5 مزیت و 1 عیب تبلیغات اینترنتی

هنری فورد معتقد بود کسب و کاری که تبلیغات را جدی نمی گیرد و برای آن بودجه ای در نظر نمی گیرد محکوم به شکست است.
 
او همیشه میزان قابل توجهی از درآمدش را به تبلیغات اختصاص میداد. مطمئنا امروز اگر هنری فورد زنده بود، توجه ویژه ای به بازاریابی اینترنتی داشت.
تبلیغات اینترنتی نبض مارکتینگ این روزهاست. موفقیت هر کسب و کاری در گرو استفاده صحیح و به موقع از این مدل و باور داشتن به تاثیر آن است.تبلیغات اینترنتی هم مثلی خیلی از روش های دیگر دارای معایب و مزایایی است.این روش می تواند مکمل پارادایم های کلاسیک تبلیغات باشند و بابا بازگشت سرمایه مناسب مسیر بهینه و ارزشمندی را جهت معرفی محصول و یا خدمات شما فراهم کنند.
 
مزایای تبلیغات اینترنتی
 
1- در تبلیغات اینترنتی می توانید یک گروه یا دسته مشخص را هدف تبلیغات خود قرار دهید و فقط برای آنها تولید محتوا کنید.
 
2- هزینه های تبلیغات در این روش نسبت به روش های دیگر بسیار پایین است و به همین دلیل آن را مسیری مقرون به صرفه و ارزشمند تلقی می کنند.

3- در این مدل تبلیغاتی می توانید مطالب بیشتری را به مخاطب انتقال دهید و نظارت بیشتری روی روند کاریتان داشته باشید. انتقال  مطالب بیشتر می تواند مشتریان بیشتری را به خرید از شما مایل کند.
 
4- در تبلیغات اینترنتی می توانید از همه ویژگی های یک تفکر خلاق استفاده کنید. نقاط قوت و ضعف خودتان، مشتریان و فضای موجود را بشناسید و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از همه توانایی خود استفاده کنید.
 
5- تبلیغات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که همیشه و همه وقت، به هر جای دنیا پیام خود را برسانید و در واقع این روش با از بین بردن مرزهای جغرافیایی به روشی جهانی برای تبلیغات تبدیل شده است.
 
معايب تبليغات اينترنتي
 
در تبلیغات اینترنتی به دلیل نظارت کم تر مراجع قانونی امکان فضا سازی، دروغ و ساخت تعابیر غیر منطقی و تولید محتواهای غیر قانونی و غیر اخلاقی بسیار محتمل است لذا باید نهایت دقت را در مورد این تبلیغات داشته باشید. در کتاب هنر شبکه های اجتماعی از آن به عنوان شمشیری دو لبه یاد شده است دلیل آن هم این است که هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا در تولید مزیت های تبلیغاتی خود از استاندارد های به روز جا نمانید.

برای اینکه بتوانید در عرصه تبلیغات موفق تر باشید هنر خوب نگاه کردن را یاد بگیرید