تبلیغات اینترنتی

  • تبلیغات اینترنتی ابزار اصلی خریداران برای تحقیقات پیش از خرید

    امروز مصرف کنندگان از اینترنت به عنوان یک ابزار جدی برای بررسی ها و تحقیقات پیش از خرید خود استفاده می کنند، در سال 2010، هشت نفر از ده کاربر اینترنت قبل از خرید به وب سایت فروشندگان برای بررسی خرید خود مراجعه نموده اند، این مقدار 3 درصد بیشتر از سال 2009 بوده است.
    کاربرانی که از  اینترنت استفاده می کنند، اعتقاد دارند که تبلیغات آنلاین نقش اساسی در خرید آنها ایفا می کنند.
    نمودار زیر اعتماد کاربران اینترنت به رسانه های مختلف تبلیغاتی را در سال 2009 نشان می دهد.
     

    سرعت این تغییرات به گونه ای است که حتی خود ما که در خریدهای خود اغلب از رسانه اینترنت استفاده می کنیم، به آن معتقد نیستیم.
    مقداری فکر کنید؟ 10 خرید آخری که شما انجام داده اید نشاءت گرفته از کدام رسانه یا ابزار تبلیغاتی بوده است؟ به نظر من چیز خارج از تبلیغاتی دهان به دهان و اینترنت در 10 خرید آخر خود پیدا نخواهید کرد.
    نظر شما چیست؟



  • وب سایت خود را بهبود دهید.

    تمامی تبلیغات اینترنتی شما در فضای آنلاین به یکجا ختم می شود، وب سایت شما.
    جای که نرخ تبدیل اهمیت کلیدی پیدا می کند، نسبت کسانی که از شما خرید می کنند به نسبت افرادی که وارد سایت شما می شوند.
    برخی از نکات آنقدر به نظر ساده و پیش پا افتاده است که خیلی از صاحبان کسب و کار در طراحی وب سایت سازمان خود به آنها دقت نمی کنند. به عنوان مثال اطلاعات تماس، شماره تلفن! در خیلی از سایت ها شما برای پیدا کردن اطلاعات تماس باید معما حل کنید، با یک فونت ریز در بخش فوتر سایت
    یا سرعت بارگذاری صفحه اول، آیا می دانید خیلی از کاربران در صورتیکه در 15 ثانیه اول چیزی از وب شما نبیند به احتمال خیلی زیاد وب سایت شما را می بندند؟
    نکته اینجاست ما باید دقیقا بدانیم کسب و کار ما چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهد و سریعترین روش رساندن مشتری برای دسترسی به این خدمات و محصولات چیست؟
    البته سریع ترین و ساده ترین روش
    اینکه وب سایت ما زیبا باید باشد در اولویت چندم قرار دارد، اولویت اول سادگی و سرعت رساندن مشتری به خدمات و محصولات ما در یک تصویر روشن است.
    یک بار دیگر قلم و کاغذ را بردارید و سریعترین شما ارائه را در وب سایت خود نقاشی کنید، بدون هیچ نگاهی به زیبایی وب سایت مسیرهای که کاربران به شکل ساده از خدمات و محصولات شما آگاه می شوند را ترسیم کنید، قطعا این نقاشی جزء ارزشمندترین نقش ها برای کسب و کار شما خواهد شد.

