چگونه طول موضوع ایمیل بر نرخ باز شدن آن تاثیر می گذارد؟

  

 

به نظر شما موضوع ایمیل باید چند شامل کلمه باشد؟

نه یا چهارده کلمه؟  چهل یا پنجاه کلمه؟

انتخاب موضوع، به نوع ایمیلی که می فرستید بستگی دارد، اما طول عنوان ایمیل چقدر باید باشد؟

در این مقاله با تجزیه و تحلیلی که بر روی 9,313,885 ایمیل انجام داده ایم به نتایج شگفت انگیزی در مورد طول عنوان ایمیل رسیده ایم.

در واقع تعداد کلماتی که در موضوع ایملتان از آن استفاده می کنید بر نرخ باز شدن ایمیل بسیار تاثیر گذار است.

زمانی که برای عنوان ایمیل خود از کلماتی هدف دار و مختصر استفاده می کنید آیا مشتریان علاقه ی بیشتری به باز کردن آن ایمیل دارند تا اینکه برای آن موضوعی طولانی قرار دهید در حالی که ایمیل شما فقط حاوی یک عکس باشد؟

آیا عنوان ایمیل کوتاه تر بر نرخ باز شدن ایمیل تاثیر دارد؟

اغلب ایمیل هایی که برای ما ارسال می شود معمولا طول عنوان آن ها بین 40 تا 50 کاراکتر است که نرخ باز شدن این ایمل ها حدودا 25 درصد است. اما با توجه به افزایش گرایش مردم به تلفن های همراه، برای بالا بردن نرخ باز شدن ایمیل ها بهتر است طول عنوان آن را کوتاه تر کنیم. زیرا با توجه به محدودیت در صفحه نمایش آن ها ممکن است در نگاه کلی، کل موضوع ایمیل شما قابل مشاهده نباشد به عنوان مثال در تلفن های همراه Galaxy S4 قابلیت نمایش 33 کاراکتر را در موضوع ایمیل دارد در نتیجه با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه بهتر است برای عنوان ایملتان از کاراکترهای کمتری استفاده کنید در واقع عنوان را طوری طراحی کنید که با وجود کاراکترهای کم، هدف ایمیل شما را هم مشخص کند و کاملا مشتری را متوجه موضوع ایمیلتان کند.

یک قانون عمومی برای ایمیل ها وجود دارد که هر چه اختصاصی تر، نتیجه بهتر!
نتایج بررسی سایت Marketing Experiment نشان می دهد که انتخاب موضوعات اختصاصی و کوتاه حدود 8.2 درصد آمار بازکردن ایمیل توسط کاربران را افزایش می دهد.

با توجه به جدول زیر، زمانی که طول موضوع ایمیل بین 61 تا 70 کاراکتر باشد نرخ باز شدن آن ایمیل فقط 17 درصد خواهد بود

 

آیا طول عنوان ایمیل موضوع مهمی در ایمیل مارکتینگ است؟

با توجه به اعداد موجود در جدول بالا نمی توان به طور قطعی گفت که تعداد کاراکترهای موجود در موضوع ایمیل بسیار مهم است. اما یکی از مطالعاتی که بر روی تعدادی از ایمیل ها، انجام شده است نشان می دهد که تعداد کاراکترهای کمتر در موضوع ایمیل نرخ باز شدن آن ایمیل را افزایش می دهد. در گزارش" تعداد کاراکترها در موضوع ایمیل موثر است" هم  نشان می دهد تعداد کاراکترها در عنوان ایمیل موثر است و ایمیل هایی که عنوان آن ها مختصر و گویا بوده است خواننده را به باز کردن آن ایمیل تشویق می کند و نرخ باز شدن آن ایمیل ها بسیار بالا است. با انتخاب موضوع کوتاه تر و گویا تر می توانید در وقت خود و خواننده ایمیلتان صرفه جویی کنید و هدف ایمیلتان را سریع تر به خواننده بیان کنید ولی در حالت کلی طول موضوع ایمیل 100 درصد عامل مهمی برای افزایش نرخ باز شدن آن نمی باشد.

از موضوع ایمیل طولانی نترسید

اگر فکر می کنید که با موضوع طولانی تر،  ایمیل شما بیشتر خوانده می شود این فرصت را به خود بدهید و بازخورد آن را یادداشت کنید موضوع اصلی در عنوان ایمیل این است که برای خواننده قابل فهم و گویا باشد و هدف شما از ارسال ایمیل را در یک نگاه به خواننده برساند. حال می توانید بازخورد مشتریان خود را نسبت به موضوع ایمیل کوتاه تر و یا موضوع طولانی یادداشت کنید و از آن برای افزایش نرخ ایمیل های خود بهره بگیرید. با اینکه مهم است طول موضوع ایمیل کوتاه باشد، اما لازم است در انتخاب لغات و ترتیب قرار گرفتن آنها دقت لازم صورت گیرد.