وبلاگ تبلیغات اینترنتی

  • کمپین هایتان را به آسانی سازمان دهی کنید

    نظم و ترتیب در هر کاری باعث می شود تا در زمان صرفه جویی کنیم. به همین دلیل بهتر است که ما در هر زمینه ایی منظم و به روز باشیم.

    بعد از آخرین آپدیت می توانید نظم را در کمپین هایی که ایجاد کرده اید مشاهده کنید. در واقع می توانید برای کمپین هایتان فولدر ایجاد کنید و با یک فیلتر، هر کدام از آن ها را که بخواهید به راحتی پیدا کنید.

    چگونه Folder ایجاد کنیم؟

    شما می توانید برای کمپین ها و هم چنین آتومیشن ها فولدر ایجاد کنید. برای ساخت فولدر کافی است که چهار مرحله ی زیر را که بسیار ساده است انجام دهید.

    1-    روی Campaigns کلید کنید

    2-    روی منوی کشویی Folder  کلیک کنید

    3-    روی Add برای ساخت فولدر کلیک کنید

    4-    این گزینه اختیاری است، اگر می خواهید نام فولدری که ساخته اید را تغییر دهید روی Edit  کلیک کنید و سپس با کلیک بر edit icon نام آن را تغییر دهید.

    زمانی که یک Folder  ایجاد کردید می توانید کمپین های خود را به آن منتقل کنید. کافی است که به صورت زیر عمل کنید.

    1-    روی Campaigns  کلیک کنید

    2-    با ستفاده از checkbox که در سمت چپ کمپین هایی که ایجاد کرده اید وجود دارد، می توانید هر کدام از آن ها را که مایل هستید انتخاب کنید.

    3-    بعد از انتخاب کمپین مورد نظرتان روی  Move toکلیک کنید تا یک منوی کشویی برایتان باز شود.

    4-    در نهایت Folder  مورد نظرتان را انتخاب کنید تا کمپین هایی که انتخاب کرده اید به آن منتقل شوند.

    در نظر داشته باشید که می توانید کمپین ها را، هم از قسمت Sent  و هم، از قسمت Drafts برای انتقال به یک فولدر انتخاب کنید.

    برای انتقال آتومیشن ها  به یک فولدر، همانند آنچه در بالا گفته شد عمل کنید.

    چگونه از Filter استفاده کنیم؟

    ممکن است تعداد زیادی کمپین داشته باشید و از میان آن ها بخواهید یکی را پیدا کنید. برای صرفه جویی در زمان می توانید از فیلتر استفاده کنید. برای استفاده از فیلتر کافی است به صورت زیر عمل کنید.

    گزینه ی Filter  در سمت راست و زیر تب های موجود در کمپین قرار گرفته است.

    با کلیک بر filter  یک منوی کشویی برای شما باز می شود که می توانید براساس انتخاب زمان و هم چنین نوع کمپینی که ارسال کرده اید کمیپین های خود را فیلتر کنید به عنوان مثال می توانید به کمپین هایی که  نوع آن ها Regular است  و از ماه ژانویه تا ماه ژوئن طراحی شده اند، با استفاده از فیلتر به راحتی دسترسی پیدا کنید.

    در یک روش مشابه می توانید از فیلتر برای Automation هم استفاده کنید. فیلتر در Automation بر اساس list (همان گروه های ایجاد شده در سابسکرایب هستند) و Status (وضعیت آتومیشن یعنی فعال و یا غیر فعال بودن آن) انجام می شود.

    دانلود گزارشات

     

    با اضافه شدن این ویژگی می توانید گزارشات یک کمپین و یا چندین کمپین را هم زمان، به صورت یک فایل CSV دانلود کنید برای این کار کافی است که با استفاده از چک باکسی که سمت چپ هر کمپین وجود دارد، هر کدام را که تمایل دارید انتخاب کنید بعد از انتخاب کمپین مورد نظر، سمت راست بالای لیست کمپین ها گزینه ی Download Reports نمایان می شود که با کلیک بر آن می توانید گزارشات مورد نظر را دانلود کنید.

    امیدواریم با استفاده از این ویژگی بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

  • Workflow معجزه ایی در آتومیشن


    از همان ابتدا محصول ما یعنی میلرلایت، به عنوان یک نرم افزار ساده و کاربر پسند شناخته شده است.

    از طراحی ایمیل با نوع Drag&Drop  و ایجاد لیست مشترکین تا ساخت سریع  انواع وب فرم و ... باعث شدیم که این نرم افزار بسیار کاربرپسند واقع شود.

    با وجود نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما همیشه حس کرده ایم که جای زیادی برای پیشرفت داریم برای همین دائما در حال به روزرسانی این نرم افزار هستیم.

    طراحی ایمیل از نوع Drag&Drop  در حال حاضر یکی از بهترین انواع ویرایشگر است هم چنین وب فرم ها و Landing page که اخیرا به وب فرم اضافه شده است یکی از بهترین روش ها برای مدیریت و سازمان دهی لیست مشترکین شما است.

    با این حال  تنها از یک بخش از محصولمان غافل بودیم و آن هم قسمت آتومیشن است.

    با ویژگی جدیدی که در این قسمت ایجاد کرده ایم بیش از پیش آن را کاربردی تر به شما ارائه می دهیم.

    ساخت Workflow :

     

    برای اطلاع از نحوه ی کار با این قسمت یک آتومیشن جدید می سازیم. در ادامه می بینید که با ایجاد این ویژگی می توانید قوانین، انواع شرایط و خبرنامه را در کنار هم ایجاد کنید. ما نام این ویژگی جدید را Workflow می نامیم.

    شروع می کنیم :

    برای استفاده از این ویژگی مطابق شکل زیر ابتدا روی گزینه ی 1 Automation کلیک کنید سپس در صفحه ایی که وارد می شوید روی دکمه ی نارنجی رنگ Create a New Workflow کلیک کنید.

     مطابق شکل زیر در مرحله ی اول یک نام انتخاب می کنیم و هم چنین گروه مخاطبین که دریافت کننده ی آن هستند را هم انتخاب می کنیم در ادامه انواع شرایط ارسال آتومیشن را مشاهده می کنید و تعیین می کنید در چه شرایطی ارسال شود  یعنی یک Workflow trigger برای آن تعیین می کنید. مثلا اگر کسی عضو گروه شود برایش آتومیشن ارسال گردد و یا اگر کسی عضوی از یک سگمنت در گروهی شود برایش آتومیشن ارسال شود و .... در ادامه با زدن تیک در چک باکسی که در انتها وجود دارد تعیین می کنید که این نوع آتومیشن برای عضوهای جدید گروه موردنظر و هم چنین کسانی که از قبل هم عضو آن بوده اند  ارسال گردد و در نهایت روی دکمه ی save کلیک می کنیم.

     

    در ادامه مشاهده می کنید که در سمت چپ صفحه با کلیک بر علامت + می توانید چهار گزینه ی

    Email, Delay, Condition, Action را برای ساخت Workflow مشاهده کنید.

     مطابق شکل زیر بهتر است ابتدا یک Delay   ایجاد کنید و مشخص کنید چه زمانی بعد از این که مشترکی عضو خبرنامه ی شما شد، اولین ایمیل برایش ارسال شود.

    بعد از این مرحله مجدد بر روی + سمت چپ کلیک کنید و با انتخاب گزینه ی Email اولین ایمیل خود را ایجاد کنید.

    مطابق شکل، در گزینه ی اول موضوع خبرنامه و در قسمت دوم ایمیل فرستنده را مشخص می کنید. با کلیک بر روی گزینه ی سوم می توانید ایمیل خود را طراحی کنید. این مرحله شبیه ساخت کمپین است که کاربران میلرلایت به خوبی این کار را انجام می دهند. در ادامه با کلیک بر روی گزینه ی چهارم زبان خبرنامه ی خود را انتخاب می کنید و در نهایت روی save کلیک کنید.در صورتی که می خواهید برای یک مدت زمان دیگر ایمیل دیگری را ارسال کنید کافی است بعد از انتخاب delay و ست کردن زمان مورد نظرتان، روی ایمیل کلیک کنید و مطابق آنچه گفته شد یک ایمیل دیگر طراحی کنید.

    گزینه ی دیگری که وجود دارد Condition است این گزینه همانند یک شاخه است که بر پایه ی  workflow یا campaign activity ، custom fields یا  segment membershipp کار می کند.

    در واقع این گزینه همانن یک شرط است مثلا تعیین می کنید اگر کاربر روی لینک مورد نظرتان کلیک کرد یک ایمیل دیگر برایش ارسال شود و یا اگر روی لینک کلیک نکرد یا خبرنامه را باز نکرد از گروه مورد نظر لغو اشتراک شود. با توجه به شرایطی که مد نظر دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

    گزینه ی دیگر  Action  است. معمولا از این گزینه بعد از Condition استفاده می کنند با استفاده از این گزینه می توانید

    custom field های به روز شده یا recipients هایی که در یک گروه کپی یا منتقل شده اند و یا به صورت unsubscribed تعیین شده اند را انتخاب کنید.

