وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • 5 نکته که در خصوص بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باید بدانید!

    شبکه های اجتماعی این روزها جزیی از زندگی روزانه مردم شده است. هر روز نیز به تعداد این پلتفرم ها و کاربران آنها افزوده می شود. در ایران به دلایل مختلف تعداد محدودی از شبکه های اجتماعی محبوبیت دارد.

    اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان است. توییتر به تدریج و به خصوص در قشر جوان در حال جا باز کردن است، لینکداین نیز در ایران همانند سایر نقاط جهان پیشرفت زیادی کرده به طوریکه برآورد می شود بیش از 2 میلیون کاربر ایرانی در حوزه های تخصصی خود در آن فعالیت دارند و تلگرام نیز با وجود اینکه کارکرد اصلی آن یک پیام رسان است اما به دلیل امکاناتی مانند کانال ها، بات‌ها و گروه ها به روشی محبوب و مهم برای ارتباط تبدیل شده است. آپارات نیز همچنان پرطرفدارترین بستر برای انتشار و مشاهده محتوای ویدئویی در ایران است.

    ایرانی ها به طور متوسط هر روز 3 ساعت در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند. بدین ترتیب یکی از بهترین فرصت ها برای کسب و کارها بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای نزدیک شدن به مشتریان و افزایش فروش است.

    بازاریابی شبکه های اجتماعی

    در ادامه 5 نکته کلیدی برای هرگونه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های مجازی را ذکر خواهیم کرد که بدون آنها فعالیت در شبکه های اجتماعی جز هزینه برای شما عایدی نخواهد داشت:

    1. برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی اکانت بسازید.

    اولین نکته این است که باید در فضای اجتماعی حضور داشته باشید. البته نه یک حضور بی برنامه! ابتدا مخاطبان و نوع کسب و کار خود را مشخص کنید.

    اگر مخاطب صنعتی یا به صورت کلی کسب و کار B2B دارید از لینکداین استفاده کنید.

    در اینستاگرام بدون هیچ شک و شبهه ای حضور داشته باشید و صفحه خود را به حالت business page تبدیل کنید (در تنظیمات صفحه اینستاگرام میتوانید صغحه خود را تغییر کاربری دهید)

    اگر خدمات یا محصولات شما قابل خریداری به صورت آنلاین هست و یا تعداد آن زیاد می باشد از تلگرام برای فروش آن استفاده کنید. یادتان باشد تلگرام یک راه فوق العاده برای فروش اینترنتی است.

    اگر مخاطب جوان دارید استفاده از توییتر راهی است تا بتوانید با ادبیات عادی با این قشر از مخاطبان ارتباط صمیمی ایجاد کنید!

    ویدئو را فراموش نکنید.ویدئو نزدیک به 80% ترافیک اینترنت کل دنیا را تشکیل می دهد. البته به دلیل گران بودن تولید محتوای ویدئویی بسیاری از کسب و کارها از آن صرف نظر می کنند. بهتر است با کمی هزینه فایده و با دیدگاه سرمایه گذاری به بازاریابی ویدئو نگاه کنید.

    2. مخطبان شما کجا و چه زمان هایی در شبکه های اجتماعی هستند.

    بسیار مهم است که رفتار کاربران خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید. به عنوان مثال کاربران جوان و زیر 30 سال معمولا ساعات پایانی روز در تلگرام مشغول هستند بنابراین این زمان بهترین زمان برای ارسال پست برای هدف قرار دادن افراد زیر 30 سال است. همچنین یک لیست از کانال ها یا صفحات موردعلاقه مخاطبان خود تهیه کنید تا در صورت لزوم در آنها تبلیغات انجام دهید.

    3. به صورت مداوم و با برنامه محتوا تولید کنید.

    تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به صورت مداوم صورت میگیرد. بنابراین اگر می خواهید تا در مقابل مخاطب خود قرار بگیرید باید به صورت مداوم و با برنامه محتوا تولید کنید.

    معمولا در لینکداین هر روز یک بار، در اینستاگرام هر روز یک الی 4 بار پست و تعدادی استوری و در تلگرام بین 2 الی 5 محتوا روزانه لازم است تولید و منتشر شود. البته این ها قوانین سفت و سختی نیستند و هر کسب و کار بر اساس نیاز مخاطبان خود میتواند تعداد محتوای کمتر یا بیشتری تولید کند. برنامه ای از پیش برای تولید محتوای خود تولید کنید و با دریافت بازخورد از میزان تعامل کاربران محتوا روزهای بعد را بهبود دهید.

    4. برای جلب توجه، شما هم باید به دیگران توجه کنید!

    صفحه ی کسب و کار شما نباید تنها به انتشار محتوا بپردازد. شما نه تنها باید به کامنت ها و رفتار کاربران در صفحه مربوط به خود پاسخ دهید بلکه باید برای بهتر دیده شدن در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. هشتگ های مربوط به صنعت خود را دنبال کنید. مطالب جالب را لایک کرده یا حتی کامنت بگذارید و با دیگران تعامل کنید. اجازه دهید کسب و کار شما مانند یک انسان عادی با مخاطبانتان برخورد کند.

    5. همواره بهبود دهید.

    همانطور که در نکته ی شماره 3 گفته شد، پس از تولید و انتشار محتوا باید به مخاطبان خود گوش دهید که چه واکنشی نسبت به محتوای شما نشان می دهند. معیارهایی را برای بررسی کیفیت محتوای خود تعیین کنید.

    معمولا میزان seen در تلگرام، میزان Impression در اینستاگرام و توییتر، view در لینکداین و آپارات از معیارهای مهم به حساب می آیند. همچنین تعداد کلیک (اگر در یک پست لینک قرار داده اید) به عنوان یک معیار بسیار اساسی در بررسی میزان تعامل کاربران با محتوای شما موثر است. برای این کار پیشنهاد می شود در برنامه ی محتوایی خود حتما چندین مدل محتوا را پیش بینی کنید تا بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید.

    به یاد داشته باشید که فعالیت در شبکه های اجتماعی نیاز به زمان و حوصله ی فراوان دارد تا بهترین مدل محتوا را در بهترین زمان و در بهترین کانال به مخاطب خود ارائه دهید و بیشترین بازخورد را دریافت کنید.

  • 5 گام ساده برای بهبود رتبه سایت در گوگل

    قطعا برای شما هم پیش آمده که نیاز به محصول یا خدمتی را داشته اید و برای کسب اطلاعات بیشتر در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ کرده اید. در واقع این کار یکی از متداول ترین رفتارها در اینترنت است که باعث می شود هر لحظه ترافیک زیادی به سایت های مختلف از طریق موتورهای جستجو هدایت شود. اکنون میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چطور بعضی سایت ها در نتایج گوگل بالاتر قرار دارند و برخی پایین تر و حتی در صفحات دیگر؟

    نکته ی مهم در خصوص نتایج جستجوی گوگل این است که 90% کاربران تنها 3 نتیجه ی اول را بررسی می کنند. بنابراین اگر صاحب کسب و کار هستید یا مدیریت یک سایت را برعهده دارید بهینه سازی موتور جستجو یا SEO برای شما بسیار حایز اهمیت است. رسیدن به جایگاه مناسب در نتایج گوگل کاری دقیق اما ساده است و ما آن را در 5 گام خلاصه کردیم که در ادامه به توضیح آن می پردازیم:

    راهکار بهبود سئو

    گام صفر – مواد اولیه را تهیه کنید!

    قبل از اینکه 5 گام را شرح دهیم باید الزامات اولیه را مشخص کنیم. قاعدتا داشتن یک سایت و دامین و داشتن یک سیستم CMS (مدیریت محتوا) برای سایت شما لازم و ضروری است و بدون اینها بهبود SEO ممکن نیست.

    گام اول – به دنبال چه هستید؟

    در گام اول باید بررسی کنید که مخاطبان شما چه کلماتی را جستجو میکنند. به عنوان مثال اگر در حوزه کیف و کفش مردانه فعالیت میکنید، احتمالا کلماتی مانند خرید کیف چرم، قیمت کیف مردانه و .... عباراتی است که توسط مشتریان احتمالی شما جستجو می شود.

    اما این کلمات را از کجا پیدا کنید؟ راه های زیادی برای این کار وجود دارد. راه اول پیشنهادات (suggestion) گوگل است. در اتنهای هر صفحه جستجو و یا در ابتدای صفحه اول، زمانی که کلمه ای را جستجو میکنید گوگل لیستی از کلمات مشابه را به شما پیشنهاد می کند. این کلمات توسط همان مخاطبان در زمان های دیگر و مرتبط با موضوع شما سرچ شده است.

    از دیگر ابزارها trends.google.com است که میزان محبوبیت کلمات را به شما بر اساس محل جغرافیایی و در بازه زمان مختلف نشان می دهد. ابزار دیگر kwfinder بوده که این ابزار نیز 50 کلمه کلیدی مشابه را به شما پیشنهاد می دهد. البته کاربردهای دیگری نیز دارد که در گام بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

    در این گام سعی کنید تا حد امکان کلمات کلیدی پیدا کنید. گاهی برای پیدا کردن کلمه کلیدی بهتر است به رقبای مستقیم خود نگاهی بیندازید. آنها در سایت خود چه کلماتی را بهینه کرده اند. برای این کار از ابزارهای alexa و similarweb استفاده کنید. کوتاه و بلند بودن کلمات کلیدی فرقی نمی کند و ترجیحا به طور مساوی از هر دو نوع آنها در لیست خود داشته باشید. علت ایت کار در گام بعدی مشخص می شود.

    گام دوم- رتبه بندی کنید.

