تبلیغات اینترنتی

  • تبلیغات در فیس بوک – قسمت دوم

    کسب و کار ها نباید به تبلیغات بنری درون فیس بوک بسنده کنند. بیشتر اوقات هنگامی که شخصی با یک بنر تبلیغاتی در فیس بوک مواجه می شود، برای آگاهی بیشتر به صفحه فیس بوک مربوط به برند و یا محصول تبلیغ شده مراجعه می کند تا از آن اطلاعات بیشتری دستگیرش شود. کاربران فیس بوک، وقتی که وارد صفحه کسب و کار تبلیغ شده می شوند، انتظار دارند که بتوانند در آنجا اطلاعات مفیدی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار بدست بیاورند. پس فراموش نکنید که در مورد محصولات و خدماتتان در صفحه فیس بوک کسب و کارتان، پست قرار دهید.

    در کنار توضیحات مربوط به محصولات و خدمات، کسب و کار ها باید از پست های جذاب متفرقه که به کسب و کارشان هم کمی مرتبط است، استفاده کنند تا کاربران به صفحه آنها جذب شده و سریع تر با آنها ارتباط برقرار کنند. هر از گاهی باید از پست هایی استفاده گردد که باعث ایجاد تعامل میان کاربر و برند می شود و این پست ها معمولا با طعم مقایسه عنوان می گردند.

    در فیس بوک شما می توانید از صفحه Admin Panel، وضعیت پست های خود را ملاحظه کرده و ببینید که در چه زمانی پست شما دارای بیشترین بازدید کننده بوده اند. یا بهتر است بگوییم، می توان زمان مناسب برای پست گذاشتن را از طریق تعداد بازدیدکنندگان متوجه شد. استفاده از تصویر کاور و تصویر پروفایل مناسب یکی از مسائلی محسوب می شود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • پیش بینی جالب خبرگزاری بانک دویچه آلمان در مورد فروش آی پد مینی 2 و آی پد 5

    از تصاویر نشت یافته از بدنه طلایی آی پد مینی 2، مشخص است که اپل در حال کار روی آی پد 2 و آی پد نسل پنجمی خود است.

    همان طور که دیدیم، شرکت اپل در آی فون 5s، از پردازنده 64 بیتی A7 استفاده کرد و توانست عملکرد قوی گوشی همراه خود را به رخ همه بکشد. به احتمال بسیار زیاد، اپل قصد دارد که از A7 برای تولید آی پد های بعدی هم استفاده کند.

     

    حال با توجه به وضعیتی که پس از عرضه آی پد در سراسر دنیا ایجاد شد و خرید کامپیوتر های شخصی نسبت به زمان قبل از عرضه آی پد کاهش یافت، خبرگزاری بانک دویچه آلمان پیش بینی کرده که آی پد مینی 2 و آی پد 5 با سخت افزار قوی خود به کل وضعیت فروش کامپیوتر های شخصی را متحول می کنند و برای یک سال، فروش کامپیوتر های شخصی را 10 الی 8 درصد کاهش می دهند.

    از طرفی هم به نظر می آید که مایکروسافت سعی دارد با کمک شرکت های دیگر، به تولید آلترابوک های مجهز به سیستم عامل ویندوز 8.1 بپردارد و با آی پد های جدید رقابت کند.

  • شش روند نوظهور در بازاریابی که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد

    درکتاب مارکتینگ. 3 ، نوشته‌ی فیلیپکاتلر پدر علم نوین بازاریابی جهان، می‌خوانیم که بازاریابی حداقل از سه‌ گذر تاریخی عبور کرده است. فلسفه بازاریابی عصر اول یا بازاریابی.1  این بود که مشتریان به کالاها وخدمات، نیازمند هستند؛ اما این کالاها کمتر در دسترس آنها قراردارد. در این عصر مشتری حق انتخاب چندانی نداشت؛ تا آنجا که هنری‌فورد، بنیانگذار خودروسازی‌ فورد، در جمله‌ای جالب توجه و طنزآمیز می‌گفت:" هر مشتری می‌تواند خودرویی به رنگ دلخواه خود داشته باشد، مادامی که این رنگ سیاه باشد." لذا در عصر اول بازاریابی، تمام تاکید بر محصول بود.



