تبلیغات اینترنتی

  • نرمه به زیباترین لبخندها جایزه می دهد

    یک لبخند بزنید، با موبایل تان یک عکس از لبخندتان بگیرید، عکس خود را در سایت نرم تر دات آی آر به اشتراک بگذارید و دوستان خود را ترغیب کنید تا به عکس شما رای دهند و جایزه بگیرید
     
    به همین سادگی!
     
    کمپین هوشمندانه نرمه که توسط کارزار انجام می شود اولین حضور برند نرمه در فضای اینترنتی می باشد.
    مدل های خلاقه تبلیغات اینترنتی می تواند موجی ایجاد کند که اثربخشی تبلیغات را چندین برابر می کند وقتی مدل شما با تئوری بازی سازی نیز آمیخته می شود و رقابت بین مخاطبان ایجاد کند، موج ایجاد شده سهمگین تر شد و مخاطب بیشتری را در بر می گیرد
    شما هم یک لبخند بزنید و یک لبخند زیبا و در کارزار تبلیغاتی نرمه شرکت کنید

    چقدر می تواند یک تبلیغات با بودجه ساده موثر باشد؟ اینقدر؟ یا اینقــــدر؟ یا اینقـــــــــــــدر؟
     
    ما فکر می کنم به اندازه خلاقیت شما در اجرای تبلیغات شما چه فکر می کنید؟

  • نکاتی مهم در بازاریابی محتوا

    محتوا فقط متن نیست
    محتوا تنها در متن خلاصه نمی شود. در واقع محتوا دایره‌ی بسیار بسیار گسترده‌تری از متن دارد. به راه‌های گوناگونی فکر کنید که مردم برای یادگیری از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی افراد توانایی شنیداری بالایی دارند و می‌توانند هر چه که می‌شنوند را به صورت مستقیم فرابگیرند. برخی دیگر باید با یک متن مشخص سر و کار داشته باشند و آن را بخوانند تا بتوانند چیزی فرابگیرند و عده ای دیگر را باید با توسل به واسطه‌های مختلف درگیر فرایند یادگیری کرد.  برای تولید محتوا نیز نباید به جایگاه مستقلی قائل بود. تولید محتوا باید مخلوطی از روش‌های متفاوت باشد تا بتواند به کمک این روش‌های گوناگون و پیروی از آن‌ها بالاترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.
    برای مثل استفاده از یک ویدئو یا یک نمودار تصویری می تواند تاثیر سودمند و قابل توجهی در راستای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد و می تواند برند شما را در جایگاهی بسیار فراتر از رقبا قرار دهد. با استفاده از چنین روش‌هایی شما نه تنها مخاطبان شنیداری یا خواننده‌های خود را دارید بلکه برون‌دادی تصویری ارائه می‌کنید که می‌تواند مخاطبان صد چندانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
    مسئله‌ی دیگری که این اواخر تغییر شگرفی بر نگرش متقاضیان تولید محتوا گذاشته است این است بر خلاف آن‌چه پنداشته می‌شود، محتوا نباید لزوما کوتاه باشد. خیلی وقت‌ها توضیح کامل پیرامون یک موضوع تاثیر بیشتری از گلچینی از توضیحات بریده بریده دارد. البته این نکته در شرایطی صادق است که ما تمام توان‌مان را برای جلب توجه مخاطب‌ها انجام داده باشیم.
     
    موبایل را فراموش نکنید
    بحث ما این نیست که شما چه استفاده‌ای از گوشی‌های همراه خود می‌کنید. اینجا صحبت مخاطبان شما در میان است. آن ها به شکل روز‌ افزونی از مرورگر های موبایل‌های خود استفاده می‌کنند. اهمیت موبایل در زندگی‌های افراد روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. بازاریابی محتوایی موفق باید نگاه ویژه‌ای به این اهمیت روز افزون داشته باشد.
    محتواهایی تولید و ارائه کنید که دسترسی به آن ها از طریق موبایل نیز به راحتی مقدور باشد. توجه به این نکته باعث افزایش چشمگیر مخاطبان شما می شود. تولید محتوای تمیز داده شده برای گوشی‌های همراه و تبلت‌های مشخص در کنار توجه به علایق مخاطبان می‌تواند بسیار مناسب باشد. رعایت این نکات باعث رسیدن به دست‌آورد‌های بزرگی در زمینه تولید محتوا و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان می‌شود.
     