    در این گام، کلمات کلیدی که در گام اول تهیه کردید را رتبه بندی میکنید. این رتبه بندی بر اساس دو معیار بسیار مهم مشخص می شود:

    -        میزان رقابت

    -        میزان سختی

    رقابت در هر کلمه کلیدی چقدر است؟ ایا میتوان یک ماهه به نتیجه ی دلخواه رسید؟ معمولا میزان رقابت رابطه ی تنگاتنگی با میزان جستجوی آن دارد. هرچقدر یک کلمه کوتاه تر و پرسرچ تر باشد، رقابت برای آن بیشتر خواهد بود.

    میزان سختی بر اساس رقبای شما تعیین می شود. رقبای سرسخت تر نیازمند کار و تلاش بیشتر نیز هستند.

    این مقادیر را می توانید از ابزارهای kwfinder، google trend، alexa و similarweb مشخص کنید.

    بر اساس یک قاعده ی کلی هرچه کلمه کلیدی طولانی تر باشد میزان رقابت و سختی آن کمتر است و البته میزان ترافیک ورودی به سایت نیز کمتر می شود. به عنوان مقال فرض کنید می خواهید یک نرم افزار CRM بفروشید. کلمه "راهنمای انتخاب یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری" یک کلمه کلیدی طولانی محسوب شده اما عبارت "نرم افزار CRM" یک عبارت کوتاه است.

    پس از رتبه بندی تعداد 10 الی 20 کلمه را انتخاب کنید. این کلمات ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و طولانی هستند که باید بهینه سازی سایت را بر اساس این کلمات انجام دهید. بهتر است باز زمانی نیز برای خود تعیین کنید. به عنوان مقال کلمات کلیدی طولانی مدت در بازه های یک ماهه و کلمات کلیدی کوتاه از 3 تا 6 ماه نیاز به بررسی و بهینه سازی دارند.

    گام سوم – محتوا تولید کنید!

    اکنون که هدف شما برای سئو مشخص شده است لازم است تا بر اساس آن کلمات کلیدی در سایت خود محتوا تولید کنید. وبلاگ شما یکی از بهترین منابع برای تولید مداوم محتوا می باشد. دقت کنید در تولید محتوا حتما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. استفاده از تگ های H، ویژگی alt در تصاویر و استفاده از لینک های داخلی و خارجی از ویژگی های یک محتوای خوب بر اساس سئو است.

    گام چهارم- کاربران خود را رها نکنید!

    طبیعی است که شما برای بهبود سئوی سایتتان تلاش و هزینه کردید بنابراین به نوعی میتوان گفت برای کاربرانی که به سایت شما می آیند هزینه پرداخت کرده اید. پس بهتر است آنها را رها نکنید! سعی کنید اطلاعات تماس مانند ایمیل از آنها دریافت کنید یا حداقل آنها را به صفحات دیگری از سایت خود که مرتبط با فروش است هدایت کنید.

     گام پنجم- اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

    یک نکته ی مهم در خصوص کسب رتبه مناسب نتایج گوگل، اعتبار سایت است. اعتبار سایت ترکیبی از معیارهای مختلف است اما به طور کلی میزان ترافیک ورودی به سایت، تعامل کاربران با سایت و تعداد لینک ورودی به سایت از جمله معیارهای مهم در اعتبار سایت می باشد. برای افزایش تعامل کاربران در سایت لازم است تا به صورت مداوم محتوای مناسب با نیاز آنها تولید کنید. برای لینک ورودی نیز میتوان با فعالیت هایی مانند PR یا خرید بک لینک این کار را انجام داد.

    برای خرید بک لینک یا PR اینجا کلیک کنید.

  • اولین دوره آموزشی کارزار بعد از ۱۰ سال تجربه در حوزه آنلاین مارکتینگ

    زمانی که در سال ۷۹ برای پایان نامه کارشناسی خود با موضوع تجارت الکترونیکی تحقیق میکردم جایی  یک جمله دیدم که خیلی اثرگذار بود

    اینترنت چاهی است که هر چقدر پول در آن بریزی پر نمی شود! 

    در این سال ها شرکت های زیادی را دیده ام  که مبالغ زیادی را به خاطر نداشتن دانش درست در تبلیغات از دست داده اند. 

    و از طرف دیگر شرکت هایی که با تصمیم های درست اتفاقات بزرگی را برای کسب و کار خود راه انداخته اند.

    ۳ مرحله مهم در تبلیغات آنلاین وجود دارد:

    ۱- مرحله تبلیغ  ( کجا و چگونه با چه هزینه ای تبلیغ کنیم)

    ۲- مرحله جذب و پرورش (‌چگونه مخاطبینی  که وارد وب سایت ما می شوند جذب کرده و آنها را به گونه ای پرورش دهیم  که به محصول ما نیاز پیدا کنند)

    ۳- فروش و ارتباط با مشتری (‌کسانی که از مرحله قبلی به سراغ ما می آیند چگونه به آنها بفروشیم و چگونه با آنهایی که فروختیم ارتباط خوب برای فرو بیشتری از هزینه ای که برای تبلیغات انجام داده اید به دست بیاورید.

    مشخصا منظورم از بیشتر ۲۰ تا ۳۰ درصد بهبود نیست٬ عددهای خیلی بیشتر ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد بهبود! 


    ما تصمیم گرفتیم تجربه کارزار را حوزه تبلیغات  آنلاین با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم٬‌ براین اساس اولین دوره آموزشی از تبلیغات آنلاین تا مشتریان راضی(تام) را در  ۱۳ تیرماه برگذار خواهیم کرد.

    شما در این دوره ای آموزشی یک روزه یاد خواهید  گرفتم که چگونه به شیوه درست بودجه تبلیغاتی خود را صرف کنید و بیشترین نتیجه ممکن را از بودجه خود بگیرید.

    به لطف ارتباط چند ساله خودم با شما خوانندگان کارزار یک کد تخفیف ۲۵ درصدی برای شما در نظرگرفته که می توانید در حین ثبت نام از آن  استفاده کنید.

    کد تخفیف  : karzar-users



    اولین دوره آموزش آنلاین تام

    اولین دوره آموز آنلاین تام

     
  • 18
    خرداد

    چگونه فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

    افزایش فروش اینترنتی یکی از سوالاتی است که این روزها ذهن بسیاری از مدیران را به خود مشغول کرده است. چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام برای افزایش فروش یا چگونگی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دغدغه مدیران برای ورود به فضای آنلاین تبدیل شده است.

    افزایش فروش اینترنتی - تبلیغات اینترنتی

    بیایید فرض کنیم سایتی برای معرفی کسب و کار و افزایش فروش خود راه اندازی کردید، کاربران و مشتریان شما چطور باید شما را پیدا کنند؟ به عبارت دیگر " چگونه ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهیم؟ "

    در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی به مشکل مشابهی برخورد خواهید کرد. فرض کنیم صفحه ای در اینستاگرام یا کانالی در تلگرام برای فروش محصولات خود ایجاد کردید. حالا سوال اینجاست: چطور کاربران مرا در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و چطور از طریق شبکه های مجازی بفروشم؟

    در بازاریابی اینترنتی به دنبال راهکارهایی هستیم تا با حداقل هزینه بتوان مخاطبان هدف را به سمت سایت یا یک شبکه اجتماعی خاص هدایت کرد و آنها را به خرید سوق داد. در ادامه برخی از روش های بازاریابی دیجیتال را شرح می دهیم:

    1. از وبلاگ برای معرفی و فروش محصولات استفاده کنید.

    داشتن یک وبلاگ به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کرده و مخاطبان به سایت شما هدایت شوند. توضیح در مورد محصولات، بررسی اجمالی ویژگی محصولات، ارائه آمار و آموزش به کاربران تنها نمونه ای از محتواهای جذابی است که میتوانید در وبلاگ خود تولید و منتشر کنید.

    بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

    2. بازاریابی ایمیلی برای فروش محصولات

    بازاریابی ایمیلی یکی از کم هزینه ترین روش ها برای جذب مخاطبان و افزایش فروش است. در واقع بازاریابی ایمیلی پربازده ترین روش بازاریابی اینترنتی است. البته بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل های اسپم بسیار متفاوت است. در این روش شما از مخاطبان ایمیل دریافت کرده و با برنامه مشخص ایمیل های مختلف نظیر خبرنامه، تخفیف و یا جشنواره را به اطلاع مخاطبان خود می رسانید.

    ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش اینترنتی

    بیشتر بخوانید: 7 دلیل برای اینکه از همین امروز ایمیل مارکتینگ را شروع کنید

    3. استراتژی سئو (seo)

    استراتژی های سئو به تمام تکنیک هایی گفته می شود که باعث بالا آمدن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می گردد. بخشی از این تکنیک ها مربوط به تولید محتوا بوده که البته وبلاگ میتواند کمک زیادی به بهبود سئو بکند. سایر تکنیک ها مربوط به ایجاد backlink و روش های on-page و off-page می باشد. استراتژی سئو در مواردی که کاربران در طریق سرچ کردن وارد فروشگاه ها یا سایت می شوند تاثیر بسیار زیادی دارد. البته در برخی موارد ممکن است رقبای قدرتمندی داشته باشید که نگذارند سایت شما رتبه ی خوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کند، بنابراین به شما راه حل بعدی را پیشنهاد میکنیم

    بیشتر بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

    4. تبلیغات در گوگل

    گوگل برای کسب و کارها امکانی را فراهم کرده است که میتوانند با پرداخت مبلغی در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرند. این مورد برای حالاتی که امکان رسیدن به صفحه اول نیست مناسب است. البته قیمت آن نیز کمی به دلار بوده که برای کسب و کارهای ایرانی کمی گران به حساب می آید.

