تکنیک‌ها و ابزارها

  • چگونه ارتباط با کارمندان منجر به فروش بالا می شود

    زبان خوببرای هر شخصی که کارمند دارد و یا نقشی مشابه، نوع برخورد و کلماتی که در گفتگو با کارمندان به کار می برد، بسیار مهم است. اثرات روحی روانی بیان چیزی است که اکثر متخصصان تا زمانی که به یک مشکل جدی برنخورده اند آن را نادیده می گیرند. استفاده از کلمات درست و لحن مناسب می تواند به شما کمک کند تا انتقادی اثر بخش و سازنده داشته باشید و پیوندی قوی تر با تیم فروش و یا مشتریان خود داشته باشید. تیم شما منسجم تر، شادتر، منجر به کار بیشتر و در نتیجه مشتریان راضی بیشتری خواهید داشت.

     

    آنچه باید و نباید بگوئید.....

    راه های مختلفی برای بیان یک موضوع مشابه وجود دارد اما هرکدام ممکن است معنای متفاوتی را بسته به کلماتی که استفاده می کنید، تن صدای شما و مخاطبان شما داشته باشد به خصوص برای مدیران و دیگران که در موقعیت سرپرستی و رهبری تیم هستند. همه ما اصطلاح رایج "بشینید و بفرمائید هر دو یک معنا را می دهد" را بارها شنیده ایم. بنابراین با درک قوی از روانشناسی زبان می توانید تاثیر ارزشمندی را بر روی فروش شرکت خود و پیشرفت آن بگذارید.

    تصور کنید که شما پروژه ای در دست دارید که مربوط به یک مشتری خوش حساب است و تا آخر هفته باید به اتمام برسد. در اینجا راه های بسیار زیادی برای درخواست صورت وضعیت و گزارش کارهای انجام شده تا الان را دارید :

    1-    پروژه شرکت "مثال" کجاست؟ من همین الان می خواهم گزارش کارهایت را فورا ببینم!!

    2-    پروژه شرکت "مثال" در چه حال است؟ آیا سوالی در این زمینه دارید؟ آیا برای ارائه گزارش کامل در پایان ساعت کاری امروز آماده هستید ؟

    3-    شما چه زمانی می توانید پروژه را به من تحویل بدهید ؟ من و تیم حسابداری قبل از شنبه نیاز داریم که روند کار را بررسی کنیم.

    در مورد نوشتن مقاله محتوا و هر نوع ساختار متنی دیگر :

    1-    به چه چیز فکر می کردید که چنین متنی را نوشتید ؟

    2-    آیا شما حتی یک خط از این متن را خودتان خوانده اید؟ این اصلا با استاندارد ها هماهنگی ندارد.

    3-    مشتری چنین محتوایی را نمی پسندد، امیدوارم دفعه بعد چیز بهتری برای ارائه داشته باشید

    همیشه در نظر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و قرار نیست تمام کارمندان دیدگاه و خلاقیت شما را دقیقا به ارث برده باشند. شما با همین اشتباه کوچک تاثیر منفی زیادی بر فروش و پیشرفت شرکت خود خواهید گذاشت. در چنین شرایطی دائما کارمندان شما در حال تغییر هستند. زمانیکه به کارمندی عادت می کنید و اعضای تیم، خود را با سبک کار او وقف می دهند، بعد از سه الی چهار ماه با استعفای او مواجه خواهید شد، و وقتی علت را جویا می شوید تنها پاسخ آنها پیدا کردن شغلی با شرایط مناسب تر خواهد بود. 

    تغییر مداوم کارمندان تاثیر منفی بر کیفیت، سرعت فعالیت ها و فروش شرکت خواهد گذاشت. 

    چگونه بگوئید....

    بدیهی است که لحن و تن صدای شما زمانی که پیامی را انتقال می دهید بسیار مهم است.

    حتی اگر شما ناامید و یا عصبانی هستید باید قادر به کنترل صدای خود باشید، به عمد می توانید مسیری را راه بروید تا بتوانید زمان را برای خود بخرید و خود را برای آرام نگه داشتن فضا آماده کنید.

    از سوی دیگر گاهی اوقات لازم است کمی شوخ، پر حرف و حتی طعنه آمیز صحبت کنید البته بستگی دارد که شما چگونه با تیم خود ارتباط برقرار می کنید و وابسته به آن است که کارمندان خود را بشناسید. اما همیشه گاهی یک شوخی باعث می شود از تنش ها کاسته شود و کارمندان کمی ریلکس تر شوند.

    بد نیست یک روز در ماه را با کارمندان خود به دور از کار و حرف کار بگذرانید، به آنها حس بهتری خواهید داد. آنها را بهتر خواهید شناخت، انرژی های مثبت آنها را برای شروع روز های کاری آینده جمع خواهید کرد. حتی قرار دادن روز تفریح و یا ساعتی تفریح در یک روز کاری انگیزه ای برای کارمندان به وجود می آورد که تمام هفته و یا ماه را با شوق رسیدن آن روز به نحو احسنت سپری کنند. 

    استفاده از"من" و کلمات با بار مثبت....

    رعایت این نکته نه تنها برای محیط کار بلکه خارج از آن نیز در تمام فیلدهای زندگی برای شما مفید است.

