• چگونه نرخ باز شدن خبرنامه هایتان را افزایش دهید ؟

     

    در واقع ایده ی خاص و مفردی برای بهینه سازی ارسال خبرنامه در  ایمیل مارکتینگ وجود ندارد و بازاریابان باید با آزمایش و ارزیابی های متعدد در ایمیل مارکتینگ، بهترین روش را برای ارسال خبرنامه بیابند تا با استفاده از آن مشتریان را تشویق به خواندن مطالب خود کنند.

    در ادامه به بررسی  ارسال خبرنامه و تشویق مشتریان برای خواندن آن در بازاریابی های کوچک و صرف نظر از بازاریابی صنعتی می پردازیم.

    از دسامبر سال 2014 تا فوریه ی سال 2015، بر روی  13836  ایمیل از مشتریان بازاریابی کوچک در زمینه ی پوشاک مطالعاتی در مورد ارسال ایمیل و نرخ باز شدن و خوانده شدن آن انجام شد.

     این مطالعات بر روی خرده فروشان پوشاک انجام شد به دلیل این که روابط میان آن ها و مشتریانشان بیشتر از سایر کسب و کارها می باشد.

     مطالعه ایی که بر روی این افراد انجام شد و بر اساس یک تحلیل رگرسیون خطی که نرخ باز شدن ایمیل را مورد بررسی قرار داده است انتظار می رود که بالاترین نرخ خوانده شدن ایمیل زمانی باشد که هفته ایی یک بار ارسال شود یعنی چهار مرتبه در ماه. زمانی که ارسال ایمیل ها به سه بار در ماه می رسد نرخ خوانده شدن ایمیل ها به 0.32 درصد کاهش می یابد. طبق این مطالعات حدود 61 درصد از مردم دوست دارند در هفته یک بار خبرنامه دریافت کنند و خبرنامه ها زمانی که تعداد ارسال آن ها از 4 مرتبه در ماه به پنج بار افزایش می یابد نرخ خوانده شدن آن ها 0.21 درصد کاهش می یابد و زمانی که به هفت مرتبه ارسال در ماه افزایش یابد این نرخ تا 0.15 درصد کاهش می یابد.

    چگونه مشتریانتان را به خواندن خبرنامه هایتان تشویق کنید؟

    1. مشتریان علاقه مند و بی علاقه  به دریافت خبرنامه هایتان را شناسایی کنید

     

     

     

    برای مشتریانتان احترام قائل باشید علاوه بر کسب اجازه از آن ها برای ارسال، زمانی که تمایل به دریافت خبرنامه ندارند، آن ها را دوباره وارد لیست ایمیل های فعال خود نکنید، و برای مشتریانی که علاقه مند به دریافت خبرنامه هستند کد های تخفیف و جوایزی در نظر بگیرید.  ارائه خدمات جدید همیشه شعارتان باشد. ارائه خدمت رایگان بهترین فرمول می باشد. کسب درآمد با ایجاد روابط قوی و استفاده از اعتماد مشتری تضمین طول عمر مشتری می باشد. به این ترتیب لیست مشتریان علاقه مند  خود را تا 30 درصد افزایش دهید.

     2. تصاویر ارسالی در ایمیل را شرح دهید  

    تجربه ثابت کرده است همراه سازی یک تصویر جذاب با یک متن مرتبط قوی بسیار در جذب خواننده و توقف بیشتر او روی محتوای شما تاثیر می گذارد. این توضیحات یا (captions) بهتر است از 2 تا 3 جمله بیشتر نباشند.

    3. کمپین های بعدی را بر اساس رفتار مشتری طراحی کنید نه نیاز خود

    در حالی که ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل های متعدد و پشت سر هم را صرفا برای ثبت یک رکورد رد کرده است اما در سال 2013 آمار ارسال ایمیل در کشور آمریکا به بیش از 838 میلیارد رسید. بهترین ایمیل، ایمیلی است که به گیرنده آن احساس خوشایندی القا کند. ایمیل هایی که با علایق شخصی یک کاربر هم خوان باشند جذابیت بسیار بیشتری دارند. بهترین روش این است که طرح کمپین بعدی و موضوع آن بر اساس سابقه هر مشتری، و مطالبی که کلیک کرده اند و تاریخچه خرید طراحی و پیاده شود.

    4. گام به گام تعداد ارسال را تست کنید

    با توجه به گفته های Tom Sather مدیر ارشد تحقیقات در این زمینه، بهتر است برای این که بتوانیم بهترین تعداد در ارسال خبرنامه را تخمین بزنیم بهتر است در طول زمان تعداد ارسال ها را در ایمیل مارکتینگ خود تست کنید و بهترین تعداد ارسال را برای ایمیل مارکتینگ خود تخمین بزنید.

