چگونه تبلیغات آنلاین انجام دهم؟

این روزها بیشتر افراد در جامعه زمان خود را در فضای مجازی سپری میکنند. طبق آمار ایرانی ها به طور متوسط روزانه 3 الی 5 ساعت از زمان خود را در شبکه های مجازی می گذرانند. میزان جستجو از طریق موبایل هم از سال 2015 بیشتر از دسکتاپ (سیستم های کامپیوتری) شده است. 67% مدیران نیز گفته اند که تبلیغات آنلاین را جزو برنامه های اصلی تبلیغات و بازاریابی خود قرار داده اند.

این شرایط نشان می دهد فضای مجازی بستر مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهاست چرا که می توان هر گروه مخاطبی را در این فضا پیدا کرد. البته همه ی ما هم انبوهی از تبلیغات را همیشه در دوروبر خود حس کردیم که گاهی ما را ازار نیز داده است. بنابراین تبلیغات آنلاین اصول خاصی دارد که اگر بر اساس آن عمل کرد می توان محتوای مناسب را در زمان درست به مخاطب هدف انتقال داد.

چگونه-تبلیغات-آنلاین-انجام-دهم

چک لیست تبلیغات آنلاین

قبل از انجام هرگونه تبلیغات آنلاین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا موارد زیر را برای کسب و کار خود مشخص کنید تا تبلیغات موثری داشته باشید:

-          مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.

-          بر اساس مخاطب خود رسانه های تبلیغاتی را مشخص کنید.

-          چه انگیزه ای برای مخاطب هدف خود ایجاد کردید؟

-          محتوای شما به قدر کافی جذاب هست؟

-          آیا تبلیغات آنلاین را مانیتور میکنید؟

سوالات بالا کلیدی ترین و در عین حال ابتدایی ترین سوالاتی است که قبل از انجام هر تبلیغات آنلاینی باید به آنها پاسخ دهید. در ابتدا باید بدانید مخاطب هدف شما در فضای مجازی چه رفتاری دارد و اصولا به دنبال چه چیزی است؟ آیا فقط به دنبال مطالب سرگرمی است؟ آیا سایت های خبری را چک میکند؟ آیا رسانه های محبوبی دارد یا خیر؟ بر اساس تحلیلی که از مخاطب هدف خود به دست می آورید باید رسانه های تبلیغات آنلاین را انتخاب کنید. تلگرام یا اینستاگرام؟ آیا تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل لازم است؟ تبلیغات همسان چطور؟ ایمیل مارکتینگ مناسب مخاطب من است؟ ریپورتاژ خبری برای بیشتر دیده شدن برندتان مناسب است؟ و ....

بعد از این موارد به یک سوال اصلی در تبلیغات می رسیم " چه انگیزه ای به مخاطب می دهید تا روی تبلیغات شما کلیک کند؟ " یادتان باشد اگر می خواهید در انبوهی از تبلیغات آنلاین دیده شوید باید انگیزه کافی را به مخاطب بدهید تا به تبلیغات شما توجه کند! این انگیزه میتواند راه حل برای یک مشکل باشد. یا وعده ی یک تجربه ی عالی در استفاده از محصول، ویژگی های خاص یا هر موضوع دیگری که به قدر کافی در مخاطب انگیزه ایجاد کند تا باعث کلیک کردن روی تبلیغ بشود.

یکی از تفاوت های اصلی تبلیغات آنلاین با تبلیغات سنتی در مانیتورینگ و کنترل آن است. بنابراین یادتان باشد حتما تبلیغات آنلاین خود را در رسانه های مختلف کنترل کنید. تبلیغات با نرخ کلیک پایین را حذف کرده یا راهی برای بهبود پیدا کنید. گاهی یک تغییر ساده در متن یا عکس تبلیغات می تواند بازدهی آن را چندین برابر کند.