تعداد ایمیل ها : چه تعدادی کم و چه تعدادی زیاد است؟

از 14 نفر این سوال را بپرسید، 14 جواب مختلف خواهید گرفت.

بعضی افراد بر این باورند که، ایمیل های کم تر، مشتریان بیشتری را درگیر خود خواهد کرد.

بر عکس...

اگر شما ایمیل کم تری در هر ماه بفرستید، از ذهن مشتریان پاک می شوید.

مهم ترین مساله برای شما شانس بالا بردن دریافت های شماست. می دانید چرا؟ ا

اولا، مردم به احتمال خیلی کم کسی که مشترک او شده اند را به خاطر خواهند آورد. دوما، آدرس ایمیل هایی که در اسپم قرار می گیرند دیگر نمی توانند برای شما معتبر باشند.

هر نوعی از روش های ارتباط، چه از طریق ایمیل، چه تلفن، فرد به فرد، ایمیل مستقیم یا هر رسانه دیگری، در جهت ارتباط سازی است. با ایجاد تماس های مکرر، شما چند عامل بسیار مهم برای رشد کسب و کارتان را انجام داده اید.

به یاد داشته باشید، افراد درون لیست شما هستند زیرا، برای دریافت خبرنامه ها و محتواهای آن ها ثبت نام کرده اند.

اگر شما توانایی این را دارید تا محتواهایتان را در سطح بالای کیفی نگه دارید، دیگر فراوانی ایمیل ها مهم نیست.

اما اگر از ابتدا، محتواهایتان رنگ و بوی مناسبی نداشته باشد، این حق را به مشتریان بدهید که لغو اشتراک کنند.

تحقیقات BlueHorent  نشان می دهد، 24.5 درصد از مشترکینی که در سال 2013 لغو اشتراک کرده اند به دلیل مساله ارتباط بوده است.

یک روش خوب این است :

80 درصد محتوا و 20 درصد فضای معرفی تبلیغاتی...

به جای معرفی خدمات و محصولات و تبلیغات در هر ایمیلی، به شما پیشنهاد می دهیم، 3 یا 4 ایمیل و خبرنامه اولیه خودتان را با محتوای محض و مفید و بدون هیچ ردی از خودتان تبلیغ ارسال کنید. تکرار می کنم بدون هیچ ردی از خودتان...

اما زمانی که تصمیم گرفتید از خودتان بگوید، یعنی در قدم بعدی، رو راست باشید و مستقیم حرفتان را بزنید.

نسبت به کاری که می خواهید انجام دهید، کاملا آگاه باشید. فقط از این طریق می توانید به چیزی که مد نظرتان است دست پیدا کنید...از طریق تهیه و تولید محتوای درست و مناسب و مفید که برای دریافت کنندگان جذابیت داشته باشد.

در نهایت اینجا 3 راهنمایی فراگیر برای شما توضیح خواهم داد که ممکن است در شروع برای شما مفید باشد :

-         ایمیل های 1 ماه در میان : این مدل ارسال کم ترین فراوانی در ارسال ایمیل است. بهارین محتوا برای این خبرنامه ایمیلی ماهیانه می تواند آخرین تغییر و تحولات در شرکت شما باشد.

ارسال یک ایمیل در ماه و یا نهایتا هر دو هفته بهترین انتخاب است. آن هم زمانی که یک اتفاق نادر در مجموعه شما صورت گرفته است.

-         ایمیل های 3 هفته در میان : اگر در حال فروش محصول یا خدمات ویژه ای هستید این فراوانی ارسال برای شما مفید تر خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که نیاز نیست برای فروش محصول و خدماتتان یک تن از ویژگی های آن ها را در ایمیل هایتان ذکر کنید. ذکر چند ویژگی اصلی و مهم کافی است. گاهی اوقات تبلیغ بلاگ ها و یا خلاصه ای از مقالات نیز می تواند برای مشتریان مفید باشد.  همیشه مدل های مختلف را برای مشتریان خود تست کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

-         ایمیل های روزانه : اگر شما اطلاعات محصولات یا خدمات خود را پیشنهاد می دهید این ایمیل های روزانه تاثیر زیادی در روند کاری شما دارد.

اگر شما می توانید هر روز نوشتن محتواهای ارزش افزوده را برای مشتریان یا چشم اندازهای فروشتان انجام دهید، حتما آن را انجام دهید. فقط مطمئن باشید. پیگیری معیارهای خود را با دقت انجام دهید. اگر شکایت و لغو اشتراک شما افزایش پیدا کرد، روش های مختلف و شرایط مختلف را امتحان کنید.

 در واقع ارزش ایمیل ها درباره فراوانی و تعداد نیست، بلکه درباره ساخت ارتباط و دادن ارزش افزوده به مشتریان شماست