  • چگونه طول موضوع ایمیل بر نرخ باز شدن آن تاثیر می گذارد؟

      

     

    به نظر شما موضوع ایمیل باید چند شامل کلمه باشد؟

    نه یا چهارده کلمه؟  چهل یا پنجاه کلمه؟

    انتخاب موضوع، به نوع ایمیلی که می فرستید بستگی دارد، اما طول عنوان ایمیل چقدر باید باشد؟

    در این مقاله با تجزیه و تحلیلی که بر روی 9,313,885 ایمیل انجام داده ایم به نتایج شگفت انگیزی در مورد طول عنوان ایمیل رسیده ایم.

    در واقع تعداد کلماتی که در موضوع ایملتان از آن استفاده می کنید بر نرخ باز شدن ایمیل بسیار تاثیر گذار است.

    زمانی که برای عنوان ایمیل خود از کلماتی هدف دار و مختصر استفاده می کنید آیا مشتریان علاقه ی بیشتری به باز کردن آن ایمیل دارند تا اینکه برای آن موضوعی طولانی قرار دهید در حالی که ایمیل شما فقط حاوی یک عکس باشد؟

    آیا عنوان ایمیل کوتاه تر بر نرخ باز شدن ایمیل تاثیر دارد؟

    اغلب ایمیل هایی که برای ما ارسال می شود معمولا طول عنوان آن ها بین 40 تا 50 کاراکتر است که نرخ باز شدن این ایمل ها حدودا 25 درصد است. اما با توجه به افزایش گرایش مردم به تلفن های همراه، برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل ها بهتر است طول عنوان آن را کوتاه تر کنیم. زیرا با توجه به محدودیت در صفحه نمایش آن ها ممکن است در نگاه کلی، کل موضوع ایمیل شما قابل مشاهده نباشد به عنوان مثال در تلفن های همراه Galaxy S4 قابلیت نمایش 33 کاراکتر را در موضوع ایمیل دارد در نتیجه با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه بهتر است برای عنوان ایملتان از کاراکترهای کمتری استفاده کنید در واقع عنوان را طوری طراحی کنید که با وجود کاراکترهای کم، هدف ایمیل شما را هم مشخص کند و کاملا مشتری را متوجه موضوع ایمیلتان کند.

    یک قانون عمومی برای ایمیل ها وجود دارد که هر چه اختصاصی تر، نتیجه بهتر!
    نتایج بررسی سایت Marketing Experiment نشان می دهد که انتخاب موضوعات اختصاصی و کوتاه حدود 8.2 درصد آمار بازکردن ایمیل توسط کاربران را افزایش می دهد.

    با توجه به جدول زیر، زمانی که طول موضوع ایمیل بین 61 تا 70 کاراکتر باشد نرخ باز شدن آن ایمیل فقط 17 درصد خواهد بود

     

    آیا طول عنوان ایمیل موضوع مهمی در ایمیل مارکتینگ است؟

    با توجه به اعداد موجود در جدول بالا نمی توان به طور قطعی گفت که تعداد کاراکترهای موجود در موضوع ایمیل بسیار مهم است. اما یکی از مطالعاتی که بر روی تعدادی از ایمیل ها، انجام شده است نشان می دهد که تعداد کاراکترهای کمتر در موضوع ایمیل نرخ باز شدن آن ایمیل را افزایش می دهد. در گزارش" تعداد کاراکترها در موضوع ایمیل موثر است" هم  نشان می دهد تعداد کاراکترها در عنوان ایمیل موثر است و ایمیل هایی که عنوان آن ها مختصر و گویا بوده است خواننده را به باز کردن آن ایمیل تشویق می کند و نرخ باز شدن آن ایمیل ها بسیار بالا است. با انتخاب موضوع کوتاه تر و گویا تر می توانید در وقت خود و خواننده ایمیلتان صرفه جویی کنید و هدف ایمیلتان را سریع تر به خواننده بیان کنید ولی در حالت کلی طول موضوع ایمیل 100 درصد عامل مهمی برای افزایش نرخ باز شدن آن نمی باشد.

    از موضوع ایمیل طولانی نترسید

    اگر فکر می کنید که با موضوع طولانی تر،  ایمیل شما بیشتر خوانده می شود این فرصت را به خود بدهید و بازخورد آن را یادداشت کنید موضوع اصلی در عنوان ایمیل این است که برای خواننده قابل فهم و گویا باشد و هدف شما از ارسال ایمیل را در یک نگاه به خواننده برساند. حال می توانید بازخورد مشتریان خود را نسبت به موضوع ایمیل کوتاه تر و یا موضوع طولانی یادداشت کنید و از آن برای افزایش نرخ ایمیل های خود بهره بگیرید. با اینکه مهم است طول موضوع ایمیل کوتاه باشد، اما لازم است در انتخاب لغات و ترتیب قرار گرفتن آنها دقت لازم صورت گیرد.