    5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی را برای افزایش فروش فراموش نکنید.

    طبق آمارها هر ایرانی به طور متوسط 3 الی 5 ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری میکند. بنابراین نباید این فرصت را از دست داد. برای این کار لازم است تا محتوای جذابی را در سایر کانال ها یا صفحات اینستاگرامی که مخاطب هدف شما در آنها حضور دارد، قرار دهید و آنها را به سمت کانال یا صفحه خود هدایت کنید. میزان تعامل کاربران را با انواع مختلف محتوا زیر نظر بگیرید و مطابق با سلیقه و نیاز مخاطب به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بپردازید.

    6. تبلیغات اینترنتی

    قطعا بنرها یا محتواهای ریپورتاژی را در سایت های خبری یا رسانه ای دیده اید. جالب است بدانید اکثر این تبلیغات چندان گران نیستند و تازه به ازای هر کلیک به ناشر آگهی هزینه پرداخت میکنید که صرفه بالایی دارد. بنابراین تبلیغات اینترنتی را برای افزایش ترافیک به سایت خود فراموش نکنید. البته این نکته نیز مهم است که تبلیغات در محلی منتشر شود که مخاطب هدف شما آن را به صورت دائم چک میکند درغیراینصورت ترافیک نامناسبی وارد سایت شما می شود.

    تبلیغات آنلاین - تبلیغات اینترنتی

    موارد دیگری نیز برای انجام تبلیغات اینترنتی وجود دارد که مختص برخی حالات است. هر کدام از این موارد را میتوان به صورت جداگانه انجام داد اما بهترین حالت زمانی رخ می دهد که به صورت ترکیبی و با استراتژی مشخص در رسانه های موردنیاز تبلیغات انجام شود. برای این کار نیاز دارید تا استراتژی تبلیغات مخصوص کسب و کار خود را تدوین کنید. در مقالات بعدی به شما آموزش می دهیم چگونه یک استراتژی فروش مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید.

  • 11
    خرداد

    چگونه تبلیغات آنلاین انجام دهم؟

    این روزها بیشتر افراد در جامعه زمان خود را در فضای مجازی سپری میکنند. طبق آمار ایرانی ها به طور متوسط روزانه 3 الی 5 ساعت از زمان خود را در شبکه های مجازی می گذرانند. میزان جستجو از طریق موبایل هم از سال 2015 بیشتر از دسکتاپ (سیستم های کامپیوتری) شده است. 67% مدیران نیز گفته اند که تبلیغات آنلاین را جزو برنامه های اصلی تبلیغات و بازاریابی خود قرار داده اند.

    این شرایط نشان می دهد فضای مجازی بستر مناسبی برای تبلیغات کسب و کارهاست چرا که می توان هر گروه مخاطبی را در این فضا پیدا کرد. البته همه ی ما هم انبوهی از تبلیغات را همیشه در دوروبر خود حس کردیم که گاهی ما را ازار نیز داده است. بنابراین تبلیغات آنلاین اصول خاصی دارد که اگر بر اساس آن عمل کرد می توان محتوای مناسب را در زمان درست به مخاطب هدف انتقال داد.

    چگونه-تبلیغات-آنلاین-انجام-دهم

    چک لیست تبلیغات آنلاین

    قبل از انجام هرگونه تبلیغات آنلاین ما به شما پیشنهاد می کنیم تا موارد زیر را برای کسب و کار خود مشخص کنید تا تبلیغات موثری داشته باشید:

    -          مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.

    -          بر اساس مخاطب خود رسانه های تبلیغاتی را مشخص کنید.

    -          چه انگیزه ای برای مخاطب هدف خود ایجاد کردید؟

    -          محتوای شما به قدر کافی جذاب هست؟

    -          آیا تبلیغات آنلاین را مانیتور میکنید؟

    سوالات بالا کلیدی ترین و در عین حال ابتدایی ترین سوالاتی است که قبل از انجام هر تبلیغات آنلاینی باید به آنها پاسخ دهید. در ابتدا باید بدانید مخاطب هدف شما در فضای مجازی چه رفتاری دارد و اصولا به دنبال چه چیزی است؟ آیا فقط به دنبال مطالب سرگرمی است؟ آیا سایت های خبری را چک میکند؟ آیا رسانه های محبوبی دارد یا خیر؟ بر اساس تحلیلی که از مخاطب هدف خود به دست می آورید باید رسانه های تبلیغات آنلاین را انتخاب کنید. تلگرام یا اینستاگرام؟ آیا تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل لازم است؟ تبلیغات همسان چطور؟ ایمیل مارکتینگ مناسب مخاطب من است؟ ریپورتاژ خبری برای بیشتر دیده شدن برندتان مناسب است؟ و ....

    بعد از این موارد به یک سوال اصلی در تبلیغات می رسیم " چه انگیزه ای به مخاطب می دهید تا روی تبلیغات شما کلیک کند؟ " یادتان باشد اگر می خواهید در انبوهی از تبلیغات آنلاین دیده شوید باید انگیزه کافی را به مخاطب بدهید تا به تبلیغات شما توجه کند! این انگیزه میتواند راه حل برای یک مشکل باشد. یا وعده ی یک تجربه ی عالی در استفاده از محصول، ویژگی های خاص یا هر موضوع دیگری که به قدر کافی در مخاطب انگیزه ایجاد کند تا باعث کلیک کردن روی تبلیغ بشود.

    یکی از تفاوت های اصلی تبلیغات آنلاین با تبلیغات سنتی در مانیتورینگ و کنترل آن است. بنابراین یادتان باشد حتما تبلیغات آنلاین خود را در رسانه های مختلف کنترل کنید. تبلیغات با نرخ کلیک پایین را حذف کرده یا راهی برای بهبود پیدا کنید. گاهی یک تغییر ساده در متن یا عکس تبلیغات می تواند بازدهی آن را چندین برابر کند.

  • 4
    خرداد

    فضای دیجیتال چه کمکی به کسب و کارها میکند؟

    با رشد فضای دیجیتال، استفاده افراد از تلفن های همراه و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی بسیاری از کسب و کارها بر پایه ی این فضا شکل گرفتند که نمونه های موفقی نیز در کشور خودمان داریم. این کسب و کارها از طریق فضای مجازی محصول یا خدمت خودشان را ارائه می دهند. اما تنها این شرکت ها نیستند که می توانند از فضای دیجیتال استفاده کنند. هر کسب و کاری با توجه به مخاطبان و نوع محصول خود، این امکان را دارد که از فضای دیجیتال برای تبلیغات، معرفی یا فروش محصولات خود استفاده کند.

    فواید فضای دیحیتال برای کسب و کارها - digital transformation

    آمارهای زیر نشان دهنده اهمیت و فواید فضای دیجیتال برای کسب و کارها می باشد. به عنوان مثال:

    -         بیش از 70% افراد ترجیح می دهند در خصوص محصول یا سرویس موردنظر به صورت آنلاین (نسبت به حضور فیزیکی در فروشگاه ها) کسب اطلاعات کنند.

    -         56% از مدیران کسب و کارها اعتقاد دارند حضور در فضای دیجیتال باعث افزایش سودآوری آنها شده است.

    -         90% مشتریان از برندها انتظار دارند پرتالی (سایت) در فضای مجازی برای کسب اطلاعات یا خدمات مشتریان وجود داشته باشد.

    -         60% کاربران اینستاگرام حداقل با یک محصول جدید در این شبکه اجتماعی آشنا شده و از آن خرید داشته اند.


    تمام این موارد نشان می دهد که فضای دیجیتال برای هر کسب و کاری فرصت ویژه ای را فراهم کرده است. در ادامه با بیان چند مثال این فرصت ها را بیشتر توضیح می دهیم:

    -         شرکت صنایع چوبی:

    این شرکت با داشتن یک سایت و همچنین یک صفحه در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام میتواند ضمن فروش جزیی محصولات خود، اقدام به جذب نمایندگی برای فروش های کلی نماید. همچنین نشان دادن نمونه های زیبا یا جذاب از محصولات چوبی و تاثیرات آنها دکوراسیون داخلی میتواند یک روش برندینگ مناسب در شبکه اجتماعی باشد تا مخاطبان مربوط به خود را جذب کند. تبلیغات دیجیتال (مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا تبلیغات وب) نیز برای افزایش خرده فروشی و همچنین گسترش بازار مناسب است.

    -         موسسه آموزش زبان:

    یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری موسسات آموزشی از طریق وبسایت و شبکه های اجتماعی هست. ثبت نام آنلاین در سایت، محتوای آموزشی رایگان در سایت و شبکه های اجتماعی میتواند بهترین محتوا برای این کسب و کارها باشد. همچنین تبلیغات در وبسایت ها و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در جذب مخاطب برای سایت به شدت موثر است.

    -         دفتر فنی مهندسی:

    خدمات یک شرکت فنی مهندسی قطعا به صورت دیجیتال قابل ارائه نیست اما جذب مشتری و ایجاد برند معتبر در فضای مجازی کاملا امکان پذیر است. ایجاد سایت با هدف تولید محتوا، معرفی پروژه های قبلی، ایجاد حس خوب برای مخاطبان و در نهایت ایجاد یک فرم برای تماس مشتریان بالقوه با کسب و کار یک فرآیند ساده اما ضروری برای هر دفتر مهندسی به حساب می آید. همچنین در شبکه های اجتماعی (از لینکداین گرفته تا تلگرام) میتوان با زبان غیررسمی و راحت تر با مخاطبان صحبت کرد و نمونه های موفق و ایده های مهندسی جذاب را به نمایش گذاست.

