تبلیغات اینترنتی

  • 1
    اردیبهشت

    چگونه یک شرکت به ده ها میلیون نفر روز مادر را تبریک می گوید!


    در میان انبوه راه‌های ممکن برای تبریک گفتن یک مناسبت جهانی، یک آژانس تبلیغاتی آمریکایی به نام مولن ، بر ایده‌ای ناب دست گذاشته که در قالب فیلمی واقعی ساخته و پرداخته شده است.

    داستان فیلم از این قرار است که آژانس تبلیغاتی آگهی استخدامی را برای شغلی با عنوان "مدیر عملیات" منتشر نموده و با چند نفر که برای پذیرش این شغل اعلام آمادگی کرده‌اند، به صورت برخط (آنلاین) مصاحبه کرده است.

    فرد مصاحبه کننده، ملزومات این شغل را این گونه بر می‌شمرد:
    • تقریباً تمام مدت باید سرپا باشید
    • دائماً باید در حرکت باشید
    • باید بیش از 135 ساعت در هفته کار کنید
    • می‌بایست مدارک تحصیلی در پزشکی، مالی و هنر مهمانداری داشته باشید
    • تعطیلات ندارید و حتی در موسم اعیاد حجم کاری‌تان بیشتر می‌شود
    • زمانی برای خواب ندارید
    • برای این کارها حقوقی دریافت نخواهید کرد

    پر واضح است که واکنش متقاضیان شغل در زمان شنیدن این شرط ها جالب توجه خواهد بود و حتی به ایشان حق می‌دهید که عصبانی شوند و مدعی باشند که مورد تمسخر قرار گرفته‌اند اما وقتی شغل واقعی مشخص می‌شود، بی شک شما هم مانند این متقاضیان خواهید پذیرفت که چنین شغلی وجود دارد!

    اینجاست که شاید شما هم مانند افرادی که آن سوی خط حاضر شده‌اند تا در مصاحبه شغلی شرکت کنند، اینقدر از ایده خلاقلانه به کار رفته لذت ببرید که اشک در چشم‌تان جمع شده و...

    این فیلم را ببیند:




    منبع: تابناک

  • 18
    فروردین

    سه ایده استثنایی برای فروشگاه آنلاینتان

    بطور واضح تفاوت بزرگی بین تجربه حضوری خرید از فروشگاه ها و خرید آنلاین از فروشگاه ها در حالی که بر صندلی خود تکیه زده اید وجود دارد.
    بهرحال تصویرسازی از نقشی که وب سایت می تواند خارج از محیط فیزیکی فروشگاه بازی کند ممکن است به بازاریابان دیجیتالی در توسعه استراتژیشان برای بالابردن تجربه بهینه بازدیدکنندگانشان کمک کند و جرقه ای را در ذهن آنها برای تست ایده های جدیدشان ایجاد نماید.
     
    ایده اول: گزینه مهمان عزیز برای سرعت بخشیدن به پرداخت
    ارائه گزینه برای ورود به عنوان "مهمان  عزیز خوش آمدید" به مشتری  و خودداری کردن از ایجاد یک نام کاربری و رمز عبور و سایر زمینه های غیر حیاتی به نفع شماست. چرا که ممکن است بازدیدکننده ای که قصد پرداخت دارد را بدون معطلی به سوی خرید سوق دهد.
    بر اساس تحقیقاتی که توسط toluna صورت گرفته است این مطلب را ثابت می کند که 26 درصد مشتریان آنلاین از خریدی که مجبور به ثبت اطلاعاتشان در فرمی باشند انصراف می دهند.
     
    ایده دوم: از دریافت ایمیل ها در صفحه اصلی خودداری کنید
    آیا شما در کنار در ورودی فروشگاه خود کارمندی را قرار داده اید تا به محض ورود مشتریان از آنها آدرس ایمیلشان را درخواست کنند؟
     خیلی از شما بازاریابان زرنگ و دانا سر خود را به نشانه منفی تکان می دهید. البته که نه!
    جواب مشتریان: من فقط می خواهم وارد فروشگاه شوم و خرید کنم. چرا ایمیل من را می خواهید؟
    البته که خیلی از شرکت های معروف از این روش برای خوش آمدگویی به ارباب و رجوع خود استفاده می کنند.
     
