وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • بدون ایمیل مارکتینگ در بهترین حالت 80 درصد تبلیغات اینترنتی شما هدر می شود

    قدیم ها اگر یادتان باشد قدرت کسب و کارهای کوچک در دفترچه های صاحبان آن کسب و کار بود که شماره تلفن مشتریان خود را یاداشت می کرد، هر چقدر این دفترچه ها قطورتر و پر محتوا تر بود نشان می داد که آن کسب و کار رونق بالاتری دارد، امروز اما داستان متفاوت است، قدرت هر کسب و کار به میزان آدرس ایمیل هایی است که آن کسب وکار از مشتریان خود دارد، هر چقدر این میزان بیش تر آن کسب و کار پررونق تر

    چرا بدون ایمیل مارکتینگ در بهترین حالت 80 درصد تبلیغات اینترنتی شما هدر می شود؟
    اگر شما استراتژی درستی برای دریافت ایمیل بازدید کنندگان سایت خود نداشته باشید و برنامه جدی برای یک فرایند ایمیل مارکتینگ طرح ریزی نکنید، تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد پتانسیل های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی در بهترین حالت هدر می دهید، دلیل ساده است، کاربران تبلیغ شما را می بینند و وارد وب سایت شما می شوند، اکثر آنها بدون هیچ گونه خرید و تماسی با شما وب سایت شما را بسته و شما را فراموش می کنند و شما هیچ سرنخی برای ارتباط دوباره با آنها در دست ندارید!
    با استراتژی درست در جذب ایمیل ها (این مقاله من را در این موضوع بخوانید) شما می توانید از مشتریان خود سرنخی داشته باشید و با طرح درست برای ایمیل مارکتینگ می توانید یک ارتباط پایدار را با مشتریان آینده خود ایجاد نمایید، آنها هر زمان که به محصولات و خدمات شما نیاز داشتند قطعا شما نزدیک ترین امکان برای ایشان خواهید بود

    نظر شما چیست؟ آیا شما برنامه برای جذب مخاطبان خود دارید؟ 
  • هجده اشتباه که کسب و کار اینترنتی شما را تهدید می کند(اینفوگرافیک)

     
    اگر شما در یک  استارت آپ هستید و یا کسب و کارتان به تازگی قدرت گرفته به نکات بالا توجه کنید.

    در مشاوره تبلیغات اینترنتی این مسایل بخش ویژه ای از گفتمان ها را تشکیل می دهند. 

    در واقع کلیه شرکت هایی که در زمینه تبلیغات اینترنتی حضور دارند، همواره به مشتریان  مراجعه کنندگان این نکته خواهند را گفت  برای بهبود و ارتقای سطح کاری خود به مسایل دقت وبژه ای داشته باشید.

    برای مثال شناختن جامعه هدف بازار شما مساله مهمی است که باید از طریق مشاوره تبلیغات اینترنتی وهمچنین آزمون و خطا محقق شود. اینفوگرافیک بالا را مطالعه کنید و از تمام نکاتش نهایت استفاده را ببرید.
     
  • 4 نکته ایمیل مارکتینگ برای اثر بخشی بهتر در بازگشت سرمایه (ROI)

     

    ایمیل مارکتینگ در سال 2016 یکی از بهترین کانال های سرمایه گذاری به حساب میاید. گفته می شود 76 درصد بازاریاب ها (13 درصد بالاتر از سال 2015) از آن استفاده کرده اند. در حقیقت ایمیل مارکتینگ تنها کانال تبلیغاتی است که شما کاملا مالک آن هستید. شما بر پیام هایتان  100درصد کنترل دارید، می توانید بفهمید ایمیل ها به چه کسی و در چه زمانی ارسال شده و محتوای آن ها چه بوده است؟ باید از ایمیل مارکتینگ تشکر کنیم زیرا بیشترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را برای بازاریابان دارد. به طور مثال در کشورهای اروپایی به ازای پرداخت هر 1دلار ایمیل مارکتینگ 38 دلار سرمایه را برگدانده است. از همین رو 4 نکته زیر را برای ایمیل مارکتینگ بهتر و در نتیجه بازگشت سرمایه بیشتر مد نظر قرار دهید :

    1- بهینه سازی ایمیل ها برای موبایل

    ما در یک دنیای موبایلی زندگی می کنیم. بیش از نیمی از ایمیل ها (53 درصد) توسط موبایل ها باز می شوند. این عدد در سال 2016 همچنان در حال افزایش است و این یکی از بزرگترین نکات ایمیل مارکتینگ است که باید بدانید. اگر قبلا این کار را نکرده اید، هرچه زودتر ایمیل هایتان را برای موبایل ها بهینه کنید. مشتریان شما اگر ایمیل ها به خوبی در موبایلشان باز نشود، آن ها را پاک و حتی لغو عضویت خواهند کرد. یادتان باشد قبل از ارسال ایمیل ها برای کمپین های تبلیغاتی حتما آن ها را بر روی یک دستگاه تلفن همراه تست کنید.

    2- بررسی و نظر سنجی مشترکین خود :

    بررسی مشترکین و نظرسنجی از آن ها حداقل سالی یک بار عمل عاقلانه ای است.

    به طور مثال از آن ها بپرسید :

    -هر چند وقت یک بار می خواهید ایمیل از طرف ما دریافت کنید؟

    معمولا مشترکین دریافت هفته ای را ترجیح می دهند.

    -چرا مشترک ایمیل های ما هستید و کدام محتواها را بیشتر دوست دارید؟

    تحقیقات نشان داده است که 64 درصد از مشترکین به ایمیل هایی می پیوندند که برنامه هایی برای وفاداری و پاداش دهی به مشتریان دارد و 36 درصد به خاطر علاقه به برند شما ثبت نام می کنند.

    -کدام روز هفته را برای دریافت ایمیل های ما مناسب میدانید؟.

    متاسفانه در این جا ثابت جهانی مشخصی وجود ندارد، اگرچه بسیاری از گزارش ها حاکی از این است که بهترین زمان ممکن سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعت 8 تا 10 صبح است.

    هرگز آزمون و خطای را برای یافتن بهترین شرایط نرخ افزایش کلیک(CTR) متوقف نکنید. در دوره (CTR) سه یا چهار عکس و حدود 20 خط نوشته بهترین نوع اجراست. اضافه بر این ها بر اساس تحقیقات به عمل آمده، قرار دادن یک دکمه (Call-To-Action) به جای لینک می تواند نرخ تبدیل کلیک ها را تا 28 درصد افزایش دهد.

    3-  مشاهده شخصی سازی  :

    با افزایش نرم افزارهای اتوماتیک بازاریابی، شخصی سازی ایمیل ها نه تنها یک امر بدهی است بلکه از طرف مشتریان شما انتظار می رود. لیست ایمیل های شما باید اینگونه باشد. هر زمان مشتری ها با یک برند مواجه می شوند، به تجربیات منحصر به فرد متناسب با آن ها توجه می کنند. اگر شما در حال استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ هستید می توانید یک تن از اطلاعاتی که نفوذ شما را در بالا بردن شخصی سازی افزایش می دهد را حمل کنید. شخصی سازی و طراحی ایمیل ها راحت تر به ایمیل های تعاملی و جنبشی و قالب های مدولار تبدیل می شود. بهترین تمرین برای ایمیل مارکتینگ بخش بندی لیست ایمیل هاست. یک تحقیق از مشتریان ثابت بخش پشتیبانی نشان می دهد که کمپین های ایمیلی فرستاده شده به کم تر از 35 مشترک( که بیشتر شخصی سازی شده است)، نزدیک 55 درصد باز شده است. این یک افزایش غول آسا از متوسط کل یعنی 22 درصد است. کمپین های ایمیلی فرستاده به بیشتر از 7500 مشترک یا بیشتر(که کم تر شخصی سازی شده است) نزدیک به 14 درصد باز شده است.

