• 4
    اردیبهشت

    راهنمایی برای برنامه ایمیل مارکتینگ شما در سال 94

    اگر کسب و کار شما با فروش کالا و یا ارائه خدمات به مشتریان ارتباط دارد و مشتری به طور مستقیم از شما و یا وب سایتان خرید می کند، مسلما ایمیل مارکتینگ می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش فروش و محبوبیت کسب و کارتان باشد. چه چیزی از این بهتر که شما بتوانید با صرف کمترین هزینه خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید و یک مسیر سوددهی جدید در کسب و کار خود به وجود آورید.

    با استفاده از روش های معمول تلفن، نمایشگاه، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری و ... تا چه حد در جذب مشتریان جدید و سرنخ ها موفق بوده اید؟ روزانه چه تعداد بازدید کننده در وب سایت خود دارید؟ آیا همه آنها را می شناسید؟ آیا اطلاعات تماس آن ها را دارید؟ تا کنون به این موضوع فکر کرده اید تعداد کاربرانی که روزانه به وب سایت شما سر می زنند نیز می توانند به راحتی به مشتری شما تبدیل شوند؟ آیا از علایق و سلیقه مشتریان خود در بین کالاها و خدماتتان با خبر هستید ؟به طور مثال آیا تا کنون توانسته اید لیستی از مشتریان خود که از محصول X شما بیشتر استقبال کرده اند فراهم کنید؟

    هر کسب و کاری برای درآمد بیشتر نیاز به مشتری دارد، برای جذب مشتری نیاز به تبلیغ و برای تبلیغات نیاز به سرمایه دارد، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و کم هزینه ترین ابزار تبلیغاتی در دنیای مجازی به شمار می رود. اما خیلی از کسب و کارها تصورشان از ایمیل مارکتینگ این است که با کمترین هزینه یک پنل ایمیل خریداری کنند، سپس بدنبال خرید یک بانک ایمیل چند ده هزارتایی باشند و تمام. روزانه، ماهانه یا سالانه بدون هیچ نوع برنامه ریزی تعدای خبرنامه تبلیغاتی، با هرنوع طرح، هر نوع محتوا و هر نوع موضوعی که به ذهنشان می رسد به هر نوع قشر کاربری ارسال کنند، کاربرانی که روحشان هم خبر ندارد ایمیل هایشان از کجا به دست فلان کسب و کار رسیده است. به همین دلیل است که بیشتر آن ها از ادامه ایمیل مارکتینگ خود خسته می شوند و نتیجه ای از آن عایدشان نمی شود همچنین به دلیل خرید لیست ایمیل غیرمجاز اکثر خبرنامه هایشان یا اسپم می شوند و یا اصلا خوانده نمی شوند.

    ایمیل مارکتینگ هم مثل تمام راه کارهای تبلیغاتی دیگر برای رسیدن به بازده بالا نیاز به برنامه ریزی دارد، برنامه ریزی سالانه و یا چند ماهه. اگر در سال گذشته از ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده می کردید، پس از گذشت یک سال جدا از میزان فروش، لیست مشتریانتان چقدر افزایش پیدا کرد؟ آیا حداقل برای زمان و تعداد خبرنامه هایتان برنامه ریزی مشخصی داشتید؟ یعنی سعی کردید ایمیل هایتان را در روزهای مشخصی از هفته و در ساعات مشخصی از روز ارسال کنید؟

    اگر در سالی که گذشت برای تبلیغات ایمیلی خود برنامه مشخصی نداشته اید مطالب این مقاله تا حدی می تواند مسیر برنامه ریزی سال 94 شما را روشن تر کند. مسلم است هر کسب و کاری بسته به نوع خدمات، منطقه، سابقه تجارت، میزان سرمایه و .... برنامه ریزی های متفاوتی خواهد داشت، اما سعی ما بر این است با اشاره به برخی عادات مثبت در زمینه ایمیل مارکتینگ که برای همه انواع کسب و کارها مفید است، به پیاده کردن یک برنامه ایمیل مارکتینگ هدفمند با دید دیگری بنگرید.

    1. یک تقویم جیبی سال 94 بخرید

    تا کنون با جشنواره های تخفیفی شرکت ها، بانک ها، اپراتورهای تلفن همراه و خیلی از کسب و کارها مواجه شده اید. آن ها در مناسبت هایی که برای کاربرانشان عزیز است، خدمات خود را با تخفیف های ویژه ای ارائه می دهند. فروش اولیه با سود کمتر، در عوض جذب مشتریان بیشتر، مشتریانی که بعد از جشنواره تخفیف باز هم از آن ها خرید خواهند کرد.

    -  تقویم سال 94 را بردارید و مناسبت هایی که تمایل دارید کالای خود را با تخفیف ارائه دهید علامت بزنید

    -  سعی کنید در ماه حداکثر یک مناسبت را انتخاب کنید

    -  زمان تخفیف را حداقل 2 روز و حداکثر 1 هفته در نظر بگیرید

    -  ایمیلی که قرار است ارسال کنید را از لحاظ گرافیکی متناسب با مناسبت طراحی کنید

    -  یک هفته قبل از شروع تخفیف طی ایمیلی مشتریان را از آن مطلع کنید

    -  میزان تخفیفی که در نظر می گیرید باید برای مشتریان چشمگیر باشد

    2. محتوای حرفه ای ارسال کنید

    هریک از ما ایمیل های تبلیغاتی زیادی را دریافت کرده ایم، ایمیل هایی که تماما تبلیغ کالا و خدماتشان است، اما چند درصد از این ایمیل ها واقعا همان چیزی را نوشته اند که ما به آن نیاز داریم، تا حالا چند مرتبه از ایمیل هایی که دائما تبلیغات خود را ارسال می کنند و هدفشان فقط فروش است کلافه شده ایم؟

    برای بالا بردن محبوبیت و کیفیت فروشتان و همچنین حرفه ای بودن کسب و کارتان فقط به تبلیغات نپردازید، به کاربران خود چیزی فراتر از محصولاتتان ارائه دهید، بگذارید بدون صرف پول از شما و کسب و کارتان چیزی یاد بگیرند. پیشنهاد ما به شما این است که محتوای ایمیل هایتان 30% تبلیغ و 70% آموزش باشد.

