• 5 نیاز مهم در تبلیغات اینترنتی :

     

    شناخت اهداف و نیازها :

    باید در مورد اهداف بازاریابی محصول یا خدمتتان تحقیق کنید. همه نیازها را بشناسید. محتوای شما وابسته به نیاز های شماست. سعی کنید بهترین و جدید ترین محتوای روز را برای ارائه به مخاطبانتان آماده کنید. این رویکرد می تواند تاثیر به سزایی در روند بازاریابی شما داشته باشید.

    زمانی که صحبت از تبلیغات اینترنتی به میان میاید، اولین مساله پیش رو هدف گذاری است. باید تعین کنیم در چه نقطه ای ایستاده ایم؟به چه نقطه ای می خواهیم برویم؟و چگونه می خواهیم برویم؟

     

    آنالیز گروه هدف :

    این قسمت بسیار مهم است. زمانی که اهداف و نیازهای شما مشخص شد. باید جامعه هدف خود را شناسایی کنید. مسلما نیازهای یک ورزشکار و یک محقق با هم متفاوت است. پس خیلی مهم است برای چه گروهی محتواسازی می کنیم. همیشه باید این نکته را یادتان باشد که محتواها فکر شده و مهندسی شده باشد. در غیر این صورت جذابیت مطلوب را نداشته و مخاطب ها را جذب نمی کند.

     

    بررسی محتوا و مطالب ارائه شده توسط رقبا :

    همیشه رقبا و روند کاریشان را بررسی کنید. نقاط ضعف و قوتشان را بشناسید. از رفتار خوب آن ها استفاده کنید و از اشتباهات آن ها درس بگیرید. اما یادتان نرود کپی کاری کنید. خودتان باشید. به جای نفر دوم بودن در یک الگو، سعی کنید نفر اول در الگوی دیگری باشید. ابزارها محدود هستند، این شما و ایده هایتان هستید که نهایت ندارید.

    انتخاب محتوای متناسب :

    نکته بسیار مهمی است که چه محتوایی را در چه جایی قرار می دهیم.

    گاهی اوقات عکس ، گاهی ویدیو، اوقات متن و ... هم چنین اینکه محتواها طی چه تقویمی، چه مدت و با چه چیدمانی قرار بگیرند نکات بسیار مهمی هستند. محتوا شاه کلید تبلیغات اینترنتی شماست. شما می توانید از طریق تولید محتوای خلاقانه در بستری متناسب با نوع فعالیتتان، به نتایج دلخواهتان برسید. تنها باید یادتان باشد برای چه گروهی و در چه زمانی چه محتوایی را قرار بدهید.

     

    توسعه محتوا از طریق کاربران :

    زمانی که محتوای شما محتوایی جذاب باشد، خاصیت وایرال شدن توسط کاربران را دارد.

    کسانی که از محتوای شما لذت می برند تصمیم به اشتراک آن ها با دیگران می گیرند.

    این اتفاق برای شما یک اهرم قدرت است. از این طریق به توسعه برند و کسب و کارتان کمک شایانی کرده اید. استقبال عمومی از یک جریان یکی از بهترین راه های توسعه برند در تبلیغات اینترنتی است. برای رسیدن به این ارزش محتوای کاربر پسند تولید کنید. کار سختی نیست...فقط کافی است با جریان روز جامعه همراه شوید.

     

  • چرا اهمیت کیفیت لیست ایمیلی شما بالاست؟

    نگهداری یک لیست سریع با کیفیت قسمتی از ایمیل مارکتینگ است که اغلبا نادیده گرفته می شود. کیفیت در اینجا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند. حتی اگر شما به شدت مشغول مشترکین باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد. در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگه داری بهتر لیست جهت افزایش نرخ باز شدن خواهیم داد.

    کیفیت مهم تر از کمیت

    با فرض اینکه شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید اینجا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد. همانند بسیاری از چیزهای زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. برای مشترکین یکسان داشتن 20000 مشترک با 30 درصد نرخ باز شدن سود آورتر از 100000 مشترک با 3 درصد نرخ باز شدن است.در حالیکه میلر لایت این کار را برای شما انجام میدهد و ارسال کمپین ها به چنین مشترکینی متوقف می کند. این مسئولیت شماست جهت مراقبت از سایر مشترکین


    1- لیست خود را معتبر کنید :

    اول از همه اگر شما کمپین ایمیلی برای مشترکین خود بیش از یک سال نفرستاده اید، باید کمی پاک سازی انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین ایمیلی برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

    2- اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند:

    مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود نچسبد و اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه انجام این کار می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.در این جا بیشتر در مورد چگونگی استفاده از صفحه لغو مشترکین برای جلب رضایت مشتریان ناراضی خواهید بود.