    4- اطلاعات را بدانید

     

    در اینجا توییت هایی درباره ایمیل مارکتینگ وجود دارد که لازم است بدانید :

    64 درصد نرخ کمپین ها در ایمیل مارکتینگ بیشترین تاثیر را در بازاریابی داشته اند

    کمپین های ایالات متحده آمریکا 1.47 میلیون ایمیل در هر ماه ارسال کرده است.

    77 درصد نرخ بازگشت سرمایه ایمیل ها از بخش بندی، هدف گذاری و کمپین ها بوده است.

    میانگین نرخ باز شدن ایمیل ها برای همه صنایع 21.73 درصد است.

    میانگین نرخ (CTR) در ایمیل ها برای همه صنایع 3.57 درصد است.

    53 درصد ایمیل ها توسط موبایل باز شده اند.

    75 درصد مشترکین ایمیل گفته اند که احتمال زیادی دارد که ایمیل ها پاک کنند اگر به خوبی در موبایل ارائه نشود.

    شخصی سازی ایمیل ها نرخ (CTR) را 14 درصد و نرخ تبدیل را 10 درصد افزایش می دهد.

    26 درصد کمپانی ها قبل از ارسال ایمیل هایشان را چک نمی کنند. 21 درصد یک چک لیست وسیع دارند و 53 درصد یک لیست کوتاه.

    فقط 6.6 درصد از کمپانی ها از تست رندرینگ و قابلیت ایمیل ها در وسایل هوشمند ارتباطی قبل از ارسال ایمیل ها استفاده نمی کنند

    8.6 درصد از کمپانی ها فقط 1 نفر را دارند که ایمیل ها را قبل از ارسال تایید کند.

    در طول 12 ماه 50.6 درصد کمپانی ها ایمیل عذر خواهی به دلیل اشتباهشان ارسال کرده اند.

    64.3 درصد مشتریان مشترک ایمیل هایی می شوند که آنها را وفادار کند و یا برایشان پاداش در نظر بگیرد.

    43.8 درصد مردم می خواهند تا از کمپانی هایی که ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنند در طول هفته ایمیل دریافت کنند.

    75 درصد از بازاریابان محتوای خود را از طریق ایمیل توزیع می کنند.

  • 7 نکته برای بازاریابی اینترنتی با بودجه کم

    استراتژی بازاریابی شما هرگز موفق نمی شود اگر شما تعریف مشخصی از مخاطبان خود نداشته باشید. قبل از اینکه هزینه ای برای بازاریابی خرج کنید، اهداف بازاریابی خود را ترسیم کنید.

    در این راستا می توانید از شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید. اگر شما محصول خود را به درستی بشناسید، باید بتوانید اهداف مارکتینگ آن را به درستی رسم کنید.
    از خودتان سوال بپرسید؛ برای مثال بپرسید چه کسانی بیشتر به محصول شما علاقه مند خواهند شد؟ مردان یا زنان؟ محصول شما برای چه گروه سنی طراحی شده است؟ علاقه مندی مشتریان شما به چیست؟ وضعیت مالی مخاطبان شما چگونه است؟

    زمانی که شما یک پروفایل از میان مشتریان خود را بررسی می کنید، متوجه خواهید شد چگونه و کجا دسترسی به آن ها آسان تر است.

    این مرحله ممکن است مدتی طول بکشد، و ایرادی ندارد. نگران نباشید. اگر شما بازاریابی را قبل از اینکه شناخت روشنی  از ویژگی ها و تفکرات مشتریان خود نداشته باشید، احتمالا پولتان را در جایی که هرگز به ثمر نخواهد نرسید هدر داده اید. افزایش سریع مخاطبین در شبکه های اجتماعی بدین معنا نیست که مخاطبین شما در حال افزایش هستند.

    مشخص کنید که از بازاریابی اینترنتی چه چیزی به دست می آورید. افزایش آگاهی؟ افزایش درآمد؟ در مشاوره تبلیغات اینترنتی گفته می شود که ممکن است شما اهداف چندگانه ای داشته باشید، اما حواستان باشد که آن ها چگونه می توانند موفقیت شما را اندازه گیری کنند. زمانی که شما به اهداف اولیه خود دست پیدا کردید، اهداف جدیدی را که شرکت شما برای پیشرفت کردن نیاز دارد تنظیم کنید.

     

    این عنوان به چه معناست؟ یعنی حالا که شما اهداف بازار خود را شناختید و هدف هایتان را مشخص کردید، برنامه ریزی بودجه خود را بر اساس آن انجام دهید. بهترین چیز برای بازاریابی اینترنتی وقتی است که شما بتوانید حتی وقتی بودجه کمی دارید موفق باشید. خیلی از پلت فرم ها بدون پرداخت هزینه در دسترس هستند. به گفته شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی چسبیدن به تبلیغات اینترنتی، ممکن است بهترین استراتژی برای شرکت ها نباشد. همیشه دقت کنید کدام بازار فروش برای محصول شما واجب تر است و هزینه کردن در آن نتیجه بهتری دارد.

    خودتان را قسمتی از یک رقابت در نظر بگیرید. شرکت های زیادی وجود دارند که تلاش می کنند محصول خود را در اینترنت بفروشند. بنابر این شما نیاز به یک نام تجاری فراموش نشدنی دارید و این کار با وبسایت شما آغاز می شود. نام دامنه شما تا جاییکه ممکن است باید نام شرکت شما باشد. اگر شرکت های اینترنتی دیگری با اسامی شبیه شما وجود داشتند، در این صورت حتی ممکن است بخواهید نام دامنه خود را عوض کنید که تا با دیگر شرکت ها اشتباه گرفته نشود. از شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید و از تجربه آن ها استفاده کنید. یادتان باشد داشتن یک نام دامنه خوب هزینه هزینه بر است، اما استفاده از هاست (میزبانی وب) حتی برای بودجه های خیلی کم مقرون به صرفه است. روشی که شما می خواهید برای دیده شدن برندتان استفاده کنید، به شما بستگی دارد، اما زمانی که آن را پیدا کردید سازگار باشید و به آن بچسبید. داشتن یک وبسایت حرفه ای و حضور پر رنگ در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. شما باید وقت برای مشتریان خود بگذارید و با آنها رابطه برقرار کنید. این کار بسیار ارزشمند است و در افزایش اعتبار نام تجاری شما بسیار موثر است.

