• آیا فروش بدون مذاکره ممکن است؟

    محمدرضا شعبانعلی یکی از بزرگان مذاکره ایران، از دوستان عزیز من است، بی شک کسی است که با عشق و بر پایه سیلابس های علمی و به روز دنیا مذاکره را درس می دهد.

    از هفته دیگر کلاس مذاکره حرفه ای محمدرضا شروع خواهد شد، یک دوره 10 جلسه ای دل انگیز.

    اینجا می توانید اطلاعات بیشتر این دوره را ببینید.

     

     

  • 15 جمله شاعرانه در مورد ایمیل مارکتینگ

    1. بازاریابی مثل س-ک-س می ماند، هر کسی فکر می کند در آن فوق العاده است
    2. یک لیست مرتبط مرتب در ایمیل مارکتینگ از یک لیست خیلی بزرگ معلوم الحال بهتر است.
    3. ایمیل دارای یک سری از ویژگی های است که دیگر رسانه های تبلیغاتی این ویژگی ها را نمی توانند داشته باشند، تولید ارزش و امکان ارتباط بی واسطه با مخاطب
    4. از جملات طولانی استفاده نکنید، آنها معنای کمتری را انتقال می دهند
    5. مردم به شنیدن داستان بیش از نان شب نیاز دارند، برای آنها داستان بگویید
    6. بیش از آنکه استدلال کنید، تست کنید
    7. شروع کنید، امروز انجام دادن بهتر از فردا تکمیل انجام دادن است
    8. ثبت نام جزء خوش نواترین نشانه ها برای خرید است، تا زمانی که نخریده اند به آنها ایمیل ارسال کنید
    9. در هنگام طراحی عناوین ایمیل های خود فکر کنید که برای یک فیلم در حال طراحی دیالوگ تبلیغی هستید.
    10. قهرمان های داستان های خود را مخاطبان خود قرار دهید
    11. همیشه در فکر افزایش تعداد لیست ایمیل خود باشید، اعضای جدید به خرید نزدیکترند
    12. همیشه کاری که انجام می دهید را ادامه ندهید، درست است که این برای شما راحت تر است اما ممکن است کارهای دیگر نتیجه بخش تر باشد
    13. شخصی سازی فقط در مورد اسم و فامیل گیرنده های شما نیست، مهم تر از آن در مورد ارتباط محتوای شما با مخاطبان شماست
    14. اینکه بستر ایمیل ابزار ارزان قیمتی است دلیل نمی شود که شما محتوای بی کیفیت با آن ارسال کنید
    15. اینکه 14 جمله شد، جمله 15 ام را شما بگویید.
  • نصف پولی که برای تبلیغات صرف می کنیم، به هدر می رود!

    مشکل اینجاست، اغلب کسب و کارها نمی دانند کدام نصف، نصفه اول یا نصف دوم ؟
    آیا شما می دانید کدام یک از رسانه های تبلیغاتی برای شما موثرتر است؟  اغلب بازاریابان این موضوع را نمی دانند.
    سرمایه گذاری روی تبلیغات آنلاین و تبلیغات اینترنتی با توجه به اینکه به کسب و کارها قدرت بررسی نتایج را می دهد، افزایش یافته است، البته با توجه به دید سنتی هنوز تسلط اصلی بر روی رسانه های تبلیغاتی آفلاین می باشد.
    شاید به جرات می توان گفت که شاید هنوز 1 درصد از بودجه های تبلیغاتی صرف شده در ایران به سمت اینترنت روانه نشده است در حالیکه کسب و کارهایی که هوشمندانه این بستر را برای تبلیغات انتخاب کرده اند نتایج چشم گیری را بدست آورده اند.
    یکی از ابزارهای سنجش تاثیر رسانه ها بررسی روند استقبال از این رسانه ها در طول چند ساله اخیر می باشد. در ادامه این روند را در چند سال اخیر در کشور آمریکا بررسی می کنم.

    بودجه های تبلیغات در آمریکا در کدام رسانه های هزینه می شود؟
    همانطور که در تصویر می بینید در این سال ها بیشتر رشد مربوط به تبلیغات اینترنتی بوده و شیب کاهشی رسانه های چاپی ملموس است.



    برگشت سرمایه (ROI) رسانه های مختلف تبلیغاتی چه مقدار می باشد؟
    جالب این است که بیشترین برگشت سرمایه در تبلیغات آنلاین (ایمیل مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی)  می باشد و کمترین برگشت سرمایه در تبلیغات تلویزیونی بوده است.