    ایده سوم: جعبه کد کوپنی می تواند یک قاتل تدریجی باشد!
    وقتی یک خریدار در ردیف جلویی من در صف خرید ایستاده و می بیند که کوپن خرید وجود دارد خیلی سریع تصمیم خودش را می گیرد که ارزشی که از کالاهای انتخاب کرده دریافت می کند کمتر از هزینه ای است که باید بابت آنها پرداخت کند چرا که در مورد کوپنی بودن کالاها چیزهایی شنیده است.
    خیلی از وب سایت ها از جعبه کدی کوپنی استفاده می کنند اما تاثیر آنها بر روی قضاوت خریداران چیست؟
    من تصور می کنم که خیلی از مشتریان با دیدن علامت جعبه کوپن صفحه را ترک می کنند و دنبال کوپن های دیگر می گردند. چرا که اگر روشی  در پرداخت کمتر برای خرید کالایی باشد من ترجیح می دهم اول آن را پیدا کنم و سپس خرید نمایم نه اینکه در پایان خریدم و ترک فروشگاه آنلاین با آن مواجه شوم.
    حالا سوال مهمی که پیش می آید اینست : اگر این مشتریان آن کوپن را پیدا نکنند آیا به صفحه قبلی خرید کالا بر می گردند؟؟
    این روش را امتحان کنید ، شاید هم این آزمایش جعبه کدی کوپن  برای نگاه داشتن مشتریان در صفحه خرید فروشگاه قبل از ترک کردن آن صفحه کمک کند .
    نکته اخلاقی از این متن اینست که: اگر یک تجربه موفق فروش به مشتریان می خواهید آنها را در اولویتتان قرار دهید یا بعبارتی آنچیزی که خودتان دوست ندارید مشتریانتان نیز دوست ندارند.
     
    در آخر روز این مسئله که اطراف شما پر از انرژی مثبت باشد بسیار مهم است. این انرژی از مشتریانتان که جلوی میز پرداخت فروشگاهتان ایستاده اند بدست می آید، اما در فروشگاه آنلاین این انرژی از یافتن روش های جدید برای قراردادن مشتریانتان در اولویت و ایجاد تجربه ای شیرین از خریدشان از طریق سایت شما بدست می آید. پس ایده های خود را بعد از نوشتن اول روی خودتان پیاده کنید و در صورت دریافت احساس رضایت از آنها ، به مشتریانتان عرضه نمایید.
     
    آیا شما هم ایده ای دارید؟؟ با ما در میان بگذارید

  • برندهای بزرگ برای تبلیغات اینترنتی خود در سال 2014 چه می کنند؟


    1. با بازاریابی محتوایی  content marketing مشتریان وفادار ایجاد کنید
    بازاریابی محتوایی یکی از اصلی ترین روش های تبلیغات اینترنتی می باشد چرا که در این روش سازمان قدرت خود را در زمینه کاری خود به مصرف کننده نشان داده و رابطه ای ارزشمند و طولانی را با وی ایجاد می کند که در نهایت به یک وفاداری همیشگی در مشتری ایجاد می شود. گفتنی است روش های بازاریابی محتوایی برای کسب و کارهای B2B شامل شبکه های اجتماعی، مقاله های آنلاین، خبرنامه های الکترونیکی، مطالعات موردی، ویدیو ها و .. می باشد

    2. بازاریابی شبکه های اجتماعی در حال تغییر مسیر
    در گذشته شبکه های اجتماعی محدود به کمپین های تبلیغاتی بودند اما امروزه این شبکه ها با پیدایش FACEBOOK, TWITTER,LINKEDIN,PINTEREST,GOOGLE+,TUMBLR, INSTAGRAM,.. گسترش یافته و می توان به جد نقش بزرگ این شبکه ها را در برند سازی اعلام کرد. دسترسی به طیف وسیعی از مشتریان از ویژگی های این ابزارهای تبلیغاتی می باشد ضمنا انتخاب صحیح شبکه اجتماعی نکته قابل توجهی در این مبحث است.

