تبلیغات اینترنتی

  • وضعیت بازگشت سرمایه در انواع روش های تبلیغات اینترنتی

    یکی از موضوعاتی که در تبلیغات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بررسی بازگشت سرمایه به حساب می آید و این سوال مطرح می شود که آیا هنگامی که ما از یک روش تبلیغی استفاده می کنیم برای ما سودآور است یا خیر. میزان بازگشت سرمایه که کمیت مورد نظر ما است، از طریق فرمول تقسیم سود برهزینه به دست می آید؛ ما قصد داریم در این مقاله وضعیت بازگشت سرمایه روش های مختلف تبلیغات اینترنتی را بررسی کنیم.

    75 درصد از بازاریابان جهانی که اکثرا بریتانیایی هستند، با بررسی ای متوجه شده اند که بهره وری از SEO دارای بیشترین میزان بازگشت سرمایه است. سرمایه گذاری در تبلیغات اینترنتی از طریق سئو  32 درصد به صورت عالی و 43 درصد به صورت خوب جواب داده است . در کنار SEO، ایمیل مارکتینگ قرار دارد که این روش ، 22 درصد به صورت عالی و 44 درصد به صورت خوب پاسخگوی کسب و کار ها شده است.

    در این نمودار مربوط به بازگشت سرمایه که در پایین آمده ، شما می توانید مشاهده کنید که بعد از SEO و ایمیل مارکتینگ، کدام روش های تبلیغات اینترنتی به ترتیب موثر واقع شده اند. نسبت به سال 2008، میزان بازگشت سرمایه محاسبه شده در آوریل سال جاری، از روش SEO، یک درصد، PPC، دو درصد، تبلیغات بنری، هفت درصد و موبایل مارکتینگ، بیست و دو درصد افزایش یافته و فقط میزان بازگشت تبلیغات مشارکتی حدود 10 ده درصد کاهش داشته و بقیه روش ها هم بی تغییر بوده اند.

     

     

    از این تحقیقات صورت گرفته توسط بازاریابان می توان نتیجه گرفت که SEO و ایمیل مارکتینگ، بهترین روش های تبلیغات اینترنتی هستند و استفاده از آنها می تواند بازگشت سرمایه ی چشم گیری را نصیب کسب و کار ها کند.

  • محتوا، برگ برنده شما در SEO

    برای موفقیت شما در بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، اولین نکته‌ای که یک برگ برنده محسوب می‌گردد، محتوا است. فراموش نکنید که محتوا برای شما حکم طلا را دارد. برای تولید محتوای مناسب باید به فاکتورهای زیر توجه کنید.

    1.کیفیت محتوا: ما می‌توانیم با مطرح کردن یک سوال، تمرکز اصلی این قسمت را به شما نشان دهیم. به نظر شما آیا منطقی است که برای معرفی و تبلیغ یک محصول، بروشوری تهیه کنیم که محتوای آن در هر سایت و بروشور دیگری قابل مشاهده باشد؟ مسلما جواب شما خیر است. سعی ما باید بر این باشد که کاربران پس از ورود به سایت ما، روی مطلالعه محتوا وقت صرف کنند و این مهم، نیازمند فاکتوری به نام کیفیت است. ما باید ارزش واقعی محتوای خود را بسنجیم که آیا محتوای ما کاربردی، متفاوت و منحصر به فرد است یا خیر.

    2.تحقیقات در حوزه محتوا و کلمات کلیدی: در سئو، پس از انتخاب محتوای با کیفیت باید برای یافتن کلمات کلیدی به تحقیقات بپردازیم. شما باید کلمات کلیدی خود را به گونه‌ای بیابید که با آنچه که افراد حقیقی جستجو می‌کنند مطابقت داشته باشد. ممکن است که محتوای شما بیش از حد پیشرفته بوده و کاربران اینترنت مستقیما دنبال آن مطلب نباشند. در این مواقع حتما باید ریشه اصلی موضوع محتوای خود را استخراج کرده و سپس کلمات کلیدی درخور مطلب خود را انتخاب کنید. توجه کنید که کلمات کلیدی اصلی، واژه هایی هستند که در عین کلیدی بودن دارای رقابت کمی در موتور جستجوگر باشند.

    3.وضعیت تعامل کاربران با محتوا: موتورهای جستجوگر از مسیرهای متنوعی میزان تعامل و مشارکت کاربران را بررسی می‌کنند. شما باید محتوایی ایجاد کنید که کاربر را به مشارکت وادار کند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که به مشارکت مربوط است و توسط موتورهای جستجوگر بررسی می‌گردد، مدت زمانی است که کاربران در سایت‌ها وقت صرف می‌کنند. دیگر روش‌های مشارکت که ممکن است توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار بگیرد، لایک‌ها، اشتراک گذاری‌ها‌ و نظراتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌گردند.

    4.تازگی محتوا: موتورهای جستجوگر، به محتوای جدید علاقه‌مند هستند. برای مثال، موتور جستجوگر گوگل دارای عملی به نام Query Deserved Freshness است که بوسیله آن مطالب جدیدی که مربوط به موضوعات مردمی هستند، گزینش شده و در صفحه اول جستجو مربوط به آن موصوعات قرار می‌گیرند و ممکن است که آن مطالب برای چند هفته در صفحه اول گوگل ماندگار شود.

  • چگونه گوگل آنالیتیکس را روی سایت خود نصب کنید؟

    در صورتی که شما یک وبلاگ و یا یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، حتما برای شما مهم است که از آمار و ارقام معمول آن، آگاهی کسب کنید.این آمار و ارقام می‌توانند تعدادکسانی که به وب‌سایت شما وارد شده، روشی که کاربران وارد سایتتان شدند و همچنین آگاهی محتوایی که برای آنها جذاب است، باشند.Google Analytics، می‌تواند پاسخ این پرسش‌ها باشد و ثبت نام در آن به صورت کاملا رایگان است.
    اگر شما بخواهید از Google Analytics یا هر ابزار مربوط به کسب و کار که توسط گوگل عرضه شده، استفاده کنید، باید حتما یک حساب کاربری گوگل برای خود باز کنید  و وارد آن شوید. سپس برای نصب Google Analytics باید وارد وب‌سایت رسمی آن شده و روی Access Analytics کلیک کنید. این نرم‌افزار آن‌لاین به دلیل مسئله امنیت، دوباره از شما رمز عبور حساب‌کاربری گوگل‌تان را خواهد گرفت.حال باید از روی صفحه اصلی سایت Google Analytics، روی گزینه Sign Up کلیک کرده تا بتوانید برای وب‌سایت خود یک حساب ایجاد کنید.
    در صفحه ثبت نام، شما باید در قسمت Account Name، نام وب‌سایت خود را که به صورت (domain.com) است را وارد کنید و همچنین در قسمت time zone، باید منطقه زمانی UTC +03:30 را وارد کنید که مختص شهر تهران است.
    در ادامه گوگل از شما سوالی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات موجود در Analytics با دیگر سرویس‌های شخص ثالثش عنوان می‌کند که این سرویس‌ها عبارتند از AdWords ، AdSense، Webmaster Toolsو غیره که می‌توانید به صورت دلخواه عمل کرده و حتی اطلاعات خود را به اشتراک نگذارید.
    پس از ثبت نام در Google Analytics، باید تنظیما کد ردیابی خود را نصب کنید.در این قسمت باید بیان کنید که شما از چند دامنه استفاده می‌کنید. یک دامنه (domain.com) یا از  چند زیر دامنه (domain.com، blog.domain.com، store.domain.com) و یا از چندین دامنه سطح بالا (domain.ir، domain.it ) ، می‌توانند گزینه‌های مورد نظر شما باشند.
    پس از اینکه کد ردیابی تایید شد، شما باید آن را در وب‌سایت خود نصب کنید و این عمل به وب‌سایت شما بستگی دارد.مثلا در Wordpress، قسمتی برای ردیابی اسکریپت ساخته شده که شما می‌توانید کد ردیابی خود را در آنجا نصب کنید. در هاست خود و در پوشه قالب وبلاگ، فایل footer.php  را باز کرده و کد مربوط را دقیقا قبل از </body>  قرار دهید. در سیستم های وبلاگ فارسی کافیست این کد را قبل تگ </body>  در کد قالبتان قرار دهید.

