• آیا سایت شما responsive است ؟

    این روزها تعداد زیادی از کاربران اینترنت، با استفاده از موبایل های خود به اینترنت می روند. اما اینکه تا چه حد از مشاهده سایت ها توسط بروزر های موبایل و یا تبلت های خود راضی هستند برای بازاریابان نکته کلیدی مهمی است.

    بر اساس گزارشات گوگل کاربرد اصلی کاربران اینترنت با تلفن همراه، جستجو در گوگل- 46%- و بعد از آن مشاهده وب سایت یک برند-33%- و در نهایت دانلود اپلیکیشن یک برند – 26% - می باشد.

    در نتیجه شرکت های که سایت های responsive دارند شانس آن ها برای بدست آوردن سرنخ و مشتری از طریق بروزر های موبایل و تبلت خیلی بیشتر از شرکت هایی است که سایت هایشان را responsive پیاده سازی نکرده اند.

    ولی یک سایت responsive دقیقا چیست و چگونه کار می کند؟

    اینفوگراف زیر که در سایت verve ارائه شده پاسخ این سوالات می باشد :

    RESPONSIVE

     

  • خبر مهم : Call to action برای صفحات شما در فیس بوک

    اخیرا فیس بوک یکی از ویژگی های جدید صفحات خود را اعلام کرده و گفته که این ویژگی می تواند ترافیک بیشتری را از صفحه فیس بوک شما برای سایتتان ایجاد کند : دکمه call to action  یا همان CTA

    این ویژگی هنوز برای عموم قابل دسترسی نیست و در عین حال فقط برای کاربران آمریکا قابل دسترسی می باد. اما به زودی در ابتدای سال میلادی جدید برای تمام کاربران فیس بوک در دنیا قابل استفاده خواهد بود.

    CTA فیس بوک چگونه کار می کند ؟

    صاحب پیج می تواند برای هر یک از هفت گروه پیش فرض تعریف شده دکمه CTA داشته باشد، گروه ها عبارتند از :

    Sign Up, Shop Now, Contact Us, Book Now, Use App, Watch Video, and Play Game

    شما می توانید این دکمه را به هر مقصدی که تمایل دارید مشتری به آنجا هدایت شود لینک دهید.

    CTA شما در جای مشخصی بالای صفحه و سمت چپ دکمه like فیس بوک دیده خواهد شد. وجود این دکمه می تواند cover photo  های شما مهم جلوه دهد. فقط به این نکته دقت داشته باشید که طراحی و رنگ آمیزی تصاویر شما ارزش CTA شما برای طرفداران فیس بوک که به دیدن این دکمه عادت کرده اند، پائین نیاورد. در انتشار اولیه دکمه CTA در نسخه های تلفن همراه قابل مشاهده نیست پس اگر طرح cover photo خود را با CTA ادغام کنید ممکن است برای خواننده کمی گیج کننده باشد.

    اگر می خواهید این ویژگی را در صفحه فیس بوک خود ببینید شما می توانید به این لینک مراجعه کنید و در آنجا عضو شوید آنها دسترسی بتا را برای گروه Sign Up به شما خواهند داد.  این باشگاه اعلام کرده بعد از 3 هفته استفاده از نسخه بتا به طور متوسط 2.5 برابر بیشتر از CTA های دیگر مشتری جذب کسب و کارها شده است.

  • چگونه ارتباط با کارمندان منجر به فروش بالا می شود

    زبان خوببرای هر شخصی که کارمند دارد و یا نقشی مشابه، نوع برخورد و کلماتی که در گفتگو با کارمندان به کار می برد، بسیار مهم است. اثرات روحی روانی بیان چیزی است که اکثر متخصصان تا زمانی که به یک مشکل جدی برنخورده اند آن را نادیده می گیرند. استفاده از کلمات درست و لحن مناسب می تواند به شما کمک کند تا انتقادی اثر بخش و سازنده داشته باشید و پیوندی قوی تر با تیم فروش و یا مشتریان خود داشته باشید. تیم شما منسجم تر، شادتر، منجر به کار بیشتر و در نتیجه مشتریان راضی بیشتری خواهید داشت.