    بعد از اینکه Workflow را طراحی کردید روی Save  کلیک کنید در ادامه می توانید بلافاصله Workflow را با استفاده از گزینه ی on یا off که در سمت راست بالای صفحه وجود دارد فعال یا غیرفعال کنید.

    هم چنین با کلیک بر View Full Report می توانید آمار مرتبط با Workflow را که ایجاد کرده اید را مشاهده کنید. در این قسمت می توانید با استفاده از گزینه های Overview و  Activity به گزارش های دقیقی دست پیدا کنید و اگر برای تعدادی از مشترکینتان Workflow  کنسل شده است مجدد آن ها را در صف ارسال قرار دهید. به شکل های زیر توجه کنید

     

    ویژگی های پایانی

    شما می توانید یک آتومیشن جدید برای انواع مختلف از کمپین های بازاریابی خود ایجاد کنید. ممکن است آن را برای یک خوشامدگویی ساده و یا یک مجموعه ی پیچیده طراحی کنید در هر صورت استفاده ازا ین ویژگی بسیار کاربردی است.

    در ادامه 3 مورد از مواردی که می توان  Workflow را برای آن ها طراحی کرد را به شما ارائه می دهیم

    مورد اول :

    فرض می کنیم که شما می خواهید هر دو سه روز یک بار ساعت 8 صبح آتومیشن هایی بر پایه ی فروش یک محصول ارسال کنید و می خواهید لینک خرید آن را در آتومیشن خود قرار دهید. اما می خواهید این آتومیشن ها کمی متفاوت تر باشد و می خواهید اگر مشترکی روی یه لینک خاص در کمپین های شما کلیک کرده باشد آتومیشن دیگری برای او ارسال شود می توانید مطابق مراحل زیر پیش بروید

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد

    2- بعد از اینکه مورد قبل را ذخیره کردید روی دکمه ی + برای اضافه کردن Email کلیک کنید و ایمیل خوشامد گویی خود را طراحی کنید

    3- سپس Delay را برای 2 یا 3 روز اضافه کنید

    4-  و یک Delay دیگر این بار با تعیین ساعت 8:00 اضافه کنید

    5- و در ادامه یک Email و هم چنین Delay هایی به صورت مرحله ی قبل ایجاد کنید

    6- حالا یک Condition بر پایه ی Workflow Activity اضافه کنید در این مرحله لینک مورد نظر خود را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید

    7-  اگر لینک شما کلیک نشد مراحل قبل را تکرار کنید

    8- اگر لینک کلیک شد شما می توانید با استفاده از گزینه ی Action Subscriber را به یک گروه دیگر جهت دریافت  Workflow های دیگر منتقل کنید

     
    مورد دوم :

    در این مورد فرض می کنیم شما می خواهید برای ترویج یک کتاب از Workflow استفاده کنیدپس مراحل زیر را در نظر بگیرید 

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد انتخاب کنید. 

    2- بعد از اینکه مورد قبل را ذخیره کردید روی دکمه ی + برای اضافه کردن Email کلیک کنید و ایمیل خوشامد گویی خود درا  طراحی کنید و هم چنین لینک دانلود رایگان یک قسمت از کتاب را در آن قرار دهید.

    3- یک Delay برای مدت زمان یک روز اضافه کنید .

    4- یک Email با محتوای تخفیف در قیمت کتاب ایجاد کنید .

    5- حالا یک Condition بر پایه ی Workflow Activity اضافه کنید که اگر مشترکی روی لینک قیمت کتاب کلیک کرد آتومیشن متوقف شود 

    6- اگر کسی روی لینک قیمت کلیک نکرد این مراحل را تکرار کنید و مجددا یک Delay یک روز و Email و Condition اضافه کنید

    نکته :

    این تنها یک نمونه از ایجاد این ویژگی جدید بود و شما می توانید به جای لینک قیمت کتاب از سگمنت استفاده کنید و بگویید یک Custom Field با نام قیمت کتاب ایجاد شود و برای تمام عضوهای تازه وارد شده عدد 0 را قرار دهد و اگر کسی کتاب را خرید کرد عدد 1 را قرار دهد

    مورد سوم : 

    ارسال یک پیشنهاد فروش سفارشی  به مناسبت یک تولد :

    1- در آتومیشن روی Create a New Workflow کلیک کنید و نام Workflow را تعیین می کنید و هم چنین گروهی که قرار است این Workflow برایشان ارسال گردد

    2- نوع زمان بندی ارسال آتومیشن را  با عنوان the anniversary of a date  انتخاب کنید و با زمان بندی که تعیین می کنید ارسال به birthday custom را انتخاب کنید.

    3- حالا یک condition بر پایه ی سن یعنی Age و یا هر مورد دیگری که مد نظرتان هست را انتخاب کنید بعد با اضافه کردن Condition بر پایه ی custom field فیلد اضافه ی birthday custom field را انتخاب کنید حالا مثلا تمام کسانی را که بیشتر از 50 سال سن دارند را از گروه انتخاب می کنید .

    4- شما می توانید برای هر سنی از مشترکین خود که مایل هستید این کار را انجام دهید مثلا برای بالاتر از 50 سال یا پایین تر از آن.

    نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

     

  • چگونه 50 درصد بازخود وب سایت خود را از دست ندهید؟

    شما به شیوه های مختلف برای جذب مخاطب های وب سایت خود هزینه می کنید، البته این علاوه بر هزینه های ساخت و نگهداری وب سایت شما می باشد.
    • تبلیغات در سایت های پربیننده
    • تبلیغات کلیکی ( مثل گوگل و با شبکه های تبلیغات)
    • هزینه کردن روی بهینه سازی برای موتورهای جستجو
    • و ....



    هر کدام از این تبلیغات برای شما هزینه ای دارد و اگر هزینه انجام شده بر روی هر کدام از منابع تبلیغاتی را بر تعداد بینندگان آمده از آن منبع تبلیغاتی تقسیم کنید، هزینه حدودی هر بیننده برای شما مشخص می شود که حدودی عددی بین 300 تا 2000 تومان می باشد!
    میزان برگشت سرمایه شیوه های مختلف تبلیغاتی به شرح شکل زیر می باشد:



    فرض کنید شما در سایت پربیننده ای که 2 میلیون بیننده در روز دارد بنر تبلیغاتی قرار می دهید، حدودا براساس تعداد تبلیغات در آن سایت ممکن است بنر شما 200 هزار بار دیده شود ( مثلا اگر در صفحه ای 8 تبلیغ باشد بنر شما را نصف بازدید کنندگان می بینند، یعنی هر بازدید کننده در هر بازدید از صفحه حداکثر 4 تبلیغ را می تواند ببیند)، از این 200 هزار نفر براساس میزان جذابیت موضوع و بنر تبلیغاتی شما بین 1000 تا 2000 نفر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما می شوند و از این میزان حداکثر بین 1 تا 2 درصد با شما تماس گرفته و 98 درصد بازدیدکنندگان وب سایت شما را بسته و به احتمال زیاد چند روز دیگر شما را فراموش می کنند.

    دقت کنید، خود شما چند بار این موضوع را تجربه کرده اید؟

    خوب به چه شیوه می شود بخش اعظمی از این 98 درصد را از دست نداد؟
    خیلی ساده است، با ایمیل مارکتینگ! فقط کافی است شما به شیوه ای ایمیل این بازدید کنندگان را بگیرید، مثلا با قرار دادن یک فرم پاپ آپ و دادن یک هدیه رایگان مرتبط با محصول و خدمات خود، مثلا وب سایت نرم افزار CRM دیدار را ببینید، www.didarcrm.ir ، وقتی برای اولین بار این سایت را باز می کنید با یک پاپ آپ مواجه می شوید که به شما می گوید برای دریافت هر هفته یک مقاله ایمیل خود را وارد کنید.

    اگر شما شیوه درستی برای دریافت ایمیل مخاطب خود طراحی کنید تا 50 درصد می توانید، ایمیل افرادی که وارد سایت شما شده اند را دریافت کنید.

    من دانش فنی ندارم، چگونه پاپ دریافت ایمیل درست کنم؟
    نرم افزار ایمیل مارکتینگ میلرلایت (Mailerlite.ir) ابزار بسیار ساده و دوست داشتنی برای ساخت پاپ آپ دریافت ایمیل به شما ارائه می کند که بدون هیچ دانش فنی شما می توانید از آن استفاده کرده و با کپی یک کد ساده این پاپ آپ را در وب سایت خود قرار دهید.

    خوب با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد؟
    سوال خوبی است، اکنون با این ایمیل های جمع شده چه باید کرد و چگونه آنها را می توانیم تبدیل به مشتری کنیم؟
    این ایمیل ها معدن طلای شما هستند و شما می توانید به سادگی از این معدن طلا(مشتریان خوب) استخراج کنید.