     

     

    وقتی کسی درباره چیزی سوالی دارد، به سراغ موتورهای جست و جو می رود و ممکن است درباره چیزی که به شرکت شما ارتباط دارد تحقیق کند. بدیهی است که شما دوست دارید اولین نتیجه شما باشید. اما چگونه این اتفاق می افتد؟ اساسا شما نیاز دارید، وبسایت خود را برای موتور های جست و جو جذاب کنید. این کار را با استفاده از کلمات کلیدی که در جست و جو رایج تر هستند،لینک برگشت وبسایت شما، سفارشی سازی سرتیتر و توضیحات  انجام دهید. می توانید خودتان این کار را بکنید و هم چنین می توانید از شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و این کار را به عهده آن ها بگذارید. سئو مطمئنا می تواند هم یک تمام کننده باشد و هم در زمان صرفه جویی کند. اگرچه باید زمان گذاشته شود تا مطمئن شویم نتیجه مطلوب حاصل شده است. بهترین سرمایه گذاری شما می تواند صرف هزینه برای  همین کار و استخدام افراد متخصص برای انجام دادن تحقیقات در این زمینه باشد. این چیزی است که شما را به بهترین تبدیل می کند.

    محتوای بیشتر روی سایت شما، فرصت های بیشتری برای موتورهای جست و جو به منظور انتخاب وبسایت شما ایجاد می کند. بلاگ نویسی می تواند بهترین باشد و البته رایگان...

    راهی برای یافتن و تولید سرنخ و ارتباط با سایت شماست. اما فقط به فرآیند تولید محتوا برای تولید محتوا نپردازید... حتما میپرسید یعنی چه؟ یعنی فقط ننویسید... با کیفیت بنویسید تا مخاطبان ارتباط برقرار کنند. همچنین از بلاگ مهمان برای افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. در این زمینه حتما از تجارب ارزشمند شرکت های مشاوره تبلیغات اینترنتی استفاده کتید.

     

    فقط در شبکه های اجتماعی ثبت نام نکنید و بعد فراموششان کنید. فعالیتتان را در شبکه های اجتماعی شروع کنید. این سایت ها و اپلیکیشن ها باید برای پروموت بلاگ های شما و ارتباط با مشتریان شما استفاده شود. فراموش نکنید بیشتر مردم شرکت ها را در شبکه های اجتماعی فالوو نمی کنند مگر اینکه شرکت دلیل مناسبی به آن ها  بدهد...

    بسیار عالی... پس دلیل مناسبی به آن ها بدهید.

  • چگونه یک Call-to-Action برجسته و موثر بسازیم؟

    Call To Action چیست ؟

    همانطور که از ترجمه ساده این عبارت مشخص است ، این تکنیک ، از بازدیدکننده میخواهد تا کاری را انجام دهد. مثلا میخواهید خبرنامه سایت خود را راه اندازی کنید و در وبلاگ خود فرمی قرار میدهید تا بازدیدکنندگان ایمیل خود را وارد کنند و به عضویت خبرنامه شما درآیند که این کار با متنی که طبق قوانین CTA نوشته شده باشد ، بازدهی بالاتری خواهد داشت.  

     Call-to-action یا CTA یکی از مهم ترین قسمت های یک خبرنامه است. در واقع می توان گفت این آخرین دروازه برای تبدیل خوانندگان به سرنخ، فرصت و در نهایت مشتری است.

    در اینجا 5 نکته وجود دارد که با کمک آن ها می توانید دکمه های Call-to-action های موثر تری طراحی کنید.

    1- هر خبر نامه، یک (Call-to-action(CTA

    در هر ایمیل از یک CTA استفاده کنید به خصوص در مورد چیزهایی که می خواهید خوانندگان خبرنامه تان انجام دهند.

    2- حفظ سادگی

    مستقیما در مورد آنچه مشتری باید انجام دهد درخواست بدهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما می خواهید به کلیک بیشتری دست پیدا کنید از متن های ساده به جای متن های شوخ و زرد استفاده کنید. از اصطلاحاتی مثل خرید، آموزش، اشتراک، دانلود و .... برای دکمه ها استفاده کنید. ضمنا یادتان نرود کلمات کم تر، نتیجه بهتری را به همراه دارند.

    3- طراحی :

    CTA می تواند به صورت یک لینک، عکس یا دکمه باشد. فقط فراموش نکنید حتما به صورت برجسته در ایمیل قرار بگیرد؛ به شکلی که خوانندگان برای عضویت در خبرنامه شما ترغیب شوند.

    استفاده از رنگ های مختلف و متضاد تاثیر زیادی در جلب توجه کاربران دارد. بعضی از بازاریابان معتقدند رنگ قرمز نرخ کلیک ها را افزایش می دهد.

    به یاد داشته باشید حتما CTA شما با حالات نمایش در موبایل سازگار باشد. این روزها تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، فبلت ها و ... عضوی جدایی ناپذیر از گستره فرهنگ ارتباطی مردم شده اند و طبق آخرین آمار حدود 61 درصد سایت ها از طریق این دستگاه های هوشمند باز شده اند.پس نباید نقش بسیار مهم آن ها را نادیده بگیریم. CTA باید برای انگشتان دست طراحی شود نه برای ماوس... باید به راحتی در صفحه نمایش دستگاه های هوشمند در دسترس قرار بگیرند و سهولت استفاده داشته باشند. این نکته را فراموش نکنید که قبل از ارسال خبرنامه به اعضا، حتما آن را روی یک تلفن همراه هوشمند تست کنید.

    4- موقعیت مکانی :

    از آنجاییکه مردم برای مرور ایمیل خود بیشتر از 7 ثانیه وقت نمی گذارند، شما باید یک CTA قابل دسترسی و سریع جهت عضو شدن کسانی که برای اول خبرنامه شمارو می بینند و اطلاع کمی دارند ایجاد کنید. در این جا می توانید از مباحث اغنا در تبلیغات هم استفاده کنید.

    بهتر است دکمه CTA در بالا و پایین(ابتدا و انتها) خبرنامه شما قرار داشته باشد. برای هدایت خوانندگان می توانید از علائم بصری نظیر فلش، های لایت کردن و ... استفاده کنید. بعضی از CTA های موفق در بیرون از دکمه خود چند فلش برای اولویت اطلاعات و محتوا و هدایت جریان چشمی خواننده دارند. عکس یک شخص که به CTA اشاره می کند و یا نگاه می کند در دید خواننده تاثیر زیادی دارد. از عکس هایی که به مخاطب به صورت خیره به کاربر نگاه می کند استفاده نکنید و نگاه خیره فرد را بر روی جاییکه خواننده باید ببیند یعنی CTA معطوف کنید.

    5- لینک ها :

    مطمئن شوید لینک ها درست به جایی می روند که خواننده می خواهد. خواننده را نباید به صفحه اصلی فرستاد و از او توقع داشت تا تمام سایت را به دنبال چیزی که در خبرنامه پیشنهاد داده بودید و برای او جذاب بوده بگردد. به علاوه می توانید از لینک های مشابه، لوگو، تصاویر محصول در تیتر و همچنین از لینک های متنی در بدنه خبرنامه استفاده کنید. یادتان باشد مردم تلاش می کنند تا روی هر چیزی کلیک کنند، پس از این فرصت استفاده کنید.