    عصر دوم یا بازاریابی.2  مقارن بود با پیشرفت‌های بشر در زمینه فناوری و تسریع در تولید که موجب شد تا به تدریج " جناب مشتری " بر اریکه قدرت بنشیند. این عصر را می‌توان آغاز رقابت‌های نفس‌گیر دانست، چرا که در بازاریابی عصردوم مشتری قادر بود هر آنچه را که اراده می‌کند خرید کند. لذا این سلیقه مشتری بود که آغاز و پایان فعالیت‌ها را دیکته می‌کرد. این عصر را به نام دیکتاتوری مشتری نیز می‌شناسیم. اما بازاریابی با ورود به عصر سوم خود (بازاریابی.3) توانست تا فراتر از نیازهای شخصی آدمی را پوشش دهد. در این عصر، معنویات و اندیشه‌ها جایگزین دیکتاتوری کالا و مشتری شد. کاتلر در جمله‌ای درخور تامل می‌گوید، " وقت آن فرا رسیده که به جای فروش نوشابه و خمیردندان، به مردم آموزش و سلامتی بفروشیم."


     بازاریابی فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و رویدادهای پرشماری را به خود دیده است؛ که در ادامه به مرور گوشه‌ای از این روندها پرداخته می‌شود.


    شش دروازه‌ی ورود به عصر نوین بازاریابی


    1.    بازاریابی بصری(visual marketing)


    تصاویر، زبان مشترک بشر هستند. امروزه محتوای بصری جایگاه ویژه‌ای درعلم بازاریابی دارد. این مساله دلایل متعددی دارد، از جمله آنکه 90درصد از اطلاعاتی که به ذهن منتقل می‌شود از نوع تصاویر هستند و محتوای بصری، 60 هزار برابر سریع‌تر از محتوای متنی در ذهن پردازش می‌شود. جالب آنکه نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از مخاطبان، هویت بصری و به ویژه نوع طراحی وب‌سایت را اولین معیار در تشخیص اعتبار یک برند در نظر می‌گیرند. ظهور و رشد لجام‌گسیخته سایت‌های اشتراک ویدیو، انقلابی در بازاریابی بصری بود و پس از آن فناوری‌های جدیدتری نیز به بازار عرضه شد . فناوری عینک گوگل از جمله آخرین این دستاوردها است که پیش‌بینی می‌شود تاثیرات قابل توجهی را در فرآیندهای خرده‌فروشی و رفتارمصرف‌کنندگان بگذارد. مشتریان کنونی بیشتر از جنس مصرف‌کنندگان بصری هستند و حتی تکیه کلام‌های آنان نیز ارتباط نزدیکی با قوای بینایی دارد. آنها با کلماتی مثل"چه‌خوش رنگ"،"چه زیبا"،"چه زشت"،... احساسات و ارزیابی خود را در خصوص محصولات انتقال می‌دهند. در مواجهه با چنین افرادی باید برجنبه‌های بصری تاکید ویژه‌ای داشت. ارتباطات بصری در بازاریابی، بر اثر بخشی پیام می‌افزاید.

    2.    بازاریابی شخصی سازی شده (personalized marketing) 


