وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • 26
    شهریور

    قبل از شروع تبلیغات آنلاین، نگرش خود را تغییر دهید.

    برای برنده شدن در مبارزات تبلیغاتی باید چندین گام پی در پی را درست برداریم. اما شکست هم در این مسیر قابل تصور است، کافیست با تفکرات سنتی وارد میدان مبارزه شوید!

    اولین قدم شما قبل از انتخاب مشاور، این است که الگوی ذهنی تان را تغییر دهید. در آخرین مقاله کارزار سعی شد تا راهکارهایی برای انتخاب درست مشاور تبلیغات آنلاین به شما ارایه گردد، در این مقاله کوتاه نیز سعی داریم تا شما را از رایج ترین تفکرات اشتباه در تبلیغات آنلاین آگاه سازیم.

    ابتدا بدانید که پروسه تبلیغات آنلاین به تعریف بودجه، انجام تبلیغات و نهایتا فروش ختم نمیشود. برعکس این تبلیغات در بازار سنتی، که با نهایی شدن معامله، کار بازرایابی نیز تمام میشد، هنر بازاریابی در قرن جدید فقط فروش یک محصول یا خدمت نیست، بلکه راضی نگاه داشتن مشتری برای زمان طولانی است.

    رشد زیاد ارتباطات در عصر ما، مردم را نسبت به آنچه که شرکت ها می خواهند بفروشند بسیار محتاط کرده است. لذا ایجاد اطمینان در بین مشتریان میتواند مهم ترین هدف از راه اندازی کمپین های اینترنتی باشد. اما چگونه میتوان چنین اطمینانی را در بین مشتریان ایجاد نمود؟ نکته اصلی در طراحی کمپین های اینترنتی، توجه به اتفاقاتی است که بعد از تبلیغات رخ میدهد. آیا من برای مشتریانی که بعد از دیدن بنر من در سایتهای پر بازدید به سمت وب سایتم هدایت میشوند برنامه ای دارم؟ این برنامه به نحوی تنظیم شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد بازدیدکننده گان را جلب نماید و منجر به خرید محصول یا خدمات گردد؟ بعد از خرید چه؟ آیا کار من با مشتری که خرید کرده تمام شده است یا سود اصلی از ماندگاری و رضایت مشتری در دراز مدت حاصل خواهد شد؟ قرار است با چه ساز و کاری اثربخشی تبلیغاتی را که انجام داده ام بسنجم؟ 

    خلاصه اینکه برای پیروزی در کارزار تبلیغات، شما نیازمند یک برنامه گام به گام هستید. از طراحی وب سایت کاربردی و کاربرپسند گرفته تا حضور در سایتهای پربازدید (که در میان روش های تبلیغات آنلاین، دومین رتبه بازگشت سرمایه را به خود اختصاص داده) همگی به شرط هدفمندی و داشتن درک درست از اکو سیستم موجود در اینترنت، برای شما موثر خواهد بود.

    رویای افزایش درآمد از طریق تبلیغات آن هم بدون داشتن ساز و کار مناسب برای نگهداری از مشتریان را از سر بیرون کنید و برای تعریف پروسه بازاریابی آنلاینتان همین الان دست به کار شوید. به نظر شما چگونه میتوان اعتماد مراجعه کننده گانی که از کانالهای تبلیغاتی گوناگون وارد وب سایت میشنود را به سرعت جلب کرد؟

  • 17
    شهریور

    5 ایده برای به کار بردن call to action های پویا

    آیا تا کنون از call-to-action ها در کمپین های خود استفاده کرده اید ؟ از CTA های داینامیک چه طور؟

    تا کنون CTA ها تنها برای رساندن شما به هدف و نیازتان بوده است. مانند کلیک بر روی لینکی خاص، بازدید مشتری از یک  landing pag، خرید محصول و در کل به طور عمومی برای همه کاربران ارائه شده است. اما زمانی که شما CTA های خود را براساس نیاز ها و علایق مشتریانتان انتخاب کنید، به نوعی ایمیل خود را شخصی سازی کرده اید، شخصی سازی فقط به این معنا نیست که ایمیلی با نام هر شخص برایش ارسال کنید و بنویسید مثلا مشتری محترم جناب آقای ..... و ادامه کمپین، نه!!!

    این که شما کمپین ها و CTA های خود را طوری برنامه ریزی کنید که مشتری از دیدن call-to-action ایمیل شما به وجد بیاید نوعی شخصی سازی (personalization) محسوب می شود که از جنس داینامیک می باشد.

     حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده که ایمیلی دریافت کنید و با دیدن لینک یا تبلیغی مشتاقانه به روی آن کلیک کنید و با خود بگوئید : " چه عالی مدت ها بود به دنبال این محصولی یا چنین خدماتی بودم" و با رفتن به سایت و مشاهده آن یا واقعا همان کالایی را دیده اید که انتظارداشتید و یا نه، در هر صورت مهم این است که شما را تشویق به کلیک و اقدام به خرید یا مشاهده کرده است (call-to-action).

    این که در فضای کسب و کار و محصولات شما چه چیز مطابق با علایق و نیازهای مشتری می باشد تا براساس آن  CTA های مناسب را در کمپین ها ارائه دهید، call-to-action داینامیک می باشد. 

    به خاطر داشته باشید شخصی سازی اثر گذارترین روش در بازاریابی است. طی یک بررسی که بر روی 93000 CTA در دنیا انحام گرفته، مشخص شده که CTAهای داینامیک که نیاز مشتری را هدف قرار داده است، نسبت به CTAهایی که برای همه بازدیدکنندگان و به صورت عمومی طراحی شده اند، 42% بیشتر سرنخ ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

    در اینجا چند ایده کوتاه توضیح داده شده تا بتوانید CTA های داینامیک را در سایت، کمپین ایمیل و وبلاگ خود قرار دهید :

    1-   ارائه پیشنهادات مختلف بر اساس علایق کاربران :

    اگر شما بازاریاب باهوشی باشید به احتمال زیاد تعداد زیادی از سرنخ های خود را به مشتری تبدیل می کنید. همان طور که می دانید افراد مختلف دارای نیاز ها و علایق متفاوتی هستند. چرا از اطلاعاتی که راجع به مشتریانتان دارید برای ارائه پیشنهادات متفاوت به آن ها استفاه نمی کنید؟

    به طور مثال یک کسب و کار که در زمینه تبلیغات فعالیت می کند، به مشتریان  خود که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند، یک CTA در مورد ebook تجارت الکترونیک ارائه می دهد، اما به مشتری هایی که به اصطلاح مصرف کننده و nonprofit هستند در نهایت یک CTA برای ثبت نام در webinar (سمینار تحت وب) ارائه می دهد. به کار گیری چنین روشی بسیار موثر تر از نمایش یک یا چند آفر عمومی به هر دو گروه می باشد که فقط باعث کمی تامل و تجدید نظر در آنها می شود.

    2-   ارائه پیشنهادات مختلف  بر اساس میزان بازدید از صفحات سایت

    صفحات پر بیننده سایت می توانند به روشنی به شما بگویند کدام مباحث کسب و کار شما طرفدار بیشتری دارد، برای آن ها CTA ارائه دهید.

