• 12 ایده برای محتوای خبرنامه بعدیتان

    اگر شما نیز از یک سری قاعده های روزمره و  تکراری که در نوشتن خبرنامه ها استفاده می شود تبعیت می کنید و از تکرار آنها خسته شده اید ، با کمی تغییرات در آن ها می توانید احساس بهتری از تبلیغات خود داشته باشید و شانس بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر بدست آورید.
     
    ما در اینجا 12 ایده برای ایجاد محتوایی بهتر در اختیارتان گذاشته ایم. از آنها در خبرنامه بعدی که می خواهید به مشتریانتان ارسال کنید استفاده کنید و نتایج آن را با ما در میان بگذارید :
     
    1- پنج نکته جدیدی که اخیرا شما و تیم کسب و کارتان تجربه کرده اید را در اختیار مشتری قرار دهید.
    2- آخرین فعالیت، اخبار و جوایزی که شرکت شما ارائه داده است را نمایش دهید.
    3- اخبار روز مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید و برداشت خود را به طور مختصر قرار دهید.
    4- یک مصاحبه تصویری برجسته از کارکنان متخصص خود قرار دهید.
    5- ویژگی های خیریه هایی که با آنها کار می کنید را قرار دهید.
    6- از سمینار های آنلاین محتوا تهیه کنید و آنها را در ایمیل خود قرار دهید.
    7- سه مطلب مهم در مورد کسب و کارتان را که ممکن است مخاطبان ندانند در اختیار آنها قرار دهید.
    8- لیستی از سایت ها، محصولات و مقالاتی که مورد علاقه کارمندانتان است را تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
    9- یک مجموعه فیلم و یا مقاله از تجربیات خود تهیه کنید و در اختیار مخاطبان قرار دهید.
    10- یک داستان کوتاه از تاریخچه شرکت و کسب و کار خود بنویسید .
    11- از مشتریان خود بخواهید 3 چیزی که دوست دارند در کسب و کار، محصولات و یا خدمات شما بهتر شود را بگویند.
    12- خلاصه ای از مقالات، تخته سیاه و هر جایی که محتوایی نوشته اید تهیه کنید و آن را در اختیار مشتری قرار دهید.

  • 10 مزیت استفاده از autoresponder برای کسب و کار ها

    در مقاله 29 اردیبهشت به طور کامل  autoresponder ها را تعریف کردیم. استفاده از autoresponder یکی از تاکتیک های ایمیل مارکتینگ است. در این مقاله قصد داریم به چند مزیت استفاده از این ابزار در ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم :

    1.   بازدیدکنندگان سایتتان را به سرنخ تبدیل کنید :

    نرم افزار هایی که ابزار autoresponder ارائه می دهند به شما این اجازه را می دهند که فرم ثبت نام ایجاد کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. این فرم ها قسمت هایی دارند که اطلاعات تماس مشتری ها مثل ایمیل را می گیرند و باعث می شود بازدیدکننده بعد از پر کردن فرم سرنخ شما شود.

     

    2.    ایجاد حس صمیمیت در سرنخ و بالا رفتن محبوبیت شما :

    وقتی بازدیدکننده سرنخ شما می شود، با استفاده از ابزار autoresponder می توانید ایمیل هایی به مناسبت های مختلف ارسال کنید. همچنین با ارسال خبرنامه های آموزشی خدماتی، روابط قدرتمندی را بین خود و مشتری ایجاد می کنید.

    3.   تبلیغ بیشتر محصولات و خدمات با بالا رفتن محبوبیت در نزد مشتریان :

    آخرین بازدیدکنندگانی که سرنخ شما شده اند، از محتوای سایتتان و یا محصول و خدماتتان استقبال کرده اند. بعد از ثبت نام با ارسال ایمیل هایی مثل خوش آمدگویی ایجاد حس صمیمیت و اعتماد را در او افزایش داده و این خود باعث معرفی شما توسط آن شخص به دیگر افراد می شود. پس از آن  شما می توانید با خیال راحت تبلیغ محصولات و معرفی خدمات خود را در قالب خبرنامه برای او ارسال کنید.

    4.   ایجاد دنباله ای از ایمیل های خودکار :

    شما می توانید برای ارسال ایمیل به اشخاصی که عضو می شوند برنامه ریزی کنید. مثلا بعد از ثبت نام ایمیل خوش آمد گویی ارسال کنید، 3 روز بعد خدمات و محصولات را معرفی کنید در زمان دیگری قیمت محصولات و دعوت به خرید را برایشان ارسال کنید و به همین شیوه از لحظه ثبت نام کاربر تا تبدیل او به یک مشتری دائم فرآیندی را تولید کنید و ایمیل های آن را از پیش تهیه و با autoresponder ها ارسال کنید.

    5.    معرفی وبلاگ و یا وب سایت:

    شما همیشه می توانید وب سایت و یا وبلاگ خود را با یک ایمیل خودکار (autoresponder) به مشتری ها معرفی کنید.

    6.   تست کنید کدام خبرنامه بهتر است :

    با ارسال چند ایمیل خودکار و پیگیری نتایج آن می توانید به این نکته دست یابید که کدام نوع از خبرنامه ها و کدام زمانهای ارسال مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده است.

    7.  ارائه خدمات عالی به مشتریان :

    به عنوان مثال با autoresponder ها می توان زمان برگزاری سمینار ها و تائید عضویت در آنها را به مشتریان ارسال کنید، و یا می توانید مشتریان را از مناسبت ها با خبر کنید. کتب و مقالات اینترنتی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید....

    8.  از ایمیل های خودکار نیز می توانید آمار ارسال بگیرید :

    به خاطر داشته باشید درست است که تمامی ایمیل های شما با ابزار ایمیل مارکتینگ به inbox مشتری می رود ولی بدانید اشخاصی که اسپم می کنند نیز مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند لیست ایمیلتان را تمیز کنید.

    9.  برند خود و شرکت خود را تبلیغ کنید :

    با درست کردن قالب ایمیل ثابت که در آن تبلیغات برند، تصاویر محصولات، و معرفی شرکتتان را قرار داده اید، می توانید به طور خودکار آن را به هر مشتری جدید ارسال کنید.

