• چند روش ثابت شده برای افزایش لیست اعضای شما در ایمیل مارکتینگ

    احتمالا شما هم از اینکه خیلی از افرادی که وارد وب سایت شما شده اند و عضو خبرنامه شما نمی شوند، نگران هستید.
    ممکن است با یک تغییر ساده یک اتفاق بزرگ در این حوزه برای شما ایجاد شود


    در این مقاله چند روش ساده برای تغییر قابل توجه در عضو شدن افراد در خبرنامه شما پیشنهاد خواهم داد:
    پیشنهاد اول: به جای قرار دادن فرم عضویت در فوتر یا صفحه جدا، در تمام صفحات خود یک پاپ آپ زیبا برای عضوگیری در خبرنامه خود قرار دهید، تحقیقات نشان داده است که این شیوه تا 99 درصد میزان اعضاء را افزایش می دهد

    پیشنهاد دوم: یک PDF با محتوای مناسب برای دانلود رایگان در سایت خود قرار دهید و برای مجوز دانلود از خوانندگان خود درخواست کنید که ایمیل خود را به شما بدهند

    پیشنهاد سوم: وبینارهای رایگان برای مخاطبان خود راه اندازی کنید و از آنها بخواهید برای شرکت در این وبینار ها ثبت نام کنند

    پیشنهاد چهارم: در صفحات فیس بوک، اینستاگرام و گوگل پلاس خود از کاربران خود بخواهید که برای دریافت خبرنامه آدرس ایمیل خود را به شما بدهند

    پیشنهاد پنجم: به لیست شماره موبایل های مشتریان خود پیامک زده و از آنها بخواهید برای دریافت خبرنامه های هفتگی شما ایمیل خود را برای شما پیامک کنند

    پیشنهاد ششم: آموزش های رایگان یک هفته ای در سایت خود قرار داد و با استفاده از autoresponder راه اندازی کنید و از کاربران بخواهید در این آموزش ها ثبت نام کنند

    پیشنهاد هفتم: با ثبت نام در خبرنامه یک کوپن تخفیف 10% به ایمیل کاربر خود ارسال کنید

    نظر شما چیست شما پیشنهاد دیگری دارید؟

  • انواع ایمیل ها در ایمیل مارکتینگ

    روزانه بیش از صد و هشتاد میلیارد ایمیل، در سراسر جهان ارسال می‌شوند. تعداد بسیار کمی از این ایمیل‌ها باز می‌شوند. تعداد بسیار کمتری به صورت کامل خوانده می‌شوند و تعداد بسیار بسیار کمتری، در نهایت به «یک رفتار» یا «تغییر یک رفتار» در دریافت‌کننده منجر می‌شوند. تغییر رفتار می‌تواند ترک یک عادت نادرست، شکل‌گیری یک عادت درست، تغییر میزان اعتماد به یک برند، رها کردن استفاده از یک محصول، شروع به استفاده از یک محصول یا برند جدید یا هر تغییر رفتاری دیگری باشد.

    قبلاً در بحث ایمیل مارکتینگ یا هرزنامه‌های انبوه، به رفتارهای نادرستی که در ایمیل مارکتینگ انجام می‌شوند، اشاره کردیم. همچنین در بحث استفاده از ایمیل مارکتینگ در کمپین‌های تبلیغاتی، برخی از نکات اولیه اما مهم که باید در محتوای ایمیل‌ها و به طور کلی در اجرای استراتژی ایمیل مارکتینگ مورد توجه قرار بگیرد، صحبت کردیم.

    از این به بعد به صورت دقیق‌تر و اجرایی‌تر، نکات تکمیلی در حوزه ایمیل مارکتینگ را مطرح می‌کنیم. در اینجا قصد داریم به انواع ایمیل‌هایی که با هدف بازاریابی و فروش برای مخاطبان ارسال می‌شود توجه کنیم.

    اگر مطلبی را که در مورد تقسیم‌بندی انواع محتوا در بازاریابی، تحت عنوان بازاریابی محتوا و افزایش سهم بازار در سری استراتژی محتوا منتشر شده، نخوانده‌اید، لطفاً حتماً قبل از مطالعه ادامه این مطلب، آن نوشته را مطالعه بفرمایید.