    محتوا قطعه‌ای از یک پازل است
    تجربه نشان داده است که محتوا با همه‌ی اشکالش نمی‌تواند تنها راه ارتباط با مخاطب باشد. بسیاری البته به اشتباه این‌گونه فکر می‌کنند و به ابزار‌های دیگر برقراری ارتباط با مخاطب توجه زیادی نشان نمی‌دهند. فراتر از تولید محتوا باید به شناخت مخاطبانی که محتوا برای‌شان تولید می شود، پرداخت. نمی‌شود محتوا را بدون توجه به این نکته تولید نمود و توقع زیادی از آن داشت. شبکه‌های اجتماعی، طرح پژوهش‌ها و پیمایش‌های گوناگون می تواند کمک بسیار زیادی در این راستا به تولیدکنندگان محتوا بکند.
     
    سرگذشت خودتان را از طریق محتوا بازگو کنید
    محتوا تنها برای صحبت در مورد محصولی که شما آن را عرضه می‌کنید، نیست. به جای محدود کردن محتوا به این شکل، می‌توانید داستان این‌که شما و برندتان چه کسی هستید و چرا به این شکل کار می‌کنید را با مخاطبان در میان بگذارید.
    شما به راحتی می‌توانید داستان خودتان را از طریق محتوا بازگو کنید. یک پست وبلاگ درباره‌ی خودتان بنویسید که مولفه‌‌های شخصی داشته باشد و با اضافه کردن ویدئو و عکس از فعالیت‌های روزمره‌ی خود آن را جذاب‌تر نمایید. با تکیه کردن به شفافیت و صداقت درباره‌ی این‌که چه کسی هستید و کار شما قصد گسترش چه چیزی را در جامعه و بازار دارد، مخاطبان بیشتری به دست خواهید آورد.
     
    محتواهای تولید شده‌ی قدیمی خود را فراموش نکنید
    این که در گذشته محتوایی را تولید و منتشر کرده‌اید به این معنا نیست که آن محتوا امروز به درد نمی‌خورد. پست‌ها و محتواهای قدیمی خود را هر از گاهی مجددا از راه‌های گوناگون در معرض دید بازدیدکنندگان‌تان بگذارید تا مسائلی را که برای شما مهم است و فکر می‌کنید مخاطبان فراموش کرده‌اند را به یادشان بیاورید.
    هرگز محتواهای قدیمی را با این برچسب که تاریخ گذشته‌اند به کناری نیندازید و به حال خود رهای‌شان نکنید. خیلی زود خواهید دید که آن‌ها از چه اهمیتی برخوردارند.

  • بازاریابی محتوا چیست؟

    بازاریابی محتوایی چیست؟
    شما هم حق انتخاب دارید.
    بازاریابی محتوایی تکنیکی است که در آن تلاش می‌شود تا با استفاده از خلق و اشاعه‌ی هدفمند محتوا‌هایی ارزشمند، مرتبط و یکدست، مخاطبانی مشخص و تمیز داده شده جذب و علاقمند کالا یا خدمتی شوند که یک موسسه، بنگاه اقتصادی و... آن را ارائه می‌دهد. در این روش هر محتوای مشخصی با هر شکل ارائه‌ای مخصوص به یک گروه از مصرف کنندگان است. نباید فراموش کنیم همانطور که مخاطبان اینترنت درباره‌ی آن‌چه می توانند با آن مواجه شوند قدرت انتخاب دارند، این فضا به ما نیز چنین امکانی را می دهد. امکان انتخاب مخاطب و جذب هر کدام به شکلی که تاثیر‌گذاری بیش‌تری را در بر داشته باشد.
     