    10. موفقیت خود را از یک کسب و کار به کسب کار دیگرتان انتقال دهید :

    Autoresponder  ها و آمار حاصل از آن را به دیگر کسب وکارتان می توانید انتقال دهید. بسیاری از کسب و کار ها در زمینه های مختلف ایمیل مارکتینگ دارند و از همان مشتری ها استفاده می کنند، با نتایج حاصله از آمار autoresponder  ها و کمپین های دیگر می توانند، ایمیل مارکتینگ را برای دیگر کسب و کار ها نیز راه اندازی کنند و نیاز به تست مجدد ندارند.

  • اعتبار خود را با قرار دادن لینک لغو اشتراک بالا ببرید

    آنچه کسب و کارهای هوشمند انجام می دهند : قرار دادن لینک لغو اشتراک در بالای خبرنامه های خود.

    شما ممکن است تعجب کنید که چرا دسترسی به لغو اشتراک را به این آسانی در معرض دید مشتریان قرار می دهیم. ممکن است با خود بگوئید زمانی که دکمه لغو اشتراک در پائین صفحه است، دست کم مشتری برای پیدا کردن آن تا انتهای خبرنامه اسکرول می کند و یا ممکن است تصور کنید دیدن لغو اشتراک در انتها  باعث می شود او مجذوب خواندن خبرنامه شما شود.

    اما واقعیت این است که اکثر خوانندگان ایمیل ها، اصلا تا انتهای خبرنامه ها را مطالعه نمی کنند به جای آن برای خلاص شدن ایمیل را اسپم می کنند، روشی که ارائه دهندگان سرویس ایمیل مثل یاهو و جی میل به آسانی در اختیار کاربران قرار داده اند.

    اما چرا گزینه لغو اشتراک که به مراتب اثر تخریبی آن کمتر است، به این آسانی در دسترس کاربر نیست ؟

    آیا می دانید اسپم چیست ؟

    بسیاری از کاربران اسپم می کنند زیرا اصلا نمی دانند اسپم چیست. در برخی موارد آنها بر این باورند که اگر لینک لغو اشتراک را کلیک کنند، عضو می شوند و بدتر باعث می شود خبرنامه های بیشتری به آنها ارسال شود. تا زمانی که لینک لغو اشتراک را در انتهای خبرنامه ها به خاک بسپارید، کمکی به کاهش نرخ اسپم نخواهد کرد با توجه به اینکه ارائه دهندگان سرویس ایمیل دکمه اسپم را در هر جای قابل مشاهده در دسترس کاربران قرارداده اند.

    تفاوت بین اسپم کردن و لغو اشتراک این است که اسپم به شهرت و اعتبار شما نزد ارائه دهندگان سرویس های ایمیل لطمه می زند و آنها شما را به عنوان مزاحم کاربران شناسایی می کنند. قطع کردن  ISP(internet service provider) نتیجه گزارش اسپم بالا می باشد. اگر گیرندگان ایمیل های شما به طور مداوم آنها را اسپم کنند، حتی اگر منظورشان از این کار توقف رسیدن ایمیل باشد، اثرات منفی بر اعتبار ایمیل شما خواهد گذاشت.

    اسپمینگ

    گوگل به بازاریابانی که از کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، اعلام کرده است که لینک لغو اشتراک را به طور واضح در بالای خبرنامه خود قرار دهند. داشتن امکان لغو اشتراکی که در معرض دید باشد، به مراتب خیلی بهتر از بالا بودن نرخ اسپم می باشد. اگر کسی علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارد چرا برای او امکانی قرار نمی دهید که به آسانی بتواند آن را اعلام کند و لغو اشتراک کند؟ چرا به مشتری یک راه سریع، آسان و مودبانه برای قطع ارتباط ارائه نمی دهید؟ با ارائه یک فرصت آسان با قرار دادن لغو اشتراک، از صدمه به اعتبار ایمیل خود جلوگیری می کنید همچنین به شما کمک خواهد کرد که لیست ایمیل هایتان پاک و امن برای کسب و کارتان شود.

    نظر شما در مورد اسپم کردن ایمیل ها چیست ؟

    آیا این که لینک لغو اشتراک به آسانی در اختیار مشتری قرار بگیرد مهم است ؟

    آیا دریافت کنندگان ایمیل های شما تفاوت اسپم و لغو اشتراک را می دانند ؟

    نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  • چه تعداد ایمیل ارسال کنیم بهتر است ؟ هر چند وقت یکبار؟ روزانه یا هفتگی!

    ایمیل مارکتینگ یکی از قوی ترین راه های حفظ ارتباط با مشتری می باشد و این اظطمینان را می دهد که شما همیشه در یادد مشتریان باقی خواهید ماند. اما یکی از موضوعات دشوار در ایمیل مارکتینگ این است که چه تعداد ایمیل و با چه  قاعده ای به مشتریان باید ارسال کرد.

    تحقیقات نشان داده ارسال پشت سر هم و تعداد بالای ایمیل یکی از عواملی است که مشتریان را به لغو اشتراک و یا از آن بدتر به اسپم تشویق می کند زیرا در این شرایط خبرنامه ها را به عنوان عامل مزاحم برای خود می دانند. 73% از مشتریانی که در این تحقیقات لغو اشتراک کرده اند، دلایلشان تعداد بالای دریافت ایمیل از شرکت فرستنده بوده است.

    این موضوع شاید برای صاحبان کسب وکار ناراحت کننده باشد. زیرا همیشه این تصور که "هر چه بیشتر ارسال کنم، نرخ کلیک بالاتری خواهم داشت، بیشتر تبلیغ خواهم کرد، مشتری بیشتری جذب خواهم کرد و درآمد بالا خواهد رفت" هر کسب وکاری را در وسوسه ارسال خبرنامه های بیشتر قرار می دهد. اما حقیقیت این است که هرگز ارسال زیاد لازمه سود زیاد نیست.

