تکنیک‌ها و ابزارها

  • 17
    شهریور

    5 ایده برای به کار بردن call to action های پویا

    آیا تا کنون از call-to-action ها در کمپین های خود استفاده کرده اید ؟ از CTA های داینامیک چه طور؟

    تا کنون CTA ها تنها برای رساندن شما به هدف و نیازتان بوده است. مانند کلیک بر روی لینکی خاص، بازدید مشتری از یک  landing pag، خرید محصول و در کل به طور عمومی برای همه کاربران ارائه شده است. اما زمانی که شما CTA های خود را براساس نیاز ها و علایق مشتریانتان انتخاب کنید، به نوعی ایمیل خود را شخصی سازی کرده اید، شخصی سازی فقط به این معنا نیست که ایمیلی با نام هر شخص برایش ارسال کنید و بنویسید مثلا مشتری محترم جناب آقای ..... و ادامه کمپین، نه!!!

    این که شما کمپین ها و CTA های خود را طوری برنامه ریزی کنید که مشتری از دیدن call-to-action ایمیل شما به وجد بیاید نوعی شخصی سازی (personalization) محسوب می شود که از جنس داینامیک می باشد.

     حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده که ایمیلی دریافت کنید و با دیدن لینک یا تبلیغی مشتاقانه به روی آن کلیک کنید و با خود بگوئید : " چه عالی مدت ها بود به دنبال این محصولی یا چنین خدماتی بودم" و با رفتن به سایت و مشاهده آن یا واقعا همان کالایی را دیده اید که انتظارداشتید و یا نه، در هر صورت مهم این است که شما را تشویق به کلیک و اقدام به خرید یا مشاهده کرده است (call-to-action).

    این که در فضای کسب و کار و محصولات شما چه چیز مطابق با علایق و نیازهای مشتری می باشد تا براساس آن  CTA های مناسب را در کمپین ها ارائه دهید، call-to-action داینامیک می باشد. 

    به خاطر داشته باشید شخصی سازی اثر گذارترین روش در بازاریابی است. طی یک بررسی که بر روی 93000 CTA در دنیا انحام گرفته، مشخص شده که CTAهای داینامیک که نیاز مشتری را هدف قرار داده است، نسبت به CTAهایی که برای همه بازدیدکنندگان و به صورت عمومی طراحی شده اند، 42% بیشتر سرنخ ها را به فرصت تبدیل کرده اند.

    در اینجا چند ایده کوتاه توضیح داده شده تا بتوانید CTA های داینامیک را در سایت، کمپین ایمیل و وبلاگ خود قرار دهید :

    1-   ارائه پیشنهادات مختلف بر اساس علایق کاربران :

    اگر شما بازاریاب باهوشی باشید به احتمال زیاد تعداد زیادی از سرنخ های خود را به مشتری تبدیل می کنید. همان طور که می دانید افراد مختلف دارای نیاز ها و علایق متفاوتی هستند. چرا از اطلاعاتی که راجع به مشتریانتان دارید برای ارائه پیشنهادات متفاوت به آن ها استفاه نمی کنید؟

    به طور مثال یک کسب و کار که در زمینه تبلیغات فعالیت می کند، به مشتریان  خود که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند، یک CTA در مورد ebook تجارت الکترونیک ارائه می دهد، اما به مشتری هایی که به اصطلاح مصرف کننده و nonprofit هستند در نهایت یک CTA برای ثبت نام در webinar (سمینار تحت وب) ارائه می دهد. به کار گیری چنین روشی بسیار موثر تر از نمایش یک یا چند آفر عمومی به هر دو گروه می باشد که فقط باعث کمی تامل و تجدید نظر در آنها می شود.

    2-   ارائه پیشنهادات مختلف  بر اساس میزان بازدید از صفحات سایت

    صفحات پر بیننده سایت می توانند به روشنی به شما بگویند کدام مباحث کسب و کار شما طرفدار بیشتری دارد، برای آن ها CTA ارائه دهید.

    3-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌ بر اساس رده های سنی مختلف

    اینکه چه افرادی بیشتر به چه صفحه هایی می روند نیز آمار مفیدی است. از این آمار می توانید رده سنی و یا رده های سنی سایت خود را پیدا کنید. یک سایت ممکن است با توجه به محصول یا کالایی که ارائه می دهد دو گروه سنی مختلف و یا بیشتر را جذب خود کند پس CTA هایی مناسب برای هر گروه سنی از لحاظ محتوا و طراحی ارائه دهید.

    4-   ارائه پیشنهادات مختلف ‌به کاربرانی که قبلا دانلود داشته اند و یا ثبت نام کرده اند

    کاربرانی که به صورت آنلاین و در لحظه در سایت برای کالا یا محصولی ثبت نام می کنند دیگر نمی توان برای آن ها درباره همان محصول CTA ارائه کرد اما فرصت را از دست ندهید شما می توانید درباره مباحث دیگر CTA های مختلفی را در ایمیلی که برای خوش آمدگویی و یا تائید عضویت ارسال می کنید قرار دهید.

    5-   ارائه همان پیشنهادات به همان مشتریان ولی این بار به صورت شخصی سازی شده و با ارسال به تک تک آنها

  • ایمیل مارکتینگ بهتر است یا فیس بوک

    در این مقاله هدفمان را مقایسه دو پلتفرم بزرگ در دنیای تبلیغات مجازی قرار داده ایم. ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی.