     

    آنچه باید و نباید بگوئید.....

    راه های مختلفی برای بیان یک موضوع مشابه وجود دارد اما هرکدام ممکن است معنای متفاوتی را بسته به کلماتی که استفاده می کنید، تن صدای شما و مخاطبان شما داشته باشد به خصوص برای مدیران و دیگران که در موقعیت سرپرستی و رهبری تیم هستند. همه ما اصطلاح رایج "بشینید و بفرمائید هر دو یک معنا را می دهد" را بارها شنیده ایم. بنابراین با درک قوی از روانشناسی زبان می توانید تاثیر ارزشمندی را بر روی فروش شرکت خود و پیشرفت آن بگذارید.

    تصور کنید که شما پروژه ای در دست دارید که مربوط به یک مشتری خوش حساب است و تا آخر هفته باید به اتمام برسد. در اینجا راه های بسیار زیادی برای درخواست صورت وضعیت و گزارش کارهای انجام شده تا الان را دارید :

    1-    پروژه شرکت "مثال" کجاست؟ من همین الان می خواهم گزارش کارهایت را فورا ببینم!!

    2-    پروژه شرکت "مثال" در چه حال است؟ آیا سوالی در این زمینه دارید؟ آیا برای ارائه گزارش کامل در پایان ساعت کاری امروز آماده هستید ؟

    3-    شما چه زمانی می توانید پروژه را به من تحویل بدهید ؟ من و تیم حسابداری قبل از شنبه نیاز داریم که روند کار را بررسی کنیم.

    در مورد نوشتن مقاله محتوا و هر نوع ساختار متنی دیگر :

    1-    به چه چیز فکر می کردید که چنین متنی را نوشتید ؟

    2-    آیا شما حتی یک خط از این متن را خودتان خوانده اید؟ این اصلا با استاندارد ها هماهنگی ندارد.

    3-    مشتری چنین محتوایی را نمی پسندد، امیدوارم دفعه بعد چیز بهتری برای ارائه داشته باشید

    همیشه در نظر داشته باشید که هیچ کس کامل نیست و قرار نیست تمام کارمندان دیدگاه و خلاقیت شما را دقیقا به ارث برده باشند. شما با همین اشتباه کوچک تاثیر منفی زیادی بر فروش و پیشرفت شرکت خود خواهید گذاشت. در چنین شرایطی دائما کارمندان شما در حال تغییر هستند. زمانیکه به کارمندی عادت می کنید و اعضای تیم، خود را با سبک کار او وقف می دهند، بعد از سه الی چهار ماه با استعفای او مواجه خواهید شد، و وقتی علت را جویا می شوید تنها پاسخ آنها پیدا کردن شغلی با شرایط مناسب تر خواهد بود. 

    تغییر مداوم کارمندان تاثیر منفی بر کیفیت، سرعت فعالیت ها و فروش شرکت خواهد گذاشت. 

    چگونه بگوئید....

    بدیهی است که لحن و تن صدای شما زمانی که پیامی را انتقال می دهید بسیار مهم است.

    حتی اگر شما ناامید و یا عصبانی هستید باید قادر به کنترل صدای خود باشید، به عمد می توانید مسیری را راه بروید تا بتوانید زمان را برای خود بخرید و خود را برای آرام نگه داشتن فضا آماده کنید.

    از سوی دیگر گاهی اوقات لازم است کمی شوخ، پر حرف و حتی طعنه آمیز صحبت کنید البته بستگی دارد که شما چگونه با تیم خود ارتباط برقرار می کنید و وابسته به آن است که کارمندان خود را بشناسید. اما همیشه گاهی یک شوخی باعث می شود از تنش ها کاسته شود و کارمندان کمی ریلکس تر شوند.

    بد نیست یک روز در ماه را با کارمندان خود به دور از کار و حرف کار بگذرانید، به آنها حس بهتری خواهید داد. آنها را بهتر خواهید شناخت، انرژی های مثبت آنها را برای شروع روز های کاری آینده جمع خواهید کرد. حتی قرار دادن روز تفریح و یا ساعتی تفریح در یک روز کاری انگیزه ای برای کارمندان به وجود می آورد که تمام هفته و یا ماه را با شوق رسیدن آن روز به نحو احسنت سپری کنند. 

