تبلیغات اینترنتی

  • 3 راه برای ارتباط بهتر با مخاطبینتان

    تحقیقات روانشناسی نشان داده است که اگر کار مورد علاقه کسی را انجام دهید، آن فرد به شما تمایل پیدا خواهید کرد.

    رمان شازده کوچولو را یادتان هست؟

     زمانی که شما برای گل رزتان خرج می کنید دلیل اهمیت گل رز برای شما می شود.

    همین تکنیک احتمالا در ایمیل مارکتینگ جواب می دهد و پذیرفته خواهد شد!اگر می خواهید ارتباط بهتری با خوانندگان و مخاطبانتان داشته باشید از آن ها درباره علاقه مندی هایشان بپرسید.به مخاطبانتان آموزش دهید تا پاسخ شما را بدهند.

    این کار را به یک سرگرمی برایشان تبدیل کنید.
    نظرتان درباره یک بازی هدفمند چیست؟

    از آن ها بخواهید جواب بدهند، کلیک کنند، کامنت بگذارند و یا ایمیل ها را فوروارد کنند. این کار ارتباط با آنها را افزایش می دهد و پیش بینی ایمیل های بعدی را ممکن می کند.

    در اینجا سه نمونه ارزشمند از ارتباط آسان و موثر با مخاطبان ذکر شده است :

    نمونه اول :در این اواخر من یک ایمیل از مهمان خانه بین راهی دریافت کردم. ایمیلی که مثل همیشه پر از اخبار و داستان های با مزه بود. قسمت جالب تر، پایان ایمیل بود...در پایان ایمیل در مورد یکی از علاقه مندی های کوچک مخاطبان سوال شده بود!!! به نظر من خیلی ظریف و هوشمندانه و لذت بخش بود.

    خیلی راحت میشد جواب ایمیل را داد.درسته؟؟شک ندارم که هزاران نفر از خوانندگان این کار کرده بودند و هم چنین مطمئنم بار بعدی که آن ها ایمیلی از طرف آن مسافرخانه بین راهی دریافت کنند، آن را باز خواهند کرد چون این افراد احساس صمیمیت بیشتری کرده اند و ارتباط بهتر و نزدیک تری با نام این مسافرخانه خواهند گرفت.شما تا به حال چند بار پاسخ یک خبرنامه را داده اید؟؟خاطرتان هست؟اگر این کار را کرده باشید مطمئنا بعد از پاسخ دادن احساس صمیمیت بیشتری کرده اید...طوریکه انگار دوست جدیدی دارید! به نظر خودتان این طور نبوده است؟

    نمونه دوم : تصویر زیر ایمیلی است که من از یک رستوران در بالی دریافت کرده ام. من یک شب رویایی در آنجا داشتم و یک شام فوق العاده خوردم. فردای آن روز آن ها یک ایمیل برای من فرستادند و از من خواستند تا به آن ها در اپلیکیشن tripadvisor امتیاز بدهم. علاقه مندی و لذت کوچک من تبدیل به ارزش زیادی برای کسب و کار آن ها میشد. و من تنها باید چند ثانیه در عوض لذتی که برده بودم برای آن رستوران وقت می گذاشتم...زمانی کوتاه که ارزش بسیاری برای آن ها داشت.


    نمونه سوم :دوجو(dojo) یک اپلیکیشن برگذاری رویداد در لندن است که متوجه شد نزدیک 5200 نفر در 4 هفته گذشته به برنامه وارد نشده اند. ما نیاز داشتیم تا حرکت ویژه ای انجام دهیم تا توجه آن ها را جلب کنیم و از آن ها بخواهیم تا شانس جدیدی داشته باشند. ما برای آن ها این ایمیل را فرستادیم و از نام آن ها در عنوان ایمیل استفاده کردیم.

    نتیجه دیواااانه کننده بود

    نرخ باز شدن ایمیل ها 74 درصد...باورتان می شود؟
    ما 176 جواب دریافت کردیم. آن ها به ما گفتند که چرا مایل به استفاده از اپلیکیشن نبوده اند...بعضی از آن ها به ما پیشنهادات برای بهتر شدن ساز و کارمان دادند و تعدادی هم(بالای 60 نفر) گفتند که قطعا برمی گیردند و از اپلیکیشن استفاده خواهند کرد.

    استراتژی تیم مارکتینگ ما به ما یاد داد که وقتی با مخاطبان با صداقت صحبت کنی بهتر پاسخ خواهند داد و من فکر میکنم همین مساله دلیل نتیجه دیواااانه کننده ما بود.