    -         طلا و جواهرات:

    حضور در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و تلگرام باعث جذب مشتریان بالقوه زیادی برای این گروه از کسب و کارها می شود. به دلیل ماهیت تصویری محصولات، امکان فروش آنلاین حتی از طریق شبکه های مجازی وجود دارد. ارائه محتوای مناسب و تبلیغات با توجه به مخاطبان هدف اهمیت بالایی دارد.

    مثال های بسیار دیگری نیز وجود دارد که هر کدام می توانند به شیوه ای خاص از فضای مجازی استفاده کنند. به صورت کلی داشتن یک سایت و حضور در حداقل یک شبکه اجتماعی برای فعالیت در فضای دیجیتال ضروری است.

    به صورت کلی نیز با سه مرحله ساده میتوان برای افزایش فروش و سودآوری را در طریق فضای مجازی برنامه ریزی کرد:

    مرحله اول تبلیغات دیجیتال است. در این بخش با ارائه تبلیغ جذاب و همچنین تبلیغ در رسانه های مرتبط می توان برای سایت یا شبکه اجتماعی مخاطب جذب کرد

    مرحله دوم تبدیل این مخاطبان به سرنخ های فروش است. این کار با کمک طراحی سایت مناسب، ارائه ارزش و محتوای مناسب برای مخاطبان انجام می شود.

    در مرحله آخر تبدیل سرنخ به مشتری راضی است. در واقع باید با پیگیری مداوم از سرنخ های فروش و درک نیاز آنها محصول یا خدمت مناسب برای هر کدام ارائه شده و به فروش ختم شود. البته این مرحله میتواند در فضایی غیر از حالت دیجیتال (مانند تماس تلفنی یا جلسه حضوری) انجام شود. اما مخاطبان معمولا از طریق فضای مجازی جذب می شوند.

  • 13
    اردیبهشت

    تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال

    از سال 1941 که اولین تبلیغ در شبکه های تلویزیونی آمریکا بر روی آنتن رفت تا کنون، حجم عظیمی از تبلیغات از روش های مختلف مانند تلویزیون، رادیو و مجلات منتشر شده اند. در واقع این بسترها نزدیک به 70 سال بر دنیای تبلیغات حکمرانی میکرده اند تا اینکه تکنولوژی راه دیگری را برای تبلیغات ایجاد کرد. ظهور اینترنت و گسترش تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی باعث شد تا ابزارهای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال بتوانند راه های متفاوتی از تبلیغات را در مقابل کسب و کارها قرار دهند.

    تفاوت بازاریابی دیحیتال و بازاریابی سنتی

    در سال 2017 نزدیک به 72 میلیارد دلار در شبکه های تلویزیونی خرج برای تبلیغات خرج شد در حالیکه هزینه ی تبلیغات دیجیتال برابر 77 میلیارد دلار و برای اولین بار بالاتر از تبلیغات سنتی قرار گرفت. این رشد در سال 2018 نیز ادامه پیدا کرد و پیش بینی می شود در سال های آینده نیز فاصله این دو مدل تبلیغات بیشتر و بیشتر نیز بشود.

    در یک بررسی از حدود 1000 مدیر ارشد بخش بازاریابی و تبلیغات شرکت ها در آمریکا و اروپا، مشخص شده که نیمی از آنها معتقداند تا 5 سال آینده 75% از هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی خود را در فضای دیجیتال صرف خواهند کرد. اما سوالی که پیش می آید این است که فضای دیجیتال چه امکاناتی را برای کسب و کارها فراهم کرده است که چنین تمایل شدیدی برای استفاده از آن دارند؟

    بررسی بازاریابی سنتی

    بازاریابی سنتی تبلیغات سنتی

    برای این کار ابتدا بگذارید شرایط را در تبلیغات و بازاریابی سنتی یک بار دیگر مرور کنیم! در طول سالهای گذشته معمولا تلویزیون، رادیو، مجله، بیلبورد یا بروشور رسانه های متداول این حوزه به شماره می رفته است. بدین صورت که هر کسب و کار میتوانسته برای مدتی رسانه را اجاره و محتوای تبلیغاتی خود را در آن منتشر کند. این رسانه ها معمولا پر مخاطب بوده اند و دلیل تمایل کسب وکارها برای تبلیغ در آنها نیز همین است. اما به دلیل ماهیت تبلیغاتی محتوا ممکن است مخاطب آن را نبیند یا به راحتی از کنار آن رد شود. همچنین ممکن است تبلیغات در زمان یا محل نا مناسبی منتشر شود به‌طوریکه توجه مخاطب به آن جلب نشود. هزینه این تبلیغات معمولا بالاتر از تبلیغات در فضای دیجیتال بوده و دریافت بازخورد نیز از تبلیغات سنتی کار دشواری به حساب می آید.

    بازاریابی دیجیتال

    متداول ترین روش های تبلیغاتی در فضای مجازی تبلیغات در فضای وب، تبلیغاتی موبایلی و شبکه های اجتماعی است. البته تبلیغات ایمیلی هنوز هم برای بسیاری از کسب و کارها سودآور است. در فضای دیجیتال، علاوه بر امکان تبلیغات، شرایط برای ایجاد ارزش نیز فراهم است.

    در واقع بیشتر مدیران بازاریابی در حوزه دیجیتال به دنبال خلق ارزش برای مخاطبان و مشتریان هستند تا آنها را به خرید محصول یا سرویس خود ترغیب کنند. این یکی از مهم ترین تفاوت های فضای دیجیتال با سنتی است. در تبلیغات سنتی شما تنها می توانید محصول با خدمت خود را تبلیغ کنید. اما در فضای دیجیتال میتوانید علاوه بر تبلیغات، محتوای لازم برای مخاطبان را به شیوه ای تولید کنید که آنها خودشان به سمت شما بیایند.

    بازاریابی دیجیتال - تبلیغات دیجیتال

    یکی دیگر از تفاوت های اصلی فضای دیجیتال با سنتی در امکان ایجاد ارتباط با مشتریان است.  به عنوان مثال درنظر بگیرید کسب و کار شما یک صفحه در اینستاگرام دارد و هشتگ خاصی را دنبال میکند. یک مشتری که از خدمات شما راضی است با پست کردن یک عکس از محصول شما به همراه یک متن دوستان خود را به استفاده از آن دعوت میکند، یا یک مشتری ناراضی نیز با گذاشتن یک پست از محصول شما، ناراحتی خود را ابراز میکند. شما در فضای مجازی میتوانید هر دو مشتری را دنبال کرده، راهی برای برطرف کردن نارضایتی مشتری دوم و شیوه ای برای تشکر از مشتری اول ارائه دهید.

    یا در مثالی دیگر:

    با استفاده از ابزارهای تحلیل وب می توانید متوجه شوید که مشتریان نمیتوانند در سایت شما محصولات و خدمات شما را پیدا کنند بنابراین طراحی صفحه اول سایت خود را تغییر می دهید به شیوه ای که این بار شرح محصولات و خدمات شما کاملا مشخص باشد.

    تفاوت آخر بازاریابی دیجیتال و سنتی در تحلیل و بهبود شیوه های تبلیغات و بازاریابی است. در تبلیغات سنتی امکان بهبود بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است در حالیکه در فضای دیجیتال میتوانید بازخوردهای کافی از تبلیغات را دریافت کرده و هر بار اصلاحات کوچکی در شیوه های بازاریابی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال زمان ارسال پست در شبکه های اجتماعی در میزان دیده شدن آن موثر است. پس با کمی آزمون و خطا در 4 الی 6 پست میتوانید بهترین زمان برای بهتر دیده شدن پست های خود را پیدا کنید.

    آیا فقط بازاریابی دیجیتال موثر است؟

    جواب یکسانی نمیتوان برای این سوال در نظر گرفت. هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت و مخاطبان هدفش میتواند از بین ابزارهای دیجیتال و سنتی انتخاب کند. حتی در مواردی ممکن است برخی از ابزارهای دیجیتال کارایی نداشته باشند. به عنوان مثال در حوزه خدمات فروش، شاید اینستاگرام تاثیر زیادی نداشته باشد اما تبلیغات در تلگرام و فضای وب تاثیر بسزایی در جذب مخاطبان داشته باشند. به صورت کلی امروزه داشتن وبسایت و حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد

    اگر شما نیز میخواهید برنامه ی دیجیتال برای کسب و کارتان تدوین کنید و فروش خود را افزایش دهید میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید تا بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی را در فضای دیجیتال به شما نشان دهند.
  • 24
    فروردین

    کارزار با هدفی جدید به کمک کسب و کارها می آید

    دنیای دیجیتال فرصت ها و تهدیدهای زیادی را برای کسب و کارهای امروزی ایجاد کرده است. بسیاری از آنها با درک درست از این فضا و شناخت مشتریان توانستد سهم بازار خود را گسترش داده و سودآوری بیشتری کسب کنند. برخی دیگر نیز با استراتژی های اشتباه یا حتی عدم ورود به این حوزه مشتریان خود را به رقبا تقدیم کردند.

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    بر اساس تحقیقات مجله فوربز 84% شرکت ها در استراتژی خود برای ورود به حوزه دیجیتال  و فعالیت در آن شکست خورده اند.(منبع) در واقع 84% از مدیران کسب و کارها گفته اند که آنها در استفاده از فضای دیجیتال برای فروش، بازاریابی، ارائه خدمت یا معرفی کسب و کار خود ناموفق بوده اند و سودآوری لازم برای آنها ایجاد نشده است. در یک بررسی دیگر تنها 18% از کسب وکارها، استفاده از بازاریابی دیجیتال را کاملا موثر دانسته اند. اگر این آمار را در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی کشورمان قرار دهیم به نظر می رسد بی‌گدار به آب زدن و ورود به فضای مجازی و دیجیتال بدون درک درست از آن، ریسک بسیار بزرگی را به همراه دارد. در این شرایط لازم است تا از افراد معتمد و متخصص این حوزه برای تدوین استراتژی و اجرای کارها کمک گرفت تا ریسک فعالیت در فضای مجازی به حداقل برسد و کسب و کارها بتوانند از این فرصت بی نظیر برای افزایش سودآوری و فروش خود استفاده کنند.