    3. تصاویر تبلیغاتی جایگزین تبلیغات محتوایی
    با افزایش روز افزون مشتریان و رشد تبلیغات امروزه نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد قابل هضم بودن این تبلیغات برای مشتریان می باشد که شیوه جدیدی به نام بازاریابی تصویری مخصوصا در شبکه های اجتماعی مانند BUZZFEED,PINTEREST,.. روی این شیوه تمرکز کرده اند. سال 2014 سال بازی با کلمات و متن های خسته کننده نیست بلکه این تصاویر هستند که نقششان را در تبلیغات اینترنتی نشان می دهند.
     
    4. هرچه کمتر و ساده تر است بهتر است
    دنیای امروزه دنیای سادگی می باشد تمامی برندهای بزرگ دنیا بر روی ساده بودن و ساده نگاه کردن اصرار دارند مانند گوگل، اپل و ...در واقع یک بازاریاب زیرک بجای پررنگ نشان دادن خود و استفاده از بیان مستقیم برای جذب مشتریان از شیوه  ساده نشان دادن خود استفاده می کند. در واقع سال 2013 موفقترین برندهای دنیا از استراتژی هایی استفاده کردند که ذاتا ساده نبودند اما سعی در ساده نشان دادن و ساده کردن زندگی در دیدگاه مشتری داشتند.
     
    5. محتوایی که سازگار با تلفنهای همراه هوشمند باشد
    بر اساس گزارش FORBES  در سال 2017 حدود 87 درصد ابزارهای ارتباطی که فروخته خواهد شد شامل تبلیت و گوشی های هوشمند می باشند. پس دنیای کامپیوتر و ارتباطات کاغذی به پایان می رسد . آنچه هر برندی باید برای بقا در نظر بگیرد تبلیغاتی با محتوای مبایل پسند یا همان قابل مشاهده با مبایلهای هوشمند و تبلت باشد.


    6.SEO و سیگنال های اجتماعی
    به دو دلیل بزرگ سیگنال های اجتماعی با SEO بهم پیوسته اند اول آنکه یکی از سه رکن SEO سیگنالهای اجتماعی می باشند و دوم اینکه نقش اساسی را در رتبه بندی جستجوهای ارگانیک بازی می کنند. در کنار این موارد اشتراک گزاری های اجتماعی بعنوان مهر تایید می باشند وقتی که یک عکس یا نوشته و .. توسط تعداد زیادی از مشتریان دیده شده و به اشتراک گذاشته می شود از واقعیت داشتن آن سرچشمه می گیرد یا اینکه ارزش آن را در نگاه مشتریان نشان می دهد که خود مهر تایید بر آن تبلیغ می باشد.
     
    7.تغییر مقصد در تبلیغات اینترنتی و تاثیر چشم گیر آن
    این یکی از شیوه های پر طرفدار بازاریابی اینترنتی در سالهای اخیر است که اساس آن بر مبنای استفاده از کوکی های مرورگر برای ردیابی وب سایت هایی که کاربران بازدید کرده اند، می باشد. بدین شکل که وقتی کاربر از سایت خاصی بیرون آمد محصول یا خدماتی که مشاهده کرده است در قالب تبلیغات بر روی وب سایت های دیگر به وی نشان داده می شود. در واقع تاثیر روانی این شیوه بر روی ذهن مخاطب باعث می شود که حتی اگر در آن لحظه خریدی انجام ندهد اما با به یاد ماندن نام برند در ذهن او، بعدها این خرید صورت می گیرد.

  • 85 درصد مشکلات کاربردپذیری وب سایت خود را با تست توسط 5 نفر حل کنید!

    یکی از پارامترهای اصلی در داشتن یک وب سایت خوب، اصل کاربردپذیری وب سایت است، کاربردپذیری یعنی: میزانی که یک محصول می‌تواند توسط کاربران خاصی برای رسیدن به هدفی معین، مورد استفاده قرار گرفته و در حین استفاده، ضمن داشتن اثربخشی و کارایی، رضایت کاربر را در زمینه مورد استفاده تأمین کند.
    یک تحقیق نشان می دهد که شما می توانید از 85 درصد مشکلات مرتبط با کاربردپذیری وب سایت خود،  با تست آن توسط 5 مخاطب مرتبط، مطلع شوید و با تست توسط 15 نفر تمامی مشکلات کاربردپذیری وب سایت خود را حل کنید!
     