    انواع ایمیلها در ایمیل مارکتینگ

    هر کسب و کار یا به طور کلی هر سازمان، در صورتی که از ابزار ایمیل برای بازاریابی و ارتباط با مشتری خود استفاده کند، می‌تواند – یا باید –  ارسال پنج نوع ایمیل مختلف را در استراتژی خود در نظر بگیرد:

    ارسال ایمیل‌هایی برای آگاهی بخشی یا Awareness: در این نوع ایمیل‌ها، هدف صرفاً مطلع کردن مخاطب از وجود یک محصول است. همینطور تلاش برای اینکه وی، به آن محصول و استفاده از آن حساس شده و بخشی از ذهن خود را به آن اختصاص دهد. البته ایمیل‌هایی که با هدف آگاه کردن ارسال می‌شوند، کاربرد دیگری هم دارند و آن ایجاد شناخت اولیه از مشتریان بالقوه در فضای آنلاین است. فرض کنید که شما یک آژانس مسافرتی دارید و بدون هرگونه تبلیغات مستقیم،‌ در اردیبهشت ماه، گزارشی از پنج مقصد برتر مسافرت‌های مردم ایران در نوروز تنظیم کرده‌اید. در این گزارش دیدنیهای شهر‌های مختلف و جاذبه‌های توریستی آنها مطرح شده است. اگر در انتهای هر مطلب، محلی باشد که خواننده بتواند برای مشاهده اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کند،‌ با مقایسه کلیک‌های شهرهای مختلف، می‌توان جذابیت نسبی مقاصد مختلف برای مردم را ارزیابی کرد.

    ارسال ایمیل برای قرار گرفتن در فهرست مقایسه‌ها یا Consideration: معمولاً در این نوع ایمیل‌ها، هدف این است که محصول یا برند، یکی از سه انتخاب مشتریان باشد. فرض کنید یک مرکز آرایش و زیبایی زنانه، برای خانم‌هایی که مشتری بالقوه او هستند، به صورت منظم  ایمیل‌هایی در مورد بهداشت پوست و مو و نگهداری بهتر از پوست و مو، ارسال می‌کند. در ایمیل‌هایی که هدف آن «قرار گرفتن در فهرست مقایسه» است، ممکن است مستقیماً یا تلویحاً اشاره شود که: «مجموعه‌ی … در شهر … نخستین مجموعه‌ای بوده است که علاوه بر خدمات آرایش و زیبایی، آموزش و ترویج فرهنگ علمی زیبایی و سلامت را آغاز کرده است». یا اینکه «مجموعه … از معدود مراکز بهداشت و زیبایی در شهر … است که مواد و محصولات مورد استفاده خود را بر اساس عامل … انتخاب می‌کند». بدیهی است که آنچه نوشته شد، اصطلاحاً «عصاره‌ی پیام» است و در عمل این پیام ممکن است به شکل‌های ساده‌تر یا پیچیده‌تر یا در قالب داستان یا گفتگو یا بسته به فضای ذهنی مشتریان در آن ایام با کلمات دیگری، به آنها منتقل شود.

    ارسال ایمیل برای هدایت کردن مشتری به سمت تصمیم نهایی یا Conversion: در این نوع ایمیل‌ها، تلاش می‌شود مخاطب اقدامی عملی را برای خرید محصول یا خدمت، انجام دهد. یا لااقل برای کسب اطلاعات بیشتر، به صورت حضوری مراجعه‌ای انجام داده یا تماسی بگیرد. مهم‌تر از نوع اقدام،‌ این است که دریافت کننده، حرکتی هر چند بسیار کوچک، در مسیر اجرایی کردن تصمیم خرید بردارد. موارد زیر می‌تواند نمونه‌هایی از پیامهای مطرح شده در این ایمیل‌ها باشند:

    * دعوت از خواننده ایمیل برای تماس تلفنی با شرکت یا سازمان یا مجموعه ما برای کسب اطلاعات بیشتر

    * دعوت از خواننده‌ی ایمیل برای شرکت در یک نمایشگاه یا بازدید از محصولات در مجموعه‌ ما

    * دعوت از خواننده‌ی ایمیل برای مراجعه به یک لینک خاص و دانلود کردن کاتالوگ یا بروشور محصولات و خدمات ما و …

    ارسال ایمیل برای کسانی که هم‌اکنون از محصولات و خدمات ما استفاده می‌کنند یا Product Users: این نوع ایمیل‌ها برای کسانی که مشتری ما شده‌اند ارسال می‌شود. کسانی که محصولات یا خدمات ما را خریداری کرده‌اند نباید احساس کنند که رها شده‌اند. باید احساس کنند که هنوز مورد توجه هستند. ممکن است نکاتی در مورد استفاده‌ی بهتر از محصول و خدمات برای آنها ارسال شود. تغییراتی که در محصولات به وجود آمده و هر چیزی که رضایت آنها را از محصول ما افزایش دهد.