    نظر شما چیست؟ زیبایی یا سادگی؟

  • شما کدام بزتان را باید بکشید؟

    روزگاری مرید ومرشدی خردمند در سفر بودند. در یکی از سفر هایشان در بیابانی گم شدند وتا آمدند راهی پیدا کنند شب فرا رسید. نا گهان از دور نوری دیدند وبا شتاب سمت آن رفتند. دیدند زنی در چادر محقری با چند فرزند خود زندگی می کند.آن ها آن شب را مهمان او شدند. واو نیز از شیر تنها بزی که داشت به آن ها داد تا گرسنگی راه بدر کنند.
    روز بعد مرید و مرشد از زن تشکر کردند و به راه خود ادامه دادند. در مسیر، مرید همواره در فکرآن زن بود و این که چگونه فقط با یک بز زندگی می گذرانند و ای کاش قادر بودند به آن زن کمک می کردند،تا این که به مرشد خود قضیه را گفت.مرشد فرزانه پس از اندکی تامل پاسخ داد. اگر واقعا می خواهی به آن ها کمک کنی برگرد و بزشان را بکش!
    مرید ابتدا بسیار متعجب شد ولی از آن جا که به مرشد خود ایمان داشت چیزی نگفت وبرگشت و شبانه بز را در تاریکی کشت واز آن جا دور شد.
    سال های سال گذشت و مرید همواره در این فکر بود که بر سر آن زن و بجه هایش چه آمد.
    روزی از روزها مرید ومرشد قصه ما وارد شهری زیبا شدند که از نظر تجاری نگین آن منطقه بود.سراغ تاجر بزرگ شهر را گرفتند و مردم آن ها را به قصری در داخل شهر راهنمایی کردند.صاحب قصر زنی بود با لباس های بسیار مجلل و خدم و حشم فراوان که طبق عادتش به گرمی از مسافرین استقبال و پذیرایی کرد، و دستور داد به آن ها لباس جدید داده  و اسباب راحتی و استراحت فراهم کنند. پس از استرا حت آن ها نزد زن رفتند تا از رازهای موفقیت وی جویا شوند. زن نیز چون آن ها را مرید و مرشدی فرزانه یافت، پذیرفت و شرح حال خود این گونه بیان نمود:
    سال های بسیار پیش من شوهرم را از دست دادم و با چند فرزندم و تنها بزی که داشتیم زندگی سپری می کردیم. یک روز صبح دیدیم که بزمان مرده و دیگر هیچ نداریم. ابتدا بسیار اندوهگین شدیم ولی پس از مدتی مجبور شدیم برای گذران زندگی با فرزندانم هر کدام به کاری روی آوریم.ابتدا بسیار سخت بود ولی کم کم هر کدام از فرزندانم موفقیت هایی در کارشان کسب کردند.فرزند بزرگ ترم زمین زراعی مستعدی در آن نزدیکی یافت. فرزند دیگرم معدنی از فلزات گرانبها پیدا کرد ودیگری با قبایل اطراف شروع به داد و ستد نمود. پس از مدتی با آن ثروت شهری را بنا نهادیم و حال در کنار هم زندگی می کنیم.

    شما باید کدام بز کسب و کارتان را بکشید؟

  • تسخیر موتورهای جستجو، یک گام بزرگ در تبلیغات اینترنتی

    یکی از مشتریان دوست داشتنی ما در کارزار، مجموعه ایران آنکارا است.
    حدودا 20 روز پیش مرحله بهینه سازی برای موتورهای جستجو را برای این مجموعه آغاز کردیم.
    سوال مهم این است، آیا برای تسخیر موتورهای جستجو یک سایت کافی ست؟ ما معتقدیم نه!

    کلمات کلیدی مهم برای مجموعه ایران آنکارا موارد زیر بودند:
    • وقت سفارت آمریکا
    • وقت سفارت
    • پیکاپ پاسپورت
    در این راستا ما سه سایت ساده برای ایران آنکارا با محوریت هر سایت روی هر کلمه کلیدی ساختیم و سپس کار کردن روی این کلمات کلیدی در این سایت ها را آغاز کردیم.
    ما در این مدت چه کارهای انجام دادیم:
    • آماده سازی محتوای اورجینال برای هر چهار سایت
    • معماری لینک های داخلی برای اساس مفاهیم SEO
    • خریدن بک لینک ها از سایت های مرتبط و با ارزش رنک گوگل بالا
    • کار کردن روی مقالات و اخبار مرتبط

    نتایج قابل توجه بود:
    وقت سفارت آمریکا نتیجه 5 صفحه دوم گوگل با سایت (vaghtsefaratusa.ir)
    وقت سفارت نتیجه 5 صفحه دوم گوگل با سایت (vaghtsefarat.ir) و نتیجه 10 صفحه دوم گوگل با سایت (vaghtsefaratusa.ir)
    و پیکاپ پاسپورت نتیجه 6 صفحه اول گوگل با سایت (pickuppassport.com)

    البته هر کدام از این سایت در زیرکلمات کلیدی نیز جایگاه های خود را خواهند گرفت، مثلا کلمه کلیدی قوانین وقت سفارت آمریکا با سایت vaghtsefaratusa.ir در نتیجه 4 و 5 صفحه اول گوگل قرار گرفته است.
     