    3- معامله با مشتریان غیر فعال :

    مشترکین غیر فعال کسانی هستند که نامه های شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ایمیل مارکتینگ نظرات متناقضی در مورد اینکه آیا شما این مشترکین حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرند دارند.از منظر اقتصادی حفظ کردن اینگونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط سایز لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.اخبرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است.تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند نتیجه فنی اش بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر ارسالتان شود.از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگه داری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید شما ارسال کمپین های ایمیلی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

    4- ارسال یک کمپین باز پس گیری برای قالب های جدید :

    با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر می کنند.بدین منظور طراحان ما مشغول ساخت یک قالب تاییدیه مجدد اختصاصی هستند. ایده اصلی این قالب ها دیدن عکس العمل مشترکین شماست.


    یادداشت مهم : وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است کمپین های ایمیلی شما متوقف شود. پس فراموش نکنید که به وسیله فرستادن یک ایمیل تاییدیه مجدد برای مشترکینی که بیشتر از یک سال خبری از آن ها ندارید و صدایی از آن ها نشنیده اید.به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ به سوی یک بازاریابی موفق است.

    اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال و غیر درگیر هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتواها یا اعتبارات ایمیلی نمی تواند به شما کمک کند.

      از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.

  • به این 9 دلیل به تبلیغات اینترنتی نیاز دارید.

    با رشد محبوبیت اینترنت، مشتریان تمایل به سوی بازاریابی اینترنتی یا خرید اینترنتی پیدا کرده اند. این اتفاق هم به مشتریان و هم تولید کنندگان در داد و ستد در زمان واقعی و فارغ از موقعیت از مکانی کمک خواهد کرد. تعدادی از مزایای تبلیغات اینترتی در زیر شرح داده شده است :

    1-بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نسبتا ارزان است و خیلی از هزینه ها را، هم برای فروشندگان و هم خریداران کاهش می دهد.

    2- از طریق تبلیغات اینترنتی، تولید کنندگان می توانند به مشتریان بیشتر در زمان کم تر دست پیدا کنند و تعدد فروش خود را بیشتر کنند و درآمد بیشتری داشته باشند.

    3- کمپین های تبلیغات اینترنتی می تواند به راحتی پیگیری، ترسیم، محاسبه و تست شوند. نمی شود این مزیت بزرگ را نادیده گرفت که این گزارشات و پیگیری ها به شما در بهبود ترسیم مسیر فروش و کمپین های بعدی کمک شایانی خواهد کرد.

    4- کمپین های تبلیغاتی آنلاین موثر تر از کمپین های تبلیغات دستی هستند. بدیهی است که با نفوذ اینترنت در لایه های زیرین مردم ارتباط بیشتری با آن نسبت به محیط اطرافشان خواهند داشت.

    5- برقراری ارتباط بهتر و نزدیک تر با مشتری از مزایای دیگر این روش است. از طریق اینترنت شما می توانید اطلاعات کامل تر و جامع تری به مشتریان و مخاطبانتان بدهید. فراموش نکنید شفاف بودن و آگاهی بخشی جامع در جذابیت تبلیغات شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

    6- این نکته مهم را باید بدانیم که تبلیغات فقط به نفع ارائه دهندگان محصول یا خدمات نیست بلکه مشتریان نیز این شانس را پیدا می کنند تا برای رفع نیازهایشان منابع مناسبی پیدا کنند.

    7- تبلیغات عرصه خلاقیت است. این کلمه در تبلیغات اینترنتی رنگ و بوی بیشتری به خود می گیرد و در واقع هرکسی که بتواند خلاقیت بیشتری در روش ارائه محصول خود داشته باشد مسلما موفقیت بیشتری خواهد داشت.

    8- نمی شود منکر این قضیه شد که تبلیغات هنری چند وجهی است. از این نگاه که در مسیر طراحی و ساخت تا اجرا باید از انواع علوم استفاده کرد. تبلیغات بدون اطلاع از انواع شاخه های روانشناسی، جامعه شناسی، مردم شناسی، زیبایی شناسی، برندینگ، بازاریابی و .... امری کم اثر و چه بسا بی اثر است. از این رو باید گفت تبلیغات هنری است که چند شاخه مختلف را در دل خود مستتر دارد.