    در بازاریابی مستقیم همیشه یک لباس، اندازه‌ی تن همه نیست؛ چرا که انسان‌ها با یکدگر تفاوت دارند. مصرف‌کنندگان عصر حاضر برای وفادارشدن به دنبال رویکردهای شخصی‌سازی شده هستند. برای مثال زنجیره رستوران‌های برگر‌کینگ توانسته با شعار"آنگونه که شما می‌خواهید"؛ رفته‌رفته در بازار غول‌های صنعت غذا و نوشیدنی مثل مک‌دونالدکه همواره برپایه‌ای اصول ثابت و استاندارها هستند، نفوذ کند. بازاریابی در عصر سوم رویکردی انسانی‌تر دارد، و مصرف‌کنندگان در این عصر انتظار دارند که با آنها به عنوان  یک فرد مستقل برخورد شود و نیازهای شخصی آنان در نظر گرفته شود. با کمرنگ شدن نقش بازاریابی انبوه و کالاهای تولید انبوه، از اثربخشی رسانه‌های انبوه نیز به دلیل اشباع رسانه‌ای کاسته می‌شود. روند شخصی‌سازی با گسترش زیر ساخت‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات اینترنتی و ایمیلی شتاب بیشتری گرفت. امروز به لطف تکنولوژی‌های اجتماعی و فرآیندهای فناورانه، می‌توان پیام خود را مبتنی بر ذائقه و سلیقه مصرف‌کنندگان شکل و انتقال داد. کافی است که سری به یکی از شعب آنلاین فروش محصولات نایک بزنید، یا خریدی از فروشگاه‌های آنلاین خرده‌فروشی صورت دهید. تا برحسب عادات خریدتان مشخص شود که چه علایقی دارید، و برهمان اساس پیشنهادات جدید صورت پذیرد. بازاریابی مدرن ایمیلی نیز براساس عادات خرید آنلاین انجام می‌گیرد و ایمیل‌ها حاوی مطالبی است که مورد علاقه مخاطبان است. این روند نوظهوردر بازاریابی نخست تاثیر جریانی به نام داده‌های کلان (Big Data) قرار دارد. داده‌های کلان یا ابرداده‌ها، اطلاعاتی پرحجم در خصوص مشتریان بالفعل، مشتریان بالقوه، اطلاعات راجع به پیشینه خرید آنها، اطلاعات بخش تماس مشتریان و... است، که در طول زمان توسط کارکنان سطوح مختلف گردآوری می‌شود و یک بانک اطلاعاتی بسیار جامع است. این داده‌ها روند بازاریابی را دستخوش تحولات اساسی کرده است، به گونه‌ای که مدیریت یکپارچه‌ و هوشمندانه روی این داده‌ها و بهره‌برداری بهینه از آنها، می‌تواند موجب مزیت رقابتی برای سازمان شود.

    3.    بازاریابی مستمر (continuous marketing)


    بازاریابی فرآیند مستمر آگاهی دهی، الهام بخشی، تصمیم‌گیری، اجرا و ارزیابی و کنترل اثر بخشی این تصمیمات در طول زمان است. لذا فرآیند بازاربابی به صورت مقطعی نیست و باید در روح سازمان‌ها جاری باشد. البته مستمر بودن فرآیند بازاریابی به معنای عدم انجام کارهای مقطعی و پروژهای مثل کمپین‌های تبلیغاتی نیست. بلکه منظور حضور مداوم درحوزه‌های مختلف از جمله فضای مجازی و دنیای دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و جوامع، تولید محتوا، نشر،اطلاع رسانی، ... است. برندهای بزرگ مثل گوگل از سکوت بیزارند و همواره در حال تغییر وتحول وارائه ارزش به مشتریان هستند. از این فرآیند با عنوان "بی‌قراری مثبت" یاد می‌شود. بی‌قراری مثبت وارزش آفرینی چرخه‌ای نامتناهی است و استقرار آن نیازمند خودکارسازی برخی فعالیت‌های بازاریابی است؛ تا به این طریق بتوان بیشترین استفاده را از منابع موجود برد.

    4.    بازاریابی محتوایی (content marketing)  


    بازاریابی محتوایی، کلید موفقیت و پیشرفت سازمان در عصر دیجیتالیسم است و روشی است که بسیاری از برندهای مطرح و قدیمی بازار مثل کوکاکولا و پراکتراندگمبل به آن اهتمام ویژه‌ای دارند. رسالت بازاریابی محتوایی آموزش و ارتقای آگاهی عمومی است؛ بنابراین محتوا، سنگ بنای بازاریابی در عصر دیجیتالسیم است. تولید متون روان، عنصری کلیدی در ایجاد برند آگاهی است و به شناخته‌شدن وشناساندن بیشتر کمک می‌کند.
    ویژگی بازاریابی محتوایی همان چیزی است که گوگل می‌گوید: "محتوا در عصر پرهیاهوی حاضر، پادشاهی می‌کند". این ابزار شیوه‌ای سودمند برای برقراری روابط ارزش‌آفرین با مشتریان است و مسیر دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود را هموار می‌سازد. بازاریابی محتوایی یا بازاریابی با استفاده از محتوا، 2 هدف عمده را دنبال می‌کند: برقراری و گسترش ارتباطات موثر با مخاطبان سازمان و هم‌چنین تولید ارزش برای آنها .
    گفتنی است که در شرایط حال حاضر کسب‌و‌کار، ارزش و ارزش‌آفرینی ملاک توفیق سازمان‌ها محسوب می‌شود. بازاریابی محتوایی اهداف دیگری از جمله آموزش، ارتقا و ترویج فروش، تعامل بهینه با مخاطبان و افزایش ترافیک سایت را نیز دنبال می‌کند. 