    بیشتر مشکلات کاربردپذیری وب سایت توسط اولین و دومین تست مخاطبان کشف می شود و مخاطبان بعدی مشکلات ریزتر را می توانند برای شما نمایان کنند.
    با توجه به اینکه تحقیقات نشان می دهد که اگر وب سایت شما یک بیننده را نتواند در 15 ثانیه راهنمایی درست کند، شما آن بیننده را از دست خواهید داد، پس بهتر است در اولین فرصت تست کاربردپذیری را توسط چند تا از مشتریان خود روی وب سایت خود انجام دهید.

  • آیا یک وب سایت برای کسب و کار شما کافی ست؟

    یکی از بهترین و به صرفه ترین شیوه ها در بازاریابی آنلاین بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. حتما می دانید که 90 درصد کسانی که در جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل هستند ابتدا سراغ یکی از نتایج اول تا سوم صفحه اول گوگل می روند، از طرف دیگر گوگل در یک کلمه کلیدی یک وب سایت را بیش از یک بار در نتایج جستجوی گوگل نمایش نمی دهد. چاره کار چیست؟
    بله داشتن بیش از یک وب سایت برای معرفی محصولات و خدمات خود!
    اصولا شما در کسب و کار خود نباید بیش از 3 یا 4 کلمه کلیدی اصلی داشته باشید، آنها را مشخص کرده و برای هر کدام چند سایت مختلف ساده اما با محتوای غیر کپی تولید کنید. با کار روی این سایت ها بعد از چند مدت می توانید بیش از یک نتیجه در کلمات کلیدی اصلی خود در صفحه اول گوگل داشته باشید.
    علاوه برای این این سایت ها می توانند به شدت به همدیگر در راستای ارتقاء در نتایج گوگل کمک کنند

    نظر شما چیست؟ آیا شما نیز اعتقاد به راه اندازی چند وب سایت برای کسب و کار خود دارید؟
  • تخفیف ویژه کنفرانس مجازی مدیریت استراتژیک آمریکا برای کاربران کارزار

    هفته پیش در مورد کنفرانس مدیریت استراتژیک مطالبی را عنوان کردم، دوستان خوب من در این کنفرانس به کاربران خبرنامه کارزار یک تخفیف ویژه ارائه کرده اند.
     
    شما می توانید با وارد کردن کد تخفیف karzar42386 در هنگام ثبت نام از این تخفیف استفاده نمایید.
     
  • نکاتی جالب در مورد تبلیغ 1984 اپل، 30 سال بعد از اکران آن

    تبلیغ ویدئویی ۱۹۸۴ شرکت اپل، یکی از بهترین تبلیغ‌های تلویزیونی این شرکت، و نیز یکی از بهترین تبلیغ‌های پخش شده در جریان مسابقه فینال فوتبال آمریکایی است. حالا دیگر ۳۰ سال از زمانی که این تبلیغ پخش شد می‌گذرد، در آن زمان بیشتر از پنج- شش سال از تأسیس اپل نگذشته بود و این شرکت هنوز، یک شرکت استارت‌‌آپ محسوب می‌شد.

    به تازگی عضو سابق شرکت تبلیغاتی Chiat/Day -استیو هایدن- در گفتگویی با نشریه فوریس، به نکات جالبی در مورد این تبلیغ اشاره کرده است.

    نخست اینکه خود استیو جابز در محور ساخت این تیلغ قرار گرفته بود و حالت کلی تبلیغ را مشخص کرده بود. جابز می‌خواست که این تبلیغ کوتاه باشد و در عین حال باعث ایجاد وقفه در مسیری که دنیا در حال پیمودن آن بود، شود.

