چرا ایمیل مارکتینگ یک ضرورت است؟


اغلب ما برای کسب و کار خودمان یک وب سایت داریم و مشتریان ما برای خرید یا اطلاع از محصولات یا خدمات ما از سایت ما بازدید می کنند. این بازدیدکنندگان از طرق مختلف به سایت ما سر می زنند:
  • موتورهای جستجو
  • تبلیغات ما در سایت های مختلف
  • تبلیغات ما در رسانه های آفلاین

تحقیقات ما نشان می دهد که هر بازدیدکننده برای یک وب سایت رقمی بین 500 تا 10.000 تومان هزینه دارد. یعنی اگر وب سایت شما روزی 100 نفر بازدید کننده دارد شما برای جذب این 100 نفر در بخش های مختلف حداقل 50.000 تومان هزینه کرده اید، این شامل هزینه طراحی وب سایت، هزینه های هاستیگ، هزینه های تبلیغات و ... می گردد.
این بازدید کنندگان اغلب مشتریان بالقوه کسب و کار ما هستند و اکثر کسب و کارها کمترین توجه را برای استفاده بهینه از این بازدید کنندگان دارند.
بگذارید با یک مثال مساله را روشن تر کنم، فرض کنید شما یک آژانس مسافرتی دارید در روز چند صد نفر از طرق مختلف وارد وب سایت شما می شود، درصد کمی از این افراد (زیر 10 درصد) از شما خرید می کنند و 90 درصد بدون خرید وب سایت شما را بسته و چند روز بد اسم آژانس شما را هم فراموش می کنند. آیا جذب این 90 درصد برای شما هزینه در برنداشته است؟ قطعا شما هزینه های برای این 90 درصد متقبل شده اید پس چرا برنامه برای جذب آنها در  آینده ندارید؟
 
 
راهکار چیست؟ چگونه می شود از خاطر این 90 درصد پاک نشد؟ بهترین شیوه این است که شما به روش خلاقانه ای ایمیل این افراد را در ورود به سایت گرفته و در دفعات بعدی به جای آنکه آنها به سراغ شما بیایند شما به سراغ آنها بروید. مثلا در یک وب سایت آژانس مسافرتی می توانید با قرار دادن یک فرم عضویت در خبرنامه به کاربران این وعده را بدهید که در تورهای لحظه آخری را به آنها ارسال خواهید کرد و یا آنها را در قرعه کشی های ماهانه شرکت خواهید داد. با این شیوه شما می توانید به راحتی تا 50 درصد بازدیدکنندگان خود را با روش های ایمیل مارکتینگ به مشتریان خوشحال خود تبدیل کنید.
 
 
آیا شما از این شیوه برای افزایش فروش خود استفاده می کردید؟