    امیدوارم این 3 نمونه به شما ایده هایی برای اینکه چگونه بهتر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید داده باشد.

    فراموش نکنید، ارتباط همه چیز است

    حالا نوبت ماست...حالا نوبت یک شروع استثنایی و قدرتمنده است...ما خیلی دوست داریم تا ایده های شما را بدانیم. داستان موفقیت های خودتان را برای ما در کامنت ها توضیح دهید...

    راستی اصل صداقت فراموش نشود

  • چرا اهمیت کیفیت لیست ایمیلی شما بالاست؟

    نگهداری یک لیست سریع با کیفیت قسمتی از ایمیل مارکتینگ است که اغلبا نادیده گرفته می شود. کیفیت در اینجا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند. حتی اگر شما به شدت مشغول مشترکین باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد. در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگه داری بهتر لیست جهت افزایش نرخ باز شدن خواهیم داد.

    کیفیت مهم تر از کمیت

    با فرض اینکه شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید اینجا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد. همانند بسیاری از چیزهای زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. برای مشترکین یکسان داشتن 20000 مشترک با 30 درصد نرخ باز شدن سود آورتر از 100000 مشترک با 3 درصد نرخ باز شدن است.در حالیکه میلر لایت این کار را برای شما انجام میدهد و ارسال کمپین ها به چنین مشترکینی متوقف می کند. این مسئولیت شماست جهت مراقبت از سایر مشترکین


    1- لیست خود را معتبر کنید :

    اول از همه اگر شما کمپین ایمیلی برای مشترکین خود بیش از یک سال نفرستاده اید، باید کمی پاک سازی انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین ایمیلی برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

    2- اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند:

    مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود نچسبد و اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه انجام این کار می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.در این جا بیشتر در مورد چگونگی استفاده از صفحه لغو مشترکین برای جلب رضایت مشتریان ناراضی خواهید بود.

    3- معامله با مشتریان غیر فعال :

    مشترکین غیر فعال کسانی هستند که نامه های شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ایمیل مارکتینگ نظرات متناقضی در مورد اینکه آیا شما این مشترکین حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرند دارند.از منظر اقتصادی حفظ کردن اینگونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط سایز لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.اخبرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است.تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند نتیجه فنی اش بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر ارسالتان شود.از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگه داری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید شما ارسال کمپین های ایمیلی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

    4- ارسال یک کمپین باز پس گیری برای قالب های جدید :

    با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر می کنند.بدین منظور طراحان ما مشغول ساخت یک قالب تاییدیه مجدد اختصاصی هستند. ایده اصلی این قالب ها دیدن عکس العمل مشترکین شماست.


    یادداشت مهم : وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است کمپین های ایمیلی شما متوقف شود. پس فراموش نکنید که به وسیله فرستادن یک ایمیل تاییدیه مجدد برای مشترکینی که بیشتر از یک سال خبری از آن ها ندارید و صدایی از آن ها نشنیده اید.به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ به سوی یک بازاریابی موفق است.

    اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال و غیر درگیر هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتواها یا اعتبارات ایمیلی نمی تواند به شما کمک کند.

      از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.

  • 5 راه درآمد زایی در خواب :

    در این قسمت 5 راه را به شما یاد میدهیم که می توانید از آن ها در خواب هم پول دربیاورید

    1-راه اندازی یک سایت :

    در بحث مشاوره تبلیغات اینترنتی شاید بتوان گفت که راحت ترین راه برای درآمد زایی راه اندازی سایت شخصی شماست. این کار تنها چند دقیقه وقت شما را می گیرد و هزینه بسیار کمی برای شما دارد. لازم است فقط یک هاست و یک دامنه بخرید و را شروع کنید.

    بعد از این مرحله شروع کنید به تولید محتواهایی جذاب که مردم به خواندن و اشتراک گذاری آن تمایل داشته باشند. برای مثال اگر شما باریستا و یا آشپز هستید در مورد غذاها و مواد غذایی و شیوه ی طبخ آن ها، اطلاعات جدید و جالبی به مخاطب بدهید. مطمئن شوید موضوعات انتخابی شما جذاب باشد.برای اطمینان از این کار از مشاوره تبلیغات اینترنتی کمک بگیرید.