    3. بانک ایمیل هرگز

    شما هم مانند خیلی از کسب و کارهای دیگر می توانید با بیست هزار تومن یک بانک ایمیل یک میلیون تایی خریداری کنید، اما از این یک میلیون چند ایمیل سالم برای شما باقی می ماند؟ از این ایمیل های سالم چند درصدشان خبرنامه های شما را باز می کنند؟

    با این بانک ها نه تنها آمار بونس و اسپم خود را بالا برده و آمار باز شدن ایمیل هایتان را پائین می آورید، بلکه پنل ایمیل خود را نیز از دست خواهید داد. اگر به این سادگی می شد لیست ایمیل جمع کرد، پس این همه فرم ثبت نام در وب سایت ها به چه دردی می خورد؟ این همه تشویق کاربران به ثبت نام در سایت چه طور؟

     قانون مهم ایمیل مارکتینگ: فقط به کاربرانی که از آن ها مجوز ارسال خبرنامه تبلیغاتی گرفته اید، ایمیل ارسال کنید

    4. لیست ایمیل خود را هوشمندانه بزرگ کنید

    به جای استفاده از بانک ایمیل، لیست مشتریان مختص کسب و کار خود را هوشمندانه زیاد کنید. شما در طول سال فرصت های زیادی برای جمع کردن ایمیل دارید. فرصت هایی که به شما ایمیل هایی می دهد که هم صاحبانشان به محصول شما نیاز دارند و هم با میل و رضایت آدرس ایمیلشان را در اختیار شما گذاشته اند.

    -  روزانه چند نفر به طور حضوری از شما خرید می کنند؟

    -  چند نفر با شرکت شما تماس تلفنی می گیرند؟

    -  چند نفر برای شما پست می گذارند و شما جوابشان را می دهید؟

    -  چند نفر در شبکه های اجتماعی از شما راجع به محصول و خدماتتان سوالی می پرسند؟

    -  در هر نمایشگاهی که شرکت می کنید، چند نفر از غرفه شما بازدید می کنند و بروشور دریافت می کنند؟

    مطمئنا در حین خواندن این مطلب روش های خیلی بیشتری به ذهنتان می رسد که کاملا قانونی و محترمانه می توانید از کاربران بخواهید برای ارسال خبرنامه، آدرس ایمیلشان را در اختیار شما بگذارند.

    5. منظم ارسال کنید، مشتری را کلافه نکنید

    تا حالا شده است عضو وب سایتی باشید و بدانید که هر هفته چه روزی و دقیقا چه ساعتی خبرنامه تبلیغاتی آن به ایمیل شما ارسال می شود؟ حالا در نظر بگیرید یکی از این روزها که اتفاقا منتظر دریافت ایمیلشان هستید، با اشتیاق وارد اکانت خود می شوید اما می بینید خبری از ایمیل آنها نیست، چه اتفاقی می افتد؟ آن وب سایت باز هم جایگاه قبل را برای شما دارد؟ شاید اگر همیشه منظم بوده و فقط یک بار چنین بی نظمی اتفاق افتاده باشد، تاثیری روی شما نداشته باشد اما حالتی را در نظر بگیرید که عضو وب سایتی شدید که به مطالب و محصولاتش علاقه دارید اما هیچ زمان و روز مشخصی برای ارسال خبرنامه هایشان ندارند. گاهی در روز سه مرتبه ایمیل می فرستند و گاهی اوقات ماهی یک ایمیل هم ارسال نمی کنند. مانند آن است که وقتی به دنبال چیزی هستید پیدا نمی شود اما زمانی که به آن نیاز ندارید همیشه کنار دستتان است. پیشنهاد ما این است که:

    -  حداکثر دو بار در هفته و حداقل دو بار در ماه خبرنامه ارسال کنید

    -  روز و ساعت مشخصی را در نظر بگیرید و دقیقا در همان زمان ارسال کنید. مثلا اگر تمایل دارید چهارشنبه ها ساعت 9 صبح خبرنامه خود را ارسال کنید، هر هفته دقیقا همان روز و ساعت ارسال کنید

    -  اگر مدت طولانی در زمان مشخصی ایمیل های خود را ارسال کرده اید طوری که مشتریان شما به آن عادت کرده اند اما به هر دلیلی تصمیم گرفتید روز و ساعت ارسال خود را تغییر دهید، بهتر است در یکی از ایمیل های خود این تغییر را با مشتریان نیز در میان بگذارید.

    6. حتما مطالعه کنید

    آغاز هر فعالیتی در هر زمینه ای نیاز به مطالعه و یادگیری دارد. کتاب هایی که در زمینه ایمیل مارکتینگ ارائه شده اند را بخوانید. ما در این قسمت نمونه ای از آن ها را کاملا رایگان در اختیارتان قرار داده ایم. در بین آن ها کتابی مخصوص به کسب و کار های سیر سفر و آژانس های مسافرتی وجود دارد، حتی اگر شغل شما آژانس مسافرتی نیست، پیشنهاد ما این است که حتما آن را مطالعه کنید.

     

    کتاب 21 نکته در ایمیل مارکتینگ

    کتاب 21 نکته در ایمیل مارکتینگ آژآنس های مسافرتی

    کتاب 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

  • 27
    فروردین

    هم خود را معرفی کنید و هم اعضای خبرنامه خود را افزایش دهید

    این روزها جمع کردن مشتری و داشتن یک بانک ایمیل مختص به خود، بیشترین دغدغه کسب و کارهایی است که از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات خود استفاده می کنند. در نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ مثل میلرلایت (mailerlite) ابزارهای ساده ای در اختیار شما قرار داده شده که به سادگی می توانید هم خود را معرفی کنید و هم اعضای خبرنامه خود را افزایش دهید.

     شما تا چه حد از فرم عضو گیری یا همان web form هایی که در پنل ایمیل مارکتینگ ارائه می شود مطلع هستید؟ وب فرم، در واقع فرمی است که شما می توانید آن را در سایت خود قرار دهید، افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، اگر تمایل به دریافت محصول و خدمات شما داشته باشند، این فرم را پرکرده و ثبت نام می کنند، سپس اطلاعاتی که آن ها در فرم پرکرده اند مثل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و.... به طور خودکار در پنل ایمیل شما ذخیره می شود. حالا یک بانک ایمیل اختصاصی دارید، به همین راحتی.

