• نکاتی جالب در مورد تبلیغ 1984 اپل، 30 سال بعد از اکران آن

    تبلیغ ویدئویی ۱۹۸۴ شرکت اپل، یکی از بهترین تبلیغ‌های تلویزیونی این شرکت، و نیز یکی از بهترین تبلیغ‌های پخش شده در جریان مسابقه فینال فوتبال آمریکایی است. حالا دیگر ۳۰ سال از زمانی که این تبلیغ پخش شد می‌گذرد، در آن زمان بیشتر از پنج- شش سال از تأسیس اپل نگذشته بود و این شرکت هنوز، یک شرکت استارت‌‌آپ محسوب می‌شد.

    به تازگی عضو سابق شرکت تبلیغاتی Chiat/Day -استیو هایدن- در گفتگویی با نشریه فوریس، به نکات جالبی در مورد این تبلیغ اشاره کرده است.

    نخست اینکه خود استیو جابز در محور ساخت این تیلغ قرار گرفته بود و حالت کلی تبلیغ را مشخص کرده بود. جابز می‌خواست که این تبلیغ کوتاه باشد و در عین حال باعث ایجاد وقفه در مسیری که دنیا در حال پیمودن آن بود، شود.

    این تبلیغ در مورد کامپیوتر مکینتاش بود، در زمانی که کامپیوترهای مبتنی بر DOS صفحه آبی و خط فرمان C: داشتند، مکینتاش رابط کاربری گرافیکی داشت و می‌شد به آسانی با ماوس، با آن کار کرد. مکینتاش محصول مهمی بود و می‌بایست، تبلیغی درخور می‌داشت.

    در عین حال باید در نظر داشته باشید که در سال ۱۹۸۴، یعنی زمانی که تبلیغ ساخته می‌شد، دنیا در جنگ سرد بود، به همین خاطر هایدن و کارگردان هنری‌اش «برنت توماس»، دنیاهایی مثل جوامع بسته شرقی و شوروی را تصور می‌کردند. آنها می‌دانستند که در آن جوامع ماشین‌های تکثیر زیراکس، نشر زیرزمینی کتاب‌ها -موسوم به سامیزتات- چه تأثیر عمده‌ای گذاشته‌اند، پس پیش خود تصور می‌کردند که کامپیوتر ممکن است در کل دنیا، روزی همین تغییر را ایجاد کند.

    عبارت شاخص Why 1984 won’t be like 1984 را نویسنده‌ای اهل سانفرانسیسکو به نام گری گوسیک، در طی یک جلسه «توفان مغزی» brainstorming  نوشته بود.

    در وهله نخست، اعضای گروه، از جمله «لی کلو» هیچ ایده برای تبلیغ ویدئویی نداشتند و تنها در نظر داشتند این جمله را روی تصویر کامپیوتر اپل بیندازند، ولی به این نتیجه رسیدند که این امر تأثیر لازم را در بر نخواهد داشت، تا اینکه «کلو» به فکرش رسید که صحنه‌ای از فیلم ۱۹۸۴ را بازسازی کنند، طوری که خانم جوانی به سمت سالنی که در آن برادربزرگ در حین سخنرانی برای عموم است بدود و کلاه بیسبال خود را به سمت دیکتاتور مسحور کننده مردم، پرتاب کند.

    کمی بعد از اتخاذ این ایده، ملاقاتی با ریدلی اسکات – کارگردان مشهور هالیوود- انجام شد، در آن زمان او مشغول فیلمبرداری فیلم به‌یادماندنی Blade Runner بود. ریدلی اسکات گفت که به عقیده او یک کلاه بیسبال، خیلی «آمریکایی» است و برای ایجاد یک تأثیر بین‌المللی بهتر است که چکشی دست، بازیگر تبلیغ داده شود. اسکات توجه تیم تبلیغاتی اپل را به فیلم کلاسیک متروپولیس فریتز لنگ جلب کرد.
    اینجا بود که تصویر نمادین دنیای دستوپیایی ۱۹۸۴ در این فیلم شکل گرفت.