    3-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌ بر اساس رده های سنی مختلف

    اینکه چه افرادی بیشتر به چه صفحه هایی می روند نیز آمار مفیدی است. از این آمار می توانید رده سنی و یا رده های سنی سایت خود را پیدا کنید. یک سایت ممکن است با توجه به محصول یا کالایی که ارائه می دهد دو گروه سنی مختلف و یا بیشتر را جذب خود کند پس CTA هایی مناسب برای هر گروه سنی از لحاظ محتوا و طراحی ارائه دهید.

    4-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌به کاربرانی که قبلا دانلود داشته اند و یا ثبت نام کرده اند

    کاربرانی که به صورت آنلاین و در لحظه در سایت برای کالا یا محصولی ثبت نام می کنند دیگر نمی توان برای آن ها درباره همان محصول CTA ارائه کرد اما فرصت را از دست ندهید شما می توانید درباره مباحث دیگر CTA های مختلفی را در ایمیلی که برای خوش آمدگویی و یا تائید عضویت ارسال می کنید قرار دهید.

    5-   ارائه همان پیشنهادات به همان مشتریان ولی این بار به صورت شخصی سازی شده و با ارسال به تک تک آنها

  • 17
    شهریور

    قبل از انتخاب مشاور تبلیغات اینترنتی خود، بخوانید.

    حتما برای شما هم پیش آماده که به علت کسالت یا مریضی به پزشک مراجعه کنید و بعد از پرداخت حق ویزیت و منتظر ماندن برای رسیدن به اتاق پزشک و آماده کردن خود برای ارایه توضیحات مفصلی از مشکلاتی که دارید، 30 ثانیه بعد از ورودتان به اتاق، کارتان راه بیفتد و با نسخه ای سرشار از مُسکّن و آنتی بیوتیک راهی داروخانه شوید. گرچه چاره ای جز پرداخت هزینه، تهیه و مصرف داروها ندارید، (که البته ممکن است در پاره ای از موارد اثر بخش باشد.) اما حس بد دریافت نسخه ای آماده بدون اینکه کسی حرف شما را کامل بشنود و درد شما را کامل درک کند، حتما آزار دهنده خواهد بود.

    این روزها بازار تبلیغات پر شده از همین نسخه های آماده و مشاورانی که بیشتر دلال رسانه می باشند تا مشاور. اگر شما گام انتخاب مشاور را درست بردارید، درصد موفقیت و اثر گذاری کمپین تبلیغات اینترنتی شما افزایش یافته  و کاهش محسوسی در هزینه خواهید داشت، به این نکته دقت کنید، مشاور خوب هزینه برای شما ایجاد نمی کند بلکه هزینه های شما را کاهش می دهد. در مقاله بعدی کارزار٬ در مورد لزوم تغییر نوع نگرش قبل از انتخاب مشاور٬ بیشتر صحبت خواهیم کرد...

    در روند انتخاب مشاور تبلیغاتی خود اگر با یکی از موارد زیر مواجه شدید، یک گام به عقب برگردید و در جستجوی مشاوری دیگر باشید:

    1. ارایه راهکار قبل از اطلاع از جزییات کسب و کار شما (محصول، بازار هدف، حاشیه سود، وضعیت رقبا، مزیت رقابتی و ...)
    2. تضمین موفقیت در کمپین تبلیغاتی قبل از اطلاع از سیستم پاسخگویی، جذب و جمع آوری اطلاعات مشتریان
    3. طراحی کمپین تبلیغات آنلاین بدون تغییر الگویی و بر اساس تجربیات آفلاین
    4. اصرار برای استفاده از رسانه ای خاص (که در اغلب موارد مشاور، به شکل کاملا اتفاقی صاحب رسانه نیز هست!)
    5. اختصاص 100 درصد بودجه تبلیغاتی به یک کانال یا ابزار خاص
    6. عدم ارایه روزمه کاری و اطلاعات تماس مشتریان قبلی به شکل کاملا شفاف
    7. تایید کلیه تفکرات و ایده های شما برای حضور در مبارزات تبلیغاتی (صرفا برای اینکه ناراحت نشوید!)
    8. عدم ارایه گزارشات دوره ای مشخص از نحوه اختصاص بودجه و اثر بخشی تبلیغات انجام شده
    9. ارایه آمار و داستان های موفقیت بدون منبع معتبر

    و از همه مهمتر:

    1. داشتن پکیج های یکسان و از قبل طراحی شده برای هرکسب و کاری بدون توجه به نیاز اصلی کارفرما (نسخه های آماده)

    آیا شما تا به حال از دریافت نسخه های آماده متضرر شده اید؟

  • 10
    شهریور

    ایست! به چراغ های قرمز قبل از شروع تبلیغات اینترنتی توجه کنید

    ایست! اینجا چراغ قرمز است، تا زمانی که سبز نشده توصیه اکید می کنیم که حرکت نکنید
    بسیار از ما با همان نگاه سنتی و نگرش چاپی تبلیغات اینترنتی را شروع می کنیم و پس از چند ماه هزینه کردن و نتیجه مناسب نگرفتن، داستان این سنگ فرش های طلا را برای خود بسته و به جای اول برمی گردیم.
    اگر یادتان باشد بیشترین هنرمندی در تبلیغات چاپی شیوه طراحی آگهی تبلیغاتی بود، که با چند بار آزمون و خطا بهترین نتیجه حاصل می شود و داستان تبلیغات سنتی در همین جا ختم شده و کل ماجرا به شیوه پاسخگویی کارمندان فروش به خطوطی که زنگ می خورند، بستگی داشت، شرکت ها به دنبال فروشندگان بلبل زبان بودند که بتوانند سرنخ های حاصل شده را به مشتریان تبدیل کنند، همین و بس

    ایست! اکنون دیگر ماجرا متفاوت است، دیگر قهرمان اصلی داستان، سناریوی آگهی یا فروشنده بلبل زبان نیست، در عصر تکنولوژی هوشمندی مدیران است که سرنوشت کسب و کارها را رقم می زند و بادبان های برافراشته را در بهترین مسیر باد قرار می دهد

    یک تفاوت اصلی تبلیغات سنتی با تبلیغات اینترنتی در این نکته است که شما در تبلیغات سنتی وقتی آگهی خود را مثلا در روزنامه ای چاپ می کردید دیگر ماجرا تمام بود، اما در تبلیغات اینترنتی وقتی شما یک بنر تبلیغاتی را در یک سایت قرار می دهید تازه ماجرا آغاز می شود، هوشمندی شما در این بخش می تواند اثر بخشی تبلیغات اینترنتی را از -10 تا +10 تغییر دهد.
    توصیه می کنم قبل از شروع تبلیغات اینترنتی به این نکات قرمز رنگ توجه کنید و تا زمانی که سبز نشده اند تبلیغات خود را شروع نکنید:
    • آیا پارامترهای سنجش خود را برای تبلیغات اینترنتی مشخص کرده اید؟
    • آیا سناریوی برای گرفتین ایمیل بازدید کنندگان خود دیده اید؟
    • آیا در حوزه رابط کاربر کاربران را به مقصدی که می خواهید برسند، هدایت کرده اید؟
    • آیا تلفن های تماس شما در دسترس است ؟
    • Call To action شما چیست؟
    • آیا بازدید کنندگان را به صفحه اصلی وب سایت خود منتقل می کنید یا صفحات جدایی برای این هدف در وب سایت خود طراحی کرده اید؟
  • ایمیل مارکتینگ بهتر است یا فیس بوک

    در این مقاله هدفمان را مقایسه دو پلتفرم بزرگ در دنیای تبلیغات مجازی قرار داده ایم. ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی.