    9- گستردگی تبلیغات اینترنتی نسبت به انواع دیگر تبلیغات بسیار بالاتر است. مشتریان شما می توانند هر محصول یا خدماتی که مد نظرشان است را به راحتی برای کسانی که می خواهند بفرستند و به این ترتیب آنها نیز تریبون و بلندگویی دیگر برای معرفی شما باشند. نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی در سال های اخیر شاهد مثالی برای این موضوع و مهر تاییدی بر این مهم می باشد.

    همین امروز شروع کنید!
    شما یک محصول و یا خدمت ارزشمند دارید.برای معرفی آن نیاز به یک تبلیغ حرفه ای دارید

    چه فضایی بهتر از اینترنت؟
    چه مدلی بهتر از تبلیغات اینترنتی؟

  • چرا ایمیل مارکتینگ یک روش تبلیغاتی ارزشمند است؟

     
     

    پرده اول : 

    در حال حاضر :
    70 درصد مردم دنیا از موبایل های هوشمند استفاده می کنند.

    پیش بینی ها تا سال 2020 :
    90 درصد مردم دنیا از موبایل های هوشمند استفاده خواهند کرد.
    80 درصد مشترکین جدید تلفن های همراه هوشمند از آسیا، خاور میانه و آفریقا خواهند بود

    80 درصد ترافیک های اینترنتی از سوی تلفن های همراه هوشمند خواهد بود.

    55 درصد ترافیک های اینترنتی از سوی ویدیوها خواهد بود.

    6.1 بیلیون نفر از تلفن های همراه هوشمند استفاده خواهند کرد.

    این اخبار را از پورتال خبری اریکسون برای شما نقل کردم. البته، کاملا محسوس و ملموس است. لطفا این چند جمله خبری را به خاطر بسپارید تا چیزی برایتان تعریف کنم :

    دیروز وقتی از محل کارم به خانه بر می گشتم مترو خیلی شلوغ بود. داخل یکی از واگن ها شدم و اینترنت همراهم را روشن کردم و مشغول چک کردن اکانت های شبکه های اجتماعی و ایمیل هایم شدم. چند دقیقه که گذشت برای یک لحظه اطرافم را نگاه کردم و متوجه شدم تقریبا 90درصد کسانی که در واگن ما بودند سرشان داخل گوشی بود. از آنجایی که به شخصه به تبلیغات اهمیت ویژه ای داده و انواع تبلیغات را  مورد بررسی قرار می دهم ،مشغول بررسی اطراف شدم . کمی دقیق تر نگاه کردم. حضور دستگاه های هوشمند در کنار اینترنت همراه با پهنای باند مناسب که این روزها تقریبا در همه نقاط در دسترس است، دلیلی شد که خیلی از مسافران برای 8 ایستگاه هیچ گونه توجهی به تبلیغات محیطی را نکنند . تعدادی زیای بنر و پوستر تبلیغاتی به دلیل اینکه مسافران با دنیای دیجیتال درگیر شده بودند نادیده گرفته می شدند و حس کردم تبلیغات دیجیتال در حوزه شهری از تبلیغات محیطی به شکلی عجیبی پیشی گرفته است. اگر بگویم که رفته رفته تلفن های همراه هوشمند تبدیل به رسانه برتر شده اند اغراق نکرده ام.

    پرده دوم :

    55 درصد ایمیل ها از طریق تلفن های همراه هوشمند باز می شوند  

    Marketingsherpa به نقل از اعلام کرده است که 55 درصد ایمیل های ارسالی توسط تلفن های همراه هوشمند باز می شود و پیش بینی کرده است این رقم تا سال 2018 به 80 درصد برسد.


    اصلا فعلا بیایید پیش بینی ها را کنار بگذاریم و تا اینجا دو میزان درصدی بزرگ و مستندی را که داریم مد نظر قرار دهیم :
    75 درصد مردم از گوشی های هوشمند استفاده می کنند...

    55 درصد ایمیل ها از طریق گوشی های هوشمند باز می شوند... 

    پرده سوم :

    موسسه تحقیقات انفورماتیک Radicati  آمریکا، اعلام کرده است، به طور میانگین
    روزانه 2.5 بیلیون ایمیل ارسال می شود 

     

    به این اعداد توجه کنید :

    75 درصد، 55 درصد و 2.5 بیلیون

     

    اینجا است که می توان تاثیر دیجیتال مارکتینگ و البته، ایمیل مارکتینگ را می شود حس کرد و فهمید همه تعاریف و مزیت هایی که برای ایمیل مارکتینگ می شمارند، حقیقت دارد. یک مسیر تبلیغاتی مقرون به صرفه، فوق العاده هدفمند و بسیار تاثیر گذار...

    فراموش نکنید دیجیتال مارکتینگ شاهراه تبلیغات عصر نوین است.