     
     
     
    پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر این تبلیغ زیبا را ببینید، برای دانلود اینجا کلیک کنید

    منبع: 1پزشک


  • کدام جزء در ایمیل مارکتینگ اهمیت بیشتری دارد

     
    بررسی ها نشان می دهد که بهبود در موارد زیر به ترتیب اولویت تا به میزان قابل توجهی می تواند کمپین ارسال ایمیل تبلیغاتی شما را بهبود ببخشد
     
     
    ارسال ایمیل تبلیغاتی
    • عنوان ایمیل تا 86 درصد
    • درخواست به اقدام (call to action) تا  62 درصد
    • متن ایمیل تا 58 درصد
    • روز ارسال ایمیل تا 48 درصد
    • قالب و تصاویر استفاده شده در ایمیل تا 47 درصد
    • ساعت ارسال در روز تا 46 درصد
    • طراحی درست Landing Page تا 44 درصد
    • انتخاب درست مخاطب تا 44 درصد
    • شخصی سازی ایمیل تا 42 درصد
    • انتخاب نام مناسب برای بخش From ایمیل تا 32 درصد
    • قالب درست برای نسخه موبایل تا 26 درصد
    آیا شما موردی دیگری در نظر دارین تا کمپین ارسال ایمیل تبلیغاتی نتیجه بهتری دهد؟
  • تبلیغات اینترنتی خود را بسنجید

    یکی از پارامترهای مهم در تصمیم سازی های تبلیغات ROI (برگشت سرمایه) می باشد. قطعا هم ما تبلیغ می کنیم که برای مجموعه خود سود آوری داشته باشیم و بیشتر سراغ تبلیغاتی می رویم که سود آوری یا برگشت سرمایه آن بیشتر باشد.
    یکی از ابزارهای اولیه برای سنجش تبلیغات اینترنتی google analytics می باشد با نصب این ابزار شما دقیقا می توانید متوجه شوید که بازدیدهای سایت شما از کدام منابع تبلیغاتی بوده است و هر بازدید کننده از هر منبع چه تعداد از صفحات سایت شما را مشاهده کرده است.

    آما آیا فقط اطلاع از این آمار می تواند شما را در مسیر درست هدایت کرده و داده های مناسب را برای تصمیم سازی شما ایجاد نماید؟ مسلما نه، به عنوان مثال ممکن است شما در سایت A با مبلغ 1 میلیون تومان تبلیغ کرده باشید و در سایت B برای تبلیغات 3 میلیون هزینه کرده اید، از سایت A روزانه 20 نفر وب سایت شما را می بینند اما از سایت B روزانه 200 نفر خوب در نگاه اول شما تصمیم درستی گرفته اید 10 برابر بازدید در مقابل 3 برابر هزینه! اما اگر شما ابزارهای داشته باشید که به شما بگوید از 20 نفر که ازسایت A وارد سایت شما شده اند 5 نفر خرید کرده اند و از 200 نفر سایت B فقط 1 نفر، آنگاه می توانید تصمیم های دقیق تری برای برنامه آینده تبلیغات خود بگیرید.

    در صورتیکه که سایت شما فروش آنلاین داشته باشد با دقت کاملی شما می توانید سنجش تبلیغات اینترنتی را انجام دهید، اما در حالت های دیگر نیز این امکان وجود دارد که شما بتوانید تا حدودی سنجش موثر روی تبلیغات خود داشته باشید، به عنوان مثال در خیلی از کسب و کارها تعداد زنگ های تلفن از منابع مختلف تبلیغاتی می تواند پارامتر اصلی سنجش باشد و یا تعداد اشخاصی که عضو خبرنامه می شوند.
    Google Analytic ابزارهای را در اختیار شما قرار می دهد که به سادگی می توانید این آمارها را از سایت خود و رفتار کاربران استخراج کنید. به عنوان مثال با این ابزار شما می تواند بدانید که چند نفر از افرادی که از سایت A به سایت شما رجوع کرده روی دکمه تماس با ما کلیک کرده اند  و یا چه مدت روی صفحات شما توقف نموده اند.

    شما با چه ابزاری تبلیغات آنلاین خود را می سنجید؟


  • هر سایت یک استاندارد جدید در تبلیغات بنری!

    مانند تمام کارهای دیگر که انجام می دهیم، فضای وب ما نیز فارغ از فرهنگ دیگرگونه ما در سایر بخش های زندگی نیست. یکی از مشکلات اساسی در تبلیغات بنری در ایران عدم رعایت کردن استاندارهای جهانی توسط سایت ها می باشد. یکی از این استاندارها در فضای تبلیغات آنلاین دنیا، سایزهای بنرها می باشد. متاسفانه در ایران هر سایت استانداردهای خود را در سایز بنرها طراحی و توسعه می دهد و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند. اصولا شما سناریو که برای یک بنر در سایز 60*468 طراحی کرده اید نمی توانید در بنری در سایز 140*130 پیاده سازی کنید.
     
