وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • ایمیل مارکتینگ چیست؟

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی که خیلی از افراد آن را با ارسال ایمیل گروهی اشتباه میگیرند، یکی از روشهای پربازده بوده و در دنیای دیجیتال دارای اهمیت بسیاری است. اشتباه رایج در خصوص ایمیل مارکتینگ این است که باید ایمیل افرادی را از شرکت ها یا افراد خاصی بخریم سپس به آنها ایمیل ارسال کنیم که معمولا این ایمیل ها اسپم میشوند! پس بازاریابی ایمیلی نتیجه ای ندارد! این یک تصور کاملا غلط است.

    در درجه اول شما ایمیلی خریداری نمیکنید، در واقع افراد مختلف، ایمیل خود را به شما میدهند؛چگونه؟

    از طریق تماس تلفنی،

    فرم های انلاین در سایت،

    ثبت نام در خبرنامه سایت شما ،

    دانلود کتاب راهنما در سایت و ... .

    اینکه چطور ایمیل کاربرانی که به سایت شما می آیند را بگیرید یک بحث مفصل در ایمیل مارکتینگ است، اما نکته مهم اینجاست که آدرس ایمیل نمی خریم!!! اگر ایمیل را خریداری نکنیم، قطعا اسپم فرستاده نخواهد شد. نکته دوم این است که نباید حجم عظیمی از نوشته ها را برای کاربران ارسال کنید، ایمیل مارکتینگ عبارت از طراحی ایمیل هایی با محتوای مناسب به گروه مشتریان مناسب!

    حالا بگذارید تعریف بالا را دقیقتر بررسی کنیم: برای رسیدن به نتیجه مناسب از طریق ایمیل مارکتینگ، باید هدف تعیین کنید، هدف یعنی چه؟ معمولا نزدیک ترین هدفی که به ذهن دارندگان کسب و کار میرسد فروش است که البته کاملا هم درست است اما باید در نظر داشته باشیم میتوان اهداف کوچیک تر نیز برای فروش تعریف کرد

    (برای خواندن مقاله چگونگی تعریف هدف برای ایمیل خود، این مقاله را بخوانید)  سپس باید بر اساس گروه مشتریانی که تعریف میکنید طراحی ایمیل انجام دهید؛ گروه مشتریان به بخشی از لیست ایمیل ها گفته میشود که ویژگی های مشترکی با هم داشته و میتوان آنها را مخاطب نوع خاصی از ایمیل قرار داد.

    ( برای آشنایی با نحوه بخش بندی مشتریان این مقاله را بخوانید)

    در ابتدا گفته شد ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روشها در آنلاین مارکتینگ است در طی تحقیقاتی در آمریکا مشخص شده است که 95% افرادی که در حوزه دیجیتال فعالیت میکنند معتقد اند ایمیل مارکتینگ جزو موثرترین روشها برای فروش میباشد. همچنین طی تحقیقات موسسه گارتنر بازاریابی ایمیلی دومین روش پربازده آنلاین در سال 2014 بوده است. برای دیدن امار بیشتر در این خصوص به این لینک مراجعه کنید.

  • برای کسب و کار اینترنتی خود هدف تعیین کنید.

    سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی مانند هر کسب و کار دیگری، فروش و سود دائمی و بیشتر را جزو آرزوهای اصلی خود میدانند. اما رقابت در فضا اینترنتی به دلیل دسترسی سریع کاربران به گستره ی وسیعی از اطلاعات، کمی دشوار تر از حالت عادی است. معمولا کاربری که برای کسب و کار شما تبدیل به مشتری میشود، مسیر طولانی را طی کرده است، از سایت های رقیب شما بازدید کرده است، صفحات مختلفی را دیده و در نهایت تصمیم گرفته که از شما خرید نماید.

     اکنون بهتر است دو عدد را برای کسب و کار خودتان چک کنید.

    ترافیک روزانه سایت، خرید روزانه از سایت شما.

    تفاوت زیادی احساس نمیکنید؟ معمولا نسبت این رقم برای اکثر کسب و کارها کمتر از یک دهم است. چرا ؟ دلیلش واضح است، کاربران در سایت شما گم میشوند. در واقع شما برای فروش هیچ روندی را طراحی نکرده و هیچ توجهی به فعالیت های کاربران در سایت نکرده اید.

    همانطور که برای پروژه های بزرگ و کلان، اهداف میانی و متوسط در نظر میگیرند، برای فروش نیز باید اهداف کوچکتری در نظر گرفت. به هر حال، فروختن در این دوران کار ساده ای نیست!

    اما غیر از فروش محصول چه اهداف دیگری را میتوان دنبال کرد؟ اهدافی که بتواند به شما در روند فروش کمک کند. مثلا گرفتن ایمیل کاربران و شروع کمپین های تبلیغاتی ایمیلی، گرفتن شماره تماس مشتری برای تماس با او، ایجاد چت روم برای ارتباط با مشتری.

    ماندگاری بیش از 3 دقیقه در صفحه مقالات، بازدید بیش از 4 صفحه از سایت، گرفتن دموی محصول ، لایک صفحه اینستاگرام شما و  ....

    این اهداف کوچک و میانی در واقع پله هایی هستند که مشتری طی میکند تا نهایتا به مرحله خرید محصول برسد. یکی از مهمترین کارهایی که در تحلیل های اینترنتی مرسوم است بررسی نرخ ریزش در این پله هاست. با این روش شما متوجه خواهید شد که سایت شما در رسیدن به کدام مرحله دچار مشکل است و به نوعی گلوگاه کسب و کار اینترنتی خود را پیدا میکنید. سپس با بررسی های مختلف باید این مشکل را حل کرد.

    در مقاله بعدی در مورد روشهای بهینه کردن سایت صحبت خواهیم کرد.

  • 26
    خرداد

    چگونه موفقیت سایت ها و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ (بخش دوم)

    در ادامه مقاله قبلی به توضیحاتی در مورد KPIهای مربوط به بازاریابی آنلاین می پردازیم.

    (برای خواندن بخش اول مقاله اینجا کلیک کنید)

    یکی از مهمترین نکاتی که صاحب هر کسب و کاری در فضای دیجیتال باید بداند این است که ترافیک وارد شده به سایتش از چه بخش هایی وارد میشود. به عبارت دیگر کدام سایت ها یا منابع اینترنتی، کابران را به سایت او می آورد.

    معمولا کاربران یا به صورت مستقیم (direct traffic) وارد سایت شما میشوند؛ یا از طریق لینکی از سایت های دیگر (Referral traffic)  به سایت شما هدایت میشوند؛ و یا از طریق موتورهای جستوجو مانند گوگل به سایت شما راه پیدا میکنند.(Organic traffic) نوع دیگری نیز وجود دارد که در آن کاربران در نتیجه تبلیغات شما در سایت های دیگر وارد سایت شما میشوند (Campaign traffic). این نوع تبلیغات هدفمند بوده و معمولا کاربر را به صفحه خاصی از سایت (landing page) هدایت میکند.

