چگونه ایمیل های خود را خواستنی تر کنیم

آیا تا به حال برای خرید ملک به آژانس های املاک مراجعه کرده اید ؟ از لحظه ای که پایتان را از خودرو بیرون می گذارید تلاش عاملان آژانس برای علاقه مند کردن شما به ملک مورد نظر و تشویق شما به خرید آغاز می شود. آیا تا به حال به جزئیات رفتار آنها و ترفند هایی که به کار می برند دقت کرده اید ؟

email marketing

شما به عنوان یک بازاریاب دقیقا باید مانند آژانس های املاک فکر کنید. مهم نیست کسب و کار شما چیست، ایمیل مارکتینگ شما نیز دقیقا به همین شیوه انجام می شود. رعایت نکاتی مانند محلی که تصاویر خود را در ایمیل قرار می دهید، فونتی که برای متن ایمیل در نظر می گیرید، تصوری که خواندن یک جمله یا کلمه ایجاد می شود و ... همگی مهم و تاثیرگذارند بنابراین باید متنی که تولید می شود از لحاظ تاثیر گذاری بسیار با کیفیت باشد.

اگر تا کنون طرح حرفه ای برای خبرنامه خود نداشته اید و همچنین در زمینه تهیه محتوا با کیفیت عمل نکرده اید، نکات زیر می تواند برای جذب مشتری و خواستنی تر شدن ایمیل هایتان حیاتی باشند، کسب و کار شما می تواند به کسب و کاری حرفه ای و کاملا مفید برای مشتری تبدیل شود.

1-   در پس زمینه ایمیل خود تصویر قرار ندهید : 

در نظر گرفتن تصاویر جذاب برای پس زمینه درست است که باعث زیبا تر دیده شدن ایمیلتان می شود اما به خاطر داشته باشید ممکن است تصاویر شما در برخی از ابزارها مثل outlook باز نشود و یا ایمیل شما به کندی باز شود. اگر نیاز به تصاویر بود بهتر در اندازه و گرافیک استاندارد تهیه شوند.

2-   اطمینان حاصل کنید که جملات مهم شما در جای مناسب و در معرض دید قرار می گیرند : 

ناحیه preview pane ناحیه ای است در بالای خبرنامه و اصولا در سمت چپ. مطالبی که در preview pane نوشته می شوند اغلب در خلاصه ایمیل شما و قبل از باز شدن به کاربر نمایش داده می شود. پس بهتر است جملات مهم مثل جمله مربوط به لغو اشتراک و یا call to action های خود را آن جا قرار دهید. Call to action ها باعث می شوند که کاربر تشویق شود ایمیل شما را باز کند. فقط در نظر داشته باشید در این ناحیه از گرافیک خاصی استفاده نکنید. همچنین قرار دادن تصاویر بزرگ و یا لوگو در بالا سمت چپ جایز نیست.

3-   لینک های navigation در بالای خبرنامه را ساده انتخاب کنید : 

روش رایج این است که لینک به وب سایت را در بالای ایمیل قرار می دهند و همراه با طرح گرافیکی می باشد، اما واقعیت این است که اکثر اشخاصی که ایمیل ها را با تلفن همراه خود باز می کنند ممکن است قادر به مشاهده طرح و یا تصویر گرافیکی ایمیل شما نباشند و این منجر به ترک ایمیل شما توسط آن کاربر می شود.

4-   هیچ گاه متن سفید را در پس زمینه تیره قرار ندهید : 

خواندن متن های روشن در پس زمینه های تیره باعث آزار چشم و خستگی آن می شود، از بکارگیری رنگ های تیره برای پس زمینه و رنگ های روشن برای متن ایمیل خودداری کنید.

5-   از رنگهای به کار رفته در لوگو سایت و یا آرم شرکت استفاده کنید : 

این کار منجر به تبلیغ بیشتر وب سایت شما و به خاطر سپردن آن برای کابران خواهد شد.

6-   اندازه تصاویر را کوچک انتخاب کنید : 

رزولوشن استاندارد تصاویر برای ایمیل های تبلیغاتی 70dpi  می باشد که البته این اندازه بر اساس نیاز شما تنظیم می شود. کوچک نگاه داشتن تصاویر منجر به کم حجم ماندن آنها و بالا رفتن سرعت لود ایمیل شما خواهد شد.

7-   متن خود را جدا از تصاویر قرار دهید : 

اگر متن خود را نزدیک به تصاویر قرار دهید، ساختار ایمیل شما خیلی حرفه ای نخواهد بود و همه چیز درهم به نظر می آید. فضای سفیدی را بین متن و تصاویر در نظر بگیرید تا همه چیز نظم خود را داشته باشند.

8-   از فونت های استاندارد استفاده کنید :  

ممکن است فونت هایی که شما با یک پکیج گرافیکی از اینترنت دانلود می کنید در کامپیوتر شما خیلی زیبا به نظر بیایند اما آیا تمام کاربران این فونت را دارند؟ اگر کامپیوتری فونت به کار رفته را نداشته باشد برای آن یک جایگزین در نظر می گیرد و این تغییر باعث بهم ریختگی ظاهر ایمیل شما خواهد شد. از فونت های رایجی مثل Arial, Times New Roman, Georgia, Verdana و Tahoma استفاده کنید.

9-   Call to action ها را در معرض دید قرار دهید : 

CTA های خود را با فونت بولد و با رنگ پس زمینه روشن قرار دهید. بهتر است رنگ دکمه ای که برای کلیک آن در نظر می گیرید با رنگ دکمه عضویت در تضاد باشد. CTA های خود را با فرمت TXT نیز تکرار کنید تا مطمئن شوید کسانی که ایمیل را با تلفن همراه و یا دیگر ابزارهایی که ممکن است تصاویر را به خوبی نمایش ندهند، مشاهده می کنند آن ها نیز CTA های شما را می بینند.

10-  متن خود را به صورت right-justified بنویسید :

بسته به نوع زبان راست و یا چپ چین بودن متن خود را تعیین کنید. راست چین بودن متن، ایمیل را خیلی تمیز تر از متن های وسط چین نشان می دهد. شما می توانید تیتر ها و زیر تیتر های خود را وسط چین کنید.