    علاوه بر این برای تبلیغ کنندگان این موضوع منجر به هزینه های زیادی در تولید بنرهای تبلیغاتی شده و دست آنها را در تغییر سریع بنرها بسته نگه می دارد
     
    کم کم جای خالی یک موسسه استاندارد در این حوزه در فضای آنلاین ایران حس می شود.

  • یک اتفاق خوب در فضای مجازی ایران

    انسانهای شاخص دنیا محدودند... آنها قبل از دیگران  آگاهی  کسب می کنند و پیش از هر کسی  تصمیم  می گیرند... و جهان را از نبوغ خود حیرت زده می کنند...

    آنها تشنه ی آموزش اند و همواره از گذشته ی دیگران ، تجربیاتی گرانسنگ به همراه دارند  تا از آن بستری بسازند برای فرصت های کم نظیر آینده...

    اگر یادتان باشد سال قبل همین زمان ها کارزار اسپانسر کنفرانس مدیریت استراتژیک ایران شده بود، دوستان خوب ما در کمیته برگزاری این کنفرانس با یک ایده نو، به نظر من تحولی شاخص را در این حوزه ایجاد کرده اند.
    پخش بزرگترین کنفرانس مدیریتی جهان بصورت وبینار در ایران بمدت 20 روز با دوبله ی همزمان فارسی توسط متخصصین این حوزه
    من چند تا از ویدیوهای این کنفرانس را دیدم مخصوصا با دوبله تخصصی فارسی این سخنرانی ها بسیار کارساز بود، دیدن سخنرانی مدیران برندهای مطرح چون dell، nokia،Hp و .... خالی از لطف نیست
     
  • رسانه های که شما از آنها برای افزایش اعضای خبرنامه خود استفاده نمی کنید!

    رسانه های بالقوه ای وجود دارد که شما می توانید به خوبی از آنها برای ، افزایش اعضای خبرنامه خود، خود به صورت رایگان استفاده کنید.
    من چند مورد از آنها را به شما معرفی می کنم
    امضای ایمیل ها: روزانه شما و کارکنان مجموعه شما ده ها و یا صدها ایمیل ارسال می کنند، در انتهای امضای ایمیل ها لینک عضویت در خبرنامه خود را قرار دهید
    کارت ویزیت: در پشت کارت ویزیت می توانید شیوه عضویت در خبرنامه خود را معرفی کنید
    فاکتورها: پیش فاکتورها و فاکتورها یک رسانه خوب تبلیغاتی هستند، در انتهای آنها مشتریان را ترغیب کنید که در خبرنامه شما عضو شوند
    پیامک ها سازمانی: بگویید که در پاسخ پیامک آدرس ایمیل خود را بفرستند تا شما آنها را عضو خبرنامه خود کنید
    برشورها و پکیج های تبلیغاتی: آدرس صفحه عضویت در خبرنامه خود را در آنها قرار دهید
    ...
    شما چه ایده ای دارید؟ چه رسانه های بالقوه دیگر برای افزایش اعضای خبرنامه وجود دارد؟

  • تبلیغات اینترنتی ابزار اصلی خریداران برای تحقیقات پیش از خرید

    امروز مصرف کنندگان از اینترنت به عنوان یک ابزار جدی برای بررسی ها و تحقیقات پیش از خرید خود استفاده می کنند، در سال 2010، هشت نفر از ده کاربر اینترنت قبل از خرید به وب سایت فروشندگان برای بررسی خرید خود مراجعه نموده اند، این مقدار 3 درصد بیشتر از سال 2009 بوده است.
    کاربرانی که از  اینترنت استفاده می کنند، اعتقاد دارند که تبلیغات آنلاین نقش اساسی در خرید آنها ایفا می کنند.
    نمودار زیر اعتماد کاربران اینترنت به رسانه های مختلف تبلیغاتی را در سال 2009 نشان می دهد.
     