    بعد از اینکه شما تعدادی فالوور کسب کردید می توانید از روش های زیر کسب درآمد کنید :

    گرفتن کمیسیون بابت آشنایی :

    می توانید محصولات یا خدمات دیگران را روی سایت خود قرار دهید. فقط مطمئن شوید که هر چیزی روی سایت شما قرار می گیرد مربوط به حوزه محتوایی سایت شما باشد. برای مثال اگر وبلاگ شما در مورد آشپزی است، لوازم و خدماتی که مربوط به آشپزی است در سایت شما جا دارد و شما می توانید شرایطی را فراهم کنید تا بعد از هر کلیک بر روی محصول و اقدام به خرید آن، مقداری کمیسیون به حساب شما وارد شود.

    گرفتن تبلیغات :

    اگر سایت شما ترافیک بالایی دارد می توانید از طریق قرار دادن تبلیغات محصولات و خدمات وابسته درآمد داشته باشید. ممکن است برای شروع درآمد شما کم باشد اما در نهایت درآمد خوبی نصیبتان می شود. فقط سایت شما باید با کیفیت باشد و در ارتقا آن از مشاوره تبلیغات اینترنتی استفاده کرده باشد.

    پیدا کردن اسپانسر :

    گرفتن اسپانسر کمی متفاوت تر از تبلیغات و فروش در سایت است. در اسپانسر شیپی معمولا نام و یا لوگوی اسپانسر در بالا یا پایین محتوای مربوطه قرار می گیرد که می توانید از این طریق هم درآمد زایی داشته باشید.

    2-اطلاعات محصول خود را بفروشید :

    اگر شما در مورد چیزی اطلاعات و دانش خوبی می توانید کتاب الکترونیکی، ویدیو تولید کرده و آن ها را روی سایت خود بفروشید. ممکن است در اوایل کار در جهت ساخت و بازاریابی محتوایتان کار کنید. اما مطمئنا پس از مدتی فقط به جمع آوری درآمد حاصله خواهید پرداخت.

    3-ایجاد حق امتیاز :

    اگر شما یک نویسنده، شاعر، موزیسین و... با استعداد و هلاف هستید می توانید حق امتیاز کار خود را به دست بیاورید. به بیان دیگر با استفاده از در اختیار قرار دادن تجربه ها و متدهای شخصی خود درآمد زایی کنید.

    4-ایجاد یک انجمن :

    اگر خود را به عنوان یک فرد معتبر ثابت کنید، می توانید یک انجمن راه اندازی کنید و ماهانه برای تولید محتوایی که انجام می دهید از اعضای انجمنتان هزینه دریافت کنید. برای مثال می توانید برای انجام مشاوره تبلیغات اینترنتی یک انجمن زده و در مورد همین موضوع برای اعضایتان تولید محتوا کنید.

    5-نصب یک Autoresponder  :

    یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق اینترنت استفاده از Autoresppnder درفروش سرویس ها، محصولات و انجمن هاست. این دقیقا جایی است که مردم آدرس ایمیل خود را وارد می کنند و پیام های شما را دریافت می کنند که می تواند حاوی هر چیزی از جمله محصول و یا خدمات و یا معرفی انجمن شما باشد. با پیگیری مستمر این برنامه تعداد همراه کنندگان شما در طول زمان زیاد خواهد شد.

    در زمینه مشاوره و تبلیغات اینترنتی در مقاله بعدی اطلاعات بیتشتری به شما خواهم داد.

  • 8 نکته جهت ساخت ایمیل های بهتر با Mailerlite

    خبرنامه هایی که زیبا طراحی شده اند همیشه برای خواندن و فهمیدن بهترند.در نتیجه می توان گفت این خبرنامه ها بیش تر کلیک می خورند. ما چند پیشنهاد برای شما داریم که با رعایت آن ها می توانید خبرنامه هایی خیره کننده بسازید.

    1-pre-header های جذاب

    Preheader اولین بخش در ایمیل است و همان طور که در تصویر زیر می بینید در ایمیل بلافاصله بعد از خط موضوع قرار می گیرد. این قسمت در بیشتر دستگاه های موبایل و بعضی از برنامه های دسکتاپ مثل Gmail  و Outlook ظاهر می شود.تحقیقات نشان داده که متن هایی با Preheader بهتر، نرخ کلیک ها را تا 30 درصد افزایش و هم چنین شکایات اسپم را کاهش داده است.

    2-header زیبا

    زمانی که مشترکین شما خبرنامه هایتان را باز می کنند، اولین چیزی که به آن توجه می کنند Header  ایمیل است. به همین دلیل شما باید  Header های زیبا طراحی کنید. راحت ترین راه برای اینکه Header شما خوب به نظر برسد، استفاده از یک عکس به عنوان Header می باشد. عرض پیش فرض این تصاویر 640px می باشد.

