قبل از انتخاب مشاور تبلیغات اینترنتی خود، بخوانید.

حتما برای شما هم پیش آماده که به علت کسالت یا مریضی به پزشک مراجعه کنید و بعد از پرداخت حق ویزیت و منتظر ماندن برای رسیدن به اتاق پزشک و آماده کردن خود برای ارایه توضیحات مفصلی از مشکلاتی که دارید، 30 ثانیه بعد از ورودتان به اتاق، کارتان راه بیفتد و با نسخه ای سرشار از مُسکّن و آنتی بیوتیک راهی داروخانه شوید. گرچه چاره ای جز پرداخت هزینه، تهیه و مصرف داروها ندارید، (که البته ممکن است در پاره ای از موارد اثر بخش باشد.) اما حس بد دریافت نسخه ای آماده بدون اینکه کسی حرف شما را کامل بشنود و درد شما را کامل درک کند، حتما آزار دهنده خواهد بود.

این روزها بازار تبلیغات پر شده از همین نسخه های آماده و مشاورانی که بیشتر دلال رسانه می باشند تا مشاور. اگر شما گام انتخاب مشاور را درست بردارید، درصد موفقیت و اثر گذاری کمپین تبلیغات اینترنتی شما افزایش یافته  و کاهش محسوسی در هزینه خواهید داشت، به این نکته دقت کنید، مشاور خوب هزینه برای شما ایجاد نمی کند بلکه هزینه های شما را کاهش می دهد. در مقاله بعدی کارزار٬ در مورد لزوم تغییر نوع نگرش قبل از انتخاب مشاور٬ بیشتر صحبت خواهیم کرد...

در روند انتخاب مشاور تبلیغاتی خود اگر با یکی از موارد زیر مواجه شدید، یک گام به عقب برگردید و در جستجوی مشاوری دیگر باشید:

  1. ارایه راهکار قبل از اطلاع از جزییات کسب و کار شما (محصول، بازار هدف، حاشیه سود، وضعیت رقبا، مزیت رقابتی و ...)
  2. تضمین موفقیت در کمپین تبلیغاتی قبل از اطلاع از سیستم پاسخگویی، جذب و جمع آوری اطلاعات مشتریان
  3. طراحی کمپین تبلیغات آنلاین بدون تغییر الگویی و بر اساس تجربیات آفلاین
  4. اصرار برای استفاده از رسانه ای خاص (که در اغلب موارد مشاور، به شکل کاملا اتفاقی صاحب رسانه نیز هست!)
  5. اختصاص 100 درصد بودجه تبلیغاتی به یک کانال یا ابزار خاص
  6. عدم ارایه روزمه کاری و اطلاعات تماس مشتریان قبلی به شکل کاملا شفاف
  7. تایید کلیه تفکرات و ایده های شما برای حضور در مبارزات تبلیغاتی (صرفا برای اینکه ناراحت نشوید!)
  8. عدم ارایه گزارشات دوره ای مشخص از نحوه اختصاص بودجه و اثر بخشی تبلیغات انجام شده
  9. ارایه آمار و داستان های موفقیت بدون منبع معتبر

و از همه مهمتر:

  1. داشتن پکیج های یکسان و از قبل طراحی شده برای هرکسب و کاری بدون توجه به نیاز اصلی کارفرما (نسخه های آماده)

آیا شما تا به حال از دریافت نسخه های آماده متضرر شده اید؟