    وقتی شما ایمیل افرادی که به شکلی علاقمند به محصولات یا خدمات شما دارند را دارید می توانید به آن ها با ایمیل های هفتگی و یا تخفیف های دوره ای سر بزنید، دیگر آنها شما را فراموش نخواهد کرد و در موعود مناسب تبدیل به مشتریان شما خواهند شد.
    در حقیقت مشتری لازم نیست شما را به خاطر بسپارد، این شما هستید که به صورت هفتگی به سراغ مشتری رفته و او را یاد خود می اندازید!

    چه کاری با این ایمیل ها باید انجام دهم؟
    با تکنولوژی کارا و موثر پاسخ های خودکار، یک پاسخ خودکار چند مرحله ای طراحی کنید و آنها روی ایمیل های ثبت شده فعال کنید، پاسخ های خودکار میزان تبدیل این آدرس های ایمیل را به مشتریان شما 600 درصد افزایش می دهد!
    توصیه می کنم برای آشنایی با پاسخ  های خودکار این مقاله را بخوانید

    هفتگی مقالاتی آموزشی در مورد خدمات و محصولات خود برای آنها ارسال کنید، این ایمیل ها میزان اعتماد مشتریان به شما و به یاد سپردن شما را افزایش خواهد داد

    به صورت دوره ای به آنها تخفیف ارسال کنید، این تخفیف ها سرنخ های در تردید خرید را به مشتریان شما تبدیل خواهد کرد.

    کتاب آموزش ایمیل مارکتینگ را بخوانید، این کتاب به شما دید کاملی در مورد ایمیل مارکتیگ خواهد داد، برای دانلود این کتاب اینجا را کلیک کنید!

    نظر شما چیست؟ آیا شما نیز اغلب بازدید کنندگان سایت خود را از دست می دهید؟



  • چند ایده خوب برای عنوان ایمیل ها

    در فرستادن ایمیل تبلیغاتی، اولین چیزی که مخاطب را درگیر می کند نوار موضوع یا (Subject Line) است. تاثیر نوشتن جملات تحریک کننده انگیزه باز شدن ایمیل های شما خواهد بود. در اینجا چند مورد از عناوینی که می شود برای نوار عنوان استفاده کرد، ذکر شده است :

     

    1- تحفیف ها :

    مردم عاشق تخفیف هستند، در نوار عنوان از تخفیف ها استفاده کنید. همیشه این پیشنهادات مورد استقبال قرار می گیرد و باعث بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل هایتان می شود. تخفیف ها همیشه جواب می دهند. اگر محصول یا خدمتی دارید می توانید با فرستادن ایمیل تبلیغاتیمشترکینتان را از آن ها آگاه کنید.

     

    2- جملات مهیج و تحریک کننده :

    همه ما در صورت مواجه شدن با عبارت "یک فرصت استثنایی" کنجکاو می شویم تا بدانیم این فرصت استثنایی چیست؟ مجهول بودن این بخش برای ما همیشه جذاب بوده. با اینکه بارها با این جمله ایمیل را باز کرده ایم و متوجه شده ایم که خیلی هم فرصت استثنایی و بزرگی را به ما پیشنهاد نداده اند، اما هم چنان این جمله تاثیر بزرگی در باز شدن ایمیل ها دارد. البته لازم نیست حتما از خود این جمله استفاده کنید. می توانید از جملات با اثر مشابه استفاده کنید...تعداد آن ها خیلی زیاد است...مثلا یک سوال مهیج در رابطه با محصولتان بپرسید.مثلا اگر کسب و کار شما لباس است، می توانید در نوار عنوان بنویسید : "راز هایی که هر فرد جذابی باید بداند"

    به طور کلی یادتان نرود ما از کشف کردن لذت می بریم

     

    3- دعوت نامه ها :

    دعوت شدن و مهمان بودن همیشه حس خوبی بوده است. زمانی که دیگران به چیزی دعوت می شوند احساس خاص بودن و ویژه بودن خواهند کرد. این حس دلیل وفاداری بیشتر آن ها می شود. از دعوت کردن می توانید در بسیاری از موارد کمک بگیرید. دعوت کردن های منطقه ای و بومی و در کل صمیمی تر می تواند خیلی تاثیر داشته باشد. یادتان باشد جامعه هدف مربوطه باید وجه اشتراکی داشته باشند تا فرآیند دعوت کردن به ثمر بنشیند. برای مثال ممکن است بخواهید جامعه هدفتان فقط پزشکان باشند.

     

    4- جلب توجه :

    توجه مخاطبین را با عناوین مختلف مثل اخبار روز، نکات مهم و ارزشمند، مقالات جذاب و ... جلب کنید. به دلیل فرستادن ایمیل تبلیغاتی در صندوق ورودی یک جنگ تبلیغاتی تمام عیار برپاست...شما باید بتوانید ارتباط خود را با مخاطبین زیاد کنید، خود را به آن ها یادآوری کنید و اجازه بدهید احساس اعتماد و اطمینان کنند. برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل هایتان، از چیزهایی استفاده کنید که برای خود شما جذاب باشد. نکته مهمی است که شما بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید و البته مخاطب در پایان از توجهش پیشیمان نباشد.

    5- لحن صحبت :

    سعی کنید همیشه لحن نوشتار نوار عنوانتان را صمیمانه نگه دارید. صمیمیت همیشه باعث نزدیکی و القای حس خوب به مخاطب می شود. به همین جهت، تمام تلاشتان در این راستا باشد که بتوانید از طریق جا به جا کردن مرزهای عاطفی گفتار به مخاطبین بیشتر نزدیک شوید. 

    این 5 ایده به شما کمک می کند، تا بتوانید بهترین استفاده را از نوار عنوانتان داشته باشید و مخاطبین بیشتری را به باز کردن ایمیل هایتان مشتاق کنید.

    شما برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل هایتان چه برنامه ای دارید؟

  • روشی بسیار ساده و خلاقانه که به افزایش لیست ایمیلی شما کمک فراوانی خواهد کرد

    آیا می دانستید که لیست ایمیل شما به طور طبیعی،  سالانه 22.5 درصد کاهش می یابد؟

    افراد آدرس ایمیل هایشان را تغییر می دهند، از شرکتی به شرکتی دیگر منتقل می شوند، لغو اشتراک می کنند و در زمان استفاده از ایمیل، به طور دقیق از آن استفاده نمی کنند و یا آن را فراموش می کنند.

    شما باید به طور مداوم لیست ایمیلتان را برای جلوگیری از این ریزش ها به روز نگه دارید.

    در اینجا 6 راه ساده برای کمک به شما ذکر شده است. فقط یک چیز را فراموش نکنید :

    برای مشترک شدن سخت نگیرید. تنها درخواست یک ایمیل کافی است. می توانید بقیه چیزها را بعدا بپرسید

    1- امضای ایمیل شما :

    یک CTA ساده و راحت که در امضای ایمیل شما قرار بگیرد، به مخاطبین می فهماند که چرا و چگونه باید عضو شوند و سپس لینک عضویت را برای شما قرار می دهد.

    از این طریق شما می توانید، سالانه میلیون ها عضو جذب کنید. نوشته ای که در امضای ایمیل های شما قرار میگیرد می تواند " ثبت نام در خبرنامه ما " ، " پیوستن به مشترکین ما " باشد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم مانند نمونه های زیر عمل کنید.

    نمونه دیگر 

    باید آن ها را وسوسه کنید تا کلیک کنند. این دقیقا با حسی که به مخاطب می دهید، در ارتباط است. یک دلیل برای کلیک کردن به آن ها بدهید

     

    2- صفحه درباره ما

    صفحه درباره ما یکی از پر بازدید ترین صفحات است. اگر کسی صفحه درباره ما سایت شما را ببینید، به این معنی است که مطمئنا به شرکت یا محصول شما علاقه مند است و مایل است شما را بیشتر بشناسد. این یک فرصت بزرگ است که به آن ها پیشنهاد دهید تا به لیست ایمیله شما بپیوندند.

    برای این کار می توانید در وسط صفحه وب فرمی برای ثبت نام بگذارید

    و در مدل دیگر، در پایین صفحه قرار دهید

     

    3- بهترین پست های بلاگ

    به Google Analytics بروید و پست هایی که بیشترین بازدید را داشته اند، پیدا کنید. یک چیز رایگان برای هر پست بسازید. چیزی ساده...PDF بلاگ، چک لیست، رونوشت، ویدیو. چیزی که ارزش و اعتبار به پست های شما می بخشد و با پست های بلاگ شما در ارتباط است.

     

    4- شبکه های اجتماعی

    راه های زیادی برای افزایش تعداد مشترکین شما از طریق شبکه های اجتماعی وجود دارد

    ساخت یک خبرنامه در فیسبوک

    قرار دادن دکمه ثبت نام در فیسبوک

    ارسال یک عکس از یک آیتم یا یک پیشنهاد برای پیوستن به خودتان در اینستاگرام. می توانید با قرار دادن یک لینک در بیوی اینستاگرام از مردم بخواهید برای مشارکت با شما ثبت نام کنند.

     

    5- فرم های پاپ آپ :

    فرم مشترکین پاپ آپ موثر ترین روش برای تبدیل بینندگان وب سایت شما به مشترک است.