    این دو در تبلیغات اینترنتی به نوعی رقیب همدیگر محسوب می شوند. البته با توجه به اینکه سابقه حضور شبکه های اجتماعی و تمایل افراد به استفاده از آنها بیشتر از ایمیل مارکتینگ است تصور می رود این social network ها هستند که برنده اند. اما بهتر است نتیجه را در این چالش که در قالب یک اینفوگراف برای شما به نمایش گذاشته شده است، مشاهده کنید :

    مقایسه ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

  • 7 اشتباه رایج که نرخ اسپم را بالا می برد. آیا نرخ اسپم شما نیز بالا رفته است ؟

    بعضی از بخش های قانون اسپم کاملا واضح است اینکه کاربران ایمیل هایی که از دیدشان مشکوک و ناشناش باشند را اسپم می کنند. اما برخی قوانین آن کمی مبهم می باشد که بعضی از آن ها اگر شکسته شود تا 16000 دلار برایش جریمه در نظر گرفته شده است.  (در مورد اسپم، تاریخچه و قوانین آن بیشتر بدانید)

    در اینجا چند اشتباه رایج که معمولا ناخواسته توسط بازاریابان ایمیل انجام می شود و منجر به اسپم ایمیل ها می شود، برایتان توضیح داده می شود :

    1-    شما اجازه لغو اشتراک را به مشترکین نمی دهید : 

    آیا می دانستید این کارغیر قانونی است اگر هیچ امکانی در خبرنامه هایتان برای لغو اشتراک مشتریان قرار ندهید؟ مطمئنا لینک لغو اشتراک را در انتهای اکثر خبرنامه های تبلغیاتی دیده اید. اکثر بازاریابان بدنبال روش هایی برای جذب مشتری هستند و ایمیل مارکتینگ یکی از آن هاست اما همان بازاریابان امکان لغوعضویت را به معنای احترام به حقوق مشتری با دسترسی آسان در اختیار کاربران می گذارند.

    شما ممکن است متوجه شده باشید حتی Gmail نیز امکان لغو عضویت یا لغو ارتباطات ایمیلی را نیز در قالب یک لینک فراهم کرده است، تا شما به راحتی با کلیک بر روی این لینک بتوانید لغو عضویت کنید.

    اجازه لغو اشتراک یکی از مهم ترین قواعدی است که باعث می شود در ذهن کاربران باقی بمانید. زیرا آن ها واقعا باید خواستار ایمیل های شما باشند در غیر این صورت ایمیل هیا خود را به سمت پوشه اسپم هدایت کرده اید.

    2-    شما مشتریانی که درخواست لغو اشتراک کرده اند را از عضویت خارج نمی کنید : 

    بعد از آنکه امکان لغو اشتراک آسان را در خبرنامه هایتان فراهم کردید حال باید واقعا کاربرانی را که درخواست لغو عضویت کرده اند را از لیست خود خارج کنید. اگر نرم افزار شما این امکان ار به صورت خودکار برای شما فراهم نکرده و شما باید به طور دستی ایمیل ها را از لیست خارج کنید، توجه کنید که حداکثر تا 10 روز پس از درخواست لغو اشتراک باید مشترک را از لیست خود حذف کنید. در حال حاظر نرم افزار های ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم کرده اند که برای کاربرانی که لغو اشتراک می کنند ایمیلی ارسال نشود اما آن ها را از لیست ایمیل بازاریاب حذف نمی کنند.

     لغو اشتراک

    3-    شما به طور واضح خود را به مشتری معرفی نمی کنید : 

    زمانی که ایمیلی ارسال می کنید مشتری نیاز دارد تا مطمئن شود شما، شرکت و کسب و کارتان معتبر است. خطی که در آن نام فرستنده نوشته می شود بسیار مهم است (from : “ sender name ”)  این قسمت باید به طور دقیق پر شود و مشخص کننده شخص و یا شرکتی معتبر باشد و مشتری بداند واقعا چه کسی این ایمیل را ارسال کرده است. زمانی که شما نامی از شرکت و یا برند خود را می نویسید به طور 100 درصد نشان می دهید که بخشی از یک کسب و کار می باشید و این موضوع ار لحاظ روانشناختی روی برداشت خواننده از شما تاثیر مثبت می گذارد. همانند ایمیل های ارسالی کارزار در قسمت sender name آن نوشته شده "hamid from karzar.ir"

     نام فرستنده

    4-    شما به خط موضوع یا subject line اهمیت زیادی نمی دهید : 

    انتخاب موضوع قاعده بسیار مهمی است که باید با ظرافت برای آن وقت گذاشته شود. اولین کلمات خبرنامه شما که دیده می شود همین خط موضوع شما است. خط موضوع میزان بازدید از landing page  شما را نیز تعیین می کند. زیرا شما با این یک خط به خواننده می گویید دقیقا راجع به چه چیزی صحبت می کنید و نوع کسب کارتان در قالب چند کلمه توصیف می شود.

    در همان حین که مشغول به ساختن خبرنامه هستید به این فکر کنید که چه موضوعی می تواند هم واضح باشد هم دقیقا به آنچه ارسال می کنید اشاره کند و هم خواننده را به باز کردن ایمیل جذب کنید. خودتان را جای کاربری که با کسب و کار شما تا حدودی آشنا است و ایمیل شما را دریافت می کند قرار دهید (put yourself in their shoes) .

     خط موضوع

     

    5-    ایمیل تبلیغاتی را به طور واضح مشخص نمی کنید : 

    اگرکسب و کار شما ایمیل های خود را برای تبلیغ کالا و یا خدمات ی ارسال می کند، شما نیاز دارید که به طور واضح تبلیغات خود را معرفی کنید و برای این کار بهتر است از تصاویر استفاده کنید اما این تصاویر و مشخصات درج شده در آن ها نباید تفاوتی با پیشنهادات ارائه داده شده در سایت داشته باشد.

    مثلا در ایمیل تبلیغاتی زیر که برای   new York & company می باشد و در مورد فروش البسه است در همان نگاه اول دقیقا مشخص است که به ازای پرداخت 60 دلار، 25 دلار تخفیف و نیز به ازای پرداخت 125 دلار، 60 دلار تخفیف برای کاربر در نظر گرفته شده است.

            ایمیل تبلیغاتی

     

    6-    شما آدرس و شماره تلفن کسب وکار خود را در کمپین خود قرار نمی دهید : 

    یکی از مهم ترین بخش های یک ایمیل تبلیغاتی، آدرس پستی و شماره تلفن صحیح فرستنده است. هر کسب و کاری باید یک آدرس پستی داشته باشد. برای کمک به شفافیت و حقیقی بودن کسب و کار خود نیاز دارید آدرس پستی خود را در جایی از خبرنامه بگنجانید.

    از طرفی راهی برای اینکه مطمئن باشید در یاد کاربر خواهید ماند نیز همین آدرس پستی و شماره تلفن است.