    3-بلاک های های لایت شده :

    گاهی اوقات متن سیاه در زمینه سفید می تواند برای مخاطب خسته کننده باشد. به همین دلیل ما های لایت کردن بلاک ها را در Mailerlite قرار داده ایم. این نکته فقط برجسته کردن محتواهای انتخابی شما نیست، بلکه خبرنامه شما را برای خواندن راحت تر می کند. به این ترتیب شما می توانید ارتباط خوبی بین مخاطبین و کارمندان خود برقرار کنید.

     

    4-تصاویر :

    از تصاویر در خبرنامه ها استفاده کنید. همه ما از متن خسته شده ایم. جملات کوتاه با چند تصویر، ایمیل را تاثیر گذار تر خواهد کرد. باید اقرار کنیم که دیدن عکس ها از خواندن متن ها سرگرم کننده تر و جذاب تر است.

    5-الگوی پس زمینه :

    احتمالا متوجه شده اید که برخی از خبرنامه ها الگوی پس زمینه دارند. این مورد قطعا خبرنامه شما را در میان خبرنامه های دیگر زیبا تر جلوه می دهد و استوار تر می کند. در خبرنامه ساز Malerlite شما می توانید انواع الگوها و آپلودها را قرار دهید و  با استفاده از این تجربه ها بهترین مکان برای ایمیلتان را پیدا کنید.

    6-استفاده از گیف ها :

    گاهی اوقات شما عکس های زیادی برای نشان دادن در ایمیلتان انتخاب می کنید، اما جای کافی در ایمیل وجود ندارد. گالری های بزرگ عکس، ممکن است خبرنامه شما را سنگین کند.نگران نباشید!! یک جایگزین خوب برای این قضیه استفاده از گیف ها است. استفاده از گیف ها در معرفی یک محصول یا خدمات پیچیده می تواند بسیار موثر باشد. حرکات مطالب بیشتری را در زمان کوتاه تر بیان می کنند. این روش بهترین راه جلب توجه مشترکین به (CTA(Call-to-Action است. برای انجام این کار شما نیاز به طراح ندارید. با استفاده از GIF Maker ها به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

    7-استفاده از ویرایشگر عکس :

    شما می توانید تمام تنظیمات بسیار مهم تصاویر را در ویرایشگر Mailerlite انجام دهید.تغییر اندازه، برش، چرخش، تنظیم نور و کنتراست، نوشتن متن روی تصویر، استفاده از فیلترها و خیلی چیزهای دیگر. هیچ نیازی به باز کردن نرم افزار دیگری برای ویرایش تصاویر نیست.

    8-بلاک ویدیویی :

    ویدیو می تواند خبرنامه شما را داغ تر کند و شما را با مخاطبانتان بیش از هر نوشته دیگری مرتبط کند. علاوه بر این، ویدیو ها موبایل پسند هستند؛ حدود 55 درصد از دریافت کنندگان  ایمیل های ما از تلفن همراه استفاده می کنند. تماشای یک ویدیو بسیار راحت تر و جذاب تر از خواندن یک مطلب در یک صفحه نمایش کوچک است.

  • 18
    مرداد

    Inbound marketing چیست؟

    شاید تعریف دقیق این عبارت کمی سخت باشد پس بگذارید با این موضوع شروع کنیم که چه چیزی inbound marketing نیست!

    در اکثر روش های بازاریابی سنتی، شما هزینه می‌کنید تا مشتری  به پیام و محصول شما توجه کند،

    به عنوان مثال

    شما در بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات می‌کنید یا

    تبلیغات پرینتی در محدوده ای از شهر اجرا میکنید یا

    در نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف غرفه خود را راه اندازی می‌کنید.

    در این روش ها هزینه ی اصلی در بازاریابی و تبلیغات شما برای این است که مشتری پیام شما را ببیند و به خرید از شما ترغیب شود. این نوع مدل های بازاریابی و تبلیغات Outbound marketing هستند.

     ایراد این روشها، هزینه ی بالای انهاست و اینکه هیچ اطمینانی از بازگشت سرمایه وجود ندارد و در بعضی موارد نیز (مانند تبلیغات بیلبوردی) نمی‌توانید میزان تاثیرگذاری آن را محاسبه کنید. در روش های inbound marketing شما خلاف جریان عمل می‌کنید!