    کارزار، همراه شما در مسیر رشد کسب و کارتان

    موفقیت-در-بازاریابی-دیجیتال-کارزار

    مجموعه کارزار با درک نیاز کسب و کارها و با داشتن تجربه ی غنی در حوزه مشاوره دیجیتال به شرکت هایی مانند دیجی کالا، شاتل و فیدیبو و ده ها شرکت موفق دیگر به تازگی امکانی را فراهم کرده است تا مدیران کسب و کارها بتوانند ضمن بالا بردن دانش خود در خصوص فضای دیجیتال و چگونگی موفقیت و افزایش سودآوری در آن، از مشاورین این مجموعه در حوزه فعالیت دیجیتال استفاده کنند. در واقع مشاورین با تجربه ی کارزار ضمن درک ماهیت کسب و کار شما و نیاز مشتریانتان، شما را در مسیر تدوین استراتژی و چگونگی اجرای آن راهنمایی خواهند کرد تا بتوانید در مدت کوتاهی نتایج متحیرکننده رشد و توسعه کسب و کار خود را ببینید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص شرایط مشاوره در فرم زیر اطلاعات و خواسته های خود را ارسال فرمایید

  • یکی از پربازده‌ترین انواع تبلیغات که شاید آن را نشناسید

    تعارفی نیست، اوضاع کسب‌وکارهایمان این روزها چندان مساعد نیست. دلایلش شاید بی‌شمار باشد، اما شما به عنوان صاحبان کسب‌وکارها دو راه بیشتر پیش رویتان ندارید:

    • گزینه اول: تمرکز بر ناامیدی و انتظار کشیدن برای ورشکستگی
    • گزینه دوم: جستجوی راه‌های برون رفت از بحران و توسعه کسب‌وکار

    اگر انتخاب شما گزینه اول است، لطفا ادامه این مقاله را نخوانید. این مقاله صرفا برای افرادی که گزینه دوم را انتخاب کرده‌اند کارآمد است.

     

    آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت

    تلگرام، در طی چند سالی که میهمان ما شد، چنان میهمانی خود را گسترش داد که به گواه آمار رسمی بیش از ۴۵ میلیون نفر را بر سر سفره محتوایی خود نشاند.

    اثربخشی این ابزار تا آنجا بود که هنوز بسیاری از کسب‌وکارها از شوک فیلترینگ آن بیرون نیامده‌اند. خوشمان بیاید یا نه این ابزار دیگر در دسترس نیست. با اوضاع پیش‌رو به ابزارهای مشابه مانند اینستاگرام هم امید چندانی نیست.

    سبویی که با رویای فروشش روزها رویا پردازی کرده بودیم بشکست و پیمانه اهدافی که بر پایه آن بنا کرده بودیم نیز ریخت. در دوران پساتلگرامی هم اما هنوز راهکارهایی هستند که می‌توانند به توسعه بازار شما منجر شوند.

     

    از کجا شروع می‌کنید؟

    بیایید کمی از دنیای تعصب تلگرامی و اندوه این فقدان فاصله بگیریم. در همان دورانی که تلگرام در دسترس بود، اگر سوالی برایتان پیش می‌آمد چه می‌کردید و از کجا شروع می‌کردید؟

    مثلا اگر می‌خواستید برای یک مشکل سلامتی پزشکی مناسب پیدا کنید؟

    یا برای خرید یک دستگاه بین انواع مد‌ل‌های آن تحقیق کنید؟

    احتمالا جواب شما مانند اکثر کاربران جستجو در گوگل است. بیایید خوشحال باشیم که گوگل نمرده است و هنوز هم می‌تواند ابزار بسیار کارآمدی برای توسعه کسب‌وکار شما باشد. اما چه راهکاری برای بهره‌مندی از این منبع قدرتمند وجود دارد؟

     

    بلندگوهایی که تیغ دو لبه‌اند

    بارها پیش‌آمده که کانال‌های تلگرامی خبری که یک خبرگزاری در خصوص یک کسب‌وکار منتشر کرده بود را انتشار می‌دادند.

    اگر این خبر مثبت بود به توسعه و رشد بیشتر کسب‌وکار می‌انجامید و اگر خبر منفی بود بی شک کسب‌وکار را با مشکل مواجه می‌کرد.

    امروز شاید تلگرام نباشد اما رسانه‌ها هر روز در مورد کسب‌وکارها اخبار منتشر می‌کنند. راهکاری وجود دارد که بتوانید از این تیغ دو لبه به سود کسب‌وکار خودتان استفاده کنید و اخبار مثبت خودتان را به صدر رسانه‌ها برسانید. در ادامه با این راهکار بیشتر آشنا می‌شویم.

     

    یک تیر و دو نشان

    رپورتاژ آگهی سبکی از تبلیغات است که می‌تواند به شما کمک کند هر دو هدف را همزمان محقق کنید:

    • رتبه وب‌سایت خود را به طور مستمر در گوگل ارتقا دهید
    • به صدر اخبار رسانه‌ها تبدیل شوید و به ناخودآگاه مخاطبانتان راه یابید

    این سبک تبلیغاتی بین انواع تبلیغات رایج می‌تواند بیشترین بازدهی ممکن را در این دوران پساتلگرامی برای شما ایجاد کند.

    اگر در مورد این سبک تبلیغاتی کنجکاو هستید باید بدانید ریزه‌کاری‌ها و نکاتی وجود دارد که در صورت تسلط بر آن‌ها می‌توانید با این مدل تبلیغاتی بیشترین بازده ممکن را داشته باشید.

     

    این هدیه را از پابلیکا دریافت کنید

    اگر علاقمند هستید که در مورد رپورتاژ آگهی بیشتر بدانید می‌توانید از هدیه پابلیکا استفاده کنید.

    پابلیکا به عنوان اولین پلتفرم مدیریت رپورتاژ آگهی در ایران کتابچه مصور «۷×۳ نکته در رپورتاژ آگهی» را به صورت رایگان منتشر کرده است.

    در این کتاب به سوالات زیر پاسخ داده شده است:

    • رپوتاژ آگهی چیست و چه طور به کسب‌وکار شما کمک می‌کند؟
    • توجه به چه نکاتی بازدهی رپورتاژ آگهی را افزایش می‌دهد؟
    • بهترین رسانه‌ برای انتشار رپورتاژ آگهی شما کدام است؟
    • اشتباهات متداول کسب‌وکارها در رپورتاژ آگهی چیست؟
    • چه طور با رپورتاژ آگهی فروش کسب‌وکار خودتان را بالا ببرید؟
    • چه طور رسانه‌های مختلف را از نظر بازدهی رپورتاژ آگهی با هم مقایسه کنید؟
  • پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار

    پابلیکا سرویس جدیدی از کارزار و اولین پلتفرم متمرکز رپورتاژ آگهی در ایران است. شما در پابلیکا می‌توانید محتوای خود را در سه مرحله ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در رسانه انتخابی خودتان منتشر کنید:

     

    گام ۱: رسانه‌های مورد نظر خود را از لیست رسانه‌های تحت پوشش پابلیکا انتخاب کنید.

    گام ۲: هزینه رسانه‌های انتخابی خودتان را بصورت آنلاین پرداخت کنید.

    گام ۳: محتوای خود را جهت ارسال در رسانه‌های انتخابیتان ارسال کنید.

    گام ۴: گام چهارمی وجود ندارد، از انتشار سریع و آسان اخبار خود در رسانه ها لذت ببرید!

     

    انتشار رپورتاژ آگهی علاوه بر تاثیر مثبتی که بر تصویر برند شما در ذهن مخاطبان ایجاد می کند می‌تواند با اختصاص لینک های فالو به شما در بهبود رتبه وب‌سایت‌تان در موتورهای جستجو کمک کند.

    از آنجایی که یک رسانه‌ می‌تواند برای یک کسب و کار مناسب باشد و برای کسب و کار دیگری بازدهی مناسب را نداشته باشد، لیست رسانه‌ها به همراه قیمت دقیق هر رسانه به صورت مجزا و شفاف در پابلیکا اعلام شده است تا شما بتوانید مدیریت کاملی در انتخاب رسانه‌های مورد نظرتان داشته باشید.

    تیم پابلیکا آماده است به منظور حداکثر کردن بازدهی کمپین‌های رپورتاژ آگهی خدمات مشاوره‌ای خود را به صورت رایگان در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهد.

    همین حالا از پابلیکا بازدید کنید

     

  • 7 نکته برای طراحی صفحات مانا (Landing Pages) با نرخ تبدیل بالا

    بر اساس گزارش معیارهای بازیابی در سال 2012، شرکت ها تنها با افزایش تعداد صفحات مانا خود از 10 به 15، توانسته اند جذب مشتری های خود را تا 55 درصد افزایش دهند. نکته دیگر آنکه بر اساس گزارش Marketing Sherpa  از معیارهای بهینه سازی صفحه فرود، قالب بندی صفحه ها عامل بسیار مهمی در عملکرد وب سایت است.