    استفاده از کلمه من و قرار دادن خود در تمرکز به طور مثال گفتن " من چه کمکی می توانم به شما کنم تا کار خود را در زمان تعیین شده به اتمام برسانید" در مقابل "شما همیشه از deadtime ها عقب می مانید" بسیار کارآمدتر است و کارمندان به سادگی در مقابل شما جبهه نخواهند گرفت.

    با استاده از کلمات مثبت مثل "شروع خوب" و یا اینکه"من می بینم شما کجا بودید و در حال حاضر کجا هستید و چه پیشرفتی را طی کرده اید" کارمند را تشویق خواهید کرد که بر اساس پیشرفت و کیفیت کارش تشویق خواهد شد نه براساس کمیت کارش.

    مهارت های زبان خوب = کارمندان راضی ، سرنخ ها و مشتری های زیاد

    با وجود چنین واقعیتی است که فیلسوف برجسته و نویسنده نیکولو ماکیاولی اظهار داشت که جمله "برای یک رهبر بهتر است که ترسناک باشد تا دوست داشتنی" همیشه درست نیست. به خصوص اگر در کسب وکار شما نیاز به خلاقیت و طرح ایده های جدید باشد. نباید به گونه ای رفتار کنید که هر بار ایده ای جدید را مطرح کردید، یه جای تفکر و شوق برای یافتن طرح های جدید، وحشت در دل کارمندان به وجود بیاید و به دلیل ترس شروع به خلق و نوآوری کنند.

    استفاده از روانشناسی زبان اولین قدمی است که به شما کمک می کند تا تیمی هماهنگ و با احساس اعتماد به نفس و علاقه به کار و محیط کار در اطراف خود جمع کنید. این باعث می شود تا کیفیت خلاقیت در کار شما بالاتر رود.

    همیشه به یاد داشته باشید : کلمات قدرت دارند، از آنها عاقلانه استفاده کنید 

  • ده پیش بینی برای اینترنت مارکتینگ 2015

    سال 2014 تغییرات زیادی را در زمینه بازاریابی اینترنتی نشان داد. همچنین رونق عظیمی در زمینه بازاریابی محتوا داشته ایم. سال 2015 یک سال متفاوت است. تغییرات با نرخ های بالا اجتناب ناپذیر است. آیا می توانید حدس بزنید تغییرات در این سال با چه نرخ هایی و تا جه اندازه خواهند بود ؟

    اینترنت مارکتینگ

  • 9 روش ساده برای افزایش نرخ باز شدن

    شما هر هفته محتوای جدید خود را تولید و برای مشتریانتان ارسال می کنید اما نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل هایتان همچنان پائین تر از حد انتظارتان می باشد.

    طی مصاحبه ای که با چند کارآفرین نخبه انجام شده نظر آن ها را در مورد این که چه کار کنیم که نرخ بازشدن ایمیل هایمان بالا رود، پرسیده اند. در زیر به برخی از این نظرات اشاره کرده ایم :

    1-   شخصی سازی ایمیل ها

    اکثر کاربران ایمیل زمانی که ایمیلی با نام خود و یا شرکتشان دریافت می کنند، احساس خوشایندی پیدا می کنند و ناخودآگاه ایمیل را باز می کنند

    2-   سازگاری با تلفن همراه

    در این 3 سال گذشته روش بازدید ایمیل ها توسط کاربران به کلی تغییر کرده است. از سال 2013 بیش از 50 درصد ایمیل ها از طریق تلفن همراه باز می شوند. اگر خبرنامه شما به خوبی در تلفن های همراه باز نمی شود این می تواند یک دلیل پنهان برای پائین بودن نرخ باز شدن ایمیل ها باشد.

    3-   علت ثبت نام و ارسال ایمیل

    تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چرا مشتریانی که شما را از قبل کاملا می شناسند ایمیل های شما را هرچند نامنظم، باز می کنند اما افرادی که تازه ثبت نام کرده اند حتی گاهی شما و خبرنامه هایتان را فراموش می کنند؟ مشخص است. زمانی که شخصی در سایت و یا فرم شما ثبت نام می کند و تبدیل به سرنخی برای مشتری شدن می شود، بهتر است که آنها را همراهی کنید به گونه ای که شما را فراموش نکنند. اکثر بازاریابان تصور می کنند همین که مشتری ایمیل خود را وارد کرد کار تمام است در حالی که تازه کار اصلی یعنی حفظ آن مشتری شروع می شود. بهتر است ایمیلی به عنوان خوش آمد گویی برای او ارسال کنید و بگوئید که مثلا پنجشنبه ها صبح منتظر خبرنامه شما باشد. می توانید موضوعاتی که کاربران درباره آنها تمایل به دریافت خبرنامه دارند را در فرم ثبت نام سایت قرار دهید تا با تیک زدن آنها، شما بدانید برای هر مشتری کدام دسته از خبرنامه ها را باید ارسال کنید.  

    4-   انتخاب درست موضوع

    اکثر ایمیلی های تبلیغاتی که هفتگی ارسال می شوند فرمت و شکل خط موضوعشان شبیه به هم هستند. و ایمیل ها یکی پس از دیگری با عناوین مشابه راهی پوشه اسپم می شوند. پس در این بین به کارگیری یک ترفند خیلی ساده و ایجاد موضوعی هوشمندانه تا حد زیادی ایمیل های شما را با دیگر ایمیل ها متمایز می کند.