     

                    در پایان ساده ترین راز ایمیل مارکتینگ را به شما می گویم :

         

  • 10 ویژگی تبلیغات اینترنتی :

    بازاریابی یک نیروی حیاتی برای هر کسب و کاری است. در عصر دیجیتال افزایش فروش و درآمد بیش تر معادل استفاده موفق تر از تکنلوژی های بازاریابی در دسترس است. راه های زیادی برای دریافت پیام هی بازاریابی شما وجود دارد. ارزش تبلیغات اینترنتی را دست کم نگیرید. این نوع فروش محصولات یا خدمات شما از طریق متن های جذاب، انیمیشن ها و هم چنین ویدیوها انجام می گیرد. مکان های استراتژیک تبلیغات اینترنتی بسیار مهم هستند. سایت هایی که از قبل فضایی برای تبلیغات اختصاص داده اند می تواند مفید و موثر باشند. همه این ها به شما کمک می کنند تا یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشید و یا شانس جلب توجه کاربران، کلیک خوردن و نهایتا خرید بیشتر شود.

    آیا شما در استفاده از تبلیغات اینترنتی هنوز مردد هستید؟
    اینجا 10 دلیل وجود دارد که توضیح می دهد چرا شما به این فرصت نیاز دارید :


    1- چرخه برندینگ شما را کامل می کند :

    تبلیغات اینترنتی به طور حتم جای متدهای تبلیغاتی سنتی را نخواهد گرفت اما چرخه برند سازی را کامل می کند. بستر اینترنت با تعداد فوق العاده زیاد کاربرانش در سرتاسر دنیا پتانسیل زیادی برای ایجاد فرصت در کسب و کارهای مختلف جهت رشد و توسعه دارد. رسانه های تبلیغاتی مثل پوسترها، رادیو و تلویزیون به تنهایی نمی توانند در برند سازی شما موثر باشند. شما به رسانه های متمم با تبلیغات اینترنتی نیاز دارید تا یک بازار بزرگ ایجاد کنید.

    2- اجتناب از قراردادهای طولانی مدت و گران :

    تبلیغات میتواند به مرور زمان شما را ارزشمند کند. این اتفاق زمانی ارزشمند تر خواهد شد وقتی شما که شما نیاز به تبلیغاتی با زمان کوتاه تر دارید اما مجبور می شوید در تبلیغات بلند مدت مثل کمپین های سیاسی یا پروموشن یک رویداد ثبت نام کنید. تبلیغات اینترنتی می تواند در مواقع لزوم تا حد ممکن کوتاه باشد. در این صورت هزینه آن کم تر و همچنین به شما این فرصت را برای کنترل و ایجاد تغییرات در مبارزات انتخابی خود بر اساس عملکردهای تبلیغاتی را می دهد.

    3- در دست گرفتن بازار از طریق بازاریابی(هدف گذاری) مجدد :

    اهداف بازاریابی شما ممکن است اولین باری که دیده می شود محقق نشود. در واقع اگر هم این اتفاق بیفتد کاملا اتفاقی بوده است. نمایش تبلیغات شما به منظور بازاریابی مجدد، راه بسیار خوبی جهت یادآوری محصولات یا سرویسی از شماست که راه حلی برای یک مشکل محسوب می شود. در واقع ممکن است بازدید بار دوم کاربران را برای خریدن مجاب کند.

    4- مثل یک ماهی بزرگ به نظر برسید و اعتماد کسب کنید :

    شما در صدد آن هستید که اعتبار شما به برندتان شخصیت ببخشد. این اتفاق زمانی میفتد که شما بتوانید به ادعاهایی می کنید جامه عمل بپوشانید و برند خود را معتبر کنید. مانند یک بازیکن صاحب نام اعتبار و اطمینان داشتن ویژگی بزرگی است که در دنیای تبلیغات اینترنتی به راحتی به دست نمیاید

    5- استفاده از مزیت ویژگی جغرافیایی :

    تبلیغات تصویری به شما کنترل خلاقیت شخصی برای تبلیغات اینترنتی را که شما بتوانید در بازارهای محلی موثر ظاهر شوید را می دهد. آیا شما تا به حال در محدوده خودتان پیتزا تحویل داده اید؟ اجازه دهید مارکت های محلی بدانند چگونه به وسیله یک بنر تبلیغاتی می توانند شماره ها و سفارش های خود را انجام دهند.

    6- رسیدن به اهداف از طریق پی بردن به علاقه مندی ها :

    اگر شما جامعه هدف خود را بشناسید می توانید نیاز ها و علاقه مندی های آن ها و اینکه چگونه می توانید آن ها را بهتر جذب کنید. از دانش خود  برای طراحی تبلیغات بصری جهت جلب و گرفتن توجه آن ها استفاده کنید. برای مثال هدف های جدید تر و تازه تر مناسب تر هستند برای ایجاد علاقه مندی در شبکه های اجتماعی و آیکون های مشهور.

    7- درخواست آگهی های ویژه در سایت های مربوطه :

    اطلاعات شما از علاقه مندی های مشتریانتان می تواند بیشتر شامل اطلاعات سایت ها و محتواهایی که مطالعه می کنید باشد. تبلیغات بنری ویژه و برجسته، در کنار یک محتوای مناسب جلب توجه بیشتری کند و آمار کلیک خوردن را افزایش دهد. در اینجا هیچ چیز دلسرد کننده ای به جز هزینه کمپین های تبلیغاتی که ممکن بازخوردی نداشته باشد. قرار دادن تبلیغات در سایت هایی که جامعه هدف مورد نظر شما از آن بازدید نمی کنند یک حرکت بیهوده و گران قیمت است.

    8- بهره مندی از شفافیت کامل به نفع خود :

    داشتن توانایی برای پیگیری یا گرفتن بازخورد از تبلیغات خود را حیاتی بدانید. پیگیری مدل های دیگر تبلیغات ممکن است سخت باشد. استفاده از تبلیغات بصری به شما اجازه می دهد تا به روز رسانی هفتگی و حتی روزانه داشته باشید. این مدل از تبلیغات به شما اطلاعاتی از اینکه تلاش های تبلیغاتی/بازایابی شما چقدر موفق بوده می دهد و یا به شما هشداری جهت تبلیغات می دهد. گزارش بازخوردهای موجود می تواند شما را به استراتژی های بهتر و بازاریابی موفق تر هدایت کند.

    9- مزیت استفاده از تست های A/B :

    چه استراتژی بهتر است؟؟ گاهی گفتن جواب این سوال است حتی زمانیکه شما بازار را کاملا بفهمید. به همین جهت کنترل در تبلیغات شما مهم است. شما می توانید یک استراتژی را تست کنید و زمانیکه بازخورد مد نظر خود را نگرفتید آن را تغییر دهید. این در حالی است ممکن است شما بدون این تست ها وارد یک فرآیند پر هزینه و بی تاثیر تبلیغاتی شوید.

    10- لذت از ارزش بازاریابی کم تر :

    تبلیغات اینترنتی بصری خیلی گران نیست. رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی گران تر هستند. در حقیقت این نوع از تبلیغات سطح بندی شده برای کارآفرینان مختلف مثل صاحبان کسب و کار های کوچک با منابع مالی محدود. با توجه تعداد فوق العاده زیاد کاربران اینترنت شما می توانید به جامعه هدف عالی و درآمد بسیار دست پیدا کنید.