    شما با این کلمات کلیدی  وب سایت های ما  را در چه نتیجه گوگل می بینید:
  • 10 نکته که باید در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی بدانید

    10  نکته که باید در مورد تاریخچه تبلیغات اینترنتی بدانید :
    این روزها ثابت شده ، تبلیغات در اینترنت ، یک رویکرد هدفمند برای بدست آوردن مشتریان ثابت است.همچنین این روش مقرون به صرفه ترین و قابل اندازه گیری ترین روش برای بدست آوردن مشتریان جدید نیز می باشد.
    پیش بینی شده است در سال 2014 با چرخش عظیمی در زمینه تجارت جهانی مواجه خواهیم شد و به تبع آن ، هزینه های تبلیغات اینترنتی نیز به سرعت بالا خواهد رفت. در اینجا می خواهیم به 10 نوع نرخ متفاوت از تبلیغات اینترنتی که دانستن آن در جهان تجارت الکترونیک امتیاز محسوب می شود ، اشاره کنیم :
    1-هزینه های تبلیغات جهانی در حال شتاب گرفتن است :  در سال 2014 هزینه تبلیغات اینترنتی  5.3 % افزایش خواهد یافت که  در سال های 2015 و 2016 این نرخ به 5.8 % افزایش پیدا خواهد کرد .این در مقایسه با رشد 3.6 درصدی در سال 2013 می باشد. به عبارت دیگر در سال آینده نرخ رشد هزینه تبلیغات اینترنتی با نرخ خود در سال 2007 میلادی ، قبل از رکود اقتصادی برابر خواهد شد.

    2-نرخ هزینه تبلیغات در جهان همیشه در حال افزایش است : هزینه های تبلیغات در سال 2013 برای اولین بار به 500 میلیارد دلار افزایش پیداکرد که zenithoptimedia  90 دلار را برای هر عضو فعال در این زمینه ، برآورد کرده است.

    3-این هزینه ها در آمریکا زیر مقدار هزینه آن درسال  قبل از رکود اقتصادی باقی مانده است : تا سال 2015 ، اوج هزینه تبلیغات آمریکا از 178 میلیارد دلار سال 2007 بالاتر نخواهد رفت این در حالی است که تبلیغات اینترنتی این کشور بشدت در حال شتاب گرفتن بوده و می باشد. zenithoptimedia  پیش بینی کرده است این افزایش در سال 2014 به 4.7 % خواهد رسید ، یعنی سریع ترین رشد از سال 2004 و انتظار می رود در سال 2015 به 4.6% و در 2016 به 4.1 % برسد.

    نمودار مقایسه متوسط هزینه های انواع تبلیغات و از جمله تبلیغات اینترنتی در سراسر جهان :
    در سال 2013 ، محبوبیت اینترنت و تبلیغات اینترنتی از مرز محبوبیت روزنامه ها گذشت و بعد از تلویزیون تبدیل به دومین بستر بزرگ تبلیغات بصری در دنیا شد.