    استفاده از"من" و کلمات با بار مثبت....

    رعایت این نکته نه تنها برای محیط کار بلکه خارج از آن نیز در تمام فیلدهای زندگی برای شما مفید است.

    استفاده از کلمه من و قرار دادن خود در تمرکز به طور مثال گفتن " من چه کمکی می توانم به شما کنم تا کار خود را در زمان تعیین شده به اتمام برسانید" در مقابل "شما همیشه از deadtime ها عقب می مانید" بسیار کارآمدتر است و کارمندان به سادگی در مقابل شما جبهه نخواهند گرفت.

    با استاده از کلمات مثبت مثل "شروع خوب" و یا اینکه"من می بینم شما کجا بودید و در حال حاضر کجا هستید و چه پیشرفتی را طی کرده اید" کارمند را تشویق خواهید کرد که بر اساس پیشرفت و کیفیت کارش تشویق خواهد شد نه براساس کمیت کارش.

    مهارت های زبان خوب = کارمندان راضی ، سرنخ ها و مشتری های زیاد

    با وجود چنین واقعیتی است که فیلسوف برجسته و نویسنده نیکولو ماکیاولی اظهار داشت که جمله "برای یک رهبر بهتر است که ترسناک باشد تا دوست داشتنی" همیشه درست نیست. به خصوص اگر در کسب وکار شما نیاز به خلاقیت و طرح ایده های جدید باشد. نباید به گونه ای رفتار کنید که هر بار ایده ای جدید را مطرح کردید، یه جای تفکر و شوق برای یافتن طرح های جدید، وحشت در دل کارمندان به وجود بیاید و به دلیل ترس شروع به خلق و نوآوری کنند.

    استفاده از روانشناسی زبان اولین قدمی است که به شما کمک می کند تا تیمی هماهنگ و با احساس اعتماد به نفس و علاقه به کار و محیط کار در اطراف خود جمع کنید. این باعث می شود تا کیفیت خلاقیت در کار شما بالاتر رود.

    همیشه به یاد داشته باشید : کلمات قدرت دارند، از آنها عاقلانه استفاده کنید 

  • ده پیش بینی برای اینترنت مارکتینگ 2015

    سال 2014 تغییرات زیادی را در زمینه بازاریابی اینترنتی نشان داد. همچنین رونق عظیمی در زمینه بازاریابی محتوا داشته ایم. سال 2015 یک سال متفاوت است. تغییرات با نرخ های بالا اجتناب ناپذیر است. آیا می توانید حدس بزنید تغییرات در این سال با چه نرخ هایی و تا جه اندازه خواهند بود ؟

    اینترنت مارکتینگ

  • 9 روش ساده برای افزایش نرخ باز شدن

    شما هر هفته محتوای جدید خود را تولید و برای مشتریانتان ارسال می کنید اما نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل هایتان همچنان پائین تر از حد انتظارتان می باشد.

    طی مصاحبه ای که با چند کارآفرین نخبه انجام شده نظر آن ها را در مورد این که چه کار کنیم که نرخ بازشدن ایمیل هایمان بالا رود، پرسیده اند. در زیر به برخی از این نظرات اشاره کرده ایم :

    1-   شخصی سازی ایمیل ها

    اکثر کاربران ایمیل زمانی که ایمیلی با نام خود و یا شرکتشان دریافت می کنند، احساس خوشایندی پیدا می کنند و ناخودآگاه ایمیل را باز می کنند

    2-   سازگاری با تلفن همراه

    در این 3 سال گذشته روش بازدید ایمیل ها توسط کاربران به کلی تغییر کرده است. از سال 2013 بیش از 50 درصد ایمیل ها از طریق تلفن همراه باز می شوند. اگر خبرنامه شما به خوبی در تلفن های همراه باز نمی شود این می تواند یک دلیل پنهان برای پائین بودن نرخ باز شدن ایمیل ها باشد.