    سرعت این تغییرات به گونه ای است که حتی خود ما که در خریدهای خود اغلب از رسانه اینترنت استفاده می کنیم، به آن معتقد نیستیم.
    مقداری فکر کنید؟ 10 خرید آخری که شما انجام داده اید نشاءت گرفته از کدام رسانه یا ابزار تبلیغاتی بوده است؟ به نظر من چیز خارج از تبلیغاتی دهان به دهان و اینترنت در 10 خرید آخر خود پیدا نخواهید کرد.
    نظر شما چیست؟



  • تقویم ایمیل مارکتیگ خود را درست کنید

    جدا از خبرنامه های منظمی که شما به صورت هفتگی یا ماهیانه ارسال می کنید، جشن ها، مراسم و عیدها بهترین زمان برای ارسال تخفیف های ویژه برای مشتریان است. تخفیفی که فقط ویژه اعضای خبرنامه شما می باشد.
    مشتریان در این زمان ها راحت تر خرید می کنند.
    برای این منظور یک تقویم کامل را مرور کنید و در هر ماه یکی از اعیاد و مراسم را به عنوان زمان ارسال ایمیل تخفیف خود در نظر بگیرید، می توانید از روز اول حتی روی محتوای ایمیل های ارسال خود نیز فکر کنید و ببیند کدام محصول را در کدام زمان می خواهید ارائه کنید.
    طراحی این نوع از ایمیل می تواند زمان بر باشد پس بهتر است حداقل 15 روز قبل از روز موعد به فکر طراحی و آماده سازی محتوا باشید.
    چند ایده برای ایمیل های مراسم
    • شما می توانید تخفیف بدهید
    • به ازای خرید یک محصول یک خدمت یا محصول رایگان بدهید
    • ارسال رایگان داشته باشید
    • قرعه کشی بین خریداران داشته باشید
    • آموزش رایگان بدهید

    اما همیشه سعی کنید چیزی که به مشتری می دهید ارزشمند باشد، تخفیف سوری که شما در روزهای دیگر سال نیز می دهید در این شیوه کار نخواهد کرد.
    شما چه ایده ای برای روزهای اعیاد و مراسم برای ایمیل مارکتینگ دارید؟


  • وب سایت خود را بهبود دهید.

    تمامی تبلیغات اینترنتی شما در فضای آنلاین به یکجا ختم می شود، وب سایت شما.
    جای که نرخ تبدیل اهمیت کلیدی پیدا می کند، نسبت کسانی که از شما خرید می کنند به نسبت افرادی که وارد سایت شما می شوند.
    برخی از نکات آنقدر به نظر ساده و پیش پا افتاده است که خیلی از صاحبان کسب و کار در طراحی وب سایت سازمان خود به آنها دقت نمی کنند. به عنوان مثال اطلاعات تماس، شماره تلفن! در خیلی از سایت ها شما برای پیدا کردن اطلاعات تماس باید معما حل کنید، با یک فونت ریز در بخش فوتر سایت
    یا سرعت بارگذاری صفحه اول، آیا می دانید خیلی از کاربران در صورتیکه در 15 ثانیه اول چیزی از وب شما نبیند به احتمال خیلی زیاد وب سایت شما را می بندند؟
    نکته اینجاست ما باید دقیقا بدانیم کسب و کار ما چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهد و سریعترین روش رساندن مشتری برای دسترسی به این خدمات و محصولات چیست؟
    البته سریع ترین و ساده ترین روش
    اینکه وب سایت ما زیبا باید باشد در اولویت چندم قرار دارد، اولویت اول سادگی و سرعت رساندن مشتری به خدمات و محصولات ما در یک تصویر روشن است.
    یک بار دیگر قلم و کاغذ را بردارید و سریعترین شما ارائه را در وب سایت خود نقاشی کنید، بدون هیچ نگاهی به زیبایی وب سایت مسیرهای که کاربران به شکل ساده از خدمات و محصولات شما آگاه می شوند را ترسیم کنید، قطعا این نقاشی جزء ارزشمندترین نقش ها برای کسب و کار شما خواهد شد.

    نظر شما چیست؟ زیبایی یا سادگی؟

  • مژده به کاربران میلرلایت

    پلن های جدید بالای 50.000 مشترک به میلرلایت اضافه شد.
    همانظور که می دانستید قبلا بیشترین پلن اشتراک در میلرلایت تا 50.000 کاربر بود و اکنون 5 پلن دیگر به میلر لایت به شرح زیر افزوده شد.
     
Go To
Page Size
حمید محمودزاده