    اما برای اینکه کاربران بعد از ورود به سایت شما تشویق به ثبت نام شوند نیاز به ترفندی است که موس آن ها به سمت وب فرم شما حرکت کند، به این کار اصطلاحا call to action می گویند. برای شروع شما می توانید جایی نزدیک به فرم خود متنی را با ظاهری جذاب طوری که نگاه کاربر را جلب کند بنویسید و به کاربر بگوئید به ازای ثبت نام در وب فرم چیزی مثل کاتالوگ محصولات و خدمات خود را برای او ارسال خواهید کرد. کاتالوگ را باید با نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود ارسال کنید، در پنل ایمیل میلرلایت با همان ابزار وب فرمی که در اختیار دارید به راحتی و تنها در ده دقیقه می توانید پروسه ارسال را ترتیب دهید.

     اجازه بدهید روش کار با وب فرم میلرلایت را برایتان توضیح دهم  : قبل از ساخت وب فرم، لازم است در پنل ایمیل خود وارد منوی subscribers شده و در آنجا یک گروه خالی با نام مثلا "وب فرم سایت" بسازید. دلیل آن را در مراحل ساخت وب فرم متوجه خواهید شد.

    ساخت وب فرم

    1. مطابق شکل زیر بعد از ورود به پنل ایمیل خود، از منوی سمت چپ گزینه سوم یعنی web form را انتخاب کنید

         

         2. بعد از ورود به صفحه وب فرم گزینه create your first webform  را انتخاب کنید.

        

       3. همان طور که در تصویر زیر می بینید در این قسمت شما باید دو فیلد را پرکنید و سپس نوع وب فرم خود را بسته به سلیقه خود انتخاب کنید.  

    • در فیلد اول نامی به دلخواه برای فرم خود بنویسید
    • در فیلد دوم گروهی که تمایل دارید آدرس ایمیل ها در آن ذخیره شوند را انتخاب کنید، این همان نکته ایست که به آن اشاره کرده بودیم. زمانی که کاربران در وب فرم سایت ثبت نام می کند، ایمیل های آن ها باید در جایی از پنل ایمیل شما ذخیره شوند، این مکان را در این قسمت انتخاب می کنید
    • در مورد نوع وب فرم، ما در اینجا نوع embed را که رایج ترین آن است انتخاب کرده ایم. در آخر به روی دکمه نارنجی رنگ کلیک کنید

        

        4. در این مرحله که مهم ترین آن است شما باید سه تب را که با اعداد 1 2 3 نمایش داده شده به ترتیب طراحی کنید

    • تب 1 مربوط به ظاهر، متن فرم و فیلد هایی است که شما تمایل دارید در فرم ثبت نام توسط مشتری پر شود. با استفاد از تب های a تا d می توانید تمامی این موارد را به سادگی طراحی کنید.

           

           

    • تب 2 مربوط به ایمیل تائیدیه یا confirmation email می باشد. هر شخصی که در سایت ثبت نام می کند، پس از ثبت نام یک ایمیل تائیدیه به طور خودکار توسط پنل ایمیل شما برای او ارسال می شود و باید صحت ایمیل خود را تائید کند تا مطمئن شوید ایمیل صحیح وارد شده است.  در این جا با فشردن دکمه edit می توانید این صفحه را به دلخواه طراحی کنید
    نکته : قرار است شما کاتالوگ محصولات خود را برای مشتری ارسال نمایئد. تصویر کاتالوگ خود را آپلود کنید و لینک آن را در این قسمت برای دانلود قرار دهید. بدین ترتیب هر مشتری که ثبت نام کند بلافاصله قادر خواد بود کاتالوگ شما را که به طور خودکار توسط پنل ایمیل شما برایش ارسال می شود را دریافت کند.

           

    • تب 3 صفحه تشکر از تائید ایمیل یا confirmation thank you page می باشد. بعد از آن که مشتری ایمیل تائیدیه را دریافت کرد و روی دکمه تائید کلیک کرد صفحه ای به عنوان تشکر برای او باز می شود. در این قسمت نیز با فشردن دکمه edit صفحه را به دلخواه طراحی کنید.

            

            5. در آخرین مرحله شما باید تب 1 را انتخاب کرده و بر روی دکمه نارنجی رنگ SAVE که در پائین صفحه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید. بعد از آن مطابق تصویر زیر کد اسکریپتی به شما ارائه می شود. این کد را در هرکجای سایت خود قرار دهید وب فرم طراحی شده خود را آنجا مشاهده خواهید کرد.

    نکته : همان طور که مشاهده می کنید زیر کد اسکریپت لینک مشاهده کد HTML نیز در اختیار شما قرار داده شده است.

             

  • نرخ تحویل ایمیل خود را به سرعت بالا ببرید

    ما در اینجا چند روش را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید نرخ تحویل ایمیل (deliverability)خود را بالا ببرید و در  ایمیل مارکتینگ خود موفق تر باشید.

    1- آیا آدرس IPدامنه ی شما در لیست سیاه قرار دارد ؟

    اگر در مورد تحویل ایمیل های خود به عاملی مشکوک برخوردید بهتر است قبل از هر کاری آدرس IP دامنه ی خود را در مورد اسپم ها چک کنید.

    اگر شما از IP آدرس دامنه ی خود مطمئن نیستید با باز کردن یک خط فرمان در ویندوز خود

    - (Start menu -> run -> cmd.exe)

    - عبارت www.domain.com را وارد کنید

    - در پینگ عبارتی مثل Pinging www.domain.com [203.213.97.61] with 32 bytes of data       برای شما می آید که آدرس IP  شما عددی است که داخل براکت است.

    هنگامی که IP آدرس دامنه را بدست آوردید می توانید آن را در لیست سیاه پایگاه داده های زیر چک کنید، در اینجا برخی از آن ها را برای شما آورده ایم

    http://www.spamcop.net/bl.shtml

    http://www.spamhaus.org/sbl/

    http://www.mail-abuse.com/cgi-bin/lookup

    http://www.spambag.org/query.html

    هم چنین می توانید با کلیک بر لینک زیر لیست جامع تری را بیابید.

    http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Abuse/Spam/Blacklists/

    اگر IP  آدرس شما در هیچ کدام از این لیست ها نبود بسیار عالی است ولی اگر IP آدرس خود را در این لیست ها پیدا کردید، می توانید با ISP (internet service provider) خود تماس بگیرید و یک IP ادرس جدید را دریافت کنید و یا هم چنین می توانید با تماس با صاحب لیست سیاه، آدرس خود را از پایگاه داده حذف کنید

    2- فایل های پیوست خود را در ایمیل ارسالی چک کنید

     برخی از فایل های پیوست در ایمیل شما که در انتهای آن ها کلماتی نظیر in .exe, .avi, .swf, .zip, etc است باعث می شود که ایمیل شما در لیست سیاه پایگاه داده قرار بگیرد و هم چنین شما نباید از اسکریپت و یا هر فایل پیوستی در کنار PDF استفاده کنید.