     

    7-    شما تیم بازاریابی و کمپین تبلیغاتی خود ار دنبال نمی کنید : 

    گاهی ممکن است شما کار کمپین تبلیغاتی خود را به تیمی خارج از دفتر کسب و کارتان واگذار کنید در این صورت هم باز شما در برابر آنچه که با نام شما ارسال می شود مسئول هستید. هم شما و هم تیم بازاریابی در برابر ایمیل های ارسالی مسئولیت دارید.  

    همیشه از آنچه که تیم بازاریابی انجام می دهند مطلع باشید و بدانید که دقیقا در همان مسیری که شما تعیین کرده اید محتوا تولید و ارسال می کنند. برای کمپینهای آینده خود طرحی پیاده کنیدو آن را در اختیار تیم خود قرار دهید و بخواهید برای طرح های آینده محتوا های جدید تولید کنند و آنها را در اختیار شما قرار دهند.
  • هفت باور غلط که نباید در باره ایمیل مارکتینگ بپذیرید

    ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزار آنلاین ارتباط می باشد که اکثر بازاریابان امروزه به آن تکیه کرده اند. از آنجایی که مدت های طولانی است که از ایمیل به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می شود، در نتیجه ما همه روزه با نظرات و دیدگاه های زیادی روبرو هستیم که بیشتر آنها گاهی با هم در تضاد نیز هستند.

    در کل در مورد ایمیل مارکتینگ نظرات متعدد و متضادی در مورد زمان ارسال ایمیل، تعداد کاراکتر های موضوع ایمیل و بهترین راه های بهینه سازی ایمیل و غیره وجود دارد. برای آن که ایمیل مارکتینگ شما موفق و تاثیر گذار باشد ابتدا نیاز دارید که این نظرات را از هم تفکیک کنید و بدانید کدامشان واقعا درست است.

    قیل از آن که هر تغییری در روش ایمیل مارکتینگ خود بدهید به اینفو گراف زیر که توسط یکی از محققان برجسته در زمینه ایمیل مارکتینگ تهیه شده توجه کنید :

    اینفوگراف ایمیل مارکتینگ
    نظر شما در مورد این باور ها چیست؟ کدامشان را قبول دارید و کدام را نه ؟ در این اینفوگراف سعی شده است که باور های غلط که در سمت بالا و چپ تصویر نوشته شده اند را در کنار نظرات درست تر قرار داده شود تا اهمیت دقت به جزئیات در ایمیل مارکتینگ به خوبی محسوس باشد.
    لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
     
    (در انتها قصد دارم از همکار بسیار خوبم سرکار خانم نازنین مدنی گرافیست آرمیتیس برای فارسی سازی و طراحی مجدد این اینفوگراف صمیمانه تشکر کنم )
  • چگونه تولید محتوا برای کارمندان شما تبدیل به علاقه می شود نه کار اجباری

    این روزها در هر گوشه کناری کسب و کار ها برای شرکت خود نام تجاری تعیین کرده و اقدام به برند سازی کرده اند، مشخصات برند و شرکت خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته اند تا کاربران در آنها علاقه خود را ابراز کنند و با انتشار تعداد آنها به نوعی محبوبیت خود را به رخ بکشند و یا اینکه نام و تصویر اشخاص معروفی که از برند آنها استفاده کرده اند را به نمایش بگذارند.

    اما سوال اینجاست که در مورد شرکت و نیروی کار و کیفیت کارتان چه کرده اید؟ آیا کسب و کار شما به اندازه کافی نیرو برای تولید محتوای با کیفیت صرف نظر از نوع شغل و تخصصشان دارد ؟ یعنی آیا تمامی کارمندان شما بدون توجه به نوع تحصیلات و حیطه کاریشان توانایی تولید محتوای مفید در زمینه کسب و کارتان را دارند؟

    در مقاله های گذشته بر این تاکید کردیم که برای تولید محتوای با کیفیت نیروی متخصصی مثل نویسنده و یا وبلاگ نویس استخدام کنید. اما در این مقاله روی دیگر سکه را نشان می دهیم و می خواهیم بگوییم چگونه می توانید برای کارمندان موجود در شرکت ایجاد انگیزه کنید تا محتوای مفید تولید کنند.

    در این مقاله می خواهم توجه شما را به پاسخ های وبلاگ نویسان معروف وContent Marketing World speakers ها به یک سوال کارشناسانه جلب کنم :

    سوال این بود : چه پیشنهاد عملی را می توانید برای تشویق کارمندان به شرکت در تولید محتوا ارائه دهید، به خصوص برای کارمندانی که در بخش بازاریابی نیستند؟

    Scott P. Abel می گوید : این می تواند یک چالش بزرگ برای شرکت هایی باشد که برای محتوا به عنوان دارایی کسب و کار خود ارزش قائل نیستند. از نظر من در اینجا مشکل چگونگی جذب نیرو ها نیست بلکه مشکل فقدان رهبری تیم تولید محتوا است. رهبران بزرگ تحریک کردن، تشویق کردن، ایجاد انگیزه در کارمندان خود را به منظور دستیابی به اهداف قابل اندازه گیری توسط بازگو کردن انتظارات، تعریف نقش ها و مسئولیت پذیری پیدا می کنند. آنها توضیح می دهند که در نهایت هدف از این محتوا چیست و درکی از بازی نهایی در ذهن کارمندانشان نقش می بندند. سپس اطمینان پیدا می کنند که کارمندانشان نقشه و نقشی که باید ایفا کنند تا به هدف تعیین شده برسند را به خوبی درک کرده اند و در آخر میزان کار مفید کارمندان را اندازه گیری کرده و به بهترین آنها پاداش خواهند داد.

    Doug Kessler می گوید : به نقات قوت هر شخص دقت کنید. یک شخص عادی هیچ گاه در یک شب به یک نویسنده ماهر تبدیل نمی شود اما ممکن است مثلا توانایی مصاحبه و مکالمه بالایی با افراد داشته باشد ویا یکی دیگر از کارمندان قدرت درک بصری اش از درک کلامی اش بالاتر باشد و یا اینکه توانایی کارمندی در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی بالاتر از تولید محتوا باشد.

    Ardath Albee  چند پیشنهاد ارائه می هد :

    1-     ایجاد دوره های آموزشی کوتاه. دوره های آموزشی 10 دقیقه ای آنلاین برگزار کنید هر بار موضوعی در زمینه بالا بردن مهارت تولید محتوا انتخاب کنبد.به عنوان مثال چگونه می توان از فیس بوک استفاده کرد ؟ و یا برای شروع یک مکالمه چه باید کرد ؟

    2-     ایجاد قالب برای وبلاگ نویسی.  به عنوان مثال می توانید ابتدا با یک مقدمه ساده شروع کنید که چرا این وبلاگ مهم است و نویسندگان پست های آن چه کسانی هستند و نیز لیستی از اسامی آنها با یک شناسه کاربری و توضیح مختصری در مورد آنها قرار دهید. همین مقدمه ساده برای شروع یک وبلاگ و تاثیر آن بر جذب کارمندان به تولید محتوا کمک می کند.

    3-     ایجاد یک بانک ایده. به اشتراک گذاری ایده ها در شبکه اینترانت شرکت می تواند ایده های زیاد و نوینی را برای کسب و کارها در تولید محتوا فراهم کند. کارمندان می توانند در آن ثبت نام کنند و ایده های خود را در قالب یک یادداشت قرار دهند. این بانک ایده همچنین می تواند به کارمندان بخش تولید محتوا و بازاریابی نیز کمک کند تا ایده های دیگران را در بهبود کیفیت محتوای خود به کار گیرند.