    فرض کنید که شما یک خودرو خریده باشید و در شروع زمستان، ایمیلی بگیرید که توضیح بدهد چه نکاتی را باید در مورد خودرو خودتان رعایت کنید تا کمترین دردسر را در سرما تحمل نمایید. تصور کنید که حتی یک یا دو ایمیل از این نوع – در مورد خاص خودرو – در سال،‌ تا چه میزان می‌تواند احساس خوب ایجاد کند.

    به خاطر داشته باشیم که کسانی که یک بار از یک مجموعه خریداری می‌کنند، اگر اعتماد و رضایتشان جلب شده باشد، دفعات بعد بسیار ساده‌تر تصمیم به خرید را خواهند گرفت. ضمن اینکه آنها بهترین مبلغان خدمات هستند. میزان درگیر شدن با یک برند یا Brand Engagement هم می‌تواند از این طریق افزایش پیدا کند.

    ارسال ایمیل با هدف افزایش وفاداری یا Loyalty Message: این نوع ایمیل‌ها هم برای مشتریان فعلی ارسال می‌شوند. در این ایمیل‌ها، هدف به هیچ وجه کسب مستقیم منافع مالی و اقتصادی نیست. حتی ممکن است امتیازهای مختلفی که ارزش مادی دارند هم به مشتریان تعلق بگیرد. مشتری وفادار قطعاً در بلندمدت منافع اقتصادی به همراه خواهد داشت، اما باید بداند و باور کند – و این باور در ما هم وجود داشته باشد – که مستقل از خریدها و رابطه‌های بعدی، همین‌ که زمانی با مجموعه‌ی ما در ارتباط بوده، هنوز هم برای ما ارزش دارد و ما او را فراموش نکرده‌ایم. این ایمیل‌ها الزاماً‌ پیچیده نیست.
     
  • به پیشواز درازتـــــــــــرین شب سال با 20 درصد تخفیف میلرلایت

     
    مهلت استفاده از این تخفیف تا 27 آذرماه 93(فردا) ساعت 13 می باشد برای اطلاعات بیشتر و استفاده از این تخفیف با شماره تلفن 22353500 تماس بگیرید
  • در اینستاگرام منتظر شما هستم

    خوشحال خواهم شد من را در اینستاگرام دنبال کنید، آدرس من در اینستاگرام mahmoudzadeh می باشد.
     
     
  • شروع کنید، اینستاگرام برای کسب وکار شما

    طبق تحلیل های سایت سام آل در سال 2013 اینستاگرام موثرترین ابزار بازاریابی بین رسانه های شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری بوده است.

    این ابزار علاوه بر ایجاد یک ارتباط غیر رسمی بین شما و مشتریان (بالفعل و بالقوه) به شما در حوزه مارکتینگ نیز می تواند کمک کند، کار با اینستاگرام خیلی ساده است و شما در کمتر یک دقیقه می توانید اکانت اینستاگرام کسب و کار خود را ایجاد کنید فقط کافی است که این نرم افزار را روی تلفن همراه خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.

    مهمترین چیز در موفق کردن اینستاگرام کسب و کار شما ایده ای است که شما برای انتشار محتوا در صفحه خود طراحی می کنید، اگر این استراتژی محتوا شما درست چیده نشود، این ابزار برای شما کار نخواهد کرد.
    این استراتژی بستگی مستقیمی با نوع کسب و کار شما دارد مثلا اگر شما یک آژانس مسافرتی هستید محتواهایی از قبیل تصاویر هتل ها، تصاویر جاهای دیدنی، آموزش های کوتاه در مورد سفر و ... می تواند جذاب باشد

    برای مشخص شدن بحث مثالی برایتان می زنم، همانطور که می دانید (شاید هم بعضی از اعضای دوست داشتنی کارزار نمی دانند) سایت بانکی(banki.ir) متعلق به مجموعه ما می باشد، این سایت در حوزه اخبار بانکی، اقتصاد، تکنولوژی و استخدام کار می کند، در ضمن بیش از 300.000 نفر در این سایت رزومه خود را برای کاریابی ثبت نموده اند.
    ما 10 روز پیش تصمیم گرفتیم صفحه اینستاگرام این سایت را راه اندازی کنیم، بحث های زیادی مطرح شد که چه الگوی برای محتوای این صفحات در نظر بگیریم که هم برای کاربران جذاب باشد ( به گونه ای که صفحه ما را به دوستان خود توصیه کنند) و هم از طرف دیگر برای کسب و کار ما مفید باشد، یعنی یک رابطه برنده- برنده بین بانکی و مخاطبان، نتیجه خیلی ساده بود، ما آخرین آگهی های استخدام بانکی را در این صفحه به صورت دست نویس ( برای دادن یک حس غیر رسمی) منتشر کنیم. نتیجه این شد:
     
     
    صفحه 10 روز پیش راه اندازی شد و با چند تبلیغ کوچک در صفحات پربازید اکنون بیش از 10.000 دنبال کننده دارد.
    دلیل موفقیت این صفحه خیلی ساده است، انتخاب استراتژی مناسب برای محتوا!
     