    هر جند وقت یک بار باید خبرنامه ارسال کرد ؟

    اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که پاسخ این سوال صرفا متناسب با نیاز هر کسب و کاری نمی باشد و نحوه ارسال صرفا به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به طور مثال کمپانی هایی وجود دارند که روزانه 2 و یا بیشتر خبرنامه ارسال می کنند و بسیار موفق می باشند که البته جزء استثناء ها هستند. به جای اینکه به دنبال خلق قاعده باشیم، می توانیم از تجربیات شرکت های بزرگ در این زمینه استفاده کنیم:

    • ارسال خبرنامه حداقل یک بار در ماه :

    کمتر از یک بار در ماه نظمی نخواهد داشت و به محبوبیت و ماندگاری شما در یاد مشتریان لطمه خواهد زد. این روش معمولا برای کسب و کار هایی مفید است که هر چند وقت یکبار واقعا خبر مهمی دارند و می خواهند برای مشتریانشان ارسال کنند در حقیقت این ایمیل مارکتینگ نیست بلکه یک ارسال ایمیل گروهی است که در هر روزی از ماه می توان آن را ارسال کرد اما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و باعث می شود مشتری شما را بخاطر داشته باشد و اگر زمانی نیاز به خرید و یا ثبت نام داشتند به سراغ کسب و کار شما بیایند.

     

    • ارسال خبرنامه حداکثر یکبار در هفته : ارسال یکبار در هفته نیز یکی دیگر از روش های ارسال تاثیر گذار می باشد. در حالی که برخی از شرکت ها می توانند کمپین های روزانه تاثیر گذاری داشته باشند اما با این کار امکان لغو اشتراک و یا اسپم را به راحتی به مشتریان خود می دهند. بر عکس تصورتان در صورتی که بیشتر از یک بار در هفته ارسال داشته باشید نرخ بازشدن و نرخ کلیک شما به طور چشمگیری پائین می آید. تحقیقات نشان داده اند برخی از شرکتهای بزرگتر که ارسال خود را از یک بار در هفته به دو بار افزایش دادند نیز در حدود 50% لغو اشتراک شان بالا رفته حتی با وجود اینکه نرخ باز شدن ایمیل هایشان تا 80% افزایش یافته بود.

     پس به عنوان یک نتیجه گیری جامع، ارسال یک بار در هفته بیشتر تاثیر را بر فروش کسب  و کار ها و دوام ایمیل مارکتینگ خواهد داشت.

    در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مهم ترین فاکتور در ایمیل مارکتینگ محتوا می باشد. برای اینکه لغو اشتراک را پائین بیآورید و نرخ باز شد را افزایش دهید باید تلاش کنید محتوای با ارزش و با کیفیت تهیه کنید نه اینکه فقط برای ارسال بیشتر به فکر پر کردن خبرنامه ها باشید.

    اگر شما اصرار دارید که بیشتر از یک بار در هفته خبرنامه ارسال کنید ابتدا باید از خود بپرسید آیا این خبرنامه به زمان حساس است ؟ واقعا نیم توان دو خبرنامه را به هم ترکیب کرد و آنها را در قالب یک خبرنامه ارسال کرد ؟ آیا مشتری اگر الان دریافت نکند چیز مهمی را از دست خواهد داد ؟ و اگر چنین است می توانید آن را زود تر به او ارسال کنید ؟

    مطمئن شوید که خبرنامه شما محتوای مفیدی در اختیار مشتری قرار می دهد.

  • 29
    اردیبهشت

    بهترین دوست بازاریابان پرمشغله یا تنبل

    در این مقاله می خواهیم یک راه بسیار مفید برای ایجاد اقتدار، جذب مخاطب، توسعه تفاهم و اعتماد مخاطب، و بالا رفتن رنک شما در موتورهای جستجو را معرفی کنیم.

    همه کاربران اینترنت وبلاگ ها را دوست دارند. اما نوشتن وبلاگ زمان بر است. ما برای نوشتن مقالات و بلاگ ها نیاز به محیطی آرام و دور از سرو صدا داریم تا بتوانیم محتواها را هوشمندانه تولید کنیم. علاوه بر تمام این ها رسیدگی به کسب و کار و درآمد هم تقریبا 80 درصد زمان مفید روزانه را به خود اختصاص می دهد. Autoresponder یک ابزار بسیار قوی برای ایمیل مارکتینگ و یا پست های وبلاگ شما می باشد. چگونه ؟!!

    Autoresponder چیست و چرا برای ایمیل مارکتینگ به آن نیاز داریم ؟

    Autoresponder در واقع دنباله ای از ایمیل است که با نظم و زمان بندی که شما تعیین می کنید برای مشتریانتان به صورت خودکار ارسال می شود. یک Autoresponder خوب می تواند محتوای مفیدی را در اختیار مشتریان شما قرار دهد و آنها می توانند مطالب ارزشمندی را از شما در یافت کنند که این موضوع به فروش شما بسیار کمک خواهد کرد. از این سیستم هم برای اولین مشتریان می توانید استفاده کنید و هم برای تمامی مشتریان ثابتتان. از Autoresponder می توانید برای مناسبت هایی مثل روز مادر روز پدر استفاده کنید. این سیستم هرگز شما را خسته نمی کند و بهترین محتوا های شمارا در یک زمان بندی مشخص به هر مشتری جدیدی که به شما بپیوندد ارسال می کند.

    حال چرا اسم آن را بهترین دوست بازاریابان پرمشغله می نامیم؟ آیا پیش آمده که شما بخواهید 1 روز هفته را به استراحت و تفریح اختصاص دهید؟ آیا شده است که یک مسافرت چند هته ای داشته باشید ؟ در این مواقع Autoresponder ها می توانند دوستان مفیدی برای شما باشند و از business شما محافظت کنند.

    یک Autoresponder  خوب چگونه است ؟

    همه Autoresponder ها خوب نیستند. زیرا اکثر آنها با اهداف سودجویانه برای بازاریاب طراحی می شوند. یک Autoresponder خوب در وهله اول باید با هدف رضایت و کمک به خواننده طراحی شود.

    مهم ترین عملکرد یک Autoresponder این است که افرادی را که در مورد کسب و کار شما و آنچه که انجام می دهید کنجکائ هستندراروشن کند و آنها را به لیست طرفداران ثابت شما اضافه کند. این بدان معنا است که برای Autoresponder نیاز به یک محتوای قوی دارد. محتوایی که وقتی خواننده آن را می خواند هیجا ن زده شود و تمایل به کلیک کردن داشته باشد.

    لازم نیست این ایمیل طنز، خنده دار و یا شاعرانه باشد فقط کافی است که به اندازه مفید باشد. کافی است که راه حلی برای سوالات و یا مشکلاتی را که خواننده با آنها مواجه است داشته باشد و یا شامل اطلاعات سریع و کوچکی برای رسیدن به اهدافشان باشد و همچنین این ایمیل ها باید بتوانند شما را  خوب، صمیمی، و یک فرد قابل اعتماد نه فقط یک کارشناس بلکه یک متخصص دوست داشتنی جلوه دهند.

