10 نکته مهم از سال گذشته برای سال جدید

به گفته بازاریابان ایمیل، تعداد کاربران ایمیل در آمریکا تا سال 2017 به رقم 236.8 میلیون نفر خواهد رسید و این عدد در دنیا از رقم فعلی آن یعنی 2.4 میلیارد به عدد 2.76 میلیارد نفر خواهد رسید.
در اینجا می خواهیم به برخی از آمار های ایمیل مارکتینگ و راهنمایی هایی که به رشد سرمایه گذاری در این زمینه کمک خواهد کرد اشاره کنیم، نکاتی که در سال قبل کاربران زیادی با عمل به آنها به موفقیت در این زمینه دست پیدا کرده اند.
 
1-نگاهی به ساعت بیندازید :
      به این توجه کنید که چه ساعتی خبرنامه خود را ارسال می کنید. مطالعات اخیر نشان می دهد که معمولا روند باز شدن      ایمیل ها توسط گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی در ساعات 10 صبح تا 16 بعد از ظهر اتفاق می افتد.
 
2-هدف را در معرض دید مشتری قرار دهید :
محققان به این نکته رسیده اند که اکثر کاربران، کل ایمیل را نمی خوانند و فقط به عنوان موضوع و گاهی به دو یا سه خط اول ایمیل اکتفا می کنند. هدف اصلی خود را در نظر بگیرید ببینید تمایل دارید خواننده چه جیز را کلیک کند، آن را در ابتدا قرار دهید و برای آن از اقدام به عمل یا همان Call to Action ها که در مقالات قبلی مفصل به آنها پرداختیم حتما در خبرنامه های خود استفاده کنید و آنها را در معرض دید مشتری قرار دهید.
Call to Action : اعمالی مثل عضویت در خبرنامه، خرید کالا، افزودن به سبد خرید، پسندیدن یک موضوع خاص و هر موضوعی که قابلیت کلیک کردن داشته باشد کمک به افزایش لیست مشتریان شما خواهد کرد. اما این کارها نیاز به ترفندهایی برای جذب خواننده به انجام آنها دارند. روند دعوت مشتری به انجام چنین کارهایی را Call To Action یا CTA می نامند.
 
3-عنوان موضوع خود را کوتاه و مفید انتخاب کنید :
با توجه به گزارش آدسترا (Adestra.com) از سال 2012 ایمیل هایی که عنوان موضوع آنها 10 کاراکتر و یا کمتر هستند نرخ باز شدنشان تا 58% بالا می رود.
 
4-گزارشات را نادیده نگیرید :
61% از بازاریابان بر این باورند که اندازه گیری آماری مثل نرخ کلیک و نرخ باز شدن راه بسیار مفیدی برای تجزیه و تحلیل خبرنامه های ارسالی می باشد.

5-شبکه های اجتماعی :
در حال حاضر داشتن دکمه هایی برای به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از هر زمان دیگری مهم تر است.
این دکمه ها را در بالای خبرنامه قرار دهید تا مشترکین به راحتی آنها را ببینند. با اعمال چنین تغییر ساده ای در ایمیل های خود مشترکین محتواهای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و بدین ترتیب خوانندگان شما به طور خودکار افزایش پیدا می کنند.
 
6-ایمیل ها همیشه اول هستند :
بر طبق آخرین نظرسنجی سال 2013 مردم بیشتر زمان خود را در هفته صرف خواندن ایمیل ها می کنند تا دیگر فعالیت های دیجیتالی.
 
7-پاسخ دهنده های خودکار دوستان شما هستند (Auto responders) :
بر خلاف باور برخی ها ایمیل هایی که به صورت خودکار تولید می شوند، به معنای اسپم شدن نیستند، همچنین می توان آنها را شخصی سازی کرد. شما که مرتبا در حال ارسال ایمیل های مختلف از خوش آمد گویی تا تشکر به مشتریانتان هستید این فرصت خوبی است که ایمیل مارکتینگ اتوماسیون را تجربه کنید و ببینید برای شما چگونه مفید واقع خواهد شد.

8-گرافیک زیبا :
بسیاری از ایمیل هایی که گرافیک جذاب و بالایی دارند موفق تر هستند. تصاویر می توانند به محتوای شما قدرت ببخشند اگر شما بتوانید با تکیه بر گرافیست های ماهر تصاویر و طرح مرتبط با محتوایتان را خلق کنید نقطه قوتی خواهد بود تا برند شما مجزا شود و در ذهن ها باقی بماند.

9-نوبت شخصی سازی است :
شخصی سازی ایمیل جزء مهم ترین ارکانی است که در سال جدید می تواند سرعت رسیدن شما به موفقیت را بیشتر کند. بازاریابان حرفه ای و هوشمند همواره از داده های رفتاری و آخرین تکنولوژی برای شخصی سازی ایمیل های خود بر اساس علایق مشتریان و منافع آنها استفاده می کنند.

10-شما باید با استاندارد ها پیش بروید :
شروع به ساختن Landing Pages ها، فرم ها و قالب های ایمیل خود کنید. این بهترین تمرین برای شروع در سال جدید می باشد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پیاده سازی، اتوماسیون ها را در اختیار شما قرار خواهند داد. از طراحی قالب های ایمیل ها گرفته تا محتوایی که باید درون آنها قرار گیرد. (Mailerlite)