    دیگر این شما نیستید که به دنبال مشتری می‌روید بلکه مشتریان در جست وجوی شما هستند! چطور چنین چیزی ممکن است؟ در نظر بگیرید شما می‌خواهید برای دوربین عکاسی خود لنزی تهیه کنید. از طرفی شما عکاس بسیار حرفه ای نیستید و از طرفی هم برنامه ای دارید تا بتوانید در چند ماه آینده در یک مسابقه عکاسی شرکت کنید.

    طبیعتا بودجه شما برای خرید نیز محدود است. شما در گوگل برای لنز دوربین سرچ می‌کنید. اطلاعات مورد نظر خود را در سایت های مختلف پیدا می‌کنید و برای خرید خود معیارهایی را تعیین می‌کنید.

    در اینجا شما به دنبال محصولی خاص رفته اید، در گوگل سرچ کردید و نتایج مختلفی را در سایت های گوناگون دیده اید. مطالب آنها را خواندید، قیمت ها را مقایسه کردید و احتمالا از صفحات اینستاگرام و کانال تلگرام فروشگاه های مختلف بازدید داشتید. این دقیقا فرآیندی است که شما به عنوان مشتری به دنبال محصول یا اطلاعاتی خاص گشته و به سایت هایی که این اطلاعات یا محصولات را فراهم کرده اند مراجعه کرده اید.

    مجموعه ی این روش ها Inbound marketing  نامیده می‌شود. بدین صورت که شما به عنوان یک شرکت دقیقا به شیوه ای تبلیغات می‌کنید تا مشتری شما را پیدا کرده و از محتوای شما استفاده کند و به خرید از شما ترغیب شود.

    بهینه سازی موتور جست و جو یکی از محبوب ترین روش ها در این زمینه است. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بهینه سازی موتور جستوجو اینجا کلیک کنید.)

    شما با تولید محتوای مناسب، در صفحه نتایج گوگل بالا می‌آیید و اگر مشتری در خصوص محتوای شما سرچ کند به سایت شما وارد میشود. (برای اطلاعات بیشتر در خصوص بازاریابی محتوا اینجا کلیک کنید.) از دیگر این روش ها، بازاریابی محتوا است. محتوا میتواند نوشته، عکس، اینفوگرافی یا ویدیو باشد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی میتواند نتایج فوق العاده ای برای شرکت شما به همراه داشته باشد. دو مزیت اصلی این روشها کم بودن هزینه و بیشتر بودن بازده آن در مقابل روشهای سنتی است. 

  • چگونه عملکرد سایت و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ ( بخش سوم)

    اگر شما تا بحال برای تبلیغات در سایت های مختلف اقدام کرده باشید حتما عباراتی مثل " بر اساس بازدید" یا " بر اساس کلیک" شنیده اید. روش تبلیغات در فضای آنلاین با بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر فرق زیادی دارد. مهمترین تفاوت آن این است که شما میتوانید تعداد بازدید کننگان تبلیغات خود و تاثیری که بر روی مخاطب گذاشته است را اندازه گیری کنید. بنابراین میتوانید دقیقتر تبلیغات کنید و به مخاطب خود نزدیکتر باشید! به این ترتیب هدفمند تبلیغ میکنید و بازگشت سرمایه بالاتری خواهید داشت.

    در این مقاله میخواهیم تعدادی از شاخص هایی که در تبلیغات اینترنتی استفاده میشود را شرح دهیم:

     CPM یا Cost Per Mile:  که CPT هم گفته میشود و در شیوه های سنتی بازاریابی نیز استفاده میشود. CPM بر اساس فضایی است که شما در سایت پذیرنده آگهی اشغال میکنید و تعداد 1000 بازدیدکننده آن را مشاهده کنند. معمولا در بازاریابی انلاین به این شاخص impression هم گفته میشود.

    CPC یا Cost per Click: در این روش آگهی پذیرنده بر اساس تعداد کلیکی که بر روی بنر شما صورت میگیرد، پورسانت دریافت میکند. یعنی تعداد مشاهده مهم نبوده و تنها بر اساس کلیک کردن بر روی بنر تبلیغاتی، درآمدی برای سایت پذیرنده آگهی ایجاد میشود.

    CTR یا Click Through Rate: این نسبت میزان موفقیت بنرهای تبلیغاتی را محاسبه میکند و عبارت است تعداد کلیک بر روی بنر تقسیم بر تعداد دفعاتی که بنر دیده شده است. طبیعی است که این درصد هرچه بیشتر باشد به معنی تاثیرگذاری بیشتر بنر بوده و مخاطب تبلیغات، درست شناسایی شده است.