    3- برای ارسال ایمیل های انبوه، هیچ وقت از فیلد BCC استفاده نکنید

     اگر به یک نفر یا یک شرکت ایمیل ارسال می کنید استفاده از این فیلد ایرادی ندارد ولی برای ارسال خبرنامه هرگز از این فیلد استفاده نکنید چراکه همانند فیلتر اسپم عمل می کند.

    4- خبرنامه های خود را در زمان معلوم و مشخصی ارسال کنید و مشتریان خود را از این زمان آگاه کنید

     با این کار مشتریان شما منتظر دریافت خبرنامه شما می مانند و بعد از دریافت، آن را باز می کنند، با این کار نرخ تحویل ایمیل ارسالی شما بیشتر می شود.

    منبع : http://www.interspire.com/content/2006/09/28/improve-your-email-delivery-rates/

     

     

  • 10 راه ساده و هوشمندانه برای ارتقای لیست ایمیل مارکتینگ

    متاسفانه هرسال به دلیل از بین رفتن برخی ایمیل ها،که یکی از دلایل آن انتقال از یک شرکت به شرکت دیگر است، ممکن است لیست ایمیل های شما 25% کاهش بیابد و ایمیل مارکتینگ شما کمی با رکود مواجه شود.

    با این 10 روش ساده تا حد زیادی لیست ایمیل شما را ارتقا خواهد

    1 . محتوای ایمیل شما بسیار مهم است، اگر شما می خواهید مشتریان خود را حفظ کنید و باعث شوید که مشتریانتان شما را به دوستان خود و دیگران هم توصیه کنند بهتر است که محتوای ایمیل خود را به بهترین شکل قرار دهید تا مشتریانتان جذب ایمیل شما شوند با این کار لیست ایمیل خود را گسترش خواهید داد.

    2. دائما آنلاین باشید و در سایت از وب فرم ها استفاده کنید تا ایمیل های متعددی را برای ثبت نام جمع آوری کنید

    3. یک نسخه رایگان از خدمات و یا کالای رایگان خود تهیه کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید تا با خدمات شما بیشتر آشنا شوند

    4. به دیگر سایت های مشابهه خود متصل شوید تا بتوانید ایمیل های بیشتری را از منابع جدید خود جمع آوری کنید

    5. از صفحه فیس بوکتان برای ترویج کسب وکارتان و ترویج  ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید و یک تب جدید علاوه بر تب ورود به فیس بوک برای ثبت نام نیز قرار دهید

    6. لیست قدیمی مشتریان خود را چک کنید و از آن ها بخواهید که اگر اطلاعات تماسشان تغییری کرده است به شما اطلاع دهند و اگر بعد از یک بازه زمانی مناسب از آن ایمیل پاسخی دریافت نکردید آن را حذف کنید و آدرس ایمیل جدید جایگزین آن کنید

    7. از مشتریان سابق خود بپرسید به چه دلیل شما را رها کردن، و سعی کنید نقاط ضعف خود را برطرف نمایید

    8. به مشتریان ثابت خود جهت تشویق و جذب بیشتر، در ارائه خدمات خود تخفیف و هدایا بدهید

    9. به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است و اطلاعات پرداختی آن ها محرمانه است.

    10.یک وبینار تشکیل دهید و قبل از اینکه آن را به ط.ر کامل نمایش دهید از شرکت کنندگان بخواهید که ثبت نام کنند و ایمیل آدرس آنها را ثبت کنید.

    منبع : http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/32028/25-Clever-Ways-to-Grow-Your-Email-Marketing-List.aspx

  • محتوای با کیفیت تولید کنید، خبرنامه هایتان بیشتر خوانده می شوند (شش راه تولید سریع محتوا)

    1- محتوای استراتژیک

    برای تولید محتوای با کیفیت و سریع باید طرح و نقشه قبلی داشت. فقط 44 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای خود برنامه ریزی دارند. درباره این موضوع فکر کنید، اگر شما به طور دقیق نمی دانید که برای بار اول چه کسی محتوا را بنویسد و یا اینکه چگونه بنویسد، و با همین بی اطلاعی و سردرگمی اقدام به تولید محتوا کنید عملا وقت خود را صرف محتوایی کرده اید که خواننده را جذب خود نخواهد کرد. بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آنها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا

    - لوگویی که می خواهم در محتوای جدیدم از آن استفاده کنم

    - نوع محتوایی که مشتریان من بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

    - پیدا کردن یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل وبلاگ، یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ

    2- جمع کردن ایده های جدید برای موضوع محتوای هر ماه

    یکی از چالش های بازاریابان ایده گرفتن برای موضوع محتواهای ماه آینده و یا هفته آینده است. بهتر است اول هر ماه از کارمندان خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوای ماه آینده بدهند. کارمندانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغ و یا breaking news در کسب و کار شما رخ داد همیشه آنها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

    3- خلاقیت در ایجاد عنوان

    با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آنکه بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از کانتنت مارکتینگ خود به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

    بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آنها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این قدر زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است. 

    4- تولید محتوای منحصر به فرد و یونیک

    انتخاب محتوا یکی از حساس ترین فیلدهای بازاریابی محتوا محسوب می شود که بسیاری از افراد معتقد هستند جز سخت ترین بخش های آن می باشد. تحقیقات نشان داده بسیاری از بازاریابانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند غالبا بر روی تولید محتواهای یونیک تا یک سال آینده برنامه ریزی می کنند. تولید محتوای یونیک نیاز به صرف وقت و ابتکار و هزینه خیلی زیادی ندارد. در این جا چند تکنیک ساده برای تولید محتوای منحصر به فرد در کمترین زمان توضیح داده شده :

    - انجام مصاحبه با افراد متخصص : بهتر است با یک سوال یا چند سوال شروع کنید و آنها را به افرادی که متخصص تر هستند ارسال کنید. جواب هایی که آنها برای شما ارسال می کنند یک محتوای یونیک را تشکیل می دهند.