    بازاریابی محتوایی به زبانی غیر رسمی
    یا دوباره؛ بازاریابی محتوایی چیست؟
    بازاریابی محتوایی هنر برقراری ارتباط و تداوم آن با مشتریان بدون پادرمیانی همیشگی خرید و فروش است. ارتباطی که لحظه‌ای دچار وقفه نمی شود. در این روش به جای متوسل شدن به محصولات یا خدماتی که بنگاه‌تان ارائه می‌دهد، شما اطلاعات مربوط به حوزه کسب و کارتان را در اختیار مشتری قرار می‌دهید و به جای ِخریدارانی گنگ و کم اطلاع، با خریدارانی طرف خواهید بود که با هوش و دانش خود ارزش کارتان را بهتر و بیش‌تر درک می‌کنند. بگذارید پای یک مثال ساده را به میان بکشیم، مثالی که احتمالا همه ما تجربه‌اش کرده ایم. وارد یک پاساژ وسایل کامپیوتری که بشوید اکثر مغازه‌داران در داخل و یا حتی خارج از مغازه‌ی خود مشغول تبلیغ محصولات‌شان به اشکال مختلف و بعضا محیرالعقولی هستند. اکثر آن‌ها به شما به چشم کسی نگاه می‌کنند که تنها و تنها قرار است یک بار از آن‌ها خرید نمایید. در چنین مواقعی هیچ کدام از ما از خریدی که کرده‌ایم رضایت خاطر صد در صد نداریم و همیشه ته دل‌مان نگرانیم که نکند این وسیله مشکلی داشته باشد. ماهیت و یا چیستی بازاریابی محتوایی در این باور خلاصه می شود که ارائه اطلاعات مستدل، ثابت و به روز مربوط به حوزه‌ی کاری ما به خریداران سبب می‌شود که آن‌ها وفاداری و اعتماد بی حد و حصرشان را در اختیار ما بگذارند.
    و واقعیت هم همین است. این اتفاق قطعا رخ خواهد داد. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و بین المللی مثل اپل، مایکروسافت، سیسکو سیستم، P&G و بسیاری دیگر به این حقیقت باور دارند و آن را اجرا می‌کنند. در مقابل بسیاری از بنگاه‌های کوچک در سراسر دنیا نیز این روش بازاریابی محتوایی را پیش گرفته‌اند. دلیلش هم بسیار ساده است: این روش جواب می‌دهد.
     
     
    کلام آخر
    محتوا چیست؟
    محتوا به هر شکلی از داده‌ها اطلاق می‌شود که می توان با استفاده از برون‌دادی مشخص در اختیار مخاطبان قرار داد. محتوا می‌تواند شامل متن، عکس، فیلم، فایل های صوتی، بازی و... باشد. نحوه چگونگی استفاده و ارائه‌ی آن ها است که کارآمدی این روش را به شما نشان خواهد داد. سعی می کنیم در مطالب بعد از نمونه‌های موفق بازاریابی محتوایی بیشتر بنویسیم.

  • 31
    شهریور

    سومین کتاب رایگان کارزار منتشر شد: 21 نکته در ایمیل مارکتینگ آژانس های مسافرتی

    سومین کتاب کارزار با عنوان 21 نکته در ایمیل مارکتینگ آژانس های مسافرتی به صورت رایگان منتشر گردید.
    این کتاب به زبان ساده شیوه درست استفاده از ایمیل مارکتینگ در آژانس های مسافرتی را تشریح می کند.
     
     
    در مقدمه این کتاب به قلم آقای محمد حسن کرمانی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی می خوانیم:
    این كتاب در عين سادگي در عبارت و فهم ، به نكات بسيار اساسي و مفيدي در دنياي امروز و بازار كسب و كار اشاره مي كند كه براي من مفيد و آموزنده بود ..
    خودش پيشنهاد كرده آب در دستان هست زمين بگذاريد و كتاب را بخوانيد‌، البته گزاف نيست از لابلاي آن نكات مفيدي بسته به نياز و درك خواننده قابل استخراج است كه مي تواند اين تبليغات هپلي هپوي امروزي  را كمي سامان دهد و هدفمند سازد.