    این صفحه را  در این آدرس می توانید ببینید و آن را دنبال کنید (http://instagram.com/jobboard)
     
     
     
    شما چه کسب و کاری دارید و فکر می کنید چه محتوایی برای کسب و کار شما مناسب باشد؟

  • محتوا به کدام سو می رود؟


    در سال 2014 توجه به لزوم و اهمیت محتوا و بازاریابی محتوایی به صورت روز افزونی افزایش پیدا کرده است. در آمریکا، اروپا و بسیاری از نقاط دیگر جهان شرکت‌ها بودجهی بیشتری را برای تولید محتوا اختصاص داده و خواهند داد. اگرچه بسیاری هنوز معتقدند که هزینه‌ی بیشتری که بازاریابی محتوایی نسبت به شیوه‌های بازاریابی قدیمی می طلبد، این گزینه را از روی میز خارج می کند اما کسانی که چشم به آینده دارند اهمیت این روش بازاریابی را به خوبی دریافته‌اند. با این همه نه تنها بازاریابی محتوایی هزینه‌ی کمتری در بر دارد بلکه بازگشت سرمایه‌اش نیز چندین برابر بازاریابی سنتی است.
    همین امروز بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان در حال بازنگری استراتژی‌هایی هستند که در سال گذشته در بازاریابی محتوایی پی گرفته بودند تا بتوانند نقاط قوت آن را تقویت  کنند و در صدد رفع کاستی‌هایش بربیایند. با این همه بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تنها به فکر این هستند که محتوای از پیش تولید شده‌ی خود را صرفا منتشر کنند و برای‌شان مهم نیست که این محتوا به دست چه کسی خواهد رسید و بهترین مخاطبان برای محتوای‌شان چه کسانی هستند.
    توجه به افزایش چشم‌گیر و سر به فلک کشیده‌ی کنفرانس‌هایی که در سال گذشته در مورد بازاریابی محتوایی در سطح جهان برگزار شده است به ما نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند در این مورد دانش کسب کنند، می خواهند بدانند که به چه شکل باید محتوا تولید کرد و چگونه می توان تاثیرگذارترین محتوا را برای مخاطبان عرضه نمود.
    جنگ محتواها
    این که محتوا به زودی جهان بازاریابی را در بر خواهدگرفت یک هشدار جدی برای همه‌ی شرکت‌ها خواهد بود. تولید محتوا به عرصه‌ی یک نبرد شبیه خواهد شد و رمز پیروزی در این نبرد تنها چند چیز است؛ محتوای خاص، محتوایی که به راستی صدای شرکت شما باشد، محتوایی که صادقانه باشد. یک راست با مخاطب‌تان صحبت کنید و آن‌ها را به خوبی بشناسید.
    استراتژی‌ها در راه اند
    به جای تولید محتوای بدون برنامه، مردم به دنبال یافتن بهترین استراتژی‌ها برای خلق و انتشار محتواها خواهند بود. تهیه‌ی مستندات از مسیر در پیش گرفته شده برای تولید محتوا اولین قدم در این راستا خواهد بود. قدمی که شاید مهم‌ترین قدم نیز باشد چرا که بدون این گام بازنگری و تغییر استراتژی بی معنی است.
    برای همه چیز باید برنامه داشته باشید. خیلی ساده از یک تقویم استفاده کنید و برنامه‌ها و ضرب العجل‌های‌تان را به دقت از روی آن دنبال نمایید. نتایجی که به آن دست یافته‌اید را به دقت بررسی کنید. ابزارهای این کار امروزه به وفور در دسترس هستند.

    تاکید و تاثیر گوگل بر محتوا؛ پاندا، پنگوئن و هامینگ برد ( مرغ مگس خوار )
    تمام چیزهایی که گوگل در سال 2013 و 2014 از آن رونمایی کرد نشان دهنده‌ی اهمیت روز افزون محتوا است. محتوا در آینده‌ی بسیار نزدیک نیز موضوع بسیاری از بحث‌ها خواهد بود، موضوع صحبت شما با همکارتان در بالکن شرکت و یا موضوع بسیاری کنفرانس‌ها و مقالات. صدقه سر الگوریتم هامینگ برد، جستجو در گوگل بسیار هم‌خوان و نزدیک به زبان روزمره شده است. پس محتوای تولید شده نیز مجبور است شبیه زبان روزمره شود و از فرم خشک و رسمی خارج شود.
     
