5 ایده برای به کار بردن call to action های پویا

آیا تا کنون از call-to-action ها در کمپین های خود استفاده کرده اید ؟ از CTA های داینامیک چه طور؟

تا کنون CTA ها تنها برای رساندن شما به هدف و نیازتان بوده است. مانند کلیک بر روی لینکی خاص، بازدید مشتری از یک  landing pag، خرید محصول و در کل به طور عمومی برای همه کاربران ارائه شده است. اما زمانی که شما CTA های خود را براساس نیاز ها و علایق مشتریانتان انتخاب کنید، به نوعی ایمیل خود را شخصی سازی کرده اید، شخصی سازی فقط به این معنا نیست که ایمیلی با نام هر شخص برایش ارسال کنید و بنویسید مثلا مشتری محترم جناب آقای ..... و ادامه کمپین، نه!!!

این که شما کمپین ها و CTA های خود را طوری برنامه ریزی کنید که مشتری از دیدن call-to-action ایمیل شما به وجد بیاید نوعی شخصی سازی (personalization) محسوب می شود که از جنس داینامیک می باشد.

 حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده که ایمیلی دریافت کنید و با دیدن لینک یا تبلیغی مشتاقانه به روی آن کلیک کنید و با خود بگوئید : " چه عالی مدت ها بود به دنبال این محصولی یا چنین خدماتی بودم" و با رفتن به سایت و مشاهده آن یا واقعا همان کالایی را دیده اید که انتظارداشتید و یا نه، در هر صورت مهم این است که شما را تشویق به کلیک و اقدام به خرید یا مشاهده کرده است (call-to-action).

این که در فضای کسب و کار و محصولات شما چه چیز مطابق با علایق و نیازهای مشتری می باشد تا براساس آن  CTA های مناسب را در کمپین ها ارائه دهید، call-to-action داینامیک می باشد. 

به خاطر داشته باشید شخصی سازی اثر گذارترین روش در بازاریابی است. طی یک بررسی که بر روی 93000 CTA در دنیا انحام گرفته، مشخص شده که CTAهای داینامیک که نیاز مشتری را هدف قرار داده است، نسبت به CTAهایی که برای همه بازدیدکنندگان و به صورت عمومی طراحی شده اند، 42% بیشتر سرنخ ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

در اینجا چند ایده کوتاه توضیح داده شده تا بتوانید CTA های داینامیک را در سایت، کمپین ایمیل و وبلاگ خود قرار دهید :

1-   ارائه پیشنهادات مختلف بر اساس علایق کاربران :

اگر شما بازاریاب باهوشی باشید به احتمال زیاد تعداد زیادی از سرنخ های خود را به مشتری تبدیل می کنید. همان طور که می دانید افراد مختلف دارای نیاز ها و علایق متفاوتی هستند. چرا از اطلاعاتی که راجع به مشتریانتان دارید برای ارائه پیشنهادات متفاوت به آن ها استفاه نمی کنید؟

به طور مثال یک کسب و کار که در زمینه تبلیغات فعالیت می کند، به مشتریان  خود که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند، یک CTA در مورد ebook تجارت الکترونیک ارائه می دهد، اما به مشتری هایی که به اصطلاح مصرف کننده و nonprofit هستند در نهایت یک CTA برای ثبت نام در webinar (سمینار تحت وب) ارائه می دهد. به کار گیری چنین روشی بسیار موثر تر از نمایش یک یا چند آفر عمومی به هر دو گروه می باشد که فقط باعث کمی تامل و تجدید نظر در آنها می شود.

2-   ارائه پیشنهادات مختلف  بر اساس میزان بازدید از صفحات سایت

صفحات پر بیننده سایت می توانند به روشنی به شما بگویند کدام مباحث کسب و کار شما طرفدار بیشتری دارد، برای آن ها CTA ارائه دهید.

3-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌ بر اساس رده های سنی مختلف

اینکه چه افرادی بیشتر به چه صفحه هایی می روند نیز آمار مفیدی است. از این آمار می توانید رده سنی و یا رده های سنی سایت خود را پیدا کنید. یک سایت ممکن است با توجه به محصول یا کالایی که ارائه می دهد دو گروه سنی مختلف و یا بیشتر را جذب خود کند پس CTA هایی مناسب برای هر گروه سنی از لحاظ محتوا و طراحی ارائه دهید.

4-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌به کاربرانی که قبلا دانلود داشته اند و یا ثبت نام کرده اند

کاربرانی که به صورت آنلاین و در لحظه در سایت برای کالا یا محصولی ثبت نام می کنند دیگر نمی توان برای آن ها درباره همان محصول CTA ارائه کرد اما فرصت را از دست ندهید شما می توانید درباره مباحث دیگر CTA های مختلفی را در ایمیلی که برای خوش آمدگویی و یا تائید عضویت ارسال می کنید قرار دهید.

5-   ارائه همان پیشنهادات به همان مشتریان ولی این بار به صورت شخصی سازی شده و با ارسال به تک تک آنها