     
    حتی اگر شما صاحب یک آژانس مسافرتی نیستید خواندن این کتاب را به شما توصیه می کنیم.
     
     
    خوشحالمان خواهید کرد، اگر نظرات خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید.

     
     

  • 26
    شهریور

    قبل از شروع تبلیغات آنلاین، نگرش خود را تغییر دهید.

    برای برنده شدن در مبارزات تبلیغاتی باید چندین گام پی در پی را درست برداریم. اما شکست هم در این مسیر قابل تصور است، کافیست با تفکرات سنتی وارد میدان مبارزه شوید!

    اولین قدم شما قبل از انتخاب مشاور، این است که الگوی ذهنی تان را تغییر دهید. در آخرین مقاله کارزار سعی شد تا راهکارهایی برای انتخاب درست مشاور تبلیغات آنلاین به شما ارایه گردد، در این مقاله کوتاه نیز سعی داریم تا شما را از رایج ترین تفکرات اشتباه در تبلیغات آنلاین آگاه سازیم.

    ابتدا بدانید که پروسه تبلیغات آنلاین به تعریف بودجه، انجام تبلیغات و نهایتا فروش ختم نمیشود. برعکس این تبلیغات در بازار سنتی، که با نهایی شدن معامله، کار بازرایابی نیز تمام میشد، هنر بازاریابی در قرن جدید فقط فروش یک محصول یا خدمت نیست، بلکه راضی نگاه داشتن مشتری برای زمان طولانی است.

    رشد زیاد ارتباطات در عصر ما، مردم را نسبت به آنچه که شرکت ها می خواهند بفروشند بسیار محتاط کرده است. لذا ایجاد اطمینان در بین مشتریان میتواند مهم ترین هدف از راه اندازی کمپین های اینترنتی باشد. اما چگونه میتوان چنین اطمینانی را در بین مشتریان ایجاد نمود؟ نکته اصلی در طراحی کمپین های اینترنتی، توجه به اتفاقاتی است که بعد از تبلیغات رخ میدهد. آیا من برای مشتریانی که بعد از دیدن بنر من در سایتهای پر بازدید به سمت وب سایتم هدایت میشوند برنامه ای دارم؟ این برنامه به نحوی تنظیم شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد بازدیدکننده گان را جلب نماید و منجر به خرید محصول یا خدمات گردد؟ بعد از خرید چه؟ آیا کار من با مشتری که خرید کرده تمام شده است یا سود اصلی از ماندگاری و رضایت مشتری در دراز مدت حاصل خواهد شد؟ قرار است با چه ساز و کاری اثربخشی تبلیغاتی را که انجام داده ام بسنجم؟ 

    خلاصه اینکه برای پیروزی در کارزار تبلیغات، شما نیازمند یک برنامه گام به گام هستید. از طراحی وب سایت کاربردی و کاربرپسند گرفته تا حضور در سایتهای پربازدید (که در میان روش های تبلیغات آنلاین، دومین رتبه بازگشت سرمایه را به خود اختصاص داده) همگی به شرط هدفمندی و داشتن درک درست از اکو سیستم موجود در اینترنت، برای شما موثر خواهد بود.

    رویای افزایش درآمد از طریق تبلیغات آن هم بدون داشتن ساز و کار مناسب برای نگهداری از مشتریان را از سر بیرون کنید و برای تعریف پروسه بازاریابی آنلاینتان همین الان دست به کار شوید. به نظر شما چگونه میتوان اعتماد مراجعه کننده گانی که از کانالهای تبلیغاتی گوناگون وارد وب سایت میشنود را به سرعت جلب کرد؟

  • 17
    شهریور

    قبل از انتخاب مشاور تبلیغات اینترنتی خود، بخوانید.

