چگونه یک Call-to-Action برجسته و موثر بسازیم؟

Call To Action چیست ؟

همانطور که از ترجمه ساده این عبارت مشخص است ، این تکنیک ، از بازدیدکننده میخواهد تا کاری را انجام دهد. مثلا میخواهید خبرنامه سایت خود را راه اندازی کنید و در وبلاگ خود فرمی قرار میدهید تا بازدیدکنندگان ایمیل خود را وارد کنند و به عضویت خبرنامه شما درآیند که این کار با متنی که طبق قوانین CTA نوشته شده باشد ، بازدهی بالاتری خواهد داشت.  

 Call-to-action یا CTA یکی از مهم ترین قسمت های یک خبرنامه است. در واقع می توان گفت این آخرین دروازه برای تبدیل خوانندگان به سرنخ، فرصت و در نهایت مشتری است.

در اینجا 5 نکته وجود دارد که با کمک آن ها می توانید دکمه های Call-to-action های موثر تری طراحی کنید.

1- هر خبر نامه، یک (Call-to-action(CTA

در هر ایمیل از یک CTA استفاده کنید به خصوص در مورد چیزهایی که می خواهید خوانندگان خبرنامه تان انجام دهند.

2- حفظ سادگی

مستقیما در مورد آنچه مشتری باید انجام دهد درخواست بدهید. مطالعات نشان می دهد اگر شما می خواهید به کلیک بیشتری دست پیدا کنید از متن های ساده به جای متن های شوخ و زرد استفاده کنید. از اصطلاحاتی مثل خرید، آموزش، اشتراک، دانلود و .... برای دکمه ها استفاده کنید. ضمنا یادتان نرود کلمات کم تر، نتیجه بهتری را به همراه دارند.

3- طراحی :

CTA می تواند به صورت یک لینک، عکس یا دکمه باشد. فقط فراموش نکنید حتما به صورت برجسته در ایمیل قرار بگیرد؛ به شکلی که خوانندگان برای عضویت در خبرنامه شما ترغیب شوند.

استفاده از رنگ های مختلف و متضاد تاثیر زیادی در جلب توجه کاربران دارد. بعضی از بازاریابان معتقدند رنگ قرمز نرخ کلیک ها را افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید حتما CTA شما با حالات نمایش در موبایل سازگار باشد. این روزها تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، فبلت ها و ... عضوی جدایی ناپذیر از گستره فرهنگ ارتباطی مردم شده اند و طبق آخرین آمار حدود 61 درصد سایت ها از طریق این دستگاه های هوشمند باز شده اند.پس نباید نقش بسیار مهم آن ها را نادیده بگیریم. CTA باید برای انگشتان دست طراحی شود نه برای ماوس... باید به راحتی در صفحه نمایش دستگاه های هوشمند در دسترس قرار بگیرند و سهولت استفاده داشته باشند. این نکته را فراموش نکنید که قبل از ارسال خبرنامه به اعضا، حتما آن را روی یک تلفن همراه هوشمند تست کنید.

4- موقعیت مکانی :

از آنجاییکه مردم برای مرور ایمیل خود بیشتر از 7 ثانیه وقت نمی گذارند، شما باید یک CTA قابل دسترسی و سریع جهت عضو شدن کسانی که برای اول خبرنامه شمارو می بینند و اطلاع کمی دارند ایجاد کنید. در این جا می توانید از مباحث اغنا در تبلیغات هم استفاده کنید.

بهتر است دکمه CTA در بالا و پایین(ابتدا و انتها) خبرنامه شما قرار داشته باشد. برای هدایت خوانندگان می توانید از علائم بصری نظیر فلش، های لایت کردن و ... استفاده کنید. بعضی از CTA های موفق در بیرون از دکمه خود چند فلش برای اولویت اطلاعات و محتوا و هدایت جریان چشمی خواننده دارند. عکس یک شخص که به CTA اشاره می کند و یا نگاه می کند در دید خواننده تاثیر زیادی دارد. از عکس هایی که به مخاطب به صورت خیره به کاربر نگاه می کند استفاده نکنید و نگاه خیره فرد را بر روی جاییکه خواننده باید ببیند یعنی CTA معطوف کنید.

5- لینک ها :

مطمئن شوید لینک ها درست به جایی می روند که خواننده می خواهد. خواننده را نباید به صفحه اصلی فرستاد و از او توقع داشت تا تمام سایت را به دنبال چیزی که در خبرنامه پیشنهاد داده بودید و برای او جذاب بوده بگردد. به علاوه می توانید از لینک های مشابه، لوگو، تصاویر محصول در تیتر و همچنین از لینک های متنی در بدنه خبرنامه استفاده کنید. یادتان باشد مردم تلاش می کنند تا روی هر چیزی کلیک کنند، پس از این فرصت استفاده کنید.

 

                در پایان ساده ترین راز ایمیل مارکتینگ را به شما می گویم :