    این دو در تبلیغات اینترنتی به نوعی رقیب همدیگر محسوب می شوند. البته با توجه به اینکه سابقه حضور شبکه های اجتماعی و تمایل افراد به استفاده از آنها بیشتر از ایمیل مارکتینگ است تصور می رود این social network ها هستند که برنده اند. اما بهتر است نتیجه را در این چالش که در قالب یک اینفوگراف برای شما به نمایش گذاشته شده است، مشاهده کنید :

    مقایسه ایمیل مارکتینگ و شبکه های اجتماعی

  • 7 اشتباه رایج که نرخ اسپم را بالا می برد. آیا نرخ اسپم شما نیز بالا رفته است ؟

    بعضی از بخش های قانون اسپم کاملا واضح است اینکه کاربران ایمیل هایی که از دیدشان مشکوک و ناشناش باشند را اسپم می کنند. اما برخی قوانین آن کمی مبهم می باشد که بعضی از آن ها اگر شکسته شود تا 16000 دلار برایش جریمه در نظر گرفته شده است.  (در مورد اسپم، تاریخچه و قوانین آن بیشتر بدانید)

    در اینجا چند اشتباه رایج که معمولا ناخواسته توسط بازاریابان ایمیل انجام می شود و منجر به اسپم ایمیل ها می شود، برایتان توضیح داده می شود :

    1-    شما اجازه لغو اشتراک را به مشترکین نمی دهید : 

    آیا می دانستید این کارغیر قانونی است اگر هیچ امکانی در خبرنامه هایتان برای لغو اشتراک مشتریان قرار ندهید؟ مطمئنا لینک لغو اشتراک را در انتهای اکثر خبرنامه های تبلغیاتی دیده اید. اکثر بازاریابان بدنبال روش هایی برای جذب مشتری هستند و ایمیل مارکتینگ یکی از آن هاست اما همان بازاریابان امکان لغوعضویت را به معنای احترام به حقوق مشتری با دسترسی آسان در اختیار کاربران می گذارند.

    شما ممکن است متوجه شده باشید حتی Gmail نیز امکان لغو عضویت یا لغو ارتباطات ایمیلی را نیز در قالب یک لینک فراهم کرده است، تا شما به راحتی با کلیک بر روی این لینک بتوانید لغو عضویت کنید.

    اجازه لغو اشتراک یکی از مهم ترین قواعدی است که باعث می شود در ذهن کاربران باقی بمانید. زیرا آن ها واقعا باید خواستار ایمیل های شما باشند در غیر این صورت ایمیل هیا خود را به سمت پوشه اسپم هدایت کرده اید.

    2-    شما مشتریانی که درخواست لغو اشتراک کرده اند را از عضویت خارج نمی کنید : 

    بعد از آنکه امکان لغو اشتراک آسان را در خبرنامه هایتان فراهم کردید حال باید واقعا کاربرانی را که درخواست لغو عضویت کرده اند را از لیست خود خارج کنید. اگر نرم افزار شما این امکان ار به صورت خودکار برای شما فراهم نکرده و شما باید به طور دستی ایمیل ها را از لیست خارج کنید، توجه کنید که حداکثر تا 10 روز پس از درخواست لغو اشتراک باید مشترک را از لیست خود حذف کنید. در حال حاظر نرم افزار های ایمیل مارکتینگ این امکان را فراهم کرده اند که برای کاربرانی که لغو اشتراک می کنند ایمیلی ارسال نشود اما آن ها را از لیست ایمیل بازاریاب حذف نمی کنند.

     لغو اشتراک

    3-    شما به طور واضح خود را به مشتری معرفی نمی کنید : 

    زمانی که ایمیلی ارسال می کنید مشتری نیاز دارد تا مطمئن شود شما، شرکت و کسب و کارتان معتبر است. خطی که در آن نام فرستنده نوشته می شود بسیار مهم است (from : “ sender name ”)  این قسمت باید به طور دقیق پر شود و مشخص کننده شخص و یا شرکتی معتبر باشد و مشتری بداند واقعا چه کسی این ایمیل را ارسال کرده است. زمانی که شما نامی از شرکت و یا برند خود را می نویسید به طور 100 درصد نشان می دهید که بخشی از یک کسب و کار می باشید و این موضوع ار لحاظ روانشناختی روی برداشت خواننده از شما تاثیر مثبت می گذارد. همانند ایمیل های ارسالی کارزار در قسمت sender name آن نوشته شده "hamid from karzar.ir"

     نام فرستنده

    4-    شما به خط موضوع یا subject line اهمیت زیادی نمی دهید : 

    انتخاب موضوع قاعده بسیار مهمی است که باید با ظرافت برای آن وقت گذاشته شود. اولین کلمات خبرنامه شما که دیده می شود همین خط موضوع شما است. خط موضوع میزان بازدید از landing page  شما را نیز تعیین می کند. زیرا شما با این یک خط به خواننده می گویید دقیقا راجع به چه چیزی صحبت می کنید و نوع کسب کارتان در قالب چند کلمه توصیف می شود.

    در همان حین که مشغول به ساختن خبرنامه هستید به این فکر کنید که چه موضوعی می تواند هم واضح باشد هم دقیقا به آنچه ارسال می کنید اشاره کند و هم خواننده را به باز کردن ایمیل جذب کنید. خودتان را جای کاربری که با کسب و کار شما تا حدودی آشنا است و ایمیل شما را دریافت می کند قرار دهید (put yourself in their shoes) .

     خط موضوع

     

    5-    ایمیل تبلیغاتی را به طور واضح مشخص نمی کنید : 

    اگرکسب و کار شما ایمیل های خود را برای تبلیغ کالا و یا خدمات ی ارسال می کند، شما نیاز دارید که به طور واضح تبلیغات خود را معرفی کنید و برای این کار بهتر است از تصاویر استفاده کنید اما این تصاویر و مشخصات درج شده در آن ها نباید تفاوتی با پیشنهادات ارائه داده شده در سایت داشته باشد.

    مثلا در ایمیل تبلیغاتی زیر که برای   new York & company می باشد و در مورد فروش البسه است در همان نگاه اول دقیقا مشخص است که به ازای پرداخت 60 دلار، 25 دلار تخفیف و نیز به ازای پرداخت 125 دلار، 60 دلار تخفیف برای کاربر در نظر گرفته شده است.