    5-   با ارزش بودن خبرنامه

    اگر خبرنامه شما همیشه درباره اینکه شما و کسب و کارتان و هدفتان چیست باشد اکثر مواقع مشتریان خود را از دست خواهید داد. نیاز مشتری را پیدا کنید و براساس خواسته آنها خبرنامه های خود را تنظیم کنید این گونه است که خبرنامه شما برای مشتری ارزشمند می شود.

    6-   جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

    همان طور که می دانید خیلی از ایمیل های تبلیغاتی اسپم می شوند. این روزها تلاش نرم افزار ها و شرکت های ارائه دهنده سرویس های ایمیل این است که امکانی فراهم کنند تا ایمیل ها وارد inbox مشتری شوند. بهتر است برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی خود از این ابزار ها و پلتفرم ها استفاده کنید.

    7-   خلق خبرنامه های جدید

    اکثر خبرنامه های هفتگی با فرمت های مشابه و موضوعاتی در سبک های مشابه روانه inbox مشتریان می شود. در این مسیر باز هم به کارگیری کمی خلاقیت میزان مشتریان راضی و سرنخ های شما را تا حد چشم گیری افزایش می دهد. نگذارید خبرنامه هایتان رنگ روزمرگی به خود بگیرند و خسته کننده شوند. همیشه مطالب جدید و با کیفیت برای ارائه داشته باشید.

    اگر 2 الی 3 هفته یک بار خبرنامه با کیفیت ارسال شود خیلی بهتر از ارسال هفتگی و یا روزانه خبرنامه های تکراری و بی کیفیت است.

    8-   کیفیت لیست ایمیل :

    هیچ چیزی به اندازه لیست های ایمیل قدیمی و بی کیفیت نرخ باز شدن ایمیل شما را پائین نمی آورد.

    بهتر است مشترکینی که در 6 ماه گذشته فعالیت خاصی نداشته اند را از لیست ایمیل های فعال خود جدا کنید. همچنین از بانک ایمیل یعنی آدرس ایمیل اشخاصی که اجازه ارسال را به شما نداده اند استفاده نکنید.

    9-   طراحی خبرنامه

    و در آخر مانند تمام خبرنامه ها طراحی و قابلیت اسکن مناسب مطالب و سادگی حرف اول را در محبوبیت خبرنامه شما می زند. پیچیدگی در طرح و چیدمان نامنظم و شلوغی مطالب باعث خستگی و سردرگمی خواننده می شود.

     

     

     

     

     

  • به نظر شما چرا ایمیل مارکتینگ بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است ؟

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش شبکه های اجتماعی و گرایش کسب و کار ها به سمت social media، ایمیل مارکتینگ این ابزار به ظاهر قدیمی بازاریابی هنوز هم دوست اصلی کسب و کارهای کوچک به شمار می آید.

    اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و به دنبال ایجاد کمپین های ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی هستید نکات زیر را در نظر بگیرید :

    طبق مطالعات اخیری که در حوزه آنلاین مارکتینگ انجام داده شده، این نتیجه به دست آمده که ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار های نوپا و تازه راه اندای شده در حدود 7% جذب مشتری جدید می کند در حال که شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای تازه تاسیس حدود 1% باعث جذب مشتری می شوند.

    این آمار به این معنا نیست که شما باید اکانت فیس بوک خود را غیرفعال کنید و یا دیگر عکسی در اینستاگرام قرار ندهید، بلکه ما می خواهیم عنوان کنیم که فقط این ها ابزار مارکتینگ آنلاین شما نمی باشند و تمام جوانب مارکتینگ را پوشش نمی دهند.

    البته که مانند هر بازاریابی آنلاینی برای ایمیل مارکتینگ نیز نیاز به یک استراتژی دارید. صرفا ادغام چند عکس و متن با هم و ارسال آنها به تعدادی آدرس ایمیل به معنای برنامه ریزی و افزایش 7 درصدی لیست ایمیل شما نمی باشد.

    اگر در ابتدای راه هستید و کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، برخی از تاکتیک های زیر را برای افزایش لیست ایمیل خود به کار ببرید تا ایمیل های با کیفیت و خواندنی ارسال کنید:

    1-    Call to actions

    CTA های خود را در ازای عضویت در انتهای صفحات سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. محتواهای بسیار مفید و با کیفیت خود را که نمی خواهید در همه جا ارائه دهید با یک CTA مناسب به ازای عضویت به کاربر ارائه دهید.

    2-   محتوای مورد نیاز مشتری :

    محتوایی به مشتری ارسال کنید که او لازم دارد. وقتی مشترکی عضو می شود در واقع این اجازه را به شما می دهدکه محتواهایی که او نیازش را با کلیک کردن هایش اعلام کرده برای او بفرستید. این تضمینی است که مشتری شما همیشه مشتری باقی بماند و همچنین شما همیشه می دانید برای کمپین های خود چه محتوایی لازم دارید.

    3-   تقویم داشته باشید :

    در تقویم خود تعیین کنید در تاریخ های منظم چه محتوایی را باید تهیه و ارسال کنید. پس از بررسی نیاز های مشتری حالا دیگر می دانید که حداقل برای پنج کمپین آینده خود چه محتوایی باید ارسال کنید. آنها در تقویم خود یادداشت کنید تا دیگر برای تهیه محتوا سردرگم نباشید.