    پس لازم است که بدانید کاربران شما از کدام از این چهار کانال فوق وارد سایت شما میشوند. اما مهمتر از داشتن ترافیک بالا، داشتن کاربرانی است که هدف خاص شما را (مانند خرید محصول یا سرویس) انجام دهند یا حداقل بیشتر از سایت شما استفاده کنند. در واقع فرض کنید کابری وارد سایت شما میشود، اما تنها با دیدن یک صفحه، به نتیجه مورد انتظار خود نمیرسد و بلافاصله سایت شما را ترک میکند. چنین ترافیکی به درد کسب و کار شما نمیخورد. شما کاربری نیاز دارید که در سایت شما بماند و کار خاصی (که شما برنامه ریزی کردید) انجام دهد. ممکن است بپرسید چه کاری غیر از خرید؟ داشتن اطلاعات از مشتریان بسیار باارزش است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که فرمی را پر کرده و اطلاعاتی مانند شماره موبایل یا ادرس ایمیل خود را به شما بدهند. این کار میتواند هدف باشد، یعنی شما در روند طراحی سایت خود به طریقی مشتری را به این فرم رسانده و سعی میکنید از او اطلاعات بگیرید. طبیعی ست که همه افراد چنین کاری نمیکنند، درصد کاربرانی که هدف خاص شما را انجام میدهند جزو نرخ تبدیل (conversion rate) شما به حساب می آیند. نرخ تدیل یعنی درصدی از مشتریان که هدف خاص شما را انجام میدهند نسبت به کل کاربران؛ این هدف حتی میتواند خرید مشتری نیز باشد. هرچه این عدد بیشتر باشد نشاندهنده موفقیت شماست! اما برای اکثر کسب و کارها این نسبت زیر 0.1 است. چرا؟ دلایل مختلفی دارد از جمله مهمترین آنها میتواند روند اشتباه، طراحی بدون توجه به مشتری یا حتی ورود کاربران اشتباه باشد. (مقاله سایت معتبر entrepreneur را در زمینه علل کم بودن نرخ تبدیل بخوانید)

  • 18
    خرداد

    چگونه موفقیت سایت ها و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ (بخش اول)

    برای رسیدن به موفقیت در هر فعالیتی باید آن را نسبت به یک معیار مشخص اندازه گیری و رصد کنیم؛ همچنین تلاش هر تیمی به مرور زمان این است که بتواند این معیار(ها) را افزایش داده و به مقدار دلخواه یا ماکزیمم خود برساند. دنیای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست،

    برای بهینه سازی سایت یا هر نوع فعالیت بازاریابی یا فروش اینترنتی، معیارهایی وجود دارد که هر کدام معنایی خاص دارند. در ادبیات دیجیتال به این نوع شاخص ها (KPI (Key Performance Indicator یا شاخص عملکردی میگویند.

    تعداد KPIها بسیار زیاد بوده و بسته به نوع فعالیت هر کسب و کاری، از تعدادی از آنها استفاده میکند. خوبی این KPIها این است که میتوان بعضی از آنها را با هم ترکیب کرد و عدد تازه ای به دست آورد که معنایی متفاوت از اجزای سازنده خود دارد. در این مقاله و مقالات بعدی تعدادی از این KPIها شرح داده خواهد شد.

    1. تعامل در سایت:

    این شاخص ها بیانگر میزان اثربخشی سایت شما در جذب مشتری های بالقوه میباشد.

    تعداد بازدید: این شاخص بیانگر این است که سایت شما در هر بازه زمانی (روز ، هفته، ماه) چه میزان بازدید داشته است. قاعده کلی این است که هر چه این عدد بیشتر باشد وضعیت سایت ما نیز بهتر است اما در بعضی موارد ممکن است ترافیک اشتباه وارد سایت ما شوند. یعنی افرادی وارد سایت ما شوند که در بازار هدف ما قرار ندارند و طبیعتا خریدی هم از ما نخواهند داشت.

    خالص بازدید: در شاخص قبلی اگر یک کاربر در دو روز متفاوت، پیاپی به سایت شما سر بزند، هر بار جزو بازدید ها به حساب می آید. اما در این شاخص هر شخص فقط یک بار به حساب می آید. یعنی اگر شخصی برای بار اول وارد سایت شما شود، جزو خالص بازدید به حساب می آید اما در دفعات بعدی اگر به سایت سر بزند، دیگر خالص بازدید تغییری نخواهد کرد.

    نرخ بازگشت: این مقدار درصد افرادی است که بیش از یک بار وارد سایت شدند نسبت به کل افرادی که سایت را مشاهده کردند. طبیعی ست هر چه این مقدار بیشتر باشد یعنی ما توانسته ایم کاربران را راضی نگه داریم و آنها پیاپی به سایت ما سر میزنند؛ این نشانه ی خوبی ست!

    متوسط زمان بازدید: این نرخ به شما بیان میکند به طور متوسط هر کاربر چه مدتی در سایت شما میماند؛ این نرخ یکی از نرخ های مهمی است که بیانگر میزان موفقیت شما در نگه داری کاربران در سایت شما میباشد. هر چه این عدد بیشتر باشد، به معنی مفید بودن مطالب یا چذاب بودن سایت شما برای مشتریان است. 

  • موبایل ها را دست کم نگیرید

    با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از موبایل های هوشمند شاهد یک رخداد جالب در دنیای بازاریابی دیجیتال هستیم. امروزه اکثر مردم دیگر از رایانه های شخصی استفاده نمیکنند.

    تبلت ها و گوشی های هوشمند جایگزین PC و لپ تاپ شده است. در سال 2014 تعداد کسانی که از اینترنت موبایلی استفاده میکردند به مرز 1 میلیارد و 600 میلیون نفر رسید و با میزان استفاده از اینترنت در PC ها برابر شد. در سال 2015 حتی از این مقدار فراتر رفته و به 1.9 میلیارد نفر در سراسر دنیا رسید.

    یک هشدار مهم برای کسانی که در حوزه های دیجیتال فعالیت میکنند!!!                                      

    بازاریابی موبایلی را دریابید. وبسایت های خود را برای استفاده از موبایل سازگار کنید و به فکر راه هایی باشید تا بتوانید مشتریانی که از تلفن همراه استفاده میکنند را نیز جذب کنید.

    بسیاری از محققین افزایش استفاده از موبایل را یک شیفت در دنیای دیجیتال میدانند و معتقدند این شیفت، نتایج مثبت بسیاری دارد البته اگر بتوانیم درست آن را تحلیل کنیم.

    به عنوان مثال در موبایل ها میتوانیم موقعیت جغرافیایی مشتریان خود را داشته باشیم پس چه خوب خواهد بود اگر بتوانیم برای هر منطقه جغرافیایی یک برنامه خاص بازاریابی یا تبلیغات داشته باشیم.

    همچنین میتوانیم متوجه شویم کدام قسمت سایت ما برای کاربر جذاب تر بوده و او بیشتر وقت خود را در کجای سایت ما صرف کرده است.

    میتوانیم اطلاعات را از حساب های اجتماعی او گرفته و بر اساس تحلیل علاقه های او تبلیغات مناسبی را به او ارائه کنیم.

    همچنین داشتن اپلیکیشن مخصوص به خود یا همگام سازی با نرم افزارهای مشهور میتواند یک مزیت رقابتی بسیار عالی برای کسب و کار ما ایجاد کند. 

  • 27
    اردیبهشت

    بازاریابی محتوا چیست؟

    در همه کمپین های بازاریابی، محتوای مناسب مرکز تمام فعالیت ها میباشد.


    در دنیای کنونی، مشتریان دیگر از کانال های قدیمی بازاریابی استفاده نمیکنند. آنها تبلیغات تلویزیونی را رد میکنند، به آگهی های روزنامه ها و مجلات بی توجه اند؛ به تازگی نیز دریافتند که دیگر به بنرها و دکمه های تبلیغاتی در اینترنت نیز کمتر اهمیت نشان دهند  .

    بازاریابان باهوش در حال حاضر این اتفاقات را دیده و متوجه شده اند که دیگر روش های قدیمی پاسخگوی نیاز شرکتها نیست و این روشها هرلحظه قدرت اثر خود را از دست میدهند. دنیای کنونی دنیای محتواست! در نقل قولی، یکی از غول های بازاریابی حال حاضر دنیا گفته است « محتوا، پادشاه (بازاریابی) است.»