     

  • دو ویژگی جدید در Templates های آماده ی میلرلایت

    با توجه به درخواست های متعدد برای ایجاد Block های قابل جا به جایی در Templates های آماده،  این بار هم با ایجاد دو ویژگی جدید شما را برای ایجاد خبرنامه های بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

     Block های قابل جا به جایی در Templates های آماده

    در ابتدا باید بگوییم که این ویژگی کاملا مشابه روش Drag & drop Editor است که مطمئنا اکثر کاربران میلرلایت با آن آشنایی دارند. ما Block های خاصی را برای هر کدام از Templates یا قالب های آماده طراحی کرده ایم. به عنوان مثال یک Block امضا در قالب minimalistic ایجاد شده است. برای استفاده از این ویژگی باید از تب gallery template استفاده کنید.

    این ویژگی چگونه کار می کند؟

    برای استفاده از این ویژگی بعد از ایجاد یک کمپین جدید به صورت زیر عمل کنید.

    بعد از این که بر روی Next Content کلیک کردید مطابق شکل زیر عمل کنید و گزینه ی Template Gallery را انتخاب کنید

    بعد از این مرحله مطابق شکل زیر با انتخاب قالب آماده می توانید از این ویژگی برای طراحی خبرنامه های خود استفاده کنید.

    برای مثال Block های قابل جا به جایی قالب آماده ی survey مطابق شکل زیر است که هر کدام از این Block ها را می توانید جابه جا کنید و به خبرنامه ی خود اضافه کنید

    برای مثال با جابه جا کردن Block Image هر عکسی که برای خبرنامه ی خود درنظر دارید را می توانید قرار دهید

    به این ترتیب می توانید برای ایجاد خبرنامه هایی جذاب تر از این ویژگی استفاده کنید.

    تاریخچه ی ویرایش

    این ویژگی چه کاربردی دارد؟

    با استفاده از این ویژگی می توانید در هر زمان به Block  هایی که در قالب های آماده استفاده کرده اید دسترسی داشته باشید.

    برای استفاده از این ویژگی Track changes  مطابق شکل زیر کلیک کنید.

    بعد از آن در سمت چپ صفحه برای شما یک پاپ آپ ظاهر می شود که می توانید به تاریخچه ی ویرایش خود دسترسی پیدا کنید

    به این ترتیب می توانید به هر گونه تغییراتی را که در قالب های آماده ایجاد کرده بودید دوباره دسترسی داشته باشید.

  • 15
    شهریور

    چرا ایمیل های طراحی شده توسط شما باید ریسپانسیو باشند؟

    دلیل اصلی : در حال حاضر اکثر ما تمام وب گردی های خود را با موبایل و یا تبلت ها انجام می دهیم.

    حتما تا به حال با این موضوع روبرو شده اید که وقتی با موبایل یا تبلت خود در اینترنت هستید با صفحاتی و یا ایمیل هایی مواجه شوید که از لحاظ سایز و اندازه با موبایل یا تبلت شما هم خوانی نداشته باشند؟ و برای دیدن مطالب کل صفحه مجبور به اسکرول و یا zoom in و  zoom out صفحه باشید؟ برای این که صفحه ی مورد نظر خود را در موبایل و یا تبلت همانند لپ تاپ و pc ببینید باید آن صفحه ریسپانسیو باشد. همچنین فراموش نکنید که بسیاری از کاربران موبایل ها، ایمیل های خود را از طریق اپلیکیشن های مخصوص ایمیل در تلفن های همراه خود چک می کنند.
    اما طراحی ریسپانسیو چیست؟؟!!!

    باید بدانید واژه ریسپانسیو (responsive) به معنای “واکنش گرا”  یا “جواب گو” می باشد. علت این نام گذاری این است که در طراحی وب در بسیاری از مواقع نیاز به صفحاتی است که نسبت به سخت افزار کاربر اطلاعات را برای او نمایش دهند یا به عبارت دیگر “واکنش گرا” یا responsive باشند. به این معنی که اگر یک صفحه را در یک تبلت، گوشی هوشمند (smartphone) یا یک لپ تاب و یا کامپیوتر خانگی مشاهده کنید، در هر کدام از این دستگاه ها نوع نمایش متفاوتی از صفحه را مشاهده خواهید کرد و صفحه برای هر کدام از دستگاه ها شکل خاصی را به خود می گیرد.

