• تبلیغات اینترنتی با google adword

    به جرات می توان گفت Google adword یکی از موثرترین اتفاقات در حوزه تبلیغات از تاریخ شروع این صنعت می باشد.
    شیوه کار این نوع تبلیغ اینترنتی به شدت ساده است، گوگل کلمات را حراج می کند! یعنی اینکه گوگل در هنگام نمایش نتایج جستجوی خود فضای محدودی برای نمایش تبلیغات دارد و این فضا را بین درخواست کنندگان این فضا با الگوریتم های فوق العاده هوشمندانه به مزایده می گذارد. هر کسی که مبلغ بیشتری بابت هر کلیک به گوگل بدهد جایگاه بهتری در این صفحات خواهد داشت. به عبارت دیگر گوگل برای تبلیغات اینترنتی در Adword از روش CPC استفاده می کند.
     
     
    شیوه کار به این شکل است که شما کلماتی که می خواهید گوگل تبلیغات شما را در هنگام جستجوی این کلمات نمایش دهد، را به گوگل معرفی کرده و قیمت پیشنهادی خود را بابت پرداخت به ازای هر کلیک مشخص می کنید، دیگران نیز این کار را می کنند و روی کلمات پیشنهادی گوگل مزایده را در هر لحظه برگزار کرده و کسانی که مبلغ بیشتری بابت آن پرداخته اند را در رتبه بهتری نشان می دهد.

    شاید شبیه معجزه به نظر می رسید اگر 50 سال پیش گفته می شد که زمانی خواهد رسید که شرکتی از فروش کلمات تمام زبان های زنده دنیا درآمدزایی کند!

    جالب توجه اینکه درآمد اصلی گوگل از این بخش می باشد.
  • کتاب رایگان، 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

    اولین کتاب رایگان کارزار با عنوان 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی منتشر گردید.
    این کتاب، اولین کتاب از مجموعه کتابهایی است که در راستای افزایش دانش عمومی کسب‌وکارهای اینترنتی، توسط مجموعه کارزار به صورت رایگان در فضای مجازی، در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است.
    برای دانلود یا خواندن آنلاین این کتاب اینجا را کلیک کنید.

  • بهترین زمان برای ارسال ایمیل در تبلیغات اینترنتی

    ایمیل مارکتینگ و خبرنامه های ایمیلی یکی از قویترین بازوها در تبلیغات اینترنتی می باشد.
    شرکت GetResponse به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ایمیل مارکتینگ پس از آنالیز 21 میلیون ایمیل ارسالی توسط کاربرانش، گزارش جالبی از آمار ایمیل های ارسالی ارائه کرده است.
    این مطالعه نشان می دهد که 23.63 درصد بازشدن ایمیل ها توسط کاربران در ساعت اول ارسال ایمیل رخ می دهد.
    برخی از نتایج جالب این مطالعه به شرح ذیل می باشد:
    • 23.63 درصد ایمیل های ارسال در ساعت اول، 9.52 درصد در ساعت دوم، 6.33 درصد در ساعت سوم و 4.8 درصد در ساعت چهارم پس از ارسال باز می شوند، این رقم برای روز بعد از ارسال به 0.63درصد کاهش پیدا می کند.
    • بهترین زمان ارسال برای باز شدن ایمیل ها ساعت 8 تا 9 صبح و 3 تا 4 بعد از ظهر می باشد.
    • بهترین زمان برای کلیک روی ایمیل های باز شده ساعت 8 تا 9 صبح و 3 تا 8 بعد از ظهر می باشد.
    • 5.9 درصد ایمیل ها بین 12 تا 6 صبح، 38.7 درصد بین 6 تا 12 ظهر، 25.8 درصد بین 12 تا 6 بعد از ظهر و 29.6 درصد بین 6 تا 12 شب ارسال می شوند.

    یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

  • چرا برای تبلیغات اینترنتی نیاز به مشاور داریم؟

    تبلیغات اینترنتی اگر به گونه ی درستی انجام نشود، هزینه های غیر قابل برگشت زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد، به دلایل زیر شما نیاز دارید که از یک مشاور خبره در این حوزه برای پیش برد اهداف خویش استفاده نمایید:
    • تجربه و تخصص برای انتخاب روش و مکان‌ها و بودجه مناسب
    • ارائه مشاوره تخصصی بر اساس فاکتورهای اصلی تبلیغات (اهداف، جامعه هدف، نیازها و مخاطبین)
    • ابزار و امکانات پیاده سازی تبلیغات
    • مانیتورینگ و چک کردن روزانه تبلیغات
    • ارائه آمار ماهیانه تحلیل شده
    • قرارداد با  وب سایت‌ها برای حفظ حقوق مشتری و پیش بینی موارد تخلفات و مشکلات احتمالی
    • امکان پخش کردن تبلیغات بین چندین وب سایت با کمترین بودجه
    • استفاده از جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات رایج در دنیا
    • برنامه ریزی برای رسیدن به بازخورد بیشتر
    • کنترل چرخه فروش
    • استفاده از تخفیف‌ها و موقعیت‌های ویژه تبلیغاتی به نفع مشتریان
  • اپل رقباء را در هم شکست!