    4-     فراهم کردن امکان ضبط صدا. راه دیگر این است که امکانی برای کارمندان فراهم شود تا بتوانند صحبت های خود را در مورد یک موضوع و ایده خاص ضبط کرده و با گوش دادن به آن بتوانند خلاصه ای کوتاه مفید و تمیز را رونویسی کنند و آن را در شبکه شرکت به اشتراک بگذارند.

    5-      ایجاد امکان نظر دادن یک متخصص در مورد یک تاپیک. این امکان را فراهم کنید که یک کارمند متخصص و ماهر در زمینه محتوا بتواند نظر خود را تنها به عنوان "راهنمایی کارشناس" در مورد موضوعات مختلف بیان کند. امکانی مثل تایپ نظر و یا ضبط صدا. با این کار کارمندان کیفیت نظرات خود را محک می زنند و حس قابت و جلب توجه مثبت کارشناس باعث می شود در یادداشت های بعدی اش متفکرانه و با انگیزه بیشتری تلاش کند.

    Ian Cleary می گوید :

    من فکر می کنم شما باید اهمیت برند سازی و مخاطبان هر برند را در موفقیت آن به کارمندان خود آموزش دهید. سودی که کانتنت مارکتینگ برای شرکت و مهم تر از آن برای خود آنها دارد را توضیح دهید. نقش کمک آن ها در ایجاد محتوا و کسب امتیاز برای تولید هر محتوا را توضیح دهید. برایشان توضیح دهید اگر دانش خود را در فضایی خارج از حیطه کاریشان به نمایش می گذارند آنها را در زندگی حرفه ای آینده شان کمک خواهد کرد. نیاز یک برند برای موفقیت  نیاز کارمندان و کارفرمایان است. ایجاد محتوا وقت گیر و چالش برانگیز است پس کارمندان حتما باید مزایای آن را بدانند.

    Andrew Davis می گوید :  من چهار روش شرکت های بزرگ در تولید محتوا را که با رویکرد شخصی خود برداشت کرده ام این گونه دیده ام :

    1-     تفکرات و رویاپردازی کارمندان. این می تواند بنیان گذار جذب کارمندان جوان و کم تجربه و ایجاد انگیزه در آنها باشد.تشویق و دعوت آنها برای به اشتراک گذاشتن رویاهای آینده شان و تفکراتشان برای موفقیت به طور منظم می تواند آنها را در ایجاد ایده و تولید محتوا درگیر کند.

    2-     تیم بایگانی. تیم بایگانی و یا افرادی که به نوعی با تاریخچه فعالیت شرکت آشنایی کامل دارند اشخاصی هستند که بیشترین زمان را در کنار کسب و کار شما بوده اند. این کارمندان را تشویق کنبد تا دیده ها شنیده ها خاطرات و روایاتی که از شرکت ثبت کرده اند را به اشتراک بگذارند. آنها با عشق اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند.

    3-     کارمندان مردد. این دسته کارمندانی هستند که به طور کلی به پیشرفت بازار و فعالیت شرکت شک و تردید دارند. به جای قرار دادن آنها در حاشیه از آنها دعوت کنید تا دیدگاه ها و تردید های خود را بیان کنند و نظر آنها را در مورد چگونگی پیشرفت در بازار کار سوال کنید. این بهترین روش برای درک مخاطبان و حتی چشم انداز رقبا در بازار است. از آنها بخواهید سوالات و نظرات خود را آشکارا به اشتراک بگذارند و به بحث و گفتگو در آن باره بپردازند. این کار آنها را بسیار خوشحال خواهد کرد که دیگران چگونه با علاقه در مورد نظرات و تفکرات آنها به گفتگو می پردازند.

    4-     کارمندان متخصص. افراد متخصص به طور کل در انجام وظایف فوق العاده هستند اما این تصور را از خود ندارند که می توانند خلاقیت کاری نیز داشته باشند. آنها وظایف و مسئولیت های حیطه تحصیلی و شغلی خود را به نحو احسنت انجام می دهند ولی فکر نمی کنند که می توانند در جذب مشتری و تولید محتوای مخاطب پسند نقش موثری داشته باشند. کارشناسان شما همیشه در مواقعی که شما از آنها خواسته ای دارید خود را با ضرب العجل هایی روبرو می کنند تا بتوانند به طور کامل و بی نقص وظایف خود را ایفا کنند. به کارشناسان به عنوان حقیقت کسب وکارتان می توانید تکیه کنید مانند یک ژورنالیست برای شما و تیمتان خواهند بود. آنها را به سمینار ها و کنفرانس ها بفرستید تا تمامی اتفاقات یافته ها آموخته ها و فید بک های مردم را به طور متخصصانه برای شما ثبت و بازگو کنند.

    Nenad Senic می گوید :

    بیایید واقع بین باشیم. بسیاری از کارمندان احساس نویسندگی را در خود نمی بینند و یا اصلا به محتوا فکر نمی کنند. بهترین راه برای درگیر کردن آنها با محتوا ها صحبت کردن با آنهاست. مانند یک ژورنالیست عمل کنید. جلسات گفتگوی منظم برپا کنید و از آنها در مورد موضوعات مختلف سوال کنید. نتیجه این گفتگو ها جمع آوری لیستی از نظرات مختلف در مورد موضوعات مختلف می باشد که می تواند در تهیه محتوای مناسب بسیار کارآمد باشد. به مرور زمان این گفتگو ها برای آنها از یک بار سنگین و یک وظیفه خارج شده و در به اشتراک گذاشتن دانسته هایشانشرکت می کنند و به قدردانی که شرکت از آنها می کند علاقه مند می شوند.

    خلاصه آنکه راه های زیادی برای تشویق کارکنان به تولید محتوای سودمند برای کسب و کارتان وجود دارد. در واقع یک ترفند برای افزایش تبلیغات کسب و کار ها می باشد. اما نکته بسیار مهمی که بعد از مطالعه ایده های بزرگان کانتنت مارکتینگ به ذهن من رسید و تمایل دارم آن را بازگو کنم این است که :  کارمندان یک شرکت قبل از آن که در کنار فعالیت تخصصی شان بخواهند به تولید محتوا بپردازند نیاز دارند که احساس کنند ایده ها و نظراتشان برای کسب و کار و مدیران شرکت مهم است و با ارائه آنها چیزی ارزشمند در اختیار شرکت می گذارند. تلاش های اضافه و خارج از حیطه کاری آنها را محترم می شمارند و به رسمیت می شناسند.

    و در آخر نکته ای که نباید فراموش کرد این است که حتی اگر کارمندی نتواند در زمینه تولید محتوا مفید باشد با توجه به حق آموزش، پشتیبانی، احترام و تشویق هر کارمند بدون در نظر گرفتن تخصص و حیطه کاری اش می تواند یک منبع مبلغ قوی برای نام تجاری شما باشد.  

