چرا ایمیل های طراحی شده توسط شما باید ریسپانسیو باشند؟

دلیل اصلی : در حال حاضر اکثر ما تمام وب گردی های خود را با موبایل و یا تبلت ها انجام می دهیم.

حتما تا به حال با این موضوع روبرو شده اید که وقتی با موبایل یا تبلت خود در اینترنت هستید با صفحاتی و یا ایمیل هایی مواجه شوید که از لحاظ سایز و اندازه با موبایل یا تبلت شما هم خوانی نداشته باشند؟ و برای دیدن مطالب کل صفحه مجبور به اسکرول و یا zoom in و  zoom out صفحه باشید؟ برای این که صفحه ی مورد نظر خود را در موبایل و یا تبلت همانند لپ تاپ و pc ببینید باید آن صفحه ریسپانسیو باشد. همچنین فراموش نکنید که بسیاری از کاربران موبایل ها، ایمیل های خود را از طریق اپلیکیشن های مخصوص ایمیل در تلفن های همراه خود چک می کنند.
اما طراحی ریسپانسیو چیست؟؟!!!

باید بدانید واژه ریسپانسیو (responsive) به معنای “واکنش گرا”  یا “جواب گو” می باشد. علت این نام گذاری این است که در طراحی وب در بسیاری از مواقع نیاز به صفحاتی است که نسبت به سخت افزار کاربر اطلاعات را برای او نمایش دهند یا به عبارت دیگر “واکنش گرا” یا responsive باشند. به این معنی که اگر یک صفحه را در یک تبلت، گوشی هوشمند (smartphone) یا یک لپ تاب و یا کامپیوتر خانگی مشاهده کنید، در هر کدام از این دستگاه ها نوع نمایش متفاوتی از صفحه را مشاهده خواهید کرد و صفحه برای هر کدام از دستگاه ها شکل خاصی را به خود می گیرد.

ممکن است  بعضی از element ها از صفحه حذف شوند و بعضی دیگر بسته به resolution صفحه کوچک یا بزرگ می شوند. اگر ایمیل های خود را با استفاده از کد های html طراحی می کنید باید طوری آن را طراحی کنید که ریسپانسیو باشد و برای کاربران با هر نحوی که آن را مشاهده می کنند به طور کامل نمایش داده شود. شکل بالا قسمت 1 " مشاهده ی سایت در لپ تاپ و یا pc" قسمت 2 "مشاهده ی همان سایت در تبلت" و قسمت سوم "مشاهده ی آن در موبایل" است. همان طور که می بینید این صفحه ریسپانسو است و در هر صفحه نمایش با سایز های مختلف به طور کامل قابل مشاهده است و نیازی به zoom in و  zoom out ندارد.

از سال 2009 تا کنون میزان استفاده از لپ تاپ ها از 1.4 میلیارد تنها به 1.6 میلیارد افزایش یافته است در حالی که کاربرد موبایل برای استفاده از اینترنت از 800 میلیون به 1.9 میلیارد افزایش یافته است. بنابراین میزان استفاده ی مردم از موبایل بیشتر شده است پس بهتر است ایمیل هایی که در پنل ایمیل خود طراحی می کنید بر روی انواع تلفن های همراه امکان مشاهده آسان داشته باشند به عبارتی ریسپانسو باشند.

ریسپانسیو بودن ایمیل های ارسالی شما چه فایده ایی دارد؟

ریسپانسیو بودن خبرنامه ها در ایمیل مارکتینگ باعث سهولت مشاهده ی آن می شود. اگر ایمیل شما ریسپانسو نباشد به مرور زمان نرخ باز شدن و کلیک آن بسیار پایین می آید و این امر باعث از دست دادن مشتریان بالقوه و بالفعل شما می شود. هدف شما از پنل ایمیل تبلیغ خدمات و کسب و کارتان و یا فروش کالا می باشد. با ریسپانسو کردن ایمیل های طراحی شده توسط پنل ایمیل خود مشاهده خبرنامه ها را برای مشتریانتان خود آسان کنید.

همان طور که در عکس مشاهده می کنید ریسپانسیو کردن ایمیل علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث ارتقای SEO و هم چنین افزایش کارایی ایمیل مارکتینگ نیز می شود. امروزه با افزایش استفاده از موبایل و تبلت حدود 69 درصد از مردم خرید خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

چگونه بفهمیم ایمیل ارسالی ریسپانسیو است؟

می توانید با resize کردن صفحه ئ مرورگر خود در کامپیوترتان به ویژگی واکنش گرا بودن قالب ایمیل پی ببرید. در این صورت خواهید دید که چینش اجزای صفحه تغییر می کند و حتی بعضی element ها و عناصر از صفحه حذف می گردند و در منوهای فرعی در اطراف و یا بالای صفحه قرار می گیرند، برای مثال شما می توانید به سایت میلرلایت رفته و سایز پنجره بروزر خود را با موس تغییر دهید و یا اینکه با گوشی موبایل خود به سایت میلرلایت مراجعه کنید و آن را با کامپیوتر شخصی خود مقایسه نمائید.