            ایمیل تبلیغاتی

     

    6-    شما آدرس و شماره تلفن کسب وکار خود را در کمپین خود قرار نمی دهید : 

    یکی از مهم ترین بخش های یک ایمیل تبلیغاتی، آدرس پستی و شماره تلفن صحیح فرستنده است. هر کسب و کاری باید یک آدرس پستی داشته باشد. برای کمک به شفافیت و حقیقی بودن کسب و کار خود نیاز دارید آدرس پستی خود را در جایی از خبرنامه بگنجانید.

    از طرفی راهی برای اینکه مطمئن باشید در یاد کاربر خواهید ماند نیز همین آدرس پستی و شماره تلفن است.

     

    7-    شما تیم بازاریابی و کمپین تبلیغاتی خود ار دنبال نمی کنید : 

    گاهی ممکن است شما کار کمپین تبلیغاتی خود را به تیمی خارج از دفتر کسب و کارتان واگذار کنید در این صورت هم باز شما در برابر آنچه که با نام شما ارسال می شود مسئول هستید. هم شما و هم تیم بازاریابی در برابر ایمیل های ارسالی مسئولیت دارید.  

    همیشه از آنچه که تیم بازاریابی انجام می دهند مطلع باشید و بدانید که دقیقا در همان مسیری که شما تعیین کرده اید محتوا تولید و ارسال می کنند. برای کمپینهای آینده خود طرحی پیاده کنیدو آن را در اختیار تیم خود قرار دهید و بخواهید برای طرح های آینده محتوا های جدید تولید کنند و آنها را در اختیار شما قرار دهند.
  • هفت باور غلط که نباید در باره ایمیل مارکتینگ بپذیرید

    ایمیل یکی از قدیمی ترین ابزار آنلاین ارتباط می باشد که اکثر بازاریابان امروزه به آن تکیه کرده اند. از آنجایی که مدت های طولانی است که از ایمیل به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می شود، در نتیجه ما همه روزه با نظرات و دیدگاه های زیادی روبرو هستیم که بیشتر آنها گاهی با هم در تضاد نیز هستند.

    در کل در مورد ایمیل مارکتینگ نظرات متعدد و متضادی در مورد زمان ارسال ایمیل، تعداد کاراکتر های موضوع ایمیل و بهترین راه های بهینه سازی ایمیل و غیره وجود دارد. برای آن که ایمیل مارکتینگ شما موفق و تاثیر گذار باشد ابتدا نیاز دارید که این نظرات را از هم تفکیک کنید و بدانید کدامشان واقعا درست است.

    قیل از آن که هر تغییری در روش ایمیل مارکتینگ خود بدهید به اینفو گراف زیر که توسط یکی از محققان برجسته در زمینه ایمیل مارکتینگ تهیه شده توجه کنید :

    اینفوگراف ایمیل مارکتینگ
    نظر شما در مورد این باور ها چیست؟ کدامشان را قبول دارید و کدام را نه ؟ در این اینفوگراف سعی شده است که باور های غلط که در سمت بالا و چپ تصویر نوشته شده اند را در کنار نظرات درست تر قرار داده شود تا اهمیت دقت به جزئیات در ایمیل مارکتینگ به خوبی محسوس باشد.
    لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید.
     
    (در انتها قصد دارم از همکار بسیار خوبم سرکار خانم نازنین مدنی گرافیست آرمیتیس برای فارسی سازی و طراحی مجدد این اینفوگراف صمیمانه تشکر کنم )
  • چگونه تولید محتوا برای کارمندان شما تبدیل به علاقه می شود نه کار اجباری

    این روزها در هر گوشه کناری کسب و کار ها برای شرکت خود نام تجاری تعیین کرده و اقدام به برند سازی کرده اند، مشخصات برند و شرکت خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته اند تا کاربران در آنها علاقه خود را ابراز کنند و با انتشار تعداد آنها به نوعی محبوبیت خود را به رخ بکشند و یا اینکه نام و تصویر اشخاص معروفی که از برند آنها استفاده کرده اند را به نمایش بگذارند.

    اما سوال اینجاست که در مورد شرکت و نیروی کار و کیفیت کارتان چه کرده اید؟ آیا کسب و کار شما به اندازه کافی نیرو برای تولید محتوای با کیفیت صرف نظر از نوع شغل و تخصصشان دارد ؟ یعنی آیا تمامی کارمندان شما بدون توجه به نوع تحصیلات و حیطه کاریشان توانایی تولید محتوای مفید در زمینه کسب و کارتان را دارند؟

    در مقاله های گذشته بر این تاکید کردیم که برای تولید محتوای با کیفیت نیروی متخصصی مثل نویسنده و یا وبلاگ نویس استخدام کنید. اما در این مقاله روی دیگر سکه را نشان می دهیم و می خواهیم بگوییم چگونه می توانید برای کارمندان موجود در شرکت ایجاد انگیزه کنید تا محتوای مفید تولید کنند.

    در این مقاله می خواهم توجه شما را به پاسخ های وبلاگ نویسان معروف وContent Marketing World speakers ها به یک سوال کارشناسانه جلب کنم :

    سوال این بود : چه پیشنهاد عملی را می توانید برای تشویق کارمندان به شرکت در تولید محتوا ارائه دهید، به خصوص برای کارمندانی که در بخش بازاریابی نیستند؟

    Scott P. Abel می گوید : این می تواند یک چالش بزرگ برای شرکت هایی باشد که برای محتوا به عنوان دارایی کسب و کار خود ارزش قائل نیستند. از نظر من در اینجا مشکل چگونگی جذب نیرو ها نیست بلکه مشکل فقدان رهبری تیم تولید محتوا است. رهبران بزرگ تحریک کردن، تشویق کردن، ایجاد انگیزه در کارمندان خود را به منظور دستیابی به اهداف قابل اندازه گیری توسط بازگو کردن انتظارات، تعریف نقش ها و مسئولیت پذیری پیدا می کنند. آنها توضیح می دهند که در نهایت هدف از این محتوا چیست و درکی از بازی نهایی در ذهن کارمندانشان نقش می بندند. سپس اطمینان پیدا می کنند که کارمندانشان نقشه و نقشی که باید ایفا کنند تا به هدف تعیین شده برسند را به خوبی درک کرده اند و در آخر میزان کار مفید کارمندان را اندازه گیری کرده و به بهترین آنها پاداش خواهند داد.