    ممکن است  بعضی از element ها از صفحه حذف شوند و بعضی دیگر بسته به resolution صفحه کوچک یا بزرگ می شوند. اگر ایمیل های خود را با استفاده از کد های html طراحی می کنید باید طوری آن را طراحی کنید که ریسپانسیو باشد و برای کاربران با هر نحوی که آن را مشاهده می کنند به طور کامل نمایش داده شود. شکل بالا قسمت 1 " مشاهده ی سایت در لپ تاپ و یا pc" قسمت 2 "مشاهده ی همان سایت در تبلت" و قسمت سوم "مشاهده ی آن در موبایل" است. همان طور که می بینید این صفحه ریسپانسو است و در هر صفحه نمایش با سایز های مختلف به طور کامل قابل مشاهده است و نیازی به zoom in و  zoom out ندارد.

    از سال 2009 تا کنون میزان استفاده از لپ تاپ ها از 1.4 میلیارد تنها به 1.6 میلیارد افزایش یافته است در حالی که کاربرد موبایل برای استفاده از اینترنت از 800 میلیون به 1.9 میلیارد افزایش یافته است. بنابراین میزان استفاده ی مردم از موبایل بیشتر شده است پس بهتر است ایمیل هایی که در پنل ایمیل خود طراحی می کنید بر روی انواع تلفن های همراه امکان مشاهده آسان داشته باشند به عبارتی ریسپانسو باشند.

    ریسپانسیو بودن ایمیل های ارسالی شما چه فایده ایی دارد؟

    ریسپانسیو بودن خبرنامه ها در ایمیل مارکتینگ باعث سهولت مشاهده ی آن می شود. اگر ایمیل شما ریسپانسو نباشد به مرور زمان نرخ باز شدن و کلیک آن بسیار پایین می آید و این امر باعث از دست دادن مشتریان بالقوه و بالفعل شما می شود. هدف شما از پنل ایمیل تبلیغ خدمات و کسب و کارتان و یا فروش کالا می باشد. با ریسپانسو کردن ایمیل های طراحی شده توسط پنل ایمیل خود مشاهده خبرنامه ها را برای مشتریانتان خود آسان کنید.

    همان طور که در عکس مشاهده می کنید ریسپانسیو کردن ایمیل علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث ارتقای SEO و هم چنین افزایش کارایی ایمیل مارکتینگ نیز می شود. امروزه با افزایش استفاده از موبایل و تبلت حدود 69 درصد از مردم خرید خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

    چگونه بفهمیم ایمیل ارسالی ریسپانسیو است؟

    می توانید با resize کردن صفحه ئ مرورگر خود در کامپیوترتان به ویژگی واکنش گرا بودن قالب ایمیل پی ببرید. در این صورت خواهید دید که چینش اجزای صفحه تغییر می کند و حتی بعضی element ها و عناصر از صفحه حذف می گردند و در منوهای فرعی در اطراف و یا بالای صفحه قرار می گیرند، برای مثال شما می توانید به سایت میلرلایت رفته و سایز پنجره بروزر خود را با موس تغییر دهید و یا اینکه با گوشی موبایل خود به سایت میلرلایت مراجعه کنید و آن را با کامپیوتر شخصی خود مقایسه نمائید.  

  • آیا در میلرلایت می توان تنها به بعضی از اعضای یک گروه خبرنامه ارسال کرد؟

    امیدواریم که از ویژگی های جدید میلرلایت به خوبی استفاده کرده باشید و سرعت پیشرفت در کسب و کارتان  بیشتر شده باشد. با توجه به هفته های گذشته که ویژگی های جدیدی را به میلرلایت اضافه کردیم خوشحالیم که این هفته هم با یک ویژگی دیگر از میلرلایت در خدمت شما هستیم.

    این ویژگی چیست؟

    این ویژگی ایجاد یک گروه مستثنا است که اصطلاحا به آن گروه حذفی می گویند. شما می توانید این گروه را در حساب کاربری خود در میلرلایت ایجاد کنید. با ایجاد این گروه شما می توانید خبرنامه ی ارسالی خود را به یک گروه و یا بخشی از لیست ایمیل خود ارسال نکنید.

    چگونه می توان از این ویژگی استفاده کرد؟

    با استفاده از گزینه ی گروه حذفی علاوه بر این که به اعضای گروه مورد نظر خبرنامه ایی ارسال نمی شود اگر در گروه های دیگر که قصد ارسال به آن ها را دارید اعضای آن گروه به صورت تکراری در آن ها وجود داشته باشند باز هم به آن ها خبرنامه ارسال نمی شود.