    5.    بازاریابی از طریق تلفن همراه (mobile marketing) 


    طبق آمار معتبر، در سال 2012 میزان فروش تلفن‌های هوشمند و گجت‌های هوشمند از فروش رایانه‌های شخصی پیشی گرفت . مطالعات IBM نیز حاکی از آن بود که در این سال، 9 نفر از هر 10 نفر بازاریاب مطرح و شناخته شده جهان، یکی از ابرازها و نرم‌افزارهای کاربردی همراه و موبایل استفاده می‌کند. بنابراین نمی‌توان منکر نقش بازاریابی از طریق تلفن‌های همراه شد. درحال حاضر بیش از 6 میلیارد در سراسر جهان، مشترک استفاده از خدمات همراه هستند( در مقایسه تنها حدود 3 میلیارد دستگاه تلویزیون در دنیا موجود است) و لذا تلفن همراه را می‌توان دریچه‌ای به روی کسب‌وکارهایی آینده دانست. پیشنهاد گوگل نیز این است که استراتژی خود را متمرکز بر موبایل کنیم. تلفن‌های همراه ابزارهای شخصی و در دسترس هستند که از بازار تبلیغات گسترده‌ای برخوردارند. موبایل استفاده‌های فراوانی در زندگی روزمره دارد و میزان استفاده از تلفن‌همراه از  20 درصد تا بالغ بر 70 درصد در فعالیت‌های مختلف روزمره می‌باشد. تبلیغات با تلفن همراه را می‌توان از برترین وارزان‌ترین روش‌های شخصی‌سازی شده تبلیغات دانست. 
    مخاطبان امروزه حتی می‌توانند بوسیله دستگاه‌های همراه خود، قبل از فرآیند خرید، و یا در حین آن و یا حتی پس از خرید؛ اطلاعات مورد نیازشان را بدست آورند. این مهم، ضرورت طراحی تعاملی‌تر سایت‌های اینترنتی را نیز ایجاب می‌کند.

    6.    بازاریابی دیجیتال یکپارچه (Integrated Digital Marketing)


    عصر دیجیتالسیم مدتی است که آغاز شده و مقصود از بازاریابی دیجتیال، فرآیندی است که با بهره‌گیری از کانال‌های دیجیتال نظیر ایمیل، وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی،...صورت می‌گیرد و پیام‌ها از طریق این مجاری انتقال می‌یابند .گسترش دیجیتالسیم باعث شد تا حجم انبوهی از داده‌ها و ابزار در اختیار بشر قرار گیرد. دیجیتالسیم در ابتدا چشم‌اندازی آشفته داشت و در همین راستا شرکت‌هایی مثل گارتنر با هدف تعمیق بینش دیجیتال و نیز افزایش خرد دیجیتال مدیران بخش بازاریابی، اقدام به طراحی ابزارهای پژوهشی نوین مثل "چرخه‌هیاهو" ، "مربع‌جادویی" و "نقشه گذرگاه‌های بازاریابی دیجیتال" کردند. این ابزارها به ما در تدوین و طراحی دقیق‌تر، راهبردها و راهکار‌های مورد نیاز در بازاریابی دیجیتال کمک می‌کنند  و به یکپارچگی ابزارهای دیجیتال می‌انجامند. برای دستیابی به حداکثر بازده در بخش بازاریابی دیجیتال، می‌بایست به یک انسجام منطقی میان ابزارها و کانالهای دیجیتال دست یابیم.

    • به نظر شما آینده بازاریابی تحت تاثیر چه عواملی خواهد بود؟ نظر خود را با دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

    نقل از وب سایت خوب آقای درگی
  • تبلیغات در فیس بوک - قسمت اول

    همه ما با شبکه اجتماعی فیس بوک آشنا هستیم و حسابی درگیر آن شده ایم و رفتن به فیس بوک به به یکی از عادات زندگی روزمره ما تبدیل شده است. یکی از سوالاتی که در اوایل راه اندازی وب سایت فیس بوک برای من پیش می آمد، این بود که این تشکیلات از چه طریقی کسب درآمد می کنند؟ یکی از راهکار های کسب درآمد برای فیس بوک، تبلیغات است.