    اما بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

    بازاریابی محتوا یک روش استراتژیک بازاریابی برای ایجاد محتوای پایدار، مناسب و ارزشمند برای مشتریان خاصی است که آنها را ترغیب میکند فعالیت خاصی را انجام دهند یا نیاز خاصی را در آنها ایجاد میکند.

    در واقع هدف بازاریابی محتوا جذب مشتریان و وفادار کردن آنها ست بر اساس ایجاد محتوایی که برای آنها ایجاد ارزش میکند یا میتواند رفتار مشتری یا نیازهای او را به سمتی خاص متمایل سازد.

    بازاریابی محتوا یک اتفاق نیست که ناگهان انجام شود، تاثیر خود را بگذارد و نتیجه بلافاصله مشخص گردد؛ بلکه دقیقا برعکس! ایجاد محتوا باید پایدار و در مدت زمان مشخصی باشد که بتواند هدف خاصی را از ایجاد آن محتوا دنبال کرد.

    نکته مهمی که در خصوص بازاریابی محتوا وجود دارد این است که کانال پخش آن نمیتواند اجاره ای باشد بلکه باید مخصوص سازمان یا کسب و کار خاصی باشد.

    از دید دیگر، بازاریابی محتوا، هنر برقراری ارتباط با مشتریان است بدون این که به آنها چیزی بفروشیم.

    در واقع با این روش هیچگاه تمرکز آنها توسط بنرهای آزاردهنده پرت نخواهد شد بلکه، مشتریان برای خواندن محتوای ما تمرکز میکنند. شما به جای نشان دادن محصولات و خدمات خود، اطلاعاتی را به مشتری میدهید که او خود به سمت محصول یا سرویس شما جذب شود.

    ایده اصلی بازاریابی محتوا این است که ما، به عنوان یک کسب و کار، با ارائه محتوای مناسب به مشتریان مشخص، باعث ایجاد انگیزه در آنها برای خرید و در نهایت وفادار شدن‌شان شویم.

    بیایید در نظر بگیریم شما محتوا ایجاد میکنید اما عنصر ارزشمند برای مشتری را در محتوا خود در نظر نگرفتید. چنین چیزی تفاوت بین بازاریابی محتوا و اطلاعاتی بی ربطی است که شما برای خرید محصول یا خدمت به مشتریان ارائه میدهند.

    شما هم ایمیل های اسپمی را دریافت میکنید که در آن محصولاتی که به آنها نیاز ندارید را پیشنهاد داده اند؟ این مطالب برای شما ارزش ندارند بنابراین شما به آنها توجه نمیکنید. بنابراین به عنصر اصلی بازاریابی محتوا پی بردید.

    ارزشمند برای مشتری! چطور چینن چیزی ممکن است؟ باید خود را جای مشتری بگذارید، او را بشناسید و سعی کنید جلوتر از خود او نیازهایش را تشخیص داده و محتوای مناسب را به او ارائه دهید تا نیاز خود را بشناسد و به سمت شما بیاید.

     

  • 20
    اردیبهشت

    بازاریابی تجارت الکترونیک چیست؟

    بازاریابی تجارت الکترونیک، به پروسه ی افزایش فروش با افزایش آگاهی بازار هدف در خصوص محصولات ارایه شده یا برند موردنظر می‌گویند. بازاریابی آنلاین برای فروشگاه های آنلاین (E-commerce) به معنی استفاده از ابزار های دیجیتال به سبکی بوده که بتوان اهداف کلی شرکت را که معمولا فروش و سود بیشتر است را پوشش دهد.

    بازاریابی در تجارت الکترونیک معمولا دو هدف کلی را دنبال میکند:

    افزایش بازدید سایت، افزایش نرخ تبدیل به مشتری. این دو تقریبا مکمل یکدیگر بوده و برای موفقیت هر سایتی لازم و کافی می باشند. در واقع اگر در یکی از آنها ناموفق باشیم به سختی به هدف اصلی سایت دست پیدا میکنیم.

    اکنون به بررسی کانال های متداول این نوع بازاریابی دیجیتال میپردازیم:

    تبلیغاتی کلیکی (PPC) : با اجرای درست این نوع از کمپین های تبلیغاتی میتوان نرخ تبدیل به مشتری را افزایش داد بدین معنی که درصد قابل قبولی از افراد عمل خواسته شده ما را در سایت – اعم از خرید یا رفتن به سایت بخصوصی – انجام میدهند.

    این چیزی شبیه به تبلیغاتی سنتی میباشد اما باید در نظر داشت این شیوه بسیار مقرون به صرفه تر از روش های سنتی ست چرا که تبلیغات برای افرادی نمایش داده میشود که با محصول یا سایت موردنظر آشنایی داشته یا تمایل به خرید آن را دارند.

    به عنوان مثال شرکتی که در زمینه نرم افزاری فعالیت میکند در سایتی تبلیغات را انجام میدهد که امکان دانلود مجانی برخی نرم افزارها را برای مشتریان خود فراهم میکند. کلمه PPC مخفف pay per click میباشد بدین معنی که در این نوع از کمپین ها زمانی موفق هستند که کاربر بر روی لینکی کلیک کند و از صفحه به صفحه دیگر منتقل شود بنابراین عملیات مالی بین سایت تبلیغ کننده و پذیرنده تبلیغ زمانی صورت میگیرد که «کلیک کردن» اتفاق بیافتد.

    بهینه سازی موتور جستوجو(SEO) : بر خلاف PPC برای این نوع از بازاریابی لازم نیست مستقیما هزینه ای بپردازید اما لازم است تا سایت خود را برای موتورهای جستوجو مانند گوگل و یاهو بهینه کنید که هزینه  و زمانبر است. با افزایش بهینگی سایت در موتورهای جستوجو سایت شما رنک سایت شما در موتورهای جستوجو بالا رفته و کابران بیشتری به سایت شما روانه خواهند شد.

    همواره به یاد داشته باشید این نوع از بازاریابی اینترنتی بسیار موثرتر از روش PPC بوده که چرا هر روزه هزاران کاربر از موتورهای جستوجو برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود کمک میگیرند.

    موفقیت در SEO  به داشتن ساختار سایت مناسب و به روزرسانی دائمی و همچنین داشتن محتوای (Content) مرتبط با محصول میباشد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه بفرمایید.

    بازاریابی ایمیلی: استفاده از ایمیل مشتریان یا کابرانی که به خرید محصول تمایل نشان دادند (مشتریان بالقوه) جهت ارسال کمپین های ایمیلی و ارائه تخفیفات به آنها، آگاه کردن در محصولات جدید، ارسال خبرنامه و غیره به ایمیل به شیوه ای که بیشترین نرخ باز شدن ایمیل و تبدیل را داشته باشد.

    برای اطلاع از روش ها و سیستم های ارسال ایمیل انبوه اینجا کلیک کنید.

  • 13
    اردیبهشت

    بهینه سازی موتور جست وجو(SEO) چیست؟

    بهینه سازی موتور جستوجو (Search Engine Optimization یا به اختصار SEO) یک مفهوم بازاریابی است که بر حضور طبیعی در لیست نتایج موتورهای جستوجو مانند گوگل و یاهو تمرکز دارد. سئو در سایت 2015 دارای بالاترین نرخ بازگشت سرمایه برای کسب و کار های کوچک و متوسط بوده است.

    برای داشتن رنک سئو خوب، هر دو عنصر فنی و خلاقیت لازم است تا بتوان ترافیک هدفمند بیشتری را به سوی سایت خود هدایت کنیم. چیزهای زیادی است که بر بالا رفتن رنک سئو تاثیرمیگذارند. از کلماتی که شما در صفحات سایت استفاده میکنید تا لینک هایی که دیگر سایت ها به شما میدهند.

    برای اینکه غرق این موارد بعضا کم اهمیت نشویم یک تعریف ساده از سئو ارایه میدهیم: "سئو طراحی سایتی است به طوریکه موتورهای جستوجو بتوانند ساختار آن را درک کنند.