    Doug Kessler می گوید : به نقات قوت هر شخص دقت کنید. یک شخص عادی هیچ گاه در یک شب به یک نویسنده ماهر تبدیل نمی شود اما ممکن است مثلا توانایی مصاحبه و مکالمه بالایی با افراد داشته باشد ویا یکی دیگر از کارمندان قدرت درک بصری اش از درک کلامی اش بالاتر باشد و یا اینکه توانایی کارمندی در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی بالاتر از تولید محتوا باشد.

    Ardath Albee  چند پیشنهاد ارائه می هد :

    1-     ایجاد دوره های آموزشی کوتاه. دوره های آموزشی 10 دقیقه ای آنلاین برگزار کنید هر بار موضوعی در زمینه بالا بردن مهارت تولید محتوا انتخاب کنبد.به عنوان مثال چگونه می توان از فیس بوک استفاده کرد ؟ و یا برای شروع یک مکالمه چه باید کرد ؟

    2-     ایجاد قالب برای وبلاگ نویسی.  به عنوان مثال می توانید ابتدا با یک مقدمه ساده شروع کنید که چرا این وبلاگ مهم است و نویسندگان پست های آن چه کسانی هستند و نیز لیستی از اسامی آنها با یک شناسه کاربری و توضیح مختصری در مورد آنها قرار دهید. همین مقدمه ساده برای شروع یک وبلاگ و تاثیر آن بر جذب کارمندان به تولید محتوا کمک می کند.

    3-     ایجاد یک بانک ایده. به اشتراک گذاری ایده ها در شبکه اینترانت شرکت می تواند ایده های زیاد و نوینی را برای کسب و کارها در تولید محتوا فراهم کند. کارمندان می توانند در آن ثبت نام کنند و ایده های خود را در قالب یک یادداشت قرار دهند. این بانک ایده همچنین می تواند به کارمندان بخش تولید محتوا و بازاریابی نیز کمک کند تا ایده های دیگران را در بهبود کیفیت محتوای خود به کار گیرند.

    4-     فراهم کردن امکان ضبط صدا. راه دیگر این است که امکانی برای کارمندان فراهم شود تا بتوانند صحبت های خود را در مورد یک موضوع و ایده خاص ضبط کرده و با گوش دادن به آن بتوانند خلاصه ای کوتاه مفید و تمیز را رونویسی کنند و آن را در شبکه شرکت به اشتراک بگذارند.

    5-      ایجاد امکان نظر دادن یک متخصص در مورد یک تاپیک. این امکان را فراهم کنید که یک کارمند متخصص و ماهر در زمینه محتوا بتواند نظر خود را تنها به عنوان "راهنمایی کارشناس" در مورد موضوعات مختلف بیان کند. امکانی مثل تایپ نظر و یا ضبط صدا. با این کار کارمندان کیفیت نظرات خود را محک می زنند و حس قابت و جلب توجه مثبت کارشناس باعث می شود در یادداشت های بعدی اش متفکرانه و با انگیزه بیشتری تلاش کند.

    Ian Cleary می گوید :

    من فکر می کنم شما باید اهمیت برند سازی و مخاطبان هر برند را در موفقیت آن به کارمندان خود آموزش دهید. سودی که کانتنت مارکتینگ برای شرکت و مهم تر از آن برای خود آنها دارد را توضیح دهید. نقش کمک آن ها در ایجاد محتوا و کسب امتیاز برای تولید هر محتوا را توضیح دهید. برایشان توضیح دهید اگر دانش خود را در فضایی خارج از حیطه کاریشان به نمایش می گذارند آنها را در زندگی حرفه ای آینده شان کمک خواهد کرد. نیاز یک برند برای موفقیت  نیاز کارمندان و کارفرمایان است. ایجاد محتوا وقت گیر و چالش برانگیز است پس کارمندان حتما باید مزایای آن را بدانند.

    Andrew Davis می گوید :  من چهار روش شرکت های بزرگ در تولید محتوا را که با رویکرد شخصی خود برداشت کرده ام این گونه دیده ام :

    1-     تفکرات و رویاپردازی کارمندان. این می تواند بنیان گذار جذب کارمندان جوان و کم تجربه و ایجاد انگیزه در آنها باشد.تشویق و دعوت آنها برای به اشتراک گذاشتن رویاهای آینده شان و تفکراتشان برای موفقیت به طور منظم می تواند آنها را در ایجاد ایده و تولید محتوا درگیر کند.

    2-     تیم بایگانی. تیم بایگانی و یا افرادی که به نوعی با تاریخچه فعالیت شرکت آشنایی کامل دارند اشخاصی هستند که بیشترین زمان را در کنار کسب و کار شما بوده اند. این کارمندان را تشویق کنبد تا دیده ها شنیده ها خاطرات و روایاتی که از شرکت ثبت کرده اند را به اشتراک بگذارند. آنها با عشق اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند.

    3-     کارمندان مردد. این دسته کارمندانی هستند که به طور کلی به پیشرفت بازار و فعالیت شرکت شک و تردید دارند. به جای قرار دادن آنها در حاشیه از آنها دعوت کنید تا دیدگاه ها و تردید های خود را بیان کنند و نظر آنها را در مورد چگونگی پیشرفت در بازار کار سوال کنید. این بهترین روش برای درک مخاطبان و حتی چشم انداز رقبا در بازار است. از آنها بخواهید سوالات و نظرات خود را آشکارا به اشتراک بگذارند و به بحث و گفتگو در آن باره بپردازند. این کار آنها را بسیار خوشحال خواهد کرد که دیگران چگونه با علاقه در مورد نظرات و تفکرات آنها به گفتگو می پردازند.