     

    فکر می کنم نیاز به توضیحات بیشتر برای درک ارزش ایمیل مارکتینگ نباشد.

    شما چطور فکر می کنید؟

  • 5 مزیت و 1 عیب تبلیغات اینترنتی

    هنری فورد معتقد بود کسب و کاری که تبلیغات را جدی نمی گیرد و برای آن بودجه ای در نظر نمی گیرد محکوم به شکست است.
     
    او همیشه میزان قابل توجهی از درآمدش را به تبلیغات اختصاص میداد. مطمئنا امروز اگر هنری فورد زنده بود، توجه ویژه ای به بازاریابی اینترنتی داشت.
    تبلیغات اینترنتی نبض مارکتینگ این روزهاست. موفقیت هر کسب و کاری در گرو استفاده صحیح و به موقع از این مدل و باور داشتن به تاثیر آن است.تبلیغات اینترنتی هم مثلی خیلی از روش های دیگر دارای معایب و مزایایی است.این روش می تواند مکمل پارادایم های کلاسیک تبلیغات باشند و بابا بازگشت سرمایه مناسب مسیر بهینه و ارزشمندی را جهت معرفی محصول و یا خدمات شما فراهم کنند.
     
    مزایای تبلیغات اینترنتی
     
    1- در تبلیغات اینترنتی می توانید یک گروه یا دسته مشخص را هدف تبلیغات خود قرار دهید و فقط برای آنها تولید محتوا کنید.
     
    2- هزینه های تبلیغات در این روش نسبت به روش های دیگر بسیار پایین است و به همین دلیل آن را مسیری مقرون به صرفه و ارزشمند تلقی می کنند.

    3- در این مدل تبلیغاتی می توانید مطالب بیشتری را به مخاطب انتقال دهید و نظارت بیشتری روی روند کاریتان داشته باشید. انتقال  مطالب بیشتر می تواند مشتریان بیشتری را به خرید از شما مایل کند.
     
    4- در تبلیغات اینترنتی می توانید از همه ویژگی های یک تفکر خلاق استفاده کنید. نقاط قوت و ضعف خودتان، مشتریان و فضای موجود را بشناسید و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از همه توانایی خود استفاده کنید.
     
    5- تبلیغات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که همیشه و همه وقت، به هر جای دنیا پیام خود را برسانید و در واقع این روش با از بین بردن مرزهای جغرافیایی به روشی جهانی برای تبلیغات تبدیل شده است.
     
    معايب تبليغات اينترنتي
     
    در تبلیغات اینترنتی به دلیل نظارت کم تر مراجع قانونی امکان فضا سازی، دروغ و ساخت تعابیر غیر منطقی و تولید محتواهای غیر قانونی و غیر اخلاقی بسیار محتمل است لذا باید نهایت دقت را در مورد این تبلیغات داشته باشید. در کتاب هنر شبکه های اجتماعی از آن به عنوان شمشیری دو لبه یاد شده است دلیل آن هم این است که هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا در تولید مزیت های تبلیغاتی خود از استاندارد های به روز جا نمانید.

    برای اینکه بتوانید در عرصه تبلیغات موفق تر باشید هنر خوب نگاه کردن را یاد بگیرید 
  • بدون ایمیل مارکتینگ در بهترین حالت 80 درصد تبلیغات اینترنتی شما هدر می شود

    قدیم ها اگر یادتان باشد قدرت کسب و کارهای کوچک در دفترچه های صاحبان آن کسب و کار بود که شماره تلفن مشتریان خود را یاداشت می کرد، هر چقدر این دفترچه ها قطورتر و پر محتوا تر بود نشان می داد که آن کسب و کار رونق بالاتری دارد، امروز اما داستان متفاوت است، قدرت هر کسب و کار به میزان آدرس ایمیل هایی است که آن کسب وکار از مشتریان خود دارد، هر چقدر این میزان بیش تر آن کسب و کار پررونق تر

    چرا بدون ایمیل مارکتینگ در بهترین حالت 80 درصد تبلیغات اینترنتی شما هدر می شود؟
    اگر شما استراتژی درستی برای دریافت ایمیل بازدید کنندگان سایت خود نداشته باشید و برنامه جدی برای یک فرایند ایمیل مارکتینگ طرح ریزی نکنید، تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد پتانسیل های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی در بهترین حالت هدر می دهید، دلیل ساده است، کاربران تبلیغ شما را می بینند و وارد وب سایت شما می شوند، اکثر آنها بدون هیچ گونه خرید و تماسی با شما وب سایت شما را بسته و شما را فراموش می کنند و شما هیچ سرنخی برای ارتباط دوباره با آنها در دست ندارید!
    با استراتژی درست در جذب ایمیل ها (این مقاله من را در این موضوع بخوانید) شما می توانید از مشتریان خود سرنخی داشته باشید و با طرح درست برای ایمیل مارکتینگ می توانید یک ارتباط پایدار را با مشتریان آینده خود ایجاد نمایید، آنها هر زمان که به محصولات و خدمات شما نیاز داشتند قطعا شما نزدیک ترین امکان برای ایشان خواهید بود

