چه تعداد ایمیل ارسال کنیم بهتر است ؟ هر چند وقت یکبار؟ روزانه یا هفتگی!

ایمیل مارکتینگ یکی از قوی ترین راه های حفظ ارتباط با مشتری می باشد و این اظطمینان را می دهد که شما همیشه در یادد مشتریان باقی خواهید ماند. اما یکی از موضوعات دشوار در ایمیل مارکتینگ این است که چه تعداد ایمیل و با چه  قاعده ای به مشتریان باید ارسال کرد.

تحقیقات نشان داده ارسال پشت سر هم و تعداد بالای ایمیل یکی از عواملی است که مشتریان را به لغو اشتراک و یا از آن بدتر به اسپم تشویق می کند زیرا در این شرایط خبرنامه ها را به عنوان عامل مزاحم برای خود می دانند. 73% از مشتریانی که در این تحقیقات لغو اشتراک کرده اند، دلایلشان تعداد بالای دریافت ایمیل از شرکت فرستنده بوده است.

این موضوع شاید برای صاحبان کسب وکار ناراحت کننده باشد. زیرا همیشه این تصور که "هر چه بیشتر ارسال کنم، نرخ کلیک بالاتری خواهم داشت، بیشتر تبلیغ خواهم کرد، مشتری بیشتری جذب خواهم کرد و درآمد بالا خواهد رفت" هر کسب وکاری را در وسوسه ارسال خبرنامه های بیشتر قرار می دهد. اما حقیقیت این است که هرگز ارسال زیاد لازمه سود زیاد نیست.

هر جند وقت یک بار باید خبرنامه ارسال کرد ؟

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که پاسخ این سوال صرفا متناسب با نیاز هر کسب و کاری نمی باشد و نحوه ارسال صرفا به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به طور مثال کمپانی هایی وجود دارند که روزانه 2 و یا بیشتر خبرنامه ارسال می کنند و بسیار موفق می باشند که البته جزء استثناء ها هستند. به جای اینکه به دنبال خلق قاعده باشیم، می توانیم از تجربیات شرکت های بزرگ در این زمینه استفاده کنیم:

  • ارسال خبرنامه حداقل یک بار در ماه :

کمتر از یک بار در ماه نظمی نخواهد داشت و به محبوبیت و ماندگاری شما در یاد مشتریان لطمه خواهد زد. این روش معمولا برای کسب و کار هایی مفید است که هر چند وقت یکبار واقعا خبر مهمی دارند و می خواهند برای مشتریانشان ارسال کنند در حقیقت این ایمیل مارکتینگ نیست بلکه یک ارسال ایمیل گروهی است که در هر روزی از ماه می توان آن را ارسال کرد اما می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و باعث می شود مشتری شما را بخاطر داشته باشد و اگر زمانی نیاز به خرید و یا ثبت نام داشتند به سراغ کسب و کار شما بیایند.

 

  • ارسال خبرنامه حداکثر یکبار در هفته : ارسال یکبار در هفته نیز یکی دیگر از روش های ارسال تاثیر گذار می باشد. در حالی که برخی از شرکت ها می توانند کمپین های روزانه تاثیر گذاری داشته باشند اما با این کار امکان لغو اشتراک و یا اسپم را به راحتی به مشتریان خود می دهند. بر عکس تصورتان در صورتی که بیشتر از یک بار در هفته ارسال داشته باشید نرخ بازشدن و نرخ کلیک شما به طور چشمگیری پائین می آید. تحقیقات نشان داده اند برخی از شرکتهای بزرگتر که ارسال خود را از یک بار در هفته به دو بار افزایش دادند نیز در حدود 50% لغو اشتراک شان بالا رفته حتی با وجود اینکه نرخ باز شدن ایمیل هایشان تا 80% افزایش یافته بود.

 پس به عنوان یک نتیجه گیری جامع، ارسال یک بار در هفته بیشتر تاثیر را بر فروش کسب  و کار ها و دوام ایمیل مارکتینگ خواهد داشت.

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که مهم ترین فاکتور در ایمیل مارکتینگ محتوا می باشد. برای اینکه لغو اشتراک را پائین بیآورید و نرخ باز شد را افزایش دهید باید تلاش کنید محتوای با ارزش و با کیفیت تهیه کنید نه اینکه فقط برای ارسال بیشتر به فکر پر کردن خبرنامه ها باشید.

اگر شما اصرار دارید که بیشتر از یک بار در هفته خبرنامه ارسال کنید ابتدا باید از خود بپرسید آیا این خبرنامه به زمان حساس است ؟ واقعا نیم توان دو خبرنامه را به هم ترکیب کرد و آنها را در قالب یک خبرنامه ارسال کرد ؟ آیا مشتری اگر الان دریافت نکند چیز مهمی را از دست خواهد داد ؟ و اگر چنین است می توانید آن را زود تر به او ارسال کنید ؟

مطمئن شوید که خبرنامه شما محتوای مفیدی در اختیار مشتری قرار می دهد.