    کمپین هاب بصری و بنری تبلیغات اینترنتی استراتژی های بزرگی هستند که می توانند دید دیگران به تولیدات و برند شما را بهبود ببخشند. این روش یکی از موثرترین و البته کم هزینه ترین که در زمان خیلی کمی با برنامه های بازاریابی و استراتژی های شما خود را مطابقت می دهد.

     

  • این 21 نکته می تواند ایمیل مارکتینگ شما را متحول کند!

    1- قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و ایجاد خبرنامه، حتما اهداف نهایی تان را مشخص کنید.
     
    2- در ازای دریافت اطلاعات تماس، گاهی به مشتریان خود چیزهای با ارزش پیشنهاد دهید. یادتان نرود کاربران همیشه از پیشنهادات جالب و سودمند استقبال می کنند.
     
    3- استفاده از اعلان های پاپ آپ هنگامیکه کاربر می خواهد وبسایت را ببندد یک راه مناسب برای معرفی خبرنامه ها و قرار دادن فرم ثبت نام است.
     
    4- هنگامیکه به دنبال مشترک هستید، فقط سوالات ضروری را بپرسید. کاربران از سوالات غیر ضروری رنج می برند و ممکن است از ثبت نام منصرف شوند.
     
    5- لینک هدایت به صفحه عضویت را می توانید در پایین صفحه و در قسمت امضای خبرنامه هایتان نیز قرار دهید.
     
    6- شروع کمپین ها بهتر است با ساخت یک لیست مجاز از مشتریان موجود همراه باشد تا خبرنامه ها در حالت مناسب تری ارسال شود و عضو گیری بهتری انجام شود.
     
    7- از پاپ آپ ها هم چنین در اولین بازدید کاربران برای هدایتشان به سمت خبرنامه ها می توانید استفاده کنید.
     
    8- Call-to-action را در فضایی مناسب و با رنگی مجزا از بقیه رنگ ها قرار دهید تا کاربران بتوانند راحت ثبت نام کنند.
     
    9- از نوارهای کناری نیز می توانید برای گرفتن مشترکین استفاده کنید. قرار دادن یک فرم ثبت نام که راحت دیده شود در نوار سمت راست یا چپ تصویر فکر بدی نیست.
     
    10- همیشه قبل از ارسال نهایی ایمیل هایتان را برای تعدادی از ایمیل های آشنا بفرستید و به این طریق هم از نظرات نزدیکان آگاه می شوید و هم معایب خبرنامه را برطرف می کنید.
     
    11- سعی کنید محتواهای ساده و قابل فهمی تولید کنید تا مخاطبان بیشتری جذب شوند.
     
    12- اضافه کردن کد QR برای ثبت نام راحت مشتریان روشی  جدید است که سرعت و راحتی ثبت نام را بالا می برد ، به خصوص برای دوستداران موبایل و تبلت
     
    13- کاری کنید که مشتری شما احساس کند برای شما خاص و مهم است. مثلا از عنوان "برای مشتری دوست داشنتی و همیشه همراه شرکت..." استفاده کنید.
     
    14- به حریم خصوصی، اعتقادات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... احترام بگذارید و هرگز به کسی اهانت نکنید.
     
    15- همیشه شرایطی را فراهم کنید که مشترک بتواند هر وقت که مایل بود از ادامه همراهی و عضویت شما منصرف شود و لغو اشتراک کند.
     
    16- خبرنامه های خود را در شبکه های اجتماعی، سایت ها و ... منتشر کنید و این گونه خود را بیشتر معرفی کنید.
     
    17- درباره خبرنامه توضیحات بدهید. کاربران از اینکه بدانند روند تولید خبرنامه ها به چه صورت است لذت میبرند.
     
    18- هرگز از در عنوان ایمیل های ارسالی از لفظ "رایگان" استفاده نکنید. این کار باعث می شود تا بازاریابان اسپمر از این فرصت سو استفاده کنند.
     
    19- از عنوان های سربسته و مبهم مثل"خبرنامه ماه آبان" استفاده نکنید و به جای آن از عنوان هایی هیجان انگیز و ترغیب کننده مثل"نکاتی ارزشمند برای داشتن یک خبرنامه موفق" استفاده کنید.
     
    20- از مخاطبین بپرسید چه چیزهایی را بیش تر دوست دارند : خدمات جدید، پیشنهاد ویژه، اخبار روز و .... حتما به علایق آن ها اهمیت بدهید.
     
    21- مطالعات نشان می دهد؛ اکثر کاربران علاقه به استفاده و همراهی محتواها را فراتر از صفحه مانیتور ندارند و این شما هستید که باید محتوایی را تولید کنید که ارزش اسکرول خوردن داشته باشد.

    این 21 نکته تنها چند نمونه از مواردی است که به شما کمک می کند تا خبرنامه بهتری داشته باشید و دلیلی شود تا هر روز اعضای خبرنامه تان افزایش یابد. شما هم میتوانید علاقه مندی های و همچنین تجربه های شخصی خود را در دریافت خبرنامه خود را با ما در میان بگذارید.

  • اهمیت Landing page ها در چیست؟

     

    من مطئنم که لازم نیست به شما بگویم که تبلیغات اینترنتی این روزها چقدر موثر و ارزشمند است. سئو، بلاگ نویسی، شبکه های اجتماعی، ساخت لینک، موبایل و جست و جو کردن فقط اساس ورود شما به این فرآیند هستند و برای پیروزی در این عرصه لازم است تا بر قوانین بازاریابی محتوا تسلط زیادی داشته باشید. یکی از موارد مهم در تبلیغات اینترنتی صفحات فرود یا Landing page ها هستند.

    اهمیت Landing page ها در چیست؟ 

    وقتی شما در یک سایت تبلیغ می دهید تعدادی سایت دیگر هم وجود دارند که مانند شما در این تبلیغ میدهند و البته بازدید کننده هایی دارند که آن ها را به صفحه ی اول ارجاع می دهند این یعنی حجم زیادی از بازدید کننده ها .اگر شما بتوانید این روند را در تبلیغات اینترنتی خود هدفمند کنید و مخاطبان را به سمت و سوی درستی هدایت کند به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

    استفاده از Landing page ها سه دلیل اساسی دارد  :

    ۱- دریافت اطلاعات کاربران

    ۲- معرفی سایت و محصولاتش

    3-فروش محصولات

    چه فاکتورهایی در تبلیغات اینترنتی باعث میشود Landing Page شما موفق باشد؟ 

    محدود کردن بخش ها :  صفحه ی شما باید ساده باشد. اگر میخواهید یک صفحه ی زیبا بسازید و به تبلیغات اینترنتی بپردازید، طوری نباشد که وقتی کاربر به صفحه وارد می شود از هدف شما دور شده و به آن چیزی که میخواهید نرسید. تعداد عناصر و لینک های موجود را کنترل کنید و سعی کنید تنها لینک هایی را قرار دهید که به صورت زنجیره وار دوباره کاربر را به صفحه ی هدف شما برساند.

    مبین هدف شما باشد : بیشتر صفحات هدف به این صورت ساخته میشوند که کاربر به شما اطلاعات از خودش میدهد و در مقابل شما سرویس خود را به کاربر ارائه می کنید اگر صفحه ی شما هم از این قانون پیروی می کند سعی کنید تمام نکات مثبت سرویس خود را ذکر کنید قابلیت به اشتراک گذاری : تعداد بسیار زیادی از بازدید کننده ها وبسایت ها اشتراک در این شبکه ها دارند شما با قرار دادن امکان اشتراک گذاری این امکان را برای خود ایجاد می کنید که به جمع بزرگی از کاربران در جهت تبلیغات اینترنتی معرفی شوید.