    4-   کوتاه و مختصر :

    محتوای خود را به گونه ای ایجاد کنید که مطمئن شوید خواننده می تواند به سرعت آن را اسکن کند و اطلاعات مهم را برداشت کند. در حالت ایده آل همه برای خواندن مطالب جذاب به اندازه کافی حوصله دارند اما کسی اصولا حوصله خواندن متن های بزرگ و طولانی را ندارد، مخصوصا اگر موضوعش نیز بی ارتباط با او و نیازش باشد.

    5-   حتما حتما مقررات اسپم را مطالعه کنید :

    اسپم چیست؟ معنای آن چیست؟ به چه کاری می گویند اسپم؟ اسپم بالا با سرور ارسال کننده چه می کند؟ چرا اعتبار سرورهای ارسال کننده با اسپم پائین می آید؟ آیا برای این سوالات جوابی دارید؟ قبل از ارسال حتما اطمینان حاصل کنید که از قوانین اسپم تبعیت می کنید و ایمیل شما به اندازه کافی به inbox مشتری نزدیک است و اصولا به گونه ای عمل کرده اید که ایمیلتان کمتر توسط مشتریان اسپم می شود. بهترین راه برای پائین آمدن احتمال اسپم قرار دادن لینک لغو اشتراک می باشد. ما باید حتما در بالای خبرنامه خود اشاره ای به محل قرار داشتن لینک لغو اشترام خود داشته باشید تا مشتری که قصد اسپم دارد در همان ابتدای ورود به خبرنامه، جمله شما را مشاهده کند.

     

  • چگونه ایمیل های خود را خواستنی تر کنیم

    آیا تا به حال برای خرید ملک به آژانس های املاک مراجعه کرده اید ؟ از لحظه ای که پایتان را از خودرو بیرون می گذارید تلاش عاملان آژانس برای علاقه مند کردن شما به ملک مورد نظر و تشویق شما به خرید آغاز می شود. آیا تا به حال به جزئیات رفتار آنها و ترفند هایی که به کار می برند دقت کرده اید ؟

    email marketing

    شما به عنوان یک بازاریاب دقیقا باید مانند آژانس های املاک فکر کنید. مهم نیست کسب و کار شما چیست، ایمیل مارکتینگ شما نیز دقیقا به همین شیوه انجام می شود. رعایت نکاتی مانند محلی که تصاویر خود را در ایمیل قرار می دهید، فونتی که برای متن ایمیل در نظر می گیرید، تصوری که خواندن یک جمله یا کلمه ایجاد می شود و ... همگی مهم و تاثیرگذارند بنابراین باید متنی که تولید می شود از لحاظ تاثیر گذاری بسیار با کیفیت باشد.

    اگر تا کنون طرح حرفه ای برای خبرنامه خود نداشته اید و همچنین در زمینه تهیه محتوا با کیفیت عمل نکرده اید، نکات زیر می تواند برای جذب مشتری و خواستنی تر شدن ایمیل هایتان حیاتی باشند، کسب و کار شما می تواند به کسب و کاری حرفه ای و کاملا مفید برای مشتری تبدیل شود.

    1-   در پس زمینه ایمیل خود تصویر قرار ندهید : 

    در نظر گرفتن تصاویر جذاب برای پس زمینه درست است که باعث زیبا تر دیده شدن ایمیلتان می شود اما به خاطر داشته باشید ممکن است تصاویر شما در برخی از ابزارها مثل outlook باز نشود و یا ایمیل شما به کندی باز شود. اگر نیاز به تصاویر بود بهتر در اندازه و گرافیک استاندارد تهیه شوند.

    2-   اطمینان حاصل کنید که جملات مهم شما در جای مناسب و در معرض دید قرار می گیرند : 

    ناحیه preview pane ناحیه ای است در بالای خبرنامه و اصولا در سمت چپ. مطالبی که در preview pane نوشته می شوند اغلب در خلاصه ایمیل شما و قبل از باز شدن به کاربر نمایش داده می شود. پس بهتر است جملات مهم مثل جمله مربوط به لغو اشتراک و یا call to action های خود را آن جا قرار دهید. Call to action ها باعث می شوند که کاربر تشویق شود ایمیل شما را باز کند. فقط در نظر داشته باشید در این ناحیه از گرافیک خاصی استفاده نکنید. همچنین قرار دادن تصاویر بزرگ و یا لوگو در بالا سمت چپ جایز نیست.

    3-   لینک های navigation در بالای خبرنامه را ساده انتخاب کنید : 

    روش رایج این است که لینک به وب سایت را در بالای ایمیل قرار می دهند و همراه با طرح گرافیکی می باشد، اما واقعیت این است که اکثر اشخاصی که ایمیل ها را با تلفن همراه خود باز می کنند ممکن است قادر به مشاهده طرح و یا تصویر گرافیکی ایمیل شما نباشند و این منجر به ترک ایمیل شما توسط آن کاربر می شود.

    4-   هیچ گاه متن سفید را در پس زمینه تیره قرار ندهید : 

    خواندن متن های روشن در پس زمینه های تیره باعث آزار چشم و خستگی آن می شود، از بکارگیری رنگ های تیره برای پس زمینه و رنگ های روشن برای متن ایمیل خودداری کنید.

    5-   از رنگهای به کار رفته در لوگو سایت و یا آرم شرکت استفاده کنید : 

    این کار منجر به تبلیغ بیشتر وب سایت شما و به خاطر سپردن آن برای کابران خواهد شد.