    - جمع آوری محتواهای تولید شده توسط کاربران : از کاربران خود بخواهید برایتان محتوا جمع کنند. اگر کاربران فعالی دارید مثلا از آنها بخواهید در زمینه خاصی تصاویر مختلفی پیدا کنند و برایتان ارسال کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید یا از آنها بخواهید راجع به فلان موضوع یک جمله کوتاه بنویسند و به بهترین آنها آفر ویژه ای ارائه دهید.

    - یک پست از پشت صحنه کسب و کارتان : بسیاری از ما دائما در فکر تولید محتوا و عنوان جدید هستیم و فراموش می کنیم که مشتریان ما قبل از هر چیز بیشترکنجکاو هستند که بدانند در کسب و کار ما چه می گذرد. یک دوربین بردارید و از یک روز کاری و آنچه در شرکت می گذرد فیلمی تهیه کنید آن را تبدیل به یک داکیومنت کرده و همراه با چند تصویر به عنوان پست جدید منتشر کنید.

    5- محتوای خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید

    به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است. نیمی از افرادی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند به دنبال یافتن برندهای جدید می باشند بنابراین فرصت خوبی است که شما محتوای با کیفیت خود را جهت تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید. برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی خود بهتر است به نکات زیر دقت کنید :

    - توجه کنید که دکمه رجوع به شبکه اجتماعیتان در تمامی محتواهایتان به وضوح دیده شود

    - از CTA ها برای تشویق خوانندگان به ویزیت سایتتان استفاده کنید به طور مثال جملات ساده ای مثل " لطفا نظرات خود را در صفحه فیس بوک با ما به اشتراک بگذارید" را استفاده کنید

    - برای یک محتوا مشابه در هر شبکه اجتماعی عنوان متفاوتی در نظر بگیرید در واقع یک محتوا را با یک عنوان ثابت در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

    6- به قابلیت های شخصی خود توجه کنید :

    I’m a morning person شاید این جمله و یا مشابه آن را زیاد شنیده باشید. هر شخصی خود به تنهایی می داند که بدن و مغز او در چه زمان هایی کارایی بیشتری دارد. بعضی افراد صبح ها در یادگیری مستعدتر هستند بعضی دیگر شب ها. خود را آزمایش کنید. در زمان های مختلفی به تولید محتوا و یا پیدا کردن ایده برای محتوا و عناوین بعدی بپردازید نتایج حاصله را بررسی کنید ببینید در کدام زمان و در چه حالتی و یا حتی چه مکانی محتوای با کیفیت تری تولید کرده اید. به طور مثال بعضی ها با گوش دادن به موسیقی مقالات را با سرعت و کیفیت بیشتری تولید می کنند. از آنجایی که تولید محتوای باکیفیت در زمان خستگی و یا استرس تقریبا بی فایده است، یک راهکار برای پیدا کردن شرایط مناسب این است که طی چند هفته آینده بر روی خود دقت بیشتری داشته باشید، زمانی در روز را که احساس متفاوتی دارید و تمرکز و انرژی شما در آن زمان بیشتر است را شناسایی کنید و این زمان ها را با ذکر نوع احساس و علت داشتن آن احساس روی کاغذ یادداشت کنید.. ممکن است کمی زمان بر باشد اما شما به زودی زمان مناسب خود را برای تولید محتوای باکیفیت کشف خواهید کرد.

    در آن زمان و مود خاص سرعت تولید محتوای شما دو برابر بیشتر از زمان های دیگر خواهد شد

     

  • آیا ایمیل های شما هم اسپم می شود ؟ روشی برای ارسال ایمیل به inbox مشتری

    هدف از این مقاله توضیح اصول اولیه ای است که باعث می شود email provider ها مثل جی میل یا یاهو، ایمیل های شما را که با نرم افزار های ارسال ایمیل گروهی فرستاده می شوند را در فولدر inbox و spam قرار دهد و یا کلا reject کند.

    سه معیار اصلی برای تصمیم گیری در مورد اینکه یک ایمیل وارد inbox شود یا spam وجود دارد :

    1-    رتبه mail server  (میل سرور) : هر سرویس دهنده ایمیل بر اساس ایمیلی که می آید به میل سرور ارسال کننده آن ایمیل، رتبه می دهد.

    2-    رتبه دامنه (domain): سرویس دهندگان به دامنه هایی که از آن ایمیل آمده رتبه می دهند، بر اساس کیفیت ایمیل

    3-    محتوای ایمیل :

    -         اگر محتوای شما تنها یک تصویر است و متنی در ایمیل وجود ندارد احتمال اسپم شدن ایمیل زیاد می شود.

    -         کلمات انگلیسی مثل spam، paypal و apple احتمال اسپم شدن ایمیل را افزایش می دهند

    -         ممکن است از لینک ها و یا آدرس هایی استفاده کنید که Domainkeys/SPF آن لینک ها در لیست سیاه سرویس دهنده باشد.

    زمانی که یک سرویس دهنده ایمیلی را دریافت می کند تمام معیارهای بالا را در مورد آن ایمیل بررسی می کند و یک نمره یا score به آن ایمیل می دهد. بر اساس آن score ایمیل را در inbox و یا spam قرار می دهد.

    بعد از ارسال هر کمپین تبلیغاتی مجدد ایمیل ها رتبه بندی می شوند ایمیل هایی که نرخ باز شدن و کلیکشان بالا باشد و کاربران بیشتری درگیر آن ها باشند مسلما باید در inbox مشتری قرار گیرند اگر میزان spam complaints  و یا bounce rate یک ایمیل بالا باشد رتبه آن نیز پائین می آید و احتمال اسپم شدن ایمیل های بعدی آن بالا می رود.

    حتما برای شما پیش آمده که مشتری و یا آشنایی با شما تماس می گیرد و می گوید ایمیل شما را در فولدر اسپم خود دریافت کرده است و یا اصلا ایمیلتان را دریافت نکرده است، در این مواقع چه باید کرد ؟

    1-     ابتدا اگر ایمیل شما به مشتری نرسیده بگوئید فولدر اسپمشان را چک کنند.