    4-تمام ملیت ها در زمینه تبلیغات به سرعت در حال پیشرفت هستند :  در سال 2010  آمریکای لاتین بیشترین رشد تبلیغات اینترنتی را در جهان به خود اختصاص داد و این موقعیت را تا سال 2016 نگه خواهد داشت.رشد آمریکای لاتین از سال جاری تا سال 2016 با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و از 8.1 درصد تا  12.7 درصد ادامه خواهد داشت. اما این رشد در آسیا و اقیانوسیه تا 2016 نرخی تک رقمی معادل 6 یا 7 درصد خواهد داشت و در اروپای غربی این رشد به نسبت کمتر است و در حدود 1.9 درصد است که تا 2016 به 2.3 درصد خواهد رسید.
    5-در حال حاظر اینترنت دومین بستر تبلیغاتی جهان می باشد :
    تبلیغات در بستر اینترنت در سال 2013 گوی سبقت را از روزنامه ها ربود و به جایگاه دوم بعد از تلویزیون رسید.این در حالی است که در سال 2005 در جایگاه ششم بعد از بستر های تبلیغاتی مثل روزنامه ها ، مجلات ، تلویزیون و رادیو و تبلیغات در فضای باز قرار داشت. انتظار می رود این رشد 20.6 درصدی آن در سال جاری به رقم 26.6% ذر سال 2016 برسد که 30.7 % آن متعلق به کشور آمریکا می باشد که در حال حاظر این نرخ این کشوذ عدد 21.7 درصد می باشد.
    6-چین داغ ترین و بروزترین کشور در این زمینه می باشد: هزینه های تبلیغات روز به روز در حال افزایش است که از سال 2012 تا 2016 این نرخ سالیانه به طور متوسط 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.چین بازار شماره 3 تبلیغات بعد از آمریکا و ژاپن می باشد که در سال 2013 سریع ترین رشد را در میان 10 کشور برتر تبلیغات اینترنتی داشت. بیشترین تبلیغات این کشور حول برند هایی با قدمت زیاد است مانند فست فود KFC که از سال 2012 تا کنون رشدی معادل 32.8 درصد داشته ، همچنین نوشیدنی ردبول با 27.5 درصد و ساعت سواچ با رشد 24.1 درصد.
    7-بلوک BRIC رشد صعودی خواهد داشت  BRIC ) مخفف 4 کشور برزیل ، روسیه ، هند و چین ): در سال 2015 روسیه تبدیل به یکی از 10 کشور برتر در زمینه تبلیغات خواهد شد و به چین و برزیل بعد از هند می پیوندد . هند در حال حاظر در جایگاه 14 قرار دارد . هزینه تبلیغات اینترنتی در سال 2016 نسبت به سال جاری 39 درصد رشد خواهد کرد وهند به سرعت به یکی از 10 کشور اول در زمینه تبلیغات خواهد پیوست.
    8-آمریکا در مکان 41 از 100 کشور بزرگ بازاریابان جهانی قرار گرفته است : اروپا جایگاه 39 ، و آسیا در جایگاه 23 قرار دارد. دو قطب قوی تبلیغات در فرانسه و انگلیس دو شرکت orang فرانسه و Vodafone  انگلیس می باشد که 45 درصد از سهام خود را در زمینه ارتباطات بی سیم به فروش می رسانند.همچنین 3 شرکت معروف خودرو ساز (پژو ، رنو ، سیتروئن) و کارفور فرانسه نیز در این دسته قرار دارند.در آسیا نیز شرکت Hutchison Whampoa هنگ کنگ دارای سرمایه گذاری های مخابراتی بزرگی می باشد.
    9-فن آوری در حال رشد سریع است :
    لوازم الکترونیکی مصرفی و در کل تکنولوژی در این زمینه ها به سرعت در حال رشد است به طوری که تبلیغات در زمینه الکترونیک سریع ترین رشد را در حدود 9.6 % در سال 2012 داشته است که این رشد منجر به افزایش تولیدات شرکت سامسونگ در زمینه های مختلف الکترونیک و تکنولوژی شد که باعث شد این شرکت به بالاترین رشد (55.1 %) در میان 100 برند برتر جهان دست پیدا کند.
    10-لوازم آرایشی و بهداشتی: بزرگترین گروه تبلیغات در بستر اینترنت ، در میان 100 کسب و کار برتر جهان ، گروه لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.به طوری که این گروه یک چهارم هزینه های تبلیغات اینترنتی سال 2012 را به خود اختصاص داد. سه شرکت بزرگ جهان که تبلیغات اینترنتی این حوزه را در اختیار گرفته اند ، شرکت های
    Procter & Gamble Co. و Unilever و L'Oréal می باشند.
     
    کارزار، مهشید عباسچیان
  • به مشتریان خود خوش آمد بگویید!