    حتما برای شما هم پیش آماده که به علت کسالت یا مریضی به پزشک مراجعه کنید و بعد از پرداخت حق ویزیت و منتظر ماندن برای رسیدن به اتاق پزشک و آماده کردن خود برای ارایه توضیحات مفصلی از مشکلاتی که دارید، 30 ثانیه بعد از ورودتان به اتاق، کارتان راه بیفتد و با نسخه ای سرشار از مُسکّن و آنتی بیوتیک راهی داروخانه شوید. گرچه چاره ای جز پرداخت هزینه، تهیه و مصرف داروها ندارید، (که البته ممکن است در پاره ای از موارد اثر بخش باشد.) اما حس بد دریافت نسخه ای آماده بدون اینکه کسی حرف شما را کامل بشنود و درد شما را کامل درک کند، حتما آزار دهنده خواهد بود.

    این روزها بازار تبلیغات پر شده از همین نسخه های آماده و مشاورانی که بیشتر دلال رسانه می باشند تا مشاور. اگر شما گام انتخاب مشاور را درست بردارید، درصد موفقیت و اثر گذاری کمپین تبلیغات اینترنتی شما افزایش یافته  و کاهش محسوسی در هزینه خواهید داشت، به این نکته دقت کنید، مشاور خوب هزینه برای شما ایجاد نمی کند بلکه هزینه های شما را کاهش می دهد. در مقاله بعدی کارزار٬ در مورد لزوم تغییر نوع نگرش قبل از انتخاب مشاور٬ بیشتر صحبت خواهیم کرد...

    در روند انتخاب مشاور تبلیغاتی خود اگر با یکی از موارد زیر مواجه شدید، یک گام به عقب برگردید و در جستجوی مشاوری دیگر باشید:

    1. ارایه راهکار قبل از اطلاع از جزییات کسب و کار شما (محصول، بازار هدف، حاشیه سود، وضعیت رقبا، مزیت رقابتی و ...)
    2. تضمین موفقیت در کمپین تبلیغاتی قبل از اطلاع از سیستم پاسخگویی، جذب و جمع آوری اطلاعات مشتریان
    3. طراحی کمپین تبلیغات آنلاین بدون تغییر الگویی و بر اساس تجربیات آفلاین
    4. اصرار برای استفاده از رسانه ای خاص (که در اغلب موارد مشاور، به شکل کاملا اتفاقی صاحب رسانه نیز هست!)
    5. اختصاص 100 درصد بودجه تبلیغاتی به یک کانال یا ابزار خاص
    6. عدم ارایه روزمه کاری و اطلاعات تماس مشتریان قبلی به شکل کاملا شفاف
    7. تایید کلیه تفکرات و ایده های شما برای حضور در مبارزات تبلیغاتی (صرفا برای اینکه ناراحت نشوید!)
    8. عدم ارایه گزارشات دوره ای مشخص از نحوه اختصاص بودجه و اثر بخشی تبلیغات انجام شده
    9. ارایه آمار و داستان های موفقیت بدون منبع معتبر

    و از همه مهمتر:

    1. داشتن پکیج های یکسان و از قبل طراحی شده برای هرکسب و کاری بدون توجه به نیاز اصلی کارفرما (نسخه های آماده)

    آیا شما تا به حال از دریافت نسخه های آماده متضرر شده اید؟

  • 10
    شهریور

    ایست! به چراغ های قرمز قبل از شروع تبلیغات اینترنتی توجه کنید

    ایست! اینجا چراغ قرمز است، تا زمانی که سبز نشده توصیه اکید می کنیم که حرکت نکنید
    بسیار از ما با همان نگاه سنتی و نگرش چاپی تبلیغات اینترنتی را شروع می کنیم و پس از چند ماه هزینه کردن و نتیجه مناسب نگرفتن، داستان این سنگ فرش های طلا را برای خود بسته و به جای اول برمی گردیم.
    اگر یادتان باشد بیشترین هنرمندی در تبلیغات چاپی شیوه طراحی آگهی تبلیغاتی بود، که با چند بار آزمون و خطا بهترین نتیجه حاصل می شود و داستان تبلیغات سنتی در همین جا ختم شده و کل ماجرا به شیوه پاسخگویی کارمندان فروش به خطوطی که زنگ می خورند، بستگی داشت، شرکت ها به دنبال فروشندگان بلبل زبان بودند که بتوانند سرنخ های حاصل شده را به مشتریان تبدیل کنند، همین و بس