    این تعریف بسیار ساده است اما میتواند گمراه کننده نیز باشد، شما در هنگام طراحی سایت خود نباید فقط به موتورهای جستوجو فکر کنید، یادتان باشد شما سایت را برای استفاده کاربران یا مشتریان خود طراحی کرده اید. پس آنها نیز مهم هستند. 

    اما موتورهای جستوجو چطور سایت ما را درک میکنند و چگونه میتوانیم دقیقا همان افرادی را که میخواهیم به سمت سایت خود بکشانیم؟

    بیایید از نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستوجو مانند گوگل صحبت کنیم، فرض کنیم خود شما به دنبال مطالبی در خصوص بازاریابی ایمیلی هستید. چه میکنید؟ صفحه گوگل را باز کرده عبارت موردنظر خود را در تایپ کرده و enter میزنید. در کسری از ثانیه گوگل 10 سایت را به شما نشان میدهد شما میتوانید تک تک آنها را چک کرده و اگر نتیجه مورد نظر خود را پیدا نکردید به نتیجه های دوم، سوم و.... بروید.

    حال سوال اینجا مطرح میشود: چطور گوگل سایت های این حوزه را رتبه بندی میکند و به ترتیب آنها را نمایش میدهد؟ گوگل با استفاده از یک سری الگوریتم های پیچیده سایت شما را بررسی میکند و ساختار آن را تجزیه و تحلیل کرده مطالب و کلمات کلیدی (Keywords) صفحات سایت شما را یاد میگیرد. این روشها بسیار هوشمندانه هستند اما در عین حال نیازمند راهنمایی نیز میباشند.

    جمله قبل کمی دشوار به نظر میرسد! بیایید بیشتر بررسی کنیم. موتورهای جستوجو تمام کلماتی که شما در سایت یا صفحات خود استفاده کرده اید را به خاطر نمیسپارند. آنها کلمات کلیدی را یاد میگیرند. اما کلمات کلیدی یعنی چه؟

    کلمات کلیدی همان عباراتی است که شما در سایت گوگل تایپ کرده و به دنبال نتایج موردنظر میگردید. به عنوان مثال "بازاریابی آنلاین" یا "خبرهای اقتصادی روز" یا حتی "فروش مبل راحتی" این عبارات موضوع یا محور اصلی مطالب سایت یا صفحه موردنظر هستند. این کلمات هستند که ترافیک هدفمند را به سمت سایت شما هدایت می کنند. اکنون متوجه اهمیت آنها شدیم چطور میتوانیم کلمات کلیدی در مورد کسب و کار خود را پیدا کنیم.

    سایت های زیادی هستند که به شما در این زمینه کمک میکنند مانند google trend که میزان جستوجوی یک عبارت خاص را در طول زمان در یک منطقه جغرافیایی خاص را به شما نشان میدهد و میتوانید با سایر کلمات کلیدی مشابه مقایسه کنید. در مقاله بعدی در خصوص پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار خود بیشتر صحبت خواهیم کرد و همچنین تکنیک های دیگری را برای افزایش رنک سئو به شما نشان خواهیم داد.

  • 8
    اردیبهشت

    آنلاین مارکتینگ یعنی چه؟

    اگر در زمینه کسب و کارهای کوچک یا متوسط فعالیت میکنید به احتمال بسیار زیاد عباراتی مانند فروش آنلاین، آنلاین مارکتینگ و تبلیغات آنلاین به گوشتان خورده است که به نظر میرسد به شدت در حال گسترش هستند. اما اینها دقیقا چه هستند؟

    10 سال پیش را به خاطر بیاورید. زمانی که بیشترین استفاده از کامپیوترها به تایپ و انجام کارهای روزمره اختصاص داشت. کسانی که اینترنت پرسرعت داشتند خیلی خاص به حساب می آمدند که البته آن را هم بیشتر برای جستوجو در گوگل یا فرستادن ایمیل استفاده میکردند. در آن زمان هنوز فکس رایج بود، برای فروش هم حتما به مکان فیزیکی نیاز داشتید که البته گرانقیمت بود. تبلیغات و آگهی هم به بنر و تبلیغات کاغذی و آگهی در تلویزیون محدود میشد.

    با گذشت زمان و استفاده بیش از پیش افراد از کامپیوتر و تبلت ها و گوشی های هوشمند، دنیای دیجیتال ابزارهایی عالی و باصرفه بیشتر را در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار داد. به عنوان مثال، اکنون بدون داشتن مکان فیزیکی بزرگ و خرج هزینه های زیاد جهت دکوراسیون آن، با داشتن تنها یک سایت میتوانید محصولات خود را آنلاین به مشتریان خود بفروشید. یا دیگر لازم نیست چندین میلیون تومان هزینه کنید تا برای مدتی محدود در مکانی محدود بنر شما دیده شود، در حال حاضر شما میتوانید با قرار دادن بنر تبلیغاتی خود در چند سایت، هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هزاران نفر از مشتریان هدف خود را به سمت خود بکشانید  .

    اما مزیت اصلی ابزارهای بازاریابی دیجیتال(Online Marketing) یا فروش آنلاین (E-commerce)  به این موارد خلاصه نمیشود. علاوه بر هزینه کم در مقایسه با روش های سنتی مزیت اصلی این ابزارها در اتومات کردن کارها، کنترل و اجرای هدفمند برنامه ها میباشد.

    کنترل و اجرای هدفمند یعنی چه؟ بگذارید با یک مثال قضیه را روشن کنیم: فرض کنید شما صاحب کسب و کاری در حوزه جواهرآلات و بدلیجات هستید. دنیای دیجیتال چطور میتواند به گسترش کسب و کار شما کمک کند؟ شما میتوانید با طراحی سایت مطابق با سلیقه بازار هدف خود (فرض کنیم خانم های بین 15 تا 30 سال) و ارائه گالری از محصولات خود آنها به صورت آنلاین بفروشید.

    برای تبلیغات و بازاریابی روش های زیادی  وجود دارد:

    شما میتوانید از شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام) جهت نشان دادن محصولات خود به مشتریان استفاده کنید و آنها را به سایت خود لینک کنید.

    میتوانید به مشتریان خود ایمیل زده و آنها را با تخفیفات عالی شگفت زده کنید.

    میتوانید با استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا (content marketing) رنک خود را در گوگل بالا برده و مشتریان زیادی از طریق موتورهای جستوجو برای خود ایجاد کنید.

    میتوانید ویدیو تدوین کرده در سایت های مختلف گذشته تا مشتریان خود را از کیفیت مخصولات خود باخبر کنید.

    اما داستان به اینجا ختم نمیشود، چیزی که به عنوان برتری این ابزارها در مقابل روش های سنتی به شمار میرود چیزی بیش از روش های بازاریابی یا تبلیغات است.

    در دنیای دیجیتال شما میتوانید مشتریان خود را دنبال کنید. بدین معنی که ببینید آنها از چه روشی به سایت شما وارد شده اند، چه صفحه هایی از سایت شما بیشتر برای مشتریان جذاب است و موفقیت کمپین های تبلیغاتی خود را با دقت اندازه بگیرید.

    برای روشن شدن بیشتر این موضوع فرض کنید به 100 نفر از افرادی که ایمیل آنها را دارید، ایمیل شامل توضیحی از محصولات خود ارسال میکنید. متوجه میشوید که 20 نفر از آنها جذب مطلب شما شده و لینک داده شده در ایمیل را باز کردند. به سایر 80 نفر ایمیلی شامل تخفیف 10%درصدی برای محصولات پرفروش داده و به آن 20 نفر ایمیلی جهت دیدن گروه بندی محصولات و تخفیف 15% ارسال میکنید. 10 نفر خرید میکنند، 10 نفر دیگر بعد از دیدن چند صفحه، سایت شما را ترک میکنند.