    CPA یا Cost Per Action: در این مدل تبلیغات هزینه بنر زمانی پرداخت میشود که مشتری یک عمل یا action خاص را انجام دهد. معمولا خرید یا پر کردن فرم اطلاعات جزو actionهای پرکاربرد به حساب می آید.

    در واقع با فرض این که عمل خواسته شده خرید باشد , سایت آگهی پذیرنده زمانی پول خود را در یافت میکند که شخصی از طریق سایت او و با بنر تبلیغاتی اقدام به خرید کند. استفاده از این مدل نیازمند سیستمی است که بر اساس آن بتوان جریان حرکتی کاربران به سایت تبلیغ دهنده را رصد کرد و مشخ نمود هر مشتری از طریق چه کانال و تبلیغاتی به سمت خرید جذب شده است. به همین دلیل در ایران کاربرد چندانی ندارد.

  • ایمیل مارکتینگ چیست؟

    ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی که خیلی از افراد آن را با ارسال ایمیل گروهی اشتباه میگیرند، یکی از روشهای پربازده بوده و در دنیای دیجیتال دارای اهمیت بسیاری است. اشتباه رایج در خصوص ایمیل مارکتینگ این است که باید ایمیل افرادی را از شرکت ها یا افراد خاصی بخریم سپس به آنها ایمیل ارسال کنیم که معمولا این ایمیل ها اسپم میشوند! پس بازاریابی ایمیلی نتیجه ای ندارد! این یک تصور کاملا غلط است.

    در درجه اول شما ایمیلی خریداری نمیکنید، در واقع افراد مختلف، ایمیل خود را به شما میدهند؛چگونه؟

    از طریق تماس تلفنی،

    فرم های انلاین در سایت،

    ثبت نام در خبرنامه سایت شما ،

    دانلود کتاب راهنما در سایت و ... .

    اینکه چطور ایمیل کاربرانی که به سایت شما می آیند را بگیرید یک بحث مفصل در ایمیل مارکتینگ است، اما نکته مهم اینجاست که آدرس ایمیل نمی خریم!!! اگر ایمیل را خریداری نکنیم، قطعا اسپم فرستاده نخواهد شد. نکته دوم این است که نباید حجم عظیمی از نوشته ها را برای کاربران ارسال کنید، ایمیل مارکتینگ عبارت از طراحی ایمیل هایی با محتوای مناسب به گروه مشتریان مناسب!

    حالا بگذارید تعریف بالا را دقیقتر بررسی کنیم: برای رسیدن به نتیجه مناسب از طریق ایمیل مارکتینگ، باید هدف تعیین کنید، هدف یعنی چه؟ معمولا نزدیک ترین هدفی که به ذهن دارندگان کسب و کار میرسد فروش است که البته کاملا هم درست است اما باید در نظر داشته باشیم میتوان اهداف کوچیک تر نیز برای فروش تعریف کرد

    (برای خواندن مقاله چگونگی تعریف هدف برای ایمیل خود، این مقاله را بخوانید)  سپس باید بر اساس گروه مشتریانی که تعریف میکنید طراحی ایمیل انجام دهید؛ گروه مشتریان به بخشی از لیست ایمیل ها گفته میشود که ویژگی های مشترکی با هم داشته و میتوان آنها را مخاطب نوع خاصی از ایمیل قرار داد.

    ( برای آشنایی با نحوه بخش بندی مشتریان این مقاله را بخوانید)

    در ابتدا گفته شد ایمیل مارکتینگ یکی از پربازده ترین روشها در آنلاین مارکتینگ است در طی تحقیقاتی در آمریکا مشخص شده است که 95% افرادی که در حوزه دیجیتال فعالیت میکنند معتقد اند ایمیل مارکتینگ جزو موثرترین روشها برای فروش میباشد. همچنین طی تحقیقات موسسه گارتنر بازاریابی ایمیلی دومین روش پربازده آنلاین در سال 2014 بوده است. برای دیدن امار بیشتر در این خصوص به این لینک مراجعه کنید.

  • برای کسب و کار اینترنتی خود هدف تعیین کنید.