    4-     کارمندان متخصص. افراد متخصص به طور کل در انجام وظایف فوق العاده هستند اما این تصور را از خود ندارند که می توانند خلاقیت کاری نیز داشته باشند. آنها وظایف و مسئولیت های حیطه تحصیلی و شغلی خود را به نحو احسنت انجام می دهند ولی فکر نمی کنند که می توانند در جذب مشتری و تولید محتوای مخاطب پسند نقش موثری داشته باشند. کارشناسان شما همیشه در مواقعی که شما از آنها خواسته ای دارید خود را با ضرب العجل هایی روبرو می کنند تا بتوانند به طور کامل و بی نقص وظایف خود را ایفا کنند. به کارشناسان به عنوان حقیقت کسب وکارتان می توانید تکیه کنید مانند یک ژورنالیست برای شما و تیمتان خواهند بود. آنها را به سمینار ها و کنفرانس ها بفرستید تا تمامی اتفاقات یافته ها آموخته ها و فید بک های مردم را به طور متخصصانه برای شما ثبت و بازگو کنند.

    Nenad Senic می گوید :

    بیایید واقع بین باشیم. بسیاری از کارمندان احساس نویسندگی را در خود نمی بینند و یا اصلا به محتوا فکر نمی کنند. بهترین راه برای درگیر کردن آنها با محتوا ها صحبت کردن با آنهاست. مانند یک ژورنالیست عمل کنید. جلسات گفتگوی منظم برپا کنید و از آنها در مورد موضوعات مختلف سوال کنید. نتیجه این گفتگو ها جمع آوری لیستی از نظرات مختلف در مورد موضوعات مختلف می باشد که می تواند در تهیه محتوای مناسب بسیار کارآمد باشد. به مرور زمان این گفتگو ها برای آنها از یک بار سنگین و یک وظیفه خارج شده و در به اشتراک گذاشتن دانسته هایشانشرکت می کنند و به قدردانی که شرکت از آنها می کند علاقه مند می شوند.

    خلاصه آنکه راه های زیادی برای تشویق کارکنان به تولید محتوای سودمند برای کسب و کارتان وجود دارد. در واقع یک ترفند برای افزایش تبلیغات کسب و کار ها می باشد. اما نکته بسیار مهمی که بعد از مطالعه ایده های بزرگان کانتنت مارکتینگ به ذهن من رسید و تمایل دارم آن را بازگو کنم این است که :  کارمندان یک شرکت قبل از آن که در کنار فعالیت تخصصی شان بخواهند به تولید محتوا بپردازند نیاز دارند که احساس کنند ایده ها و نظراتشان برای کسب و کار و مدیران شرکت مهم است و با ارائه آنها چیزی ارزشمند در اختیار شرکت می گذارند. تلاش های اضافه و خارج از حیطه کاری آنها را محترم می شمارند و به رسمیت می شناسند.

    و در آخر نکته ای که نباید فراموش کرد این است که حتی اگر کارمندی نتواند در زمینه تولید محتوا مفید باشد با توجه به حق آموزش، پشتیبانی، احترام و تشویق هر کارمند بدون در نظر گرفتن تخصص و حیطه کاری اش می تواند یک منبع مبلغ قوی برای نام تجاری شما باشد.  

  • دومین کتاب رایگان کارزار منتشر شد: 21 نکته در ایمیل مارکتینگ

    دومین کتاب رایگان کارزار در راستای افزایش دانش عمومی کسب و کارهای اینترنتی منتشر گردید.
    این کتاب 66 صفحه ای گام به گام چگونگی استفاده از ایمیل مارکتینگ را در کسب و کارهای کوچک و متوسط تشریح می کند و به شکل ساده ای شما را با این ابزار آشنا می کند.

    تحقیقات نشان می دهد بعد از بهینه سازی برای موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ دومین ابزار موثر و ماندگار در افزایش فروش کسب و کارهای می باشد. استفاده درست از این ابزار می تواند تحول چشم گیری را در کسب و کار شما ایجاد نماید.
     
    پیشنهاد می کنیم اگر آب در دستان است زمین گذاشته و این کتاب را بخوانید.
    برای دانلود این کتاب اینجا را کلیک کنید.


  • سرویسی جدید از کارزار:نرم افزار ایمیل مارکتینگ با کیفیت عالی و قیمت ایده ال

    ارسال ایمیل به inbox مخاطبان یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارها برای ارسال ایمیل گروهی و تبلیغاتی به لیست مشتریان خود می باشد.
    به شخصه چندین سال در جستجوی نرم افزار مختلف برای ارسال ایمیل تبلیغاتی بودم، تا یک نرم افزار ساده و به قیمت مناسب برای اینکار پیدا کنم، با توجه به اینکه خریدها در این بخش دلاری می باشد اکثر نرم افزارهای برای استفاده در کسب و کارهای کوچک ایرانی گران بودند.
    نگاهی به قیمت های برخی از این نرم افزار نشان دهنده این ماجرا است



    چند وقت پیش در حین وبگردی ها نرم افزاری پیدا کردم که در حوزه ارسال ایمیل گروهی و درست کردن خبرنامه الکترونیکی و قیمت بی نظیر است.
    اولین موضوع قیمت این نرم افزار بود، قیمت این نرم افزار برای ارسال نامحدود ایمیل به 10.000 مشترک به صورت سالیانه فقط 99 دلار می باشد!
    این نرم افزار ویژگی های جالبی برای ایجاد، مدیریت و ارسال خبرنامه های الکترونیکی دارد که ویژگی های آن را می توانید اینجا ببینید.

    برای تست رایگان نرم افزار اینجا را کلیک کرده و در عرض کمتر از یک دقیقه ثبت نام کنید.