    6-   اندازه تصاویر را کوچک انتخاب کنید : 

    رزولوشن استاندارد تصاویر برای ایمیل های تبلیغاتی 70dpi  می باشد که البته این اندازه بر اساس نیاز شما تنظیم می شود. کوچک نگاه داشتن تصاویر منجر به کم حجم ماندن آنها و بالا رفتن سرعت لود ایمیل شما خواهد شد.

    7-   متن خود را جدا از تصاویر قرار دهید : 

    اگر متن خود را نزدیک به تصاویر قرار دهید، ساختار ایمیل شما خیلی حرفه ای نخواهد بود و همه چیز درهم به نظر می آید. فضای سفیدی را بین متن و تصاویر در نظر بگیرید تا همه چیز نظم خود را داشته باشند.

    8-   از فونت های استاندارد استفاده کنید :  

    ممکن است فونت هایی که شما با یک پکیج گرافیکی از اینترنت دانلود می کنید در کامپیوتر شما خیلی زیبا به نظر بیایند اما آیا تمام کاربران این فونت را دارند؟ اگر کامپیوتری فونت به کار رفته را نداشته باشد برای آن یک جایگزین در نظر می گیرد و این تغییر باعث بهم ریختگی ظاهر ایمیل شما خواهد شد. از فونت های رایجی مثل Arial, Times New Roman, Georgia, Verdana و Tahoma استفاده کنید.

    9-   Call to action ها را در معرض دید قرار دهید : 

    CTA های خود را با فونت بولد و با رنگ پس زمینه روشن قرار دهید. بهتر است رنگ دکمه ای که برای کلیک آن در نظر می گیرید با رنگ دکمه عضویت در تضاد باشد. CTA های خود را با فرمت TXT نیز تکرار کنید تا مطمئن شوید کسانی که ایمیل را با تلفن همراه و یا دیگر ابزارهایی که ممکن است تصاویر را به خوبی نمایش ندهند، مشاهده می کنند آن ها نیز CTA های شما را می بینند.

    10-  متن خود را به صورت right-justified بنویسید :

    بسته به نوع زبان راست و یا چپ چین بودن متن خود را تعیین کنید. راست چین بودن متن، ایمیل را خیلی تمیز تر از متن های وسط چین نشان می دهد. شما می توانید تیتر ها و زیر تیتر های خود را وسط چین کنید.

     

     

  • معرفی نسخه جدید میلرلایت

    نسخه ای که هفته آینده ارائه خواهد شد

    میلرلایت از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده است و تا کنون در زمینه بهبود کیفیت پلن ها هیچ توقفی نداشته است و اکنون بعد از گذشت حدود 5 سال مفتخریم که نسخه جدید خود را در اختیار مشتری قرار خواهیم داد. در این نسخه طرح میلرلایت از ابتدا تغییر کرده است و طرح جدید با بسیاری از ویژگی های نو همراه است. به عنوان مثال منوی اصلی که بالای صفحه است به سمت چپ پلن تغییر مکان داده است و یا اینکه The company and user info همچنان در مکان قبلی می باشد.

    نمایش لیست ایمیل ها :

    همان طور که در تصویر می بینید صفحه ایمیل ها تغییر کرده و به سه بخش تبدیل شده، emails، drafts و outbox. نکته قابل توجه این است که با این طرح جدید چرخیدن در ایمیل ها بسیار آسان تر شده است. همچنین جایگاه جستجو را در بالای ایمیل ها قرار داده ایم تا شما بتوانید با کلمات کلیدی ایمیل های خود را بیابید.

    گام های ایجاد خبرنامه :

    برای این قسمت navigation در نظر گرفته شده است که شما به راحتی می توانید گام ها را دنبال کنید.

    چیدامان گروه های مشترکین :

    در این نسخه ما تصمیم گرفتیم ویژگی خاصی از طبقه بندی آدرس ایمیل ها را ایجاد کنیم. شما می توانید به سادگی گروه های مشترکین خود را drag and drop کرده و آن ها را طبقه بندی دلخواه کنید.

    لیست وب فرم ها :

    صادقانه باید بگوئیم که جستجو برای اینکه کدام وب فرم با چه عنوان و فرمتی آماده شده است بسیار مشکل بود به همین دلیل در این نسخه ما به تصاویر بزرگ تکیه کردیم و در آن عنوان وب فرم و نوع آن را به بزرگی هرچه تمام تر بیان کرده ایم تا شما هیچ گاه در انتخاب وب فرم خود اشتباه نکیند.

    و در آخر یک ویژگی جدید ....

    ویژگی responsive. از هم اکنون شما می توانید میلرلایت خود را بر روی تبلت و موبایل خود نیز با همین کیفیت مشاهده کنید. 

    هدف ما این است که نسخه جدید را در هفته دیگر راه اندازی کنیم و پس از راه اندازی تمامی کاربران یک ایمیل به منظور استفاده از رابط کاربری جدید دریافت خواهند کرد.