    Autoresponder می تواند کیس های خوبی برای شما بیآفریند :

    شما می توانید از Autoresponder برای آموزش در مورد خدمات و یا کالا هایی که قبل از خرید نیاز به آموزش دارند استفاده کنید. به دنبال مشکلات و نیاز های مشتریان باشید آنها را کشف کنید، تصویر زندگی آنها را در مواجه با نیازشان طراحی کنید و نمایش دهید، سپس راهنماییشان کنید و راه های مواجه با نیازشان را توضیح دهید. به این طریق جلب اعتماد خواهید کرد. در آخر ویژگی ها و منافع خدمات و یا کالایتان را که رد جهت رفع نیازشان مفید هستند، برایشان معرفی کنید بدین  ترتیب میل شدیدی را برای خرید در آنها ایجاد خواهید کرد.تمامی این مراحل را در قالب ایمیل هایی منظم و منسجم با Autoresponder ها می توانید انجام دهید.

    همچنین اگر هدف دقیق شما رساندن مشتری به خرید نیست، محتوای شما باید به گونه ای باشد که اگرچه کاربر خریدی نمی کند اما همچنان طرفدار پرو پا قرص خبرنامه هایتان باقی بماند چه مشتری 6 ماهه باشد چه مشتری 1 ساله تا هنگامی که زمان مناسب برای کاربر فراهم شود با راسل ایمیل های خلاقانه و جذاب باید او را جذب خود نگه دارد.

    همین حالا Autoresponder خود را بسازید :

    در نظر داشته باشید رنک آوردن در موتور های جستجو و  بالا رفتن ترافیک سایتتان به خودی خود انجام نمی شود.  شما با تبلیغات یا پرداخت وابسته به کیسیون (affiliate commissions) همچنین با گذشت زمان و خلاقیت در تبلیغات می توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید.

    وبلاگ نویسی ویا ایمیل مارکتینگ و هر نوع مارکتینگ اینترنتی دیگر مستلزم زمان و خلاقیت می باشد و شما دوست دارید در همان ابتدا مشتریان خود را داشته باشید و کاربران را جذب خود کنید. اگر در نقطه صفر شروع هر نوع اینترنت مارکتینگی هستید برای اولین قدم Autoresponder خودر ا راه بیاندازید.

    چگونه ؟ سوالات زیر را با دقت بخوانید و پاسخ آن را برای ما ارسال کنید و منتظر پیشنهادات ما باشید :

    1. آیا شما در حال حاضر Autoresponder دارید و در موقعیت مناسبی قرار دارد؟
    2. اگر چنین است آیا محتوای آن به گونه ای است که خواننده را به خود جلب کند؟ چند درصد خواننده گان بعد از خواندن آنها جذب شما شده اند؟
    3. آیا شما از تعداد ایمیلهایی که با Autoresponder ارسال می کنید راضی هستید و یا اینکه فکر می کنید باید کمی آنها را گسترش دهید و محتوای با کیفیت تری ارسال کنید ؟

     با پاسخ گویی به هر یک از این سوالات و رفع مشکلات آنها می توانید به روند انجام ایمیل مارکتینک و دیگر مارکتیگ های اینترنتی خود که از Autoresponder استفاده می کنید، کمک زیادی کنید.

     

     

     

     

     

     

     

     

  • 22
    اردیبهشت

    90% مشتریان خود را از دست ندهید!

    بر اساس گفته چت هولمز (یکی از بهترین مربیان کسب و کار در جهان) تنها 3% از مخاطبان و مشتریان  کسب و کار شما آماده خرید هستند. و 6 الی 7 % نیز به شانس بستگی دارد.

    اگر شما می خواهید 90% دیگر را نیز به دست آورید نیاز به تعامل بیشتری با مشتریانتان دارید.

    چه کاری باید انجام بدهید ؟

    • این حس را به مشتری منتقل کنیم که برایش مفید هستیم
    • با یک مشتری به صورت شخصی و نفر به نفر صحبت کنیم
    • نشان دهیم که برایش ارزش افزوده ایجاد می کنیم
    • به مشتری نشان دهیم که در حوزه کاری خود متخصص هستیم

    بعد از این کارها شما آماده فروش به مشتری هستید و مشتری آماده خرید است.

    به نظر همه این ها کار زیاد و زمان بری است، اما خوب این  کارهای سخت را شما فقط یکبار انجام می دهید.

    برای این کار بهتر است از پاسخگوهای خودکار استفاده کنید. با این پاسخگو های خودکار شما می توانید مشترک های زیادی را از طریق دنباله ای از ایمیل ها که قالب آنها را از قبل نوشته اید، بدون نیاز به انجام هر کار دیگری بدست آورید.

    ایده هایی برای پاسخگوهای خودکار شما :

    1- مخاطبان خود را آموزش دهید : 

    دنباله ای از ایمیل ها را جهت آموزش به مخاطبان خود به صورت گام  به گام تهیه کنید. دقت کنید که از ابتدا ذکر کنید که هدفتان از ایمیل هایتان چیست تا بدین ترتیب مخاطبان عضو خبرنامه هایتان شوند و بدانند که به چه چیز نیاز دارند که خبرنامه های شما را باز می کنند.

    ابتدا با نکات ساده و آسان آغاز کنید. سپس رفته رفته اطلاعات پیشرفته تری در اختیارشان قرار دهید. تا به مرور زمان آنها را متخصص کنید سپس پیشنهاد خرید محصول و یا خدمتی را که در آن زمینه اطلاعات کسب کرده اند را به آنها بدهید. تجربه و تخصص خود را به مانند یک کلاس درس در نظر بگیرید که می خواهید اطلاعات خود را به دیگران نیز بیآموزید.