    این مثل های قدیمی در اکثر موارد در زندگی واقعی درست کار می کنند!
    کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد
     
     
    با وجود اینکه سال های بود که ما پنل اس ام اس خود را تولید و وارد بازار کرده بودیم ولی خومان از آن استفاده نمی کردیم. چند وقتی است که استفاده از آن را برای ارتباط با مشتریان خود شروع کرده ایم، تجربه جالب و دوست داشتنی بود.
    آن دوستانی که از پنل اس ام اس لوکوپوک استفاده می کنند، می دانند که این پنل بیش از آنکه با دیدگاه تبلیغاتی و پیامک بالک طراحی شود، بیشتر با دیدگاه ارتباط با مشتری تولید شده است.
    ما فعلا  استفاده از دو امکان آن را در شرکت شروع کرده ایم
    اول ارسال پیامک تشکر به کسانی که با کارزار تماس می گیرند و دوم، ارسال پیامک در آینده به کسانی که با آنها جلسه داریم و یادآوری جلسه به آنها
    مقداری می خواهم در مورد موضوع اول بیشتر صحبت کنم.
    شما وقتی  افزودن سریع به دفترچه تلفن را انتخاب می کنید، می توانید مشخص کنید که این شخص در چه گروهی ثبت شده و چه پیامک خوش آمد گویی برایش ارسال شود.



    خوب با ثبت یک شخص بعد از تماس تلفنی با مجموعه شما چند اتفاق ساده ولی مهم می افتد
    • شما در یک پایگاه داده ها اطلاعات کامل مشتریان بالفعل و بالقوه خود  را خواهید داشت
    • مشتری از این نگاه شما که پس از تماس یک پیامک قدردانی به ایشان ارسال نموده اید خوشحال می شود
    • پیامک قدردانی شما شامل اسم شرکت، زمینه فعالیت و شماره تلفن شما می باشد، پس مشتری همیشه اطلاعات شما را  در دسترس خود خواهد داشت



    این یک ایده ساده است، شاید با خلاقیت بیشتر به ایده های بهتری برای استفاده درست از پیامک رسید، نظر شما چیست؟
  • یک ماه تبلیغ کنید، سه ماه بفروشید!

    شما در بهترین روزنامه ایران تبلیغ می کنید، آن هم یک تبلیغ 6 کادر در بهترین صفحه با یک هزینه چشم گیر، روز اولی که آگهی شما چاپ می شود تلفن های شما شروع به زنگ خوردن می کنند، روز دوم این زنگ ها به چند عدد کاهش پیدا می کند، روز سوم یک عدد و تمام!
    گاهی هم شش ماه بعد کسی که روزنامه آن روز را در انبار خانه ای یا مغازه ای پیدا کرده به سبب کنجکاوی زنگ کی می زند و داغ دل شما را تازه می کند.

    هم کنون نیز خیلی از آژانس های تبلیغاتی و تبلیغ کنندگان در فضای آنلاین به همان نگاه سنتی از این فضا می خواهند بهره بگیرند، این نگاه به سان این می مانند که شما با هدف یک ماشین حساب به جای خرید آن یک لپ تاپ برای اینکار خریداری کنید! در حقیقت در این نگاه شما فقط از بخشی ویژگی های بستری که هزینه ش را پرداخت کرده اید، استفاده می کنید.

    قبل از شروع تبلیغات آنلاین در دو حوزه باید به صورت جدی فکر و برنامه داشت، اول، طراحی مناسب landing page  و دوم، طراحی روش های برای گرفتن اطلاعات تماس بازدید کنندگان
    نکاتی در  مورد طراحی  Landing Page قبلا در کارزار منتشر کرده بودم.
    در موضوع دوم نکته اینجاست که وقتی ما تبلیغات آنلاین انجام می دهیم بینندگان زیادی به سایت ما سرازیر  می شوند بخش کوچکی از این کاربران در ورود اول با شما تماس می گیرند و بخش عمده بعد از ورود اولیه صفحه وب سایت شما را بسته و بعد از مدتی شما را فراموش می کنند، اینجا برنامه اصلی شما باید به شکلی باشد که بتوانید در همان ورود اولیه اطلاعات تماس این کاربران را گرفته و از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید. روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد، که من به چند روش آن اشاره می کنم:
    استفاده از فرم عضویت در خبرنامه به شیوه pop up (مثل شیوه سایت کارزار)
    قرار دادن محتوای برای دانلود رایگان و گرفتن ایمیل کاربران قبل از دانلود فایل
    قرار دادن قرعه کشی و ترغیب کاربران به ثبت نام در قرعه کشی
    قرار دادن فرم عضویت در پیشنهاد های ویژه و آفرها

    شما چه روش دیگری برای گرفتن اطلاعات ایمیل مخاطبان وب سایت ها پیشنهاد می کنید؟







  • سرتان را خلوت تر کنید!