    فرم های پاپ آپ زیبا و چشم گیر طراحی کنید و مشترکینتان را به لیست ایمیلی خود دعوت کنید. نیازی نیست نام و دیگر اطلاعات را بپرسید. تنها آدرس ایمیل کافی است. برای ایجاد ارتباط این راحت ترین کار است.

     

    6- صفحات فرود :

    صفحات فرود زیبا بسازید و فرم اشتراکتان را قرار دهید. برای مثال، بیایید فرض کنیم شما یک نویسنده کتاب هستید. راحت ترین راه برای رشد لیست ایمیلی شما، ارسال یک قسمت از داستان کتابتان است. پس آن باید مشترکین بیشتری برای ارسال پیدا کنید.

     

    شما چگونه لیست ایمیلی تان را افزایش می دهید؟ چه کاری نتیجه بهتری دارد؟ با چه چالش هایی روبرو هستید؟ ایده هایتان را در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

  • تعداد ایمیل ها : چه تعدادی کم و چه تعدادی زیاد است؟

    از 14 نفر این سوال را بپرسید، 14 جواب مختلف خواهید گرفت.

    بعضی افراد بر این باورند که، ایمیل های کم تر، مشتریان بیشتری را درگیر خود خواهد کرد.

    بر عکس...

    اگر شما ایمیل کم تری در هر ماه بفرستید، از ذهن مشتریان پاک می شوید.

    مهم ترین مساله برای شما شانس بالا بردن دریافت های شماست. می دانید چرا؟ ا

    اولا، مردم به احتمال خیلی کم کسی که مشترک او شده اند را به خاطر خواهند آورد. دوما، آدرس ایمیل هایی که در اسپم قرار می گیرند دیگر نمی توانند برای شما معتبر باشند.

    هر نوعی از روش های ارتباط، چه از طریق ایمیل، چه تلفن، فرد به فرد، ایمیل مستقیم یا هر رسانه دیگری، در جهت ارتباط سازی است. با ایجاد تماس های مکرر، شما چند عامل بسیار مهم برای رشد کسب و کارتان را انجام داده اید.

    به یاد داشته باشید، افراد درون لیست شما هستند زیرا، برای دریافت خبرنامه ها و محتواهای آن ها ثبت نام کرده اند.

    اگر شما توانایی این را دارید تا محتواهایتان را در سطح بالای کیفی نگه دارید، دیگر فراوانی ایمیل ها مهم نیست.

    اما اگر از ابتدا، محتواهایتان رنگ و بوی مناسبی نداشته باشد، این حق را به مشتریان بدهید که لغو اشتراک کنند.

    تحقیقات BlueHorent  نشان می دهد، 24.5 درصد از مشترکینی که در سال 2013 لغو اشتراک کرده اند به دلیل مساله ارتباط بوده است.

    یک روش خوب این است :

    80 درصد محتوا و 20 درصد فضای معرفی تبلیغاتی...

    به جای معرفی خدمات و محصولات و تبلیغات در هر ایمیلی، به شما پیشنهاد می دهیم، 3 یا 4 ایمیل و خبرنامه اولیه خودتان را با محتوای محض و مفید و بدون هیچ ردی از خودتان تبلیغ ارسال کنید. تکرار می کنم بدون هیچ ردی از خودتان...

    اما زمانی که تصمیم گرفتید از خودتان بگوید، یعنی در قدم بعدی، رو راست باشید و مستقیم حرفتان را بزنید.

    نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید، کاملا آگاه باشید. فقط از این طریق می توانید به چیزی که مد نظرتان است دست پیدا کنید...از طریق تهیه و تولید محتوای درست و مناسب و مفید که برای دریافت کنندگان جذابیت داشته باشد.

    در نهایت اینجا 3 راهنمایی فراگیر برای شما توضیح خواهم داد که ممکن است در شروع برای شما مفید باشد :

    -         ایمیل های 1 ماه در میان : این مدل ارسال کم ترین فراوانی در ارسال ایمیل است. بهارین محتوا برای این خبرنامه ایمیلی ماهیانه می تواند آخرین تغییر و تحولات در شرکت شما باشد.

    ارسال یک ایمیل در ماه و یا نهایتا هر دو هفته بهترین انتخاب است. آن هم زمانی که یک اتفاق نادر در مجموعه شما صورت گرفته است.

    -         ایمیل های 3 هفته در میان : اگر در حال فروش محصول یا خدمات ویژه ای هستید این فراوانی ارسال برای شما مفید تر خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که نیاز نیست برای فروش محصول و خدماتتان یک تن از ویژگی های آن ها را در ایمیل هایتان ذکر کنید. ذکر چند ویژگی اصلی و مهم کافی است. گاهی اوقات تبلیغ بلاگ ها و یا خلاصه ای از مقالات نیز می تواند برای مشتریان مفید باشد.  همیشه مدل های مختلف را برای مشتریان خود تست کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

    -         ایمیل های روزانه : اگر شما اطلاعات محصولات یا خدمات خود را پیشنهاد می دهید این ایمیل های روزانه تاثیر زیادی در روند کاری شما دارد.

    اگر شما می توانید هر روز نوشتن محتواهای ارزش افزوده را برای مشتریان یا چشم اندازهای فروشتان انجام دهید، حتما آن را انجام دهید. فقط مطمئن باشید. پیگیری معیارهای خود را با دقت انجام دهید. اگر شکایت و لغو اشتراک شما افزایش پیدا کرد، روش های مختلف و شرایط مختلف را امتحان کنید.

     در واقع ارزش ایمیل ها درباره فراوانی و تعداد نیست، بلکه درباره ساخت ارتباط و دادن ارزش افزوده به مشتریان شماست

     

     

  • یک هدیه: کتاب آموزش فروشنده حرفه ای

    نسخه الکترونیکی و رایگان کتاب " 7*3 نکته تا یک فروشنده حرفه ای " آماده شده، این کتاب جزو کتاب هاییکه مسئولیت نخوندنش به عهده خود شماست " محتوای این کتاب کاملا تضمین شده  است و شما رو به یک فروشنده حرفه ای تمام عیار تبدیل میکنه...حتی چندبار خوندنشم به شما عزیزان توصیه میشه. این 21 فصل رو به دقت بخونید و اثر بخشیه معجزه آساش رو تماشا کنید. 

    به اینجا برید و بعد از خوندن توضیحات تکمیلی حتما دانلودش کنید

  • خبرنامه های شخصی

    همه چیز از شما شروع می شود....

     

    ما خیلی چیزها در مورد ایمیل های شخصی سازی می شونیم : استفاده از نام مشتریان، ارسال تبریک تولد، بخش بندی ایمیل ها و ...

    اما ما گاهی اوقات چیزهای مهم را فراموش می کنیم. همه این ها با شما آغاز می شود.

     

    نکته اول : ایمیل های شخصی شما را شامل شود

    از ایمیل هایی که امکان پاسخگویی ندارند(No-Reply) استفاده نکنید

     از ایمیل خودتان استفاده کنید. مردم را به پاسخ دادن به ایمیل هایتان، کامنت گذاشتن و نظر دادن درباره اینکه از کدام بعد محصولات یا خدماتتان راضی یا نا راضی هستند، تشویق کنید. با این کار شما بهترین فیدبک را خواهید گرفت. شما باید بدانید، مشتریانتان چه کسانی هستند و چه چیزی می خواهند. از چه چیزی نگران هستند و چگونه می توانید به آن ها کمک کنید.

     

    نکته دوم : استفاده از آواتار

    تا به حال دقت کرده اید بعضی افراد تصویرشان را ضمیمه ایمیل هایشان می کنند؟ این تصویر آواتار نام دارد.

    آواتار یک عکس کوچک است که معرف صاحب ایمیل است. این کار یکی از راحت ترین کارها برای برند کردن خودتان و شرکتتان در سرتاسر اینترنت است.  شما می توانید به سایت www.gavator.com بروید، ثبت نام کنید و عکس خودتان یا شرکتتان را آپلود کنید تا به ایمیل شما لینک شود. آواتار شما زمانیکه ایمیل ارسال می کنید، کامنت می نویسید و یا در فوروم ها مهمان می شوید، ظاهر می شود. با این کار شما به فرآیند برندینگ شرکتتان کمک بزرگی خواهید کرد.

    در این رابطه می توانید این ویدیو را در سایت آپارات برای درک بهتر مشاهده کنید


    نکته سوم : خودتان را معرفی کنید

    چرا نامتان را نمی نویسید، تصویرتان را ضمیمه نمی کنید و کمی درباره خودتان توضیح نمی دهید؟

    تا به حال به این نکته دقت کرده اید که ما افرادی که پشت شرکت های بزرگ ایستاده اند را میشناسیم؟

    مایکروسافت و بیل گیتس

    فیسبوک و مارگ زاکربرگ

    ایکی و ایگوار کمپارد

    تسلا و الن ماسک

    مردم به مردم نیاز دارند...