    برای درک این ویژگی و مزایای آن مثال زیر را در نظر بگیرید:

    در کمپین شما گروه A شامل 20000 آدرس ایمیل است و گروه B شامل 10000 آدرس ایمیل است که 5000 تا از آدرس ایمیل های گروه B  در گروه A به صورت تکراری وجود دارد. حال شما به گروه A یک خبرنامه ارسال می کنید و کمی بعد متوجه می شوید که همان خبرنامه را می خواهید به گروه B  هم ارسال کنید. اما نگران این هستید که آن 5000 آدرس ایمیل که در هر دو گروه بودند با ارسال همان خبرنامه به گروه B خبرنامه ی تکراری دریافت می کنند. این جاست که این ویژگی به خوبی به کمک شما می آید فقط کافی است که گروه A  را به عنوان گروه حذفی انتخاب کنید و همه چی را به میلرلایت بسپارید. با این کار ایمیل هایی که در هر دو گروه وجود داشتند و به آن ها قبلا خبرنامه ارسال کرده بودید با انتخاب گروه B  برای ارسال، به آن ایمیل ها دیگر خبرنامه ایی ارسال نمی شود.

    مثال های کاربردی این ویژگی

    در این جا چند مثال کاربردی از این ویژگی را برای راهنمایی بیشتر نشان می دهیم:

    ممکن است در کمپین شما مشترکینی (subscribers)   وجود داشته باشند که دیگر نمی خواهید برای آن ها خبرنامه ایی ارسال کنید، کافی است که یک گروه جدید بسازید و آن ها را در گروه جدید کپی کنید و هنگام ارسال، آن گروه را به عنوان گروه حذفی در نظر بگیرید، با این کار دیگر خبرنامه ایی برای آن ها ارسال نمی شود حتی اگر در گروه های دیگر هم وجود داشته باشند.

    • اگر کسب و کار شما آژانس مسافرتی است و بلیط سفر به " بالی "را برای فروش در دست دارید، هنگام ارسال خبرنامه برای فروش این بلیط می توانید کسانی را که قبلا این بلیط را تهیه کرده اند و یا درخواست سفر به جای دیگری را دارند را جزء گروه حذفی قرار دهید و با خیال راحت به تمام گروه های خود این خبرنامه را ارسال کنید و مطمئن باشید خبرنامه ایی در این رابطه به آن ها ارسال نمی شود هرچند که ممکن است در گروه های دیگر باز هم وجود داشته باشند.
    • اگر شما یک فروشگاه الکترونیکی دارید و محصولاتی را برای فروش عرضه می کنید و برای فروش یک محصول می خواهید خبرنامه ایی را برای مشتریان خود ارسال کنید می توانید کسانی را که قبلا این محصول را خریداری کرده اند را در لیست حذفی قرار دهید و بعد به گروه های خود خبرنامه را ارسال کنید.
    • اگر شما میزبان یک وبینار هستید می توانید کسانی که در این وبینار حضور دارند را جزء گروه حذفی قرار دهید و به دیگر اعضای کمپین خود جهت اطلاع از این وبینار خبرنامه ارسال کنید.

    فراموش نکنید که با ایجاد گروه حذفی دیگر نیازی نیست که اعضایی که آن ها را در لیست حذفی قرار داده ایید را از تمام گروه ها حذف کنید با قرار دادن آن ها در گروه حذفی مطمئن باشید که دیگر خبرنامه به آن ها ارسال نمی شود.

    امیدواریم این ویژگی به بهبود کسب و کار شما کمک کند.
  • طراحی مجدد ویرایشگر کد HTML

    همه ی ما به خوبی می دانیم که اکثر کاربران میلیرلایت مخصوصا طراحان، تمایل دارند که خبرنامه های خود را باکد های HTML ایجاد کنند. این ویژگی یعنی استفاده از کد های HTML در میلیرلایت وجود دارد اما باید صادقانهبگوییم که استفاده از این روش زیاد کاربر پسند نبود!

    آشنایی با ویژگی جدید ویرایشگر کد های HTML در میلیرلایت

    این ویژگی بسیار شبیه ویژگی drag-and-drop editor است. به این ترتیب شما می توانید در سمت چپ صفحه،پیش نمایش ایمیل خود را که با کد های HTML نوشته اید را ببینید و در سمت راست صفحه کد های نوشتهشده را ویرایش کنید. این ویژگی به صورت اتوماتیک تغییراتی را که اعمال کرده اید را ذخیره می کند و علاوه براین هم می توانید تغییرات را به صورت دستی با فشردن کلید های CTRL+S در ویندوز ذخیره کنید و یا اگر ازسیستم عامل IOS استفاده می کنید با فشار دادن کلید های CMD+S تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید و یامی توانید با کلیک بر دکمه ی Save تغییرات را ذخیره کنید.