    گزارشات مالی منتشر شده مربوط به سال 2012 توسط سایت استاتیستا نشان می دهد که اپل با فاصله کم نظیر از رقبای خود پیشی گرفت.
    برخلاف خیلی از پیش بینی ها اپل ماه های پایانی سال 2012 را به خوبی گذراند و سودی معادل 41 میلیارد دلار را رقم زد.
    اما نکته جالب اینجاست:
    سود اپل+ 7 میلیارد دلار= سود مایکروسافت+ گوگل+فیس بوک+آمازون+ یاهو+ ای بی
     

    به طور خلاصه اپل به تنهایی بیش از دو برابر صنعت کامپیوترهای شخصی سود داشته است.

     
    اکنون سوال این است، به نظر شما دلیل این حد از موفقیت اپل در چیست؟

  • کارزار، اسپانسر نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک

    نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک در تاریخ 23 و 24 آبان در سالن همایش های رازی برگزار گردید، کارزار به عنوان مشاور و مجری تبلیغات اینترنتی اسپانسر جوایز قرعه کشی این همایش بود.
    یک عدد تبلت و 5 عدد آی پاد از طرف کارزار به مدیران شرکت کننده در این همایش به قید قرعه هدیه شد.
     
     
     
     
     
     
     
  • تبلیغات اینترنتی رایگان با کلمات کلیدی محبوب کسب و کار شما

    شما می توانید با چند ایده ساده بیننده های قابل توجه ای را به سایت خود به صورت رایگان وارد کنید و از بستر تبلیغات اینترنتی به نحو احسن  استفاده نمایید.
    یکی از این ایده ها استفاده از کلمات محبوب کسب و کار شماست، در این طرح شما در ابتدا باید کلمات محبوب کسب و کار خود را بیابید، سپس با شیوه های متعارف شرایطی را برای صفحات وب سایت خود ایجاد نمایید تا این صفحات برای موتورهای جستجو خوشمزه تر به نظر آید! 
     
    در گام اول تمام کلمات کلیدی که به ذهن شما در حوزه کاری خودتان می رسد را در یک فایل متنی یاداشت کنید، عدد 50 برای تعداد کلمات مناسب می باشد، سپس با استفاده از ابزاری کلمات کلیدی گوگل میزان محبوبیت این کلمات را بسنجید و این لیست را براساس میزان محبوبیت کلمات کلیدی مرتب کنید، 15 کلمه محبوب اول را انتخاب نموده و در گوگل تک تک آن ها را جستجو کنید و کلماتی را که رقابتی کمتری در گوگل بین آنها هست را انتخاب نمایید، احتمالا بین 7 تا 8 کلمه در نهایت انتخاب خواهد شد.حال برای کلمات نهایی انتخاب شده در وب سایت خود صفحاتی ایجاد نموده و با اسلوب های SEO محتوای صفحات را کامل کنید و سعی کنید این صفحات را در چند سایت مرتبط با همان عناوین لینک نمایید.احتمالا در مدت زمان محدودی شما با این کلمات در صفحات اول گوگل ظاهر خواهید شد و ترافیک قابل توجهی از کاربران هدفمند با سایت شما رجوع خواهند کرد.
     
    همه موفقیت ها از یک ایده ساده شروع می شود! 
  • کارزار تبلیغاتی که اپل را به اوج رساند!

    تبلیغ متفاوت بیاندیش اپل در سال 1997، اپل را به اوج رساند، در ادامه متن این تبلیغ هیجان انگیز را مرور می کنیم.
     
     
    به افتخار دیوانه‌ها. به افتخار آدم‌های عجیب و متفاوت، سرکش‌ها و دردسرسازان. قطعه‌های ناجور پازل. کسانی که دنیا را جور دیگری می‌بینند و به قواعد علاقه‌ای ندارند. به وضع موجود نیز قانع نیستند. می‌توانید صحبت‌هایشان را نقل قول کنید یا با آن‌ها مخالف باشید. می‌توانید آنها را تحسین و یا سرزنش کنید. اما تنها کاری که نمی‌توانید در موردآن‌ها مرتکب شوید، نادیده گرفتنشان است. چون آن‌ها دنیا را تغییر می‌دهند و نسل بشر را رو به جلو پیش می‌برند. ممکن است بعضی آن‌ها را دیوانه ببینند، ولی به چشم ما نابغه‌اند. چون دنیا را همان‌هایی تغییر می‌دهند که آنقدر دیوانه‌اند که فکر کنند از پس این کار بر می‌آید.
     
