پنج نکته ی موثر در مورد Landing Page

 

اگر شما یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار کوچک  هستید  جمع آوری مشترکین و ایجاد روابط خوب با آن ها همیشه در ذهن شما وجود دارد. تعداد مشترکین بیشتر در نهایت به مشتریان بیشتر و بازده بیشتر تبدیل می شوند.

جای تعجب نیست که یک صفحه فرود و یک فرم ثبت نام به آن، یکی از موثرترین ابزار، برای جمع آوری مشترکین است. یک صفحه فرود، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و در نهایت تعداد مشترکین بیشتری را جذب می کند.

در این مقاله 5 نکته مهم، برای ایجاد یک صفحه فرود مؤثر را به شما ارائه می دهیم

بدون حواس پرتی !

به محض این که بازدید کنندگان، لندینگ پیج شما را مشاهده کنند دیگر  نمی خواهید بدون این که عضوی از  مشترکین شما شوند آن جا را ترک کنند. شما می خواهید آن ها را در آن جا حفظ کنید تا اقدامات مورد نظر خود را کامل کنید.

این به این معنی است که شما باید همه لینک های متفرقه یا مقالات را که ممکن است شما را از هدفتان دور کنند را حذف کنید. به یاد داشته باشید، لندینگ پیج یک وب سایت نیست و شما لازم نیست همه چیز را در آن جا قرار دهید.

اساسا، صفحه فرود شما فقط باید شامل 4 تا 5 عناصر کلیدی باشد:

-         Headline

-         توضیحی در مورد پیشنهاد تان به مشترکین و مزایای آن

-         یک تصویر یا یک ویدئو

-         فرم اشتراک

-         عناصر پشتیبانی اختیاری (زیر عنوان، توصیفات، ویدیو، تایمر و غیره)

عنوان موثر

  

زمانی که بازدیدکنندگان، صفحه ی فرود را مشاهده می کنند شما می خواهید که در همین حین  Headline تان را هم بخوانند.

فرض کنید بازدیدکنندگان Headline را پیدا کرده و بخوانند در این صورت اگر Headline جذاب باشد تنها در چند ثانیه تصمیم می گیرند که ادامه ی متن را مطالعه کنند یا خیر!

برای همین برای ساخت Headline زمان زیادی را صرف کنید و سعی کنید از کامل ترین و موثرترین کلمات استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که Headline پنج برابر بیشتر از متن اصلی خوانده می شود اگر موضوع جذابی داشته باشید تعداد افراد بیشتری، راغب به مطالعه ی متن بعد از Headline خواهند بود.

استفاده از call-to-action واضح و آشکار

به طور خلاصه، CTA همان چیزی است که می خواهید بازدیدکنندگانتان انجام دهند. این بسیار ساده است، اما CTA خوب نیاز به خلاقیت دارد.

شما باید آن را واضح، قابل مشاهده، جذاب و به صورت دکمه قرار دهید تا بازدیدکنندگان، آن را به راحتی مشاهده کنند و زمان زیادی را برای جستجوی آن صرف نکنند.

 رنگ آن را مد نظر داشته باشید که آیا با هدف شما مطابقت دارد یا خیر؟

 روانشناسان می گویند که رنگ بخش بزرگی از بازاریابی است و باید با توجه به نوع کار، مورد استفاده قرار گیرد. در این جا چند نمونه را برایتان مطرح می کنیم

زرد با خوش بینی، وضوح و گرما همراه است

نارنجی دوستانه و شاد است. 

قرمز هیجان انگیز و جسورانه است. 

آبی با اعتماد و قدرت همراه است. 

سبز صلح آمیز و سالم است. 

سفید متعادل و آرام است. 

مطالعات نشان می دهند که تغییر رنگ در CTA باعث افزایش 21 درصدی آن می شود .

نکته ی مهم دیگری که وجود دارد استفاده از کلمات است. برای این کار بهتر است از کلمات جذاب و تشویق کننده ایی نظیر "همین الان رایگان دانلود کنید" و ... استفاده کنید

طراحی تمیر و منحصر به فرد

طراحی هوشمندانه به اندازه محتوا اهمیت دارد. اگر تمام موارد یاد شده را انجام دهید و هم چنین طراحی منحصر به فردی هم داشته باشید فروش شما به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

 طراحی تمیز و خوب، بازدیدکنندگان را متمرکز بر CTA می کند، هم چنین فونت های بزرگ تر می توانند خواندن و سرعت درک محتویات سایت و محصولات شما را آسان تر کند.

فرم اشتراک را ساده و کوتاه طراحی کنید

بیایید صادق باشیم ! اکثر افراد در پرکردن فیلد های فرم اشتراک تنبل هستند برای همین بهتر است از ایجاد فیلد های اضافی در فرمتان اجتناب کنید.

حقیقتا پر کردن فم های اشتراکی که بیش از 3 فیلد دارند خسته کننده است و مطالعات نشان می دهد که فرم هایی با داشتن فیلد های کمتر بیشتر از فرم هایی که فیلد بیشتری دارند مورد توجه افراد قرار می گیرند

اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری از مشترکین دارید بهتر است تنها موارد ضروری را در فیلد های فرمتان قرار دهید و از قرار دادن فیلد هایی که ضروری نیستند خودداری کنید.