    سیستم تبلیغاتی در فیس بوکی که 1.2 میلیارد نفر از جمعیت کل جهان در آن عضو هستند، بسیار حرفه ای طراحی شده. در فیس بوک برای شروع ایجاد تبلیغات، کسب و کار ها باید ایجاد صفحه کرده و اطلاعات خود را در آن وارد کنند. یکی  از مسائلی که در حوزه تبلیغات در فیس بوک مهم است،  استفاده از یک عکس پروفایل و کاور منحصر به فرد است که مخاطب را جذب کند.

    برای ایجاد تبلیغات باید روی Create an Advertise کلیک کرده و در ادامه شما باید لینک مقصد تبلیغات خود را انتخاب کیند که می تواند وب سایت یا صفحه فیس بوک کسب و کار شما باشد. سپس باید افراد مورد نظرتان را هدف گیری کنید؛ برای مثال این افراد می توانند پسران بین 18 تا 25 سال باشند که در شهر نیویورک زندگی می کنند.

    تبلیغات قرار گرفته در فیس بوک، در نوار سمت راست صفحات این وب سایت قرار می گیرند و هزینه تبلیغات به ازای هر روز گرفته می شود.

  • مایکروسافت، آی فون و آی پد های دست دو را می خرد

    مدتی است که شرکت مایکروسافت اعلام کرده که آی پد های قدیمی را گرفته و به جای آنها به هر کاربر یک کارت اعتباری خرید از مایکروسافت می دهد که دارای دویست دلار اعتبار برای خرید تبلت سرفیس هستند. در روز گذشته هم دوباره مایکروسافت موضوعی مشابه خریداری این آی پد ها مطرح کرده ولی این دفعه به سراغ آی فون ها رفته است.

    مایکروسافت اعلام کرده که به مدت محدودی آی فون های 4s و 5 را با همان کارت های اعتباری 200 دلاری معاوضه می کند و تا قبل از تعطیلات سال نو میلادی  می توانند یک گوشی ویندوز فون جدید خریداری کنند. اولین کمیپین که به آی پد ها مربوط می گردد تا بیست و هفتم اکتبر و دومین کمپین تا سوم نوانبر ادامه دارد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت قصد دارد که با این همه آی فون و آی پد چه کاری انجام دهد.

  • پانزده سال با گوگل

    سایت مشیبل به این مناسبت تولد پانزده سالگی گوگل به بررسی رشد این شرکت و محصولاتش در گذشته و حال پرداخته. در ادامه مطلب، به اختصار، نگاهی به این اعداد و ارقام جالب، خواهیم انداخت.
     
    1. گوگل در زمان راه اندازی یعنی در سال ،1998 تنها 26 میلیون صفحه وب را ایندکس کرده بود، حال این رقم به 60 تریلیون رسیده.
     
    2. در سال 1998 زمانی که هنوز گوگل نسخه بتای خود را تجربه می کرد، به ده هزار جستجو در روز پاسخ می داد، در حال حاضر گوگل ماهانه بیش از صد میلیارد جستجو را مدیریت می کند.
     
    3. اولین کارمند گوگل در سال 1998 استخدام شد. در سال 2004 تعداد کارمندان گوگل به 1907 رسید. در حال حاضر گوگل 44777 کارمند دارد.
     

     
    4. اولین Doodle یا همان لوگوی مناسبتی گوگل، متعلق به 15 سال پیش است، و به مناسبت یک فستیوال موسیقی بر روی سایت قرار داده شده بود. از آن به بعد صفحه اصلی گوگل شاهد بیش از هزار لوگوی مختلف بوده است.
     
    5. اولین تملک عمومی گوگل بر می گردد به خرید سرویس گفتگوی deja.com در سال 2001. از آن موقع تا به حال، گوگل مالکیت بیش از 120 شرکت دیگر را بدست آورده است.
     
    6. در آگوست 2004، زمانی که سهام گوگل به صورت عمومی عرضه گردید، در دور اول عرضه عمومی، هر سهم شرکت معادل 85 دلار بود، ارزش هر سهم شرکت گوگل در حال حاضر 874 دلار است، یعنی تقریبا 10 برابر.
     
    7. روزی که شرکت گوگل عمومی سازی شد، ارزش روز و متعارف سهامش 23 میلیارد دلار بود، ارزش بازار گوگل هم اکنون بیش از 290 میلیارد دلار است.
     
    8. درآمد شرکت، یک سال پیش از عمومی سازی، یعنی سال 2003، برابر بود با 961.9 میلیون دلار. در سال 2012 ، گوگل درامد سال خود را 50 میلیارد دلار اعلام کرد.
     