    پیش نمایش در تلفن همراه و desktop 

    با قرار دادن پیش نمایش در desktop و تلفن های همراه می توانید از ریسپانسیو بودن ایمیل خود در هر صفحهنمایشی اطمینان حاصل کنید

    اضافه کردن کد HTML ایمیل و فایل ها

    همانند سابق سه گزینه برای وارد کردن کد های HTML برای شما وجود دارد

    1. Paste کردن کد مورد نظر
    2. ایمپورت کردن کد از طریق فایل های فشرده یا Zip
    3. ایمپورت کردن کد به روش قرار دادن آدرس URL

    خصوصیت جالبی که این ویژگی دارد این است که عکس و فایل هایی که از طریق Zip یا URL ایمپورت شده انددر فایل جدید به صورت اتوماتیک ذخیره می شوند.

    ویژگی های جدید در ویرایشگر HTML 

    • CSS Inliner خودکار

    برخی از مشتریان میلیرلایت برای نوشتن CSS از بلوک <style> استفاده می کنند. استفاده از inliner موجود درمیلیرلایت همه ی CSS شما را به جز media queries به صورت استایل inline قرار می دهد.

     

     
  • رسیدن به مشتری بیشتر با ویژگی ارسال خودکار

    اگر به تازگی ایمیل مارکتینگ خود را شروع کرده باشید و نرخ باز شدن ایمیل های شما فقط 20 درصد باشد ممکن است نگران این باشید که 80 درصد دیگر پس چی؟

    آرامش خود را حفظ کنید،  با توجه به جدول زیر، معیار های ایمیل مارکتینگ با توجه به گسترش آن را می توانید مشاهد کنید

    با توجه به جدول اگر نرخ باز شدن ایمیل های شما بین 30 تا 40 دصد باشد شاید فکر کنید که این نرخ بسیار عالی است. بله کاملا درست است این نرخ باز شدن بسیار عالی است چرا که می دانیم بیشتر از 50 درصد مردم ایمیل های خود را باز نمی کنند.

    با این ذهنیت که شما دارید، خوشحالیم که با ارائه جدید یک ویژگی دیگر از میلیرلایت می توانیم تعداد مشترکین شما را بیشتر از گذشته افزایش دهیم. این ویژگی"ارسال خودکار" است که شما می توانید آن را "افزایش نرخ باز شدن ایمیل" بنامید.

    چه زمانی می توان از این ویژگی استفاده کرد؟

    دلایل زیادی وجود دارد که گاهی مشترکین شما نتوانند ایمیل ارسالی شما را باز کنند مثلا ممکن است در طول روز درگیر تجارت و کارهای روزمره باشند و یا در تعطیلات باشند و یا حتی ممکن است به دلیل بیمار شدن و یا دلایل دیگر نتوانند ایمیل خود را چک کنند. ویژگی "ارسال مجدد" این امکان را به شما می دهد که شانس دیگری برای باز شدن خبرنامه ی خود ایجاد کنید.

    این قابلیت برای کمپین های خاص و برای مشترکین VIP شما بسیار کاربرد دارد.

    این ویژگی چه سودی دارد؟

    استفاده از این ویژگی فروش شما را افزایش می دهد و باعث افزایش 30 درصدی نرخ باز شدن خبرنامه های شما می شود. به عنوان مثال اگر شما یک اکانت 20 هزارتایی داشته باشید اگر در مرحله ی اول ارسال فقط 2000 نفر خبرنامه ی شما را باز کنند، استفاده از این ویژگی و ارسال مجدد آن باعث می شود که باز شدن ایمیل شما تا 600 مشترک دیگر  افزایش یابد.

    استفاده از این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان می شود، دیگر نیاز نیست که شما لیست کسانی که خبرنامه ی شما را باز نکرده اند را به صورت دستی در یک گروه دیگر ذخیره کنید و مجدد به آن ها ارسال کنید. این ویژگی باعث ارسال اتوماتیک خبرنامه به ایمیل هایی که خبرنامه ی شما را باز نکرده اند می شود.

    چگونه کار می کند؟

    زمانی که مثل همیشه می خواهید یک خبرنامه ی جدید ایجاد کنید کافی است تنها بر روی "Create New Campaign" کلیک کنید. همان طور که در عکس مشاهده می کنید علاوه بر دو گزینه ی قبلی، گزینه ی "Auto Resend" اضافه  شده است.