     

     با تقدیم احترامات

    تیم میلرلایت

  • آیا شما اجازه دارید برای مشتری خود ایمیل ارسال کنید ؟

    "در سال های اخیر تبلیعات آنلاین تبدیل به بخش بزرگی از بازاریابی در سطح جهان شده است. به طوری که بازاریان به اندازه تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی برای این نوع تبلیغات نیز هزینه می کنند. در سال 2012 کمپانی تحقیقاتی Forrester پیش بینی کرده بود  که بازاریابان تا سال 2016 حدود 77 میلیارد دلار هزینه صرف تبلیغات آنلاین خواهند کرد."

    همچنین به گزارش نظرسنجی که در سال 2012 توسط strong mail انجام شد، اکثر (68%) مدیران کسب و کار ها اعلام کردند که چشم انداز آینده تبلیغات آنها، یکپارچه سازی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیل می باشد.

    ایمیل مارکتینگ جز اولین ابزار های مورد استفاده بازاریابان برای جمع آوری پایگاه داده بوده است.

    مزایای اجازه گرفتن از مشتری :

    وقتی کسی به طور داوطلبانه آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد تا عضوی از پایگاه داده شما شود، در واقع شما را به عنوان یک شرکت معتبر شناخته است و اجازه ارسال ایمیل های مرتبط و روزانه یا هفتگی را به شما داده است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که شما از ابزار ایمیل مارکتینگ به طور محترمانه و مسئولیت پذیر استفاده می کنید، یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار شما به حساب می آید.

    5 راه برای ایجاد اعتماد و گسترش آن در ایمیل مارکتینگ :

    1-    ایجاد خبرنامه ای ماهانه با تم و محتوای منحصر به فرد که تمرکز آن روی نیاز مشتریان باشد. بدانید که چه کسانی ثبت نام کرده اند و دلیل ثبت نامشان چه بوده است و از شما چه می خواهند.

    2-    آمار کمپین های خود را دنبال کنید و بهترین زمان بندی را برای ارسال ایمیل پیدا کنید. با ارسال بیش از حد ایمیل در یک روز تنها لیست ایمیل خود را کوچک و کوچک تر خواهید کرد و کاربران را تشویق به لغو عضویت از خبرنامه های خود خواهید کرد.

    3-    پیشنهاد ویژه ای در محتوا های خود قرار دهید به طوری که افرادی که عضو نیستند، به آن پیشنهاد دسترسی نداشته باشند و تنها راه دریافت پیشنهاد شما عضویت در خبرنامه باشد. بگذارید کاربران شما بدانند با ثبت نامشان تا چه اندازه برای شما خاص هستند.

    4-    پست الکترونیک خود را در تمام ابزارهای تبلیغاتی خود یکپارچه سازید و خبرنامه های خود را در شبکه های اجتماعی خود، وب سایت، وبلاگ، پادکست ها و غیره نیز بگنجانید. همچنین اطمینان حاصل کنید که لوگوی شرکت و یا سایتتان در همه نوع از تبلیغاتتان با تصویری مشخص و ثابت وجود داشته باشد.

    5-    ارائه خدمات جدید همیشه شعارتان باشد. ارائه خدمت رایگان و سپس فروش راه کار بهترین فرمول می باشد. کسب درآمد با ایجاد روابط قوی و استفاده از اعتماد مشتری تضمین طول عمر مشتری می باشد.

    ایمیل مارکتینگ یکی از بالاترین ابزار تبلیغات اینترنتی می باشد که اگر درست و با برنامه ریزی به کار رود، در سال می تواند به طور متوسط لیست ایمیل هر کسب و کار را تا 30% افزایش دهد.

  • لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید و مشتریان را وفادار به خود نگاه دارید

    ایمیل مارکتینگ

    تقریبا می توان مطمئن بود که تصور اکثر بازاریابان این است که لیست ایمیل هرچه بزرگتر باشد بهتر است. اگرچه این تقکر در اکثر مواقع می تواند درست باشد اما کاملا درست نیست. داشتن لیست بزرگتر قطعا نتایج بزرگتری را به شما می دهد اما آیا همه نتایج مفید و سودمند هستند؟ نتایجی مانند اینکه یک مشتری سلایقش کجاست و از شما و کسب و کارتان کدام خدمات را بیشتر می پسندد و یا اینکه شما با کدام یک از مشتری ها به هدفتان از ارسال ایمیل رسیده اید؟ و مشابه این ها را آیا می توانید به راحتی از یک لیست بزرگ استخراج کنید ؟

    این دقیقا جایی است که بسیاری از ما به دنبال یافتن راهی برای نزدیک تر شدن به لیست مشتریان خود و ارائه ارزش واقعی، تولید تعامل، گفتگو و تبدیل می باشیم.

    بدون شک بهترین راه برای رسیدن به چنین نتایجی این است که مشتریان را بخش بندی کنیم.

    Segmentation یا تقسیم بندی به معنای واقعی یعنی گروه بندی. زمانی که شما لیست خود را به دسته های کوچکتر تقسیم می کنید که هر دسته یک موضوع مشترک را دنبال می کند، مخاطبان خود را بیشتر علاقه مند به دنبال کردن خود می کنید.