    2-    اگر در فولدر اسپم بود ، sender email خود را بررسی کنید. بهتر است دامنه ایمیل ارسال کننده دامنه شرکتی و خصوصی باشد تا دامنه های عمومی مثل جی میل و یاهو و غیره.

    3-    بعد از اینکه sender email  و sender name را مطابق با دامنه شرکت و نام شرکت عوض کردید، ایمیل را ابتدا برای خود به عنوان تست ارسال کنید

    4-    اگر بازهم در اسپم دریافت کردید محتوای ایمیل خود را بهبود ببخشید و آن را مجددا به عنوان تست برای خود ارسال کنید.

    5-    موردی که حتما باید بررسی شود، authenticate دامنه می باشد. شما باید فرایند معتبر بودن دامنه خود را انجام دهید. به عنوان مثال در نرم افزار میلرلایت در منوی setting در کنار گزینه support می توانید گزینه authentication  را انتخاب کرده و  تغییرات مربوط به DNS خود را انجام دهید.

     

  • 6 گام تا رسیدن به انتخاب رنگ مناسب در خبرنامه های میلرلایت

    1-یک پالت رنگ انتخاب کنید :

     

    شما می توانید از تم های پیش فرضی که در email builder میلرلایت وجود دارد استفاده کنید و یا خودتان به دلخواه تم خبرنامه خود را بسازید.رنگ آمیزی و انتخاب رنگ هایی که با هم هماهنگی دارند تاثیر بسیار زیادی بر نرخ کلیک و باز شدن ایمیل های شما برای دفعات بعدی ارسال دارد.برای پیدا کردن یک پالت رنگ مناسب ابزار زیادی در اینترنت وجود دارد به عنوان مثال شما می توانید به سایت Adobe Kuler  مراجعه کنید.با مراجعه به این سایت و چرخاندن دایره رنگ می توانید انواع مختلف رنگ هایی که با یکدیگر هارمونی دارند را انتخاب کنید. خبرنامه هایی که معمولا خیلی خوب به نظر می آیند در این سایت از حالت Analogous  (رنگ های مشابه) و Monochrome (تک رنگ) استفاده کرده اند. سری به این سایت بزنید تمام این ویژگی های جذاب را مشاهده خواهید کرد.اما یک راه ساده برای انتخاب رنگ مناسب از بین میلیون ها پالت رنگ این سایت است :  Colourlovers

    دراین سایت شما می توانید با استفاده از رنگ، زمان ارسال و هر کلمه ای که به ذهنتان می رسد جستجو کرده و پالت رنگ مناسب با کلمه مورد جستجوی خود را بیابید. 

    2- از هر رنگی به مقدار مناسب انتخاب کنید :

     

    در خبرنامه سه بخش اصلی برای رنگ آمیزی داریم، رنگ پس زمینه یا background (که بیشتر فضای خبرنامه را به خود اختصاص می دهد)، رنگ پیش زمینه یا foreground (که بیشتر مختص بلوک محتوا و متن می شود) و رنگ برجسته یا highlight area (که منظور رنگ دکمه ها و ستون های درون خبرنامه می باشد).استفاده از تعداد رنگ زیاد و مختلف خبرنامه را سنگین و شلوغ می کند در خبرنامه هایی که بیشتر شامل رنگ سفید هستند استفاده از 3 الی 4 رنگ دیگر کافی می باشد.اگر شما از چرخ رنگی که در سایت Adobe Kuler   وجود دارد استفاده کنید برای حالت های مختلف تعداد رنگ هایی که به شما می دهد متفاوت است :

    تک رنگ یا Monochrome : بیشتر از 5 رنگ

    رنگ های مشابه یا Analogue : 2 الی 3 رنگ

    رنگ های مکمل یا Complementary : 1 الی 2 رنگ

    مثلث رنگ یا Triad : 3 رنگ

    3- برای پس زمینه و پیش زمینه رنگ انتخاب کنید :

     

    رنگ پس زمینه در واقع رنگی است که خبرنامه شما را به خواننده عرضه می کند (pop out) پس آن را با دقت انتخاب کنید. زمانی که رنگ پس زمینه را انتخاب می کنید باید این اطمینان را داشته باشید که با رنگ پیش زمینه contrast یا تضاد دارد. تیره ترین و یا روشن ترین رنگ را از پالت خود برای پس زمینه انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ تیره را برای پس زمینه خود انتخاب کرده اید، عناصر دیگر مثل هدر و یا فوتر خبرنامه شما باید روشن تر از پس زمینه باشند اما با پس زمینه هارمونی نیز داشته باشند این کار باعث برقراری contrast بین پس زمینه و پیش زمینه خواهد شد.اگر پس زمینه شما رنگی است مثلا قرمز، برای پیش زمینه از رنگهای نزدیک به قرمز مثلا قرمز تیره استفاده کنید.

    در بیشتر مواقع انتخاب رنگ روشن برای پس زمینه بهترین انتخاب است. زیرا این رنگ با اکثر رنگ ها هارمونی دارند. زمانی که پس زمینه را تیره انتخاب می کنید اگر به اندازه کافی رنگ روشن به کار نبرید خبرنامه شما تیره و سنگین به نظر می آید. برای اینکه همیشه کارتان راحت باشد و خبرنامه خوب دیده شود بهتر است در مواقعی که مطمئن نیستید پس زمینه خود را روشن نگاه دارید.

    4-قسمت های مهم خبرنامه را پیدا کرده و آنها را با رنگ ها برجسته کنید:

    زمانی که می خواهید بخش های مهم خبرنامه خود را قرار دهید از رنگ های متضاد پرجنب و جوش استفاده کنید. مثلا برای دکمه ها و یا call to action های خود از رنگ های تند استفاده کنید به هیچ وجه از رنگ های تیره خاکستری و مشکی و کسل کننده استفاده نکنید.

    5-تعادل را در رنگ ها حفظ کنید :

    تناسب بین رنگ ها برای خبرنامه جزء حیاتی ترین نکات رنگ آمیزی می باشد. اجزایی که از لحاظ محتوایی هم ارزش هستند و یا از لحاظ جایگاه و اندازه با هم متناسب هستند باید رنگ های یکسانی داشته باشند مانند هدر و فوتر خبرنامه ها. یا اگر برای دکمه ای رنگ قرمز را در نظر گرفته اید برای بقیه دکمه های موجود در خبرنامه نیز باید همان رنگ را در نظر بگیرید. حتی در مورد انتخاب تصاویر خبرنامه این دقت را داشته باشید که رنگ آمیزی تصاویر با رنگ های به کار برده شده در خبرنامه تان هماهنگی داشته باشند.