    مختصر و مفید نویسی : سعی کنید نکات مثبت و تعداد از مشتریان خود را معرفی کنید. صفحه ی شما نباید نامه عاشقانه باشد بلکه باید خلاصه اما مفید باشد سعی نکنید. سعی کنید با زبان خود کاربر او را قانع کنید که شما بهترین هستید. متوسط حضور کاربران در صفحه ی های هدف در بهترین حالت بین ۲ تا ۴ دقیقه است شما باید در این مدت کوتاه همه چیز را به کاربر نشان دهید اطلاعات او را بگیرید و در آخر محصول خود را ارائه کنید

    آزمون و خطا : واقعا شرایط ایده ال و غیرممکنی به نظر میرسد که شما در اولین قدم خود به هدف برسید. شاید بهترین افراد و متخصص ترین افراد هم چندین Landing Page ساخته اند و آزمایش کرده اند تا به نتیجه دلخواد برسند. صفحه ی شما براساس نیاز شما تغییر می کند پس قوانین هم عوض می شود

     

  • دکمه های جدید در راه است :

     
     

    دکمه جدید تنظیمات چگونه به نظر می رسد؟

    اجازه بدید در مورد چیزهایی که قرار است تغییر کند صحبت کنیم.

    چیدمان دکمه ها

    شما می توانید حالت های مختلف دکمه ها را به سادگی و توسط کلیک روی آیکون ها تنظیم کنید.

    اگر شما چندین دکمه در همان قسمت داشتید، همه آن ها باید به طور کامل تراز شده باشند.

    ظاهر دکمه ها :


     


    تنظیمات حاشیه :

    دکمه ها می توانند ساده باشند، یک حاشیه سایه دار در پایین داشته باشد یا دور دکمه حاشیه داشته باشند.

    تنظیمات فاصله :

    شما ممکن است رنگ پس زمینه، فاصله ها و شعاع جداسازی برای گوشه دکمه ها را انتخاب کنید. اگر دکمه های شما به طور کامل تراز نشده باشند، میتوانید فضای افقی را انتخاب کنید و یک دکمه عریض یا باریک همان طور که خودتان می خواهید را بسازید.

    تنظیمات متن :

    شما می توانید فونت، رنگ و سایز متن دکمه ها را انتخاب کنید. شاید بخواهید هر دو نرمال و هردو بلد باشد. وزن فونت یک ویژگی جدید در دکمه هاست.
    توجه داشته باشید که اگر شما چند دکمه در یک ردیف داشته باشید، همه آن ها باید ظاهر یکسانی داشته باشند. اگر میخواهید یکی از آن ها برحسته تر باشد بهتر با رنگ های مختلف این کار را انجام دهید.

     
    تنظیمات بلوک :

     

    از رنگ های مختلف برای دکمه های بلوک جهت برجسته کردن Call-to-action هایتان استفاده کنید.

    هم چنین بهتر فضایی برای بلوک ها در نظر بگیرید.(یالا، پایین، لایه و حاشیه)

  • اغنای رسانه در تبلیغات اینترنتی

     
    اغنای رسانه ای یک اصلاح در تبلیغات اینترنتی است که برای یک آگهی که شامل ویژگی های پیشرفته ای مانند ویدیو، صدا و یا عناصر دیگر است که بینندگان را تشویق به تعامل و ارتباط با محتوا می کند. زمانی که متن های تبلیغات نوشتاری با کلمات و تبلیغات بصری با تصاویر مخاطبان را ترغیب به خرید می کردند، اغنای رسانه ای راه های زیادی برای درگیر کردن مخاطبان ارائه می داد.  تبلیغات می تواند گسترده، شناور و... باشد. شما می توانید بر اساس رفتار کلی مخاطبان خود از جمله میزان توسعه، خروجی های متعدد و ویدیوی تکمیلی برای دریافت اطلاعات جزئی در موفقیت مبارزات انتخابی خود دسترسی داشته باشید. سازمان های رسانه ای غنی اجازه می دهند تا در حوزه تبلیغات اینترنتی محتوایی پیچیده ایجاد کنید که بتواند با استنباط قوی به کاربران پاسخ دهد. با استفاده از تکنولوژی HTML5، تبلیغات می تواند شامل سطوح مختلف از محتوا به صورت یک جا باشد : ویدیو، گیم، توییت از یک آگهی و غیره...اگر شما برای تبلیغات اینترنتی به دنبال یک هدف ساده برای تولید کلیک و یا یک هدف بلند پروازانه تر برای معرفی برندتان دارید، اغنای رسانه ای راه درست انجام آن است.در انتقال پيام در تبلیغات اینترنتی به دو ويژگي ظرفيت انتقال داده و ظرفيت انتقال نمادها اشاره شده است. ظرفيت انتقال داده، همان توانايي رسانه در انتقال اطلاعات است و ظرفيت انتقال نماد، توانايي رسانه در انتقال اطلاعاتي درباره معناي مقصود ارتباط گر و به بيان ديگر، توانايي و ظرفيت انتقال نمادهايي است كه پيام را شكل مي دهند.تبلیغات اینترنتی را بر اساس توانايي هاي آن ها در انتقال هر دو گونه اطلاعات، به ويژه اطلاعات نمادين مورد بررسي قرار مي دهند.  انتقال اطلاعات بر مبناي توانايي رسانه بر ارايه انواع بازخوردهاي فوري نظير نشانه هاي ارتباط غير كلامي- كه احساسات يا عواطف ارتباط گران را نيز به گيرندگان هدف انتقال مي دهد- صورت مي گيرداین عبارت را به خاطر بسپاریدخلاق کسی است که بتواند فراتر از ابعاد اولیه افکار خود را گسترش دهد!! در بحث اغنای رسانه در جهت تبلیغات اینترنتی چهار چوب های خاصی تعیین می شود. با در نظر گرفتن این چهار چوب ها می توانید روند تبلیغات را موثر تر به پیش ببرید. در مقالات بعدی سعی میکنیم به این روش ها بپردازیم و از آن ها کمک بگیریم.
  • 8 نکته جهت ساخت ایمیل های بهتر با Mailerlite

    خبرنامه هایی که زیبا طراحی شده اند همیشه برای خواندن و فهمیدن بهترند.در نتیجه می توان گفت این خبرنامه ها بیش تر کلیک می خورند. ما چند پیشنهاد برای شما داریم که با رعایت آن ها می توانید خبرنامه هایی خیره کننده بسازید.

    1-pre-header های جذاب

    Preheader اولین بخش در ایمیل است و همان طور که در تصویر زیر می بینید در ایمیل بلافاصله بعد از خط موضوع قرار می گیرد. این قسمت در بیشتر دستگاه های موبایل و بعضی از برنامه های دسکتاپ مثل Gmail  و Outlook ظاهر می شود.تحقیقات نشان داده که متن هایی با Preheader بهتر، نرخ کلیک ها را تا 30 درصد افزایش و هم چنین شکایات اسپم را کاهش داده است.