    این تبلیغ در مورد کامپیوتر مکینتاش بود، در زمانی که کامپیوترهای مبتنی بر DOS صفحه آبی و خط فرمان C: داشتند، مکینتاش رابط کاربری گرافیکی داشت و می‌شد به آسانی با ماوس، با آن کار کرد. مکینتاش محصول مهمی بود و می‌بایست، تبلیغی درخور می‌داشت.

    در عین حال باید در نظر داشته باشید که در سال ۱۹۸۴، یعنی زمانی که تبلیغ ساخته می‌شد، دنیا در جنگ سرد بود، به همین خاطر هایدن و کارگردان هنری‌اش «برنت توماس»، دنیاهایی مثل جوامع بسته شرقی و شوروی را تصور می‌کردند. آنها می‌دانستند که در آن جوامع ماشین‌های تکثیر زیراکس، نشر زیرزمینی کتاب‌ها -موسوم به سامیزتات- چه تأثیر عمده‌ای گذاشته‌اند، پس پیش خود تصور می‌کردند که کامپیوتر ممکن است در کل دنیا، روزی همین تغییر را ایجاد کند.

    عبارت شاخص Why 1984 won’t be like 1984 را نویسنده‌ای اهل سانفرانسیسکو به نام گری گوسیک، در طی یک جلسه «توفان مغزی» brainstorming  نوشته بود.

    در وهله نخست، اعضای گروه، از جمله «لی کلو» هیچ ایده برای تبلیغ ویدئویی نداشتند و تنها در نظر داشتند این جمله را روی تصویر کامپیوتر اپل بیندازند، ولی به این نتیجه رسیدند که این امر تأثیر لازم را در بر نخواهد داشت، تا اینکه «کلو» به فکرش رسید که صحنه‌ای از فیلم ۱۹۸۴ را بازسازی کنند، طوری که خانم جوانی به سمت سالنی که در آن برادربزرگ در حین سخنرانی برای عموم است بدود و کلاه بیسبال خود را به سمت دیکتاتور مسحور کننده مردم، پرتاب کند.

    کمی بعد از اتخاذ این ایده، ملاقاتی با ریدلی اسکات – کارگردان مشهور هالیوود- انجام شد، در آن زمان او مشغول فیلمبرداری فیلم به‌یادماندنی Blade Runner بود. ریدلی اسکات گفت که به عقیده او یک کلاه بیسبال، خیلی «آمریکایی» است و برای ایجاد یک تأثیر بین‌المللی بهتر است که چکشی دست، بازیگر تبلیغ داده شود. اسکات توجه تیم تبلیغاتی اپل را به فیلم کلاسیک متروپولیس فریتز لنگ جلب کرد.
    اینجا بود که تصویر نمادین دنیای دستوپیایی ۱۹۸۴ در این فیلم شکل گرفت.

     
     
     
    پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر این تبلیغ زیبا را ببینید، برای دانلود اینجا کلیک کنید

    منبع: 1پزشک


  • تبلیغات اینترنتی خود را بسنجید

    یکی از پارامترهای مهم در تصمیم سازی های تبلیغات ROI (برگشت سرمایه) می باشد. قطعا هم ما تبلیغ می کنیم که برای مجموعه خود سود آوری داشته باشیم و بیشتر سراغ تبلیغاتی می رویم که سود آوری یا برگشت سرمایه آن بیشتر باشد.
    یکی از ابزارهای اولیه برای سنجش تبلیغات اینترنتی google analytics می باشد با نصب این ابزار شما دقیقا می توانید متوجه شوید که بازدیدهای سایت شما از کدام منابع تبلیغاتی بوده است و هر بازدید کننده از هر منبع چه تعداد از صفحات سایت شما را مشاهده کرده است.