    من به تازگی خبری شنیده ام در مورد قصابی که با استفاده از پاسخ های خودکار ایمیل های آموزشی در مورد دستورالعمل های پخت گوشت گاو را برای مشتریان خود ارسال کرده است. هم هوشمندانه است و هم ساده. نه ؟

     

    2- معرفی دوباره محتواهای قدیمی اما بهترین آن ها : 

    بهترین بلاگ های قدیمی خود را با مشتریان جدید به اشتراک بگذارید. این کار نه تنها مشتریان بالقوه را مجددا به سایتتان بر می گرداند، بلکه به بالا رفتن نرخ کلیک شما نیز کمک می کند زیرا اکثر کاربران کلیک از طریق سایت را بیشتر انجام می دهند تا خبرنامه. بنابراین افرادی را که از طریق سایت ثبت نام می کنند را هدایت کنید و محتواهای خود را برای آنها ارسال کنید.

     

    3-  به کاربران پیشنهاد برقراری ارتباط بیشتر بدهید : 

    از مشتریانتان بخواهید شما را در دیگر رسانه های اجتماعی نیز دنبال کنند. مردم ارتباط آنلاین با دیگران را بسیار می پسندند. انها روابطی که واقعی هستند را دوست دارند حتی اگر با یک شرکت باشد.

    به کاربران دلایلی قانع کننده دهید تا شما را like و یا follow کنند. توضیح دهید که چه محتوایی را که در رسانه های مختلف اجتماعی منتشر می کنید.

     

    4-    ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید : 

    از آنها سوال کنید. بپرسید آنها در اینترنت بیشتر چه چیزهایی را جستجو می کنند و چه چیزهایی را می پسندند و ببینید این مطالب چکونه به شما کمک می کند.

    Derek Halpern یکی از مشتریان میلرلایت می گوید : من در حال حاظر مطالب جامعی برای ارسال autoresponder به لیست مشترکینم ندارم اما یک ایمیل خوش آمد گویی بسیار خوب ارسال کرده ام که از آنها پرسیده ام در اینترنت به دنبال چه می گردید؟ و اکثر مشتریان به این سوال جواب داده اند که به دنبال خرید کالاهایی در بهترین شرایط هستند.

     

    5-    درباره فیدبک ها (feedbacks) سوال کنید : 

    ورود بیشتر به سایتتان را از مشتریانتان دریافت کنید با سوال در مورد بازخورد ها. ممکن است تجربه کرده باشید وقتی محصولی را از آمازون خریداری می کنید چند روز بعد از این که  محصول بدستتان رسید ایمیلی برای شما ارسال می کنند و از شما در مورد محصول که خرید کرده اید سوال می کنند.

     

    6-    آشنایی مشتریان با محصولات و ویژگی های آنها (کاتالوگ محصولات) : 

    مشتریان خود را آموزش دهید، ویژگی ها و محصولاتی که ممکن است اطلاعاتی در موردشان نداشته باشند به آنها معرفی کنید.

     

    7-    تخفیف و یا پاداش بدهید : 

    برای برخی محصولاتی که مشتریان هر جای دیگری نمی توانند آنها را پیدا کنند تخفیف بگذارید. در مورد مراحل 4و5 کمی بیشتر تامل کنید. بعد ازاینکه مشتریان را به فیس بوک و یا دیگر شبکه های اجتماعی دعوت کردید و برخی مطالب مفید را با آنها به اشتراک گذاشتید سپس آنها را به یک رویداد و یا محصول رایگان دعوت کنید.

     

    چگونه در میلرلایت پاسخ خودکار بسازیمبسازیم ؟

  • 2
    اردیبهشت

    اهمیت آدرس فرستنده در ایمیل مارکتینگ


    برای داشتن یک ایمیل مارکتینگ موفق آدرس فرستنده بسیار حیاتی است. اکثر کاربران ایمیلی را باز نمی کنند مگر اینکه آدرس فرستنده آن را بشناسند. جعل کنندگان ایمیل، تلاش می کنند کاربران ایمیل را با تغییر نام فرستنده به یک نام معتبر، فریب دهند تا ایمیلشان توسط کاربر باز شود.
    اکثر کاربران تصور می کند آدرس فرستنده فقط برای ارسال پاسخ و یا همان replay استفاده می شود. اگر تصور شما از آدرس فرستنده تنها Replay کردن می باشد پس باید کمی بیشتر در این باره بدانید.
    ویژگی های آدرس فرستنده مناسب
    از آدرس فرستنده تنها به عنوان یک فیلدی که باید پر کرد و دیده نمی شود استفاده نکنید. خیلی زیبا به نظر نمی آید زیرا اکثر کاربران در آدرس فرستنده به دنبال نامی آشنا و قابل اعتماد می گردند تا با خیال راحت ایمیل را باز کنند همچنین اکثر سرویس های ایمیل ساختارشان به گونه ای طراحی شده که ایمیل فرستنده نمایش داده می شود.
    در انتخاب آدرس ایمیل فرستنده بهتر است موارد زیر را رعایت کنید :
     
    1- بهتر است که آدرس فرستنده خود را با هدف خود از ارسال آن خبرنامه مرتبط کنید. به طور مثال شما می توانید از این نمونه ها استفاده کنید :  
    newsletter@yourdomain.com                      
    info@yourdomain.com              
    news@yourdomain.com              
    yourcompany@yourdomain.com              

    2- اگر از اسم شخصی خود استفاده می کنید، بعد از نام نقطه و یا خط فاصله بگذارید سپس نام شرکت و یا کسب و کارتان را بنویسید.
     
    3- اگر می خواهید تنها از اسم شخصی خود استفاده کنید باید اطمینان حاصل کنید که اشخاصی که ایمیل شما را دریافت می کنند نام شما برایشان آشنا است.
     
    4- نمایش نام شرکت و یا برند شما باید برای شناخت شما توسط کاربر کافی باشد. اما اگر تصمیم به استفاده از نام دپارتمان خود گرفتیتد حتما بعد از آن نام برند و یا شرکت خود را بنویسید تا خواننده شما را بشناسد.
    نکته : استفاده از یک آدرس فرستنده قوی و واحد در دراز مدت می تواند انسجام ایمیلهای ارسالی شما را افزایش داده و مشترکین معتمد بیشتری را برای خود جمع کنید در این صورت درصد اسپم شدن ایمیل های شما نیز پائین می آید.