    ایست! اکنون دیگر ماجرا متفاوت است، دیگر قهرمان اصلی داستان، سناریوی آگهی یا فروشنده بلبل زبان نیست، در عصر تکنولوژی هوشمندی مدیران است که سرنوشت کسب و کارها را رقم می زند و بادبان های برافراشته را در بهترین مسیر باد قرار می دهد

    یک تفاوت اصلی تبلیغات سنتی با تبلیغات اینترنتی در این نکته است که شما در تبلیغات سنتی وقتی آگهی خود را مثلا در روزنامه ای چاپ می کردید دیگر ماجرا تمام بود، اما در تبلیغات اینترنتی وقتی شما یک بنر تبلیغاتی را در یک سایت قرار می دهید تازه ماجرا آغاز می شود، هوشمندی شما در این بخش می تواند اثر بخشی تبلیغات اینترنتی را از -10 تا +10 تغییر دهد.
    توصیه می کنم قبل از شروع تبلیغات اینترنتی به این نکات قرمز رنگ توجه کنید و تا زمانی که سبز نشده اند تبلیغات خود را شروع نکنید:
    • آیا پارامترهای سنجش خود را برای تبلیغات اینترنتی مشخص کرده اید؟
    • آیا سناریوی برای گرفتین ایمیل بازدید کنندگان خود دیده اید؟
    • آیا در حوزه رابط کاربر کاربران را به مقصدی که می خواهید برسند، هدایت کرده اید؟
    • آیا تلفن های تماس شما در دسترس است ؟
    • Call To action شما چیست؟
    • آیا بازدید کنندگان را به صفحه اصلی وب سایت خود منتقل می کنید یا صفحات جدایی برای این هدف در وب سایت خود طراحی کرده اید؟
  • کسب وکارهای خسته، کارگران روز مزد

    یک نگاه اشتباه مسبب آن شده است که اغلب کسب و کارها در ایران به این گونه کار کنند:
    تبلیغ کنند، بفروشند و دوباره این دور خسته کننده شیوه روز مزد مآبانه را در کسب و کار خود تکرار کنند
    جالب است که تحقیقات نشان می دهد که سود شرکت ها از مشتریان در سال دوم فروش به ایشان اتفاق می افتد چرا که سود سال اول صرفه هزینه های مختلف برای جذب مشتری می گردد.
    کجای ماجرا لنگ است؟ چه چیزی دیده نشده است؟ آیا ما باید به سان کارگران روز مزد فقط زمانی بفروشیم که تبلیغ می کنیم؟
    نکته اینجا، مدیریت ارتباط با مشتریان  در بسیاری از کسب و کارهای ایرانی نادیده گرفته می شود، مدیریت ارتباط با مشتری  به همه فرآیندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کار می‌رود
    تحقیقات نشان می دهد عدم توجه به این مفهوم در پیش پا افتاده ترین حالت مسبب آن می شود که کسب و کارها 30 درصد مشتریان خود را به دلیل ساده فراموشی از دست بدهند!
    آیا ما باید مشتری را به عنوان یک خریدار یک بار مصرف ببینیم یا طرح و نقش منسجمی برای خرید کردن مداوم مشتریان خود داشته باشیم؟ مثلا شما دقت کنید چند درصد از ما فقط با یک آژانس مسافرتی، سفر می کنیم؟ چند درصد مشتریان یک آژانس مسافرتی بیش از یک بار از آن آژانس خرید می کنند؟
    من سوالاتی را مطرح می کنم شاید بیشتر نیاز این مفهوم در کسب و کار شما ملموس تر گردد:
    • آیا می دانید کدام از یک مشتریان شما در 6 ماه اخیر از شما خرید نکرده اند؟
    • آیا می دانید کدام مشتریان بیشترین معرف های شما به دیگران بوده اند؟
    • کدام ابزار تبلیغاتی برای شما به شکل موثرتری کار کرده است؟
    • بهترین کارمند فروش شما در ماه خرداد چه کسی بوده است؟
    • آیا وقتی یک کارمند فروش از شرکت شما خارج می شود، مشتریانی که با اون کار می کردند نیز از دست شما خارج می شود؟
    • آیا می دانید که 80 درصد درآمد شما از محل 20 درصد مشتریان شما حاصل می شود؟ چگونه می خواهید لیست این مشتریان را استخراج کنید تا آنها را به یک افطار دعوت نمایید؟