  • نکاتی مهم برای ساخت Landing Page از نظر وب‌سایت ویسکرال

    Landing Page یا صفحه فرود، اولین فرصتی است که شما می‌توانید یک تصویر فوق‌العاده از سایت خود در ذهن کاربران ایجاد کند.زیرا صفحه فرود، صفحه‌ای است که یک کاربر پس از وارد کردن نام سایت شما در URL مرورگر خود یا ورود از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی و ایمیل ارسالی سایت شما، با آن مواجه می‌شود.صفحه فرود در حقیقت صفحه‌ای است که کاربر بدون جستجو، محتوای مورد نظر خود را در آنجا یافته‌است.جا دارد که ذکر کنم، این صفحه هم می‌تواند باعث موفقیت و هم شکست شما شود.
    برای اینکه صفحه فرود شما موفقیت آمیز عمل کند باید به نکات زیر توجه کنید:
    نکات اصلی مربوط به محتوا
    -    در ساختار صفحه فرود شما، باید از عکس‌ها، اینفوگرافیک‌ها و تیزرهای کوتاه استفاده شده‌باشد.حتما توجه داشته باشید که در تمام مواردی که ذکر شد، باید پیام شما به مخاطب بیان گردد و نه محتوایی که به موضوع اصلی ارتباط نداشته باشد.
    -    برای رساندن پیامتان، می‌توانید از لیست‌های فهرست‌وار استفاده کنید چون اکثر کاربران علاقه‌ای به خواندن مطالب پر حجم ندارند.
    -    محتوای خود را با زبان ساده بیان کنید.
    -    یک تیتر مناسب و مرتبط با محتوای مورد نظرتان، در صفحه فرود خود قرار دهید.
    -    اگر صفحه شما به همراه یک فرم درخواست انجام فعالیت Call To Action است، سعی کنید مجموع آن را به یک جمله ساده خاتمه دهید واگر توانایی خلاصه کردن دستور مورد نظر را ندارید، آن را مطالعه کرده تا دریابید که متن CTA شما عاری از هر گونه ابهام است.
    -    اگر برای گرفتن اطلاعات بیشتر نوشته‌ای ایجاد کرده‌اید، آن را درشت کرده و سپس آیکونی در کنار آن قرار دهید.
    نکات مربوط به ایجاد فرم تماس:
    -    می‌توانید یک Call To Action با عنوان "اطلاعات بیشتر را برای من ارسال کنید" در بالای صفحه فرود خود ایجاد کرده و با استفاده از آن اطلاعات کاربران را دریافت کنید.
    -    از یک تیتر ساده استفاده کنید
    -    در بالای فرم ارتباطی خود از یک عکس ساده استفاده کنید که به محصول شما مرتبط باشد.
    -    در صفحه درخواست فرم ارتباطی، یک محل دریافت کد امنیتی ایجاد کنید تا Spam ها نتوانند درخواست ارسال فرم بدهند.
    -    به جای دکمه ثبت از دکمه‌ای جدید با نام "اطلاعات بیشتر را دریافت کنید" استفاده کنید.
    -    در محل تکمیل اطلاعات کاربر، جای عکس و اطلاعات کاربر از یک نمونه ساده استفاده کنید.یعنی در محل اسم، کلمه نام، در جای عکس هم از یک عکس نامشخص که نمایانگر انسان باشد، استفاده کنید.
    -    از ایجاد یک فرم حفظ حریم خصوصی و فرم ضد اسپم در کنار ایمیل خود استفاده کنید.
  • 3
    اردیبهشت

    به کیفیت محتوای سایت های که در آن ها تبلیغ می کنید، دقت کنید

    تبلیغ کنندگان به گونه ای سرمایه گذار تهیه کنندگان محتوای سایت ها می باشند، خصوصا در تبلیغات اینترنتی جایگاه های که شما در آنها تبلیغ می کنید تاثیر مستقیم در شیوه نگاه مشتریان به برند شما دارد.
     
    به عنوان مثال وقتی خبری جهت گیری خاصی داشته و اثر منفی به قشری از مخاطبان آن خبر می گذارد می تواند منجر به نگاه منفی آن مخاطب به برندهای که در کنار آن خبر تبلیغ می کنند نیز داشته باشد.
     
    به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام انتخاب سایت ها برای تبلیغات اینترنتی به شیوه، کیفیت و محتوای این سایت دقت کنید، تدوین استانداردهای مشخص برای سیاست های برند می تواند خطوط قرمز برند شما برای عدم حضور در برخی از سایت ها مشخص تر کند.

  • 28
    فروردین

    مهمترین مزایایی تبلیغات اینترنتی

    برخی از مهمترین مزیت های تبلیغات در فضای اینترنت به شرح ذیل می باشد:
    • ايجاد ارتباط دوطرفه
    • ايجاد يک پيوند مستقيم به ليست محصولات
    • توانايي هدفگيري ايستا و پويايي مشتريان
    • دسترسي جهاني و شبانه روزي
    • نگهداري و به روز رساني آسان
    • قابليت بالاي اندازه گيري و رد گيري و سنجش
    • قابليت فروش
  • تبلیغات اینترنتی با google adword

    به جرات می توان گفت Google adword یکی از موثرترین اتفاقات در حوزه تبلیغات از تاریخ شروع این صنعت می باشد.
    شیوه کار این نوع تبلیغ اینترنتی به شدت ساده است، گوگل کلمات را حراج می کند! یعنی اینکه گوگل در هنگام نمایش نتایج جستجوی خود فضای محدودی برای نمایش تبلیغات دارد و این فضا را بین درخواست کنندگان این فضا با الگوریتم های فوق العاده هوشمندانه به مزایده می گذارد. هر کسی که مبلغ بیشتری بابت هر کلیک به گوگل بدهد جایگاه بهتری در این صفحات خواهد داشت. به عبارت دیگر گوگل برای تبلیغات اینترنتی در Adword از روش CPC استفاده می کند.
     