     
  • نکاتی که قبل از شروع تبلیغات اینترنتی، باید بدانید!

    • انتخاب یک مشاور خوب، اولین گام در بهره مندی شما از این بستر بی نظیر داشتن یک مشاور خوب می باشد، یک مشاور خوب برخلاف تصور عمومی می تواند هزینه های شما را به قدر قابل توجهی کاهش و اثر بخشی تبلیغات شما را به مقدار چشمگیری، موثر نماید.
    • تبلیغات اینترنتی فقط بنر نیست! شیوه های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد، تبلیغات اینترنتی فقط قرار دادن بنر در سایت های پربازید نیست، کمپین های روابط عمومی، برگزاری نظرسنجی، مسابقه، کمپین های SEO و ... ابزارهای دیگری هست که در برخی از کسب و کارها قطعا موثرتر از بنر می تواند نقش بازی کند.
    • به آمارهای سایت های از قبیل الکسا اعتماد نکنید، به سادگی و با چند تکنیک فنی می شود سایت های مثل الکسا را فریب داد! پس پایه تصمیم گیری شما نباید آمارهای سایت های مثل الکسا باشد، رشدهای عجیب و غری، بالا و پایین شدن نمودار در دوره های زمانی کوتاه و .. مواردی است که شما باید دقیق تر در مورد آن بررسی کنید.
    • سناریوی طراحی بنر از یک تا بیست، سناریوی طراحی یک بنر می تواند با ضریبی بین یک تا بیست اثر بخشی تبلیغات شما را بیشتر کند.
    • بگذارید شخص ثالث در مورد شما حرف بزند، یک خبر، یک مصاحبه، یک ریپورتاژ در خیلی از مواقع می تواند برای شما نقش موثرتری از یک بنر چند ماه بازی کند. مخاطبان به شخص ثالث بیش از شما اعتما دارند.
    • هزینه ها و زحمات بر باد می رود، اگر تمام تکه های پازل شما مرتب بوده ولی شما وب سایت خوبی نداشته باشید، تبلیغات شما در اینترنت به سنگ خواهد خورد، نه تنها موثر نخواهد بود ممکن است مخرب نیز باشد! 
  • گام اول در بهینه‌سازی نرخ تبدیل: مشتریان خود را بشناسید!

    در مورد مخاطبان و مشتریان خود چه می‌دانید؟ به نظر می‌رسد گام اول در بهبود نرخ تبدیل، شناخت مشتریان است. مجموعه‌ی داده‌هایی که در مورد مشتریان خود دارید را می‌توان به حوزه‌های زیر تقسیم نمود:

     
    نرخ تبدیل و تبلیغات اینترنتی
    اطلاعات جمعیت‌شناختی در مورد مشتریان
    1. مشتریان شما را بیشتر زنان تشکیل می‌دهند یا مردان؟ جنسیت مشتریان شما در نوع تبلیغات و آگاهی‌رسانی تأثیر زیادی دارد. بنا بر کلیشه‌های جنسیتی موجود، مردها بیشتر به دلایل مشخص و ملموس برای قانع شدن احتیاج دارند و در مقابل زن‌ها بیشتر بر المان‌های احساسی برای تصمیم‌گیری تکیه می‌نمایند. جدا از این که این کلیشه‌ها چقدر به حقیقت نزدیک بوده و یا بازنمای واقعیت موجود جامعه ایران هستند، سنخ‌شناسی جنسیتی مخاطبان شما می‌تواند بر چگونگی و محل تبلیغ شما و انتخاب رسانه‌ای که برای پخش آن در نظر می‌گیرید اثر گذارد.
    2. مخاطبان شما بیشتر از کدام گروه طبقاتی جامعه هستند؟ تعلق طبقاتی مشتریان شما نه تنها می‌تواند میزان درآمد متوسط آن‌ها را نشان دهد، بلکه داده‌های زیادی در مورد سلایق و علایق احتمالی آن‌ها در بر دارد که می‌تواند در سیاستگذاری فروش و تبلیغات شما موثر باشد.
    3.  میزان تحصیلات مشتریان شما چقدر است؟ ادبیاتی که برای تبلیغ و معرفی خود استفاده می‌نمایید کاملا به این امر وابسته است. زبان شما باید متناسب با سطح ادبیات مشتریان شما باشد.
    4. آیا می‌توان گروه سنی خاصی را در میان مشتریان تشخیص داد. یعنی آیا مخاطبان شما را گروه سنی خاصی تشکیل می‌دهند. واضح است که این موضوع اثرگذاری مستقیمی بر انتخاب رسانه (کدام وب سایت) و فرم تبلیغ دارد.
    5. آیا منطقه‌ی جغرافیای خاصی وجود دارد که مشتریان شما در آن متمرکز شده باشند؟ آیا می‌توان از رسانه‌های محلی برای انتقال آگهی استفاده نمود؟ مزایای هر کدام چیست؟
     
