10 مزیت استفاده از autoresponder برای کسب و کار ها

در مقاله 29 اردیبهشت به طور کامل  autoresponder ها را تعریف کردیم. استفاده از autoresponder یکی از تاکتیک های ایمیل مارکتینگ است. در این مقاله قصد داریم به چند مزیت استفاده از این ابزار در ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم :

1.   بازدیدکنندگان سایتتان را به سرنخ تبدیل کنید :

نرم افزار هایی که ابزار autoresponder ارائه می دهند به شما این اجازه را می دهند که فرم ثبت نام ایجاد کنید و آن را در سایت خود قرار دهید. این فرم ها قسمت هایی دارند که اطلاعات تماس مشتری ها مثل ایمیل را می گیرند و باعث می شود بازدیدکننده بعد از پر کردن فرم سرنخ شما شود.

 

2.    ایجاد حس صمیمیت در سرنخ و بالا رفتن محبوبیت شما :

وقتی بازدیدکننده سرنخ شما می شود، با استفاده از ابزار autoresponder می توانید ایمیل هایی به مناسبت های مختلف ارسال کنید. همچنین با ارسال خبرنامه های آموزشی خدماتی، روابط قدرتمندی را بین خود و مشتری ایجاد می کنید.

3.   تبلیغ بیشتر محصولات و خدمات با بالا رفتن محبوبیت در نزد مشتریان :

آخرین بازدیدکنندگانی که سرنخ شما شده اند، از محتوای سایتتان و یا محصول و خدماتتان استقبال کرده اند. بعد از ثبت نام با ارسال ایمیل هایی مثل خوش آمدگویی ایجاد حس صمیمیت و اعتماد را در او افزایش داده و این خود باعث معرفی شما توسط آن شخص به دیگر افراد می شود. پس از آن  شما می توانید با خیال راحت تبلیغ محصولات و معرفی خدمات خود را در قالب خبرنامه برای او ارسال کنید.

4.   ایجاد دنباله ای از ایمیل های خودکار :

شما می توانید برای ارسال ایمیل به اشخاصی که عضو می شوند برنامه ریزی کنید. مثلا بعد از ثبت نام ایمیل خوش آمد گویی ارسال کنید، 3 روز بعد خدمات و محصولات را معرفی کنید در زمان دیگری قیمت محصولات و دعوت به خرید را برایشان ارسال کنید و به همین شیوه از لحظه ثبت نام کاربر تا تبدیل او به یک مشتری دائم فرآیندی را تولید کنید و ایمیل های آن را از پیش تهیه و با autoresponder ها ارسال کنید.

5.    معرفی وبلاگ و یا وب سایت:

شما همیشه می توانید وب سایت و یا وبلاگ خود را با یک ایمیل خودکار (autoresponder) به مشتری ها معرفی کنید.

6.   تست کنید کدام خبرنامه بهتر است :

با ارسال چند ایمیل خودکار و پیگیری نتایج آن می توانید به این نکته دست یابید که کدام نوع از خبرنامه ها و کدام زمانهای ارسال مشتریان بیشتری را به خود جذب کرده است.

7.  ارائه خدمات عالی به مشتریان :

به عنوان مثال با autoresponder ها می توان زمان برگزاری سمینار ها و تائید عضویت در آنها را به مشتریان ارسال کنید، و یا می توانید مشتریان را از مناسبت ها با خبر کنید. کتب و مقالات اینترنتی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید....

8.  از ایمیل های خودکار نیز می توانید آمار ارسال بگیرید :

به خاطر داشته باشید درست است که تمامی ایمیل های شما با ابزار ایمیل مارکتینگ به inbox مشتری می رود ولی بدانید اشخاصی که اسپم می کنند نیز مهم هستند زیرا به شما کمک می کنند لیست ایمیلتان را تمیز کنید.

9.  برند خود و شرکت خود را تبلیغ کنید :

با درست کردن قالب ایمیل ثابت که در آن تبلیغات برند، تصاویر محصولات، و معرفی شرکتتان را قرار داده اید، می توانید به طور خودکار آن را به هر مشتری جدید ارسال کنید.

10. موفقیت خود را از یک کسب و کار به کسب کار دیگرتان انتقال دهید :

Autoresponder  ها و آمار حاصل از آن را به دیگر کسب وکارتان می توانید انتقال دهید. بسیاری از کسب و کار ها در زمینه های مختلف ایمیل مارکتینگ دارند و از همان مشتری ها استفاده می کنند، با نتایج حاصله از آمار autoresponder  ها و کمپین های دیگر می توانند، ایمیل مارکتینگ را برای دیگر کسب و کار ها نیز راه اندازی کنند و نیاز به تست مجدد ندارند.