    آما آیا فقط اطلاع از این آمار می تواند شما را در مسیر درست هدایت کرده و داده های مناسب را برای تصمیم سازی شما ایجاد نماید؟ مسلما نه، به عنوان مثال ممکن است شما در سایت A با مبلغ 1 میلیون تومان تبلیغ کرده باشید و در سایت B برای تبلیغات 3 میلیون هزینه کرده اید، از سایت A روزانه 20 نفر وب سایت شما را می بینند اما از سایت B روزانه 200 نفر خوب در نگاه اول شما تصمیم درستی گرفته اید 10 برابر بازدید در مقابل 3 برابر هزینه! اما اگر شما ابزارهای داشته باشید که به شما بگوید از 20 نفر که ازسایت A وارد سایت شما شده اند 5 نفر خرید کرده اند و از 200 نفر سایت B فقط 1 نفر، آنگاه می توانید تصمیم های دقیق تری برای برنامه آینده تبلیغات خود بگیرید.

    در صورتیکه که سایت شما فروش آنلاین داشته باشد با دقت کاملی شما می توانید سنجش تبلیغات اینترنتی را انجام دهید، اما در حالت های دیگر نیز این امکان وجود دارد که شما بتوانید تا حدودی سنجش موثر روی تبلیغات خود داشته باشید، به عنوان مثال در خیلی از کسب و کارها تعداد زنگ های تلفن از منابع مختلف تبلیغاتی می تواند پارامتر اصلی سنجش باشد و یا تعداد اشخاصی که عضو خبرنامه می شوند.
    Google Analytic ابزارهای را در اختیار شما قرار می دهد که به سادگی می توانید این آمارها را از سایت خود و رفتار کاربران استخراج کنید. به عنوان مثال با این ابزار شما می تواند بدانید که چند نفر از افرادی که از سایت A به سایت شما رجوع کرده روی دکمه تماس با ما کلیک کرده اند  و یا چه مدت روی صفحات شما توقف نموده اند.

    شما با چه ابزاری تبلیغات آنلاین خود را می سنجید؟


  • هر سایت یک استاندارد جدید در تبلیغات بنری!

    مانند تمام کارهای دیگر که انجام می دهیم، فضای وب ما نیز فارغ از فرهنگ دیگرگونه ما در سایر بخش های زندگی نیست. یکی از مشکلات اساسی در تبلیغات بنری در ایران عدم رعایت کردن استاندارهای جهانی توسط سایت ها می باشد. یکی از این استاندارها در فضای تبلیغات آنلاین دنیا، سایزهای بنرها می باشد. متاسفانه در ایران هر سایت استانداردهای خود را در سایز بنرها طراحی و توسعه می دهد و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند. اصولا شما سناریو که برای یک بنر در سایز 60*468 طراحی کرده اید نمی توانید در بنری در سایز 140*130 پیاده سازی کنید.
     
    علاوه بر این برای تبلیغ کنندگان این موضوع منجر به هزینه های زیادی در تولید بنرهای تبلیغاتی شده و دست آنها را در تغییر سریع بنرها بسته نگه می دارد
     
    کم کم جای خالی یک موسسه استاندارد در این حوزه در فضای آنلاین ایران حس می شود.

  • یک اتفاق خوب در فضای مجازی ایران

    انسانهای شاخص دنیا محدودند... آنها قبل از دیگران  آگاهی  کسب می کنند و پیش از هر کسی  تصمیم  می گیرند... و جهان را از نبوغ خود حیرت زده می کنند...

    آنها تشنه ی آموزش اند و همواره از گذشته ی دیگران ، تجربیاتی گرانسنگ به همراه دارند  تا از آن بستری بسازند برای فرصت های کم نظیر آینده...

    اگر یادتان باشد سال قبل همین زمان ها کارزار اسپانسر کنفرانس مدیریت استراتژیک ایران شده بود، دوستان خوب ما در کمیته برگزاری این کنفرانس با یک ایده نو، به نظر من تحولی شاخص را در این حوزه ایجاد کرده اند.
    پخش بزرگترین کنفرانس مدیریتی جهان بصورت وبینار در ایران بمدت 20 روز با دوبله ی همزمان فارسی توسط متخصصین این حوزه
    من چند تا از ویدیوهای این کنفرانس را دیدم مخصوصا با دوبله تخصصی فارسی این سخنرانی ها بسیار کارساز بود، دیدن سخنرانی مدیران برندهای مطرح چون dell، nokia،Hp و .... خالی از لطف نیست
     
Go To
Page Size