    در مرحله ی اول شما می توانید آن چه را می خواهید درارسال مجدد تغییر کند را انتخاب کنید

    • با انتخاب گزینه ی “Email subject”  محتوای ایمیل شما هیچ تغییری نمی کند و تنها در ارسال مجدد موضوع آن تغییر می کند.این گزینه آسان ترین روش است.
    • با انتخاب “Email subject and personal message”  علاوه بر تغییر موضوع ایمیل خود می توانید یک پیغام شخصی مثل" مشتری گرامی این پیغام را مجدد به شما ارسال کردیم چرا که شاید آن را نخوانده باشید". استفاده از این گزینه بسیار موثراست و مشتری را تشویق به خواندن خبرنامه ی شما می کند.
    • با انتخاب گزینه ی “Email subject and email content” شما علاوه بر موضوع خبرنامه ی خود می توانید محتوای آن را هم تغییر دهید. استفاده از این گزینه زمانی کاربرد دارد که شما مشتریان خود را از یک رویداد می خواهید مطلع کنید. به عنوان مثال در موضوع آن بنویسید" تنها سه روز دیگر باقی مانده است..."

    بعد از این مرحله مطابق شکل زیر می توانید انتخاب کنید که ارسال مجدد ایمیل به چه کسانی باشد؟

    به کسانی که ایمیل اول را باز نکرده اند “Didn’t Open” و یا به کسانی که در ارسال اول روی لینک خاصی کلیک نکرده اند “those that did not click on a single link”  .

    و در آخر شما می توانید ارسال مجدد خبرنامه ی خود را زمان بندی کنید. مطابق شکل زیر می توانید ارسال مجدد را 24 ساعت بعد از ارسال اول تنظیم کنید و یا ارسال مجدد را مطابق میل خود زمان بندی کنید.

    استفاده از این ویژگی نرخ باز شدن ایمیل های شما را افزایش خواهد داد.

  • امکان جدید میلرلایت : قالب های آماده ایمیل

    از پنج سال پیش تا کنون که نرم افزار میلرلایت به وجود آمده است به دنبال متفاوت ترین ابزار در آن بوده ایم که نسبت به ابزارهای دیگر بهتر باشد. همان طور که می دانید صد ها قالب ایمیل وجود دارد که می توانید هر کدام از آنها را برای ایمیل خود انتخاب کنید ولی ویرایش و تغییراتی که در آن می توانید ایجاد کنید بسیار محدود است. اما میلرلایت چند قالب ایمیل را به شما پیشنهاد می دهد که با انتخاب هر کدام از آن ها می توانید به راحتی تغییرات لازم را در آن ها به وجود آورید. میلرلایت تاکنون فیدبک های زیادی را از طراحی ایمیل تحت drag & drop دریافت کرده ایم و بر اساس آن ها سعی کرده ایم قالب ایمیل هایی را برای شما به وجود آوریم.

    قالب ایمیل چگونه استفاده می شود؟

    برای استفاده از قالب ایمیل، یک کمپین جدید را مطابق شکل زیر ایجاد می کنیم

     

    بعد از ایجاد کمپین جدید و نوشتن موضوع ایمیل مطابق شکل زیر بر روی NEXT : Content کلیک می کنیم

    سپس گزینه ی Templates  را انتخاب می کنیم :

     

    با انتخاب گزینه ی Templates مطابق شکل زیر می توانیم از میان قالب های آماده یکی را انتخاب می کنیم

    بعد از انتخاب قالب مورد نظر بر روی Use this Template کلیک می کنیم

     

    پس از آن شما وارد صفحه ایی می شوید که می توانید تغییرات لازم را به دلخواه خود روی قالب مورد نظر ایجاد کنید همانند خبرنامه هایی که تحتdrag&drop  می ساختید

    در ادامه ی این صفحه گزینه ی جدیدی وجود دارد که شما می توانید با کلیک بر روی آن ها عنوان و لینک مقالات خود را در این قالب قرار دهید. با کلیک بر روی edit (1) و سپس انتخاب گزینه لینک (2) و در نهایت وارد کردن لینک مورد نظر خود (3) که در سمت راست صفحه نمایش داده می شود، شما می توانید عنوان و لینک مقاله ی خود را در آن قرار دهید. اگر تعداد لینک های شما زیاد است می توانید با کلیک بر روی تصویر"+" (4) می توانید  لینک های بیشتری را اضافه کنید.