    حالا دیگر خوانندگان شما را می شناسند، از باز شدن ایمیل هایتان لذت ببرید
    آدرس فرستنده به گیرنده می گوید که این ایمیل از کجا و یا از طرف چه کسی ارسال شده است که می تواند به این فرم ها باشد :
    • نام شخصی در یک سازمان ( مدیر سازمان)
    • نام یک بخش از یک سازمان (پشتیبانی مشتریان)
    • نام و یا نام برند یک شرکت (Apple)
    • نام یک محصول (iphone)
    • عناوین توصیفی (آغاز سال نو)
     
    به عنوان مثال اگر نام شما استیو جابز باشد، و کاربران برند Apple را بشناسند، نام شما نیز برایشان آشنا خواهد بود، در صورتی که نامتان در آدرس ایمیل فرستنده اضافه شده باشد. شرکتی مثل اپل که مصرف گرا می باشد مناسب است که از نام برند خود در آدرس فرستنده استفاده کنند.
    اینکه شما چه آدرسی را به عنوان آدرس فرستنده انتخاب می کنید بستگی به میزان ارتباط شما با مشترکینتان دارد. به طور کل باز شدن ایمیل شما توسط آنها، به اینکه آنها آدرس فرستنده ایمیل را بشناسند، وابسته است. اگر خواننده آدرس ایمیل فرستنده را نشناسد، به احتمال زیاد آن ایمیل را اسپم خواهد کرد. این عمل شهرت آدرس ایمیل شما را برای ارائه دهندگان سوریس ایمیل مثل گوگل و یاهو خراب کرده و قابلیت ارائه نامه های پستی یا deliver mailing ایمیل شما پائین می آید.
    نکته : بر اساس گزارش ارائه دهندگان سرویس های ایمیل، آدرس فرستنده در 73% از ایمیل هایی که اسپم شده اند دلیل اصلی بوده است.  
     
    در پایان مقاله می خواهیم اشاره ای به این موضوع داشته باشیم که اخیرا ارائه دهنده سرویس ایمیل یاهو، سیاست های حفظ حریم خصوصی (privacy policy) خود را تغییر  داده و در  نرم افزار های ارسال ایمیل انبوه مانند میلرلایت این امکان که آدرس فرستنده، یاهو باشد، در حال حاضر وجود ندارد. امیدواریم در آینده نزدیک این مشکل نیز برطرف شود.







  • 2
    اردیبهشت

    چگونه نرخ اسپم شدن ایمیل ها را کاهش دهیم؟

    همیشه برای ایمیل های تبلیغاتی خطر اسپم شدن وجود دارد و بازاریابان به دنبال راه هایی برای کمتر اسپم شدن ایمیل هایشان هستند. از سال 2003  قانون محافظت از کاربران اینتزنت از ایمیل های اسپم و هر نوع ایمیل تقلبی تصویب شد. به گفته کمیسیون تجارت فدرال Federal Trade Commission (FTC) این قانون شامل همه ایمیل های تبلیغاتی یا ایمیل هایی که در جهت معرفی محصول و تبلیغ آن هستند نیز می باشد. این قانون اصطلاحا CAN-SPAM نامیده شد.
    سایت FTC جزئیات این قانون را برای کاربران به نمایش گذاشته است، اما لازم است بدانید برای کمپین های مشروع و ایمیل مارکتینگ قانونی، این قواعد بسیار ساده هستند.
    به منظور مطابقت با قانون CAN-SPAM شما باید فقط به آدرس ایمیل هایی  تبلیغات ارسال کنید که آن آدرس ها را از منابع قانونی بدست آوره باشید مثل ایمیل اشخاصی که از طریق سایت و یا فرم ثبت نام بدست آورده اید. به همین علت است که ما هیچ گاه استفاده از بانک های ایمیل را توصیه نمی کنیم.
    دستورالعمل :
    1. آدرس ایمیلی که با آن برای مشتریان ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنید را طوری تنظیم کنید که اسم شرکت، یا نام مدیر و یا نام برندتان در ابتدای آن آمده باشد، یعنی این آدرس ایمیل باید آدرسی واقعی باشد.  این بدین معنا است که   آدرس های "From"  و  "Reply to"  باید از آدرس ایمیل های واقعی شما باشند. اگر نام خود و یا کسب وکارتان در ابتدای ایمیل و آدرس ایمیلتان ظاهر شود شما با قونین مربوط به اسپم در تطابق هستید.

    2. سعی کنید عنوان موضوع ایمیلتان دقیق و هوشمندانه باشد اما فریبنده نباشد مثلا جمله "شما 1000 دلار برنده خواهید شد" جمله فریبنده و بی پایه های است. اگر ایمیلتان عناوین گول زننده ای داشته باشد حتی اگر از فیلتر CAN-SPAM  عبور کند کاربران آن را اسپم خواهند کرد. مثلا اگر در ایمیل شما بن تخفیفی وجود دارد جمله ای مشابه " خرید بعدی 20% ارزان تر" مناسب است. سعی کنید از کلماتی مانند "رایگان"، "پشتابید" و حروف بزرگ(در صورت استفاده از حروف انگلیسی) و غلط املایی بپرهیزید زیرا کاربران را به اسپم کردن تشویق می کند.

    3. ایمیل ارسالی خود را به طور واضح و دقیق با قالب ایمیل تبلیغاتی تنظیم کنید. بر اساس قوانین FTC راه حل مشخصی برای این کار وجود ندارد اما به سادگی و با قرار دادن کلمه تبلیغات یا Advertisement در ابتدا یا انتهای خبرنامه روش ساده و آسانی برای تطابق داشتن با قوانین FTC خواهد بود.
     
    4. ایمیل تبلیغاتی خود را ساده و در عین حال قابل فهم برای همگان تنظیم کنید. سعی کنید تمامی اطلاعات حیاتی و مفید در دسترسی آسان برای خواننده باشد. مثل تاریخ انقضای پیشنهاد ویژه، محدودیت تعداد جوایز و یا بن های تخفیف، فرم عضویت، لینک سایت و ...

    5. بهتر است در انتهای خبرنامه شما آدرس پستی قید شده باشد. این آدرس باید آدرسی واقعی و قانونی از محل کسب و کارتان باشد. با قید آدرس بار دیگر قانونی بودن فرآیند ایمیل مارکتینگ خود را به FTC اعلام می کنید.