    شاید بهتر آن باشد که ما برای اینکه نصف بودجه تبلیغاتی خود را به هدر ندهیم  به فکر یافتن یک مشاور خبره در حوزه تبلیغات باشیم.



  • 10 آمار خواندنی از ایمیل مارکتینگ

    • 44 درصد از دریافت کنندگان ایمیل ها در یک سال اخیر حداقل یک خرید از این طریق انجام داده اند
    • 33 درصد از دریافت کنندگان، ایمیل ها را فقط براساس جذابیت عناوین آنها باز می کنند
    • ایمیل های با عناوین زیر 10 کارکتر 58% بیشتر از عناوین طولانی ترین باز می شوند
    • عناوین شخصی سازی شده 22% بیشتر از سایر عناوین باز می شوند
    • برای کسب کارهای B2B عناوینی که در آنها از کلمات پول، درآمد و سود استفاده شده بهترین کارایی را دارند
    • ایمیل های ارسالی در روزهای شنبه بهترین سودآوری را داشته اند
    • خانم ها 10 درصد بیشتر از آقایان ایمیل ها را باز می کنند
    • بودجه های کسب و کارها برای ایمیل مارکتینگ در دنیا هر سال 10 درصد افزایش پیدا می کند
    • 40 درصد از کسب و کارهای می گویند سرنخ های بازاریابی ایجاد شده توسط ایمیل مارکتینگ از کیفیت بالایی برخوردار است
    • به ازای یک تومان سرمایه گذاری در ایمیل مارکتیگ شما 44.25 تومان برگشت سرمایه خواهید داشت
  • در اتاق تاریک قدم برندارید!

    بسیاری از ما در هنگام تبلیغات اینترنتی هدف مشخصی را دنبال نمی کنیم. درست است که  قصد نهایی همه ما فروش بیشتر از تبلیغات است اما قطعا تبلیغات یک فرایند یکباره نیست و روندهای تبلیغات به اندازه  عمر سازمان شما دوام خواهند داشت.
     
    نگاه دقیق تر به این بستر نشان می دهد که اغلب کسب و کارهایی که سال ها در حوزه های تخصصی خود تجربه دارند در این موضوع که بدانند هدف آنها از تبلیغات چیست (به جزء آن هدف عام) و چه معیارهایی برای سنجش آن دارند بسیار کم تجربه هستند.
     

    یکی از تفاوت های ویژه تبلیغات اینترنتی با سایر ابزارهای سنتنی تبلیغات، میزان سنجش پذیر بودن تبلیغات اینترنتی است. این آمارهای می تواند در طول زمان به عنوان یک پایگاه دانش شما را در مسیر بهتری قرار دهد
    حال سوال این است، نرخ تبدیل شما چیست؟ نرخ تبدیل یعنی نسبت آن کاری که باید انجام شود(مثلا فروش آنلاین، مثلا تماس تلفنی و ...) به نسبت بازدید های وب سایت شما

    اولین معیار سنجش برای شما می تواند میزان بازدیدها از منابع مختلف تبلیغاتی باشد. این معیار در ترکیب معیارهای دیگر می تواند مفید واقع شود و به تنهایی خیلی اتاق تاریک شما را روشن تر نخواهد کرد.
    به عنوان مثال شما از یک سایتی 1000 بازدید در روز دارید که این منجر به 5 خرید می شود و بالعکس از سایت دیگر 10 بازدید دارید که منجر به 7 خرید می شود، کدام سایت ارزشمندتر است برای شما ؟ سایتی که 1000 بازدید کننده را به سمت شما می آورد یا سایتی که 10 بازدید کنند را به وب سایت شما هدایت می کند.
    با ابزارهای فنی و تکنیک های برنامه نویسی شما می توانید خیلی از عملیات سایت خود را شناسایی و ضبط کنید  و با ترکیب این داده ها با داده های آماری ارائه شده از نرم افزارهای آمارگیر از قبیل google Analaytics چراغ اتاق خود را روشن کرده و در مسیر درستی موفقیت سازمان تان را طرح ریزی کنید.


  • گوگل از آموزش دهندگان نیز درصد می گیرد!

    این روزها وبسایت ها و ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به سوالات روزمره ما پاسخ می دهند و مطالب آموزشی را در اختیار ما می گذارند. برخی از آن ها در قالب سوال و پاسخ نوشتاری هستند، برخی هم به صورت ویدیوهای آماده بر روی سایت های معروفی چون یوتیوب. اما این بار گوگل یک قدم جلوتر رفته و محصول جدیدی تحت عنوان هلپ اَوت(Helpout) را معرفی کرده، که به کمک آن کاربران می توانند با متخصصان، در زمینه های گوناگون، از جمله عیب یابی کامپیوتر، آموزش آشپزی، آموزش گیتار، و مسائل پزشکی، چت ویدیویی داشته باشند.