    صفحات مانا یکی از بخش های اصلی و غیر قابل انکار در راهبردهای موفق بازاریابی در سطح داخلی هستند . این صفحات کانون اصلی جذب هدفمند مخاطب محسوب می شوند، و به همین دلیل هر کمپینی که قصد راه اندازی با مدیریت آن را دارید، باید با یک صفحه فرود در ارتباط باشد –  در مقابل آن صفحه خانه وب سایت قرار دارد که بازدیدکنندگان پس از ورود به آن باید خودشان تصمیم بگیرند که در مرحله ی بعد کجا بروند.

    اما در حالی‌که  افزایش صفحات مانا می تواند تأثیر بسیاری بر جذب مخاطب داشته باشد، نکته مهم دیگر آن است که صفحات مانا شما باید ظاهر خوبی داشته باشند تا موثر واقع شوند.

    ما قصد داریم این کار را تا حدی برای شما آسان تر کنیم، زیرا همانطور که می دانید، طراحی خوب یک صفحه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد- به خصوص اگر شما طراح نباشید. بنابراین برای کمک به ایجاد صفحات مانا زیبا با نرخ تبدیل بالا، می خواهیم چند روش بهینه برای طراحی را با شما به اشتراک بگذاریم.

    چگونه صفحه فرودی طراحی کنیم که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند؟

    7 روش بهینه برای طراحی صفحات مانا با نرخ تبدیل بالا

    1) به اصل مطلب بپردازید.

    همه‌ی ما می‌دانیم که دامنه‌ی توجه افراد بسیار کوتاه است-  پس چرا نباید چنین موضوعی را در ساخت صفحات مانا در نظر بگیریم؟ بازدیدکنندگان آنلاین معمولا حوصله ی خواندن یک صفحه کامل از اطلاعات را ندارند. اما، همین افراد، با نگاه خود به دنبال اطلاعات می گردند تا چیزی را که می خواهند پیدا کنند. بنابراین زمانی که در حال طراحی صفحات مانا خود هستید، صریح و بی پرده باشید.  افراد با هدف خاصی به صفحه وارد شده اند، پس نیاز است که با تأکید بر ارزش چیزی که ارائه می کنید و ارتباط آن با نیازها، علایق، یا مشکلات افراد، به صورت مختصر و مفید به این هدف بپردازید. از تیترهای اصلی و فرعی کاملا واضح استفاده کنید، نکات مهم را به طور دقیق بیان کنید تا کاربران بدانند از این محصول یا خدمت چه چیزی نصیبشان می شود، با استفاده از فونت های بولد شده یا ایتالیک بر نکات اصلی تأکید کنید و تا جایی که ممکن است مطالب را خلاصه بیان کنید.

    2) از رنگ های متضاد استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که همیشه می‌خواهید تماس هایی که برای کار دریافت می کنید، از صفحه‌ی فرود نشأت گرفته باشد. بنابراین زمانی که بازدیدکنندگان را برای پر کردن یک فرم و کلیک روی دکمه‌ی ثبت تشویق می کنید، مطمئن شوید که آن فرم یا کاری که بازدیدکنندگان باید انجام دهند، برای آن ها آسان و قابل درک باشد. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل،  می‌تواند روشی مناسب برای جلب توجه بازدیدکننده به مسائلی باشد که مد نظر شما است.

    برای مثال، یکی از این صفحات مانا را در نظر می گیریم. در حالی‌که تمام صفحه پر از تصاویر و نوشته های آبی و سفید است، دکمه‌ی  ثبت به رنگ صورتی روشن انتخاب شده است. این موضوع باعث می شود که دکمه در صفحه نگاه را به خود خیره کرده و به راحتی توجه خواننده را به خود جلب کند.

    3) لوگوی مخصوص خود را به کار ببرید.

    کاری کنید که برند شما در طول مدت دانلود محتوا یا محصولات، جلوی چشم افراد باشد تا بازدیدکنندگان بدانند دقیقا در چه صفحه ای قرار دارند. تمامی صفحات مانا شما باید طوری طراحی شوند که لوگوی شما به شکلی راهبردی روی صفحه قرار داشته باشد.  حتی زمانی که احتیاجی ندارید که آن را به کانون توجه صفحه تبدیل کنید، بسیار مهم است این لوگو تا حدی مشخص باشد تا افراد صفحه فرود را به عنوان بخشی از کسب و کار شما بشناسند. این روش، به خصوص برای بازدیدکننده‌هایی که از منابع خارجی بدون برند، مانند رسانه های اجتماعی یا صفحات جست و جو، وارد صفحه فرود شما می شوند، بسیار اهمیت دارد. به محض آنکه در مورد موقعیت لوگو در صفحه تصمیم گرفتید، این نقطه را در تمام صفحات خود اعمال کنید تا ثبات خود را حفظ کرده باشید.

    4)  از در هم و برهم شدن صفحه جلوگیری کنید.

    در حالی که نمایش تصاویر عجیب و غریب در صفحات مانا می تواند ایده ای بسیار جالب به نظر برسد، تست های الف/ب در HubSpot  به طور مکرر نشان داده است که گنجاندن تعداد زیادی تصویر روی صفحه، به افزایش نرخ تبدیل کمکی نمی کند. در واقع، این موضوع معمولا باعث می شود که حواس خواننده از موضوع اصلی صفحه فرود پرت شود، و به جای تبدیل بازدیدکننده به مشتری، به  ایجاد اصطکاک و تنش در صفحات مانا کمک می کند. در حالی که ظاهرگرافیکی برای یک وب سایت واقعا جذاب است، طراحی گرافیکی می تواند زمان بارگذاری صفحه شما را بالا ببرد. در واقع، بر اساس اظهارات گروه آبِردین، تأخیر یک دقیقه ای در زمان بارگذاری صفحه موجب می شود که رجوع به این صفحات حدود 11 درصد، و رضایت مشتریان در حدود 16 درصد کاهش پیدا کند و درصد تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) هم حدود 7 درصد کمتر شود.

    بله! سادگی صفحه را حفظ کنید و مطمئن شوید تصاویری که روی صفحات مانا استفاده می کنید، هم سو با مسیر تبدیل بازدیدکننده به مشتری بوده و حواس بازدیدکنندگان را پرت نکند.

    5) هرگز قالب‌بندی صفحات را دست کم نگیرید

    قالب‌بندی احتمالا آسان ترین رویکرد بهینه برای طراحی صفحات مانا به شکلی هنرمندانه و زیبا است. بعلاوه،  این روش می تواند با کمترین تلاش، نتایج بسیار مطلوبی رابه دنبال داشته باشد. کاملا واضح است که قالب‌بندی تیترها، تصاویر،  متن، فرم و ... می‌تواند به تأکید بیشتر روی محصول یا خدمات پیشنهادی شما کمک کرده و با ایجاد یک ارتباط چشمی خوشایند، بازدیدکننده را برای تبدیل شدن به یک مشتری راهنمایی کند.

    حال یک نمونه دیگر را در نظر بگیرید. این الگو دارای تیتر اصلی و فرعی مشخص بوده و پس از آن کادری برای گنجاندن اطلاعات دقیق تنظیم شده است. علی رغم آنکه متن نوشته شده در آن طولانی است ( و با یک قالب بندی درست می تواند با قرار دادن دایره هایی به صورت نکات تفکیک شده بیان شود) صفحه فرود به دلیل قالب بندی ظاهری مناسب آن، با یک نگاه قابل هضم است.

    6) به صفحه خود، شواهد اجتماعی اضافه کنید

    همانند افزودن بررسی های موردی یا توصیه ها، می توانید شواهد اجتماعی هم به صفحات مانا خود بیفزایید. این کار موجب می‌شود که محتوای شما در صفحه و محصولات یا خدمات ارائه شده، از سوی شخص سومی هم تأیید شود و به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. آیا نمونه های موردی یا شواهدی دارید که بتوانید نقل قول هایی از آن استخراج کنید؟ می توانید کار را با جست و جو در شبکه‌‎های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، یا هر پلت فرم اجتماعی دیگری که می شناسید آغاز کنید. می توانید ازتوئیت های کاربرانی  استفاده کنید که محصولات شما را دانلود کرده اند و نظرات مثبتی در مورد آن داشته اند و یا نقل قولی را از پیام رضایتمندانه ای ذکر کنید که به فیسبوک شما ارسال شده است. آیا مطلع هستید که تاکنون چند نفر این محصول پیشنهادی شما را دانلود کرده اند، تا بتوانید آن را با رنگ و لعاب در صفحه فرود ذکر کنید. (برای مثال، " تاکنون حدود دو هزار نفر این کتاب صوتی را دانلود کرده اند!")؟ این اطلاعات هم می تواند شواهد اجتماعی محسوب شود.

    7) ثبات خود را حفظ کنید.

    و اما  نکته ی پایانی. مطالعه‌ی MarketingSherpa را که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد به یاد می آورید؟ بله، زمانی که می‌خواهید بررسی کنید کدام یک از اجزای یک صفحه فرود بیشترین تأثیر را بر عملکرد وب‌سایت دارد، قالب‌بندی صفحه قطعا در صدر لیست قرار می گیرد. دلیل این اهمیت آن است که نغییر قالب بندی صفحه می تواند دسترسی کاربر به صفحات را در وب‌سایت شما دشوار تر کند.

    در حالی که سنجش مداوم و پیوسته ی اجزای صفحات فرود، برای رسیدن به بهترین نتایج بسیار اهمیت دارد، باید دقت کنید که هر بار قالب وب سایت خود را بیش از حد تغییر نداده باشید. کمی ثبات می تواند به کاربر کمک کند تا همیشه نحوه ی دسترسی به صفحات شما را بلد باشد، و مشکلات و سختی های آشنایی مجدد با شرایط کلی وب سایت و کاهش نرخ تبدیل ناشی از آن را از بین می برد.