    شما میتوانید ببینید چه صفحه ای است که نتوانسته مشتریان را به خود جلب کند. پس نیازمند کمی تغییر خواهید بود. چند روز بعد ایمیلی دوباره به این افراد ارسال میکنید از آنها میخواهید که اگر مشخصات خود را پر کنند 15% تخفیف شامل حالشان میشود.

    این روش جواب داده و اطلاعاتی در خصوص مشتریان خود به دست میآورید. متوجه میشوید که این افراد، اشخاصی با سلایق هنری بوده لذا از سایت های خشک و بی روح به سرعت خسته میشوند. بنابراین در ایمیل بعدی با ذکر نام این افراد در ایمیل (به صورت خودکار) ایمیلی صمیمیتر نوشته و آنها را صفحه ای منتقل میکنید که با روحیات انها بیشتر سازگار است. این روش جواب داده و 8 نفر دیگر نیز از شما خرید میکنند. لازم به ذکر است این مراحل کاملا اتومات بوده و شما تنها نتایج در هر مرحله را مشاهده میکنید.

    مثال فوق یکی از قدرت های ابزارهای آنلاین مارکتینگ میباشد. تعداد این روش ها زیاد است و سعی میکنیم در مقالات بعدی در خصوص هرکدام از آنها به طور جامع و البته خلاصه با یکدیگر گفتوگو کنیم.
  • 7 دلیل برای اینکه از همین امروز ایمیل مارکتینگ را شروع کنید

    به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک شما کارهایی زیادی در فهرست خود دارید، که باید انجام دهید، خیلی وقت ها فکر کردن به حجم زیاد کارهایی که باید انجام دهید، انرژی شما را گرفته و شما را از انجام واقعی کارها باز می دارد.

    یک نظرسنجی از 1000 شرکت کوچک نشان می دهد که 46 درصد آنها یکی از کارهایی که انجام می دهند ایمیل مارکتینگ است!



    به 7 دلیلی که در ادامه این مقاله خواهم آورد، من فکر می کنم که ایمیل مارکتینگ جزء کارهایی است که شما باید از همین امروز آن را برای کسب و کار خود شروع کنید!
     

    یک: ایمیل مارکتیگ به شدت به صرفه است
     
    در همان نظرسنجی که در بخش بالا اشاره کردم اغلب کسب و کارهای کوچک زیر 4درصد از درآمد خود را صرف سرمایه گذاری در تبلیغات و بازاریابی می کنند!



    خوب با این مبلغ کم چه کاری می شود انجام داد؟
    پاسخ این سوال این است: یقینا ایمیل مارکتینگ!
    شما با یک مبلغ ناچیز می توانید یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خریداری کرده و با مبلغ ناچیز می توانید محتوای مناسب تولید کنید و ایمیل مارکتینگ خود را آغاز کنید
    چند هفته پس از شروع صدای دل نشین آن به گوش شما خواهد رسید
     

    دو: ایمیل مارکتینگ ساده است
     
    اغلب نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ ابزارهای مناسبی را برای جذب مخاطب و ساخت و ارسال ایمیل در اختیار شما قرار می دهند، با این ابزارها شما در عرض کمتر از 5 دقیقه می توانید پاپ آپ دریافت ایمیل را در وب سایت خود قرار دهید و یا حتی ماژول دریافت ایمیل و ارسال یک هدیه را در عرض کمتر از 10 دقیقه می توانید در وب سایت خود نصب کنید!
    ایمیل های قبلی مشتریان خود را به سادگی از فایل اکسل یا هر فرمت دیگری می توانید در این نرم افزارها وارد کنید
    یک تحقیق از 333 بازاریاب دیجیتال این حقیقت را ثابت می کند که ایمیل مارکتینگ ساده ترین ابزار بازاریابی اینترنتی می باشد!



     
     
    سه: ایمیل مارکتیگ وقت زیادی از شما نمی گیرد
     
    با ابزارهای که نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ برای ساخت قالب ایمیل به شما ارائه می کنند ساخت و ارسال یک ایمیل بیش از 45 دقیقه طول نخواهید کشید.
    حتی برخی از این ابزارها صدها قالب ایمیل آماده را در اختیار شما قرار می دهند که یکی از آنها را انتخاب کرده و فقط متن و تصاویر داخل آن را تغییر دهید
    حتی برخی از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم می کنند که ایمیل شما با انتشار پست در وبلاگ شما به صورت اتوماتیک ارسال شود!

     
     
    چهار: ایمیل روی خرید دوباره مشتریان تاثیر شگفت انگیز دارد
     
    تحقیقات نشان می دهد که تمرکز روی مشتریان فعلی و ترغیب آنها به خرید دوباره استراتژی هوشمندانه ای است



    تحقیقات نشان می دهد که ایمیل یکی از موثرترین تکنیک های برای خرید دوباره مشتریان می باشد



     
     
    پنج : مشتریان دوست دارین پیغام های کسب و کارها را از طریق ایمیل دریافت کنند
     
    ترجیح مصرف کنندگان این است که پیغام های تبلیغاتی شرکت ها را از طریق کانال ایمیل دریافت کنند. مطالعات مختلف از قبیل تحقیقی که سایت مارکتینگ شرپا انجام داده است این حقیقت را نشان می دهد.
    نمودار زیر مطالعه روی 2057 شهروند آمریکایی را نشان می دهد، سوال این بود: شما کدام کانال را برای ارتباط  شرکت ها با خود را ترجیح می دهید؟



     
    شش: ایمیل مارکتینگ فقط برای ارسال خبرنامه نیست

    آیا شما فکر می کنید ایمیل مارکتینگ فقط برای ارسال خبرنامه است؟ دوباره فکر کنید! کارهای خیلی زیاد دیگری نیز کسب و کارها می توانند با ایمیل انجام دهند.
    طبق یک تحقیق شرکت Saleforce نمودار زیر شیوه های مختلف استفاده از ایمیل و تاثیرگذاری آن را در کسب و کارها نشان می دهد



     
    هفت:  بیشترین برگشت سرمایه بین ابزارهای مختلف بازاریابی

    یک تحقیق دیگر نشان می دهد که ایمیل مارکتینگ بیشتری برگشت سرمایه بین ابزارهای مختلف بازاریابی را دارد



     
    جمع بندی

    اگر این 7 دلیل مستند شما را قانع کرده است که ایمیل مارکتیگ را از امروز شروع کنید، پیشنهاد می کنم قبل از شروع 2 ساعت وقت گذاشته و کتاب ما را در مورد  ایمیل مارکتینگ بخوانید و پس از آن با یک نسخه رایگان میلرلایت ایمیل مارکتینگ را برای کسب و کار خود آغاز کنید!

    من اگر جای شما بودم، همین الان شروع می کردم!