    این شما و این محتوا
    مهم نیست چه روزی، چه ماهی و چه سالی! محتوا جا پای خود را در بازار ایران تثبیت خواهد کرد. از این جا به بعد با شماست؛ دیدن این جایگاه تاثیرگذار یا بی اعتنایی به آن. محتوا مثل طوفانی همه چیز را زیر و رو خواهد کرد. محتوا فصل نوینی را آغاز کرده و تازه این ابتدای راه آن است.

  • یک هدیه دیجیتال بدهید و ایمیل مشتریان خود را دریافت کنید

    یکی از بهترین شیوه های دریافت ایمیل کسانی که به وب سایت شما رجوع می کنند دادن هدیه رایگان است و گرفتن ایمیل آنها برای دریافت این هدیه رایگان است

    احتمالا خیلی از ماها این موضوع را می دانیم و بارها در مورد این مساله مطلب و مقاله خوانده ایم، اما چرا اجرا نمی کنیم؟ احتمالا فکر می کنیم که کار خیلی پیچیده ای در اجرا است، نیاز است که در وب سایت مان برنامه نویسی انجام شود، سرو کله زدن با برنامه نویس ها هم داستان خود را دارد و ....امروز من می خواهم در این مقاله به شما بگویم که چگونه با میلرلایت می توانید این امکان را در عرض کمتر از 5 دقیقه در وب سایت خود فعال کنید! بعله فقط 5 دقیقه :)

     

    گام اول مشخص کردن هدیه رایگان، شما چه چیزی می توانید به کاربران خود به رایگان هدیه دهید؟ یک مقدار فکر کنید؟ یک جزو کوچک، یک برنامه رایگان و ... می تواند برای کاربران شما جذاب باشد، شما می دانید که کاربران اینترنت عاشق دانلود کردن هستند، دلیل ش ساده است ما می خواهیم همه چیز را در کامپیوتر شخصی خود داشته باشم

     

    بعد از مشخص کردن هدیه، اکانت میلرلایت خود را باز کنید و طبق گام های زیر در کمتر از 5 دقیقه این امکان را در سایت خود قرار دهید:

    ابتدا به بخش Subscribers بروید و یک گروه به نام GiftList درست کنید

    سپس به بخش  Webfroms بروید

     

     

    روی دکمه نارنجی رنگ Add New Webform کلیک کنید، یک اسم برای فرم خود انتخاب کرده و در بخش Save to گروه Gift List  که تعریف کرده بودید را انتخاب کنید و سپس گزینه Subscribe Button را انتخاب کرده و Save and continue را کلیک کنید

     

     

    در مرحله بعد شکل و رنگ و عنوان دکمه دریافت هدیه خود را طراحی کنید و سپس در بخش pop-up form مشخص کنید که از کاربران چه اطلاعاتی را می خواهید دریافت کنید و سپس در بخش Confirmation Email متن ایمیل را به شکل زیر تغییر دهید:

     

    خوب در گام بعدی در بخش Confirmation Thank you page متن را ویرایش کرده و لینک دانلود هدیه رایگان خود را در آن قرار دهید و در گام آخر اسکرپیت تولید شده توسط MailerLite را کپی کرده و در هر جای دلخواه وب سایت خود Paste کنید! کار تمام است به همین راحتی شما این ویژگی را در وب سایت خود قرار داد

     

    به نظر می رسد کمتر از 5 دقیقه زمان برد، نظر شما چیست؟

  • هوشمندانه سرنخ های خود را تبدیل به مشتری کنید

    قبلا در مورد Autoresponder مقاله ای در کارزار توسط خانم عباسچیان منتشر شده که به تعریف و مزایای این ابزار هیجان انگیز پرداخته است، در این مقاله من تجربه استفاده از این ویژگی را در کارزار به شما توضیح خواهم داد.
     