    نظر شما چیست؟ آیا شما برنامه برای جذب مخاطبان خود دارید؟ 
  • هجده اشتباه که کسب و کار اینترنتی شما را تهدید می کند(اینفوگرافیک)

     
    اگر شما در یک  استارت آپ هستید و یا کسب و کارتان به تازگی قدرت گرفته به نکات بالا توجه کنید.

    در مشاوره تبلیغات اینترنتی این مسایل بخش ویژه ای از گفتمان ها را تشکیل می دهند. 

    در واقع کلیه شرکت هایی که در زمینه تبلیغات اینترنتی حضور دارند، همواره به مشتریان  مراجعه کنندگان این نکته خواهند را گفت  برای بهبود و ارتقای سطح کاری خود به مسایل دقت وبژه ای داشته باشید.

    برای مثال شناختن جامعه هدف بازار شما مساله مهمی است که باید از طریق مشاوره تبلیغات اینترنتی وهمچنین آزمون و خطا محقق شود. اینفوگرافیک بالا را مطالعه کنید و از تمام نکاتش نهایت استفاده را ببرید.
     
  • 4 نکته ایمیل مارکتینگ برای اثر بخشی بهتر در بازگشت سرمایه (ROI)

     

    ایمیل مارکتینگ در سال 2016 یکی از بهترین کانال های سرمایه گذاری به حساب میاید. گفته می شود 76 درصد بازاریاب ها (13 درصد بالاتر از سال 2015) از آن استفاده کرده اند. در حقیقت ایمیل مارکتینگ تنها کانال تبلیغاتی است که شما کاملا مالک آن هستید. شما بر پیام هایتان  100درصد کنترل دارید، می توانید بفهمید ایمیل ها به چه کسی و در چه زمانی ارسال شده و محتوای آن ها چه بوده است؟ باید از ایمیل مارکتینگ تشکر کنیم زیرا بیشترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را برای بازاریابان دارد. به طور مثال در کشورهای اروپایی به ازای پرداخت هر 1دلار ایمیل مارکتینگ 38 دلار سرمایه را برگدانده است. از همین رو 4 نکته زیر را برای ایمیل مارکتینگ بهتر و در نتیجه بازگشت سرمایه بیشتر مد نظر قرار دهید :

    1- بهینه سازی ایمیل ها برای موبایل

    ما در یک دنیای موبایلی زندگی می کنیم. بیش از نیمی از ایمیل ها (53 درصد) توسط موبایل ها باز می شوند. این عدد در سال 2016 همچنان در حال افزایش است و این یکی از بزرگترین نکات ایمیل مارکتینگ است که باید بدانید. اگر قبلا این کار را نکرده اید، هرچه زودتر ایمیل هایتان را برای موبایل ها بهینه کنید. مشتریان شما اگر ایمیل ها به خوبی در موبایلشان باز نشود، آن ها را پاک و حتی لغو عضویت خواهند کرد. یادتان باشد قبل از ارسال ایمیل ها برای کمپین های تبلیغاتی حتما آن ها را بر روی یک دستگاه تلفن همراه تست کنید.

    2- بررسی و نظر سنجی مشترکین خود :

    بررسی مشترکین و نظرسنجی از آن ها حداقل سالی یک بار عمل عاقلانه ای است.

    به طور مثال از آن ها بپرسید :

    -هر چند وقت یک بار می خواهید ایمیل از طرف ما دریافت کنید؟

    معمولا مشترکین دریافت هفته ای را ترجیح می دهند.

    -چرا مشترک ایمیل های ما هستید و کدام محتواها را بیشتر دوست دارید؟

    تحقیقات نشان داده است که 64 درصد از مشترکین به ایمیل هایی می پیوندند که برنامه هایی برای وفاداری و پاداش دهی به مشتریان دارد و 36 درصد به خاطر علاقه به برند شما ثبت نام می کنند.

    -کدام روز هفته را برای دریافت ایمیل های ما مناسب میدانید؟.

    متاسفانه در این جا ثابت جهانی مشخصی وجود ندارد، اگرچه بسیاری از گزارش ها حاکی از این است که بهترین زمان ممکن سه شنبه تا پنج شنبه بین ساعت 8 تا 10 صبح است.

