3 راه برای ارتباط بهتر با مخاطبینتان

تحقیقات روانشناسی نشان داده است که اگر کار مورد علاقه کسی را انجام دهید، آن فرد به شما تمایل پیدا خواهید کرد.

رمان شازده کوچولو را یادتان هست؟

 زمانی که شما برای گل رزتان خرج می کنید دلیل اهمیت گل رز برای شما می شود.

همین تکنیک احتمالا در ایمیل مارکتینگ جواب می دهد و پذیرفته خواهد شد!اگر می خواهید ارتباط بهتری با خوانندگان و مخاطبانتان داشته باشید از آن ها درباره علاقه مندی هایشان بپرسید.به مخاطبانتان آموزش دهید تا پاسخ شما را بدهند.

این کار را به یک سرگرمی برایشان تبدیل کنید.
نظرتان درباره یک بازی هدفمند چیست؟

از آن ها بخواهید جواب بدهند، کلیک کنند، کامنت بگذارند و یا ایمیل ها را فوروارد کنند. این کار ارتباط با آنها را افزایش می دهد و پیش بینی ایمیل های بعدی را ممکن می کند.

در اینجا سه نمونه ارزشمند از ارتباط آسان و موثر با مخاطبان ذکر شده است :

نمونه اول :در این اواخر من یک ایمیل از مهمان خانه بین راهی دریافت کردم. ایمیلی که مثل همیشه پر از اخبار و داستان های با مزه بود. قسمت جالب تر، پایان ایمیل بود...در پایان ایمیل در مورد یکی از علاقه مندی های کوچک مخاطبان سوال شده بود!!! به نظر من خیلی ظریف و هوشمندانه و لذت بخش بود.

خیلی راحت میشد جواب ایمیل را داد.درسته؟؟شک ندارم که هزاران نفر از خوانندگان این کار کرده بودند و هم چنین مطمئنم بار بعدی که آن ها ایمیلی از طرف آن مسافرخانه بین راهی دریافت کنند، آن را باز خواهند کرد چون این افراد احساس صمیمیت بیشتری کرده اند و ارتباط بهتر و نزدیک تری با نام این مسافرخانه خواهند گرفت.شما تا به حال چند بار پاسخ یک خبرنامه را داده اید؟؟خاطرتان هست؟اگر این کار را کرده باشید مطمئنا بعد از پاسخ دادن احساس صمیمیت بیشتری کرده اید...طوریکه انگار دوست جدیدی دارید! به نظر خودتان این طور نبوده است؟

نمونه دوم : تصویر زیر ایمیلی است که من از یک رستوران در بالی دریافت کرده ام. من یک شب رویایی در آنجا داشتم و یک شام فوق العاده خوردم. فردای آن روز آن ها یک ایمیل برای من فرستادند و از من خواستند تا به آن ها در اپلیکیشن tripadvisor امتیاز بدهم. علاقه مندی و لذت کوچک من تبدیل به ارزش زیادی برای کسب و کار آن ها میشد. و من تنها باید چند ثانیه در عوض لذتی که برده بودم برای آن رستوران وقت می گذاشتم...زمانی کوتاه که ارزش بسیاری برای آن ها داشت.


نمونه سوم :دوجو(dojo) یک اپلیکیشن برگذاری رویداد در لندن است که متوجه شد نزدیک 5200 نفر در 4 هفته گذشته به برنامه وارد نشده اند. ما نیاز داشتیم تا حرکت ویژه ای انجام دهیم تا توجه آن ها را جلب کنیم و از آن ها بخواهیم تا شانس جدیدی داشته باشند. ما برای آن ها این ایمیل را فرستادیم و از نام آن ها در عنوان ایمیل استفاده کردیم.

نتیجه دیواااانه کننده بود

نرخ باز شدن ایمیل ها 74 درصد...باورتان می شود؟
ما 176 جواب دریافت کردیم. آن ها به ما گفتند که چرا مایل به استفاده از اپلیکیشن نبوده اند...بعضی از آن ها به ما پیشنهادات برای بهتر شدن ساز و کارمان دادند و تعدادی هم(بالای 60 نفر) گفتند که قطعا برمی گیردند و از اپلیکیشن استفاده خواهند کرد.

استراتژی تیم مارکتینگ ما به ما یاد داد که وقتی با مخاطبان با صداقت صحبت کنی بهتر پاسخ خواهند داد و من فکر میکنم همین مساله دلیل نتیجه دیواااانه کننده ما بود.

امیدوارم این 3 نمونه به شما ایده هایی برای اینکه چگونه بهتر با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید داده باشد.

فراموش نکنید، ارتباط همه چیز است

حالا نوبت ماست...حالا نوبت یک شروع استثنایی و قدرتمنده است...ما خیلی دوست داریم تا ایده های شما را بدانیم. داستان موفقیت های خودتان را برای ما در کامنت ها توضیح دهید...

راستی اصل صداقت فراموش نشود