    ما ابتدا با مردم ارتباط می گیریم بعد با کمپانی ها و محصولاتشان

     

    منبع

  • نقش ایمیل مارکتینگ، در تبلیغات اینترنتی چیست؟

    تبلیغات اینترنتی یک استراتژی موثر در بازاریابی می باشد اگر هدف اصلی تبلیغات اینترنتی رساندن محتوا و اطلاعات مرتبط  به گروهی از نمایندگان فروش یا مشتریانتان باشد، هر ایمیلی که ایجاد می شود باید بر اساس هدف و نیتی از پیش تعیین شده باشد. برای بهبود این روند استفاده از یک نرم افزار شما را یاری می کند.

    برای این کار نکاتی مهم را به شما ارائه می دهیم

    • لیست دریافت کنندگان خبرنامه هایتان را برای دریافت بهتر آن ها بهینه کنید.

    برای این کار باید به حریم خصوصی لیست ایمیل خود احترام بگذارید و به آن ها این اطمینان را بدهید که اطلاعات آن ها نزد شما محفوظ خواهد ماند. در نظر داشته باشید که حتما در انتهای خبرنامه هایتان لینکی برای لغو عضویت قرار دهید تا اعضای نرم افزار ایمیل مارکتینگ اگر تمایل به دریافت خبرنامه نداشته باشند به جای اسپم لغو عضویت را کلیک کنند.

    • در خبرنامه هایتان نام و ایمیل ارسال کننده به صورت ثابت باید وجود داشته باشد. در نظر داشته باشید که در نرم افزار ایمیل مارکتینگ، ایمیل ارسال کننده با نام برند و شرکت شما باید هماهنگ باشد.
    • هنگام استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای خبرنامه های خود عنوان ایمیل مناسبی را در نظر بگیرید.

    سعی کنید عنوان ایمل شما شفاف، گویا و از چهل و پنج کاراکتر کمتر باشد.

    • بعد از عنوان ایمیل مناسب، سعی کنید متن و محتوای خبرنامه کاملا واضح باشد به صورتی که خواننده ایمیل در نگاه اول بفهمد کل متن بیان گر چه موضوعی است. 
    خبرنامه ی شما باید دارای اطلاعات زیرنویس یا فوتر باشد و هر اطلاعاتی که فکر می کنید می تواند برای دریافت کنندگان ایمیلتان مفید باشد به آن اضافه شود. فوتر مکانی عالی برای افزودن آیکون های رسانه های اجتماعی، آدرس وبلاگ و محصولاتی است که در آینده ای نزدیک معرفی خواهید کرد.
    استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می تواند در تبلیغات اینترنتی تاثیر فراوانی داشته باشد. کافی است هوشمندانه برای این کار برنامه ریزی کنید.
  • چگونه از محبوب ترین صفحات وبسایتتان سرنخ فروش تولید کنید

    وبسایت شما ممکن است از ده ها، صدها یا حتی هزاران صفحه فرود دیگر تشکیل داده باشد.

    صرف نظر از تعداد صفحات موجود در وب سایت شما، میزان زیادی از ترافیک سایت شما در صفحات ویژه تر، مانند : درباره ما، تماس با ما و چند صفحه دیگر محبوب شماست. از آنجایی که بسیاری از افراد، مشغول استفاده از 4 یا 5 صفحه از صفحات شما هستند، این مساله بسیار مهم است که این صفحات را کاملا بهینه سازی کنید و از آن ها مواظبت نمایید.

    تحقیقات نشان می دهند، شرکت هایی فرآیند بهینه سازیشان، نزدیک به 2 برابر بوده، فروش بیشتری نسبت به بقیه داشته اند. به ما اعتماد کنید : بهینه سازی این صفحات می تواند در دراز مدت به بهترین شکل تسویه شود.

    با این حساب چگونه باید صفحاتی که بیشترین ترافیک را در وبسایتمان دارند را کشف کنیم؟

    و زمانیکه آن ها را یافتیم بهترین راه برای بهینه سازی این صفحات برای سرنخ ها چیست؟ و نهایتا اینکه چه ابزارهایی به این کار کمک می کند؟

    در ابتدا بیایید با این سوال شروع کنیم :

    کدام صفحات ترافیک بیشتری دارند؟

    ترافیک صفحات از وبسایتی به وبسایت دیگر متفاوت خواهد بود. معمولا بیشترین بازدید شما مربوط به صفحاتی مثل : صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ماست. اما برای کشف راه های مطمئن بهینه سازی، شما نیاز به نرم افزارهای بازاریابی دارید. در اینجا به 10 نکته کلیدی اشاره می کنیم تا بفهمید چگونه از محبوب ترین صفحات وبسایتتان سرنخ فروش تولید کنید

    1- مطمئن شوید این صفحات در تست چشمک قبول می شوند 

    اگر می خواهید افرادی که وارد سایت شما می شوند تبدیل به سرنخ شوند، در قدم اول باید آن ها را در صفحه ایکه برای بار اول وارد آن شده اند نگه دارید. تنها چند ثانیه برای جلب توجه آن ها وقت دارید. پس پیامتان در نهایت جذابیت و علاقه مندی به آن ها ارائه دهید.

    تست چشمک در واقع همین جاست. زمانیکه بازدیدکنندگان وارد صفحه شما می شوند و آن را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند در آن بمانند یا آن را ترک کنند. راه های زیادی وجود دارد که بتوانید بفهمید صفحات شما در تست چشمک قبول می شوند یا نه؟ اما دو مورد از مهم ترین فاکتور های آن گزینه های زیر هستند.

    1-سرعت  2-تجربه کاربری لذت بخش

    اگر باز شدن وبسایت شما، سریع نباشد، بازدید کننده ممکن است تصمیم به بستن صفحه شما بگیرد. سرعت کم باز شدن صفحات شما،  که معمولا نباید بیشتر از 2 یا 3 ثانیه باشد در واقع زمانی را به مخاطبین می دهد تا به بستن سایت شما بیشتر و سریع تر فکر کنند. با این کار ترافیک سایت شما پایین میاید. شما می توانید برای بررسی سرعت وب سایتتان، آدرس URL خود را در این سایت وارد نمایید. اگر سرعت بالا آمدن سایت شما کند است، باید حجم عکس ها و کدهایتان را کند کنید و ویدیوهایتان را بهینه سازی کنید.

    هم چنین زیبایی ظاهری و تجربه کاربری مناسب باعث می شود تا بازدید کنندگان از طریق بصری ارتباط خوبی با سایت شما بگیرند. در یک حالت کلی، هر صفحه ای که طراحی بهتری در سایت شما داشته باشد و حس بهتری به بیننده القا کند، باعث می شود تا بازدید کننده بیشتری داشته باشد و زمان بیشتری برای بررسی آن صرف کنند. طراحی درست و لایه بندی های صحیح به شما خواهد کرد تا روی علاقه مندی های بازدیدکنندگان تمرکز کنید و بتوانید آن ها را به سرنخ تبدیل کنید.

     

    2- از ابزار های بازاریابی اصولی استفاده کنید

    وب سایت شما ممکن است خوب به نظر برسد، اما برای جذب سرنخ کافی نباشد و اگر برای شما جذب سرنخ کرد، آیا وبسایت شما، قابلیت هویت یابی و شناسایی و کیفیت سنجی سرنخ ها را دارد یا نه؟ برای این منظور باید بخش بندی های منظمی برای ابزارهای بازاریابی خود داشته باشید. تولید سرنخ کنید و آن ها را به سمت مشتری شدن سوق بدهید. اگر شما به دنبال ساخت سایتی هستید که از طریق آن بتوانید ایجاد سرنخ کنید، نیاز دارید تا به شکلی آگاهانه از این ابزارها استفاده کنید. یکی از بهترین این ابزارها، CTA است. از طریق Call-To-Action ها می توانید اطلاعات بازدیدکنندگان خود را دریافت و آن ها را به سرنخ تبدیل کنید.


    3- محل CTA را جایی در سایت تعیین کنید که به طور طبیعی چشم مشتریان روی آن بیفتد

    سرنخ هایی که از صفحات شما به دست می آیند، ممکن از هرجایی به دست آمده باشد. اما بیشتر سرنخ ها از CTA ها به دست می آیند. باید دکمه های CTA را در جای مناسبی قرار دهید. بدون وجود این ها نمی توانید هیچ سرنخ جدیدی تولید کنید و یا ترافیک فروشتان را بیشتر کنید. طراحی یک CTA مناسب و موثر برای هر صفحه ای بستگی به اقدامی دارد که شما به عنوان مدیر سایت توقع دارید تا بازدیدکنندگانتان داشته باشند. برای مثال اگر هدف CTA شما ثبت نام اعضا است، احتمالا باید از طریق پیشنهاد یک کتاب الکترونیکی این کار را انجام دهید.

    محل قرار گیری این دکمه ها در صفحات وبسایت ها بسیار مهم است. باید این نکته را بدانیم که کاربران روی کدام قسمت ها، تمرکز بیشتری دارند و  بیشترین مقدار نگاه آن ها معطوف به کدام ناحیه است. این نقاط را در شکل زیر به ترتیب اولویت می توانید ببینید. بهتر است مهم ترین دیتاها در این نقاط گنجانده شود.