     
    شیوه کار به این شکل است که شما کلماتی که می خواهید گوگل تبلیغات شما را در هنگام جستجوی این کلمات نمایش دهد، را به گوگل معرفی کرده و قیمت پیشنهادی خود را بابت پرداخت به ازای هر کلیک مشخص می کنید، دیگران نیز این کار را می کنند و روی کلمات پیشنهادی گوگل مزایده را در هر لحظه برگزار کرده و کسانی که مبلغ بیشتری بابت آن پرداخته اند را در رتبه بهتری نشان می دهد.

    شاید شبیه معجزه به نظر می رسید اگر 50 سال پیش گفته می شد که زمانی خواهد رسید که شرکتی از فروش کلمات تمام زبان های زنده دنیا درآمدزایی کند!

    جالب توجه اینکه درآمد اصلی گوگل از این بخش می باشد.
  • کتاب رایگان، 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی

    اولین کتاب رایگان کارزار با عنوان 21 نکته در طراحی بنر برای تبلیغات اینترنتی منتشر گردید.
    این کتاب، اولین کتاب از مجموعه کتابهایی است که در راستای افزایش دانش عمومی کسب‌وکارهای اینترنتی، توسط مجموعه کارزار به صورت رایگان در فضای مجازی، در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است.
    برای دانلود یا خواندن آنلاین این کتاب اینجا را کلیک کنید.

  • چرا برای تبلیغات اینترنتی نیاز به مشاور داریم؟

    تبلیغات اینترنتی اگر به گونه ی درستی انجام نشود، هزینه های غیر قابل برگشت زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد، به دلایل زیر شما نیاز دارید که از یک مشاور خبره در این حوزه برای پیش برد اهداف خویش استفاده نمایید:
    • تجربه و تخصص برای انتخاب روش و مکان‌ها و بودجه مناسب
    • ارائه مشاوره تخصصی بر اساس فاکتورهای اصلی تبلیغات (اهداف، جامعه هدف، نیازها و مخاطبین)
    • ابزار و امکانات پیاده سازی تبلیغات
    • مانیتورینگ و چک کردن روزانه تبلیغات
    • ارائه آمار ماهیانه تحلیل شده
    • قرارداد با  وب سایت‌ها برای حفظ حقوق مشتری و پیش بینی موارد تخلفات و مشکلات احتمالی
    • امکان پخش کردن تبلیغات بین چندین وب سایت با کمترین بودجه
    • استفاده از جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات رایج در دنیا
    • برنامه ریزی برای رسیدن به بازخورد بیشتر
    • کنترل چرخه فروش
    • استفاده از تخفیف‌ها و موقعیت‌های ویژه تبلیغاتی به نفع مشتریان
  • کارزار تبلیغاتی که اپل را به اوج رساند!

    تبلیغ متفاوت بیاندیش اپل در سال 1997، اپل را به اوج رساند، در ادامه متن این تبلیغ هیجان انگیز را مرور می کنیم.
     
     
    به افتخار دیوانه‌ها. به افتخار آدم‌های عجیب و متفاوت، سرکش‌ها و دردسرسازان. قطعه‌های ناجور پازل. کسانی که دنیا را جور دیگری می‌بینند و به قواعد علاقه‌ای ندارند. به وضع موجود نیز قانع نیستند. می‌توانید صحبت‌هایشان را نقل قول کنید یا با آن‌ها مخالف باشید. می‌توانید آنها را تحسین و یا سرزنش کنید. اما تنها کاری که نمی‌توانید در موردآن‌ها مرتکب شوید، نادیده گرفتنشان است. چون آن‌ها دنیا را تغییر می‌دهند و نسل بشر را رو به جلو پیش می‌برند. ممکن است بعضی آن‌ها را دیوانه ببینند، ولی به چشم ما نابغه‌اند. چون دنیا را همان‌هایی تغییر می‌دهند که آنقدر دیوانه‌اند که فکر کنند از پس این کار بر می‌آید.
     
     
Go To
Page Size