در اتاق تاریک قدم برندارید!

بسیاری از ما در هنگام تبلیغات اینترنتی هدف مشخصی را دنبال نمی کنیم. درست است که  قصد نهایی همه ما فروش بیشتر از تبلیغات است اما قطعا تبلیغات یک فرایند یکباره نیست و روندهای تبلیغات به اندازه  عمر سازمان شما دوام خواهند داشت.
 
نگاه دقیق تر به این بستر نشان می دهد که اغلب کسب و کارهایی که سال ها در حوزه های تخصصی خود تجربه دارند در این موضوع که بدانند هدف آنها از تبلیغات چیست (به جزء آن هدف عام) و چه معیارهایی برای سنجش آن دارند بسیار کم تجربه هستند.
 

یکی از تفاوت های ویژه تبلیغات اینترنتی با سایر ابزارهای سنتنی تبلیغات، میزان سنجش پذیر بودن تبلیغات اینترنتی است. این آمارهای می تواند در طول زمان به عنوان یک پایگاه دانش شما را در مسیر بهتری قرار دهد
حال سوال این است، نرخ تبدیل شما چیست؟ نرخ تبدیل یعنی نسبت آن کاری که باید انجام شود(مثلا فروش آنلاین، مثلا تماس تلفنی و ...) به نسبت بازدید های وب سایت شما

اولین معیار سنجش برای شما می تواند میزان بازدیدها از منابع مختلف تبلیغاتی باشد. این معیار در ترکیب معیارهای دیگر می تواند مفید واقع شود و به تنهایی خیلی اتاق تاریک شما را روشن تر نخواهد کرد.
به عنوان مثال شما از یک سایتی 1000 بازدید در روز دارید که این منجر به 5 خرید می شود و بالعکس از سایت دیگر 10 بازدید دارید که منجر به 7 خرید می شود، کدام سایت ارزشمندتر است برای شما ؟ سایتی که 1000 بازدید کننده را به سمت شما می آورد یا سایتی که 10 بازدید کنند را به وب سایت شما هدایت می کند.
با ابزارهای فنی و تکنیک های برنامه نویسی شما می توانید خیلی از عملیات سایت خود را شناسایی و ضبط کنید  و با ترکیب این داده ها با داده های آماری ارائه شده از نرم افزارهای آمارگیر از قبیل google Analaytics چراغ اتاق خود را روشن کرده و در مسیر درستی موفقیت سازمان تان را طرح ریزی کنید.