     

    4- مطمئن شوید CTA های شما در صفحات پایدار باشند.

    علاوه بر اینکه جای این دکمه ها را هوشمندانه انتخاب می کنید، یادتان باشد همواره این جایگاه دارای ثباتی برای کسانی باشد که سایت شما را به صورت چشمی بررسی و بالا و پایین می کنند. یکی از بهترین راه ها برای اینکه توجه بازدیدکنندگان به دکمه های CTA شما جلب شود استفاده از رنگ های کنتراست در طراحی آن ها می باشد. یک روش دیگر، استفاده ازفضای سفید است.

    در مثال زیر از صفحه اصلی Dropbox می توانید استفاده از این متد را ببینید. ممکن است از اینکه استفاده از متن با فونت های بزرگ واجب نیست، متعجب شوید. اما در واقع همین طور است و استفاده از فونت های درشت ضروری نیست. در بعضی موارد حتی این کار تاثیر منفی روی کار دارد.

     

    5- طراحی پیشنهادات ویژه برای صفحات محبوبتان

    اگر تعداد کمی از صفحات شما بیشترین میزان بازدید در ماه را دارند، ارزش آن برای قرار دادن پیشنهادات ویژه بسیار زیاد است. اکثر کسانی که وارد سایت شما می شوند، آمادگی خرید مستقیم را ندارند. بنابر این بهتر است به آنها محتوایی که به محصول یا خدمات شما مربوط است را پیشنهاد دهید. اگرچه ممکن است ساخت یک پیشنهاد ویژه برای برندتان، وقت گیر تر از بهینه سازی رنگ، زبان، تصویر و ... باشد اما در فرآیند تولید سرنخ تاثیر بیشتری دارد. برای ذخیره زمان، شما ممکن است

    در اینجا 2 مثال برای شما آورده ایم که نشان می دهد، بازدیدکنندگان سایت چگونه با محتوا در ارتباط هستند.

    این پاپ آپی از شرکت Aquaspresso است که به وسیله یک CTA در صفحه اصلی بلاگش برای خوانندگان پیشنهادات ویژهای در مورد چیزی که واقعا می فروشد می دهد.

     

    مثال دوم در مورد Eastern International College  می باشد. آن ها با ساخت یک امتحان اینترنتی برای دانشجویان به آن ها راهنمایی درباره انتخاب شغل و رشته تحصیلی در آینده می دهند.

     

    6- مطمئن شوید که شکل و فونت CTA شما برای موبایل بهینه سازی شده است

    اگرچه تولید و پرورش سرنخ به طور کلی در وبسایت شماست، اما شما نیاز دارید تا بستر آن را برای کاربرانی که از طریق موبایل به سایت شما وارد می شوند. بهینه سازی نمایید. این نکته را باید بگویم تعداد افرادی که از طریق موبایل در گوگل به جست و جو پرداخته بودند از کسانی که جست و جو را از طریق دسکتاپ انجام داده اند در سال پیش سبقت گرفته است و این نشان می دهد که اکثر مردم از تلفن های همراه هوشمند یا تبلت ها استفاده می کنند.

    اگر کار کردن با وبسایت شما از طریق موبایل سخت است، مطمئن باشید شما در حال از دست دادن مشتریان خود هستید و باید هرچه سریع تر این مشکل را حل نمایید. تحقیقات نشان می دهد که 8 الی 10 یوزر دستگاه دیجیتال، به دلیل نمایش نا مناسب و غیر اصولی محتواها وسیله مورد استفاده خود را تغییر دادند و یا ادامه تماشا و کار را متوقف کردند. بهترین بازاریابان نه تنها، موبایل سایت های خود را برای استفاده کاربران بهینه سازی کرده اند، بلکه مسی استفاده از آن را نیز بهینه سازی کرده اند.

    3 مورد زیر را مد نظر داشته باشید :

    1- مطمئن شوید در نسخه موبایل دکمه CTA به راحتی قابل دیدن و دسترسی باشد.

    2- کوتاه و بلند کردن اشکال در نسخه موبایل به گونه ایکه حجم مناسبی از صفحه را پر کند می تواند ترفند مناسبی باشد

    3- بزرگ و وسیع کردن فونت ها و لینک ها موبایل سایت ها فراموش نشود.

     

    7- مطمئن شوید CTA و فرم ها هوشمندانه طراحی شده باشند

    این بدین معناست که هرکسی وارد سایت می شود، CTA هایی متناسب با علایق، وضعیت مکانی و ....که کاربر  دوست دارد برای او ظاهر شود. این کار نه تنها تجربه کاربری لذت بخش تری در وب سایت شما خواهد بود بلکه فرصتی برای تشویق خرید به آن ها خواهد داد. هم چنین فضای پرسش و پاسخ و مطالب و پیشنهادات تازه را برای همه کاربران فراهم خواهد آورد.

     

    8- اضافه کردن دلایل و تصدیق اجتماعی

    یک روش دیگر برای افزایش نرخ تبدیل ها در صفحه های محبوب چیست؟
     الحاق کردن دلایل اجتماعی برای تشویق مردم به کلیک کردن روی CTA ها و پر کردن فرم ها و یا به عبارت دیگر تبدیل شدن به سرنخ...

    دلایل اجتماعی بستگی به تصدیق مردمی که خرید یا استفاده از خدمات را تضمین کرده اند دارد. اگر هنوز متوجه این قسمت نشده اید، بهتر است به این مثال توجه کنید :

     شما وارد یک سایت آموزشی می شوید و برای اطلاع یافتن از چگونگی دوره های آموزشی، وارد توضیحات می شوید. در این قسمت توضیحاتی وجود دارد مبنی بر اینکه چند نفر و چگونه از این دوره ها استفاده کرده اند و می توانید نظران آن ها را در این باره نیز جویا شوید. این روش استفاده از تصدیق های اجتماعی برای بالا بردن نرخ تبدیل هاست.

     

    9- ایده ها را برای خودتان تست کنید

    روش های بهینه سازی برای کسب و کارهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. هر مخاطبی به نوعی خاص به محسوب می شود و چیزی که برای یک کسب و کار جواب می دهد، ممکن است برای کسب و کار شما جواب ندهد. شما باید این ایده ها را شخصا را برای خودتان تست کنید و تا نتیجه مطلوب را بگیرید. اگر شما به تازگی بهینه سازی سایتتان برای سرنخ ها را شروع کرده اید، پس بهتر است روش تست A/B استفاده کنید. این روش بسیار آسان تر از روش های دیگر است. بدین صورت که در یک تست A/B ساده که دو روش متنوع برای بازاریابی محتوا مد نظر شماست(مثلا یک CTA با دو عبارت متفاوت)، از این تست برای دیدن نتیجه مطلوب تر استفاده کنید.

     

    10- به دنبال راه های بیشتری برای افزایش ترافیک وبسایتتان باشید

    در نهایت اینکه به دنبال روش های بیشتری برای افزایش ورود و زمان ماندن کاربران در وبسایتتان باشید. بدین منظور همیشه از فرصت ها استفاده کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد، اما مهم ترین و اصلی ترین آن ها بهینه سازی موتورهای جست و جو از طریق کلمات کلیدی است. استفاده از تکنیک های سئو در این زمینه به شما بی اندازه کمک خواهد کرد. فقط فراموش نکنید که حتما از روش های کلاه سفید سئو استفاده کنید.

    هم چنین استفاده از لینک های برگشتی سایت های پر بیننده نیز می تواند نقش موثری در ترافیک وب سایت شما داشته باشد. این روزها نباید از ظرفیت جادویی شبکه های اجتماعی نیز غافل شویم. شبکه های اجتماعی سکوی پرتاب خوبی برای معرفی کسب و کار شما به مخاطبین و تولید سرنخ های جدی و فعال است.

  • چطور با اطمینان از فیلترهای اسپم رد شویم؟

     

    اجازه بدهید از شما چیزی بپرسم. تا به حال تجربه این را داشته اید که مقدار باز شدن ایمیل هایتان در شرایطی از 20 درصد به 5 درصد یا کم تر افت کند؟

    ممکن است روزتان این طور شروع شود : شما بیدار می شوید، لپ تاپتان را روشن می کنید، ایمیل هایتان را باز می کنید، میلرلایت را فعال می کنید و برخی کارهای نهایی و خبرنامه هایی که طراحی شده را ارسال می کنید و از شدت هیجان دست هایتان را بهم می سایید و مشتاقانه منتظر باز شدن آن ها می شوید.

    اما یک ثانیه صبر کنید...چرا بعد از یک ساعت نرخ باز شدن انقدر پایین است؟ شما تعجب می کنید و به خودتان می گویید، ممکن است من به اندازه کافی صبور نبوده ام و تصمیم میگیرید بیشتر صبر کنید...پس 3 ساعت دیگر، 5 ساعت دیگر منتظر می مانید و حاصل تنها 3 درصد نرخ باز شدن است.

    راهی نیست...چطور ممکن است؟حتما باید چیزی غلط باشد

    احتمالا وحشت خواهید کرد و  فورا با پشتیبان های حرفه ای ما تماس خواهید گرفت...البته ما شما را درک می کنیم.

