قبل از شروع تبلیغات آنلاین، نگرش خود را تغییر دهید.

برای برنده شدن در مبارزات تبلیغاتی باید چندین گام پی در پی را درست برداریم. اما شکست هم در این مسیر قابل تصور است، کافیست با تفکرات سنتی وارد میدان مبارزه شوید!

اولین قدم شما قبل از انتخاب مشاور، این است که الگوی ذهنی تان را تغییر دهید. در آخرین مقاله کارزار سعی شد تا راهکارهایی برای انتخاب درست مشاور تبلیغات آنلاین به شما ارایه گردد، در این مقاله کوتاه نیز سعی داریم تا شما را از رایج ترین تفکرات اشتباه در تبلیغات آنلاین آگاه سازیم.

ابتدا بدانید که پروسه تبلیغات آنلاین به تعریف بودجه، انجام تبلیغات و نهایتا فروش ختم نمیشود. برعکس این تبلیغات در بازار سنتی، که با نهایی شدن معامله، کار بازرایابی نیز تمام میشد، هنر بازاریابی در قرن جدید فقط فروش یک محصول یا خدمت نیست، بلکه راضی نگاه داشتن مشتری برای زمان طولانی است.

رشد زیاد ارتباطات در عصر ما، مردم را نسبت به آنچه که شرکت ها می خواهند بفروشند بسیار محتاط کرده است. لذا ایجاد اطمینان در بین مشتریان میتواند مهم ترین هدف از راه اندازی کمپین های اینترنتی باشد. اما چگونه میتوان چنین اطمینانی را در بین مشتریان ایجاد نمود؟ نکته اصلی در طراحی کمپین های اینترنتی، توجه به اتفاقاتی است که بعد از تبلیغات رخ میدهد. آیا من برای مشتریانی که بعد از دیدن بنر من در سایتهای پر بازدید به سمت وب سایتم هدایت میشوند برنامه ای دارم؟ این برنامه به نحوی تنظیم شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن اعتماد بازدیدکننده گان را جلب نماید و منجر به خرید محصول یا خدمات گردد؟ بعد از خرید چه؟ آیا کار من با مشتری که خرید کرده تمام شده است یا سود اصلی از ماندگاری و رضایت مشتری در دراز مدت حاصل خواهد شد؟ قرار است با چه ساز و کاری اثربخشی تبلیغاتی را که انجام داده ام بسنجم؟ 

خلاصه اینکه برای پیروزی در کارزار تبلیغات، شما نیازمند یک برنامه گام به گام هستید. از طراحی وب سایت کاربردی و کاربرپسند گرفته تا حضور در سایتهای پربازدید (که در میان روش های تبلیغات آنلاین، دومین رتبه بازگشت سرمایه را به خود اختصاص داده) همگی به شرط هدفمندی و داشتن درک درست از اکو سیستم موجود در اینترنت، برای شما موثر خواهد بود.

رویای افزایش درآمد از طریق تبلیغات آن هم بدون داشتن ساز و کار مناسب برای نگهداری از مشتریان را از سر بیرون کنید و برای تعریف پروسه بازاریابی آنلاینتان همین الان دست به کار شوید. به نظر شما چگونه میتوان اعتماد مراجعه کننده گانی که از کانالهای تبلیغاتی گوناگون وارد وب سایت میشنود را به سرعت جلب کرد؟