     

  • ویژگی جدید در میلرلایت، امکان فورارد ایمیل به دوستان

    با توجه به درخواست کاربران متعدد، در زمینه ی ایجاد گزینه ایی برای ارسال خبرنامه به دوستان، خوشحالیم که میلرلایت با ایجاد این امکان می تواند رضایت شما را در استفاده از این نرم افزار جلب کند.
    مطمئنا تا کنون در انتهای خبرنامه ی خود یعنی در قسمت Footer دکمه ی Forward را دیده اید. با استفاده از این گزینه مشتریان شما هم می توانند خبرنامه ی ارسالی شما را به دوستان خود ارسال کنند.
    Forward کردن ایمیل با استفاده از این گزینه بسیار موثرتر و بهتر از این است که مشتریان شما بعد از دریافت آن از طریق میل سرویس خود آن را برای دیگران Forward کنند.
    اول از همه بیان دو نکته حائز اهمیت است، اول این که کسانی که ایمیل Forward شده را دریافت می کنند گزینه ی لغو اشتراکی برای آن ها وجود ندارد و نمی توانند آن ایمیل را لغو اشتراک کنند دوم این که شما می توانید کسانی که ایمیل شما را Forward کرده اند را پیگیری کنید و حتی می توانید از این که ایمیل شما را چند بار ارسال کرده اند هم مطلع شوید.
    این ویژگی چگونه کار می کند؟
    زمانی که یکی از مشترکین شما روی دکمه ی Forward to a Friend در انتهای خبرنامه کلیک کند وارد صفحه ایی می شود که می تواند نام و ایمیل کسی را که می خواهد آن ایمیل را به آن شخص Forward کند بنویسد. هم چنین یک گزینه هم برای اضافه کردن یک پیغام شخصی وجود دارد. مشترک شما که می خواهد ایمیلتان را برای دیگران Forward کند در یک زمان فقط می تواند آن را برای یک نفر ارسال کند بعد از این که برای شخص اول ارسال کرد می تواند آن را برای شخص بعدی هم ارسال کند.
    اما چگونه می توان دکمه ی Forward زا در انتهای خبرنامه اضافه کرد؟
    اضافه کردن این دکمه در تمام حالات های طراحی خبرنامه امکان پذیر است. اگر برای طراحی خبرنامه ی خود از کد های HTML استفاده می کنید با اضافه کردن دستور زیر می توانید این دکمه را در خبرنامه ی خود اضافه کنید.
    <a href=”{$forward}”>Forward</a>
    و اگر برای طراحی خبرنامه ی خود از حالت Drag & drop Editor استفاده می کنید به یاد داشته باشید که در قسمت Footer این دکمه زمانی اضافه خواهد شد که قسمت Social share mode در بخش setting در Footer فعال باشد در نظر داشته باشید که Social link را اشتباها اکتیو نکنید. برای توضیحات بیشتر به عکس زیر توجه کنید
     
    از کجا می توان آمار مربوط به ایمیل های Forward را
    مشاهده کرد؟
    برای این کار کافی است که مطابق شکل زیر به قسمت گزارشات campaign  خود بروید
     
     
    سپس Link Activity  یا Subscriber Activity را انتخاب کنید
     
    div>
    با کلیک بر گزینه های مشخص شده می توانید گزارش مربوط به ایمیل های Forward شده را مشاهده کنید.

    div>
  • 20
    شهریور

    ایمیل مارکتینگ، پادشاه ابزارهای بازاریابی دنیا

    تحقیقات نشان می دهند که در قرن اخیر ایمیل مارکتینگ موثرترین و ساده ترین شیوه بازاریابی بوده است، 38000 تومان سود به ازای 1000 تومان سرمایه گذاری، به نظر شما بی نظیر نیست؟

    ایمیل مارکتینگ بیشتر برگشت سرمایه را در بین رسانه های تبلیغات موجود در دنیا را به خود اختصاص داده است.

     



     

    وقتی شما می خواهید کسب و کارتان را رشد دهید، مشتریان جدید بگیرید، یک محصول جدید را معرفی کنید، یک تخفیف را اعلام کنید، راهکاری جز ایمیل برای اطلاع رسانی ندارید! به خاطر اینکه ایمیل بهتر از هر کانال دیگری پیغام شما را به مخاطبان شما ارسال می کند.

    ایمیل 40 برابر بهتر از رسانه های اجتماعی در جذب مشتریان به شما کمک خواهد کرد

     



     

    روزانه صدها نفر از وب سایت شما بازدید می کند، چیزی کمتر از 5 درصد آنها با شما تماس گرفته و یا شما را به خاطر می سپارند، 95 درصد آنها صفحه مرورگر را بسته و کسب و کار شما را فراموش می کنند، چه شیوه ای به جزء ایمیل مارکتینگ می تواند با گرفتن ایمیل بخش زیادی از آن 95 درصد در یک ارتباط مستمر آنها را به مشتریان شما تبدیل کنید؟

     

    از طرف دیگر تحقیقات نشان می دهد، 44 درصد از مصرف کنندگان در طول یک سال حداقل یک خرید از ایمیل ها دریافتی که داشته اند، انجام داده اند

    60 درصد بازاریابان بزرگ دنیا معتقدند که ایمیل مارکتینگ به شدت برای کسب و کارشان موثر بوده است

    خریدارنی که ایمیل دریافت می کنند 138 درصد بیشتر از خریداران دیگر خرید می کنند

     


    نظر شما چیست ایمیل مارکتینگ چه تاثیر در کسب و کار شما گذاشته است؟
  • 10 راهکار ساده برای افزایش میزان باز شدن ایمیل های شما

    سایت sikich یک اینفوگراف با موضوع 10 راهکار ساده برای افزایش میزان بازشدن ایمیل ها طراحی کرده است که من برای درک ساده تر آن را برای شما ترجمه می کنم

    بد نیست قبل از این 10 راهکار ساده به نکات زیر توجه داشته باشید:
    مصرف کنندگانی که ایمیل دریافت می کنند 83% درصد بیش از سایرین خرید می کنند
    برگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ 44000 تومان به ازای هر 1000 تومان می باشد
    ایمیل می تواند 20 برابر بهتر از ابزارهای دیگر بازاریابی برای شما کار کند
    62% از بازاریابان دوست دارند بودجه خود را در مورد ایمیل مارکتینگ افزایش دهند

    10 راهکار ساده برای افزایش میزان باز شدن ایمیل ها:
    از لیست های بهتر استفاده کرده و فقط به کسانی ایمیل بفرستید که آنها به شما اجازه داده اند
    32% از بازاریان می گویند که گروه بندی لیست ایمیل جزء اولویت های کاری آنها در 12 ماه آینده است، گروه بندی درست لیست ایمیل CTR شما را از 3 به 8 درصد افزایش می دهد.

    ایمیل های خود را از طرف یک شخص واقعی ارسال کنید به طوری که گیرندگان بتوانندبه آن پاسخ گویند

    از عناوین هیجان انگیز و جذاب استفاده کنید

    دقیقا به آنها بگویید که انتظار چه چیزی را باید داشته باشند

    از زیر تیتر های جذاب استفاده کنید، این زیرتیترها دومین جزء بعد از عنوان ایمیل می باشد که توسط خوانندگان دیده می شود

    یک دکمه بزرگ برای دعوت خوانندگان به یک عمل خاص قرار دهید (مثلا برای استفاده از تخفیف اینجا را کلیک کنید)

    ایمیل های خود را به گونه ای طراحی کنید که در تلفن های همراه درست دیده شود

    سعی کنید ایمیل ها خود را شخصی سازی کنید، شخصی سازی ایمیل ها CTR را 14 درصد و نرخ تبدیل را تا 10 درصد افزایش می دهد

    بگذارید به سادگی کاربران از لیست ایمیل شما خارج شده و یا درخواست ارسال محدودتر داشته باشند

    گزارش ارسال های خود را یاداشت کرده و آنها را برای بهبود بیشتر تحلیل کنید.
     
     
  • امکان جذابی دیگر از میلرلایت، آیا شما چیزی از A/B testing می دانید؟

    تست A/B چیست ؟

    شما می توانید قبل از ارسال خبرنامه تان بهترین شراط را از لحاظ نرخ باز شدن و نرخ کلیک برای خبرنامه خود فراهم کنید. یعنی خبرنامه خود را از لحاظ محتوا، موضوع و نام و ایمیل ارسال کننده به گونه ای ارسال کنید که بهترین نتیچه را داشته باشید. این کار به سادگی و با استفاده از روش A/B testing انجام می شود. به این صورت که شما قبل از ارسال نهایی خبرنامه خود را ابتدا به دو گروه کوچک از مشتریان ارسال نمائید و نتایج را بررسی نمائید و ببینید که کدام گروه ایمیل شما را بیشتر باز کرده اند و یا بیشتر کلیک کرده اند. در ادامه با یک مثال ساده توضیح می دهیم.