     
    قبل از شروع مثالی می زنم فرض کنید در روز 100 نفر عضو خبرنامه شما می شوند، این افراد احتمالا خیلی با کسب و کار و خدماتی که شما می دهید آشنا نیستن، شما تصمیم می گیرید برای آشنا کردن این افراد 5 نفر را استخدام کنید که طبق یک سناریوی مشخص طی تماس هایی با این افراد خدمات و محصولات شما را به آنها توضیح دهند،
    هر شخص توان تماس روزانه با 20 تا 30 نفر را دارد، مثلا
    روز بعد از ثبت نام با آنها تماس گرفته و پیوستن شون به خبرنامه شما رو تبریک بگن
    یک هفته بعد از ثبت نام باهشون تماس گرفته و آموزش های در مورد خدمات شما بدن
    دو هفته بعد و ....
    این سناریو می تونه سه ماهه، شش ماهه و حتی یک ساله باشه، به این ترتیب شما ارتباط بسیار موثری رو می تونید با افرادی که با شما تماس اولیه ای داشتن ایجاد کنید

    چه حسی این افراد در مورد شما خواهند داشت؟ قطعا حس شون بی نظیر خواهد بود، در هر کدام از پیگیری ها بخشی از این افراد به مشتریان شما تبدیل خواهند شد، مثل استخری که شما ماهی ها ریز رو داخل اون می ریزید و کم کم آنها رو پرورش می دید و هر روز چند ماهی را صید می کنید!

    خوب پیاده کردن این سناریو به شکلی که کامل اجرا بشه برای کسب و کاری که فقط 100 ورودی در روز داره نیازمند لوازم و امکانات زیر است:
    • استخدام 5 نفر نیروی کار فول تایم با روابط عمومی بالا
    • یک نرم افزار مناسب برای ثبت و پیگیری تماس ها
    • یه مدیر برای کنترل فرایندها و ....
    • با وجود همه این هزینه ها باز هم به صرفه به نظر می رسه!

    اما نکته هیجان انگیز این است که همه این کارها رو یک سیستم Autoresponder به خوبی، با کیفیت بالا و دقت بی نظیره با یه نرم افزار ایمیل مارکتینگ ساده انجام می ده و نتایج هیجان انگیز است
     

    برای درک کامل من یک نمونه اجرا شده را برای شما شرح می دهم که توسط تیم تولید محتوای کارزار برای مجموعه سایت های کارزار انجام شد:

    صورت مساله: روزانه چند ده نفر در خبرنامه کارزار عضو می شوند و فقط هفتگی یه خبرنامه آموزشی برای اونها ارسال می شود، خیلی از این افراد آگاهی کاملی از خدمات کارزار ندارند و ما می خواهیم به شیوه مشخص طی سناریو ای با خدمات و محصولات کارزار بعد از عضویت در خبرنامه آشنا شوند.


    گام اول: مشخص کردن محتواها
    خوب در اولین گام مشخص شد کارزار چه خدماتی ارائه می دهد، این خدمات به شرح ذیل بود:
    • مشاوره در مورد تبلیغات اینترنتی
    • نرم افزار ایمیل مارکتینگ
    • نرم افزار CRM

    ما متوجه شدیم برخی از محصولات یا خدمات کارزار به واسطه تخصصی بودن نیازمند آموزش هستند، یعنی ارائه نرم افزار ایمیل مارکتینگ به شخصی که مفهوم ایمیل مارکتینگ را نمی داند خیلی کار مفیدی نخواهد بود پس باید یک سری آموزش هم  به این مخاطبان داده شود:
    • ایمیل مارکتینگ
    • نکاتی در مورد وب سایت
    • نکاتی در مورد ارتباط با مشتریان
    • نکاتی در مورد تبلیغات اینترنتی

    گام دوم: زمانبدی ارسال ها
    به این ترتیب تا حدودی ساختار محتوایی که قرار بود به اعضای جدید خبرنامه کارزار داده شود مشخص گردید و سپس تصمیم گرفته شد این محتواها به ترتیب زمانی زیر به کاربری که عضو خبرنامه کارزار می شود، ارسال شود:
    • بعد از ثبت نام: خوش آمد گویی
    • یک هفته بعد از ثبت نام: معرفی کتاب های(رایگان) تالیف شده توسط کارزار
    • دو هفته بعد از ثبت نام: دعوت به استفاده از نسخه رایگان نرم افزار ایمیل مارکتینگ
    • یک ماه بعد: چند نکته مهم درباره وب سایت
    • دو ماه بعد: دعوت به استفاده از نسخه رایگان نرم افزار دیدار
    • سه ماه بعد: آشنا کردن مخاطب با تبلیغات اینترنتی
    • شش ماه بعد: درخواست به ارزیابی مخاطب در مورد خدمات کارزار
    • نه ماه بعد: چند مقاله گلچین شده در حوزه های مختلف
    • یک سال بعد: تبریک سالگرد آشنایی

