بود. تولید محتوا به عرصه‌ی یک نبرد شبیه خواهد شد و رمز پیروزی در این نبرد تنها چند چیز است؛ محتوای خاص، محتوایی که به راستی صدای شرکت شما باشد، محتوایی که صادقانه باشد. یک راست با مخاطب‌تان صحبت کنید و آن‌ها را به خوبی بشناسید.
    استراتژی‌ها در راه اند
    به جای تولید محتوای بدون برنامه، مردم به دنبال یافتن بهترین استراتژی‌ها برای خلق و انتشار محتواها خواهند بود. تهیه‌ی مستندات از مسیر در پیش گرفته شده برای تولید محتوا اولین قدم در این راستا خواهد بود. قدمی که شاید مهم‌ترین قدم نیز باشد چرا که بدون این گام بازنگری و تغییر استراتژی بی معنی است.
    برای همه چیز باید برنامه داشته باشید. خیلی ساده از یک تقویم استفاده کنید و برنامه‌ها و ضرب العجل‌های‌تان را به دقت از روی آن دنبال نمایید. نتایجی که به آن دست یافته‌اید را به دقت بررسی کنید. ابزارهای این کار امروزه به وفور در دسترس هستند.

    تاکید و تاثیر گوگل بر محتوا؛ پاندا، پنگوئن و هامینگ برد ( مرغ مگس خوار )
    تمام چیزهایی که گوگل در سال 2013 و 2014 از آن رونمایی کرد نشان دهنده‌ی اهمیت روز افزون محتوا است. محتوا در آینده‌ی بسیار نزدیک نیز موضوع بسیاری از بحث‌ها خواهد بود، موضوع صحبت شما با همکارتان در بالکن شرکت و یا موضوع بسیاری کنفرانس‌ها و مقالات. صدقه سر الگوریتم هامینگ برد، جستجو در گوگل بسیار هم‌خوان و نزدیک به زبان روزمره شده است. پس محتوای تولید شده نیز مجبور است شبیه زبان روزمره شود و از فرم خشک و رسمی خارج شود.
     
    این شما و این محتوا
    مهم نیست چه روزی، چه ماهی و چه سالی! محتوا جا پای خود را در بازار ایران تثبیت خواهد کرد. از این جا به بعد با شماست؛ دیدن این جایگاه تاثیرگذار یا بی اعتنایی به آن. محتوا مثل طوفانی همه چیز را زیر و رو خواهد کرد. محتوا فصل نوینی را آغاز کرده و تازه این ابتدای راه آن است.

Go To
Page Size