    چیز غیر متعارفی وجود ندارد...در 99 درصد موارد، این نرخ پایین به دلیل رفتن به پوشه Spam  یا Junk است.

    در این مقاله قصد داریم روش ها و ابزارهایی را به شما آموزش بدهیم که شما را از به ثمر رسیدن نتیجه ی ارسال هایتان مطمئن کند.

     

    1- ارسال خبرنامه از دامنه شخصی خودتان :

    این بهترین راه برای ارسال ایمیل به دوستان یا همکاران است. شما می توانید از دامنه هایی مانند Gmail  یا Yahoo یا  Hotmail و ... استفاده کنید.

    شما باید همیشه ارسال ایمیل ها را از دامنه شخصی خودتان انجام دهید.

    حتما می پرسید چرا؟ زیرا میلرلایت از تامین کنندگان Mailbox خود مانند یاهو و جیمیل درباره لیست سفید IP Adress یا Domain سوال می کند.

    اگر ارسال ایمیل گروهی را از دامنه دیگری انجام دهید، شما ریسک بزرگی کرده اید و ممکن است خبرنامه هایتان به مقصد نرسد و یا اتفاق بدتری برای آن بیفتد. بیان اینکه چه اتفاقی می تواند بیفتد خیلی ترسناک است.

    هم چنین از گذاشتن نام های عجیب و غریب و غیر معلوم مانند 73ww7845qq@yourdomain.com بر دامنه هایتان اجتناب کنید. شفاف و قابل اعتماد باشید. نام هایی مانند newsletter@ , Support@ نام های مناسب تری هستند.

     

    2- اعتبار بخشی به دامنه اتان :

    بسیار عالی...حالا آماده ارسال شوید. اما نه..کمی صبر کنید. آیا چیزی رو فراموش نکنید؟ بله...اعتبار بخشی به دامنه تان...

    این مفهوم چیست و چرا مهم است؟

     بسیار خوب...این یکی از راه های اعتبار بخشی به ایمیل های گروهی شماست. پس بلاگ ها خیلی مهم هستند. این امکان به شما اجازه می دهد، سرورهایمان را بپذیریم و ارسال ایمیل هایمان بیشتر از 50 درصد افزایش پیدا کند.

     

    3- بررسی محتوای خبرنامه هایتان :

     ببخشید اگر درباره اینطور می گویم؛ اما فیلتر های اسپم شیطانی، همیشه مشغول بررسی محتواهای شما هستند. آنها هرگز نمی خوابند، آن ها هرگز نمی خورند و هر روز از روز قبل زشت تر می شوند. اگرچه، هیچ کلمه کلیدی جادویی برای بهبود دریافت ایمیل ها وجود ندارد، اما محدودیت قائل شدن، برای انتخاب کلمات ریسکی شانس فرود آمدن خبرنامه هایتان را در پوشه اسپم کاهش می دهد.

    چند نکته :

    1- فقط به سایت های مشروع با دامنه های معتبر و بدون لینک های وابسته لینک بزنید

    2- خبرنامه هایتان را خیلی شلوغ و طولانی نکنید.

    3- عکس ها و نوشته هایتان را به اندازه هم قرار دهید و تعادل را رعایت کنید. فیلترهای اسپم عکس ها را مانند فضای خالی میبینند، بنابر این، اگر شما فقط یک عکس تنها در خبرنامه ارسال کنید، آن ها شما را به عنوان یک ایمیل خالی به حساب میاورند و اسپم می شوید.

    4- از علامت های تعجب با تکرار بالا استفاده نکنید !!!!!!!!!!!!!!!! (ممنوع)

    5- از رنگ قرمز برای نوشته هایتان استفاده نکنید

    6- مطمئن شوید با Caps-Lock روشن تایپ نمی کنید. در واقع به نظر می رسد شما در حال فریاد زدن هستید

    7- از عبارات مشکوک مانند : " اینجا را کلیک کنید " ، " این فرصت را از دست ندهید " ، " این اسپم نیست "

     

    4- هرگز از لیست های از قبل خریداری شده استفاده نکنید

    من شرط می بندم شما وسوسه شده اید لیست مشتریان با پتانسیل بالای خودتان را به 100000 نفر برسانید. اگر این چنین است آن را از ذهن تان دور بریزید و در نقطه ای دور دفن کنید.

    لیست های از قبل خریداری شده مانند تیک تاک بمب هاست. منتظر تخریب آبرو و اعتبارتان باشید. این لیست ها پر از آدرس های ایمیل تله و اسپم است. آنها فورا به وسیله ایمیل ها نا معتبر به تامین کنندگان Mailbox شما را لو می دهند.

    مسیج های شما وارد پوشه Junk خواهند شد. اگرچه ممکن است اشتباه باشد، اما ممکن است شما به عنوان یک اسپمر شناخته شوید.

    برای ارسال ایمیل به دیگران از میلرلایت استفاده کنید تا دریافت کنندگان ایمیل هایتان به عنوان مشتری، مشترک یا عضو کسب و کار یا کسیکه درخواست ویژه ای برای دریافت ایمیل های شما از طریق ثبت نام دارد و یا قبلا محصول یا خدمات شما در18 ماه گذشته خریده است، شناخته شده باشد.

     

  • 25 نکته مهم در مورد ایمیل مارکتینگ (اینفوگرافی)

    ایمیل مارکتینک یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروز استاز طریق ایمیل مارکتینگ می توانید فرآیند تولید سرنخ های بازاریابی و فروش را به بهترینشکل رهبری کنید و سیستم مدیریت سرنخ ها را راه اندازی نمایید. در اینحا ما 25 نکته مهماز ایمیل مارکتینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. این نکات می تواند در همه کسب و کارهاصنایع و شرکت ها بهترین کارایی برای سیستم بازاریابی و فروش داشته باشد

  • پائین آمدن نرخ اسپم یا بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل

    تحقیقات نشان می دهد مشتریان ایمیل مارکتینگ اکثر توجه خود را روی نرخ اسپم و بانس مشتریان خود می گذارند که اگر پائین باشند احساس آرامش و رضایت از ایمیل مارکتینگ خود دارند زیرا تنها نکته مهم برای  بازاریابان این است که سیستم ارسال ایمیلشان از قوانین تبعیت کند بنابراین به کیفیت لیست ایمیل ها و این که چه کسانی چه ایمیل هایی را باز می کنند و دیگر نکات توجه زیادی نمی شود. اینکه اسپم شما پائین باشد نکته ی بسیار بسیار مهمی است و اصولا نرخ اسپم پائین نشانه سلامت ایمیل مارکتینگ شماست اما نشانه موفقیت آن نیست. ایمیل مارکتینگ زمانی موفق است که در کنار اسپم پائین، نرخ باز شدن ایمیل هایش بالای 20  درصد و نرخ کلیک ایمیل ها یک سوم نرخ باز شدن آن ها باشد. در این مقاله تاکید ما بر نکات کلیدی و ساده ای است که به شما کمک می کنند نرخ باز شدن ایمیل هایتان را به طرز چشم گیری بالا رود. شاید بارها این نکات را مطالعه کرده باشید اما آنقدر تاثیرگذار هستند که شاید حتی ده مرتبه تکرار و مطالعه آنها نیاز است، به نکات زیر دقت کنید نکاتی که می دانم بارها خوانده اید اما بدانید هنوز هم خیلی ها حتی به یک مورد آن عمل نمی کنند، پس اگر در کمپین های خود تنها به یک الی دو مورد از نکات کلیدی عمل شود چندین قدم از رقبای خود جلو تر خواهید رفت:

    در ایمیل ارسالی تان در مورد کل مشتریان و یا کل لیست تان صحبت نکنید و در آن فقط نام دریافت کننده ایمیل را مورد خطاب قراردهید. با این کار مخاطب شما ترقیب به باز کردن ایمیل شما می شود.)این همان شخصی سازی ایمیل با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می باشد که در مقالات  قبل مفصل راجع به آن صحبت شده است(

     

    1- برای وقت مشتری خود ارزش قائل شوید و از گزافه گویی در ایمیلتان خودداری کنید و توضیحات کلی را  در آن قرار دهید.

     

    2- سعی کنید ایمیلتان برای مشتریانتان سودمند باشد، طوری نباشد که فقط نفع شما در آن مطرح باشد،  بهتر است ایمیلتان به گونه ایی باشد که مشتری شما احساس کند دوست او هستید نه یک بازاریاب اینترنتی.