    هرگز آزمون و خطای را برای یافتن بهترین شرایط نرخ افزایش کلیک(CTR) متوقف نکنید. در دوره (CTR) سه یا چهار عکس و حدود 20 خط نوشته بهترین نوع اجراست. اضافه بر این ها بر اساس تحقیقات به عمل آمده، قرار دادن یک دکمه (Call-To-Action) به جای لینک می تواند نرخ تبدیل کلیک ها را تا 28 درصد افزایش دهد.

    3-  مشاهده شخصی سازی  :

    با افزایش نرم افزارهای اتوماتیک بازاریابی، شخصی سازی ایمیل ها نه تنها یک امر بدهی است بلکه از طرف مشتریان شما انتظار می رود. لیست ایمیل های شما باید اینگونه باشد. هر زمان مشتری ها با یک برند مواجه می شوند، به تجربیات منحصر به فرد متناسب با آن ها توجه می کنند. اگر شما در حال استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ هستید می توانید یک تن از اطلاعاتی که نفوذ شما را در بالا بردن شخصی سازی افزایش می دهد را حمل کنید. شخصی سازی و طراحی ایمیل ها راحت تر به ایمیل های تعاملی و جنبشی و قالب های مدولار تبدیل می شود. بهترین تمرین برای ایمیل مارکتینگ بخش بندی لیست ایمیل هاست. یک تحقیق از مشتریان ثابت بخش پشتیبانی نشان می دهد که کمپین های ایمیلی فرستاده شده به کم تر از 35 مشترک( که بیشتر شخصی سازی شده است)، نزدیک 55 درصد باز شده است. این یک افزایش غول آسا از متوسط کل یعنی 22 درصد است. کمپین های ایمیلی فرستاده به بیشتر از 7500 مشترک یا بیشتر(که کم تر شخصی سازی شده است) نزدیک به 14 درصد باز شده است.

    4- اطلاعات را بدانید

     

    در اینجا توییت هایی درباره ایمیل مارکتینگ وجود دارد که لازم است بدانید :

    64 درصد نرخ کمپین ها در ایمیل مارکتینگ بیشترین تاثیر را در بازاریابی داشته اند

    کمپین های ایالات متحده آمریکا 1.47 میلیون ایمیل در هر ماه ارسال کرده است.

    77 درصد نرخ بازگشت سرمایه ایمیل ها از بخش بندی، هدف گذاری و کمپین ها بوده است.

    میانگین نرخ باز شدن ایمیل ها برای همه صنایع 21.73 درصد است.

    میانگین نرخ (CTR) در ایمیل ها برای همه صنایع 3.57 درصد است.

    53 درصد ایمیل ها توسط موبایل باز شده اند.

    75 درصد مشترکین ایمیل گفته اند که احتمال زیادی دارد که ایمیل ها پاک کنند اگر به خوبی در موبایل ارائه نشود.

    شخصی سازی ایمیل ها نرخ (CTR) را 14 درصد و نرخ تبدیل را 10 درصد افزایش می دهد.

    26 درصد کمپانی ها قبل از ارسال ایمیل هایشان را چک نمی کنند. 21 درصد یک چک لیست وسیع دارند و 53 درصد یک لیست کوتاه.

    فقط 6.6 درصد از کمپانی ها از تست رندرینگ و قابلیت ایمیل ها در وسایل هوشمند ارتباطی قبل از ارسال ایمیل ها استفاده نمی کنند

    8.6 درصد از کمپانی ها فقط 1 نفر را دارند که ایمیل ها را قبل از ارسال تایید کند.

    در طول 12 ماه 50.6 درصد کمپانی ها ایمیل عذر خواهی به دلیل اشتباهشان ارسال کرده اند.

    64.3 درصد مشتریان مشترک ایمیل هایی می شوند که آنها را وفادار کند و یا برایشان پاداش در نظر بگیرد.

    43.8 درصد مردم می خواهند تا از کمپانی هایی که ایمیل تبلیغاتی ارسال می کنند در طول هفته ایمیل دریافت کنند.

    75 درصد از بازاریابان محتوای خود را از طریق ایمیل توزیع می کنند.

  • چگونه یک Call-to-Action برجسته و موثر بسازیم؟

    Call To Action چیست ؟

    همانطور که از ترجمه ساده این عبارت مشخص است ، این تکنیک ، از بازدیدکننده میخواهد تا کاری را انجام دهد. مثلا میخواهید خبرنامه سایت خود را راه اندازی کنید و در وبلاگ خود فرمی قرار میدهید تا بازدیدکنندگان ایمیل خود را وارد کنند و به عضویت خبرنامه شما درآیند که این کار با متنی که طبق قوانین CTA نوشته شده باشد ، بازدهی بالاتری خواهد داشت.  

