چرا اهمیت کیفیت لیست ایمیلی شما بالاست؟

نگهداری یک لیست سریع با کیفیت قسمتی از ایمیل مارکتینگ است که اغلبا نادیده گرفته می شود. کیفیت در اینجا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند. حتی اگر شما به شدت مشغول مشترکین باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد. در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگه داری بهتر لیست جهت افزایش نرخ باز شدن خواهیم داد.

کیفیت مهم تر از کمیت

با فرض اینکه شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید اینجا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد. همانند بسیاری از چیزهای زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. برای مشترکین یکسان داشتن 20000 مشترک با 30 درصد نرخ باز شدن سود آورتر از 100000 مشترک با 3 درصد نرخ باز شدن است.در حالیکه میلر لایت این کار را برای شما انجام میدهد و ارسال کمپین ها به چنین مشترکینی متوقف می کند. این مسئولیت شماست جهت مراقبت از سایر مشترکین


1- لیست خود را معتبر کنید :

اول از همه اگر شما کمپین ایمیلی برای مشترکین خود بیش از یک سال نفرستاده اید، باید کمی پاک سازی انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین ایمیلی برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

2- اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند:

مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود نچسبد و اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه انجام این کار می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.در این جا بیشتر در مورد چگونگی استفاده از صفحه لغو مشترکین برای جلب رضایت مشتریان ناراضی خواهید بود.

3- معامله با مشتریان غیر فعال :

مشترکین غیر فعال کسانی هستند که نامه های شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ایمیل مارکتینگ نظرات متناقضی در مورد اینکه آیا شما این مشترکین حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرند دارند.از منظر اقتصادی حفظ کردن اینگونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط سایز لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.اخبرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است.تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند نتیجه فنی اش بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر ارسالتان شود.از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگه داری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید شما ارسال کمپین های ایمیلی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

4- ارسال یک کمپین باز پس گیری برای قالب های جدید :

با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر می کنند.بدین منظور طراحان ما مشغول ساخت یک قالب تاییدیه مجدد اختصاصی هستند. ایده اصلی این قالب ها دیدن عکس العمل مشترکین شماست.


یادداشت مهم : وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است کمپین های ایمیلی شما متوقف شود. پس فراموش نکنید که به وسیله فرستادن یک ایمیل تاییدیه مجدد برای مشترکینی که بیشتر از یک سال خبری از آن ها ندارید و صدایی از آن ها نشنیده اید.به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ به سوی یک بازاریابی موفق است.

اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال و غیر درگیر هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتواها یا اعتبارات ایمیلی نمی تواند به شما کمک کند.

  از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.