    9. موجودی حساب بانکی بنیانگذاران شرکت، در سپتامبر 1998، 100000 دلار بود. این میزان، دقیقا همان مبلغی بود که یکی از بنیانگذاران سان مایکروسیستمز در قالب چک در اختیار گوگل قرار داده بود. دو نفر اول گوگل در حال حاضر هر کدام بیش از 23 میلیارد دلار دارایی دارند.
     
    10. گوگل در سال 2005، اندروید را تصاحب کرد. با گذشت کمتر از 8 سال، بیش از یک میلیارد فعال سازی دستگاه های اندرویدی صورت گرفته و 50 میلیارد اپلیکیشن موبایل دانلود شده است.
     
    11. در سال 2007، گوگل پروژه Street View را با هدف تصویر برداری از چهار گوشه دنیا شروع کرد. از آن موقع تا به حال، گوگل با خودرو های مخصوص خود، بیش از 6 میلیون مایل را در 3000 شهر مختلف از 52 کشور درنوردیده.
     
    12. حدود دو سال پیش بود که گوگل شبکه اجتماعی اختصاصی خود را به نام گوگل پلاس راه انداخت. در حال حاضر، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز 500 میلیون گذشته و 135 میلیون کاربر فعال دارد.
     
    13. گوگل، مرورگر اینترنتی خود تحت عنوان کروم را در سال 2008 عرضه کرد. بعد از 4 سال، این مرورگر پس از گذشتن از سد اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت، خود را با 750 میلیون کاربر، به محبوب ترین مرورگر وب تبدیل کرد.
     
    14. بنا به آمار eMarketer، گوگل در سال 2011 حدود 38 درصد درآمد حاصل از تبلیغات در تلفن های همراه را به خود اختصاص داده بود. پیشبینی ها حاکی از این است که امسال این میزان به 53 درصد خواهد رسید.
     
    15. در سال 2006 یعنی زمانی که گوگل توانست یوتیوب را تصاحب کند، 20 میلیون بازدیدکننده به طور ماهانه به این سایت سر می زدند. اکنون که شما این مطلب را می خوانید، یوتیوب بیش از یک میلیارد بازدیدکننده در ماه دارد و در مجموع 6 میلیارد ساعت ویدئو به طور ماهانه از طریق این سایت پخش می شود.
     
    با این اوصاف، گوگل در 15 سال آینده چه دستاورد هایی خواهد داشت؟ حتی تصورش هم مشکل است. آیا به مانند هر قدرتی در طبیعت، دوران افول گوگل هم خواهد رسید، و یا اینکه این شرکت با تعاریفی که از جهان پیرامون ما در قالب فناوری های مجازی خود ارائه داده، تا سال های سال بر اریکه قدرت خواهد ماند.

    منبع: وب سایت فناوری اطلاعات نارنجی

  • اپل، ارزشمندترین نشان تجاری سال 2013

    طبق گزارش سالانه بهترین برندهای جهانی، اپل اکنون توانسته عنوان ارزشمندترین نشان تجاری (برند)‌ ۲۰۱۳ را از چنگ کوکاکولا در آورد و به یکه تازی ۱۳ ساله آن پایان دهد. البته این تنها بدشانسی کوکاکولا نبوده، زیرا به یکباره با هجوم اپل و گوگل، به رتبه سوم جدول سقوط کرده است.
     

     
    امسال اپل از جایگاه دوم به اول ارتقا یافته و گوگل هم با پشت سر گذاردن کوکاکولا و آی بی ام، توانسته جایگاه دوم را از آن خود کند. طبق این گزارش، ارزش برند اپل اکنون ۹۸.۳ میلیارد دلار برآورد می شود که ۲۸ درصد نسبت به ۲۰۱۲ رشد داشته است. برند گوگل هم ۹۳.۳ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است که نشانگر رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.
     
     
    و البته جالب اینجا است که ۵ جایگاه از ده برند برتر امسال تحت سیطره شرکت های تکنولوژی قرار دارند: اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و اینتل.
     
    البته آی بی ام را هم می توان عضو ششم ده برند برتر دانست که در زمره شرکت های تکنولوژی است. اما IBM در این جدول با عنوان یک برند سرویسهای کسب و کار شرکت کرده است.
     