     Call-to-action یا CTA یکی از مهم ترین قسمت های یک خبرنامه است. در واقع می توان گفت این آخرین دروازه برای تبدیل خوانندگان به سرنخ، فرصت و در نهایت مشتری است.

    در اینجا 5 نکته وجود دارد که با کمک آن ها می توانید دکمه های Call-to-action های موثر تری طراحی کنید.

    1- هر خبر نامه، یک (Call-to-action(CTA

    در هر ایمیل از یک CTA استفاده کنید به خصوص در مورد چیزهایی که می خواهید خوانندگان خبرنامه تان انجام دهند.

    2- حفظ سادگی

    مستقیما در مورد آنچه مشتری باید انجام دهد درخواست بدهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما می خواهید به کلیک بیشتری دست پیدا کنید از متن های ساده به جای متن های شوخ و زرد استفاده کنید. از اصطلاحاتی مثل خرید، آموزش، اشتراک، دانلود و .... برای دکمه ها استفاده کنید. ضمنا یادتان نرود کلمات کم تر، نتیجه بهتری را به همراه دارند.

    3- طراحی :

    CTA می تواند به صورت یک لینک، عکس یا دکمه باشد. فقط فراموش نکنید حتما به صورت برجسته در ایمیل قرار بگیرد؛ به شکلی که خوانندگان برای عضویت در خبرنامه شما ترغیب شوند.

    استفاده از رنگ های مختلف و متضاد تاثیر زیادی در جلب توجه کاربران دارد. بعضی از بازاریابان معتقدند رنگ قرمز نرخ کلیک ها را افزایش می دهد.

    به یاد داشته باشید حتما CTA شما با حالات نمایش در موبایل سازگار باشد. این روزها تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، فبلت ها و ... عضوی جدایی ناپذیر از گستره فرهنگ ارتباطی مردم شده اند و طبق آخرین آمار حدود 61 درصد سایت ها از طریق این دستگاه های هوشمند باز شده اند.پس نباید نقش بسیار مهم آن ها را نادیده بگیریم. CTA باید برای انگشتان دست طراحی شود نه برای ماوس... باید به راحتی در صفحه نمایش دستگاه های هوشمند در دسترس قرار بگیرند و سهولت استفاده داشته باشند. این نکته را فراموش نکنید که قبل از ارسال خبرنامه به اعضا، حتما آن را روی یک تلفن همراه هوشمند تست کنید.

    4- موقعیت مکانی :

    از آنجاییکه مردم برای مرور ایمیل خود بیشتر از 7 ثانیه وقت نمی گذارند، شما باید یک CTA قابل دسترسی و سریع جهت عضو شدن کسانی که برای اول خبرنامه شمارو می بینند و اطلاع کمی دارند ایجاد کنید. در این جا می توانید از مباحث اغنا در تبلیغات هم استفاده کنید.

    بهتر است دکمه CTA در بالا و پایین(ابتدا و انتها) خبرنامه شما قرار داشته باشد. برای هدایت خوانندگان می توانید از علائم بصری نظیر فلش، های لایت کردن و ... استفاده کنید. بعضی از CTA های موفق در بیرون از دکمه خود چند فلش برای اولویت اطلاعات و محتوا و هدایت جریان چشمی خواننده دارند. عکس یک شخص که به CTA اشاره می کند و یا نگاه می کند در دید خواننده تاثیر زیادی دارد. از عکس هایی که به مخاطب به صورت خیره به کاربر نگاه می کند استفاده نکنید و نگاه خیره فرد را بر روی جاییکه خواننده باید ببیند یعنی CTA معطوف کنید.

    5- لینک ها :

    مطمئن شوید لینک ها درست به جایی می روند که خواننده می خواهد. خواننده را نباید به صفحه اصلی فرستاد و از او توقع داشت تا تمام سایت را به دنبال چیزی که در خبرنامه پیشنهاد داده بودید و برای او جذاب بوده بگردد. به علاوه می توانید از لینک های مشابه، لوگو، تصاویر محصول در تیتر و همچنین از لینک های متنی در بدنه خبرنامه استفاده کنید. یادتان باشد مردم تلاش می کنند تا روی هر چیزی کلیک کنند، پس از این فرصت استفاده کنید.

     

                    در پایان ساده ترین راز ایمیل مارکتینگ را به شما می گویم :

         

  • این 21 نکته می تواند ایمیل مارکتینگ شما را متحول کند!