  • 25
    اردیبهشت

    بیشترین سهم تبلیغات اینترنتی برای بانک ها و موسسات مالی

    کدام صنایع درآمد 37.9 میلیاردی گوگل در سال 2011 از تبلیغات اینترنتی را منجر شده است؟
     
    گوگل اعلام کرد در سال 2011، مبلغی معادل 37.9 میلیارد دلار درآمد داشته است، ما به تحلیل ها برای اینکه بدانیم کدام صنایع بیشترین سهم را در این در آمد گوگل داشته اند رجوع کردیم.
    جالب است که اولین رتبه در تبلیغات اینترنتی گوگل متعلق به صنعت بانک و بیمه با مبلغ 4 میلیارد دلار می باشد.
    • رتبه اول) بانک ها موسسات مالی و بیمه، 4 میلیارد دلار
    • رتبه دم) خرده فروشی و کالاهای عمومی، 2.8 میلیارد دلار
    • رتبه سوم) تور و گردشگری، 2.4 میلیارد دلار
    • رتبه چهارم) کاریابی و آموزش با 2.2 میلیارد دلار
    • رتبه پنجم) خانه و زمین با 2.1 میلیارد دلار
    • رتبه ششم) کامپیوتر و لوازم الکترونیکی مصرفی با 2 میلیارد دلار
    • رتبه هفتم) خودرو و وسایل نقلیه با 2 میلیارد دلار
    • رتبه هشتم) اینترنت و مخابرات با 1.7 میلیارد دلار
    • رتبه نهم) تجارت و صنعت با 1.6 میلارد دلار
    • رتبه دهم) مناسبت ها و هدیه با 1.2 میلیارد دلار

    درآمد تبلیغات اینترنتی از این 10 صنعت 60 درصد درآمد اصلی گوگل را شامل می شود.
    اینفوگراف درآمد گوگل از تبلیغات اینترنتی (برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)
     
  • بهترین زمان برای ارسال ایمیل در تبلیغات اینترنتی

    ایمیل مارکتینگ و خبرنامه های ایمیلی یکی از قویترین بازوها در تبلیغات اینترنتی می باشد.
    شرکت GetResponse به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ایمیل مارکتینگ پس از آنالیز 21 میلیون ایمیل ارسالی توسط کاربرانش، گزارش جالبی از آمار ایمیل های ارسالی ارائه کرده است.
    این مطالعه نشان می دهد که 23.63 درصد بازشدن ایمیل ها توسط کاربران در ساعت اول ارسال ایمیل رخ می دهد.
    برخی از نتایج جالب این مطالعه به شرح ذیل می باشد:
    • 23.63 درصد ایمیل های ارسال در ساعت اول، 9.52 درصد در ساعت دوم، 6.33 درصد در ساعت سوم و 4.8 درصد در ساعت چهارم پس از ارسال باز می شوند، این رقم برای روز بعد از ارسال به 0.63درصد کاهش پیدا می کند.
    • بهترین زمان ارسال برای باز شدن ایمیل ها ساعت 8 تا 9 صبح و 3 تا 4 بعد از ظهر می باشد.
    • بهترین زمان برای کلیک روی ایمیل های باز شده ساعت 8 تا 9 صبح و 3 تا 8 بعد از ظهر می باشد.
    • 5.9 درصد ایمیل ها بین 12 تا 6 صبح، 38.7 درصد بین 6 تا 12 ظهر، 25.8 درصد بین 12 تا 6 بعد از ظهر و 29.6 درصد بین 6 تا 12 شب ارسال می شوند.

    یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

  • 10
    شهریور

    تکنیک‌های افزایش نرخ تبدیل در وب‌سایت‌های فروش آنلاین

    نرخ تبدیل در چهارچوب یک وب‌سایت تخصصی در زمینه‌ی فروش آنلاین عبارت است از نسبت میان تعداد کاربرانی که خرید نموده‌اند به تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت. در حالی که هم‌چنان اکثر وب‌سایت‌ها بر افزایش تعداد بازدیدهای روزانه خود تمرکز نموده و به دنبال راهکاری هستند تا تعداد بیشتری از کاربران را به سوی وب‌سایت خود جذب نمایند، پژوهش‌های گوناگون نشان می‌دهند که وجود ایراداتی ساده در طراحی رابط کاربر و یا فرایندهای خرید آنلاین، میزان بازدهی را در چنین سایت‌هایی به شدت کاهش داده و نرخ تبدیل را در میزان کمینه‌ی خود طلسم می‌نماید.

    نرخ تبدیل در فروشگاه های انلاین

    در این مقاله نگاهی کوتاه داریم به تکنیک‌هایی که می‌توانند این مشکل را از پیش پا برداشته و کسب و کارهای اینترنتی را رونق بخشند:

    10- زندگی کاربران را آسان‌تر سازید!

    این گزاره هر چند در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما حاوی نکات و سرخط‌های عمیقی است که از سوی بسیاری از صاحبان کسب و کارها نادیده گرفته می‌شود. یک وب‌سایت فروش آنلاین خوب هیچ کس را از خرید به هر دلیلی محروم نمی‌سازد. کجای کار معمولاً اشتباه است؟