  • کسب وکارهای خسته، کارگران روز مزد

    یک نگاه اشتباه مسبب آن شده است که اغلب کسب و کارها در ایران به این گونه کار کنند:
    تبلیغ کنند، بفروشند و دوباره این دور خسته کننده شیوه روز مزد مآبانه را در کسب و کار خود تکرار کنند
    جالب است که تحقیقات نشان می دهد که سود شرکت ها از مشتریان در سال دوم فروش به ایشان اتفاق می افتد چرا که سود سال اول صرفه هزینه های مختلف برای جذب مشتری می گردد.
    کجای ماجرا لنگ است؟ چه چیزی دیده نشده است؟ آیا ما باید به سان کارگران روز مزد فقط زمانی بفروشیم که تبلیغ می کنیم؟
    نکته اینجا، مدیریت ارتباط با مشتریان  در بسیاری از کسب و کارهای ایرانی نادیده گرفته می شود، مدیریت ارتباط با مشتری  به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود
    تحقیقات نشان می دهد عدم توجه به این مفهوم در پیش پا افتاده ترین حالت مسبب آن می شود که کسب و کارها 30 درصد مشتریان خود را به دلیل ساده فراموشی از دست بدهند!
    آیا ما باید مشتری را به عنوان یک خریدار یک بار مصرف ببینیم یا طرح و نقش منسجمی برای خرید کردن مداوم مشتریان خود داشته باشیم؟ مثلا شما دقت کنید چند درصد از ما فقط با یک آژانس مسافرتی، سفر می کنیم؟ چند درصد مشتریان یک آژانس مسافرتی بیش از یک بار از آن آژانس خرید می کنند؟
    من سوالاتی را مطرح می کنم شاید بیشتر نیاز این مفهوم در کسب و کار شما ملموس تر گردد:
    • آیا می دانید کدام از یک مشتریان شما در 6 ماه اخیر از شما خرید نکرده اند؟
    • آیا می دانید کدام مشتریان بیشترین معرف های شما به دیگران بوده اند؟
    • کدام ابزار تبلیغاتی برای شما به شکل موثرتری کار کرده است؟
    • بهترین کارمند فروش شما در ماه خرداد چه کسی بوده است؟
    • آیا وقتی یک کارمند فروش از شرکت شما خارج می شود، مشتریانی که با اون کار می کردند نیز از دست شما خارج می شود؟
    • آیا می دانید که 80 درصد درآمد شما از محل 20 درصد مشتریان شما حاصل می شود؟ چگونه می خواهید لیست این مشتریان را استخراج کنید تا آنها را به یک افطار دعوت نمایید؟

    شما جواب کدام یک از این سوالها را دارید؟

  • یک گام، فاصله شما تا مشتریان راضی

    گاهی اوقات ما اهداف مان را آن آنقدر پیچیده می کنیم که روز به روز فاصله ما به آنها دورتر می شود

    کافی ست نگرش خود را تغییر دهیم، خیلی از کارها ساده تر از آن چیزی ست که ما به آنها فکر می کنیم.

    من اعتقاد دارم که کسب و کاری که مشتری های آن راضی نباشند محکوم به شکست است، درصد بزرگی از مشتریان کسب و کارهای موفق مشتریان ارجاعی از مشتریان راضی قبلی هستند، فرصتی که اغلب در کسب و کارهای ایرانی دیده نشده و اصلا به آن پرداخت نمی شود.

    اصولا خیلی از کسب و کارها در ایران فروش را پایان راه می دانند در حالی که در دنیای امروز فروش ابتدای کار بازاریابی ست

     

    یک راه ساده برای راضی نگهداشتن و احترام قلبی به مشتریان (که لطف خدا برای کسب و کارها می باشند) راه اندازی یک کلوب مشتریان ساده و ارائه خدمات به این مشتریان می باشد.

    شما با این کار چند هدف مهم را نشانه گذاری می کنید:

    مشتریان شما، دیگر شما را فراموش نمی کنند

    بابت حس خوبی که به آنها انتقال می دهید آنها دوباره از شما خرید می کنند

    و مهم تر از همه شما را به دیگران توصیه می کنند

    حوب کلوب مشتریان را هدف پیچیده ای نکنید، با چند گام ساده شما صاحب یک کلوب مشتریان بی نظیر خواهید بود:

    گام اول: جمع آوری اطلاعات مشتریان

    لیست مشتریانی که از شما خرید کرده اند را جمع آوری کنید، اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و آخرین چیزی که از شما خرید کرده اند کافی ست، فرایندی برای مشتریان جدید نیز طراحی کنید که این اطلاعات بعد از خرید از مشتری گرفته شود و به این لیست افزوده گردد

    گام دوم: چه خدماتی به مشتریان خود می توانید بدهید؟

    خدماتی که به مشتریان خود می توانید بدهید را مشخص کنید مثلا:

    تخفیف های ویژه(تخفیف های واقعی که به سایرین نمی دهید) به مشتریان

    تبریک اعیاد و مراسم

    آموزش و مطالب مفید در حوزه کسب و کار خودتان که به درد مشتری بخورد

    و ....

    گام سوم: خبرنامه خود را ایجاد کنید

    توسط یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خبرنامه ای ایجاد کرده و داده مشتریان خود را در آن وارد کنید، تا بتوانید با این ابزار خدمات که قرار است به آنها بدهید را ارسال کنید.

     

    با همین چند کار ساده شما صاحب یک باشگاه مشتریان کار شدید، چرا از امروز شروع نمی کنید؟ مشتریان راضی بزرگترین سرمایه کسب و کارها می باشد

     

    نظر شما چیست؟ آیا به رضایت مشتریان خود فکر می کنید؟

  • 29
    اردیبهشت

    معجزه فروش های مناسبتی + هدیه کارزار

    فروش های مناسبتی یکی از شیوه های مناسب در فرایندهای فروش و افزایش مشتریان می باشد، اگر نگاه شما در کسب و کارتان این باشد یک مشتری یعنی بارها خرید با این مدل می توانید سود خود را در فروش اولیه به مشتریان کاهش داده و مشتریان خود را به میزان چشم گیری افزایش دهید.
     
    دقت کنید که در اغلب کسب و کارها مشتریان بیش از یک بار خرید می کنند، بیمه گذار هر سال ماشین خود را بیمه می کند، مسافر سالی چند بار سفر می کند و ....
     
    پس هدف فروش های مناسبتی ساده است، افزایش تعداد مشتریان با کاهش میزان سود در فروش اولیه و نگهداری مشتری برای فروش های آتی
    جشنواره های که شرکت های اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه هر فصل برگزار می کنند جزء همین فروش های مناسبتی می باشد، هدف اصلی این شرکت ها افزایش لیست مشتریان می باشد.