    3-   علت ثبت نام و ارسال ایمیل

    تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چرا مشتریانی که شما را از قبل کاملا می شناسند ایمیل های شما را هرچند نامنظم، باز می کنند اما افرادی که تازه ثبت نام کرده اند حتی گاهی شما و خبرنامه هایتان را فراموش می کنند؟ مشخص است. زمانی که شخصی در سایت و یا فرم شما ثبت نام می کند و تبدیل به سرنخی برای مشتری شدن می شود، بهتر است که آنها را همراهی کنید به گونه ای که شما را فراموش نکنند. اکثر بازاریابان تصور می کنند همین که مشتری ایمیل خود را وارد کرد کار تمام است در حالی که تازه کار اصلی یعنی حفظ آن مشتری شروع می شود. بهتر است ایمیلی به عنوان خوش آمد گویی برای او ارسال کنید و بگوئید که مثلا پنجشنبه ها صبح منتظر خبرنامه شما باشد. می توانید موضوعاتی که کاربران درباره آنها تمایل به دریافت خبرنامه دارند را در فرم ثبت نام سایت قرار دهید تا با تیک زدن آنها، شما بدانید برای هر مشتری کدام دسته از خبرنامه ها را باید ارسال کنید.  

    4-   انتخاب درست موضوع

    اکثر ایمیلی های تبلیغاتی که هفتگی ارسال می شوند فرمت و شکل خط موضوعشان شبیه به هم هستند. و ایمیل ها یکی پس از دیگری با عناوین مشابه راهی پوشه اسپم می شوند. پس در این بین به کارگیری یک ترفند خیلی ساده و ایجاد موضوعی هوشمندانه تا حد زیادی ایمیل های شما را با دیگر ایمیل ها متمایز می کند.

    5-   با ارزش بودن خبرنامه

    اگر خبرنامه شما همیشه درباره اینکه شما و کسب و کارتان و هدفتان چیست باشد اکثر مواقع مشتریان خود را از دست خواهید داد. نیاز مشتری را پیدا کنید و براساس خواسته آنها خبرنامه های خود را تنظیم کنید این گونه است که خبرنامه شما برای مشتری ارزشمند می شود.

    6-   جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

    همان طور که می دانید خیلی از ایمیل های تبلیغاتی اسپم می شوند. این روزها تلاش نرم افزار ها و شرکت های ارائه دهنده سرویس های ایمیل این است که امکانی فراهم کنند تا ایمیل ها وارد inbox مشتری شوند. بهتر است برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی خود از این ابزار ها و پلتفرم ها استفاده کنید.

    7-   خلق خبرنامه های جدید

    اکثر خبرنامه های هفتگی با فرمت های مشابه و موضوعاتی در سبک های مشابه روانه inbox مشتریان می شود. در این مسیر باز هم به کارگیری کمی خلاقیت میزان مشتریان راضی و سرنخ های شما را تا حد چشم گیری افزایش می دهد. نگذارید خبرنامه هایتان رنگ روزمرگی به خود بگیرند و خسته کننده شوند. همیشه مطالب جدید و با کیفیت برای ارائه داشته باشید.

    اگر 2 الی 3 هفته یک بار خبرنامه با کیفیت ارسال شود خیلی بهتر از ارسال هفتگی و یا روزانه خبرنامه های تکراری و بی کیفیت است.

    8-   کیفیت لیست ایمیل :

    هیچ چیزی به اندازه لیست های ایمیل قدیمی و بی کیفیت نرخ باز شدن ایمیل شما را پائین نمی آورد.

    بهتر است مشترکینی که در 6 ماه گذشته فعالیت خاصی نداشته اند را از لیست ایمیل های فعال خود جدا کنید. همچنین از بانک ایمیل یعنی آدرس ایمیل اشخاصی که اجازه ارسال را به شما نداده اند استفاده نکنید.

    9-   طراحی خبرنامه

    و در آخر مانند تمام خبرنامه ها طراحی و قابلیت اسکن مناسب مطالب و سادگی حرف اول را در محبوبیت خبرنامه شما می زند. پیچیدگی در طرح و چیدمان نامنظم و شلوغی مطالب باعث خستگی و سردرگمی خواننده می شود.

     

     

     

     

     

  • به نظر شما چرا ایمیل مارکتینگ بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک است ؟