    روش کار با این سرویس های چت ویدیویی به این گونه است که ابتدا کاربر موضوع مورد نظر خود را جستجو کرده، یا از لیست موجود، موضوع خود را انتخاب می کند، سپس درست مانند سرویس گوگل هنگ اَوت، یک ارتباط تصویری رو در رو با متخصص یا، به قول گوگل، پرووایدر (Provider)، برقرار می نماید. در این سیستم کاربران قادرند متخصصان را بر اساس در دسترس بودن، قیمت، توانایی ها، امتیازها و یک سری مولفه های دیگر انتخاب کنند.
     
     
    هزینه هر یک از این مکالمه های ویدیویی رو در رو می تواند برای کاربر از صفر، یعنی به طور کامل رایگان، تا 20 دلار، یا حتی بیشتر تمام شود. اگر جلسه رایگان نباشد، این هزینه ها به تصمیم متخصص می تواند دقیقه ای یا جلسه ای محاسبه گردد. متخصصان سایت، هم افراد مستقل و داوطلب هستند و هم نمایندگان برندهای تجاری.
    نکته بسیار جالب این است که اگر متخصص 5 دقیقه در شروع جلسه تاخیر داشته باشد، یا ادعا کند که در آن لحظه در دسترس است، اما با تاخیر وارد کنفرانس شود، آن جلسه رایگان خواهد بود. حتی اگر کاربر از یک جلسه خاص به هر دلیلی راضی نباشد، گوگل طی مکانیزمی، پول کاربر را پس می دهد. طبق قانون حال حاضر، گوگل تنها 20% شهریه هر جلسه را بر می دارد، البته در مورد خدمات مربوط به مسائل پزشکی و درمانی گوگل از این میان سودی دریافت نخواهد کرد.

    این سرویس فعلاً تنها بر روی دسکتاپ و اندروید در دسترس است. هلپ اَوت با پروفایل های گوگل پلاس به طور کامل در هم تنیده است، به طوری که هم کاربر معمولی و هم متخصص تا حدی از هویت طرف مقابل مطلع می شوند، ولی اطلاعات مربوط به چت ویدیویی و محتوای آن به هیچ وجه بر روی گوگل پلاس منتشر نمی گردد.

    گرچه سرویس های مشابهی نظیر هلپ اَوت وجود دارند، اما وقتی صحبت از گوگل می شود، بحث یکپارچگی خدمات و گستره وسیع مخاطبان مطرح می گردد، و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. واقعیت این است که گوگل همین الآن هم با در اختیار داشتن یوتوب، بیشترین سهم را در ارائه ویدیوهای آموشی رایگان در اختیار دارد. باید منتظر ماند و دید که این سرویس جدید گوگل چه بازخوردی را از کاربران دریافت خواهد کرد.
    منبع: نـــارنجی
  • هشت آمار شگفت انگیز از قدرت ایمیل مارکتینگ

    در اینفوگراف زیر شما 8 آمار شگفت انگیز از قدرت ایمیل مارکتینگ را خواهید دید
    برخی از نکات جالب این اینفوگراف
    • 3.3 میلیارد اکانت ایمیل در جهان وجود دارد
    • ایمیل قویتری ابزار به اشتراک گذاری داده با بیش از 100 تریلیون ارسال در سال می باشد
    • به ازای یک دلار سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ در سال 2011 کسب وکارها 40 دلار درآمد کسب کردند

  • 7.5 میلیارد دلار سود اپل در سه ماه آخر سال 2013

    این رقم نسبت به سال قبل کاهشی 0.7 میلیارد دلاری داشته است.
    تیم کوک بامداد امروز پرونده مالی اپل در سال مالی ۲۰۱۳ را بستند تا به استقبال فصل کریسمس بروند. کلیات اعلام شده عبارت بودند از آنچه در زیر مشاهده می کنید. (اعداد داخل پرانتز مربوط به آماره فصل مشابه سال قبل هستند):
     