    چند گام ساده برای پیاده سازی فروش های مناسبتی در کسب و کار شما
     
    تقویم مناسبتی خود را برنامه ریزی کنید
    اولین گام برنامه ریزی تقویم مناسبتی در هر سال است، شما در چه مناسبت های می خواهید تخفیف بدهید، جنس کالای شما باید با نوع مناسبت هماهنگی داشته باشد و در ماه حداکثر بیش از یک مناسب در نظر گرفته نشود
    ما این کار را برای شما راحت کرده ایم، تمام مناسب های مهم سال 1393 در یک طراحی زیبا برای شما آماده کرده ایم، سایز کوچک این طرح را از اینجا دانلود کنید و سایز بزرگ ترش را از اینجا
     
    ایده های خود را رو کاغذ بیاورید
    خود بعد از تکمیل تقویم مناسبتی و پر کردن آن، برای تمرکز بیشتر تقویم را روی دیوار اتاق فروش نصب کنید، اکنون زمان این است که برای مناسبت های در نظر گرفته شده، ایده های مناسبی برای فروش های تخفیف دار خود طراحی نمایید. به عنوان مثال ایده ای که ما برای روز مادر جهت فروش نرم افزار میلرلایت اجرا کردیم، 20 درصد از ما تخفیف بگیرید و به مادران خود هدیه بدهید. اینجا می توانید این ایمیل را ببینید

    مشخص کردن طرح و تخفیف ها
    برای ایده های تصویب شده طرح های گرافیکی خود را آماده کردن و مشخص کنید چقدر در هر مناسبت به مشتریان خود تخفیف می دهید، دقت کنید که مبلغ این تخفیف ها باید چشم گیر باشد تا مشتریان را به سمت شما جذب کند، همچنین تاریخ های شروع و پایان طرح های خود را نیز مشخص کنید مثلا اگر 6 خرداد(ولادت حضرت رسوم اکرم (ص)) می خواهید طرحی را اجرا کنید زمان شروع و پایان طرح را مشخص کند، پیشنهاد ما برای این دوره ها حداق 2 روز و حداکثر یک هفته است

    یک هفته مانده به طرح ها اطلاع رسانی کنید
    یک هفته مانده به زمان مناسب اطلاع رسانی کنید، بهترین شیوه اطلاع رسانی از طریق ایمیل  و خبرنامه  می باشد، چرا که کسانی که در خبرنامه شما هستند با شما آشنایی دارند و تخفیف ها شما برای این افراد ارزشمند است.
    بهترین زمان برای اطلاع رسانی برای مناسب ها یک هفته مانده، روز شروع و یک روز مانده به پایان است.

    نظر شما چیست آیا تجربه یا ایده ای در این زمینه دارید؟





  • 15
    اردیبهشت

    7 سوالی که قبل از شروع یک کسب وکار باید از خود بپرسید

    من در این 12 سال  به واسطه عدم پاسخ درست به این سوال ها شکست های جدی را تجربه کردم، به نظر من اگر می خواهید کسب و کاری را مخصوصا در فضای وب شروع کنید قبلا از شروع آن با دقت این 7 سوال را در مورد محصولات و خدمات خود پرسیده و در صورت پاسخ مثبت کار خود را شروع کنید.
     
    1-آیا محصول شما یک نیازمندی واقعی را حل می کند؟
    اگر محصول شما یک نیاز ضروری مشتریان را حل نمی کند، احتمال موفقیت آن بسیار کم خواهد بود، پس این موضوع را بسنجید که آیا ایده ای که دارید راهکاری برای یک نیاز ضروری در جامعه می باشد یا نه
     
    2-آیا نقطه مرکزی محصول خود را می دانید؟
    وقتی می خواهید محصولی تولید کنید کلی کار است که باید شما انجام دهید، سوال اینجاست که از کجا باید شروع کنیم، پاسخ این است از نقطه مرکزی، نقطه مرکزی بخشی از محصول است که در صورت حذف آن کاکرد اصلی محصول مختل می شود. پس اولین کار این است که نقطه مرکزی شناسایی و این بخش به بهترین شیوه اجرا شود. بقیه کارهای در اولویت های بعدی قرار دارد
     
    3-شما اصل هستید یا کپی؟
    آیا ایده ای که دارید اصل است یا کپی، تجربه ثابت کرده که ایده های کپی اغلب با شکست مواجه می شوند، دلیل ساده است به خاطر اینکه شما وقتی چیزی را کپی می کنید از روش رشد آن کسب و کار درک درستی ندارید و فقط لایه بیرونی آن را کپی می کنید.
     
    4-آیا می توانید ساده فکر کنید؟
    اگر نمی توانید ساده فکر کنیم، نباید شروع کنیم، اول باید ساده فکر کردن را تمرین کنیم، وقتی ما ساده فکر نمی کنیم محصول خروجی ما محصول پیچیده می شود، مشتریان پیچیدگی را دوست ندارند
     
    5-آیا به اندازه ضرورت های در شروع کار هزینه می کنید؟
    اگر کاری را می توانید با 1 نفر انجام دهید چرا باید 2 نفر استخدام کنید، اگر یک دفتر 30 متری در شروع کار نیاز دارید چرا باید دفتر 50 متری اجاره کنید، در شروع کار تا حد امکان باید هزینه ها را کاهش دهید
     
    6- آیا جاه طلبی شما زیاد است؟
    ممکن است چندین ایده داشته باشیم، ایده ها تا زمانی که اجراه نشده اند فقط یک ایده اند، فقط. باید مقداری جاه طلبی خود را کمتر کنیم و سعی کنیم بهترین ایده را به خوبی اجرا کنیم، زمان برای اجرای ایده های بعدی زیاد است.

    7-آیا به شیوه بازاریابی و فروش محصول خود فکر کرده اید؟
    خیلی وقت ها ما 100 درصد انرژی خود را برای تولید محصول گذاشته و از موضوع مهم دیگر، یعنی فروش غافل می شویم، توصیه من این است که همیشه نصف انرژی شما صرف شیوه های فروش و بازاریابی گردد.
     
    سوال دیگری به ذهن شما می رسد که در شروع کسب و کار باید پرسیده شود؟
  • 15
    اردیبهشت

    چرا ایمیل مارکتینگ یک ضرورت است؟


    اغلب ما برای کسب و کار خودمان یک وب سایت داریم و مشتریان ما برای خرید یا اطلاع از محصولات یا خدمات ما از سایت ما بازدید می کنند. این بازدیدکنندگان از طرق مختلف به سایت ما سر می زنند:
    • موتورهای جستجو
    • تبلیغات ما در سایت های مختلف
    • تبلیغات ما در رسانه های آفلاین

    تحقیقات ما نشان می دهد که هر بازدیدکننده برای یک وب سایت رقمی بین 500 تا 10.000 تومان هزینه دارد. یعنی اگر وب سایت شما روزی 100 نفر بازدید کننده دارد شما برای جذب این 100 نفر در بخش های مختلف حداقل 50.000 تومان هزینه کرده اید، این شامل هزینه طراحی وب سایت، هزینه های هاستیگ، هزینه های تبلیغات و ... می گردد.
    این بازدید کنندگان اغلب مشتریان بالقوه کسب و کار ما هستند و اکثر کسب و کارها کمترین توجه را برای استفاده بهینه از این بازدید کنندگان دارند.
    بگذارید با یک مثال مساله را روشن تر کنم، فرض کنید شما یک آژانس مسافرتی دارید در روز چند صد نفر از طرق مختلف وارد وب سایت شما می شود، درصد کمی از این افراد (زیر 10 درصد) از شما خرید می کنند و 90 درصد بدون خرید وب سایت شما را بسته و چند روز بد اسم آژانس شما را هم فراموش می کنند. آیا جذب این 90 درصد برای شما هزینه در برنداشته است؟ قطعا شما هزینه های برای این 90 درصد متقبل شده اید پس چرا برنامه برای جذب آنها در  آینده ندارید؟
     
     
    راهکار چیست؟ چگونه می شود از خاطر این 90 درصد پاک نشد؟ بهترین شیوه این است که شما به روش خلاقانه ای ایمیل این افراد را در ورود به سایت گرفته و در دفعات بعدی به جای آنکه آنها به سراغ شما بیایند شما به سراغ آنها بروید. مثلا در یک وب سایت آژانس مسافرتی می توانید با قرار دادن یک فرم عضویت در خبرنامه به کاربران این وعده را بدهید که در تورهای لحظه آخری را به آنها ارسال خواهید کرد و یا آنها را در قرعه کشی های ماهانه شرکت خواهید داد. با این شیوه شما می توانید به راحتی تا 50 درصد بازدیدکنندگان خود را با روش های ایمیل مارکتینگ به مشتریان خوشحال خود تبدیل کنید.
     