     
    منبع: وب سایت فناوری اطلاعات نارنجی
  • نکاتی مفید در رابطه با لینکداین

    سایت لینکدین (به انگلیسی: LinkedIn) یک پل ارتباطی بسیار قوی و مفید بین متخصصین در سراسر جهان است. این ابزار نیز به مانند بسیاری از پدیده های مشابه خود، دارای نکات ظریفی در استفاده از آن بوده، و کاربری اشتباه آن، شاید باعث مسایل و مشکلاتی هم می گردد. بنده به چند مورد برخورد کرده و لازم دانستم تا در آخرین روز تابستانی، آنها را با دیگر عزیزان نیز در میان گذارم. امید است که در جهت استفاده بهینه و حرفه ای، سودمند باشد.

     

    1- درخواست دوستی افراد غریبه بدون عکس: در سایت لینکدین مرتبا درخواستهای ارتباط و دوستی از جانب کاربرانی مطرح می شود که در دنیای واقعی با ایشان آشنایی نداریم؛ و ایشان نیز از درج یک عکس ساده در پروفایلشان دریغ می فرمایند! آیا می توانید به سادگی با شخصی که او را نمی شناسید و حتی چهره اش را هم ندیده اید در ارتباط باشید؟ برای اینجانب که چندان آسان نیست.. درست است که ارتباط لینکدین از نوع حرفه ای (نه دوستیابی) است اما درج تصویر شخص، او را بسیار حرفه ای تر و قابل اعتماد تر نشان خواهد داد.


    2- عدم درج دلیل قانع کننده برای ارتباط: به همان دلیل فوق (حرفه ای بودن ارتباط در لینکدین) بد نیست که هنگام درخواست دوستی، دلیلی موجه نیز برای آن در پیام ارسالی ذکر گردد؛ و تنها به پیام کلیشه ای سایت اکتفا نشود. در تماس بودن با سایرین در لینکدین به هدفی کاری انجام میشود، لذا بهتر است دلیل ارتباط و نوع همکاری مورد نظر و مواردی از این دست (استخدام بعنوان مشاور، فروش کالا و تجهیزات، همکاری مشترک در یک پروژه خاص، ...) نیز در هنگام درخواست ارتباط با یک شخص دیگر ذکر شوند. شاید بدلیل عدم انجام صحیح این کار، بسیاری از فرصتها را برای خود یا دیگران سوزانده باشیم...


    3- و اما نکته مهم:Endorsement های نادرست! متاسفانه ما به غلط و شاید ناخواسته، فرهنگ خوشمرامی و معرفت داری و لوطی گری! را با کار حرفه ای در آمیخته ایم. مثلا اگر من که دارای مدرک PMP هستم توسط فلان دوستم برای مهارت Project Management سفارش و تایید (Endorse) شده باشم، بنده هم حتما" باید ایشان را برای مهارتی که اصلا به داشتن آن توسط وی مطمئن نیستم؛ و یا توسط سیستم بصورت اتوماتیک تولید می شوند (مثلا" مهارت و دانشهایی بنام Factory یا موارد مشابه!) endorse نمایم... آخرخیلی بد است... به رفیق بر میخورد یک موقع اگر جواب معرفتش را ندهیم!!!  ...


    دوستان، این تاییدیه ها برای تمام افراد می توانند قابل مشاهده باشند، و علاوه بر این که برای خود فرد ممکن است ایجاد توهماتی نمایند، هم باعث لطمه به پروفایل حرفه ای وی شده (بخاطر تنوع و بی ربط بودن بیش از حد در برخی موارد)؛ و هم از سویی ممکن است برای کارفرمایان یا شرکتهای استخدام کننده نیروی انسانی ماهر نیز ایجاد توقع ناصحیح نمایند. کسی که بطور شانسی  10 بار در مورد مثلا مهارت EFQM (که آنرا بطور کافی هم نمی داند و فقط مورد "لطف" - و شاید بعبارتی "دوستی خاله خرسه" - دوستانش قرار گرفته) endorse شده باشد؛ در دید یک ناظر خارجی کسی است که دانش قابل توجهی در آن حوزه دارد.... حال اگر به هر شکل ایشان خلاف این مساله را به نمایش بگذارد؛ اولین تناقض یا خدای نکرده آفت ویرانگر "دروغ" به سهو در ارتباط ایشان رخ خواهد نمود...