    سایت ها و کسب و کارهای اینترنتی مانند هر کسب و کار دیگری، فروش و سود دائمی و بیشتر را جزو آرزوهای اصلی خود میدانند. اما رقابت در فضا اینترنتی به دلیل دسترسی سریع کاربران به گستره ی وسیعی از اطلاعات، کمی دشوار تر از حالت عادی است. معمولا کاربری که برای کسب و کار شما تبدیل به مشتری میشود، مسیر طولانی را طی کرده است، از سایت های رقیب شما بازدید کرده است، صفحات مختلفی را دیده و در نهایت تصمیم گرفته که از شما خرید نماید.

     اکنون بهتر است دو عدد را برای کسب و کار خودتان چک کنید.

    ترافیک روزانه سایت، خرید روزانه از سایت شما.

    تفاوت زیادی احساس نمیکنید؟ معمولا نسبت این رقم برای اکثر کسب و کارها کمتر از یک دهم است. چرا ؟ دلیلش واضح است، کاربران در سایت شما گم میشوند. در واقع شما برای فروش هیچ روندی را طراحی نکرده و هیچ توجهی به فعالیت های کاربران در سایت نکرده اید.

    همانطور که برای پروژه های بزرگ و کلان، اهداف میانی و متوسط در نظر میگیرند، برای فروش نیز باید اهداف کوچکتری در نظر گرفت. به هر حال، فروختن در این دوران کار ساده ای نیست!

    اما غیر از فروش محصول چه اهداف دیگری را میتوان دنبال کرد؟ اهدافی که بتواند به شما در روند فروش کمک کند. مثلا گرفتن ایمیل کاربران و شروع کمپین های تبلیغاتی ایمیلی، گرفتن شماره تماس مشتری برای تماس با او، ایجاد چت روم برای ارتباط با مشتری.

    ماندگاری بیش از 3 دقیقه در صفحه مقالات، بازدید بیش از 4 صفحه از سایت، گرفتن دموی محصول ، لایک صفحه اینستاگرام شما و  ....

    این اهداف کوچک و میانی در واقع پله هایی هستند که مشتری طی میکند تا نهایتا به مرحله خرید محصول برسد. یکی از مهمترین کارهایی که در تحلیل های اینترنتی مرسوم است بررسی نرخ ریزش در این پله هاست. با این روش شما متوجه خواهید شد که سایت شما در رسیدن به کدام مرحله دچار مشکل است و به نوعی گلوگاه کسب و کار اینترنتی خود را پیدا میکنید. سپس با بررسی های مختلف باید این مشکل را حل کرد.

    در مقاله بعدی در مورد روشهای بهینه کردن سایت صحبت خواهیم کرد.

  • 26
    خرداد

    چگونه موفقیت سایت ها و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ (بخش دوم)

    در ادامه مقاله قبلی به توضیحاتی در مورد KPIهای مربوط به بازاریابی آنلاین می پردازیم.

    (برای خواندن بخش اول مقاله اینجا کلیک کنید)

    یکی از مهمترین نکاتی که صاحب هر کسب و کاری در فضای دیجیتال باید بداند این است که ترافیک وارد شده به سایتش از چه بخش هایی وارد میشود. به عبارت دیگر کدام سایت ها یا منابع اینترنتی، کابران را به سایت او می آورد.

    معمولا کاربران یا به صورت مستقیم (direct traffic) وارد سایت شما میشوند؛ یا از طریق لینکی از سایت های دیگر (Referral traffic)  به سایت شما هدایت میشوند؛ و یا از طریق موتورهای جستوجو مانند گوگل به سایت شما راه پیدا میکنند.(Organic traffic) نوع دیگری نیز وجود دارد که در آن کاربران در نتیجه تبلیغات شما در سایت های دیگر وارد سایت شما میشوند (Campaign traffic). این نوع تبلیغات هدفمند بوده و معمولا کاربر را به صفحه خاصی از سایت (landing page) هدایت میکند.