     
    اطلاعات روانشناختی در مورد مشتریان
    در مورد شخصیت مشتریان خود چه می دانید؟ در این زمینه الگوهای بسیاری از سوی روانشناسان گوناگون به عنوان کلیشه‌های شخصیتی ارائه می‌شوند. در این جا می‌توانید در مورد مدل چهارگانه شخصیتی مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که مشخص نیست که به چه میزان می‌توان این موضوع را  تصدیق نمود که استفاده از این مدل‌ها می‌تواند اطلاعات سودمندی در شناخت مشتریان به ما بدهد.  
     مشتریان شما شخصیت های گوناگونی دارند

    اهداف مشتریان شما چیست؟
    1. مشتریان شما می‌خواهند به کدام سو حرکت نموده و چه به دست بیاورند؟ اگر شما در مورد اهداف مشتریان خود آگاهی نداشته باشید چگونه می‌توانید به آن‌ها راهکار پیشنهاد دهید؟
    2. مشتریان شما می‌خواهند چه مشکلی را با استفاده از خدمات و یا محصولات شما حل نمایند؟

    دیگر پرسش‌ها
    1. مشتریان شما به دنبال چه مزایایی هستند؟ شناخت این موضوع در سیاستگذاری صحیح تبلیغاتی بسیار موثر است. زیرا به شما امکان می‌دهد که با برجسته نمودن این مزایا در محصول و خدمات خود بتوانید توجه آن‌ها را جلب نمایید. در برخی مواقع مزایایی که از سوی مشتریان شما دنبال می‌شود لزوما به صورت مستقیم توسط آن‌ها بیان نمی‌شود و احتیاج به تحلیل ثانویه دارند.
    2. مشتریان شما معمولا چه پرسش‌هایی را مطرح می‌نمایند؟ تهیه لیستی از سوالات متداول مشتریان ضمن بهینه‌سازی وقت کارشناسان فروش شرکت شما، تصویر مناسبی از شما به مخاطبان منتقل نموده و نشان می‌دهد که به تمام جنبه‌های این موضوع مسلط هستید.
    3. اعتراض‌های اصلی مشتریان به محصول و خدمات شما چیست؟ مشتریان معمولا در مقابل خرید از شما مقاومت نموده و دلایل گوناگونی برای مستدل نمودن عدم خرید خود بیان می‌نمایند. در صورت تهیه لیست کاملی از این اعتراضات متداول، که معمولا شامل قیمت پایین‌تر از سوی رقبا، کاستی‌های در فرایند تحویل کالا و خدمات، کمبودهای کیفی و .... هستند می‌توان واکنش موثری به آن نشان داد. این واکنش به جای انکار و سر در برف نمودن، توضیحات مناسبی در مورد این که دلایل احتمالی چه بوده و سیاستی از سوی شرکت شما در پیش گرفته شده به مشتری داده و عملا او را خلع سلاح می‌نمایند.
    4. شکایت مشتریان شما از رقبا چیست؟ با دانستن کاستی‌های رقبای خود می‌توانید سیاستی مناسب برای حضور در بازار  اتخاذ نمایید. برای مثال اگر تمام مشتریان رقیب اصلی شما از کیفیت خدمات پس از فروش آن‌ ناراضی هستند، شکل دادن به تبلیغاتی که بر خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب شما تأکید دارد می‌تواند سیل مشتریان را به سوی شما جلب نماید.
    5. ضمانت شما چیست؟ در برخی موارد ضمانت بی قید و شرط تنها روش فروش محصول است اما در دیگر موارد مانند زمانی که شما به جای یک کالا یک خدمت را به مشتریان ارائه می‌نمایید، ارجاع به مشتریان قبلی و نقل از آن‌ها می‌تواند اعتماد بیشتری را جلب نماید.   

    این لیست از پرسش‌ها می‌تواند گسترش یافته و موارد بیشتری را در بر بگیرد. نظر شما در مورد اهمیت شناخت مشتریان چیست؟ شما چه پرسش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک گذارید.

Go To
Page Size
حمید محمودزاده