9 روش ساده برای افزایش نرخ باز شدن

شما هر هفته محتوای جدید خود را تولید و برای مشتریانتان ارسال می کنید اما نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل هایتان همچنان پائین تر از حد انتظارتان می باشد.

طی مصاحبه ای که با چند کارآفرین نخبه انجام شده نظر آن ها را در مورد این که چه کار کنیم که نرخ بازشدن ایمیل هایمان بالا رود، پرسیده اند. در زیر به برخی از این نظرات اشاره کرده ایم :

1-   شخصی سازی ایمیل ها

اکثر کاربران ایمیل زمانی که ایمیلی با نام خود و یا شرکتشان دریافت می کنند، احساس خوشایندی پیدا می کنند و ناخودآگاه ایمیل را باز می کنند

2-   سازگاری با تلفن همراه

در این 3 سال گذشته روش بازدید ایمیل ها توسط کاربران به کلی تغییر کرده است. از سال 2013 بیش از 50 درصد ایمیل ها از طریق تلفن همراه باز می شوند. اگر خبرنامه شما به خوبی در تلفن های همراه باز نمی شود این می تواند یک دلیل پنهان برای پائین بودن نرخ باز شدن ایمیل ها باشد.

3-   علت ثبت نام و ارسال ایمیل

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که چرا مشتریانی که شما را از قبل کاملا می شناسند ایمیل های شما را هرچند نامنظم، باز می کنند اما افرادی که تازه ثبت نام کرده اند حتی گاهی شما و خبرنامه هایتان را فراموش می کنند؟ مشخص است. زمانی که شخصی در سایت و یا فرم شما ثبت نام می کند و تبدیل به سرنخی برای مشتری شدن می شود، بهتر است که آنها را همراهی کنید به گونه ای که شما را فراموش نکنند. اکثر بازاریابان تصور می کنند همین که مشتری ایمیل خود را وارد کرد کار تمام است در حالی که تازه کار اصلی یعنی حفظ آن مشتری شروع می شود. بهتر است ایمیلی به عنوان خوش آمد گویی برای او ارسال کنید و بگوئید که مثلا پنجشنبه ها صبح منتظر خبرنامه شما باشد. می توانید موضوعاتی که کاربران درباره آنها تمایل به دریافت خبرنامه دارند را در فرم ثبت نام سایت قرار دهید تا با تیک زدن آنها، شما بدانید برای هر مشتری کدام دسته از خبرنامه ها را باید ارسال کنید.  

4-   انتخاب درست موضوع

اکثر ایمیلی های تبلیغاتی که هفتگی ارسال می شوند فرمت و شکل خط موضوعشان شبیه به هم هستند. و ایمیل ها یکی پس از دیگری با عناوین مشابه راهی پوشه اسپم می شوند. پس در این بین به کارگیری یک ترفند خیلی ساده و ایجاد موضوعی هوشمندانه تا حد زیادی ایمیل های شما را با دیگر ایمیل ها متمایز می کند.

5-   با ارزش بودن خبرنامه

اگر خبرنامه شما همیشه درباره اینکه شما و کسب و کارتان و هدفتان چیست باشد اکثر مواقع مشتریان خود را از دست خواهید داد. نیاز مشتری را پیدا کنید و براساس خواسته آنها خبرنامه های خود را تنظیم کنید این گونه است که خبرنامه شما برای مشتری ارزشمند می شود.

6-   جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

همان طور که می دانید خیلی از ایمیل های تبلیغاتی اسپم می شوند. این روزها تلاش نرم افزار ها و شرکت های ارائه دهنده سرویس های ایمیل این است که امکانی فراهم کنند تا ایمیل ها وارد inbox مشتری شوند. بهتر است برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی خود از این ابزار ها و پلتفرم ها استفاده کنید.

7-   خلق خبرنامه های جدید

اکثر خبرنامه های هفتگی با فرمت های مشابه و موضوعاتی در سبک های مشابه روانه inbox مشتریان می شود. در این مسیر باز هم به کارگیری کمی خلاقیت میزان مشتریان راضی و سرنخ های شما را تا حد چشم گیری افزایش می دهد. نگذارید خبرنامه هایتان رنگ روزمرگی به خود بگیرند و خسته کننده شوند. همیشه مطالب جدید و با کیفیت برای ارائه داشته باشید.

اگر 2 الی 3 هفته یک بار خبرنامه با کیفیت ارسال شود خیلی بهتر از ارسال هفتگی و یا روزانه خبرنامه های تکراری و بی کیفیت است.

8-   کیفیت لیست ایمیل :

هیچ چیزی به اندازه لیست های ایمیل قدیمی و بی کیفیت نرخ باز شدن ایمیل شما را پائین نمی آورد.

بهتر است مشترکینی که در 6 ماه گذشته فعالیت خاصی نداشته اند را از لیست ایمیل های فعال خود جدا کنید. همچنین از بانک ایمیل یعنی آدرس ایمیل اشخاصی که اجازه ارسال را به شما نداده اند استفاده نکنید.

9-   طراحی خبرنامه

و در آخر مانند تمام خبرنامه ها طراحی و قابلیت اسکن مناسب مطالب و سادگی حرف اول را در محبوبیت خبرنامه شما می زند. پیچیدگی در طرح و چیدمان نامنظم و شلوغی مطالب باعث خستگی و سردرگمی خواننده می شود.