    چرا بخش بندی برای موفقیت شما تا این حد ضروری است ؟

    تصور کنید شما در اتاقی راه می روید که در آن تعداد زیادی افراد حضور دارند که همه مشتریان بالقوه شما هستند. به شما این شانس داده شده است که تمام این افراد در یک گروه بزرگ قرار نگیرند و بتوانید آن ها را به گروه های کوچکتر با ویژگی های مشترک تقسیم کنید. مثلا در ساده ترین نگاه شما می توانید با توجه به نوع گویش و یا زبان آن ها را به گروه های کوچکتری تقسیم کنید و یا با توجه به نوع ورزشی که می پسندند تقسیم بندی دیگری انجام دهید. قطعا زمانی که با یک گروه ورزشی درمورد فوتبال صحبت می کنید، آن ها تمایل ندارند به طور ناگهانی در مورد آشپزی و یا رستوران صحبت کنید و شما هم این کار نامتعارف را انجام نخواهید داد.

    اما اکثر ما در ارسال ایمیل های انبوه درست همین کار را انجام می دهیم. یک ایمیل را به لیست بزرگی از مشتریان خود ارسال می کنیم. ما در واقع آن چه برای خودمان مهم است را بیان می کنیم نه آنچه که برای مشتری اهمیت دارد.

    لیست ایمیل خودر ا گروه بندی کنید تا سود بیشتری کسب کنید :

    هنگامی که شما مشتریان خود را به گروه و بخش های خاص تقسیم می کنید، در واقع ارتباطات و مکالمات خود را با مشتریان هدفمند کرده و حول موضوعاتی که برای مشتری بدرد بخور باشد فعالیت می کنید و دقیقا می دانید وقت و سرمایه خود را کجا صرف کنید.

    تحقیقات نشان می دهد که ارسال ایمیل های هدفمند به لیست های بخش بندی شده نسبت به ارسال کلی، 8 % نرخ کلیک را افزایش می دهد. این ایمیل تا 18 برابر سود دریافتی را نسبت به ایمیل های broadcast افزایش می دهند.

    تقسیم بندی های رایج :

    اگر در آغاز  تقسیم بندی لیست ایمیل خود هستید در اینجا نکاتی هستند که نیاز است آن ها را بدانید :

    • مخاطب کجای چرخه فروش شما ایستاده است : اطلاعاتی را که دارید جستجو کنید، لیست خود را به گروه هایی با ویژگی منطقی تقسیم بندی کنید. آن ها چه چیزی از شما خواستند یا به کدام سوال شما جواب داده اند، روی کدام لینک های شما بیشتر کلیک کرده اند و در کل در کجای چرخه فروش شما قرار دارند ؟ مشتری هستند و یا سرنخ ؟
    • آگاهی : توجه داشته باشید باید سرنخ های شما از محصولات و خدمات آینده شما با خبر شوند. آن ها باید بدانند چه زمانی نیازشان را برطرف خواهید کرد تا به سرعت تبدیل به مشتری شوند.
    • بررسی : توجه داشته باشید سرنخ ها محصولات و خدمات شما را دنبال می کنند . آن ها بررسی می کنند که آیا شما بهترین جا برای رفع نیازشان هستید یا نه. پس کیفیت را فقط مختص مشتریان ندانید، برای سرنخ ها آفر های ویژه ای را همیشه در نظر بگیرید.
    • خرید : حال سرنخ ها آماده تبدیل شدن به مشتری و خرید از شما هستند.

    نکات مهم :

    • روش های مختلفی را برای ثبت نام در خبرنامه و جمع آوری ایمیل در اختیار مشتری قرار دهید، وبلاگ ، وب سایت...
    • یک لیست از کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید جستجو شوند، را تهیه کنید.
    • امکان دانلود رایگان برای مجموعه هایی مانند کتاب، ویدئو و قالب را فراهم کنید.
    • پیشنهادات ویژه و هدایایی خاص حول موضوعاتی مشخص برای افزایش علاقه مخاطب ایجاد کنید.
    • قرار دادن یک فرم ثبت نام در کنار مقاله ای خاص و امکان دانلود و یا ارسال آن به شرط ثبت نام.
    • قرار دادن فرم ثبت نام پس از مشاهده خلاصه ای از مقاله و خواندن ادامه مطلب به شرط ثبت نام.
    • قرار دادن نوار ابزار ثبت نام به طور دائم در بالا یا پائین وب سایت و یا ایجاد پاپ آپ عضویتی که برای هر فرد فقط یک بار نمایش داده شود. شما می توانید در پاپ آپ خود این جمله را قرار دهید " آیا اولین بار است که از سایت ما بازدید می کنید ؟ شما می توانید برای دریافت مقالات بیشتر همین جا ثبت نام کنید "
    • یک جعبه تبلیغاتی در سایت قرار دهید که قابلیت دانلود و یا تماشای فیلم تبلیغاتی با آموزشی را داشته باشد، زمانی که مخاطب روی آن کلیک می کند دقیقا به صفحه ای جداگانه هدایت شود و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تاپیک های مرتبط نیاز به ثبت نام داشته باشد
  • 8 راه بسیار ساده برای تشویق کاربران به خواندن محتوای شما

    آیا همیشه محتوای خود را صادقانه می نویسید؟ آیا برای نوشتن هر پاراگراف دقت و هنر زیادی صرف می کنید؟ بعد از اینکه محتوا را منتشر می کنید چه اتفاقی می افتد ؟

    آیا کامنت یا نظر خاصی برای آن محتوا دریافت می کنید ؟ comment، like، tweet و یا این قبیل تائید های اجتماعی را چطور؟ این که یک مختوا با دقت، ظرافت و تلاش تهیه شود ولی آن طور که شایسته باشد خوانده نشود می تواند باعث از بین رفتن انگیزه یک نویسنده برای تولید محتوا و کاهش کیفیت آن شود، یک نویسنده به سرعت دلسرد و نا امید خواهد شد و یا تصور می کند که شاید نیاز به صرف زمان بیشتری برای تولید محتوا دارد.