    6. قسمتی را در خبرنامه تان در نظر بگیرید که مشتری بتواند هر زمان که تمایل داشت اشتراک خود را لغو کرده و ایمیل های شما را دریافت نکند.   این فرآیند می تواند در متن خبرنامه و یا ابتدای آن قرار گیرد و جمله ای مشابه لغوئ عضویت و یا جملات مشابه قرار گیرد و لینکی برای آن در نظر گرفته شود. در فرآیند ایمیل مارکتینگ به این روند اصطلاحا " opt-out " می گویند. طبق قوانین FTC شما موظفید ظرف مدت 10 روز کاری این آدرس ایمیل های opt-out شده را از لیست های خود حذف کنید. فرایند  opt-out نیاز به الاعات خاصی جز آدرس ایمیل برای کاربر ندارد.  

  • 18
    فروردین

    5 گام تا رسیدن به لیست ایمیل مفید با نرخ باز شدن بالا

    تمامی بازاریابان به دنبال لیست های ایمیل بلند بالا با تعداد آدرس ایمیل زیاد می باشند.اما آیا همیشه بیشتر داشتن بهتر است ؟ با توجه به تجربه بازاریابان موفق، نتایج بزرگ را از گروه های کوچک می توان بدست آورد.
    لیست های بلند بالا اغلب برای بازاریابان مایه افتخار و مباهات می باشد. شما می توانید طی چند سال یک لیست بسیار طولانی از آدرس های مشتریانتان جمع آوری کنید، با اینکه همیشه در مورد اعتبار این آدرس ها نگران هستید، هیچ راهی نیز برای چک کردن اینکه آیا این آدرس ها فعال هستند یا نه ، ندارید. با این حال می دانید که هر زمان خبرنامه ای ارسال می کنید گزارش Bounce های آن به شما می رسد.
    اما اغلب مواقع لیست های بسیار طولانی در عین فریبنده بودن، نرخ bounce بدی دارند و قابلیت آنها پائین تر است. این لیست های مملو از آدرس های ایمیل اگرچه شما را برای مدتی به اهدافتان نزدیک می کند اما مطمئن باشید اگر لیست ایمیل خود را هدفمند نکنید در طولانی مدت نجات بخش کسب و کار شما نخواهد بود.
    پس به دنبال یک استراتژی برای ایمیل مارکتینگ خود باشید، در لیست ایمیل هایتان تجدید نظر کنید، همه چیز را دوباره با برنامه طراحی کنید:

    گام اول - تیم ایمیل مارکتینگ :

    شما نیاز دارید یک تیم با مهارت در زمینه های مختلفی که به ایمیل مارکتینگ مربوط می شود گردهم آورید. مهارت هایی چون تهیه محتوا و مقاله، ترجمه، بازاریابی، آی تی ،فروش، بایگانی اطلاعات و غیره....

    گام دوم - پاک کردن لیست :

    اگر تا قبل از این بدون برنامه خبرنامه های خود را ارسال می کردید و پس از ارسال آنها را رها کرده و گزارشات بعد از ارسال را نادیده می گرفتید، روال خود را تغییر دهید با تیم ایمیل مارکتینگ خود شروع به بررسی خبرنامه های خود و لیست ایمیل خود کنید.
    بعد از آن شروع به ارسال خبرنامه ها به روال قبل کنید اما با این تفاوت که معیارهای عملکرد و گزارشات لیست های خود را مشاهده کنید.
    سپس با بررسی این گزارشات تغییرات زیر را در لیست ایمیل های خود اعمال کنید:

    Hard Bounce ها را حذف کنید :
    همان طور که قبلا اشاره شده است، این ها آن دسته از آردس ایمیل هایی هستند که دیگر هیچ گاه خبرنامه شما به آنها نمی رسد. که البته نرم افزار های ما به طور خودکار در ارسال بعدی به این نوع از آدرس ها خبرنامه ارسال نمی کند و لیست آن ها را برای کاربران به نمایش می گذارد.

    قاعده ای برای Soft Bounce ها :
    این دسته از ایمیل هایی هستند که در حال حاظر خبرنامه شما به آنها نمی رسد اما ممکن است در آینده delivered شوند. به طور مثال ممکن است inbox دریافت کننده پر باشد. اما ممکن است آن مشترک خواهان دریافت خبرنامه شما باشد پس برای آنها چنین قاعده ای را تعیین کنید که اگر هر آدرس Soft Bounce برای سه بار در لیست Bounce ها قرار گرفت آن را از لیست خود حذف کنید.

    مشترکین غیر فعال را پاک کنید :
     هر چند ماه یک بار لیست ایمیل خود را بررسی کنید و آدرس ایمیل هایی که برای مدت طولانی خبرنامه های شما را باز نکرده اند را حذف کنید.

    امکان عضویت و لغو عضویت را بسیار ساده و در دسترس قرار دهید :  
    پیوستن و لغو کردن را در دسترس کاربران و بازدیدکنندگان قرار دهید. یک فرم ساده عضویت به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد به راحتی عضویت خود را ثبت کنند.همچنین قرار دادن لینک لغو عضویت در انتهای خبرنامه ها نیز امکان لغو اشتراک را به مشترکین می دهد.

    گام سوم – رشد لیست :
    با پیروی از روش های بالا ممکن است درصد بالایی از حجم لیست شما وتعداد آدرس های ایمیتان کم شود اما مطمئن باشید این لیست تا 75% قوی تر از لیست ایمیل قبلی با تعداد ایمیل هیا بی قاعده زیاد عمل خواهد کرد.


    گام چهارم – طراحی درست قالب ایمیل :

    تیتر و هدر سازگار : از طرح های گرافیکی برای هدری غنی و لوگویی جذاب استفاده کنید

    بخش های سازگار : بخش های مختلفی را طراحی کنید. برای هر بخش یا کمپین خود طرحی متناسب با موضوع آن انتخاب کنبد.

    توجه به اتفاقات مهم : اگر رویدادی در آینده نزدیک برای کسب و کار شما مهم است، بهتر است در انتهای هر خبرنامه اشاره ای به آن کنید. مثل معرفی این رویداد، تاریخ آن و دیگر اطلاعات...

    گام پنجم – متعهد به یک برنامه باشید :
    به جز ارسال خبرنامه در هر زمان ممکن که تیم قابلیت ارسال را داشته باشند، نیاز است که شما برنامه و قاعده ای نیز برای ارسال آنها در نظر بگیرید مثلا اگر قرار است که خبرنامه های شما هفتگی ارسال شود یک روز مشخص از هفته را در نظر بگیرید تا تیم شما فرصت کافی داشته باشند و از چند روز قیل خبرنامه را تولید کنند.