    پس لازم است که بدانید کاربران شما از کدام از این چهار کانال فوق وارد سایت شما میشوند. اما مهمتر از داشتن ترافیک بالا، داشتن کاربرانی است که هدف خاص شما را (مانند خرید محصول یا سرویس) انجام دهند یا حداقل بیشتر از سایت شما استفاده کنند. در واقع فرض کنید کابری وارد سایت شما میشود، اما تنها با دیدن یک صفحه، به نتیجه مورد انتظار خود نمیرسد و بلافاصله سایت شما را ترک میکند. چنین ترافیکی به درد کسب و کار شما نمیخورد. شما کاربری نیاز دارید که در سایت شما بماند و کار خاصی (که شما برنامه ریزی کردید) انجام دهد. ممکن است بپرسید چه کاری غیر از خرید؟ داشتن اطلاعات از مشتریان بسیار باارزش است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که فرمی را پر کرده و اطلاعاتی مانند شماره موبایل یا ادرس ایمیل خود را به شما بدهند. این کار میتواند هدف باشد، یعنی شما در روند طراحی سایت خود به طریقی مشتری را به این فرم رسانده و سعی میکنید از او اطلاعات بگیرید. طبیعی ست که همه افراد چنین کاری نمیکنند، درصد کاربرانی که هدف خاص شما را انجام میدهند جزو نرخ تبدیل (conversion rate) شما به حساب می آیند. نرخ تدیل یعنی درصدی از مشتریان که هدف خاص شما را انجام میدهند نسبت به کل کاربران؛ این هدف حتی میتواند خرید مشتری نیز باشد. هرچه این عدد بیشتر باشد نشاندهنده موفقیت شماست! اما برای اکثر کسب و کارها این نسبت زیر 0.1 است. چرا؟ دلایل مختلفی دارد از جمله مهمترین آنها میتواند روند اشتباه، طراحی بدون توجه به مشتری یا حتی ورود کاربران اشتباه باشد. (مقاله سایت معتبر entrepreneur را در زمینه علل کم بودن نرخ تبدیل بخوانید)

  • 18
    خرداد

    چگونه موفقیت سایت ها و بازاریابی آنلاین خود را اندازه گیری کنیم؟ (بخش اول)

    برای رسیدن به موفقیت در هر فعالیتی باید آن را نسبت به یک معیار مشخص اندازه گیری و رصد کنیم؛ همچنین تلاش هر تیمی به مرور زمان این است که بتواند این معیار(ها) را افزایش داده و به مقدار دلخواه یا ماکزیمم خود برساند. دنیای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنا نیست،

    برای بهینه سازی سایت یا هر نوع فعالیت بازاریابی یا فروش اینترنتی، معیارهایی وجود دارد که هر کدام معنایی خاص دارند. در ادبیات دیجیتال به این نوع شاخص ها (KPI (Key Performance Indicator یا شاخص عملکردی میگویند.

    تعداد KPIها بسیار زیاد بوده و بسته به نوع فعالیت هر کسب و کاری، از تعدادی از آنها استفاده میکند. خوبی این KPIها این است که میتوان بعضی از آنها را با هم ترکیب کرد و عدد تازه ای به دست آورد که معنایی متفاوت از اجزای سازنده خود دارد. در این مقاله و مقالات بعدی تعدادی از این KPIها شرح داده خواهد شد.

    1. تعامل در سایت:

    این شاخص ها بیانگر میزان اثربخشی سایت شما در جذب مشتری های بالقوه میباشد.

    تعداد بازدید: این شاخص بیانگر این است که سایت شما در هر بازه زمانی (روز ، هفته، ماه) چه میزان بازدید داشته است. قاعده کلی این است که هر چه این عدد بیشتر باشد وضعیت سایت ما نیز بهتر است اما در بعضی موارد ممکن است ترافیک اشتباه وارد سایت ما شوند. یعنی افرادی وارد سایت ما شوند که در بازار هدف ما قرار ندارند و طبیعتا خریدی هم از ما نخواهند داشت.

    خالص بازدید: در شاخص قبلی اگر یک کاربر در دو روز متفاوت، پیاپی به سایت شما سر بزند، هر بار جزو بازدید ها به حساب می آید. اما در این شاخص هر شخص فقط یک بار به حساب می آید. یعنی اگر شخصی برای بار اول وارد سایت شما شود، جزو خالص بازدید به حساب می آید اما در دفعات بعدی اگر به سایت سر بزند، دیگر خالص بازدید تغییری نخواهد کرد.

    نرخ بازگشت: این مقدار درصد افرادی است که بیش از یک بار وارد سایت شدند نسبت به کل افرادی که سایت را مشاهده کردند. طبیعی ست هر چه این مقدار بیشتر باشد یعنی ما توانسته ایم کاربران را راضی نگه داریم و آنها پیاپی به سایت ما سر میزنند؛ این نشانه ی خوبی ست!

    متوسط زمان بازدید: این نرخ به شما بیان میکند به طور متوسط هر کاربر چه مدتی در سایت شما میماند؛ این نرخ یکی از نرخ های مهمی است که بیانگر میزان موفقیت شما در نگه داری کاربران در سایت شما میباشد. هر چه این عدد بیشتر باشد، به معنی مفید بودن مطالب یا چذاب بودن سایت شما برای مشتریان است. 

Go To
Page Size