    بعد از مشخص شدن عناوین محتواها، تیم محتوای کارزار متن ایمیل ها را طراحی کردند، متن ها به گونه ای نوشته شد که گیرنده احساس کند این متن توسط یک شخص به صورت ویژه برای ایشان نوشته شده است مثلا اولین ایمیل با متن زیر آغاز می شود:
    سلام،
    امیدوارم حالتون خوب باشه و کسب وکارتان پر رونق
    من حمید محمودزاده هستم، مدیر مجموعه کارزار، کارزار در تلاشه که آموزش ها و ابزارهای مناسبی را به شما برای بهینه ترین شیوه استفاده از بازاریابی آنلاین و ارتباط با مشتریان ارائه کنه...

    گام آخر: فعال سازی  AutoResponder در میلرلایت
    بعد از آماده سازی شدن محتواها و مشخص شدن زمان های ارسال نوبت به نهایی کردن کار رسید، یعنی فعال سازی این پاسخ های خودکار در نرم افزار میلرلایت.
    برای اینکار وارد اکانت میلرلایت خودتان شوید و روی AutoResponder کلیک کنید، Create New Autoresponder  را زده و  گزینه اول (When a new subscriber joins this list) را انتخاب کرده و دکمه next را فشار دهید، در این مرحه شما می توانید زمانی که می خواهید ایمیل پاسخ خوکار برای مخاطب عضو شود را مشخص کنید همزمان با عضویت، یک روز بعد و یک هفته بعد و .... یک عنوان برای پاسخ اتوماتیک خود انتخاب کرده و نام و ایمیل ارسال کننده را مشخص کنید، سپس دکمه next را بزنید، در مرحله بعد محتوای ایمیل را وارد کرده و در مرحله آخر مشخص کنید که این AutoRespondert روی کدام گروه شما کار کند! به همین سادگی
    به این شکل اولین Autoresponder شما ساخته می شود.

    لیست Autoresponder های که ما در کارزار ایجاد کردیم در شکل زیر مشخص است:

     
    آیا شما از امکان Autoresponder میلرلایت استفاده می کنید؟


  • نرمه به زیباترین لبخندها جایزه می دهد

    یک لبخند بزنید، با موبایل تان یک عکس از لبخندتان بگیرید، عکس خود را در سایت نرم تر دات آی آر به اشتراک بگذارید و دوستان خود را ترغیب کنید تا به عکس شما رای دهند و جایزه بگیرید
     
    به همین سادگی!
     
    کمپین هوشمندانه نرمه که توسط کارزار انجام می شود اولین حضور برند نرمه در فضای اینترنتی می باشد.
    مدل های خلاقه تبلیغات اینترنتی می تواند موجی ایجاد کند که اثربخشی تبلیغات را چندین برابر می کند وقتی مدل شما با تئوری بازی سازی نیز آمیخته می شود و رقابت بین مخاطبان ایجاد کند، موج ایجاد شده سهمگین تر شد و مخاطب بیشتری را در بر می گیرد
    شما هم یک لبخند بزنید و یک لبخند زیبا و در کارزار تبلیغاتی نرمه شرکت کنید

    چقدر می تواند یک تبلیغات با بودجه ساده موثر باشد؟ اینقدر؟ یا اینقــــدر؟ یا اینقـــــــــــــدر؟
     
    ما فکر می کنم به اندازه خلاقیت شما در اجرای تبلیغات شما چه فکر می کنید؟

  • نکاتی مهم در بازاریابی محتوا

    محتوا فقط متن نیست
    محتوا تنها در متن خلاصه نمی شود. در واقع محتوا دایره‌ی بسیار بسیار گسترده‌تری از متن دارد. به راه‌های گوناگونی فکر کنید که مردم برای یادگیری از آن‌ها استفاده می‌کنند. برخی افراد توانایی شنیداری بالایی دارند و می‌توانند هر چه که می‌شنوند را به صورت مستقیم فرابگیرند. برخی دیگر باید با یک متن مشخص سر و کار داشته باشند و آن را بخوانند تا بتوانند چیزی فرابگیرند و عده ای دیگر را باید با توسل به واسطه‌های مختلف درگیر فرایند یادگیری کرد.  برای تولید محتوا نیز نباید به جایگاه مستقلی قائل بود. تولید محتوا باید مخلوطی از روش‌های متفاوت باشد تا بتواند به کمک این روش‌های گوناگون و پیروی از آن‌ها بالاترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.
    برای مثل استفاده از یک ویدئو یا یک نمودار تصویری می تواند تاثیر سودمند و قابل توجهی در راستای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد و می تواند برند شما را در جایگاهی بسیار فراتر از رقبا قرار دهد. با استفاده از چنین روش‌هایی شما نه تنها مخاطبان شنیداری یا خواننده‌های خود را دارید بلکه برون‌دادی تصویری ارائه می‌کنید که می‌تواند مخاطبان صد چندانی را برای شما به ارمغان بیاورد.
    مسئله‌ی دیگری که این اواخر تغییر شگرفی بر نگرش متقاضیان تولید محتوا گذاشته است این است بر خلاف آن‌چه پنداشته می‌شود، محتوا نباید لزوما کوتاه باشد. خیلی وقت‌ها توضیح کامل پیرامون یک موضوع تاثیر بیشتری از گلچینی از توضیحات بریده بریده دارد. البته این نکته در شرایطی صادق است که ما تمام توان‌مان را برای جلب توجه مخاطب‌ها انجام داده باشیم.
     