    پس منتظر چه هستید؟ صفحات فرود، کانون اصلی جذب مخاطب برای شما هستند. پس خواندن را متوقف کرده و به این توصیه ها عمل کنید. همین امروز چند صفحه فرود ایجاد کرده و نتایج حاصل از آن را ببینید.

  • پنج نکته ی موثر در مورد Landing Page

     

    اگر شما یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار کوچک  هستید  جمع آوری مشترکین و ایجاد روابط خوب با آن ها همیشه در ذهن شما وجود دارد. تعداد مشترکین بیشتر در نهایت به مشتریان بیشتر و بازده بیشتر تبدیل می شوند.

    جای تعجب نیست که یک صفحه فرود و یک فرم ثبت نام به آن، یکی از موثرترین ابزار، برای جمع آوری مشترکین است. یک صفحه فرود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و در نهایت تعداد مشترکین بیشتری را جذب می کند.

    در این مقاله 5 نکته مهم، برای ایجاد یک صفحه فرود مؤثر را به شما ارائه می دهیم

    بدون حواس پرتی !

    به محض این که بازدید کنندگان، لندینگ پیج شما را مشاهده کنند دیگر  نمی خواهید بدون این که عضوی از  مشترکین شما شوند آن جا را ترک کنند. شما می خواهید آن ها را در آن جا حفظ کنید تا اقدامات مورد نظر خود را کامل کنید.

    این به این معنی است که شما باید همه لینک های متفرقه یا مقالات را که ممکن است شما را از هدفتان دور کنند را حذف کنید. به یاد داشته باشید، لندینگ پیج یک وب سایت نیست و شما لازم نیست همه چیز را در آن جا قرار دهید.

    اساسا، صفحه فرود شما فقط باید شامل 4 تا 5 عناصر کلیدی باشد:

    -         Headline

    -         توضیحی در مورد پیشنهاد تان به مشترکین و مزایای آن

    -         یک تصویر یا یک ویدئو

    -         فرم اشتراک

    -         عناصر پشتیبانی اختیاری (زیر عنوان، توصیفات، ویدیو، تایمر و غیره)

    عنوان موثر

      

    زمانی که بازدیدکنندگان، صفحه ی فرود را مشاهده می کنند شما می خواهید که در همین حین  Headline تان را هم بخوانند.

    فرض کنید بازدیدکنندگان Headline را پیدا کرده و بخوانند در این صورت اگر Headline جذاب باشد تنها در چند ثانیه تصمیم می گیرند که ادامه ی متن را مطالعه کنند یا خیر!

    برای همین برای ساخت Headline زمان زیادی را صرف کنید و سعی کنید از کامل ترین و موثرترین کلمات استفاده کنید.

    در نظر داشته باشید که Headline پنج برابر بیشتر از متن اصلی خوانده می شود اگر موضوع جذابی داشته باشید تعداد افراد بیشتری، راغب به مطالعه ی متن بعد از Headline خواهند بود.

    استفاده از call-to-action واضح و آشکار

    به طور خلاصه، CTA همان چیزی است که می خواهید بازدیدکنندگانتان انجام دهند. این بسیار ساده است، اما CTA خوب نیاز به خلاقیت دارد.

    شما باید آن را واضح، قابل مشاهده، جذاب و به صورت دکمه قرار دهید تا بازدیدکنندگان، آن را به راحتی مشاهده کنند و زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف نکنند.

     رنگ آن را مد نظر داشته باشید که آیا با هدف شما مطابقت دارد یا خیر؟

     روانشناسان می گویند که رنگ بخش بزرگی از بازاریابی است و باید با توجه به نوع کار، مورد استفاده قرار گیرد. در این جا چند نمونه را برایتان مطرح می کنیم

    زرد با خوش بینی، وضوح و گرما همراه است

    نارنجی دوستانه و شاد است. 

    قرمز هیجان انگیز و جسورانه است. 

    آبی با اعتماد و قدرت همراه است. 

    سبز صلح آمیز و سالم است. 

    سفید متعادل و آرام است. 

    مطالعات نشان می دهند که تغییر رنگ در CTA باعث افزایش 21 درصدی آن می شود .

    نکته ی مهم دیگری که وجود دارد استفاده از کلمات است. برای این کار بهتر است از کلمات جذاب و تشویق کننده ایی نظیر "همین الان رایگان دانلود کنید" و ... استفاده کنید

    طراحی تمیر و منحصر به فرد

    طراحی هوشمندانه به اندازه محتوا اهمیت دارد. اگر تمام موارد یاد شده را انجام دهید و هم چنین طراحی منحصر به فردی هم داشته باشید فروش شما به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

     طراحی تمیز و خوب، بازدیدکنندگان را متمرکز بر CTA می کند، هم چنین فونت های بزرگ تر می توانند خواندن و سرعت درک محتویات سایت و محصولات شما را آسان تر کند.

    فرم اشتراک را ساده و کوتاه طراحی کنید

    بیایید صادق باشیم ! اکثر افراد در پرکردن فیلد های فرم اشتراک تنبل هستند برای همین بهتر است از ایجاد فیلد های اضافی در فرمتان اجتناب کنید.

    حقیقتا پر کردن فم های اشتراکی که بیش از 3 فیلد دارند خسته کننده است و مطالعات نشان می دهد که فرم هایی با داشتن فیلد های کمتر بیشتر از فرم هایی که فیلد بیشتری دارند مورد توجه افراد قرار می گیرند

    اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری از مشترکین دارید بهتر است تنها موارد ضروری را در فیلد های فرمتان قرار دهید و از قرار دادن فیلد هایی که ضروری نیستند خودداری کنید.

     

  • 9 دلیل که می گوید از گیف ها در خبرنامه هایتان استفاده کنید

     

    امروزه استفاده از انیمیشن ها در همه جا رایج شده است.  با استفاده از آن ها می توانید محصولات خود را با فروش آنلاین به صورت گسترده ایی توسعه دهید چرا که توجه مشتریان را به میزان زیادی جلب می کنند.

    انیمیشن و گیف ها باعث می شوند تا محصولات و نام تجاری شما در ذهن مشتریانتان ماندگار تر باشد.

    امروز می خواهیم در مورد چگونگی و نحوه استفاده از GIF ها در خبرنامه ها صحبت کنیم. در ادامه نمونه های خبرنامه های عالی برای استفاده  و لینک به ابزار GIF وجود دارد.

    1. تصاویر متحرک توجه را بیشتر جلب می کنند

     

    مطالعات متعدد نشان می دهد که تصاویر متحرک توجه بیشتری را جلب می کنند. تصاویر متحرک توجه انسان را بسیار سریع تر از تصاویر ساکن جذب می کند. به همین دلیل یک ایده خوب این است که با استفاده از گیف ها زمانی که مشتریان خبرنامه تان را باز می کنند توجه شان را جلب کنید.

    اگر آنها GIF را دوست داشته باشند، تمایل بیشتری به باز کردن خبرنامه هایتان خواهند داشت.

    2. مردم آن ها را تا پایان تماشا می کنند

     

    معمولا GIF ها کوتاه هستند. مردم این انتظار دارند. و به همین دلیل آن ها بیشتر مایل به تماشای گیف ها هستند به جای این که یک ویدئو ی متوسط را تماشا کنند. استفاده از گیف ها در خبرنامه باعث می شود که برند شما در ذهن مشتریانتان ماندگار تر بماند.

    3. امروزه گیف ها واقعا محبوب تر هستند

    در سال های اخیر، GIF ها به عنوان یکی از رایج ترین شکل های ارتباطی در اینترنت وجود دارند. و مردم آن را دوست دارند GIF ها در مکالمات به عنوان واکنش، در رسانه های اجتماعی، حتی در محیط های کاری هم استفاده می شود. میلرلایت هم به همین دلیل استفاده از آن ها را ایجاد کرده است.

    بنابراین با استفاده از آن ها با مشتریان خود تعامل بیشتری را ایجاد کنید.

    4. از رقابت جدا شوید

    علی رغم محبوبیت GIF، بعضی از بازاریابان اینترنتی چندان از آن در ایمیل مارکتینگ  خود استفاده نمی کنند. بنابراین هنوز افرادی هستند که در مقابل پیشرفت در ایمیل مارکتینگ مقاوت می کنند و فقط به فکر رقابت هستند. در حالی که استفاده از گیف ها باعث دوست داشتنی تر شدن خبرنامه ها و در نهایت جذب مشتری بیشتری می شود که همین امر رقابت سالم تری را ایجاد می کند.

     5. به جای نوشتن و صحبت کردن در مورد محصولتان، آن را نشان دهید

     

    GIF واقعا مفید است زمانی که شما می خواهید مقدار زیادی از محصولاتتان را به مشتریانتان معرفی کنید به جای استفاده از گالری عکس آن ها می توانید همه را در یک گیف نمایش دهید.

    این کار علاوه بر تاثیر بیشتر در جلب توجه مشتریان باعث صرفه جویی در زمان هم می شود.

    6. با استفاده از گیف یک قطعه کوچک از ویدئوتان را نمایش دهید

     

     

    آیا شما یک ویدیو دارید؟ از بلوک ویدیویی MailerLite برای استفاده از GIF در خبرنامه خود استفاده کنید. فقط URL ویدیو را در ویرایشگر بگذارید تا تصویر متحرک ایجاد شود. این یک روش عالی برای نشان دادن قطعه ویدیوی شما و جذب افراد برای تماشای بیشتر است.

    7. اکثر مشتریان ایمیل از گیف پشتیبانی می کنند.

    اکثر مشتریان ایمیل  خبرنامه هایی که شامل گیف هستند را در ایمیل خود به خوبی دریافت و مشاهده می کنند با استثنای کسانی که از Outlook  استفاده می کنند.