    همان طور که در مقالات گذشته گفته شد یکی از روش های انتخاب خط موضوع مناسب، استفاده از تست A/B برای موضوع خبرنامه ها می باشد. به این صورت که برای خبرنامه خود دو عنوان موضوع در نظر بگیرید و خبرنامه را یک بار با عنوان اول به گروه X از مشتریان ارسال کنید، و بار دوم همان خبرنامه را با عنوان دوم به گروه Y از لیست مشتریان ارسال کنید. بعد از گذشت یک الی دو روز نتایج هر دو خبرنامه را بررسی کنید، اگر خبرنامه گروه X نرخ باز شدن و یا کلیکش بالاتر باشد پس عنوان موضوع بهتری برای ارسال دارد و شما می توانید با خیال راحت تر همان عنوان را برای ارسال نهایی خبرنامه خود در نظر بگیرید. میلرلایت با ایجاد این امکان شگفت انگیز در پنل ایمیل مارکتینگ خود به شما این فرصت را می دهد تا بهترین انتخاب را برای خبرنامه هایتان داشته باشید.

    روش کار با تست A/B نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت

    1- بعد از لاگین به پنل ایمیل خود ابتدا از منوی سمت چپ گزینه Campaigns را انتخاب کنید و وارد صفحه مربوطه شوید

    2- سمت راست بالای صفحه دکمه نارنجی رنگ Create campaign  کلیک کنید

    3- به صفحه همیشگی ایجاد ایمیل هدایت می شوید، با این تفاوت که در اینجا دو تب به شما نمایش داده می شود : Regular Campaign و A/B Split campaign  

    نکته : به تصویر زیر دقت کنید، روش دیگری برای انتخاب ارسال کمپین تستی

    4- تب A/B Split campaign  را انتخاب کنید

    5- در صفحه جدید مطابق تصویر زیر امکان انتخاب سه گزینه برای شما وجود دارد، شما با هرکدام از این سه حالت بنا به نظر خود می توانید تست A/B کمپین خود را تعریف کنید.

    نکته : شما در هر تست تنها یکی از سه حالت را می توانید انتخاب کنید.

    الف : عنوان ایمیل

    دو عنوان موضوع برای خبرنامه خود انتخاب کنید، تا ببینید کدام عنوان مناسب تر است. این دو عنوان را مطابق تصویر بالا در قسمت های A و B وارد نمائید.

    فایده : با این روش شما می توانید تشخیص دهید کدام عنوان موضوع نرخ باز شدن ایمیل شما را بالا می برد.

    ب : نام و ایمیل ارسال کننده

    دو نام و دو ایمیل متفاوت برای خبرنامه خود در نظر بگیرید. ردیف اول مربوط به نام و ایمیل A و ردیف دوم مربوط به نام و ایمیل B می باشد.

    فایده : با این روش شما می توانید بهترین نام و ایمیل را برای ارسال خبرنامه های خود انتخاب کنید

    ج : محتوای ایمیل

    با انتخاب این قست شما قادر خواهید بود محتوای خود را به دو ضورت مختلف طراحی کنید و برای مشتران ارسال نمائید و بازخوردها را بررسی کنید.

    زمانی که گزینه email content را انتخاب می کنید، همه چیز شبیه خبرنامه عادی است:

    -  موضوع، نام ارسال کننده، ایمیل ارسال کننده و زبان را انتخاب کنید

    -  دکمه next را کلیک کنید

    -  طراحی دلخواه را برای خبرنامه خود انتخاب کنید

    نکته   : روش تست A/B را فقط برای drag and drop و rich text editor می توانید پیاده کنید.

    -  فرض ما روش درگ اند دراپ است، در اینجا خبرنامه خود را با طرح دلخواه آماده نمائید

    بعد از اتمام طراحی، دکمه done editing همیشگی که به create B version تبدیل شده است را کلیک کنید.

    -  شما به صفحه ای مشابه صفحه قبلی و این بار برای طراحی نسخه B خبرنامه خود آماده می شوید

    -  ولی قبل از آن از شما سوال می شود که آیا قصد دارید خبرنامه دوم خود را جدید و کاملا متفاوت طراحی کنید و یا اینکه قصد دارید یک کپی از همان خبرنامه A را تنها با تغییراتی جزئی به عنوان خبرنامه B ایجاد کنید.

    6- در این مرحله بعد از عبور از طراحی خبرنامه، گروه مورد نظر خود را انتخاب کنید و به صفحه ای که تصویر آن را مشاهده می کنید هدایت خواهید شد.

    7- در این قسمت همان طور که در تصویر مشاهده می کنید شما می توانید با حرکت دادن نوار خاکستری رنگ میزان اندازه گروه A و گروه B را تعیین می کنید. در مثال بالا از کل لیست ایمیل، 50 درصد به عنوان لیست اصلی (winner) در نظر گرفته شده است و 50 درصد باقی مانده به عنوان لیست تستی است که 25 درصد برای گروه A و 25 درصد برای گروه B در نظر گرفته شده است. در قسمت آخر نیز از شما سوال شده است که تمایل دارید چه معیاری را برای مقایسه دو گروه A و B در نظر بگیرید؟ نرخ باز شدن و یا نرخ کلیک. و اینکه این معیار را تا چه مدت زمان بعد از ارسال بررسی اندازه گیری شود. 1 ساعت بعد از ارسال، 1 روز ، 1هفته و یا ....

    8- از این جا به بعد تفاوتی با ایجاد خبرنامه در حالت عادی ندارد و شما خبرنامه خود را ارسال خواهید کرد. بسته به زمانی که شما در مرحله قبل انتخاب کرده اید (به طور مثال 1 ساعت) نرم افزار به طور اتوماتیک بعد از گذشت 1 ساعت مشخص می کند بین A و B کدام برنده است یعنی نرخ باز شدن بیشتری نسبت به دیگری داشته است و سپس ایمیل گروه برنده را با همان ویژگی و مشخصات به لیست winner ارسال می کند.

    9- در آخرین مرحله بعد از ارسال، شما امکان لغو تست را در هر زمان که تمایل داشته باشید دارید و نرم افزار نتایج را تا آن لحظه به شما نمایش خواهد داد. فرض کنید در مرحله هفتم شما زمان تست را 1 روز انتخاب کرده باشید اما به هر دلیلی بعد از 2 الی 3 ساعت خواهان ارسال نهایی خبرنامه هستید مطابق تصویر زیر با لغو تست A/B، سیستم نتایج و همچنین برنده را تا آن لحظه به شما نشان خواهد داد. شما می توانید انتخاب کنید که با استناد به نتایج چند ساعته خبرنامه خود را ارسال کنید و یا اینکه کلا روش تست را لغو کرده و به صورت عادی ارسال خود را انجام دهید

  • همه چیز در مورد شیوه تولید محتوا برای ایمیل

    نرخ باز شدن آخرین ایمیل تبلیغاتی شما چقدر است؟ نرخ کلیک آن چطور؟ کمی روراست تر، چند درصد از محتوای ایمیل های شما کپی است ؟ چند درصد از شما موضوعاتی را برای ایمیل هایتان انتخاب می کنید که مثلا هفته پیش سایت رقیبتان ایمیلی با همان موضوع برایتان ارسال کرده است؟ معجزه محتوای منحصر به فرد در ایمیل مارکتینگ معجزه می کند. در مقالات بسیاری به این موضوع اشاره شده است که ایمیل مارکتینگ تنها داشتن یک بانک ایمیل چند ده میلیونی و یک نرم افزار ارزان قیمت و کار راه انداز نیست. پس به قسمت های مهم یک ایمیل تبلیغاتی و تاثیر آن ها در موفقیت ایمیل مارکتینگ خود بیشتر توجه کنید.