     

    6- رنگ متن خبرنامه را تعیین کنید :

    رنگ آمیزی متن اصلی نیز از مهم ترین قسمت های طراحی خبرنامه می باشد. Contrast یا تضاد بین رنگ متن و پس زمینه ای که متن در آن قرار گرفته است باید کاملا محسوس باشد. ساده ترین راه استفاده از رنگ سفید، خاکستری تیره و یا سیاه برای متن ها می باشد. البته بستگی به رنگ پس زمینه متن دارد.

    • اگر رنگ پس زمینه تیره و یا رنگی می باشد از رنگ های سفید و یا خاکستری برای متن استفاده کنید
    • اگر پس زمینه روشن  و سفید است از متن با رنگ مشکی یا خاکستری تیره استفاده کنید.
    • اگر تمایل داشتید از چندین رنگ در متن استفاده کنید توجه کنید که تمام این رنگ در پس زمینه سفید به خوبی دیده می شوند و از یکی از همان رنگ ها برای نقاط برجسته مثل دکمه ها نیز استفاده کنید.

     

  • چرا نرخ باز شدن ایمیل ها پائین است؟ و نرخ اسپم بالا

    گوگل برای پیشگری از اشتباهات رایج در ایمیل های تبلیغاتی بیان کرده است که

    بهتر است ایمیل ها دارای اسم کوچک باشند

    بهتر است از اصطلاحات تخصصی کسب و کارتان استفاده نکنید

    بهتر است برای بار اول به مشتری خود خوش آمد بگوئید و از او تشکر کنید

    بهتر است ایمیل ها را به نام اشخاص گیرنده شخصی سازی کنید

    بهتر است در هر بار ارسال موضوعی جدیدی داشته باشید

    بهتر است متن ایمیل را چک کنید و غلط های املایی را برطرف کنید

    بهتر است از آیکون ها و شکلک ها استفاده نکنید

    و غیره

    اما تمام این ها پیشنهادات مشترک برای تمام بازاریابان ایمیل است. اگر شما به صورت حرفه ای به این نوع از تبلیغات روی آورده اید، اشتباهات نه چندان واضحی هستند که می توانند روی باز شدن و یا نشدن ایمیل های شما تاثیر بگذارد.

    1- خط موضوع خود را اشتباه و بی اهمیت انتخاب کرده اید :

    این یک راز نیست همه شما مطلع هستید که خط موضوع در باز شدن ایمیل های شما بسیار تاثیرگذار است. زمانی که می خواهید موضوعی برای ایمیل خود بنویسید به اهداف خود از ارسال آن ایمیل فکر کنید. اهداف شما از ارسال هر ایمیل باید منجر به دریافت پاسخی و یا فیدبکی از مشتری شود. نباید متمرکر بر روی فروش یک محصول خاص باشد.

    2- ایمیل های خود را در ساعت نامناسبی ارسال می کنید :

    بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی و تجاری در ساعات اداری ارسال می شوند. اما آماری که از 2014 Email Open Rates Report بدست آمده کمی غافل گیرکننده است.

    خط خاکستری رنگ نشان دهنده تعداد ایمیل های ارسالی در روزهای مختلف هفته است. با توجه به این نمودار بیشترین تعداد ارسال ایمیل در روز دوشنبه - اولین روز کاری در کشورهای دیگر – است که رقمی بالای یک میلیون ایمیل می باشد. کمترین تعداد ارسال ایمیل هم در روزهای شنبه و یکشنبه – پایان هفته در کشورهای دیگر – می باشد که کمتر از 200000 ایمیل می باشد.

    البته این به این معنا نیست که شما حتما باید ایمیل های خود را در دو روز اول هفته ارسال کنید. با توجه به خط سیاه رنگ در آمار باز شدن ایمیل ها به آرامی بالا می رود اما در آخر هفته این آمار به اوج خود می رسد.

    3- آدرس فرستنده شما (sender email) یک آدرس عمومی است:

    بهتر است نام شما درون ایمیلی که برای مشتری ارسال می کنید باشد. از ایمیل های شخصی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی شرکت خود استفاده نکنید. تا جایی که امکان دارد از ایمیل هایی با سرویس ایمیل مربوط به شرکت خود استفاده کنید(info@mailerlite.ir) و کمتر به سراغ gmail و یا yahoo برید. وجود نام شما در ایمیل ارسال کننده تاثیر زیادی بر روی باز شدن ایمیل های شما می گذارد (hamid from karzar)

    با توجه به نمودار بالا ایمیل هایی که همراه با نام ارسال کننده هستند، نرخ کلیکشان 0.96 درصد می باشد و ایمیل هایی که فقط شامل آدرس ایمیل هستند0.73 درصد کلیک خورده اند.

  • چالش امسال تبلیغات اینترنتی: تولید محتوا

    اگر به تازگی کار بازاریابی محتوای خود را شروع کرده اید، اگر تا کنون شیوه های گذشته را برای تولید محتوا های خود به کار برده اید، وقت آن است که در سال جدید تغییراتی در شیوه خود ایجاد کنید. چرا امسال؟ چون طبق گفته های Content Marketing Institute، هفتاد درصد از بازاریابان محتوا، در سال جدید نسبت به سال قبل تولید محتوای خود را چند برابر خواهند کرد.   

    اولین قدم برای رقابت، داشتن یک طرح هوشمندانه برای تولید محتوا می باشد

    اهداف

    هدف شما از تولید محتوا چیست ؟  چرا می خواهید برای تولید محتواهای خود برنامه ریزی داشته باشید؟ پیش از هر اقدامی ابتدا اهداف خود را تعیین کنید، استراتژی خود را در سال جدید معلوم کنید. اگر مدت هاست که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید، تلاش های خود در سال قبل را بررسی کنید و نتایح بدست آمده از محتوا های تولید شده را مرور کنید .