    شما جواب کدام یک از این سوالها را دارید؟

  • 29
    اردیبهشت

    معجزه فروش های مناسبتی + هدیه کارزار

    فروش های مناسبتی یکی از شیوه های مناسب در فرایندهای فروش و افزایش مشتریان می باشد، اگر نگاه شما در کسب و کارتان این باشد یک مشتری یعنی بارها خرید با این مدل می توانید سود خود را در فروش اولیه به مشتریان کاهش داده و مشتریان خود را به میزان چشم گیری افزایش دهید.
     
    دقت کنید که در اغلب کسب و کارها مشتریان بیش از یک بار خرید می کنند، بیمه گذار هر سال ماشین خود را بیمه می کند، مسافر سالی چند بار سفر می کند و ....
     
    پس هدف فروش های مناسبتی ساده است، افزایش تعداد مشتریان با کاهش میزان سود در فروش اولیه و نگهداری مشتری برای فروش های آتی
    جشنواره های که شرکت های اینترنتی و اپراتورهای تلفن همراه هر فصل برگزار می کنند جزء همین فروش های مناسبتی می باشد، هدف اصلی این شرکت ها افزایش لیست مشتریان می باشد.

    چند گام ساده برای پیاده سازی فروش های مناسبتی در کسب و کار شما
     
    تقویم مناسبتی خود را برنامه ریزی کنید
    اولین گام برنامه ریزی تقویم مناسبتی در هر سال است، شما در چه مناسبت های می خواهید تخفیف بدهید، جنس کالای شما باید با نوع مناسبت هماهنگی داشته باشد و در ماه حداکثر بیش از یک مناسب در نظر گرفته نشود
    ما این کار را برای شما راحت کرده ایم، تمام مناسب های مهم سال 1393 در یک طراحی زیبا برای شما آماده کرده ایم، سایز کوچک این طرح را از اینجا دانلود کنید و سایز بزرگ ترش را از اینجا
     
    ایده های خود را رو کاغذ بیاورید
    خود بعد از تکمیل تقویم مناسبتی و پر کردن آن، برای تمرکز بیشتر تقویم را روی دیوار اتاق فروش نصب کنید، اکنون زمان این است که برای مناسبت های در نظر گرفته شده، ایده های مناسبی برای فروش های تخفیف دار خود طراحی نمایید. به عنوان مثال ایده ای که ما برای روز مادر جهت فروش نرم افزار میلرلایت اجرا کردیم، 20 درصد از ما تخفیف بگیرید و به مادران خود هدیه بدهید. اینجا می توانید این ایمیل را ببینید

    مشخص کردن طرح و تخفیف ها
    برای ایده های تصویب شده طرح های گرافیکی خود را آماده کردن و مشخص کنید چقدر در هر مناسبت به مشتریان خود تخفیف می دهید، دقت کنید که مبلغ این تخفیف ها باید چشم گیر باشد تا مشتریان را به سمت شما جذب کند، همچنین تاریخ های شروع و پایان طرح های خود را نیز مشخص کنید مثلا اگر 6 خرداد(ولادت حضرت رسوم اکرم (ص)) می خواهید طرحی را اجرا کنید زمان شروع و پایان طرح را مشخص کند، پیشنهاد ما برای این دوره ها حداق 2 روز و حداکثر یک هفته است

    یک هفته مانده به طرح ها اطلاع رسانی کنید
    یک هفته مانده به زمان مناسب اطلاع رسانی کنید، بهترین شیوه اطلاع رسانی از طریق ایمیل  و خبرنامه  می باشد، چرا که کسانی که در خبرنامه شما هستند با شما آشنایی دارند و تخفیف ها شما برای این افراد ارزشمند است.
    بهترین زمان برای اطلاع رسانی برای مناسب ها یک هفته مانده، روز شروع و یک روز مانده به پایان است.