    نام و ایمیل ارسال کننده

    زمانی که یک ایمیل به دست ما می رسد اولین مشخصه ای که دیده می شود، نام ارسال کننده و بعد ایمیل آن است. در ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده از نام شخصی و ایمیل شخصی، نرخ باز شدن را پائین می آورد. برای پی بردن به این موضوع کافی است که یک روز به رفتار خود با ایمیل های خوانده نشده تان توجه کنید. شما اغلب خبرنامه هایی که با نام ها و ایمیل های شخصی ارسال شده است را باز نمی کنید و یا اگر باز کنید جز آخرین ایمیل های شما خواهند بود. ترجیح اول شما باز کردن خبرنامه هایی است که نام و ایمیل ارسال کننده شان شرکت، سازمان و یا کسب و کاری باشد که اسم آن را شنیده اید و یا حداقل به سایتشان سری زده اید.

    ییک ایمیل حتی اگر جذاب ترین موضوع را داشته باشد اما نام ارسال کننده نداشته و یا ایمیل ارسال کننده آن شخصی و با دامنه عمومی (---@gmail.com و یا  ----@yahoo.com ) باشد، به دلیل آنکه اعتماد دریافت کننده را چندان که باید جلب نمی کند، احتمال باز شدنش پائین است، زیرا اصولا جلب اعتماد مشتری یک امر مهم برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل ها می باشد.

    محتوای ایمیل مارکتینگ

    خط موضوع ایمیل

    موضوع ایمیل یعنی رسیدن به اولین هدف بزرگ ایمیل مارکتینگ که باز شدن ایمیل است.

    شما زمانی می توانید مشتری خود را به سرنخ تبدیل کنید که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کند و حداقل روی یکی از لینک های آن کلیک کند. به نظر شما در ابتدای راه یعنی در صندوق ورودی کاربران، غیر از موضوع ایمیل چه چیز دیگری سرنخ های شما را تشویق به باز کردن ایمیل می کند؟ پس موضوع ایمیل ها را دست کم نگیرید و آن را هوشمندانه انتخاب کنید. همیشه تست کردن یک روش ساده و موفق برای پیدا کردن جواب است. برای خبرنامه این هفته خود دو موضوع متفاوت انتخاب کرده و آن را با هر دو موضوع به طور جداگانه به یک لیست کوچک ارسال نمائید. چند روزی صبر کنید و سپس نرخ باز شدن را در دو ایمیل بررسی نمائید. کدام یک از ایمیل ها بیشتر باز شدند ؟ موضوع همان را انتخاب کنید. برای اینکه بیشتر در مورد نکات مهم انتخاب موضوع ایمیل بخوانید می توانید مقاله 17 خرداد را نیز مطالعه کنید.

    متن ایمیل

    همان طور که دقت کردید در ایمیل مارکتینگ هم مانند هر فعالیت دیگری سلسه مراتب وجود دارد. با پیدا کردن این سلسله مرتب ها می توان کارها را ساده تر کرد. گفتیم در ابتدای راه نام و ایمیل ارسال کننده، اعتماد مشتری را به نام تجاری شما جلب می کند و یک حس اعتبار نسبت به شما و کسب و کارتان برایش ایجاد می شود. سپس گفتیم موضوع ایمیل جذاب ترین و مهم ترین عامل در باز شدن ایمیل های شما توسط کاربران می باشد، حالا بعد از این دو قدم بزرگ بهتر است این بار به فکر نگه داشتن مشتری در ایمیل خود باشید. یعنی کاری کنید که مشتری بیشتر از 15 ثانیه وقت صرف مطالعه ایمیل شما کند. بله 15 ثانیه. آمار های جهانی نشان می دهد متوسط زمانی که یک کاربر بعد از باز کردن ایمیل برای خواندن آن وقت می گذارد، 15 الی 20 ثانیه است، در این زمان او نهایت 50 کلمه را اسکن می کند و تمام این مدت مدام چشمش در حال پریدن از این تصویر به آن تصویر است و هیچ گاه از ابتدا تا انتهای خبرنامه را نمی خواند، اغلب ما حتی یک صفحه از کتاب درسی خود را با دقت از ابتدا تا انتها نمی خواندیم چه برسد به ایمیل های تبلیغاتی که اصولا با عجله و در حین کارهای روزمره به آن ها سر می زنیم. این یعنی هرچه ایمیل شما دارای المان های گرافیکی باشد، احتمالا مشتری را بیشتر درگیر خود می کند، چون برای او مصلما درک خواسته ارسال کننده با چرخیدن در المان ها گرافیکی، راحت تر و جذاب تر است تا اسکن 50 کلمه یا خواندن 1 الی 2 جمله. اما به یاد داشته باشید در استفاده از رنگ ها باید قانون هارمونی رنگ ها (مقاله 30 دی ماه سال 93) را رعایت کنید و بیش از حد ایمیل را شلوغ نکنید. زیرا به همان اندازه که یک ایمیل فقط متنی مشتری را خسته می کند، ایمیل شلوغ و پر از رنگ های تند و تصاویر گوناگون مشتری را فراری می دهد.

    سه راه کار برای اینکه مشتری بیشتر از 15 ثانیه وقت صرف ایمیل شما کند :

    - یک آینه جلوی مشتری بگیرید

    این مورد را با یک مثال توضیح می دهم. تصور کنید که لیست آدرس ایمیل های خود را بر اساس سمت و جایگاه شغلی دسته بندی کرده باشید، حال اگر ایمیلی را خطاب به مدیران ارسال نمائید و در آن اطلاعات مفیدی را برای مدیران کسب و کارها نوشته باشید، چه اتفاقی می افتد؟ مشخص است، یک مدیر به احتمال زیاد نه تنها ایمیل شما را باز می کند بلکه به دقت به مطالعه آن می پردازد به خصوص اگر شما و کسب و کارتان را نیز به خوبی بشناسد. به تصویر زیر دقت کنید، اگر شما یک مدیر هستید اول وقت خود را صرف خواندن کدامیک از ایمیل های زیر می کنید؟

    ایمیل مارکتینگ

    - 30% فروش 70% آموزش

    شما حتما این فرمول معروف را بارها در مقالات ما خوانده اید. سعی کنید خواننده از محتوای شما چیزی یاد بگیرد و به ایمیل های شما فقط به دید بازارگرمی نگاه نکند. تجربه نشان داده محتوای آموزشی که بیشتر حاوی آمارهای عددی است و بیشتر جهت اطلاع رسانی و شگفت زده کردن خواننده است، بیشتر خواننده را با خود درگیر می کنند.

    - چندین لینک، یک landing page

    فقط به این خاطر که شما در حال تهیه یک مقاله با موضوع خاص هستید دلیل برآن نیست که باید تنها یک لینک در خبرنامه خود قرار دهید. شما می توانید چندین لینک را با طراحی و عناوین جذاب در خبرنامه خود قرار دهید که همه آن ها بعد از کلیک، مشتری را به یک صفحه واحد هدایت کنند. علاوه بر بالارفتن نرخ کلیک، این کار می تواند یک تست نیز برای شما باشد. با مقایسه میزان کلیک لینک ها می توانید بهترین عنوان یا طراحی را پیدا کنید. مثلا می توانید مقایسه کنید که دکمه های رنگی بیشتر کلیک خورده اند یا لینک های ساده. رسیدن به چنین آماری نه تنها بسیار شگفت آور است بلکه می تواند شما را در کمپین های بعدی حرفه ای تر و هدفمند تر کند.

     

     

     

Go To
Page Size