    1- قبل از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و ایجاد خبرنامه، حتما اهداف نهایی تان را مشخص کنید.
     
    2- در ازای دریافت اطلاعات تماس، گاهی به مشتریان خود چیزهای با ارزش پیشنهاد دهید. یادتان نرود کاربران همیشه از پیشنهادات جالب و سودمند استقبال می کنند.
     
    3- استفاده از اعلان های پاپ آپ هنگامیکه کاربر می خواهد وبسایت را ببندد یک راه مناسب برای معرفی خبرنامه ها و قرار دادن فرم ثبت نام است.
     
    4- هنگامیکه به دنبال مشترک هستید، فقط سوالات ضروری را بپرسید. کاربران از سوالات غیر ضروری رنج می برند و ممکن است از ثبت نام منصرف شوند.
     
    5- لینک هدایت به صفحه عضویت را می توانید در پایین صفحه و در قسمت امضای خبرنامه هایتان نیز قرار دهید.
     
    6- شروع کمپین ها بهتر است با ساخت یک لیست مجاز از مشتریان موجود همراه باشد تا خبرنامه ها در حالت مناسب تری ارسال شود و عضو گیری بهتری انجام شود.
     
    7- از پاپ آپ ها هم چنین در اولین بازدید کاربران برای هدایتشان به سمت خبرنامه ها می توانید استفاده کنید.
     
    8- Call-to-action را در فضایی مناسب و با رنگی مجزا از بقیه رنگ ها قرار دهید تا کاربران بتوانند راحت ثبت نام کنند.
     
    9- از نوارهای کناری نیز می توانید برای گرفتن مشترکین استفاده کنید. قرار دادن یک فرم ثبت نام که راحت دیده شود در نوار سمت راست یا چپ تصویر فکر بدی نیست.
     
    10- همیشه قبل از ارسال نهایی ایمیل هایتان را برای تعدادی از ایمیل های آشنا بفرستید و به این طریق هم از نظرات نزدیکان آگاه می شوید و هم معایب خبرنامه را برطرف می کنید.
     
    11- سعی کنید محتواهای ساده و قابل فهمی تولید کنید تا مخاطبان بیشتری جذب شوند.
     
    12- اضافه کردن کد QR برای ثبت نام راحت مشتریان روشی  جدید است که سرعت و راحتی ثبت نام را بالا می برد ، به خصوص برای دوستداران موبایل و تبلت
     
    13- کاری کنید که مشتری شما احساس کند برای شما خاص و مهم است. مثلا از عنوان "برای مشتری دوست داشنتی و همیشه همراه شرکت..." استفاده کنید.
     
    14- به حریم خصوصی، اعتقادات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... احترام بگذارید و هرگز به کسی اهانت نکنید.
     
    15- همیشه شرایطی را فراهم کنید که مشترک بتواند هر وقت که مایل بود از ادامه همراهی و عضویت شما منصرف شود و لغو اشتراک کند.
     
    16- خبرنامه های خود را در شبکه های اجتماعی، سایت ها و ... منتشر کنید و این گونه خود را بیشتر معرفی کنید.
     
    17- درباره خبرنامه توضیحات بدهید. کاربران از اینکه بدانند روند تولید خبرنامه ها به چه صورت است لذت میبرند.
     
    18- هرگز از در عنوان ایمیل های ارسالی از لفظ "رایگان" استفاده نکنید. این کار باعث می شود تا بازاریابان اسپمر از این فرصت سو استفاده کنند.
     
    19- از عنوان های سربسته و مبهم مثل"خبرنامه ماه آبان" استفاده نکنید و به جای آن از عنوان هایی هیجان انگیز و ترغیب کننده مثل"نکاتی ارزشمند برای داشتن یک خبرنامه موفق" استفاده کنید.
     
    20- از مخاطبین بپرسید چه چیزهایی را بیش تر دوست دارند : خدمات جدید، پیشنهاد ویژه، اخبار روز و .... حتما به علایق آن ها اهمیت بدهید.
     
    21- مطالعات نشان می دهد؛ اکثر کاربران علاقه به استفاده و همراهی محتواها را فراتر از صفحه مانیتور ندارند و این شما هستید که باید محتوایی را تولید کنید که ارزش اسکرول خوردن داشته باشد.

    این 21 نکته تنها چند نمونه از مواردی است که به شما کمک می کند تا خبرنامه بهتری داشته باشید و دلیلی شود تا هر روز اعضای خبرنامه تان افزایش یابد. شما هم میتوانید علاقه مندی های و همچنین تجربه های شخصی خود را در دریافت خبرنامه خود را با ما در میان بگذارید.

Go To
Page Size
حمید محمودزاده