    نظر شما چیست آیا تجربه یا ایده ای در این زمینه دارید؟





  • 15
    اردیبهشت

    7 سوالی که قبل از شروع یک کسب وکار باید از خود بپرسید

    من در این 12 سال  به واسطه عدم پاسخ درست به این سوال ها شکست های جدی را تجربه کردم، به نظر من اگر می خواهید کسب و کاری را مخصوصا در فضای وب شروع کنید قبلا از شروع آن با دقت این 7 سوال را در مورد محصولات و خدمات خود پرسیده و در صورت پاسخ مثبت کار خود را شروع کنید.
     
    1-آیا محصول شما یک نیازمندی واقعی را حل می کند؟
    اگر محصول شما یک نیاز ضروری مشتریان را حل نمی کند، احتمال موفقیت آن بسیار کم خواهد بود، پس این موضوع را بسنجید که آیا ایده ای که دارید راهکاری برای یک نیاز ضروری در جامعه می باشد یا نه
     
    2-آیا نقطه مرکزی محصول خود را می دانید؟
    وقتی می خواهید محصولی تولید کنید کلی کار است که باید شما انجام دهید، سوال اینجاست که از کجا باید شروع کنیم، پاسخ این است از نقطه مرکزی، نقطه مرکزی بخشی از محصول است که در صورت حذف آن کاکرد اصلی محصول مختل می شود. پس اولین کار این است که نقطه مرکزی شناسایی و این بخش به بهترین شیوه اجرا شود. بقیه کارهای در اولویت های بعدی قرار دارد
     
    3-شما اصل هستید یا کپی؟
    آیا ایده ای که دارید اصل است یا کپی، تجربه ثابت کرده که ایده های کپی اغلب با شکست مواجه می شوند، دلیل ساده است به خاطر اینکه شما وقتی چیزی را کپی می کنید از روش رشد آن کسب و کار درک درستی ندارید و فقط لایه بیرونی آن را کپی می کنید.
     
    4-آیا می توانید ساده فکر کنید؟
    اگر نمی توانید ساده فکر کنیم، نباید شروع کنیم، اول باید ساده فکر کردن را تمرین کنیم، وقتی ما ساده فکر نمی کنیم محصول خروجی ما محصول پیچیده می شود، مشتریان پیچیدگی را دوست ندارند
     
    5-آیا به اندازه ضرورت های در شروع کار هزینه می کنید؟
    اگر کاری را می توانید با 1 نفر انجام دهید چرا باید 2 نفر استخدام کنید، اگر یک دفتر 30 متری در شروع کار نیاز دارید چرا باید دفتر 50 متری اجاره کنید، در شروع کار تا حد امکان باید هزینه ها را کاهش دهید
     
    6- آیا جاه طلبی شما زیاد است؟
    ممکن است چندین ایده داشته باشیم، ایده ها تا زمانی که اجراه نشده اند فقط یک ایده اند، فقط. باید مقداری جاه طلبی خود را کمتر کنیم و سعی کنیم بهترین ایده را به خوبی اجرا کنیم، زمان برای اجرای ایده های بعدی زیاد است.

    7-آیا به شیوه بازاریابی و فروش محصول خود فکر کرده اید؟
    خیلی وقت ها ما 100 درصد انرژی خود را برای تولید محصول گذاشته و از موضوع مهم دیگر، یعنی فروش غافل می شویم، توصیه من این است که همیشه نصف انرژی شما صرف شیوه های فروش و بازاریابی گردد.
     
    سوال دیگری به ذهن شما می رسد که در شروع کسب و کار باید پرسیده شود؟
Go To
Page Size