    همیشه موضوعات خبرنامه ها را پیش از ارسال تست کنید : در هر خبرنامه بهتر است پیش از ارسال موضوع آن را تست کنید. چگونه ؟
     10% از لیست ایمیل خود را جدا کرده آن را به دو بخش تقسیم کنید، دو عنوان موضوع برای خبرنامه خود انتخاب کنید، برای هر دسته یکی از عنوان ها را ارسال کنید.نتایج به دست آمده می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب عنوان موضوع برای 80% باقی مانده از لیست ایمیلتان کند.

    پس از 6 ماه تلاش و حذف مشترکین غیر فعال اگرچه حجم لیست ایمیلتان کاهش پیدا می کند اما خواهید دید که عملکرد این لیست بسیار بالاتر از قبل خواهد بود.







  • 18
    فروردین

    10 نکته مهم از سال گذشته برای سال جدید

    به گفته بازاریابان ایمیل، تعداد کاربران ایمیل در آمریکا تا سال 2017 به رقم 236.8 میلیون نفر خواهد رسید و این عدد در دنیا از رقم فعلی آن یعنی 2.4 میلیارد به عدد 2.76 میلیارد نفر خواهد رسید.
    در اینجا می خواهیم به برخی از آمار های ایمیل مارکتینگ و راهنمایی هایی که به رشد سرمایه گذاری در این زمینه کمک خواهد کرد اشاره کنیم، نکاتی که در سال قبل کاربران زیادی با عمل به آنها به موفقیت در این زمینه دست پیدا کرده اند.
     
    1-نگاهی به ساعت بیندازید :
          به این توجه کنید که چه ساعتی خبرنامه خود را ارسال می کنید. مطالعات اخیر نشان می دهد که معمولا روند باز شدن      ایمیل ها توسط گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی در ساعات 10 صبح تا 16 بعد از ظهر اتفاق می افتد.
     
    2-هدف را در معرض دید مشتری قرار دهید :
    محققان به این نکته رسیده اند که اکثر کاربران، کل ایمیل را نمی خوانند و فقط به عنوان موضوع و گاهی به دو یا سه خط اول ایمیل اکتفا می کنند. هدف اصلی خود را در نظر بگیرید ببینید تمایل دارید خواننده چه جیز را کلیک کند، آن را در ابتدا قرار دهید و برای آن از اقدام به عمل یا همان Call to Action ها که در مقالات قبلی مفصل به آنها پرداختیم حتما در خبرنامه های خود استفاده کنید و آنها را در معرض دید مشتری قرار دهید.
    Call to Action : اعمالی مثل عضویت در خبرنامه، خرید کالا، افزودن به سبد خرید، پسندیدن یک موضوع خاص و هر موضوعی که قابلیت کلیک کردن داشته باشد کمک به افزایش لیست مشتریان شما خواهد کرد. اما این کارها نیاز به ترفندهایی برای جذب خواننده به انجام آنها دارند. روند دعوت مشتری به انجام چنین کارهایی را Call To Action یا CTA می نامند.
     
    3-عنوان موضوع خود را کوتاه و مفید انتخاب کنید :
    با توجه به گزارش آدسترا (Adestra.com) از سال 2012 ایمیل هایی که عنوان موضوع آنها 10 کاراکتر و یا کمتر هستند نرخ باز شدنشان تا 58% بالا می رود.
     
    4-گزارشات را نادیده نگیرید :
    61% از بازاریابان بر این باورند که اندازه گیری آماری مثل نرخ کلیک و نرخ باز شدن راه بسیار مفیدی برای تجزیه و تحلیل خبرنامه های ارسالی می باشد.

    5-شبکه های اجتماعی :
    در حال حاضر داشتن دکمه هایی برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از هر زمان دیگری مهم تر است.
    این دکمه ها را در بالای خبرنامه قرار دهید تا مشترکین به راحتی آنها را ببینند. با اعمال چنین تغییر ساده ای در ایمیل های خود مشترکین محتواهای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و بدین ترتیب خوانندگان شما به طور خودکار افزایش پیدا می کنند.
     
    6-ایمیل ها همیشه اول هستند :
    بر طبق آخرین نظرسنجی سال 2013 مردم بیشتر زمان خود را در هفته صرف خواندن ایمیل ها می کنند تا دیگر فعالیت های دیجیتالی.
     
    7-پاسخ دهنده های خودکار دوستان شما هستند (Auto responders) :
    بر خلاف باور برخی ها ایمیل هایی که به صورت خودکار تولید می شوند، به معنای اسپم شدن نیستند، همچنین می توان آنها را شخصی سازی کرد. شما که مرتبا در حال ارسال ایمیل های مختلف از خوش آمد گویی تا تشکر به مشتریانتان هستید این فرصت خوبی است که ایمیل مارکتینگ اتوماسیون را تجربه کنید و ببینید برای شما چگونه مفید واقع خواهد شد.

    8-گرافیک زیبا :
    بسیاری از ایمیل هایی که گرافیک جذاب و بالایی دارند موفق تر هستند. تصاویر می توانند به محتوای شما قدرت ببخشند اگر شما بتوانید با تکیه بر گرافیست های ماهر تصاویر و طرح مرتبط با محتوایتان را خلق کنید نقطه قوتی خواهد بود تا برند شما مجزا شود و در ذهن ها باقی بماند.

    9-نوبت شخصی سازی است :
    شخصی سازی ایمیل جزء مهم ترین ارکانی است که در سال جدید می تواند سرعت رسیدن شما به موفقیت را بیشتر کند. بازاریابان حرفه ای و هوشمند همواره از داده های رفتاری و آخرین تکنولوژی برای شخصی سازی ایمیل های خود بر اساس علایق مشتریان و منافع آنها استفاده می کنند.

    10-شما باید با استاندارد ها پیش بروید :
    شروع به ساختن Landing Pages ها، فرم ها و قالب های ایمیل خود کنید. این بهترین تمرین برای شروع در سال جدید می باشد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پیاده سازی، اتوماسیون ها را در اختیار شما قرار خواهند داد. از طراحی قالب های ایمیل ها گرفته تا محتوایی که باید درون آنها قرار گیرد. (Mailerlite)

     










Go To
Page Size
مهشید عباسچیان