     

    در ادامه مطابق شکل زیر می توانید در قسمتFooter  تعیین کنید که :

    • عنوان شما همراه با محتوا باشد
    • مقاله ی شما به همراه عکس یا ویدئو باشد
    • فقط مقاله به تنهایی باشد
    • مقاله به همراه لینک باشد
    • فقط لینک های اجتماعی باشد

    بعد از ادیت و ایجاد تغییرات در قالب آماده آن را به گروه یا گروه های مورد نظر خود ارسال می کنید همانند ارسال خبرنامه هایی که تحت drag&drop  می ساختید.

    طراحی سفارشی

    تیم میلرلایت در حال ایجاد یک سرویس جدید برای شرکت هایی است که می خواهند محتوای خاص و طراحی سفارشی و ... داشته باشند.
    برای ایجاد یک قالب آزمایشی برای شرکت خود می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

    https://www.mailerlite.com/custom-email-template-design

    با کلیک بر روی لینک وارد صفحه ی زیر می شوید

    با کلیک بر روی GET FREE CONSULTSTION مطابق شکل زیر وارد صفحه ی جدیدی می شوید :

    • در قسمت 1 باید نام شرکت خود را بنویسد
    • در قسمت 2 آدرس ایمیل خود را وارد می کنید
    • در قسمت 3 اطلاعات خود را به میلرلایت برای ایجاد قالب ایمیل با عنوان برند شرکت خود قرار می دهید

    بعد از این مرحله صفحه ی زیر را مشاهده می کنید

     

    بعد از مشاهده ی پیغام Thank you ، از طرف میلرلایت برای شما یک ایمیل ارسال می شود که می توانید از طریق ایمیل مشخصات قالب مورد نظر خود را به میلرلایت بفرستید.

    ویژگی های قالب های میلیر لایت

    • برند و نام تجاری شما

    در این حالت لوگو و نام تجاری شرکت شما همیشه در این مکان خواهد بود و بدون نگرانی از تغییر در آن می توانید کمپین خود را در هر زمانی ایجاد کنید

    • بلوک محتوای خاص

     

    در این حالت شما می توانید بلوک محتوای خاصی را شامل عکس، دکمه، جدول، لیست، نقشه، فیلم، محصولات، تخفیف، قیمت ها و .... هر آن چه که که تمایل دارید را در این قسمت قرار دهید

    • ادیتور drag& drop

     

    با استفاده از این قسمت می توانید توسط  ویرایشگر drag& drop برای اضافه کردن و تغییرات برای قالب سفارشی خود بهره مند شوید.

    • اتوماسیون محتوا

     

    در این قسمت در زمان صرفه در حد زیادی صرفه جویی می شود زیرا لازم نیست که محتوای خود را به صورت دستی وارد کنید بلکه میلیرلایت به صورت اتوماتیک، محتوای لازم را از ساییتان برای قالب های سفارشی قرار می دهد.

    • تست شده در همه جا

     

    میلیرلایت قالب مورد نظر را به بیشتر از چهل آدرس ایمیل ارسال می کند و در دستگاه های دیگر تست می کند تا مطمئن شوید که بهترین قالب را در هر زمینه دارید.

    • تلفن همراه دوستانه

     

    با طراحی قالب ایمیل توسط موبایل می توانید در هر جا که هستید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

     

  • بهترین منابع رایگان برای ساختن ایمیل های زیبا

     
     
    در صورتی که نیاز به یک پس زمینه زیبا برای بخش header خبرنامه خود دارید، در زیر بهترین منابع رایگان برای استفاده از عکس های آنلاین معرفی شده است :
    ایمیل مارکتینگ

    آیکون در خبرنامه ها بسیار زیاد دیده می شوند، خبرنامه های خود را با با این آیکون ها زیبا تر نشان دهید :

    ایمیل مارکتینگ

    راه دیگر برای افزایش جذابیت خبرنامه ها، استفاده از الگو برای پس زمینه می باشد، در زیر برخی از منابع رایگان آن معرفی شده است :

    ایمیل مارکتینگ

    در زیر نیز برخی ابزار مفید برای طراحی خبرنامه های خاص و برجسته معرفی شده است :

              یک انیمیشن ساز است که از ویدئو انتخابی انیمیشن GIF ایجاد می کند

              یک انیمیشن ساز است که از تصاویر انتخابی انیمیشن GIF ایجاد می کند

              برای ایجاد header های دلخواه ابزار را فراهم می کند. سایز استاندارد header خبرنامه ها 640px می باشد

              یک کلاژ ساز تصاویر است.

              یک کتابخانه بزرگ از پالت های مختلف رنگ است. هر پالت مجموعه ای از چندین رنگ است که با یکدیگر هارمونی دارند.

              برای ساخت خبرنامه های خود می توانید از این جا الهام و ایده بگیرید.

Go To
Page Size
مهشید عباسچیان