چرا نرخ باز شدن ایمیل ها پائین است؟ و نرخ اسپم بالا

گوگل برای پیشگری از اشتباهات رایج در ایمیل های تبلیغاتی بیان کرده است که

بهتر است ایمیل ها دارای اسم کوچک باشند

بهتر است از اصطلاحات تخصصی کسب و کارتان استفاده نکنید

بهتر است برای بار اول به مشتری خود خوش آمد بگوئید و از او تشکر کنید

بهتر است ایمیل ها را به نام اشخاص گیرنده شخصی سازی کنید

بهتر است در هر بار ارسال موضوعی جدیدی داشته باشید

بهتر است متن ایمیل را چک کنید و غلط های املایی را برطرف کنید

بهتر است از آیکون ها و شکلک ها استفاده نکنید

و غیره

اما تمام این ها پیشنهادات مشترک برای تمام بازاریابان ایمیل است. اگر شما به صورت حرفه ای به این نوع از تبلیغات روی آورده اید، اشتباهات نه چندان واضحی هستند که می توانند روی باز شدن و یا نشدن ایمیل های شما تاثیر بگذارد.

1- خط موضوع خود را اشتباه و بی اهمیت انتخاب کرده اید :

این یک راز نیست همه شما مطلع هستید که خط موضوع در باز شدن ایمیل های شما بسیار تاثیرگذار است. زمانی که می خواهید موضوعی برای ایمیل خود بنویسید به اهداف خود از ارسال آن ایمیل فکر کنید. اهداف شما از ارسال هر ایمیل باید منجر به دریافت پاسخی و یا فیدبکی از مشتری شود. نباید متمرکر بر روی فروش یک محصول خاص باشد.

2- ایمیل های خود را در ساعت نامناسبی ارسال می کنید :

بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی و تجاری در ساعات اداری ارسال می شوند. اما آماری که از 2014 Email Open Rates Report بدست آمده کمی غافل گیرکننده است.

خط خاکستری رنگ نشان دهنده تعداد ایمیل های ارسالی در روزهای مختلف هفته است. با توجه به این نمودار بیشترین تعداد ارسال ایمیل در روز دوشنبه - اولین روز کاری در کشورهای دیگر – است که رقمی بالای یک میلیون ایمیل می باشد. کمترین تعداد ارسال ایمیل هم در روزهای شنبه و یکشنبه – پایان هفته در کشورهای دیگر – می باشد که کمتر از 200000 ایمیل می باشد.

البته این به این معنا نیست که شما حتما باید ایمیل های خود را در دو روز اول هفته ارسال کنید. با توجه به خط سیاه رنگ در آمار باز شدن ایمیل ها به آرامی بالا می رود اما در آخر هفته این آمار به اوج خود می رسد.

3- آدرس فرستنده شما (sender email) یک آدرس عمومی است:

بهتر است نام شما درون ایمیلی که برای مشتری ارسال می کنید باشد. از ایمیل های شخصی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی شرکت خود استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد از ایمیل هایی با سرویس ایمیل مربوط به شرکت خود استفاده کنید(info@mailerlite.ir) و کمتر به سراغ gmail و یا yahoo برید. وجود نام شما در ایمیل ارسال کننده تاثیر زیادی بر روی باز شدن ایمیل های شما می گذارد (hamid from karzar)

با توجه به نمودار بالا ایمیل هایی که همراه با نام ارسال کننده هستند، نرخ کلیکشان 0.96 درصد می باشد و ایمیل هایی که فقط شامل آدرس ایمیل هستند0.73 درصد کلیک خورده اند.