    2-header زیبا

    زمانی که مشترکین شما خبرنامه هایتان را باز می کنند، اولین چیزی که به آن توجه می کنند Header  ایمیل است. به همین دلیل شما باید  Header های زیبا طراحی کنید. راحت ترین راه برای اینکه Header شما خوب به نظر برسد، استفاده از یک عکس به عنوان Header می باشد. عرض پیش فرض این تصاویر 640px می باشد.

    3-بلاک های های لایت شده :

    گاهی اوقات متن سیاه در زمینه سفید می تواند برای مخاطب خسته کننده باشد. به همین دلیل ما های لایت کردن بلاک ها را در Mailerlite قرار داده ایم. این نکته فقط برجسته کردن محتواهای انتخابی شما نیست، بلکه خبرنامه شما را برای خواندن راحت تر می کند. به این ترتیب شما می توانید ارتباط خوبی بین مخاطبین و کارمندان خود برقرار کنید.

     

    4-تصاویر :

    از تصاویر در خبرنامه ها استفاده کنید. همه ما از متن خسته شده ایم. جملات کوتاه با چند تصویر، ایمیل را تاثیر گذار تر خواهد کرد. باید اقرار کنیم که دیدن عکس ها از خواندن متن ها سرگرم کننده تر و جذاب تر است.

    5-الگوی پس زمینه :

    احتمالا متوجه شده اید که برخی از خبرنامه ها الگوی پس زمینه دارند. این مورد قطعا خبرنامه شما را در میان خبرنامه های دیگر زیبا تر جلوه می دهد و استوار تر می کند. در خبرنامه ساز Malerlite شما می توانید انواع الگوها و آپلودها را قرار دهید و  با استفاده از این تجربه ها بهترین مکان برای ایمیلتان را پیدا کنید.

    6-استفاده از گیف ها :

    گاهی اوقات شما عکس های زیادی برای نشان دادن در ایمیلتان انتخاب می کنید، اما جای کافی در ایمیل وجود ندارد. گالری های بزرگ عکس، ممکن است خبرنامه شما را سنگین کند.نگران نباشید!! یک جایگزین خوب برای این قضیه استفاده از گیف ها است. استفاده از گیف ها در معرفی یک محصول یا خدمات پیچیده می تواند بسیار موثر باشد. حرکات مطالب بیشتری را در زمان کوتاه تر بیان می کنند. این روش بهترین راه جلب توجه مشترکین به (CTA(Call-to-Action است. برای انجام این کار شما نیاز به طراح ندارید. با استفاده از GIF Maker ها به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

    7-استفاده از ویرایشگر عکس :

    شما می توانید تمام تنظیمات بسیار مهم تصاویر را در ویرایشگر Mailerlite انجام دهید.تغییر اندازه، برش، چرخش، تنظیم نور و کنتراست، نوشتن متن روی تصویر، استفاده از فیلترها و خیلی چیزهای دیگر. هیچ نیازی به باز کردن نرم افزار دیگری برای ویرایش تصاویر نیست.

    8-بلاک ویدیویی :

    ویدیو می تواند خبرنامه شما را داغ تر کند و شما را با مخاطبانتان بیش از هر نوشته دیگری مرتبط کند. علاوه بر این، ویدیو ها موبایل پسند هستند؛ حدود 55 درصد از دریافت کنندگان  ایمیل های ما از تلفن همراه استفاده می کنند. تماشای یک ویدیو بسیار راحت تر و جذاب تر از خواندن یک مطلب در یک صفحه نمایش کوچک است.

  • اطلاعیه مهم در مورد میلرلایت

    در سال گذشته تعییرات زیادی در میلرلایت ایجاد شد و ویژگی های زیادی به آن اضافه شده است.
    اخیرا هم ویژگی های زیادی به آن اضافه شده است.
    این نرم افزار علاوه بر ارسال خبرنامه استفاده های بهینه ایی برای کاربران میلرلایت دارد مانند فرم های پاپ آپ، صفحه ی فرود و integrations که شامل تمام ویژگی های لازم است.

    با ایجاد این تغییرات، میلرلایت یک نرم افزار کامل ایمیل مارکتینگ است.

    هدف ما ادامه ی بهبود میلرلایت و ایجاد ویژگی های درخواستی شما است که در این راستا سرمایه گذاری زیادی هم انجام شده است که نیازمند زمان است.

     ما هیچ پشتیبان مالی در این زمینه نداریم و تنها پشتیبان ما مشتریان راضی ما هستند.

    قیمت های جدید برای مشتریان جدید


    اگر شما کاربر جاری میلرلایت هستید و پلن شما رایگان نیست یعنی قبلا خرید کرده اید نگران نباشید شما هم چنان با قیمت های قبلی خرید خواهید کرد.

    تغییر قیمت ها فقط برای کسانی است که از تاریخ یازدهم شهریور ماه به بعد، پلن خود را از نسخه ی رایگان به نسخه های پولی ارتقا خواهند داد.

    در جدول زیر می توانید لیست تغییر قیمت را مشاهده کنید.
     
  • 18
    مرداد

    Inbound marketing چیست؟

    شاید تعریف دقیق این عبارت کمی سخت باشد پس بگذارید با این موضوع شروع کنیم که چه چیزی inbound marketing نیست!

    در اکثر روش های بازاریابی سنتی، شما هزینه می‌کنید تا مشتری  به پیام و محصول شما توجه کند،

    به عنوان مثال

    شما در بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات می‌کنید یا

    تبلیغات پرینتی در محدوده ای از شهر اجرا میکنید یا

    در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف غرفه خود را راه اندازی می‌کنید.

    در این روش ها هزینه ی اصلی در بازاریابی و تبلیغات شما برای این است که مشتری پیام شما را ببیند و به خرید از شما ترغیب شود. این نوع مدل های بازاریابی و تبلیغات Outbound marketing هستند.

     ایراد این روشها، هزینه ی بالای انهاست و اینکه هیچ اطمینانی از بازگشت سرمایه وجود ندارد و در بعضی موارد نیز (مانند تبلیغات بیلبوردی) نمی‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را محاسبه کنید. در روش های inbound marketing شما خلاف جریان عمل می‌کنید!

    دیگر این شما نیستید که به دنبال مشتری می‌روید بلکه مشتریان در جست وجوی شما هستند! چطور چنین چیزی ممکن است؟ در نظر بگیرید شما می‌خواهید برای دوربین عکاسی خود لنزی تهیه کنید. از طرفی شما عکاس بسیار حرفه ای نیستید و از طرفی هم برنامه ای دارید تا بتوانید در چند ماه آینده در یک مسابقه عکاسی شرکت کنید.

    طبیعتا بودجه شما برای خرید نیز محدود است. شما در گوگل برای لنز دوربین سرچ می‌کنید. اطلاعات مورد نظر خود را در سایت های مختلف پیدا می‌کنید و برای خرید خود معیارهایی را تعیین می‌کنید.

    در اینجا شما به دنبال محصولی خاص رفته اید، در گوگل سرچ کردید و نتایج مختلفی را در سایت های گوناگون دیده اید. مطالب آنها را خواندید، قیمت ها را مقایسه کردید و احتمالا از صفحات اینستاگرام و کانال تلگرام فروشگاه های مختلف بازدید داشتید. این دقیقا فرآیندی است که شما به عنوان مشتری به دنبال محصول یا اطلاعاتی خاص گشته و به سایت هایی که این اطلاعات یا محصولات را فراهم کرده اند مراجعه کرده اید.