    پس لطفا: از endorsement بی پایه، و مرام و معرفتی خودداری کنیم!

    بیاییم از محیط این سایت بسیار خوب و سودمند، بهترین استفاده را ببریم و در بهبود آن بکوشیم.

    نویسنده: داورپناه
  • 26
    شهریور

    تبلیغات در لینکداین

    مدتی است که شبکه های اجتماعی توانسته اند در میان مردم جا افتاده و بخشی از زندگی روزمره هر فردی را تشکیل دهند. پس از دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر، شبکه اجتماعی لینکداین در رتبه سوم قرار دارد و از مهمترین محیط های مجازی برای تبلیغات به حساب می آید. لینکداین از این لحاظ برای تبلیغات مناسب است که طبق آخرین آمار اتنتشار یافته دارای حدود 238 میلیون کاربر است که حدود 120 میلیون از آنها متعلق به کسب و کار ها هستند.

    تبلیغات در لینکداین به صورت روزانه است و با پرداخت ده دلار شما می توانید تبلیغ خود را به صورت نوشته یا یک عکس در لینکداین قرار دهید. در این مقاله ما شما را با نکات ابتدایی تبلیغات در لینکداین اشنا می کنیم.

    در درجه اول سعی کنید که از فرصت خود نهایت استفاده را کنید، زیرا در لینکداین شما فقط می توانید 75 حرف وارد کرده و 25 تا از این حروف به صورت تیتروار نمایش داده می شوند و نیاز است از متنی برای تبلیغتان استفاده کنید که کوتاه بوده و در عین حال مخاطب را جذب کند.

    در حین ثبت تبلیغات، شما باید پروفایل لینکداین یا فیس بوک و یا سایت کمپانی خود را به تبلیغتان لینک کنید و بهتر است که وب سایت رسمی سایت کسب و کار شما لینک شود. برای تبلیغ بوسیله عکس، فراموش نکنید که سایز عکس شما باید 50 در 50 پیکسل باشد و سعی کنید از طراحی های مناسب استفاده کنید.

  • 19
    شهریور

    سه ایده بکر برای تبلیغات اینترنتی

    هر کسب و کاری برای پیشرفت و شناخته شدن، نیاز به تبلیغات دارد و همان گونه که می دانید، اخیرا تبلیغات اینترنتی توانسته اند جایی برای خود در میان روش های تبلیغاتی محبوب بگشایند. روش های بسیاری برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد و از لحاظ هزینه ای بازه بسیار گسترده ای در برابر کسب و کار ها قرار دارد. ما تصمیم گرفته ایم که در این مقاله سه روش کم هزینه و مرسوم تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی کنیم.

    -          وبلاگ نویسی: یکی از روش ها مرسوم تبلیغات اینترنتی بهره بری از وبلاگ نویسی است. اولین وب نوشت در شهریور سال 1380 توسط سلمان جریری منتشر شد و به سرعت در میان مردم مرسوم گشت. شما بوسیله وبلاک نویسی می توانید کمپانی و خدماتی که ارائه می دهید را معرفی کنید. فقط سعی کنید بلاگ خود را برروز نگه دارید و هنگامی که محصول جدیدی را عرضه می کنید، بلافاصله آن را در وبلاگتان معرفی کنید.

    -          ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از روش های تبلیغات اینترنتی کم هزینه است و هر کسب و کاری با در دست داشتن یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ می تواند به صورت سازماندهی شده ایمیل هایی را برای مخاطبانش ایجاد کرده و سپس آنها را ارسال کند تا آنها را از خدمات و آخرین محصولاتش با خبر سازد. یکی از مهمترین خواص این نرم افزار ها این است که به شما اطلاعاتی ارائه می دهند که به کمک آنها می توانید از وضعیت ایمیل های ارسالیتان با خبر شوید و دریابید که چند تا از ایمیل هایتان باز شده یا جند تای آنها اسپم شده است. البته این نرم افزار ها خود میزان اسپمینگ شما را کاهش می دهند.

    -          ارسال اطلاعیه: هنگامی که کسب و کاری محصول یا خدمات جدیدی را عرضه می کند یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن به صورت اینترنتی تبلیغات انجام داد این است که در خبرگزاری های اینترنتی اطلاعیه هایی را در مورد محصول یا خدمات جدیدشان منتشر کنند که این اطلاعیه ها می توانند در قالب یک مقاله باشند.

Go To
Page Size