     
    آیا شما از این شیوه برای افزایش فروش خود استفاده می کردید؟
  • 1
    اردیبهشت

    چگونه یک شرکت به ده ها میلیون نفر روز مادر را تبریک می گوید!


    در میان انبوه راه‌های ممکن برای تبریک گفتن یک مناسبت جهانی، یک آژانس تبلیغاتی آمریکایی به نام مولن ، بر ایده‌ای ناب دست گذاشته که در قالب فیلمی واقعی ساخته و پرداخته شده است.

    داستان فیلم از این قرار است که آژانس تبلیغاتی آگهی استخدامی را برای شغلی با عنوان "مدیر عملیات" منتشر نموده و با چند نفر که برای پذیرش این شغل اعلام آمادگی کرده‌اند، به صورت برخط (آنلاین) مصاحبه کرده است.

    فرد مصاحبه کننده، ملزومات این شغل را این گونه بر می‌شمرد:
    • تقریباً تمام مدت باید سرپا باشید
    • دائماً باید در حرکت باشید
    • باید بیش از 135 ساعت در هفته کار کنید
    • می‌بایست مدارک تحصیلی در پزشکی، مالی و هنر مهمانداری داشته باشید
    • تعطیلات ندارید و حتی در موسم اعیاد حجم کاری‌تان بیشتر می‌شود
    • زمانی برای خواب ندارید
    • برای این کارها حقوقی دریافت نخواهید کرد

    پر واضح است که واکنش متقاضیان شغل در زمان شنیدن این شرط ها جالب توجه خواهد بود و حتی به ایشان حق می‌دهید که عصبانی شوند و مدعی باشند که مورد تمسخر قرار گرفته‌اند اما وقتی شغل واقعی مشخص می‌شود، بی شک شما هم مانند این متقاضیان خواهید پذیرفت که چنین شغلی وجود دارد!

    اینجاست که شاید شما هم مانند افرادی که آن سوی خط حاضر شده‌اند تا در مصاحبه شغلی شرکت کنند، اینقدر از ایده خلاقلانه به کار رفته لذت ببرید که اشک در چشم‌تان جمع شده و...

    این فیلم را ببیند:




    منبع: تابناک

  • 18
    فروردین

    سه ایده استثنایی برای فروشگاه آنلاینتان

    بطور واضح تفاوت بزرگی بین تجربه حضوری خرید از فروشگاه ها و خرید آنلاین از فروشگاه ها در حالی که بر صندلی خود تکیه زده اید وجود دارد.
    بهرحال تصویرسازی از نقشی که وب سایت می تواند خارج از محیط فیزیکی فروشگاه بازی کند ممکن است به بازاریابان دیجیتالی در توسعه استراتژیشان برای بالابردن تجربه بهینه بازدیدکنندگانشان کمک کند و جرقه ای را در ذهن آنها برای تست ایده های جدیدشان ایجاد نماید.
     
    ایده اول: گزینه مهمان عزیز برای سرعت بخشیدن به پرداخت
    ارائه گزینه برای ورود به عنوان "مهمان  عزیز خوش آمدید" به مشتری  و خودداری کردن از ایجاد یک نام کاربری و رمز عبور و سایر زمینه های غیر حیاتی به نفع شماست. چرا که ممکن است بازدیدکننده ای که قصد پرداخت دارد را بدون معطلی به سوی خرید سوق دهد.
    بر اساس تحقیقاتی که توسط toluna صورت گرفته است این مطلب را ثابت می کند که 26 درصد مشتریان آنلاین از خریدی که مجبور به ثبت اطلاعاتشان در فرمی باشند انصراف می دهند.
     
    ایده دوم: از دریافت ایمیل ها در صفحه اصلی خودداری کنید
    آیا شما در کنار در ورودی فروشگاه خود کارمندی را قرار داده اید تا به محض ورود مشتریان از آنها آدرس ایمیلشان را درخواست کنند؟
     خیلی از شما بازاریابان زرنگ و دانا سر خود را به نشانه منفی تکان می دهید. البته که نه!
    جواب مشتریان: من فقط می خواهم وارد فروشگاه شوم و خرید کنم. چرا ایمیل من را می خواهید؟
    البته که خیلی از شرکت های معروف از این روش برای خوش آمدگویی به ارباب و رجوع خود استفاده می کنند.
     
    ایده سوم: جعبه کد کوپنی می تواند یک قاتل تدریجی باشد!
    وقتی یک خریدار در ردیف جلویی من در صف خرید ایستاده و می بیند که کوپن خرید وجود دارد خیلی سریع تصمیم خودش را می گیرد که ارزشی که از کالاهای انتخاب کرده دریافت می کند کمتر از هزینه ای است که باید بابت آنها پرداخت کند چرا که در مورد کوپنی بودن کالاها چیزهایی شنیده است.
    خیلی از وب سایت ها از جعبه کدی کوپنی استفاده می کنند اما تاثیر آنها بر روی قضاوت خریداران چیست؟
    من تصور می کنم که خیلی از مشتریان با دیدن علامت جعبه کوپن صفحه را ترک می کنند و دنبال کوپن های دیگر می گردند. چرا که اگر روشی  در پرداخت کمتر برای خرید کالایی باشد من ترجیح می دهم اول آن را پیدا کنم و سپس خرید نمایم نه اینکه در پایان خریدم و ترک فروشگاه آنلاین با آن مواجه شوم.
    حالا سوال مهمی که پیش می آید اینست : اگر این مشتریان آن کوپن را پیدا نکنند آیا به صفحه قبلی خرید کالا بر می گردند؟؟
    این روش را امتحان کنید ، شاید هم این آزمایش جعبه کدی کوپن  برای نگاه داشتن مشتریان در صفحه خرید فروشگاه قبل از ترک کردن آن صفحه کمک کند .
    نکته اخلاقی از این متن اینست که: اگر یک تجربه موفق فروش به مشتریان می خواهید آنها را در اولویتتان قرار دهید یا بعبارتی آنچیزی که خودتان دوست ندارید مشتریانتان نیز دوست ندارند.
     
    در آخر روز این مسئله که اطراف شما پر از انرژی مثبت باشد بسیار مهم است. این انرژی از مشتریانتان که جلوی میز پرداخت فروشگاهتان ایستاده اند بدست می آید، اما در فروشگاه آنلاین این انرژی از یافتن روش های جدید برای قراردادن مشتریانتان در اولویت و ایجاد تجربه ای شیرین از خریدشان از طریق سایت شما بدست می آید. پس ایده های خود را بعد از نوشتن اول روی خودتان پیاده کنید و در صورت دریافت احساس رضایت از آنها ، به مشتریانتان عرضه نمایید.
     
    آیا شما هم ایده ای دارید؟؟ با ما در میان بگذارید

Go To
Page Size