     

    3- در ایمیل خود برای جلب اعتماد مشتریانتان، نام حقیقی و آدرس خود را قرار دهید. اعتماد مشتری از ارکان مهم ایمیل مارکتینگ به شمار می رود

     

    4- طریقه ی اشتراک گذاشتن ایمیلتان را به مشتریان خود یاد دهید تا کسانی که در این زمینه اطلاعات  زیادی ندارند بتوانند ایمیل شما را به دوستان و آشنایان خود ارسال کنند، با این کار سرنخ های شما بیشتر خواهند شد

     

    5- در ایمیل ارسالی تان وعده هایی دهید که می توانید آن ها را عملی کنید، تنها در این صورت است که  اعتماد مشتریانتان به شما زیاد می شود

     

    6- سعی کنید از Call-to-Action ها در ایمیل های خود استفاده کنید به طور مثال ساده ترین CTA ها "مشاهده وب سایت" و یا "دریافت فایل pdf ... " و یا "اشتراک رایگان ..." می باشند

     

    7- با استفاده از پنل ایمیل خود، در زمینه کسب و کارتان آموزش هایی را به طور خلاصه و رایگان در اختیار  مشتری قرار دهید، مداوم فقط تبلیغات خود را برای مشتری ارسال نکنید.

     

    8- خط موضوع یا subject line جز بخش های مهم یک ایمیل تبلیعاتی می باشد.  باید برای انتخاب موضوع وقت صرف کنید و از جمله بندی هایی استفاده کنید که مشتری را تشویق به بازکردن ایمیل شما کند. خودتان را جای مشتری بگذارید، ایمیل های رقبای خود و در کل هر ایمیلی که خودتان راغب به باز کردن آن می شوید را نگاهی بیندازید، ببینید از چه مدل جمله بندی برای موضوعات خود استفاده می کنند. بعد از آن برای یک خبرنامه دو مدل موضوع انتخاب کنید، بار اول خبرنامه را با موضوع مدل اول به 5 نفر ارسال کنید و مجددا همان خبرنامه را با موضوع مدل دوم به همان 5 نفر ارسال کنید. با مقایسه نتایج این دو ارسال که می توانید در پنل ایمیل مارکتینگ خود مشاهده کنید،  موضوع پرطرف دار تر را پیدا خواهید کرد.

     

  • آموزش ایمیل مارکتینگ در 21 روز (روز هشتم)

         
     

        به صورت دستی اقدام کنید
     
    لطفا توجه کنید این یک اخطار جدی است، خرید ایمیل، جمع آوری ایمیل از طریق ابزارهای نرم افزار را فراموش کنید، این ها نتیجه ای برای شما در بر نخواهد داشت جزء هزینه و بدنامی نام کسب و کار شما 
    برگه های نمایشگاه های که شرکت کرده اید، فاکتور، اطلاعات تماسی که کارکنان بخش فروش در اختیار دارند، ایمیل های که به شیوه های مختلف از مشتریان خود گرفته اید و ... به صورت دستی این ها را وارد یک فایل اکسل کرده و مرتب سازی نمایید. با یک گشت و گذار ساده بین مستندات و اطلاعات شرکت تان به عدد مناسبی از ایمیل ها خواهید رسید.
     
    در مرحله بعد فرم های را آماده کرده و در اختیار نقاط تماس شرکت قرار دهید، منشی، کارمندان فروش، بخش حسابداری و از آنها بخواهید که اطلاعات کسانی را که تماس می گیرند را در این فرم ها یاداشت کنند.
    ممکن است این شیوه به نظر سخت بیاید اما قطعا کارآمد خواهد بود. یک گام بهتر از هیچ گام است. پس اولین قدم را اینگونه برای تکمیل لیست ایمیل ها خود بردارد. 
     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ چیست؟

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ایمیل مارکتینگ بازاریابی مستقیم خدمات و محصولات از طریق ارسالی پیام های تجاری گروهی به افراد از طریق ایمیل می باشد. به عبارت دیگر هر ایمیل ارسال به مشتریان بالقوه یا بالفعل می تواند نوعی از ایمیل مارکتینگ باشد.

    تحقیقات نشان می دهد در سال 2011 مبلغ 1.51 میلیارد دلار در آمریکا در حوزه ایمیل مارکتینگ توسط شرکت ها هزینه شده است و پیش بینی می شود این مبلغ در سال 2016 به رقم 2.46 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

                        

        10

     


     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    اکنون ایمیل مارکتینگ در بسیاری از کشور ها جایگزین روش های پر قدرت بازاریابی سنتی مستقیم از طریق ارسال نامه یا فکس شده است با این تفاوت که ایمیل مارکتینگ نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی مستقیم  سریع تر، کم هزینه تر، تاثیر گذارتر و قابل سنجش تر می باشد.

    امروزه اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل می باشد و اصولا به صورت مرتب و مداوم ایمیل های ورودی خود را مشاهده می کنند. پس چه روشی بهتر از ایمیل، که شما بتوانید محصولات و خدمات خود را به شیوه ای صحیح، محترمانه و آسان به مشتریان بالقوه خود معرفی نمایید؟

  • چرا باید از ویدیوها در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید؟

    3 تا 5 ثانیه...میانگین تمرکز بینندگان است. در واقع این اتفاق نشان می دهد که چرا ویدیو ها در جلب توجه مردم بسیار تاثیر گذار هستند. یوتیوب، میلیاردها کاربر دارد. 3/1 افراد حاضر در اینترنت... بالای 8 میلیارد ویدیو در روز تا پایان سال 2015 در فیسبوک دیده شده است.

    استفاده از ویدیو در ایمیل ها باعث رشد سریع محبویت شما خواهد شد...هیچ چیز به اندازه ویدیو افراد را به سرعت با محتوا درگیر نمی کند. ویدیو ها خیلی مهیج تر از متن ها و عکس ها ثابت هستند.

    - 90 درصد کاربران می گویند دیدن ویدیوها در تصمیم گیری به آن ها بسیار کمک می کند

    - وجود ویدیو در ایمیل می تواند نرخ باز شدن ایمیل ها تا 20 درصد افزایش بدهد و کلیک خوردن آن ها را 2 برابر کند.

    - استفاده از کلمه ویدیو در عنوان ایمیل ها نرخ باز شدن ایمیل ها را زیاد می کند و باعث کاهش لغو عضویت ها می شود.

    - 71 درصد بازاریابان می گویند که ویدیو ها به طور یقین از دیگر محتواهای بازاریابی موثر تر هستند.

    سوال مهم اینجاست که چگونه باید از ویدیو ها استفاده کنیم؟


    ویدیوهای ما می تواند در ادیتور Drag & Drop در نمونه های ویدیویی از پیش طراحی شده جست و جو شود.

    به تب های Content  و Setting  توجه داشته باشید.

    در تب Content شما باید آدرس URL ویدیو را Copy/Past کنید. شما می توانید از پلت فرم های رایج اشتراک ویدیو برای این کار استفاده کنید.

    فراموش نکنید که بعد از Past کردن آدرس URL روی دکمه فلش سبز رنگ کنید.

    در تب Setting  نیز می توانید سفارشی سازی ویدیوها را انجام دهید.

    سوال رایج : چرا من نمی توانم ویدیو ها را به طور مستقیم در خبرنامه ها قرار دهم؟؟

    شما ممکن است فکر کنید که این کار، یهنی پخش مستقیم ویدیوها در ایمیل ها بهتر است. اگرچه، این کارمشکلات فنی خاص خودش مانند سایز ویدیوها، رندر کردن ویدیوها و ... را دارد

     

    آیا احتیاج به نمونه برای الهام گرفتن دارید؟

    در اینجا چند نمونه برای شما آورده ایم تا بتواند الهام بخش شما برای تهیه خبرنامه های موفق باشد.


    Hiroshima

    هیروشیما یک فضای مستقل و اختصاصی برای نمایش های پرفورمنس آرت، موسیقی زنده و کارهایی از این دست است. آن ها از محتواهای ویدیویی برای نمایش هنرمندان استفاده می کنند. آن ها از این محتواها برای جلب توجه مردم استفاده می کنند. از فایل های گیف گرفته تا ویدیوهای با کیفیت بالا...

     

    MODEKUGEN

    MODEKUGEN در سال 2008 تاسیس شد. این شرکت پیشنهاداتی درباره مرغوب ترین لباس ها و لوازم در دسترس آنلاین می دهد. آن ها از ویدیوها برای نشان دادن پشت صحنه شرکتشان و گالری عکس هایشان استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا مشتریان احساس ارتباط بیشتری با برند شما داشته باشند.

     

    Inspirációk Csorba Anitától

    این شرکت یک بلاگ خیلی معروف و موفق در زمینه سبک زندگی است که در مجارستان بسیار مورد توجه است. آن ها از ویدیوها برای تبلیغات کانال یوتیوب خود استفاده می کنند. آن ها همیشه یک چیز جالب برای گفتن دارند و همیشه نکته ای برای کشف کردن...حتی اگر شما مجارستانی نباشید باز هم مشتری آن ها خواهید شد.

     

    آیا میدانید در سال 2019، 80 درصد محتواهای آنلاین ویدیویی هستند؟ بله، این بهترین زمان برای شروع استفاده از ویدیوهای بیشتر در ایمیل مارکتینگ شماست.

    قبلا از ویدیوها برای ایمیل مارکتینگ استفاده کردید؟ تجربه های خود را در کامنت ها بنویسید. مشتریان شما چه عکس العملی نشان داده اند؟ آیا بیشتر با شما ارتباط گرفته اند؟

     

Go To
Page Size