     

    8. از گیف برای CTA (call-to-action) استفاده کنید

     

    اگر شما در ارسال ایمیل از CTA استفاده می کنید استفاده از گیف ها بهترین روش برای سوق دادن مشتریانتان به این روش است. با استفاده از گیف ها، توضیح دهید که چگونه CTA کار می کند، یا به سادگی آن ها را به انجام CTA متقاعد کنید.

    9. شما به راحتی می توانید گیف ها را ایجاد کنید

    اگر قادر به ساخت گیف نیستین می توانید با استفاده از سایت های زیر به راحتی گیف مورد نظر خود را ایجاد کنید

     

  • Webforms به Forms تبدیل شد

    برای دسترسی آسان و سریع تر صفحه ی  Webforms را به Forms تبدیل کردیم که راحت تر از قبل بتوانید فرم های اشتراک بهتری را ایجاد کنید. با ورود به اکانتتان اولین تغییری را که مشاهده می کنید این است که در منوی سبز رنگ بالای صفحه، تب Webforms به Forms تغییر نام پیدا کرده است.

    چرا این تغییر را ایجاد کرده ایم؟ از آن جایی که میلرلایت امکان ایجاد فرم اشتراک را ایجاد کرده است این امکان را تنها به ساخت فرم های ساده یعنی از نوع embedded forms ختم نکرده است درواقع در میلرلایت شما می توانید انواع فرم ای اشتراک به راحتی ایجاد کنید.

    حال با وجود گزینه ی Forms به راحتی می توانید انواع فرم Popups, Landing Pages و embedded forms را ایجاد کنید.

    فرصت بسیار خوبی ست تا مروری بر ایجاد فرم ها داشته باشیم

    Popups

    استفاده از فرم های Popups موثرترین روش در جمع آوری ایمیل مخاطبان است

     با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی فرم Popups دلخواهتان را ایجاد کنید

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید

    2-    روی دکمه Create Popup کلیک کنید.

    3-    در این قسمت برای فرمتان یک نام بنویسید.

    4-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    5-    از Popup templates موجود، یکی را به سلیقه ی خود انتخاب کنید

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید در این بخش دو قسمت وجود دارد قسمت اول Popup است که مربوط به اشتراک مخاطبان است و قسمت دوم Success است که مخاطبان بعد از عضو شدن در فرم شما، آن را می بینند. در ادامه با کلیک بر Done Editing طراحی فرم را پایان دهید.

    7-    در قسمت Behaviour می توانید تعیین کنید که فرم شما در چه صفحه ایی از وبسایتتان نمایش داده شود و تنظیمات Visibility  و Frequency را ست کنید در ادامه روی Save and Continue کلیک کنید

    8-    در آخر کد Javascript tracking snippet را در وبسایتتان قرار دهید.

     

     Landing Pages

    Landing Pages همانند یک وبسایت کوچک عمل می کند و شما می توانید بدون داشتن دانش خاصی به راحتی آن را طراحی کنید

    با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی فرم Landing Pages

    دلخواهتان را ایجاد کنید

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید

    2-    روی دکمه Create Landing Pages کلیک کنید.

    3-    در این قسمت برای فرمتان یک نام بنویسید.

    4-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    5-    از قسمت  Landing Page templates یکی از آن ها را به سلیقه ی خود انتخاب کنید

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید در این بخش دو قسمت وجود دارد قسمت اول Landing Page است که مربوط به اشتراک مخاطبان است و قسمت دوم Success Page است که مخاطبان بعد از عضو شدن در فرم شما، آن را می بینند. در ادامه با کلیک بر Done Editing طراحی فرم را پایان دهید.

    7-    در قسمت Page Settings شما می توانید Landing Page URL را تغییر دهید و دامنه ی سایت خود را اضافه کنید. به عبارت دیگر می توانید تنظیمات SEO را برای وبسایتتان انجام دهید در ادامه با کلیک بر Save and Continue به کارتان پایان دهید.

     

    خودشه! صفحه فرود خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را به عنوان یک وب سایت کوچک برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود و جمع آوری ایمیل مشترکین تبلیغ کنید.

    Embedded Forms

    این فرم های اشتراک ساده و در عین حال ظریف، به راحتی قابل جاسازی در وب سایت شما می باشد. شما می توانید بین Embed Form یا Subscribe Button یکی را انتخاب کنید.

    1-    روی تب اصلی Forms  کلیک کنید و گزینه ی Embed Form را انتخاب کنید.

    2-    روی دکمه ی Create Embedded form کلیک کنید

    3-    نام فرم خودرا بنویسید

    4-    بعد، نوع فرم را انتخاب کنید. فرم Embed Form یک فرم اشتراک است که می توانید در وب سایت خود جاسازی کنید. Subscribe Button را می توانید در هر جای وب سایت خود قرار دهید  زمانی که بازدید کننده شما روی دکمه ایی کلیک کند، فرم اشتراک به صورت یک  popup  برایش ظاهر می شود.

    5-    گروهی که ایمیل های وارد شده در آن قرار خواهند گرفت را انتخاب کنید و در ادامه روی

     Save and Continue کلیک کنید.

    6-    در این قسمت می توانید فرم خود را طراحی کنید و با استفاده از گزینه های موجود فیلد های لازم و پیام تشکر عضویت را تنظیم کنید

    7-    با کلیک بر Save به طراحی فرمتان پایان دهید.

     

    خودشه ! در هر کجا که می خواهید فرم ظاهر شود کد را در وب سایت خود کپی و جایگذاری کنید.

    از وردپرس استفاده می کنید؟ برای این کار کافی است که WordPress widget  ما را نصب کنید و Embedded Form  موجود در لیست plugin را انتخاب کنید.

    امیدواریم که از فرم های موجود در میلرلایت استفاده کنید و از کارایی آن ها لذت ببرید.

     

     

  • Link Trigger در آتومیشن

    میلرلایت یک ویژگی دیگر با عنوان Link Trigger در آتومیشن ارائه کرده است که به شرح آن می پردازیم

    با ایجاد این ویژگی زمانی که هر کدام از مشترکین شما روی لینک خاصی در هر کدام از کمپین هایی که برایشان ارسال کردید کلیک کنند، workflow که طراحی کرده اید فعال شده و برایشان ارسال می گردد.

    چگونه از ویژگی  Link Trigger استفاده کنیم؟

     1.     روی گزینه ی  Automation کلیک کنید و یک workflow جدید ایجاد کنید 

     2.     در قسمت Trigger گزینه ی When subscriber clicks a link را انتخاب کنید 

     3.     و در قسمت URL لینک مورد نظرتان را قرار دهید.  

     

    اگر لینکی که در این قسمت قرار داده اید را در جاهای دیگر هم اضافه کنید ( مثلا در  campaigns یا ایمیل های  confirmations و یا automation workflows) زمانی که کاربر روی آن کلیک کند workflows که ایجاد کرده اید فعال می شود و مطابق دستوری که به آن داده اید ارسال می شود.

    نکته: از پارامتر URL برای ردیابی بهتر یا همان tracking استفاده کنید

    اگر شما از Google UTM tag استفاده می کنید به خوبی می دانید که پارامترهای اضافی یا رشته های query چگونه کار می کنند و کاربرد آن ها بسیار شبیه Link Trigger است.

    با استفاده از پارامترهای اضافی می توانید برای لینک مقصد چندین Link Trigger  تعریف کنید.

    مثال

     

    • Link Trigger #1: www.mywebsite.com?source=webinar
    • Link Trigger #2: www.mywebsite.com?action=download-pdf

    با توجه به Link Trigger های بالا اگر شما در ایمیلتان از لینک www.mywebsite.com  استفاده کنید

    هیچ اتفاقی نمی افتد چرا که URL که قرار داده اید باید با Link Trigger که مشخص کرده اید هم خوانی داشته باشد.

    مثال هایی  از کاربرد Link Trigger

    در این جا با ذکر چندین مورد، استفاده از  Link Trigger را برای شما بیان می کنیم

    1. زمانی که یک مشترک روی لینک موجود در خبرنامه ی هفتگی شما که شامل اطلاعاتی از یک وبینار است کلیک می کند آتومیشنی که برای یادآوری از زمان وبینار طراحی کرده اید برای آن مشترک فعال می شود و با این کار یک ایمیل یادآوری برایش ارسال می شود.
    2. در نظر دارید هر روز یک جلسه از کلاس آموزشی خود را به مدت 6 روز برای مخاطبین خود ارسال کنید اما می خواهید به  اعضای یکی از لیست های ایمیلتان هم این جلسات ارسال شود کافی است یک ایمیل طراحی کنید و در آن لینک مرتبط را قرار دهید و برای گروه مد نظر خود ارسال کنید در این حالت آتومیشنی که شامل جلسات آموزشی تان است برای هر مشترکی که روی آن لینک کند فعال می شود.
    3. زمانی که بخواهید در زمینه copywriting برای مشترکین خود یک مقاله ارسال کنید کافی است ایمیلی با یک لینک برای آن ها ارسال کنید هر کدام از مشترکین که تمایل به دریافت آن مقاله را داشته باشند کافی است که روی آن لینک کنند تا آتومیشن شامل آن مقاله برایشان فعال گردد.
    4. از مشترکین خود بخواهید “self segment” را براساس علاقه مندی خود ایجاد کنند برای این کار کافی است برای آن ها یک ایمیل با سه بخش از موضوع های مد نظرتان ارسال کنید زمانی که هر کدام از آن ها روی لینک کلیک کنند custom field برای آن ها آپدیت می شود.   
Go To
Page Size