    • در دسترس بودن وب‌سایت: هر زمان به هر دلیلی شما از دسترس کاربران خارج شوید نه تنها بخشی از مخاطبان خود را که در آن زمان به شما مراجعه نموده‌اند از دست داده‌اید بلکه بر تصویری که از شما نزد کاربران وجود دارد خدشه جدی وارد خواهد شد. سرورهای میزبان سایتتان را با دقت انتخاب نمایید و از قدرت و پاسخ‌گویی آن‌ها اطمینان حاصل کنید. برای آن که بهانه‌ای در راستای ف.ی.ل.ت.ر شدن به دست ناظران ندهید محتوایی که در وب‌سایتتان منتشر می شود، اعم از مطالب اصلی و یا نظرات و نوشته‌های کاربران در تالارهای گفتگو را به طور سیستماتیک بررسی نمایید.
    • مرورگر اینترنت: حتما باید توجه نمود که وب‌سایت شما در تمام مرورگرهای رایج به درستی دیده می‌شود. نباید به این موضوع اتکا کرد که "طبق آمارهای سایت، اکثر کاربران ما از فلان مرورگر استفاده می‌نمایند و در نتیجه نیازی به اصلاح و بررسی نحوه نمایش وب‌سایت در دیگر مرورگرها نیست." زیرا به سادگی این آمار می‌تواند ناشی از همین موضوع باشد که کاربرانی که از دیگر مرورگرها استفاده می‌نمایند به وب‌سایت شما سر نمی‌زنند چون درست دیده نمی‌شود!
    •  چشمگیر بودن: زمانی که یک کاربر تصمیم می‌گیرد که کالایی را از وب‌سایت شما خریداری کند چه اتفاقی می‌افتد؟ احتمالا به دنبال دکمه یا لینکی برای خرید می‌گردد. هر چه این دکمه در دسترس تر و بزرگ‌تر باشد این فرایند ساده‌تر و در نتیجه با احتمال بیشتری انجام می‌گیرد. فرایند خرید باید مانند آب خوردن آسان و قابل فهم باشد تا هیچ کاربری با هر سطحی از مهارت در فهم آن مشکلی نداشته باشد.
    • کاربردپذیری: آیا تمام آن‌چه که کاربران پیش از خرید احتیاج است در مورد کالا بدانند در دسترسشان قرار دارد؟ داده‌هایی از قبیل مشخصات فنی و عکس‌های مناسب از زوایای گوناگون و ... اصلا آیا کاربران به راحتی می‌توانند کالای مورد نظرشان را در وب‌سایت شما بیابند؟ عدم توجه به کاربردپذیری یک وب‌سایت عمده‌ترین اشکالی است که در طراحی‌های استفاده شده به چشم خورده و می‌تواند بخشی یا تمام مشتریان را از خرید منصرف نماید.

    عدم توجه به مجموعه ی عوامل بالا می‌تواند وضعیت یک وب‌سایت فروش آنلاین را که عملاً فروشی ندارد برای شما تشریح نماید.

    9- با صداقت و شفاف باشید!

     هیچ چیز بدتر از آن نیست که کاربران سایت شما احساس نمایند شما با آن‌ها با صداقت رفتار نمی‌کنید. برای مثال اگر کالایی را موجود ندارید در همان مرحله اول این موضوع را با کاربران در میان گذارید. کاربری که برای بررسی موجود بودن یک کالا مجبور شود مراحل خرید را طی کند، به شدت عصبانی و کلافه خواهد شد. و یا اگر هزینه‌های جانبی شامل مالیات و هزینه‌ی حمل و نقل و غیره قرار است به هزینه اولیه و قیمت یک کالا افزوده شود باید در همان مرحله‌ی اول همه چیز به طور شفاف با کاربران در میان گذاشته شود تا بتوانند به درستی و بر اساس نیاز و توانایی خود اقدام به خرید کنند.

    8- وقت کاربران را تلف نکنید!

    کاربران را مجبور نکنید که با این سرعت اینترنت از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر رفته و اطلاعاتی که لزوما مورد نیاز نیست و یا شاید خصوصی تلقی می‌کنند در فرم‌های طولانی در اختیار شما قرار دهند. برای یک خرید حتما نیاز نیست که عضو سایت شما شوند و مراحل ثبت نام را طی کنند. برای دریافت یک بروشور حتما نباید ایمیل خود را برای شما به یادگار بگذارند. می‌دانم که این اطلاعات ممکن است در جایی و یا برای ارتباط‌گیری‌های بعدی به کار بیاید، اما می‌توان با قرار دادن مزایایی کاربران را تشویق به این امر نمود به جای آن که تمامی این مسائل را به صورت اجباری درآورده و کاربران را کلافه کرد! مثلا می‌توان برای اعضای سایت یک تخفیف کوچک قرار داده و یا با برگزاری قرعه‌کشی‌های دوره‌ای کاربران را تشویق نمایید که اطلاعاتی در مورد خود به شما ارائه نمایند. این قبیل برنامه‌های تشویقی نه تنها باعث می‌شوند که اطلاعات واقعی از کاربران دریافت نمایید، بلکه تصویر ذهنی مناسبی نیز به مخاطبان شما ارائه می‌دهد که شما به جای یک باجگیر فرصت‌طلب، گشاده‌دست و خوش‌خلق هستید و کسی را مجبور به انجام کاری که مایل نیست نمی‌نمایید.

    7- تلاش کنید که کاربران به شما اطمینان نمایند!

    هنوز هم کاربران بسیاری در اینترنت هستند که به خرید آنلاین اطمینان ندارند. شما می‌توانید با اقداماتی کوچک اعتماد آن‌ها را به خرید آنلاین جلب و نموده و سوءظن آن‌ها را برطرف نمایید. برای مثال، وجود آدرس پستی معتبر و تلفن‌های ثابتی که پاسخ‌گویی مناسبی دارند می‌توانند در این زمینه موثر باشد. هم‌چنین طراحی مناسب وب‌سایت هم می‌تواند در این زمینه بسیار مهم باشد. لابد انتظار ندارید که مخاطبان شما به وب‌سایتی که یک کپی واضح از دیگر سایت‌ها است و هیچ اطلاعات تماسی ندارد و یا حداکثر یک شماره موبایل اعتباری برای تماس گرفتن اعلام نموده اطمینان کنند و شماره کارت خرید نقدی خود را وارد نمایند و یا آدرس و تلفنشان برای شما به یادگار بگذارند.

    6- سیاست مشخصی برای مرجوع نمودن کالاها داشته باشید!  

