اعتبار خود را با قرار دادن لینک لغو اشتراک بالا ببرید

آنچه کسب و کارهای هوشمند انجام می دهند : قرار دادن لینک لغو اشتراک در بالای خبرنامه های خود.

شما ممکن است تعجب کنید که چرا دسترسی به لغو اشتراک را به این آسانی در معرض دید مشتریان قرار می دهیم. ممکن است با خود بگوئید زمانی که دکمه لغو اشتراک در پائین صفحه است، دست کم مشتری برای پیدا کردن آن تا انتهای خبرنامه اسکرول می کند و یا ممکن است تصور کنید دیدن لغو اشتراک در انتها  باعث می شود او مجذوب خواندن خبرنامه شما شود.

اما واقعیت این است که اکثر خوانندگان ایمیل ها، اصلا تا انتهای خبرنامه ها را مطالعه نمی کنند به جای آن برای خلاص شدن ایمیل را اسپم می کنند، روشی که ارائه دهندگان سرویس ایمیل مثل یاهو و جی میل به آسانی در اختیار کاربران قرار داده اند.

اما چرا گزینه لغو اشتراک که به مراتب اثر تخریبی آن کمتر است، به این آسانی در دسترس کاربر نیست ؟

آیا می دانید اسپم چیست ؟

بسیاری از کاربران اسپم می کنند زیرا اصلا نمی دانند اسپم چیست. در برخی موارد آنها بر این باورند که اگر لینک لغو اشتراک را کلیک کنند، عضو می شوند و بدتر باعث می شود خبرنامه های بیشتری به آنها ارسال شود. تا زمانی که لینک لغو اشتراک را در انتهای خبرنامه ها به خاک بسپارید، کمکی به کاهش نرخ اسپم نخواهد کرد با توجه به اینکه ارائه دهندگان سرویس ایمیل دکمه اسپم را در هر جای قابل مشاهده در دسترس کاربران قرارداده اند.

تفاوت بین اسپم کردن و لغو اشتراک این است که اسپم به شهرت و اعتبار شما نزد ارائه دهندگان سرویس های ایمیل لطمه می زند و آنها شما را به عنوان مزاحم کاربران شناسایی می کنند. قطع کردن  ISP(internet service provider) نتیجه گزارش اسپم بالا می باشد. اگر گیرندگان ایمیل های شما به طور مداوم آنها را اسپم کنند، حتی اگر منظورشان از این کار توقف رسیدن ایمیل باشد، اثرات منفی بر اعتبار ایمیل شما خواهد گذاشت.

اسپمینگ

گوگل به بازاریابانی که از کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، اعلام کرده است که لینک لغو اشتراک را به طور واضح در بالای خبرنامه خود قرار دهند. داشتن امکان لغو اشتراکی که در معرض دید باشد، به مراتب خیلی بهتر از بالا بودن نرخ اسپم می باشد. اگر کسی علاقه ای به دریافت ایمیل های شما ندارد چرا برای او امکانی قرار نمی دهید که به آسانی بتواند آن را اعلام کند و لغو اشتراک کند؟ چرا به مشتری یک راه سریع، آسان و مودبانه برای قطع ارتباط ارائه نمی دهید؟ با ارائه یک فرصت آسان با قرار دادن لغو اشتراک، از صدمه به اعتبار ایمیل خود جلوگیری می کنید همچنین به شما کمک خواهد کرد که لیست ایمیل هایتان پاک و امن برای کسب و کارتان شود.

نظر شما در مورد اسپم کردن ایمیل ها چیست ؟

آیا این که لینک لغو اشتراک به آسانی در اختیار مشتری قرار بگیرد مهم است ؟

آیا دریافت کنندگان ایمیل های شما تفاوت اسپم و لغو اشتراک را می دانند ؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.