تبلیغات اینترنتی

  • در اتاق تاریک قدم برندارید!

    بسیاری از ما در هنگام تبلیغات اینترنتی هدف مشخصی را دنبال نمی کنیم. درست است که  قصد نهایی همه ما فروش بیشتر از تبلیغات است اما قطعا تبلیغات یک فرایند یکباره نیست و روندهای تبلیغات به اندازه  عمر سازمان شما دوام خواهند داشت.
     
    نگاه دقیق تر به این بستر نشان می دهد که اغلب کسب و کارهایی که سال ها در حوزه های تخصصی خود تجربه دارند در این موضوع که بدانند هدف آنها از تبلیغات چیست (به جزء آن هدف عام) و چه معیارهایی برای سنجش آن دارند بسیار کم تجربه هستند.
     

    یکی از تفاوت های ویژه تبلیغات اینترنتی با سایر ابزارهای سنتنی تبلیغات، میزان سنجش پذیر بودن تبلیغات اینترنتی است. این آمارهای می تواند در طول زمان به عنوان یک پایگاه دانش شما را در مسیر بهتری قرار دهد
    حال سوال این است، نرخ تبدیل شما چیست؟ نرخ تبدیل یعنی نسبت آن کاری که باید انجام شود(مثلا فروش آنلاین، مثلا تماس تلفنی و ...) به نسبت بازدید های وب سایت شما

    اولین معیار سنجش برای شما می تواند میزان بازدیدها از منابع مختلف تبلیغاتی باشد. این معیار در ترکیب معیارهای دیگر می تواند مفید واقع شود و به تنهایی خیلی اتاق تاریک شما را روشن تر نخواهد کرد.
    به عنوان مثال شما از یک سایتی 1000 بازدید در روز دارید که این منجر به 5 خرید می شود و بالعکس از سایت دیگر 10 بازدید دارید که منجر به 7 خرید می شود، کدام سایت ارزشمندتر است برای شما ؟ سایتی که 1000 بازدید کننده را به سمت شما می آورد یا سایتی که 10 بازدید کنند را به وب سایت شما هدایت می کند.
    با ابزارهای فنی و تکنیک های برنامه نویسی شما می توانید خیلی از عملیات سایت خود را شناسایی و ضبط کنید  و با ترکیب این داده ها با داده های آماری ارائه شده از نرم افزارهای آمارگیر از قبیل google Analaytics چراغ اتاق خود را روشن کرده و در مسیر درستی موفقیت سازمان تان را طرح ریزی کنید.


  • گوگل از آموزش دهندگان نیز درصد می گیرد!

    این روزها وبسایت ها و ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به سوالات روزمره ما پاسخ می دهند و مطالب آموزشی را در اختیار ما می گذارند. برخی از آن ها در قالب سوال و پاسخ نوشتاری هستند، برخی هم به صورت ویدیوهای آماده بر روی سایت های معروفی چون یوتیوب. اما این بار گوگل یک قدم جلوتر رفته و محصول جدیدی تحت عنوان هلپ اَوت(Helpout) را معرفی کرده، که به کمک آن کاربران می توانند با متخصصان، در زمینه های گوناگون، از جمله عیب یابی کامپیوتر، آموزش آشپزی، آموزش گیتار، و مسائل پزشکی، چت ویدیویی داشته باشند.

    روش کار با این سرویس های چت ویدیویی به این گونه است که ابتدا کاربر موضوع مورد نظر خود را جستجو کرده، یا از لیست موجود، موضوع خود را انتخاب می کند، سپس درست مانند سرویس گوگل هنگ اَوت، یک ارتباط تصویری رو در رو با متخصص یا، به قول گوگل، پرووایدر (Provider)، برقرار می نماید. در این سیستم کاربران قادرند متخصصان را بر اساس در دسترس بودن، قیمت، توانایی ها، امتیازها و یک سری مولفه های دیگر انتخاب کنند.
     
     
    هزینه هر یک از این مکالمه های ویدیویی رو در رو می تواند برای کاربر از صفر، یعنی به طور کامل رایگان، تا 20 دلار، یا حتی بیشتر تمام شود. اگر جلسه رایگان نباشد، این هزینه ها به تصمیم متخصص می تواند دقیقه ای یا جلسه ای محاسبه گردد. متخصصان سایت، هم افراد مستقل و داوطلب هستند و هم نمایندگان برندهای تجاری.
    نکته بسیار جالب این است که اگر متخصص 5 دقیقه در شروع جلسه تاخیر داشته باشد، یا ادعا کند که در آن لحظه در دسترس است، اما با تاخیر وارد کنفرانس شود، آن جلسه رایگان خواهد بود. حتی اگر کاربر از یک جلسه خاص به هر دلیلی راضی نباشد، گوگل طی مکانیزمی، پول کاربر را پس می دهد. طبق قانون حال حاضر، گوگل تنها 20% شهریه هر جلسه را بر می دارد، البته در مورد خدمات مربوط به مسائل پزشکی و درمانی گوگل از این میان سودی دریافت نخواهد کرد.

    این سرویس فعلاً تنها بر روی دسکتاپ و اندروید در دسترس است. هلپ اَوت با پروفایل های گوگل پلاس به طور کامل در هم تنیده است، به طوری که هم کاربر معمولی و هم متخصص تا حدی از هویت طرف مقابل مطلع می شوند، ولی اطلاعات مربوط به چت ویدیویی و محتوای آن به هیچ وجه بر روی گوگل پلاس منتشر نمی گردد.

    گرچه سرویس های مشابهی نظیر هلپ اَوت وجود دارند، اما وقتی صحبت از گوگل می شود، بحث یکپارچگی خدمات و گستره وسیع مخاطبان مطرح می گردد، و جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی ماند. واقعیت این است که گوگل همین الآن هم با در اختیار داشتن یوتوب، بیشترین سهم را در ارائه ویدیوهای آموشی رایگان در اختیار دارد. باید منتظر ماند و دید که این سرویس جدید گوگل چه بازخوردی را از کاربران دریافت خواهد کرد.
    منبع: نـــارنجی
  • 7.5 میلیارد دلار سود اپل در سه ماه آخر سال 2013

    این رقم نسبت به سال قبل کاهشی 0.7 میلیارد دلاری داشته است.
    تیم کوک بامداد امروز پرونده مالی اپل در سال مالی ۲۰۱۳ را بستند تا به استقبال فصل کریسمس بروند. کلیات اعلام شده عبارت بودند از آنچه در زیر مشاهده می کنید. (اعداد داخل پرانتز مربوط به آماره فصل مشابه سال قبل هستند):
     
     
    • فروش ۳۳.۸ میلیون آیفون (۲۶.۷ میلیون)
    • فروش ۱۴.۱ میلیون آیپد (۱۴ میلیون)
    • فروش ۴.۶ میلیون مک (۴.۹ میلیون)
    • فروش ۳.۵ میلیون آیپاد (۶.۷۵ میلیون)
    • درآمد آیتونز استور: ۴.۴ میلیارد دلار
    • در آمد کلی: ۳۷.۵ میلیارد دلار (۳۶ میلیارد دلار)
    • سود خالص: ۷.۵ میلیارد دلار (۸.۲ میلیارد دلار)
  • بلاگ مارکتیگ ابزاری موثر در تبلیغات اینترنتی

    ساختن یک وبلاگ مثل ثبت نام در یک کلاس ورزشی است و به روز رسانی آن مثل رفتن به آن کلاس ورزشی، با وجود اینکه همه ما می دانیم که ورزش برای سلامتی ما مفید است همیشه آن را به تاخیر می اندازیم، از هفته دیگر، از ماه دیگر، از سال دیگر و .....

    بلاگ مارکتینگ یعنی راه اندازی یک وبلاگ در زیردامنه وب سایت خود و به روز رسانی مداوم آن با مطالبی که واقعا برای مشتریان بالاقوه و بالافعل ما لازم است.

    این شیوه به ویژه در نوع کارهای مشاوره ای و خدماتی می تواند به طرز چشم گیری اثرگذار باشد، دقت کنید که بلاگ مارکتینگ محلی برای تبلیغات محصولات یا خدمات شما نیست بلکه مکانی برای روشن کردن نیازهای مشتریان و معرفی راهکارهای مناسب برای حل مسایل آنها می باشد.
    برخی از مزایای مهم بلاگ مارکتینگ به شرح زیر می باشد:
    • مطالب تولید شده در این شیوه برای موتورهای جستجو طلایی هستند
    • مشتریان با نیازهای خود آشنا شده و به شما برای رفع آنها بیشتر از بقیه اعتماد می کنند
    • صدای مشتریان تان را در محیطی غیر رسمی می شنوید
    • در وبلاگ مشتری علاقمندی بیشتری برای دادن اطلاعات تماس خود به شما دارد
    • بلاگ یکی از بهترین ابزارها برای افزایش تعداد اعضای خبرنامه شماست
  • فیس بوک از ویدیوهای خود هم نگذشت!

    در حال حاضر تعداد کاربران فعال Facebook از مرز 1 میلیارد و 150 میلیون نفر گذشته است و طبیعی است که دست اندرکاران این شبکه اجتماعی عظیم و پرطرفدار، برای کسب درآمد بیشتر، به استفاده از شیوه تبلیغات ویدیویی که مورد توجه بسیاری از کمپانی ها می باشد روی بیاورند.


    چرا که درآمد 2 میلیون دلاری به ازای هر روز در این روش، هر شرکت یا فردی را به اعمال این رویکرد جدید وسوسه می نماید. اما بی شک این تغییر استراتژی تبلیغاتی، به مذاق کاربران خوش نخواهد آمد و ممکن است در این میان، کاربران یا قید تماشای ویدیو در فیس بوک را بزنند و یا ترجیح دهند با استفاده از روش های مختلف، یا پیام تبلیغاتی را دور بزنند و یا ویدیوی اصلی را دانلود و به صورت آفلاین مشاهده کنند. هر چه هست فیس بوک علاوه بر آماده سازی حساب بانکی اش برای درآمدهای جدید، باید خودش را برای چالش های جدیدی با مخاطبان نیز آماده کند.

  • آیا Galaxy S5 می تواند در کمتر از ده روز ده میلیون بفروشد؟

    اخیرا شایعاتی در مورد گوشی هوشمند بعدی شرکت سامسونگ بالا گرفته که در حقیقت نسخه پنجم سری گوشی های گلکسی سامسونگ محسوب می گردد. بیان شده که این گوشی دارای یک پردازنده هشت هسته ای شصت و چهار بیتی خواهد بود و به یک دوربین شانزده مگاپیکسلی مجهز می گردد.

    شرکت سامسونگ اخیرا فعالیت های بسیاری در زمینه بهینه سازی گوشی های  هوشمند انجام داده. این شرکت ساعت هوشمند  گلکسی گیر را به بازار عرضه کرد و قرار بر این است که به زودی اولین گوشی همراه هوشمند صفحه خمیده خود را به بازار جهانی عرضه کند.

    البته همه موضوع، مسئله عرضه نیست؛ بلکه سامسونگ به فکر این است که با نوآوری میزان و سرعت فروشش را هم افزایش دهد. در گذشته دیدیم که سامسونگ توانست در پنجاه روز، ده میلیون Galaxy S3 و پس از عرضه Galaxy S4، فقط در بیست و هفت روز به همین تعداد از این گوشی کهکشانی اش به فروش برساند.

    این دفعه به نظر می آید که سامسونگ به سراغ افزایش قدرت امنیتی رفته و قصد دارد با قابلیت باز شدن قفل موبایل بوسیله چشم و از طرفی با طراحی بدنه این گوشی به کمک چرم، تصمیم دارد یک گوشی به نسبت لوکس به بازار عرضه کند.

    هنوز تاریخ دقیق رونمایی Galaxy S5 مشخص نیست و فقط بیان شده که این گوشی برای سال 2014 آماده عرضه خواهد شد. به نظر شما با این مشخصاتی که عنوان شد، آیا Galaxy S5 می تواند در کمتر از ده روز، تعداد ده میلیون واحد بفروشد؟

  • رندی زاکربرگ، خواهر خالق فیسبوک از کودکان می خواهد که آفلاین شوند

    شاید عجیب به نظر برسد، اما رندی، خواهر مارک زاکربرگ، در کتاب جدیدی که برای کودکان منتشر کرده، از خطرهای تلف کردن وقت در اینترنت گفته و از آن ها می خواهد که به دنیای واقعی برگردند.
    این کتاب مصور "دات" نام دارد و در آن کودکان تشویق می شوند که دست از سر اینترنت برداشته و به فعالیت هایی بپردازند که در تبلتشان یافت نمی شود. در حقیقت، دات نام شخصیت خیالی یک دختربچه خردسال است که عاشق تکنولوژی بوده و بر روی دستگاه های دیجیتالش تعصب خاصی دارد، و به تدریج در می یابد که زندگی چیزی فراتر از صفحه نمایشگر و دنیای درون آن است.
     
    رندی زاکربرگ پیش از این هم کتابی با عنوان انگلیسی Dot Complicated نوشته بود و در آن از چگونگی تاثیر تکنولوژی و رسانه های اجتماعی بر روی زندگی آنلاین و آفلاین ما سخن به میان آورده بود. با همه این تفاسیر باید دید برادر رندی، یعنی مارک، که همیشه مردم را به داشتن زندگی اجتماعی آنلاین ترغیب کرده، چگونه با طرز تفکر خواهرش که بچه ها را به جدا شدن از اینترنت تشویق می کند، کنار خواهد آمد.
    منبع: نارنجی
  • تبلیغات در اینستاگرام

    حدود سه سالی است که شبکه اجتماعی ای به نام اینستاگرام پدید آمده که بر پایه اشتراک گذاری تصاویر بنا شده است و فقط هم روی گوشی های همراه هوشمند قابل استفاده است ولی می توان محتوای آن را روی کامپیوتر های شخصی هم مشاهده کرد. در اینساگرام کاربران بوسیله دکمه آبی رنگ موجود در پایین صفحه، وارد اپلیکیشن مربوط به گوشی همراهشان شده و عکس تهیه می کنند و در قدمی بعدی می توانند با فیلتر های موجود در اینستاگرام به قولی یک تحول اساسی در عکسشان ایجاد کنند.

    تا به امروز اینستاگرام توانسته حدود 150 میلیون کاربر به خود جذب کند که خیلی از این حساب های کاربری مربوط به کسب و کار ها و شرکت های معروف سراسر دنیا هستند. در کشور ما هم کسب و کار ها در حال استفاده از اینستاگرام هستند و برای تبلیغات از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. البته چندین نکته باید رعایت شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

    -          نیازی نیست که حتما عکسی که در اینستاگرام قرار می دهید از طریق موبایل گرفته شده باشد و آن عکس می تواند یک عکس بارگذاری شده باشد.

    -          در حین تهیه پست حتما توضیحاتی در مورد عکستان وارد کرده و وارد کردن هشتگ ها را فراموش نکنید.

    -          از واترمارک شرکت خود روی عکس هایتان استفاده کنید تا با سرعت بیشتری شناخته شوید و همچنین منحصر به فرد به نظر بیایید.

    -          فراموش نکنید که افراد مهم را در حساب کاربری خود Follow کرده و عکس های آنها را Like کنید.