    در واقع اینگونه نیست. رعایت برخی نکات ساده و در عین حال سادگی و کوتاهی محتوا رمز بیشتر دیده شدن محتوای شما می باشد.

    1-     خط ها را بشکنید : 

    این یکی از ساده ترین راه ها برای بیشتر خوانده شدن محتوا ها می باشد.حتی پیچیده ترین محتوا ها نیز می توانند خیلی مشتری پسند شوند تنها با اضافه کردن فضای سفید رنگ بیشتر بین متن ها و شکستن خط ها به پاراگراف های متعدد که هر پاراگراف نهایت 3 تا 4 جمله بیشتر نباشد.

    همچنین سعی کنید پاراگرافی تنها با یک جمله بنویسید. (درست مانند همین پاراگراف)

    2-     محتوای خود را با تیتر ها و زیر تیتر ها توصیف کنید : 

    تیتر قوی در ابتدای متن به جذب خواننده کمک می کند.  همچنین استفاده از سرفصل ها یا زیر تیترهای کوچک به بخش بندی و قابل فهم بودن متن کمک می کنند. بهتر است این سرفصل ها را کوتاه اما جذاب و آموزنده انتخاب کنید. 

    3-     از لیست های بولت یا گلوله ای استفاده کنید : 

    • در مقابل متن های لیست شده اکثر خوانندگان نمی توانند مقابله کنند
    • یک راه راحت برای اسکن و مطالعه متن می باشد
    • چون با قسمت های دیگر متن متفاوت هستند یک استراحت بصری برای خواننده به حساب می آید

    4-     تصاویر را شرح دهید : 

    تجربه ثابت کرده است همراه سازی یک تصویر جذاب با یک متن مرتبط قوی بسیار در جذب خواننده و توقف بیشتر او روی محتوای شما تاثیر می گذارد. این توضیحات یا (captions) بهتر است از 2 تا 3 جمله بیشتر نباشند.

    5-     اضافه کردن لینک های مرتبط :

    استفاده از لینکه های داخلی می تواند مشتری را با سایت شما مرتبط کند و بازدید از سایت داشته باشد. استفاده از لینک های خارجی به این معنا است که شما در مورد محتوای خود تحقیق کرده اید و می خواهید مطالبی مشابه آن با قلم دیگر کارشناسان نیز به خواننده ارائه دهید و این به محتوای شما اعتبار می دهد.

    6-     استراتژیک عمل کنید :

    شما می توانید به سادگی مطالبی که را که تمایل دارید بیشتر دیده شوند و یا مرتبط با سایتتان است را در معرض دید قرار دهید. آنها را bold یا highlight کنید. با این کار به یک مطلب و یا لینک خاص تاکید می کنید و خواننده مجاب می شود که آن را بخواند و یا بر روی آن کلیک کند.

    فقط توجه داشته باشید هر مطلب بی اهمیتی را برجسته (bold یا highlight) نکنید. فقط نکات کلیدی را برجسته کنید.

    7-     قدرت اعداد را کشف کنید :

    آیا تصور شما نیز این است که لیست های عددی خسته کننده هستند؟ برعکس این لیست ها فوق العاده ترین اثرات را روی نگاه خواننده و به یاد ماندن متن ها در ذهن او خواهد گذاشت.

    اگر این ایده را قبول ندارد نگاهی اجمالی به برخی از محبوب ترین مقاله ها بیندازید، این کار آموزش کوچکی برای شما خواهد بود تا بتوانید برخی روش های استفاده از اعداد را بیاموزید. 

    8-     روش های خود را تست کنید :

    زمانی که شما از زیرتیترها، لیست ها عددی، بولت و یا همان لیست گلوله ای و دیگر فرمت ها برای تاکید و نمایش نکات کلیدی محتوای خود استفاده می کنید، بهتر است در اخر مروری داشته باشید و ببینید که آیا این فرمت ها جان کلام و فهوای متن شما را به خواننده می رساند؟ آیا به اندازه کافی از تصاویر و فرمت های سرگرم کننده استفاده کرده اید؟ آیا این فرمت ها و تکنیک ها کمک می کند تا خواننده به مشتری و یا حتی سرنخ شما تبدیل شود؟

    شما از چه تکنیک های دیگری برای جذاب شدن و بیشتر خوانده شدن محتوا های خود استفاه می کنید ؟ آیا تا کنون تکنیکی به کار برده اید؟ آیا اصلا به دیده شدن یا نشدن محتواهایی که تولید می کنید اهمیت داده اید؟

  • 31
    شهریور

    آیا مطمئن هستید ایمیل هایتان به مشتری می رسد یا نه؟

    آیا تا به حال برای شما نیز پیش آمده که به این فکر کنید این چند صد ایمیلی که ارسال می کنید به inbox
    مشتری خواهد رسید یا نه؟
     
    در این اینفوگراف به نکاتی در مورد اینکه چه کنیم و چه نکنیم تا ایمیل هایمان به صندوق ورودی مشتری برود و هرگز اسپم نشود، پرداخته ایم :
     
Go To
Page Size