    مسأله مرجوع نمودن یک کالای خریداری شده یکی از بحران‌های مردم در خرید آنلاین را تشکیل می‌دهد. داستان بسیار ساده است. هنگامی که شما از یک فروشگاه در فلان مرکز خرید کالایی را خریداری می‌نمایید، می‌دانید که در صورت وجود مشکلی در رابطه با کالا چه باید بکنید. یعنی به فروشگاه مراجعه نموده و مسأله را با فروشنده مطرح می‌سازید. اما در مورد خرید آنلاین چه؟ اگر وبسایت شما یک سیاست مشخص در زمینه مرجوع نمودن کالاها داشته باشد، کاربران با خیالی راحت‌تر به خرید اقدام نموده و پول پرداخت می‌کنند. یک سیاست مرجوعی مناسب، به خریدار زمان کافی برای برگشت دادن کالا را داده و هزینه‌های ارسال و غیره را برای وی به حداقل می‌رساند.

    5- اطلاع‌رسانی به مشتریان را فراموش نکنید!

    مشتریان صبور نیستند. باید آن‌ها را در جریان مراحل کار قرار دهید. مشتری اگر بداند که سفارش در چه وضعیتی است و کی و چگونه به دستش می‌رسد، آرامش بیشتری خواهد داشت. در اختیار قرار دادن یک کد رهگیری که به وسیله‌ی آن مشتری بتواند در جریان پیشرفت فرایند خرید قرار گیرد می‌تواند بسیار موثر باشد.

    اما این موضوع چگونه باعث افزایش نرخ تبدیل شما می‌شود؟ پاسخ بسیار ساده است! همین که مشتری از خرید از شما راضی بوده و خاطره‌ی خوبی داشته باشد، احتمال این که از شما مجددا خرید کرده و یا شما را به دیگران توصیه نماید افزایش می‌یابد. این گونه تصور کنید که اگر یک فروشنده با خوش‌رویی با شما برخود کرده و با حوصله به سوالات شما پاسخ گوید، بسیار محتمل است که شما مجددا برای خرید به وی مراجعه نمایید. در این مورد هم، نحوه‌ی تعامل فروشنده و خریدار بعد از خرید نمودن، می‌تواند بر تلقی ذهنی مشتری از شما اثر گذارد. مشتری اگر تصور کند شما تنها در زمان خرید برخورد مناسبی دارید و همین که این فرایند تمام شد دیگر وی برای شما اهمیتی ندارد، دلزده خواهد شد. دقت کنید که مخصوصا ایرانی‌ها علاقه دارند که رابطه‌ی شخصی و فردی با فروشندگان ایجاد نمایند و به قول معروف، آن‌ها در دایره‌ی آشنایان خود قرار دهند و از این طریق به سرمایه اجتماعی خود بیافزایند. پس این برای یک وب‌سایت که مخاطبان آن ایرانی‌ها هستند بسیار مهم است که بتواند این حس خوب را به مشتری منتقل نماید.

    4. به مشتریان، راه‌های گوناگونی برای پرداختن هزینه‌ی خرید ارائه نمایید!

     با این که به نظر بدیهی می‌رسد اما لازم به تأکید است که فراهم بودن راه‌های گوناگون برای پرداخت می‌تواند نرخ تبدیل فروشگاه اینترنتی شما را افزایش دهد. همه مشتریان شما کارت بانکی فعالی در دسترس ندارند و یا ممکن است به هر دلیلی مایل نباشند از کارت بانکی خود استفاده نمایند. پس زندگی مشتریان خود را تسهیل نمایید و آن چه که مایل هستند را در اختیارشان بگذارید.

    3. به ارزش مشتریان خود اضافه نمایید!

    مشتری شما چون به کالایی نیاز دارد از فروشگاه شما خرید می‌کند، اما شما هم‌زمان می‌توانید پیشنهاداتی برای کالاهای دیگری که ممکن است با توجه به خریدی که انجام نموده به کارش بیایند به وی ارائه نمایید. لزومی ندارد که مشتری، آن‌ها خریداری کند اما فروش عرضی، تکنیکی بسیار جا افتاده و جواب پس داده است که نباید از آن به ساده گذشت. پس هر زمانی که یک مشتری کالایی را به سبد خرید خود اضافه نمود، پیشنهادات جذاب و مناسبی به وی ارائه نمایید. مطمئن باشید که ضرری نخواهد داشت.

     

    2. فروشگاه آنلاینی که به یاد ماندنی باشد بیشتر می‌فروشد!

     یک فروشگاه اینترنتی بد فقط به مشتریان کاتالوگ کالاها را می‌دهد. اما یک فروشگاه آنلاین خوب، اطلاعات کافی و مناسبی شامل بررسی‌های کارشناسان، نظرات مشتریان و ... ارائه می‌نماید. دقت کنید که مشتریان، فرایند خرید آنلاین را هم‌چون خرید آفلاین خود با بررسی و تحقیق در مورد کالا آغاز می‌نمایند. یک فروشگاه آنلاین خوب، در این مرحله است که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. فایده‌ی این داستان این است که اگر کاربر برای اطلاع از یک کالا به فروشگاه شما سر بزند، به احتمال بیشتری برای خرید آن کالا نیز به فروشگاه شما مراجعه خواهد نمود.

    هم‌چنان در این مرحله است که تکنیک‌های برندینگ آنلاین و تبلیغات اینترنتی مناسب می‌تواند بیش از همیشه به کار بیاید.

    1. نکته ویژه‌ای در فروش اینترنتی خود داشته باشید!

     مهم‌ترین نکته این است که شما باید چیزی داشته باشید که شما را از رقبایتان در اینترنت متمایز سازد. اگر تا به حال به این موضوع نیاندیشیده‌اید، خشت اول را کج نهاده‌اید و باید همین حالا دست به کار شوید. بسیاری از شرکت‌ها این نکته ی ویژه را ندارند اما بسیاری هم هستند که با وجود دارا بودن، از آن آگاه نیستند. قیمت‌های پایین‌تر از خرده فروشی، سرویس ارسال رایگان کالا، کالاهایی که به سادگی در دسترس همه نیستند و .. همه و همه می‌توانند نکته ویژه‌ی فروش شما باشند. آن را برجسته نموده و به مشتریان خود بگویید.

     

    ترجمه آزاد از http://www.addedbytes.com

Go To
Page Size