    موبایل را فراموش نکنید
    بحث ما این نیست که شما چه استفاده‌ای از گوشی‌های همراه خود می‌کنید. اینجا صحبت مخاطبان شما در میان است. آن ها به شکل روز‌ افزونی از مرورگر های موبایل‌های خود استفاده می‌کنند. اهمیت موبایل در زندگی‌های افراد روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. بازاریابی محتوایی موفق باید نگاه ویژه‌ای به این اهمیت روز افزون داشته باشد.
    محتواهایی تولید و ارائه کنید که دسترسی به آن ها از طریق موبایل نیز به راحتی مقدور باشد. توجه به این نکته باعث افزایش چشمگیر مخاطبان شما می شود. تولید محتوای تمیز داده شده برای گوشی‌های همراه و تبلت‌های مشخص در کنار توجه به علایق مخاطبان می‌تواند بسیار مناسب باشد. رعایت این نکات باعث رسیدن به دست‌آورد‌های بزرگی در زمینه تولید محتوا و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان می‌شود.
     
    محتوا قطعه‌ای از یک پازل است
    تجربه نشان داده است که محتوا با همه‌ی اشکالش نمی‌تواند تنها راه ارتباط با مخاطب باشد. بسیاری البته به اشتباه این‌گونه فکر می‌کنند و به ابزار‌های دیگر برقراری ارتباط با مخاطب توجه زیادی نشان نمی‌دهند. فراتر از تولید محتوا باید به شناخت مخاطبانی که محتوا برای‌شان تولید می شود، پرداخت. نمی‌شود محتوا را بدون توجه به این نکته تولید نمود و توقع زیادی از آن داشت. شبکه‌های اجتماعی، طرح پژوهش‌ها و پیمایش‌های گوناگون می تواند کمک بسیار زیادی در این راستا به تولیدکنندگان محتوا بکند.
     
    سرگذشت خودتان را از طریق محتوا بازگو کنید
    محتوا تنها برای صحبت در مورد محصولی که شما آن را عرضه می‌کنید، نیست. به جای محدود کردن محتوا به این شکل، می‌توانید داستان این‌که شما و برندتان چه کسی هستید و چرا به این شکل کار می‌کنید را با مخاطبان در میان بگذارید.
    شما به راحتی می‌توانید داستان خودتان را از طریق محتوا بازگو کنید. یک پست وبلاگ درباره‌ی خودتان بنویسید که مولفه‌‌های شخصی داشته باشد و با اضافه کردن ویدئو و عکس از فعالیت‌های روزمره‌ی خود آن را جذاب‌تر نمایید. با تکیه کردن به شفافیت و صداقت درباره‌ی این‌که چه کسی هستید و کار شما قصد گسترش چه چیزی را در جامعه و بازار دارد، مخاطبان بیشتری به دست خواهید آورد.
     
    محتواهای تولید شده‌ی قدیمی خود را فراموش نکنید
    این که در گذشته محتوایی را تولید و منتشر کرده‌اید به این معنا نیست که آن محتوا امروز به درد نمی‌خورد. پست‌ها و محتواهای قدیمی خود را هر از گاهی مجددا از راه‌های گوناگون در معرض دید بازدیدکنندگان‌تان بگذارید تا مسائلی را که برای شما مهم است و فکر می‌کنید مخاطبان فراموش کرده‌اند را به یادشان بیاورید.
    هرگز محتواهای قدیمی را با این برچسب که تاریخ گذشته‌اند به کناری نیندازید و به حال خود رهای‌شان نکنید. خیلی زود خواهید دید که آن‌ها از چه اهمیتی برخوردارند.

Go To
Page Size
حمید محمودزاده