    مخاطبان

    مخاطبان خود را بشناسید. رفتار مخاطبان خود را بررسی کنید. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ ابزار خوبی برای دنبال کردن رفتار مشتریان و حتی پیش بینی آن ها می باشد. با این کار شما می توانید محتوایی با کیفیت و نزدیک به سلیقه و خواسته مشتریان خود تولید کنید.

    این نکته برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند بسیار کلیدی است : your target audience

    نوع محتوا

    اکثر فراد با پست های وبلاگ شروع می کنند و بعد به دنبال ارائه شیوه های نوین برای نمایش محتوای خود هستند. وبلاگ ها بعد از مدتی شاید کمی خسته کننده و تکراری شوند پس بهتر است هر چند وقت یک بار کمی تنوع در شیوه انتشار مطالب خود داشته باشید. اگر در سال گذشته پست های وبلاگ خود را به صورت هفتگی منتشر می کردید برای امسال یک ebook از آن پست ها درست کنید و به این شیوه آن ها را منتشر کنید. هم چشم اندازی از فعالیت گذشته خود ایجاد خواهید کرد و هم می توانید با کمی تنوع تعداد سرنخ های خود را بالا ببرید.

    مدیریت محتوا

    پلتفورمی برای مدیریت مطالب خود داشته باشید. ویرایش محتوا، انتشار محتوا، آنالیز محتوا و ... این امکانات را نیز نرم افزار های ایمیل مارکتینگ در اختیارتان قرار خواهند داد. شما با این ابزار به سادگی می توانید برای محتوای بعدی خود طرح نو پیاده کنید.

    ایده های نو

    ایده های نوین تولید محتوا را جمع آوری کنید. برای این کار از کارمندان خود کمک بگیرید. از آن ها بخواهید ایده های خود را بیان کنند در زمینه موضوع محتوا، نحوه انتشار، نحوه نگارش و حتی طراحی ایمیل ایده جمع کنید. ایده های ممتاز را دو گروه کنید محتوای خود را بر اساس آن ها تولید کنید. به دسته ای از  مشتریانتان محتوای مبتنی بر ایده های گروه اول و به دسته ای دیگر محتوای مبتنی بر ایده های گروه دوم را ارسال کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید. شگفت آورند.

     

     

  • سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید

    بهترین بازاریابان همیشه به دنبال راهی برای تبدیل بیشتر سرنخ ها به مشتری هستند. دائما در حال استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مانند بنرهای متحرک در سایت و ایمیل های تبلیغاتی، snapchat ها و یا پیاده سازی انواع مختلف landing page ها می باشند. این ابزار تازه اگرچه هوشمندانه هستند اما همیشه موجب حرکت رو به جلو نمی شوند. گاهی اوقات کنار گذاشتن روال گذشته و به کار گیری روش های جدید نتیجه مطلوبی را به همراه ندارد. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است از چیزهایی که هر روز در اطراف خود می بینید استفاده کنید و بازاریابی خود را بهینه کنید. رفتار کاربران. در مورد کاربران و مشتریانی که از شما خرید کرده اند مطالعه کنید ببینید چه چیز هایی آن ها را هیجان زده می کند، با دیدن چه مطالبی در جا اقدام به عضویت کرده اند و یا از شما کالایی خریداری کرده اند.

    راز فروش بیشتر این است که بدانید خریداران چه می خواستند و حال سرنخ ها جه می خواهند به همین سادگی.

    با حداقل هزینه کاربران را تشویق به خرید کنید 

    در شروع کار به مشتریان خود یادآوری کنید استفاده از کالا یا خدمات برای آنها رایگان است. مثلا یک ماه اول استفاده.

    خریداران سه دسته اند انواع خریداران را بشناسید

    خریداران را می توان به 3 دسته بزرگ تقسیم کرد دسته اول کسانی هستند که بسیار دست و دلبازند (spendthrifts) اصطلاحا ولخرجند، دسته دوم کسانی هستند که به سختی خرید می کنند (tightwands) و دسته سوم خریداران متوسط (average spenders)  هستند که بین این دو گروه اند. فروش به دسته دوم مشکل تراست برای فروش به این دسته دقت داشته باشید که محصولات از لحاظ بسته بندی باکیفیت ترین حالت خود را داشته باشند در واقع بسته بندی و ظاهر محصول به گونه ای باشد که آن ها را مشتاق به خرید کند، ارزش و قیمت محصول و یا خدمات را به طور مشخص درج کنید. اگر اشتراک های ماهیانه و سالیانه دارید برای همه حالت ها قیمت ها را درج کنید. بهتر است هزینه های کوچک مرتبط با محصول را نیز کاهش دهید مانند هزینه ارسال کالا.

    نقاط قوت خود را با پذیرفتن ضعف ها برجسته کنید ;)

    تحقیقات نشان داده است که مشتریان به شرکت هایی که نقاط ضعف خود را می پذیرند بیشتر اعتماد می کنند تا کسانی که همیشه منابع خارجی را برای مشکلات شرکتشان سرزنش می کنند. مشتریان با شرکت هایی که هر چند وقت یک بار به مشکلات و کم کاری های خود اعتراف می کنند بسیار خوب هستند و این نشان می دهد که این شرکت دائما دغدغه پیشرفت دارد.

    از ابزار هوشمندی مثل فوریت یا  اورژانس استفاده کنید
    فوریت و کمبود همیشه موجب فروش بالا شده است. اما تحقیقات نشان داده است کاربران استعداد خاصی در بلوکه کردن پیشنهادات اورژانسی دارند اگر اطلاعات درستی در مورد نحوه پیگیری به آن ها داده نشود. آزمایشی که در این مینه انجام شده نشان داد که آفرهای اورژانسی که با اطلاعات پیگیری مثل نحوه ثبت نام نحوه خرید زمان باقی مانده و غیره همراه بوده اند تا 25 % بیشتر مشتریان را جذب خرید کرده است.

    فقط به دنبال منافع مادی نباشید ارزش ها را بالا ببرید
    مشتریانی که رابطه قو با یک یا دو برند خاص دارند می کوند مهم ترین دلیلشان برای حفظ این ارتباط به اشتراک گذاشتن ارزش هاست. نمونه ساده مثال آن شرکت tom’s shoes  است شرکتی که به ازای فروش هر جفت کفش، یک جفت نیز به کسانی که نیازمند هستند اهداء می کند.

Go To
Page Size
مهشید عباسچیان