    با کسب و کار خودتان، خلوت کنید، بررسی کنید که درآمدهای اصلی شما از کدام محصولات یا خدمات یا حتی مشتریان شما است.
    وقتی شما از چالش های کسب و کارتان خارج شده و با چشم سوم به کاری که می کنید نگاهی غیر متعصبانه می اندازید متوجه می شوید که 80 درصد درآمد شما از محل 20 درصد محصولات، خدمات یا مشتریان شما حاصل می شود(اصل پارتو عموما همه جا کار می کند).
    خوب اگر این موضوع درست است یک اتفاق بدی در حال رخ دادن در سازمان شما است، آن اتفاق بد این است، شما 80 درصد انرژی خود صرف 20 درصد درآمد خود می کنید و فقط 20 درصد انرژی شما صرف 80 درصد درآمد شما می شود.
    درست است که خیلی از چیزهایی که ما برای آنها زحمت کشیده ایم در آن بخش 20 درصد درآمدی ما هستند، ولی خوب مشکلی نیست انسان اشتباه می کند، مهم این است که بر اشتباه خود اصرار نورزیم. 80 درصد محصولات یا خدمات خود را مسکوت کنید و با تمام انرژی روی 20 درصدی که 80 درصد درآمد شما را باعث می شود، تمرکز کنید.
    من با خیلی از کسب و کارهای موفق در این مورد صحبت کرده ام، اغلب اقرار می کنند بعد از لطف خدا دلیل اصلی موفقیت آنها چیز جز تمرکز نبوده است.
    پس شما هم سرتان را خلوت کنید.


  • آیا فروش بدون مذاکره ممکن است؟

    محمدرضا شعبانعلی یکی از بزرگان مذاکره ایران، از دوستان عزیز من است، بی شک کسی است که با عشق و بر پایه سیلابس های علمی و به روز دنیا مذاکره را درس می دهد.

    از هفته دیگر کلاس مذاکره حرفه ای محمدرضا شروع خواهد شد، یک دوره 10 جلسه ای دل انگیز.

    اینجا می توانید اطلاعات بیشتر این دوره را ببینید.

     

     

  • نصف پولی که برای تبلیغات صرف می کنیم، به هدر می رود!

    مشکل اینجاست، اغلب کسب و کارها نمی دانند کدام نصف، نصفه اول یا نصف دوم ؟
    آیا شما می دانید کدام یک از رسانه های تبلیغاتی برای شما موثرتر است؟  اغلب بازاریابان این موضوع را نمی دانند.
    سرمایه گذاری روی تبلیغات آنلاین و تبلیغات اینترنتی با توجه به اینکه به کسب و کارها قدرت بررسی نتایج را می دهد، افزایش یافته است، البته با توجه به دید سنتی هنوز تسلط اصلی بر روی رسانه های تبلیغاتی آفلاین می باشد.
    شاید به جرات می توان گفت که شاید هنوز 1 درصد از بودجه های تبلیغاتی صرف شده در ایران به سمت اینترنت روانه نشده است در حالیکه کسب و کارهایی که هوشمندانه این بستر را برای تبلیغات انتخاب کرده اند نتایج چشم گیری را بدست آورده اند.
    یکی از ابزارهای سنجش تاثیر رسانه ها بررسی روند استقبال از این رسانه ها در طول چند ساله اخیر می باشد. در ادامه این روند را در چند سال اخیر در کشور آمریکا بررسی می کنم.

    بودجه های تبلیغات در آمریکا در کدام رسانه های هزینه می شود؟
    همانطور که در تصویر می بینید در این سال ها بیشتر رشد مربوط به تبلیغات اینترنتی بوده و شیب کاهشی رسانه های چاپی ملموس است.



    برگشت سرمایه (ROI) رسانه های مختلف تبلیغاتی چه مقدار می باشد؟
    جالب این است که بیشترین برگشت سرمایه در تبلیغات آنلاین (ایمیل مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی)  می باشد و کمترین برگشت سرمایه در تبلیغات تلویزیونی بوده است.



    شاید بهتر آن باشد که ما برای اینکه نصف بودجه تبلیغاتی خود را به هدر ندهیم  به فکر یافتن یک مشاور خبره در حوزه تبلیغات باشیم.



Go To
Page Size