پائین آمدن نرخ اسپم یا بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل

تحقیقات نشان می دهد مشتریان ایمیل مارکتینگ اکثر توجه خود را روی نرخ اسپم و بانس مشتریان خود می گذارند که اگر پائین باشند احساس آرامش و رضایت از ایمیل مارکتینگ خود دارند زیرا تنها نکته مهم برای  بازاریابان این است که سیستم ارسال ایمیلشان از قوانین تبعیت کند بنابراین به کیفیت لیست ایمیل ها و این که چه کسانی چه ایمیل هایی را باز می کنند و دیگر نکات توجه زیادی نمی شود. اینکه اسپم شما پائین باشد نکته ی بسیار بسیار مهمی است و اصولا نرخ اسپم پائین نشانه سلامت ایمیل مارکتینگ شماست اما نشانه موفقیت آن نیست. ایمیل مارکتینگ زمانی موفق است که در کنار اسپم پائین، نرخ باز شدن ایمیل هایش بالای 20  درصد و نرخ کلیک ایمیل ها یک سوم نرخ باز شدن آن ها باشد. در این مقاله تاکید ما بر نکات کلیدی و ساده ای است که به شما کمک می کنند نرخ باز شدن ایمیل هایتان را به طرز چشم گیری بالا رود. شاید بارها این نکات را مطالعه کرده باشید اما آنقدر تاثیرگذار هستند که شاید حتی ده مرتبه تکرار و مطالعه آنها نیاز است، به نکات زیر دقت کنید نکاتی که می دانم بارها خوانده اید اما بدانید هنوز هم خیلی ها حتی به یک مورد آن عمل نمی کنند، پس اگر در کمپین های خود تنها به یک الی دو مورد از نکات کلیدی عمل شود چندین قدم از رقبای خود جلو تر خواهید رفت:

در ایمیل ارسالی تان در مورد کل مشتریان و یا کل لیست تان صحبت نکنید و در آن فقط نام دریافت کننده ایمیل را مورد خطاب قراردهید. با این کار مخاطب شما ترقیب به باز کردن ایمیل شما می شود.)این همان شخصی سازی ایمیل با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می باشد که در مقالات  قبل مفصل راجع به آن صحبت شده است(

 

1- برای وقت مشتری خود ارزش قائل شوید و از گزافه گویی در ایمیلتان خودداری کنید و توضیحات کلی را  در آن قرار دهید.

 

2- سعی کنید ایمیلتان برای مشتریانتان سودمند باشد، طوری نباشد که فقط نفع شما در آن مطرح باشد،  بهتر است ایمیلتان به گونه ایی باشد که مشتری شما احساس کند دوست او هستید نه یک بازاریاب اینترنتی.

 

3- در ایمیل خود برای جلب اعتماد مشتریانتان، نام حقیقی و آدرس خود را قرار دهید. اعتماد مشتری از ارکان مهم ایمیل مارکتینگ به شمار می رود

 

4- طریقه ی اشتراک گذاشتن ایمیلتان را به مشتریان خود یاد دهید تا کسانی که در این زمینه اطلاعات  زیادی ندارند بتوانند ایمیل شما را به دوستان و آشنایان خود ارسال کنند، با این کار سرنخ های شما بیشتر خواهند شد

 

5- در ایمیل ارسالی تان وعده هایی دهید که می توانید آن ها را عملی کنید، تنها در این صورت است که  اعتماد مشتریانتان به شما زیاد می شود

 

6- سعی کنید از Call-to-Action ها در ایمیل های خود استفاده کنید به طور مثال ساده ترین CTA ها "مشاهده وب سایت" و یا "دریافت فایل pdf ... " و یا "اشتراک رایگان ..." می باشند

 

7- با استفاده از پنل ایمیل خود، در زمینه کسب و کارتان آموزش هایی را به طور خلاصه و رایگان در اختیار  مشتری قرار دهید، مداوم فقط تبلیغات خود را برای مشتری ارسال نکنید.

 

8- خط موضوع یا subject line جز بخش های مهم یک ایمیل تبلیعاتی می باشد.  باید برای انتخاب موضوع وقت صرف کنید و از جمله بندی هایی استفاده کنید که مشتری را تشویق به بازکردن ایمیل شما کند. خودتان را جای مشتری بگذارید، ایمیل های رقبای خود و در کل هر ایمیلی که خودتان راغب به باز کردن آن می شوید را نگاهی بیندازید، ببینید از چه مدل جمله بندی برای موضوعات خود استفاده می کنند. بعد از آن برای یک خبرنامه دو مدل موضوع انتخاب کنید، بار اول خبرنامه را با موضوع مدل اول به 5 نفر ارسال کنید و مجددا همان خبرنامه را با موضوع مدل دوم به همان 5 نفر ارسال کنید. با مقایسه نتایج این دو ارسال که می توانید در پنل ایمیل مارکتینگ خود مشاهده کنید،  موضوع پرطرف دار تر را پیدا خواهید کرد.