آیا در میلرلایت می توان تنها به بعضی از اعضای یک گروه خبرنامه ارسال کرد؟

امیدواریم که از ویژگی های جدید میلرلایت به خوبی استفاده کرده باشید و سرعت پیشرفت در کسب و کارتان  بیشتر شده باشد. با توجه به هفته های گذشته که ویژگی های جدیدی را به میلرلایت اضافه کردیم خوشحالیم که این هفته هم با یک ویژگی دیگر از میلرلایت در خدمت شما هستیم.

این ویژگی چیست؟

این ویژگی ایجاد یک گروه مستثنا است که اصطلاحا به آن گروه حذفی می گویند. شما می توانید این گروه را در حساب کاربری خود در میلرلایت ایجاد کنید. با ایجاد این گروه شما می توانید خبرنامه ی ارسالی خود را به یک گروه و یا بخشی از لیست ایمیل خود ارسال نکنید.

چگونه می توان از این ویژگی استفاده کرد؟

با استفاده از گزینه ی گروه حذفی علاوه بر این که به اعضای گروه مورد نظر خبرنامه ایی ارسال نمی شود اگر در گروه های دیگر که قصد ارسال به آن ها را دارید اعضای آن گروه به صورت تکراری در آن ها وجود داشته باشند باز هم به آن ها خبرنامه ارسال نمی شود.

برای درک این ویژگی و مزایای آن مثال زیر را در نظر بگیرید:

در کمپین شما گروه A شامل 20000 آدرس ایمیل است و گروه B شامل 10000 آدرس ایمیل است که 5000 تا از آدرس ایمیل های گروه B  در گروه A به صورت تکراری وجود دارد. حال شما به گروه A یک خبرنامه ارسال می کنید و کمی بعد متوجه می شوید که همان خبرنامه را می خواهید به گروه B  هم ارسال کنید. اما نگران این هستید که آن 5000 آدرس ایمیل که در هر دو گروه بودند با ارسال همان خبرنامه به گروه B خبرنامه ی تکراری دریافت می کنند. این جاست که این ویژگی به خوبی به کمک شما می آید فقط کافی است که گروه A  را به عنوان گروه حذفی انتخاب کنید و همه چی را به میلرلایت بسپارید. با این کار ایمیل هایی که در هر دو گروه وجود داشتند و به آن ها قبلا خبرنامه ارسال کرده بودید با انتخاب گروه B  برای ارسال، به آن ایمیل ها دیگر خبرنامه ایی ارسال نمی شود.

مثال های کاربردی این ویژگی

در این جا چند مثال کاربردی از این ویژگی را برای راهنمایی بیشتر نشان می دهیم:

ممکن است در کمپین شما مشترکینی (subscribers)   وجود داشته باشند که دیگر نمی خواهید برای آن ها خبرنامه ایی ارسال کنید، کافی است که یک گروه جدید بسازید و آن ها را در گروه جدید کپی کنید و هنگام ارسال، آن گروه را به عنوان گروه حذفی در نظر بگیرید، با این کار دیگر خبرنامه ایی برای آن ها ارسال نمی شود حتی اگر در گروه های دیگر هم وجود داشته باشند.

  • اگر کسب و کار شما آژانس مسافرتی است و بلیط سفر به " بالی "را برای فروش در دست دارید، هنگام ارسال خبرنامه برای فروش این بلیط می توانید کسانی را که قبلا این بلیط را تهیه کرده اند و یا درخواست سفر به جای دیگری را دارند را جزء گروه حذفی قرار دهید و با خیال راحت به تمام گروه های خود این خبرنامه را ارسال کنید و مطمئن باشید خبرنامه ایی در این رابطه به آن ها ارسال نمی شود هرچند که ممکن است در گروه های دیگر باز هم وجود داشته باشند.
  • اگر شما یک فروشگاه الکترونیکی دارید و محصولاتی را برای فروش عرضه می کنید و برای فروش یک محصول می خواهید خبرنامه ایی را برای مشتریان خود ارسال کنید می توانید کسانی را که قبلا این محصول را خریداری کرده اند را در لیست حذفی قرار دهید و بعد به گروه های خود خبرنامه را ارسال کنید.
  • اگر شما میزبان یک وبینار هستید می توانید کسانی که در این وبینار حضور دارند را جزء گروه حذفی قرار دهید و به دیگر اعضای کمپین خود جهت اطلاع از این وبینار خبرنامه ارسال کنید.

فراموش نکنید که با ایجاد گروه حذفی دیگر نیازی نیست که اعضایی که آن ها را در لیست حذفی قرار داده ایید را از تمام گروه ها حذف کنید با قرار دادن آن ها در گروه حذفی مطمئن باشید که دیگر خبرنامه به آن ها ارسال نمی شود.

امیدواریم این ویژگی به بهبود کسب و کار شما کمک کند.