    مجموعه ی این روش ها Inbound marketing  نامیده می‌شود. بدین صورت که شما به عنوان یک شرکت دقیقا به شیوه ای تبلیغات می‌کنید تا مشتری شما را پیدا کرده و از محتوای شما استفاده کند و به خرید از شما ترغیب شود.

    بهینه سازی موتور جست و جو یکی از محبوب ترین روش ها در این زمینه است. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بهینه سازی موتور جستوجو اینجا کلیک کنید.)

    شما با تولید محتوای مناسب، در صفحه نتایج گوگل بالا می‌آیید و اگر مشتری در خصوص محتوای شما سرچ کند به سایت شما وارد میشود. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی محتوا اینجا کلیک کنید.) از دیگر این روش ها، بازاریابی محتوا است. محتوا میتواند نوشته، عکس، اینفوگرافی یا ویدیو باشد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی میتواند نتایج فوق العاده ای برای شرکت شما به همراه داشته باشد. دو مزیت اصلی این روشها کم بودن هزینه و بیشتر بودن بازده آن در مقابل روشهای سنتی است. 

  • چگونه عملکرد سایت و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ ( بخش سوم)

    اگر شما تا بحال برای تبلیغات در سایت های مختلف اقدام کرده باشید حتما عباراتی مثل " بر اساس بازدید" یا " بر اساس کلیک" شنیده اید. روش تبلیغات در فضای آنلاین با بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر فرق زیادی دارد. مهمترین تفاوت آن این است که شما میتوانید تعداد بازدید کننگان تبلیغات خود و تاثیری که بر روی مخاطب گذاشته است را اندازه گیری کنید. بنابراین میتوانید دقیقتر تبلیغات کنید و به مخاطب خود نزدیکتر باشید! به این ترتیب هدفمند تبلیغ میکنید و بازگشت سرمایه بالاتری خواهید داشت.

    در این مقاله میخواهیم تعدادی از شاخص هایی که در تبلیغات اینترنتی استفاده میشود را شرح دهیم:

     CPM یا Cost Per Mile:  که CPT هم گفته میشود و در شیوه های سنتی بازاریابی نیز استفاده میشود. CPM بر اساس فضایی است که شما در سایت پذیرنده آگهی اشغال میکنید و تعداد 1000 بازدیدکننده آن را مشاهده کنند. معمولا در بازاریابی انلاین به این شاخص impression هم گفته میشود.

    CPC یا Cost per Click: در این روش آگهی پذیرنده بر اساس تعداد کلیکی که بر روی بنر شما صورت میگیرد، پورسانت دریافت میکند. یعنی تعداد مشاهده مهم نبوده و تنها بر اساس کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی، درآمدی برای سایت پذیرنده آگهی ایجاد میشود.

    CTR یا Click Through Rate: این نسبت میزان موفقیت بنرهای تبلیغاتی را محاسبه میکند و عبارت است تعداد کلیک بر روی بنر تقسیم بر تعداد دفعاتی که بنر دیده شده است. طبیعی است که این درصد هرچه بیشتر باشد به معنی تاثیرگذاری بیشتر بنر بوده و مخاطب تبلیغات، درست شناسایی شده است.

    CPA یا Cost Per Action: در این مدل تبلیغات هزینه بنر زمانی پرداخت میشود که مشتری یک عمل یا action خاص را انجام دهد. معمولا خرید یا پر کردن فرم اطلاعات جزو actionهای پرکاربرد به حساب می آید.

    در واقع با فرض این که عمل خواسته شده خرید باشد , سایت آگهی پذیرنده زمانی پول خود را در یافت میکند که شخصی از طریق سایت او و با بنر تبلیغاتی اقدام به خرید کند. استفاده از این مدل نیازمند سیستمی است که بر اساس آن بتوان جریان حرکتی کاربران به سایت تبلیغ دهنده را رصد کرد و مشخ نمود هر مشتری از طریق چه کانال و تبلیغاتی به سمت خرید جذب شده است. به همین دلیل در ایران کاربرد چندانی ندارد.

  • اهمیت طراحی در ایمیل مارکتینگ

    آیا تا کنون به ایمیل هایی برخورد نداشتید که 2 صفحه متن را با فونتی ناخوانا و بدون عکس برای شما ارسال کرده و در نهایت از شما خواسته باشند کار خاصی انجام دهید؟ یا ایمیلهایی پر از لینک ها با رنگ های زننده؟

    به دو عکس زیر توجه کنید. تفاوت بارزی در طراحی این دو ایمیلی مشاهده میشود.

    واضح است که تعداد کاربران بیشتری عمل خواسته شده در ایمیل بالا را انجام میدهند. این عمل میتواند خواندن متن همان ایمیل باشد، میتواند رفتن به یک صفحه خاص و مطالعه ویژگی های محصول باشد، حتی میتواند خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری یا برگزاری قرعه کشی و امثال اینها باشد.

    در واقع در طراحی ایمیل، هدف ایمیل مارکتینگ در درجه اول اهمیت قرار ندارد، در طراحی مهم این است که کاربر توجه خودش را به آن چیزی که میخواهیم معطوف کند.  

    درواقع سه مرحله مهم در ایمیل مارکتینگ وجود دارد: 1) جلب توجه 2) ایجاد ذهنیت 3) انجام عمل

    این سه مرحله باید در یک ایمیل اتفاق بیوفتد. به عکس زیر توجه کنید:

    میتوان سه مرحله را به زیبایی در طراحی این ایمیل مشاهده کرد.

    در ابتدا با رنگ قرمز و عکسی جالب، توجه کاربر به خواندن ادامه ایمیل جلب میشود. در پایین عکس با پرسیدن یک سوال و دو خط کوتاه در مورد آن ذهنیتی را برای کاربر به وجود می آوریم، اگر این ذهنیت برای کاربر مفید باشد و بتواند او را متقاعد کند که ادامه متن را بخواند، در لینک پایین کلیک کرده  و عمل خواسته شده را انجام میدهد.

    در ایمیل مارکتینگ ما به دنبال انجام عمل خواسته شده خود هستیم، در واقع هدف خاصی را دنبال میکنیم و در تلاشیم مشتری را به آن سمت سوق دهیم. طراحی ما باید بگونه ای باشد که بتواند یکپارچگی را در ایمیل رعایت کرده و در عیت حال سه مرحله فوق قابل تشخیص و ارائه باشند یعنی اگر ایمیلی نتواند توجه بیشتر مشتریان را به خود جلب کند به احتمال بسیار زیاد هدف ایمیل مارکتینگ ما مشکلی نداشته و طراحی ما ضعف دارد.

    از نکاتی که در طراحی باید رعایت کرد، کم کردن حجم مطالب و نوشته های بی تصویر در ایمیل، استفاده از تم مشخص در ایمیل، مشخص بودن لینک ها و درخواست ها از کاربر میباشد. مورد آخر بدین معنی است که لینک ها و دکمه ها در ایمیل باید بگونه ای کامل واضح و مشخص در سر راه خواندن مشتری قرار بگیرد تا او را به انجام آن عمل ترغیب کند.

Go To
Page Size