چگونه فروش اینترنتی خود را افزایش دهیم؟

افزایش فروش اینترنتی یکی از سوالاتی است که این روزها ذهن بسیاری از مدیران را به خود مشغول کرده است. چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام برای افزایش فروش یا چگونگی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به دغدغه مدیران برای ورود به فضای آنلاین تبدیل شده است.

افزایش فروش اینترنتی - تبلیغات اینترنتی

بیایید فرض کنیم سایتی برای معرفی کسب و کار و افزایش فروش خود راه اندازی کردید، کاربران و مشتریان شما چطور باید شما را پیدا کنند؟ به عبارت دیگر " چگونه ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهیم؟ "

در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی به مشکل مشابهی برخورد خواهید کرد. فرض کنیم صفحه ای در اینستاگرام یا کانالی در تلگرام برای فروش محصولات خود ایجاد کردید. حالا سوال اینجاست: چطور کاربران مرا در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و چطور از طریق شبکه های مجازی بفروشم؟

در بازاریابی اینترنتی به دنبال راهکارهایی هستیم تا با حداقل هزینه بتوان مخاطبان هدف را به سمت سایت یا یک شبکه اجتماعی خاص هدایت کرد و آنها را به خرید سوق داد. در ادامه برخی از روش های بازاریابی دیجیتال را شرح می دهیم:

1. از وبلاگ برای معرفی و فروش محصولات استفاده کنید.

داشتن یک وبلاگ به شما کمک می کند در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کرده و مخاطبان به سایت شما هدایت شوند. توضیح در مورد محصولات، بررسی اجمالی ویژگی محصولات، ارائه آمار و آموزش به کاربران تنها نمونه ای از محتواهای جذابی است که میتوانید در وبلاگ خود تولید و منتشر کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

2. بازاریابی ایمیلی برای فروش محصولات

بازاریابی ایمیلی یکی از کم هزینه ترین روش ها برای جذب مخاطبان و افزایش فروش است. در واقع بازاریابی ایمیلی پربازده ترین روش بازاریابی اینترنتی است. البته بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل های اسپم بسیار متفاوت است. در این روش شما از مخاطبان ایمیل دریافت کرده و با برنامه مشخص ایمیل های مختلف نظیر خبرنامه، تخفیف و یا جشنواره را به اطلاع مخاطبان خود می رسانید.

ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش اینترنتی

بیشتر بخوانید: 7 دلیل برای اینکه از همین امروز ایمیل مارکتینگ را شروع کنید

3. استراتژی سئو (seo)

استراتژی های سئو به تمام تکنیک هایی گفته می شود که باعث بالا آمدن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می گردد. بخشی از این تکنیک ها مربوط به تولید محتوا بوده که البته وبلاگ میتواند کمک زیادی به بهبود سئو بکند. سایر تکنیک ها مربوط به ایجاد backlink و روش های on-page و off-page می باشد. استراتژی سئو در مواردی که کاربران در طریق سرچ کردن وارد فروشگاه ها یا سایت می شوند تاثیر بسیار زیادی دارد. البته در برخی موارد ممکن است رقبای قدرتمندی داشته باشید که نگذارند سایت شما رتبه ی خوبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کند، بنابراین به شما راه حل بعدی را پیشنهاد میکنیم

بیشتر بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

4. تبلیغات در گوگل

گوگل برای کسب و کارها امکانی را فراهم کرده است که میتوانند با پرداخت مبلغی در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرند. این مورد برای حالاتی که امکان رسیدن به صفحه اول نیست مناسب است. البته قیمت آن نیز کمی به دلار بوده که برای کسب و کارهای ایرانی کمی گران به حساب می آید.

5. تبلیغات در شبکه های اجتماعی را برای افزایش فروش فراموش نکنید.

طبق آمارها هر ایرانی به طور متوسط 3 الی 5 ساعت از زمان خود را در شبکه های اجتماعی سپری میکند. بنابراین نباید این فرصت را از دست داد. برای این کار لازم است تا محتوای جذابی را در سایر کانال ها یا صفحات اینستاگرامی که مخاطب هدف شما در آنها حضور دارد، قرار دهید و آنها را به سمت کانال یا صفحه خود هدایت کنید. میزان تعامل کاربران را با انواع مختلف محتوا زیر نظر بگیرید و مطابق با سلیقه و نیاز مخاطب به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بپردازید.

6. تبلیغات اینترنتی

قطعا بنرها یا محتواهای ریپورتاژی را در سایت های خبری یا رسانه ای دیده اید. جالب است بدانید اکثر این تبلیغات چندان گران نیستند و تازه به ازای هر کلیک به ناشر آگهی هزینه پرداخت میکنید که صرفه بالایی دارد. بنابراین تبلیغات اینترنتی را برای افزایش ترافیک به سایت خود فراموش نکنید. البته این نکته نیز مهم است که تبلیغات در محلی منتشر شود که مخاطب هدف شما آن را به صورت دائم چک میکند درغیراینصورت ترافیک نامناسبی وارد سایت شما می شود.

تبلیغات آنلاین - تبلیغات اینترنتی

موارد دیگری نیز برای انجام تبلیغات اینترنتی وجود دارد که مختص برخی حالات است. هر کدام از این موارد را میتوان به صورت جداگانه انجام داد اما بهترین حالت زمانی رخ می دهد که به صورت ترکیبی و با استراتژی مشخص در رسانه های موردنیاز تبلیغات انجام شود. برای این کار نیاز دارید تا استراتژی تبلیغات مخصوص کسب و کار خود را تدوین کنید. در مقالات بعدی به شما آموزش می دهیم چگونه یک استراتژی فروش مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید.