اپل، ارزشمندترین نشان تجاری سال 2013

طبق گزارش سالانه بهترین برندهای جهانی، اپل اکنون توانسته عنوان ارزشمندترین نشان تجاری (برند)‌ ۲۰۱۳ را از چنگ کوکاکولا در آورد و به یکه تازی ۱۳ ساله آن پایان دهد. البته این تنها بدشانسی کوکاکولا نبوده، زیرا به یکباره با هجوم اپل و گوگل، به رتبه سوم جدول سقوط کرده است.
 

 
امسال اپل از جایگاه دوم به اول ارتقا یافته و گوگل هم با پشت سر گذاردن کوکاکولا و آی بی ام، توانسته جایگاه دوم را از آن خود کند. طبق این گزارش، ارزش برند اپل اکنون ۹۸.۳ میلیارد دلار برآورد می شود که ۲۸ درصد نسبت به ۲۰۱۲ رشد داشته است. برند گوگل هم ۹۳.۳ میلیارد دلار قیمت گذاری شده است که نشانگر رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.
 
 
و البته جالب اینجا است که ۵ جایگاه از ده برند برتر امسال تحت سیطره شرکت های تکنولوژی قرار دارند: اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و اینتل.
 
البته آی بی ام را هم می توان عضو ششم ده برند برتر دانست که در زمره شرکت های تکنولوژی است. اما IBM در این جدول با عنوان یک برند سرویسهای کسب و کار شرکت کرده است.
 
 
منبع: وب سایت فناوری اطلاعات نارنجی