وب فرم و ارسال ایمیل خودکار، معجزه ای در ایمیل مارکتینگ

در مقاله 27 فروردین مفصل در مورد وب فرم، مزایای آن و طریقه استفاده از آن صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم معجزه دیگر نرم افزار ایمیل مارکتینگ را معرفی کنیم :

Auto responder یا ارسال خودکار ایمیل

به دنبال معرفی فرم ثبت نام و بعد از آن تشویق به برنامه ریزی برای ایمیل مارکتینگ سال جدید، ابزاری را معرفی خواهیم کرد که شما را در رسیدن به برنامه های هفتگی و یا ماهانه خود در ارسال ایمیل یاری خواهد کرد. برنامه امسال ایمیل مارکتینگ خود را چگونه نوشتید؟ شما قصد دارید در هفته و یا در ماه چه ایمیل هایی برای افرادی که به لیست ایمیلتان اضافه می شوند ارسال کنید؟ آیا برای اشخاصی که در سایتتان ثبت نام می کنند نقشه خاصی دارید ؟

اغلب بازاریابان تصورشان این است که تمام اهمیت ایمیل مارکتینگ به لیست ایمیل است و همین که کاربری در سایتشان ثبت نام کرد و یا از طرق دیگر ایمیلش را در اختیار آن ها قرار داد همه چیز تمام است. در صورتی که این طور نیست. بعد از وارد شدن ایمیل کاربر، تازه کار شما آغاز می شود، کاربر شما هنوز یک سرنخ است و تا تبدیل شدن آن به مشتری راه زیادی در پیش است.

فرض کنید برنامه شما برای همراهی کاربران سایت این گونه است که، بلافاصله بعد از ثبت نام کاربر در سایت یک ایمیل تائیدیه ارسال شود، که آن را در طراحی وب فرم توضیح دادیم، 3 روز بعد از ثبت نام کاربر یک ایمیل جهت معرفی خود و نکاتی آموزشی ارسال شود، 1 هفته بعد از ثبت نام معرفی محصولات و خدمات و همچنین یک وجه تمایز شما با رقبایتان ارسال شود، 12 روز بعد از ثبت نام پیشنهاد خرید محصولات و یا ارائه لیست قیمت از ساده ترین و ارزان ترین ها ارسال شود و.......

آیا شما هربار که مشتری در سایت ثبت نام می کند قصد دارید هر کدام از این ایمیل ها را در فواصل تعیین شده برایشان ارسال کنید؟ مصلما چنین کاری شدنی نیست و یا بسیار سخت است، به خصوص زمانی که تعداد ثبت نامی ها زیاد شود، اما با ابزاری که پنل ایمیل در اختیارتان قرار می دهد به راحتی هر چه تمام تر این کار شدنی است. تنها کافیست در منوی سمت چپ خود گزینه auto responder را کلیک کنید. کار با آن بسیار ساده است. همه چیز مانند روش ساده drag and drop است تنها با یک فیلد اضافه که از شما سوال می کند در چه زمانی تمایل دارید این ایمیل ارسال شود، همین.

ایمیل های برنامه ریزی شده خود را از قبل طراحی کنید و برای هر کدام از آن ها زمان ارسال تعیین کنید، مثلا ایمیل معرفی را سرفرصت و با حوصله طراحی کنید و در فیلد تعیین زمان ارسال، 3 روز بعد و یا هر زمانی دیگری را برای ارسال آن تعیین کنید.

بدین ترتیب هر کاربری که ایمیل خود را در وب فرم سایت شما وارد کرد و در لیست پنل ایمیل شما ثبت شد، 3 روز بعد از تاریخ عضویتش ایمیل معرفی که شما از قبل درauto responder  آماده کرده بودید برایش ارسال می شود. دیگر نیازی نیست هربار نگران ارسال خبرنامه های تکراری و یا شمارش اشخاصی که هنوز ایمیل به آن ها ارسال نکرده اید باشید. با استفاده از ارسال ایمیل خودکار به هیچ مشتری ایمیل تکراری ارسال نخواهد شد. دقت داشته باشید تا زمانی که کاربر در ایمیل تائیدیه ای که از طریق وب فرم برایش ارسال می شود، بر روی لینک تائید کلیک نکرده باشد، auto responder برای او عمل نخواهد کرد.

نکته : auto responder فقط برای آدرس ایمیل هایی عمل می کند که از طریق وب فرم وارد پنل ایمیل شما شده باشند، اگر لیست ایمیلی را به صورت دستی وارد نرم افزار ایمیل مارکتینگ خود کنید، auto responder برای آن ها عمل نخواهد کرد.