     
    • فروش ۳۳.۸ میلیون آیفون (۲۶.۷ میلیون)
    • فروش ۱۴.۱ میلیون آیپد (۱۴ میلیون)
    • فروش ۴.۶ میلیون مک (۴.۹ میلیون)
    • فروش ۳.۵ میلیون آیپاد (۶.۷۵ میلیون)
    • درآمد آیتونز استور: ۴.۴ میلیارد دلار
    • در آمد کلی: ۳۷.۵ میلیارد دلار (۳۶ میلیارد دلار)
    • سود خالص: ۷.۵ میلیارد دلار (۸.۲ میلیارد دلار)
  • میلرلایت چگونه به شما در جمع آوری لیست ایمیل کمک می کند

    میلرلایت چگونه به شما در جمع آوری لیست ایمیل کمک می کند؟
    بازاریابی یک فرایند ظریف و دقیق است، نشانه گرفتن، در نظر گرفتن شرایط مختلف و پرداخت تیر به هدف، دقیقا به سوی هدف
    با همین فلسفه است که پیامک های گروهی بی هدف، ایمیل های اسپم آزار دهنده و تبلیغ بدون شناسایی مخاطب چیز جزء هزینه و بدنام کردن کسب و کار به بار نمی آورد.

     
    یکی از شیوه های موثر بازاریابی استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ می باشد.
    ایمیل مارکتینگ صحیح یعنی اینکه شما به لیست از مخاطبین که از شرایط ذیل جمع آوری شده است ارسال ایمیل داشته باشید:
    • مشتریانی که در طول 2 سال اخیر از شما خریدی کرده باشند
    • اطلاعات که در نمایشگاه یا از شیوه های تبلیغاتی دیگر جمع آوری نموده اید.
    • در وب سایت شما ثبت نام کرده باشند.
    • خود مخاطب به هر شیوه ای این مجوز را به شما داده باشد که به ایشان ایمیل ارسال نمایید.

    قطعا یک لیست جمع آوری شده به شکل بالا با تعداد 1000 نفر بهتر از یک لیست بی هدف با تعداد 100.000 نفر می باشد.

    خوب میلرلایت در این حوزه به شما چه کمکی می کند:
    قرار دادن فرم اشتراک در خبرنامه در وب سایت شما: در این بخش با چند کلیک ساده شما می توانید به میلرلایت یک فرم اشتراک ساخته و آن را در وب سایت خود قرار دهد و کاربران سایت خود را برای عضویت در خبرنامه خود ترغیب کنید.

    قراردادن فرم اشتراک در صفحه فیس بوک کسب و کار شما: در کمتر از یک دقیقه با میلرلایت یک فرم اشتراک ساخته و در صفحه فیس بوک کسب و کار خود قرار دهید.

    وصل شدن از طریق برنامه نویسی: با چند خط کدنویسی می توانید خودتان فرم اشتراک خود را ساخته و از طریق API به میلرلایت وصل شوید و کسانی که عضو وب سایت شما می شوند را در نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود نیز عضو کنید.
     
  • بلاگ مارکتیگ ابزاری موثر در تبلیغات اینترنتی

    ساختن یک وبلاگ مثل ثبت نام در یک کلاس ورزشی است و به روز رسانی آن مثل رفتن به آن کلاس ورزشی، با وجود اینکه همه ما می دانیم که ورزش برای سلامتی ما مفید است همیشه آن را به تاخیر می اندازیم، از هفته دیگر، از ماه دیگر، از سال دیگر و .....

    بلاگ مارکتینگ یعنی راه اندازی یک وبلاگ در زیردامنه وب سایت خود و به روز رسانی مداوم آن با مطالبی که واقعا برای مشتریان بالاقوه و بالافعل ما لازم است.

    این شیوه به ویژه در نوع کارهای مشاوره ای و خدماتی می تواند به طرز چشم گیری اثرگذار باشد، دقت کنید که بلاگ مارکتینگ محلی برای تبلیغات محصولات یا خدمات شما نیست بلکه مکانی برای روشن کردن نیازهای مشتریان و معرفی راهکارهای مناسب برای حل مسایل آنها می باشد.
    برخی از مزایای مهم بلاگ مارکتینگ به شرح زیر می باشد:
    • مطالب تولید شده در این شیوه برای موتورهای جستجو طلایی هستند
    • مشتریان با نیازهای خود آشنا شده و به شما برای رفع آنها بیشتر از بقیه اعتماد می کنند
    • صدای مشتریان تان را در محیطی غیر رسمی می شنوید
    • در وبلاگ مشتری علاقمندی بیشتری برای دادن اطلاعات تماس خود به شما دارد
    • بلاگ یکی از بهترین ابزارها برای افزایش تعداد اعضای خبرنامه شماست
Go To
Page Size
حمید محمودزاده