    -          شما می توانید پروفایل های توئیتر و فیس بوک کسب و کار خود را با حساب کاربری اینستاگرام خود لینک کنید تا هر عکسی که در اینستاگرام وارد ثبت می گردد، در آن دو هم نشان داده شود. البته باید نام کاربری هر همه حساب های کاربریتان یکی باشد.

  • پاناسونیک با پلاسما هایش خداحافظی خواهد کرد

    با روی کار آمدن صفحه های نمایش LED که نسبت به پلاسما ها نازک تر، دارای روشنایی بیشتر و قدرت بسیار بالایی هستند، دیگر عمر پلاسما ها به پایان رسیده و شرکت پاناسونیک که همیشه از این نوع صفحه های نمایش پشتیبانی می کرد و به تولید آنها می پرداخت تصمیم گرفته که تا ماه مارس 2014، خط تولید پلاسما های خود را متوقف کند.
     


    در روند کاری شرکت پاناسونیک که از قبل اعلام شده بود، مشخص بود که این شرکت حداقل تا انتهای سال 2014 قصد دارد به تولید پلاسما بپردازد. اما پاناسونیک به علت ضرر هایی که بابت تولید این تلویزیون ها متحمل شده قصد دارد زودتر از موعد تولید این پلاسما های خود را متوقف کند.

    هم اکنون طبق گزارشی از مرکز پژوهش تلویزیون ها عنوان شده که شارپ، سونی و پاناسونیک، به صورت مشترک 20 درصد، سامسونگ 27.7 درصد و ال جی 15 درصد از بازار جهانی فروش تلویزیون ها را در دست دارند و آمار بیان شده نشان دهنده این هستند که دو غول کره ای یعنی ال جی و سامسونگ از رقیبانشان پیشی گرفتند و حالا بقیه شرکت ها به فکر افتاده اند.
  • تبلیغات در توئیتر

    توئتر، پس از فیس بوک، دومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیا محسوب می گردد که تا به امروز توانسته حدود پانصد میلیون کاربر را به خود جذب کند. اخیرا در کشور ایران هم توئیتر بسیار جا افتاده و افرادی که از اینترنت استفاده می کنند به این شبکه اجتماعی جذب شده اند. البته شبکه اجتماعی توئیتر به نسبت فیس بوک بسیار ساده تر بوده و بیشتر بر پایه توئیت کردن است. توئیت در حقیقت پست هایی کوتاه هستند که جمعا باید به صد و چهل کارکتر ختم گردند.

    اخیرا کسب و کار های مطرح ایرانی هم در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت شده اند و به صورت رسمی اعلام حضور کرده اند. در حقیقت حضور در توئیتر می تواند نوعی تبلیغات برای هر کسب و کار به حساب آید.

    یکی از مهمترین مواردی که در شبکه اجتماعی توئیتر دارای اهمیت بسیاری بالایی است، هشتگ ها هستند که به کار بردن آنها در پست هایتان باعث می شود که کاربران توئیتر راحت تر به پست هایتان دسترسی پیدا کنند. برای استفاده از هشتگ، شما باید کلید Shift را با عدد سه فشار داده تا علامت هشتگ که یک مربع است، نمایان شود؛ سپس باید سعی کنید کلمه ای یا نامی که به توئیتتان مرتبط است را وارد کنید تا توئیتت شما به صفحه مرتبط به آن کلمه یا اسم وارد شود. استفاده از هشتگ دارای محدودیت نیست ولی باید حواستان باشد که هشتگ ها هم جز همان صد و چهل کارکتر هستند.

    بهترین روش تبلیغاتی در توئیتر استفاده از سیستم تبلیغاتی این شبکه اجتماعی است که امکان آن برای کشور ما وجود ندارد ولی با استفاده از هشتگ ها، توئیت های جذاب و بوسیله به کارگیری یک کاور و عکس پروفایل مناسب، کسب و کار های معتبر می توانند میان کاربران این شبکه اجتماعی مطرح گردند.

Go To
Page Size